Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 18:20
Aragorn
Aragorn is offline
GHB. De drug die ook wel bekend staat als de "Date-rape drug" of "Blue Nitro" of "Liquid XTC" is de drugs die bij uitstek geschikt is om zelf te maken. Dit is vanwege het feit dat het zo makkelijk is en je gemakkelijk aan de meeste ingrediënten kunt komen. (vijf minuutjes op internet zoeken is genoeg)
Ik zeg meeste, omdat er één ingrediëntje is die wat moelijk te krijgen is: Gamma Butyrolactone. En dat is toch wel een cruciaal stofje.
Probleem is dat je dit via internet heel makkelijk kan bestellen, maar alleen als je een creditcard hebt (wat ik dus niet heb...).

Daarom is mijn vraag: weet iemand hoe ik op een andere manier aan die stof kan komen?

En voordat er reacties komen die niet on-topic zijn: ja, ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, ik ken de gevaren, ik weet er genoeg van af om er verantwoord mee om te gaan en gevaarlijke cocktails met bijv. alcohol of een o.d. te vermijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2002, 10:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
eh, als je 20 bent dan kun je toch al een creditcard halen bij de bank?

Kenny (die een GoldCard heeft omdat de bank een foutje heeft gemaakt
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 12:14
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Weet waar je aan begint. GHB is een behoorlijk heftige stof. Ik zou er een beetje mee opppassen. Helemaal als je het zelf wil maken. Het namelijk überhaupt niet zo duur.

Ziekenhuizen Haarlem krijgen wekelijks tientallen GHB-slachtoffers

Haarlemse ziekenhuizen krijgen de laatste weken zoveel GHB-gevallen binnen dat artsen spoedeisende gevallen moeten doorsturen naar andere ziekenhuizen. De unit Synthetische Drugs van de politie noemt het GHB-gebruik in de regio 'extreem'. Op het Beachpop festival in Bloemendaal is de politie een grootschalige waarschuwingsactie begonnen.

De ambulance reed vorig weekeinde af en aan naar dat housefestival op het strand van Bloemendaal. Gebruikers die teveel GHB hadden genomen kampten met ademhalingsproblemen en een extreem verlaagde bloeddruk. Van de tien slachtoffers die naar het ziekenhuis werden gebracht, verbleven er zes minimaal één nacht op de intensive care.

De aangenaam versuffende werking van GHB maakt de drug populair bij partybezoekers. De stof staat ook wel bekend als rapedrug. In 1999 werden vier gevallen van verkrachting bekend waarbij de stof stiekem in het glas van een meisje werd gedaan. Volgens de reddingsbrigade van Bloemendaal kreeg tijdens het strandfestival daar ook zeker één meisje de stof ongemerkt toegediend via haar drankje.

Het Kennemer Gasthuis in Haarlem vindt het toenemende gebruik van GHB vervelend. 'We krijgen er zoveel binnen dat we andere patiënten moeten weigeren. Dat is erg frustrerend.' Volgens het ziekenhuis komen de hele zomer al slachtoffers van GHB binnen. 'Vorig weekeinde, de eerste dag van Beachpop, waren dat er extreem veel. Sommigen komen na een tijdje verdwaasd bij, anderen hebben beademing nodig op de intensive care.' Ook bij het Spaarne Ziekenhuis in dezelfde stad kwamen drugspatiënten binnen. 'Het is extra vervelend omdat we in de zomermaanden minder personeel beschikbaar hebben voor noodgevallen.'

De waarschuwingsactie op Beachpop werkt, bleek afgelopen weekeinde. Gevallen van overdosering bleven achterwege. Volgens de organisatoren van het festival valt het wel mee met het drugsgebruik. 'Op het eerste weekeinde van ons festival hadden 25.000 bezoekers. Daarvan zijn er maar vier naar het ziekenhuis gebracht met vergiftigingsverschijnselen. Laatst was ergens een dance-event waar 40 mensen moesten worden opgenomen. Bij ons valt het erg mee.'

Bron:

Laura Westendorp. Toename 'lekkere' partydrug GHB. Algemeen Dagblad, 27-7-2001









Ineens stoppen met GHB dodelijk

GHB is niet alleen gevaarlijk als je het gebruikt. Ook de ontwenningsverschijnselen kunnen de dood tot gevolg hebben.

Onderzoekers van de University of California beschreven een geval met dodelijke afloop. Ze bestudeerden gebruikers die om de drie uur een dosis GHB nodig hadden, en die het middel al minimaal twee maanden gebruikten. De meesten waren bodybuilders.

Plotseling stoppen leidde bij hen tot angstaanvallen, slapeloosheid, versnelde hartslag en hoge bloeddruk.

De eerste zes uur na het stoppen met GHB zijn de verschijnselen het ergst, maar ook daarna kan het nog vijftien dagen duren voordat ze helemaal zijn verdwenen.

