Oud 18-03-2010, 14:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
VEENENDAAL - Burgemeester Elzenga van Veenendaal maakt zich ernstig zorgen om de veiligheid in zijn gemeente. Er is extra blauw aanwezig in de stad vanwege een reeks gewelddadige straatroven.

In de lokale krant adviseert Elzenga om bepaalde gebieden voorlopig te mijden. Het gaat om de tunneltjes onder de spoorlijn, Goeie Spoor en Weverij.

Afgelopen weekend vonden er drie zeer gewelddadige straatroven plaats bij de Kastanjelaan, Kanaalweg en Zandstraat. In een van de gevallen werd een slachtoffer ontdaan van kleding, weggesleept naar de spoorbaan en beroofd van zijn pinpas. De daders worden gezocht in Marokkaanse hoek.

Elzenga noemt de gebeurtenissen schokkend en roept inwoners op incidenten vaker te melden, zo stelde hij na een gesprek met politie, ouders, jongeren en het moskeebestuur woensdagavond.

Veenendaal kent al langer problemen met jongeren van Marokkaanse komaf. In gesprekken met betrokkenen wordt naar oplossingen gezocht. "Woensdagavond is afgesproken dat de imam in het vrijdaggebed hier aandacht aan zal besteden", aldus de zegsman. De imam zal oproepen om informatie over de straatroven te melden.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/232486
How about preventief fouilleren? Cameratoezicht? Of al die andere dingen die ze doen bij feestjes waar iemand misschien wel een pilletje in zijn zak heeft. Maar nee, meneer de burgemeester zegt dat je bepaalde gebieden beter kunt mijden

Kort overzichtje van de incidentjes hiero: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...eenendaal.html
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2010, 15:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Veenendaal kent al langer problemen met jongeren van Marokkaanse komaf. In gesprekken met betrokkenen wordt naar oplossingen gezocht.
WTF. Ze weten wie die straatroven plegen en gaan dan samen met ze praten over hoe ze het zouden kunnen oplossen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 16:01
Fumble
Avatar van Fumble
Fumble is offline
Natuurlijk niet.

Ik wacht op de eerste mensen die roepen dat het allemaal één grote racistische pot nat is en dat we hélemaaaaal geen problemen hebben met hordes compleet onaangepaste Marokkaanse medelanders
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 16:23
Verwijderd
Goh, wat is dat toch met die Marokkanen? Beroven ze mensen, gaat meneer de burgemeester met ze praten. Misschien gewoon hard aanpakken? Het land uit gooien?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Goh, wat is dat toch met die Marokkanen? Beroven ze mensen, gaat meneer de burgemeester met ze praten. Misschien gewoon hard aanpakken? Het land uit gooien?
Waarschijnlijk gaat het om nederlanders die een buitenlandse achtergrond hebben. Waar wil je ze naartoe uitzetten? Welk land denk je dat zin heeft in criminele nederlanders? :')
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 16:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Natuurlijk niet.

Ik wacht op de eerste mensen die roepen dat het allemaal één grote racistische pot nat is en dat we hélemaaaaal geen problemen hebben met hordes compleet onaangepaste Marokkaanse medelanders
Nouja, ze gaan blijkbaar met een of andere imam praten. Blijkbaar denken de authoriteiten dat als mensen met een lichtgekleurde huid verdacht worden van misdrijven, de imam een betrokkene is. Als je dat een racistisch complot wil noemen, mij best.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 16:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Harry Brown zou daar wel raad mee weten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 17:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Harry Brown zou daar wel raad mee weten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Browne ?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 17:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nee, Harry Fucking Brown:

__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zolang het nog steeds not done is om de afkomst van de daders mee te wegen, zal er niets veranderen. Die jongens hebben een aanpak op maat nodig, omdat naast de standaard criminelen-problemenwirwar er ook nog een afkomstcomponent meespeelt. Zolang je die component blijft onkennen, kun je hem ook niet meenemen in je oplossing.

