Oud 20-12-2020, 12:06
CinnamonTheFox
Avatar van CinnamonTheFox
CinnamonTheFox is offline
Laat ik mijzelf even voorstellen. ik ben een jongen van 15 jaar en ik heb problemen om mijn gevoelens te uiten. ik heb best wel wat vrienden. iedereen denkt dat ik die vrolijke rare jongen ben. dat ben ik ook maar dat is het enige wat ik kan zijn. eigenlijk de enige 2 emoties die ik kan uiten zijn blijheid en neutraal. ik ben nog nooit dat ik weet boos in mijn leven geweest, en ik huil ook nooit(de laatste keer was iets van 5 maanden geleden ofz).
het is alsof al mijn andere emoties in een soort kluis zitten en ik krijg ze er maar niet uit. als ik een verdrietige tv serie kijk, dan weet ik bij mijzelf dat ik moet huilen, maar dat kan ik gwn niet, hoe erg ik ook probeer.

weet iemand hoe ik deze kluis kan openen om mijzelf goed te kunnen uiten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2020, 14:19
Lego&minecraft
Avatar van Lego&minecraft
Lego&minecraft is offline
Als je beweert dat je emoties opgesloten zitten, dan kan dat juist je emoties opsluiten. Je forceert jezelf dan om emoties te voelen en dat werkt juist tegen.

Elk mens heeft een andere gevoeligheid. Er zijn veel meer verschillen dan alleen "erg gevoelig" of "erg ongevoelig". Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je bepaalde emoties minder sterk voelt dan andere emoties. Je moet jezelf daarin accepteren. Er zijn heel veel mensen die juist de negatieve emoties sterker ervaren dan de positieve emoties (neuroticisme).

Voordelen van meer positieve of neutrale emoties ervaren dan negatieve emoties:
- Sterke mentaliteit en zakelijkheid. Doordat je niet snel overstuur raakt om problemen kun je die problemen krachtig benaderen;
- Weinig kans op mentale problemen (laag neuroticisme). Je bent vaak gelukkig;
- Vaak sterk bewustzijn. Je hebt alle zaken in je leven wel op orde. Je kunt neutraal naar zaken kijken zonder je snel zorgen te maken.

Om die kluis te openen moet je je eigen emotionele persoonlijkheid accepteren. Jezelf niet forceren. Elk mens heeft ook die verdrietige en negatieve emoties. Ook jij ervaart ze. Daarnaast is het best normaal om 5 maanden nergens om te huilen. Ikzelf ben nogal gevoelig, maar heb ook tijden gehad waarin ik een half jaar niet huilde.

Ik hoop dat deze informatie je kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam
Ruudje
18 18-11-2004 12:15
Liefde & Relatie help asj met me ex...:(
densie
13 15-02-2004 09:04
Liefde & Relatie Waarom zijn sommige jongens zo onbereikbaar?
MAUT
12 24-11-2003 10:17
Liefde & Relatie Big Problem (mensen help me :S)
blueeyes_jochie
20 26-09-2003 16:05
Psychologie Wat moet ik nou?
LacunaCoil
16 23-04-2003 21:36
De Kantine wat vinden jullie nou van deze site? nee dit is geen reclame...
Isa
13 12-12-2002 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.