Volgens de onderzoekers zijn niet alleen bodybuilders een risicogroep. Ook mensen met slaapstoornissen en tieners die nog niet aan alcohol kunnen komen lopen kans verslaafd te raken.

Bron:

Annals of Emergency Medicine nr. 37, 2001, blz. 147-153. In: Reuters, 6-2-2001.






Is GHB verslavend?

'Ik gebruik steroiden en wil een stapje verder gaan. Omdat ik groeihormoon te duur vind, dacht ik aan GHB. GHB verhoogt de aanmaak van groeihormoon. Maar nu hoorde ik dat GHB verslavend is. Is dat waar?'

Ja. De meeste bodybuilders die GHB gebruiken nemen zeer hoge doseringen anabolen en kunnen daardoor niet of slecht slapen. GHB verhelpt dat. De extra aanmaak van GH is mooi meegenomen - al is die niet zo sterk als die door dopamine-aanjagers als Buspar en L-dopa.

De afgifte van groeihormoon stijgt als de hoeveelheid dopamine in je hersenen stijgt. Dopamine-boosters doen dat direct, GHB indirect. GHB laat de hoeveelheid dopamine stijgen door de dopamine-receptoren te blokkeren. Je hersenen compenseren die blokkade door extra dopamine aan te maken.

Steeds meer dopingexperts menen dat de groeihormoon-verhogende eigenschappen van dopamineblokkers als GHB gering zijn. De verhoging van de GH-afgifte door GHB duurt maar een paar uur. Om te groeien heb je een verhoging nodig die wekenlang aanhoudt. Sommige gebruikers proberen deze tekortkoming te ondervangen door meerdere keren per dag GHB te gebruiken.

Het probleem met GHB is dat het een natuurlijke stof is die van nature in het lichaan voorkomt - en wordt afgebroken door enzymen. Zodra je GHB inneemt maakt je lichaam extra van die enzymen aan. Daardoor stijgt de dosering die je nodig hebt al binnen enkele dagen. Sporters moeten om de week hun dosis opvoeren.

De kans dat je lichaam went aan GHB is dus levensgroot aanwezig. Als je Rohypnol-achtige coma's begint te krijgen en 'tijd gaat missen', dan heb je een serieus probleem.

Uit het circuit van recreatieve gebruikers komen steeds meer van zulke berichten: gebruikers hebben dagenlang GHB gebruikt, zijn over straat gelopen, hebben gesprekken gevoerd, gegeten en en gedronken - maar hebben daar geen herinneringen meer aan. Pas als hun voorraad GHB op is komen ze weer bij zinnen.

In UseNet-groepen vergelijken anabolengoeroes het afkicken van GHB met dat van heroine.

Internationaal beginnen de autoriteiten steeds strenger op te treden tegen GHB. Startsein van de nieuwe campagne vond plaats in de VS op 26-8-2000. Toen arresteerde een speciale taskforce een eigenaar van een fitnessshop, nadat een detective in burger enkele flessen GHB en de GHB-precursor Butanediol had gekocht. De man kan een gevangenisstraf krijgen van maximaal twintig jaar.

Het agentschap FDA had al in 1990 de ban over GHB uitgesproken. Dat de politie nu pas werk begint te maken van het slaapmiddel komt na aanhoudende berichten over het gebruik van GHB als date rape drug.

Bron:
UseNet, 13-12-2000.



Denk er nog maar eens overna.......
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:49
Aragorn
Aragorn is offline
Hier kan ik echt zo kwaad om worden!
Ik zeg nog van te voren dat ik heel goed weet waar ik aan begin. Ik heb meerdere hard-copy onderzoeken van verschillende research labs gelezen, tientallen user-ervaringen gelezen EN gehoord en dan komt er nog eens bij dat ik heel voorzichtig ben, een chemische opleiding volg, dus mezelf wel in staat acht op verantwoorde wijze die stof te maken, dus ik vind het dan erg telleurstellend dat er dan weer zo'n warschuwing komt.

NATUURLIJK KIJK IK UIT. DAMN. Maar ja, als er dus mensen zijn die er onvoorzichtig mee omgaan, het combineren met andere drugs of alocohol, of niet weten hoeveel ze binnenkrijgen (dit waren zeer waarschijnlijk de oorzaken voor die mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen), DAN krijg je van die paniek reacties, mede waardoor het nu ook verboden is.
En wat de verslavende werking betreft: die body-builders nemen zulke enorme hoeveelheden, en ook zo vaak dat er inderdaad sprake is van verslaving. MAAR als je alcohol verhoudingsgewijs in evengrote hoeveelheden zou nemen, dan is dat ook verslavend, met als extra bijwerking dat het voor zeer veel lichaamsfuncties en organen zeer slecht is (slechter zelfs dan GHB, aangezien dat zelfs een lichaamseigen stof is!).