Ik weet niet wat een imam kan doen aan ontspoorde jongens die van zijn lang zal ze leven toch niet in zijn moskee komen. Misschien willen ze dat hij bemiddelt. Misschien is er wantrouwen bij de marokkaanse gemeenschap als het om de nederlandse politie gaat, en hopen ze dat hij dat kan wegnemen. Misschien hopen ze dat hij kan helpen methet opzetten van buurtprojecten ofzo. Een imam is toch een middelpunt in de marokkaanse gemeenschap, ze zijn daar wat "kerkser" dan nederlanders. De moskee is een soort buurthuis waar iedereen komt en iedereen iedereen kent. Kijk, dan heb je al een platform, een ontmoetingsplek, een organisatiestructuur.

Dit gaat veel thee kosten, ben ik bang. Want met alleen die moskee ben je er nog lang niet.

Wat ik raar vind is dat ze dit nog nooit eerder geprobeerd hebben. Of, als ze het wel geprobeerd hebben, waarom dat dan niet gewerkt heeft.

Laatst gewijzigd op 18-03-2010 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Kijk, dan heb je al een platform, een ontmoetingsplek, een organisatiestructuur.
Georganiseerde misdaad dus?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou, dan zitten we echt in de shit. De nederlandse politie kan nog geen vermist meisje opsporen als haar laatste woorden waren dat er een buurman voor de deur staat, laat staan georganiseerde misdaad.

Met een flitspistool achter de bosjes staan en schoolkinderen zonder licht op hun fiets lastig vallen, meer lukt ze niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:27
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik zou gewoon een burgerwacht instellen. Zodra er wat gebeurt met 50 man eropaf. Zal je eens zien hoe snel men s'nachts weer over straat kan.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarschijnlijk gaat het om nederlanders die een buitenlandse achtergrond hebben. Waar wil je ze naartoe uitzetten? Welk land denk je dat zin heeft in criminele nederlanders? :')
Het is onwaarschijnlijk dat ze niet ook de Marokkaanse nationaliteit hebben. Marokko wordt het dan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:48
Verwijderd
Uiteraard Marokko. Het zou ook best kunnen dat ze een dubbele nationaliteit hebben, dan is het helemaal simpel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:58
Fumble
Avatar van Fumble
Fumble is offline
Citaat:
Uiteraard Marokko. Het zou ook best kunnen dat ze een dubbele nationaliteit hebben, dan is het helemaal simpel.
ik zou je kunnen uitleggen welke burgerrechten daar zoal mee geschonden worden, maar iets zegt me dat het aan jou niet is besteed.

PVV-typjes, verschrikkelijk. wat voor signaal geef je daar mee af? dat het net iets erger is als je een misdaad pleegt als je marrokkaanse ouders hebt, zelfs al heb je een nederlands paspoort en ben je geboren in nederland? weet je ueberhaupt wat denaturalisatie is? en je snapt ook dat criminele marokkanen in dit geval niet gedenaturaliseerd kunnen worden omdat ze nooit genaturaliseerd zijn, omdat ze jawel, nederlanders zijn.

als je daar bovenop in beschouwing neemt dat marokkanen helemaal niet van hun marokkaanse nationaliteit afkunnen, zelfs al sturen ze hun paspoort in snippers terug naar de koning, slaat jouw verhaal kant noch wal. Ga je eens verdiepen in de materie voordat je domme dingen roept, kind.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:00
Verwijderd
Jaja doe maar weer alsof criminelen zielig zijn. Leuk hoor, allochtoontjes knuffelen.
Ga je ook nog kopjes thee met ze drinken?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:05
Fumble
Avatar van Fumble
Fumble is offline
ik hoop dat je ooit op een school komt waar je leert over mensenrechtenverdragen - verdragen waaraan nederland nota bene zelf heeft meegeschreven één van zulke bepalingen is dat alle burgers gelijk zijn voor de wet, en met een goede reden. We weten allemaal wat er in Nazi-Duitsland gebeurd is doordat een fanatiekeling de macht greep en mensen geen enkele wettelijke bescherming meer hadden.

Je kunt schreeuwen wat je wilt, maar het feit is dat Nederland zich te houden heeft aan internationale regels en verdragen. Tenzij je graag wilt dat Nederland uit de Verenigde Naties en de Europese Unie stapt, waarna we de paria van Europa worden, en belangrijker, straatarm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2010, 19:13
Verwijderd
Waarom doe je daar eigenlijk zo moeilijk over? Nederlanders in Marokko worden ook zo teruggestuurd, waarom kunnen wij dat dan niet doen zonder dat iedereen meteen begint te huilen over nationaliteiten?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ja want als griekenland dadelijk omvalt wordt het feest in europa.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:20
Fumble
Avatar van Fumble
Fumble is offline
Eh, omdat de Nederlanders die weg werden gestuurd uit Marokko geen Marokkaanse staatsburgers waren?

De Marokkanen die jij zo graag weg wilt sturen zijn Nederlandse staatsburgers. Het maakt niet uit hoe jij ze ziet, Marokkaan, Nederlander, of wat dan ook, het feit is dat ze een Nederlands paspoort hebben en dus burgers van Nederland zijn. En omdat alle Nederlandse staatsburgers voor de wet gelijk zijn - gelukkig - kun je die dus niet wegsturen, al hebben ze tien andere nationaliteiten. Ik vind het jammer dat je geen onderscheid kunt maken tussen je onderbuikgevoelens en de juridische realiteit, namelijk, dat Nederland een democratische rechtsstaat is. En dat is juist wat Nederland onderscheidt van landen als Marokko, waar mensen geen rechten hebben, waar je niet je godsdienst openlijk mag uitdragen, waar je in de gevangenis doodgeslagen wordt door corrupte bewkers in plaats van dat je een eerlijk proces krijgt. Wil je echt zo graag daarnaartoe? Zo ja ben je echt gestoord.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Om te voorkomen dat een interessante discussie straks escaleert: het is niet de bedoeling om het hier tijdens de discussies op de man te spelen. Dingen als "zo ja, dan ben je echt gestoord" of sarcastische sneren over kopjes thee drinken zijn niet echt goed voor de sfeer. Ik verwacht dat jullie respect hebben voor elkaars standpunten, hoe onbegrijpelijk je ze ook kunt vinden. Het zou zonde zijn als ik hiervoor moet gaan waarschuwen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:54
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik vind het erg interessant wat daar gaat gebeuren. Ik heb een kamergenoot (op het werk) uit Veenendaal, van Marokkaanse afkomst. Hij had het vooral over de slechte dingen die Marokkanen overkomen in Veenendaal (scholen zouden zijn aangevallen, politie vervelend etc). Toch is het gewoon officieus wel bekent dat er gewoon veel Marokkaans rotrochies rondlopen. Veenendaal en Ede hebben een grote gemeenschap van laag opgeleide allochtonen, een hoge werkeloosheid en geen echt stadsvertier. Er is niets te beleven en de sfeer is er kut. Niet dat dit zo vreemd is voor refo-dorpen (dat is de andere kern van de bevolking).

Hier moet uiteindelijk gewoon een gestructureerde oplossing voor komen. Hou de jochies (zeker 16+) van de straat door ze op cursussen te sturen (waarnaast ze moeten werken/naar school gaan om er voor te betalen). Leer ze discipline en hoe ze ook met hun leven kunnen omgaan. Geef ze perspectieven en ze zullen zelf ook naar de toekomst kijken. In Ede hebben ze al een plicht tot arbeid als je onder de 27 bent en een uitkering wil.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 20:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik weet geen directe instant oplossing. Wel wat ideeen voor de langere termijn:

- U mag maar een paspoort hebben. (uitzondering: Westers land, EU land)
- In moskee wordt in het Nederlands gepreekt. We zijn immers Nederlandse moslims in Nederland toch
- Op school praten we Nederlands. Op terrein van school verbieden we spreken in andere taal (natuurlijk gaan we daar soepel mee om)
- Flink snijden in 'multiculturele subsidies'
- Zeer beperken van import bruiden
- Zero tollerance aanpak
- Uitzetten van ongewenste vreemdelingen versoepelen.