Om het te vergelijken met de toegestane drugs:
Alcohol: schadelijk voor de lever, nieren, en hersenen, vergroot kans op hart-en vaatziekten. Verslavend als er veel en regelmatig gedonken wordt (vraag een de doorsnee lullo-student maar eens een week geen bier te drinken...)
Nicotine/teer: ZEER verslavend, schadelijk voor de longen, schadelijk voor de hersenen, schadelijk voor het spijsverteringstelsel, brengt schade aan bij het kind bij zwangere vrouwen (jaja, nicotine gaat dwars door de placenta!).
En dat zijn dan legale drugs. Veel schadelijker, en kosten de maatschappij veel meer geld. Er gaan namelijk meer mensen dood door een alcohol vergiftiging (wat vreemd is omdat je altijd precies kan weten hoeveel alcohol je binnen krijgt), dan door een GHB-overdosis (wat raar is, omdat doordat het verboden is men niet goed weet hoeveel men binnnekrijgt, en het al werkzaam is in kleine hoeveelheden).

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat de gemiddelde Nederlander niet goed op de hoogt eis van de werking van verschillende drugs. Als ze dan verboden zijn, dan "zal het wle enorm slecht en gevaarlijk zijn." Terwijl dat ineen keer niet meer zo is als het legaal is.
Net als met wiet: 10 jaar gelden dacht men over het algemeen nog dat het zwaar verslavend was, dat het permanente hersenbeschadiging gaf en dat het een zeer groot maatschappelijk probleem was. En nu? Niemand die er echt moeilijk over doet (hooguit je ouders, of oudjes van 130+), en het enige probleem is dat sommige mensen er de geur niet van waarderen.

Tering, heel verhaal, maar ik hoop dat het overkomt: ik weet wat ik doe, ik ken de risico's ik ken mezelf. Als ik nu ook nig weet wat ik precies binnenkrijg (daarom wil het zelf maken, ipv kopen bij een of andere rare snuiter), dan kan ik er normaal mee omgaan.

Dus nogmaals mijn vraag, want daar gaat dit topic uiteindelijk over:

WEET IEMAND WAAR IK GAMMA BUTYROLACTONE KAN KOPEN???
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 20:21
Verwijderd
nee.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 20:54
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Aragorn schreef:
*heel leuk verhaal, o.a. bewering goed voorbereid te zijn en een chemische opleiding te volgen*
Als het waar is, en jij hebt echt alle voors en tegens afgewogen, en je hebt echt kennis van zaken ben je echt een domme zak als je rustig alle benodigde gegevens op een openbaar forum zet waar veel jongeren komen. Immers, jij bent je toch bewust van het gevaar? als het alleen om jou gaat vraag dan, als het geen illegale stof is, op V en A of DK of iemand weet waar het te krijgen is.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 21:42
pinhead
pinhead is offline
online kan je toch dat poeder kopen wat gewoon oplost in water...(dan hoef je toch dat cruciale stofje niet meer aan te schaffen), of praat ik nu poep?? <-- niet dat ik me er erg in verdiept heb ofzow...

en dr zijn zowiezo wel mensen in de buurt lijkt me, die het al kant en klaar in buisjes verkopen...

suc7
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 08:41
Verwijderd
wrm wil je ghb maken? ga je iemand verkrachten ofzow?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:58
Hatake
Avatar van Hatake
Hatake is offline
Ookal dateert deze topic uit 2002, ik wou even zeggen dat jullie idioten zijn om nog commentaar te geven over de gevaren terwijl hij duidelijk vermeld dat hij deze kent, of om te zeggen bestel het via internet terwijl hij duidelijk zegt dat dit niet gaat.
Ik heb vernomen dat er nagelakremovers zijn met 99%Gamma Butyrolactone, niet dat je er na 2903 dagen nog iets aan zal hebben haha
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 17:02
Verwijderd
Waarom post je het dan
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 18:56
Pyro Power
Pyro Power is offline
http://cleans4u.nl/250ML.html ...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 19:46
Verwijderd
doelloze en niets toevoegende up dus slotjeeeeeeeeeeeee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Opmerkelijk drugsnieuws topic
Wammus
130 23-01-2010 17:39
Drugs & Alcohol prijs buisje GHB
blauwpotlood
26 07-01-2009 19:57
Drugs & Alcohol Trimbos waarschuwt voor mogelijke gevolgen schoonmaak-cocktail (GBL)
coopergirl
40 03-10-2007 08:07
Drugs & Alcohol GHB,alcohol artikel
ESCO
1 30-12-2003 14:13
Drugs & Alcohol Ghb
Mr_Heineken
27 11-05-2002 03:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.