En dat te bedenken dat ik lief, links jongentje ben!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 20:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik weet geen directe instant oplossing. Wel wat ideeen voor de langere termijn:

- U mag maar een paspoort hebben. (uitzondering: Westers land, EU land)
- In moskee wordt in het Nederlands gepreekt. We zijn immers Nederlandse moslims in Nederland toch
- Op school praten we Nederlands. Op terrein van school verbieden we spreken in andere taal (natuurlijk gaan we daar soepel mee om)
- Flink snijden in 'multiculturele subsidies'
- Zeer beperken van import bruiden
- Zero tollerance aanpak
- Uitzetten van ongewenste vreemdelingen versoepelen.

En dat te bedenken dat ik lief, links jongentje ben!
mag er dan in de synagoges ook geen hebreeuws meer gesproken worden? en in de katholieke kerk geen latijn meer worden uitgesproken?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2010, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het erg interessant wat daar gaat gebeuren. Ik heb een kamergenoot (op het werk) uit Veenendaal, van Marokkaanse afkomst. Hij had het vooral over de slechte dingen die Marokkanen overkomen in Veenendaal (scholen zouden zijn aangevallen, politie vervelend etc). Toch is het gewoon officieus wel bekent dat er gewoon veel Marokkaans rotrochies rondlopen. Veenendaal en Ede hebben een grote gemeenschap van laag opgeleide allochtonen, een hoge werkeloosheid en geen echt stadsvertier. Er is niets te beleven en de sfeer is er kut. Niet dat dit zo vreemd is voor refo-dorpen (dat is de andere kern van de bevolking).

Hier moet uiteindelijk gewoon een gestructureerde oplossing voor komen. Hou de jochies (zeker 16+) van de straat door ze op cursussen te sturen (waarnaast ze moeten werken/naar school gaan om er voor te betalen). Leer ze discipline en hoe ze ook met hun leven kunnen omgaan. Geef ze perspectieven en ze zullen zelf ook naar de toekomst kijken. In Ede hebben ze al een plicht tot arbeid als je onder de 27 bent en een uitkering wil.

Wat ik mij dan weer afvraag: waarom komen kinderen uberhaupt zo laat op straat. Waarom zitten die krengen niet op school? En waarom zijn pa en moe niet in staat om hun kroost te meppen als het misgaat... even los van het feit dat we aan symptoombestrijding moeten doen, moet er wel naar de achterliggende reden gekeken worden. Dus praten lijkt me goed, maar wel vergezeld van hele harde acties om het tuig naar school te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 22:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
mag er dan in de synagoges ook geen hebreeuws meer gesproken worden? en in de katholieke kerk geen latijn meer worden uitgesproken?
OK, daar gaan we weer
Laat ik andere vraag stellen: waarom zou je NIET in Nederlands preken? Je bent zelf Nederlander? Je gehoor is Nederlander? Kom op zeg. Dan doe je dat toch in het Nederlands?

En wederom: politiek, doe nou eens iets aan dubbele paspoorten...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 22:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
OK, daar gaan we weer
Laat ik andere vraag stellen: waarom zou je NIET in Nederlands preken? Je bent zelf Nederlander? Je gehoor is Nederlander? Kom op zeg. Dan doe je dat toch in het Nederlands?
Preken vind ik wat anders dan gebeden. Gebeden zijn standaard en zouden in de geloofstaal gehouden kunnen worden. Preken daarentegen zijn hedendaagse boodschappen. Die moeten gewoon verstaanbaar kunnen zijn voor een ieder.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 23:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eh, omdat de Nederlanders die weg werden gestuurd uit Marokko geen Marokkaanse staatsburgers waren?

De Marokkanen die jij zo graag weg wilt sturen zijn Nederlandse staatsburgers. .
niet als je ze denaturaliseert bij het hebben van twee paspoorten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 06:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Eh, omdat de Nederlanders die weg werden gestuurd uit Marokko geen Marokkaanse staatsburgers waren?

De Marokkanen die jij zo graag weg wilt sturen zijn Nederlandse staatsburgers. Het maakt niet uit hoe jij ze ziet, Marokkaan, Nederlander, of wat dan ook, het feit is dat ze een Nederlands paspoort hebben en dus burgers van Nederland zijn. En omdat alle Nederlandse staatsburgers voor de wet gelijk zijn - gelukkig - kun je die dus niet wegsturen, al hebben ze tien andere nationaliteiten. Ik vind het jammer dat je geen onderscheid kunt maken tussen je onderbuikgevoelens en de juridische realiteit, namelijk, dat Nederland een democratische rechtsstaat is. En dat is juist wat Nederland onderscheidt van landen als Marokko, waar mensen geen rechten hebben, waar je niet je godsdienst openlijk mag uitdragen, waar je in de gevangenis doodgeslagen wordt door corrupte bewkers in plaats van dat je een eerlijk proces krijgt. Wil je echt zo graag daarnaartoe? Zo ja ben je echt gestoord.
Beetje jammer is ook dat jij in je morele verontwaardiging over een PVV stemmer de werkelijkheid en beetje uit het oog verliest, dubbele nationaliteit betekent natuurlijk al per definitie dat je naast nederlands staatsburger dat ook nog van een ander land bent en dat je dus best een van de twee kwijt kunt raken.

De aanname dat het uitzetten van een of meerdere marrokaanse criminelen zou leiden tot een land wat jij schetst is verder lachwekkend en maakt de rest van je verhaal een beetje jammer.

Maar, kun jij een verdrag aanwijzen waarin staat dat criminelen van buiten de EU (en turkije) niet uitgezet mogen worden? Mag je dan weer gaan schelden

Edit en doe dat dan ook even in het topic dat wel gaat over het uitzetten van marrokanen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 06:48
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
mag er dan in de synagoges ook geen hebreeuws meer gesproken worden? en in de katholieke kerk geen latijn meer worden uitgesproken?
wat heeft dat met elkander van doen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 07:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Zolang het nog steeds not done is om de afkomst van de daders mee te wegen, zal er niets veranderen. Die jongens hebben een aanpak op maat nodig,
Dat is een tegenstrijdige uitspraak. Als je een aanpak op maat wilt, moet je kijken naar de indiciduele situatie, als een een persoon als een categorie wilt behandelen, moet je afkomst meewegen in de strafmaat.

En het meewegen van de individuele situatie is al toegestaan in Nederland.

Citaat:
Een imam is toch een middelpunt in de marokkaanse gemeenschap, ze zijn daar wat "kerkser" dan nederlanders. De moskee is een soort buurthuis waar iedereen komt en iedereen iedereen kent.
Het gaat tegen mijn verwachting in, maar dit klopt niet helemaal. Volgens het CBS gaan ongeveer 3 procent van de protestanten een keer per maand naar het gebedshuis, 7 procent van de katholieken, en 4 procent van de overige geloven bij elkaar gerekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 19-03-2010 om 07:49.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 07:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Preken vind ik wat anders dan gebeden. Gebeden zijn standaard en zouden in de geloofstaal gehouden kunnen worden. Preken daarentegen zijn hedendaagse boodschappen. Die moeten gewoon verstaanbaar kunnen zijn voor een ieder.
Waarom moet zo een preek voor iedereen verstaanbaar zijn? Zou het niet handiger zijn als die preek zo goed mogelijk voor alle aanwezigen verstaanbaar is? En dus (waarschijnlijk) in het arabisch/ turks/ nederlands gegeven wordt (afhankelijk van de toehoorders)?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 08:03
Fumble
Avatar van Fumble
Fumble is offline
Citaat:
Beetje jammer is ook dat jij in je morele verontwaardiging over een PVV stemmer de werkelijkheid en beetje uit het oog verliest, dubbele nationaliteit betekent natuurlijk al per definitie dat je naast nederlands staatsburger dat ook nog van een ander land bent en dat je dus best een van de twee kwijt kunt raken.

De aanname dat het uitzetten van een of meerdere marrokaanse criminelen zou leiden tot een land wat jij schetst is verder lachwekkend en maakt de rest van je verhaal een beetje jammer.

Maar, kun jij een verdrag aanwijzen waarin staat dat criminelen van buiten de EU (en turkije) niet uitgezet mogen worden? Mag je dan weer gaan schelden

Edit en doe dat dan ook even in het topic dat wel gaat over het uitzetten van marrokanen
Weet je wat rechtsgelijkheid is? Zo ja, dan zou je weten dat er niet zoiets bestaat als 'Marokkaanse criminelen' uitzetten, omdat het Nederlanders zijn die hier zijn geboren. Het zijn dus geen 'criminelen van buiten de EU''. Het Nederlanderschap kan slechts in een aantal zeer specifieke uitzonderingssituaties die ik even niet kan opdreunen worden ontnomen, en oude vrouwtjes beroven is er niet één van. Verder staat mijn verhaal nog steeds, dat zagen aan de democratische rechtsstaat voor mij not done is en inderdaad tot zeer ongewenste situaties kan leiden. Wat daar 'jammer' aan is ontgaat me volledig.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 08:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Preken vind ik wat anders dan gebeden. Gebeden zijn standaard en zouden in de geloofstaal gehouden kunnen worden. Preken daarentegen zijn hedendaagse boodschappen. Die moeten gewoon verstaanbaar kunnen zijn voor een ieder.
Dat ben ik met je eens. Dat bedoelde ik ook eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 08:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Waarom moet zo een preek voor iedereen verstaanbaar zijn? Zou het niet handiger zijn als die preek zo goed mogelijk voor alle aanwezigen verstaanbaar is? En dus (waarschijnlijk) in het arabisch/ turks/ nederlands gegeven wordt (afhankelijk van de toehoorders)?
Als het goed is, praten al die mensen toch Nederlands? Ook onder elkaar? Het zijn toch Nederlanders? Door steeds alles maar in eigen taal te doen wordt integratie enorm geremd. Met alle negatieve gevolgen van dien.

Mensen moeten toch echt maar eens goed na gaan denken: wil ik hier blijven? Prima, dan ben je welkom, dan doe je volwaardig mee. Of wil je hier niet blijven? Tja, ook goed, verlaat dan aub ons land!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2010, 08:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Eh, omdat de Nederlanders die weg werden gestuurd uit Marokko geen Marokkaanse staatsburgers waren?

De Marokkanen die jij zo graag weg wilt sturen zijn Nederlandse staatsburgers. Het maakt niet uit hoe jij ze ziet, Marokkaan, Nederlander, of wat dan ook, het feit is dat ze een Nederlands paspoort hebben en dus burgers van Nederland zijn. En omdat alle Nederlandse staatsburgers voor de wet gelijk zijn - gelukkig - kun je die dus niet wegsturen, al hebben ze tien andere nationaliteiten. Ik vind het jammer dat je geen onderscheid kunt maken tussen je onderbuikgevoelens en de juridische realiteit, namelijk, dat Nederland een democratische rechtsstaat is. En dat is juist wat Nederland onderscheidt van landen als Marokko, waar mensen geen rechten hebben, waar je niet je godsdienst openlijk mag uitdragen, waar je in de gevangenis doodgeslagen wordt door corrupte bewkers in plaats van dat je een eerlijk proces krijgt. Wil je echt zo graag daarnaartoe? Zo ja ben je echt gestoord.
Mooie in theorie. Maar ik ben het met je eens hoor. Maar... wat doen we dan met de praktische problemen die we nu hebben. En ook en vooral: hoe zorgen we dat we in de toekomst minder problemen hebben?

Ik zou zeggen: stop nu vooral eens met dubbele paspoorten. U wilt Nederlands paspoort, prima, dan levert u uw oude paspoort in!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 08:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Als het goed is, praten al die mensen toch Nederlands? Ook onder elkaar? Het zijn toch Nederlanders? Door steeds alles maar in eigen taal te doen wordt integratie enorm geremd. Met alle negatieve gevolgen van dien.
Nou, een groot gedeelte van hen praat onvoldoende Nederlands. Lijkt mij ook ongewenst, maar het is niet verboden om in een andere taal te communiceren. Ze hebben daarnaast genoeg andere mogelijkheden om te oefenen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 08:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Weet je wat rechtsgelijkheid is? Zo ja, dan zou je weten dat er niet zoiets bestaat als 'Marokkaanse criminelen' uitzetten, omdat het Nederlanders zijn die hier zijn geboren. Het zijn dus geen 'criminelen van buiten de EU''. Het Nederlanderschap kan slechts in een aantal zeer specifieke uitzonderingssituaties die ik even niet kan opdreunen worden ontnomen, en oude vrouwtjes beroven is er niet één van. Verder staat mijn verhaal nog steeds, dat zagen aan de democratische rechtsstaat voor mij not done is en inderdaad tot zeer ongewenste situaties kan leiden. Wat daar 'jammer' aan is ontgaat me volledig.
In een democratische rechtsstaat is het inderdaad fantastisch als bepaalde gebieden aangewezen worden als no go area omdat nederlandse criminelen met een marrokaans paspoort buitengewoon gewelddadig zijn tegen nederlandse staatsburgers zonder marrokaans paspoort.

Maar mijn conclusie hier is dat je niet echt kennis van zaken hebt en maar iets roept dat fijn inspeelt op de onderbuikgevoelens van de linkschmensch die hier op het forum voldoende aanwezig is om je te steunen in je morele oorlog tegen de facisten van de pvv. Leuk geprobeerd, maar toch gefaald.

O en ja, ik weet precies wat rechtsgelijkheid is, zoek jij het ook nog even op? Zoek je dan ook even op wat iemand precies tot nederlander maakt (zijn paspoort en niet zijn geboorteplek) en kom dan terug met een goed onderbouwd verhaal, want zelfs voor jouw mening zijn feitelijk juiste argumenten te vinden, zo jammer dat je van zins bent dat je die niet nodig hebt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nou, een groot gedeelte van hen praat onvoldoende Nederlands. Lijkt mij ook ongewenst, maar het is niet verboden om in een andere taal te communiceren. Ze hebben daarnaast genoeg andere mogelijkheden om te oefenen.
Wat raar? Merendeel is al decennia in Nederland en toch nog slecht Nederlands spreken? Dat is raar!
Dan is DIT mooi moment om eens wel Nederlands te gaan leren. Daarom moet er ook veel minder informatie in Turks en Arabisch beschikbaar zijn. Zorg dat mensen ook een reden hebben Nederlands te leren!

En lieve mensen, je kwam zelf naar dit land, dus leer dan ook de taal gewoon. Kwestie van fatsoen. Niemand dwingt u te blijven!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Fumble,

Je komt met mooie argumenten. Maar mijn vraag: wat moeten we dan? Zo kan het duidelijk niet langer... Mensen die hier geboren en getogen zijn gedragen zich als aparte groep. Met alle overlast van dien. Islam wordt aangegrepen om eigen misdragingen goed te praten. Mensen die hier al generaties wonen spreken nog geen Nederlands. Mensen halen masaal importbruid naar ons land. Enz....

Is dit dan die door links beloofde prachtige multiculturele samenleving? Ik ben nog steeds links en nog steeds voor multiculturele samenleving. Maar ik heb toch idee dat de lieve linkse mensen uit de jaren 70 een ander multicultureel Nederland voor ogen zagen dan homo-discriminerende islamieten en overlastveroorzakende Marokkanen....

DISCLAIMER: Ja, sommige Christenen discrimineren homo's ook. Maar dat geeft andere nog niet het recht het ook te doen. Sterker, als je al problemen in eigen land hebt (ook sociaal-economisch) haal dan geen nieuwe probleemgevallen binnen!

En als laatste:

Ik zag gisteren iets op NOVA over te weinig geld voor nieuwe schoolgebouwen. Als dat situatie is in Nederland, waarom halen we dan nog steeds elk jaar duizenden kansloze lui binnen die alleen maar geld kosten? Ik heb het hier over vluchtelingen (met name uit Afrika) die helemaal geen vluchteling zijn? Hele dorp legt geld bij elkaar zodat een persoon naar Europa kan. En die moet dan geld gaan sturen.
DAT IS DE REALITEIT! Echte vluchtelingen blijven welkom! Maar gelukszoekers hebben we hier echt niet nodig!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline


Dat is 'm dan
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Wat raar? Merendeel is al decennia in Nederland en toch nog slecht Nederlands spreken?[
1. omdat ze te druk waren zich kapot te werken voor een hongerloontje
2. omdat ze niet konden lezen en dus niet makkelijk de goede kanalen konden vinden
3. omdat ze van plan waren snel terug te keren
4. omdat de overheid geen enkele moeite deed hen te integreren
5. omdat er lange wachtlijsten waren voor taalcursussen

take your pick
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Echte vluchtelingen blijven welkom! Maar gelukszoekers hebben we hier echt niet nodig!
Laat dat nou net staand beleid zijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Laat dat nou net staand beleid zijn.
Ja? Ik ken toch in mijn directe omgeving al zo een paar gevallen van mensen die nu wel in Nederland wonen, maar toch echt geen echte vluchteling waren. Maar wel met voorrang een huis en 3000 euro (ja, DRIEDUIZEND euro) gekregen om dat huis in te richten. Reden: mijnheer misdroeg zich op studentenflat waar hij was geplaatst).
Als het dan zo erg is in Afrika, dan ben je toch dankbaar voor alles wat je krijgt. Moet je je dan in Nederland nog gaan misdragen...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom doe je daar eigenlijk zo moeilijk over? Nederlanders in Marokko worden ook zo teruggestuurd, waarom kunnen wij dat dan niet doen zonder dat iedereen meteen begint te huilen over nationaliteiten?
Dat is je toch al vaak genoeg uitgelegd. Iemand met alleen en Nederlands paspoort kun je niet zomaar naar Marokko sturen. Iemand met een Marokkaans paspoort wel, maar aangezien Geert tegen dubbele paspoorten is, is het onder zijn beleid onmogelijk om een crimineel naar een ander land te sturen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
1. omdat ze te druk waren zich kapot te werken voor een hongerloontje
2. omdat ze niet konden lezen en dus niet makkelijk de goede kanalen konden vinden
3. omdat ze van plan waren snel terug te keren
4. omdat de overheid geen enkele moeite deed hen te integreren
5. omdat er lange wachtlijsten waren voor taalcursussen

take your pick
(1) Dus dan kan je in de avond niet studeren? Goh, raar. En hongerloontje... ze kwamen niet gedwongen naar Nederland. Dus uiteindelijk doen ze dat wel zichzelf aan.

(2) Dat is een punt. Nederland heeft het er zelf ook bij laten zitten.

(3) Als je dan blijft, dan stort je je toch als nog op de Nederlandse taal!

(4) Inderdaad. Maar moeten jij en ik dan voor die gevolgen opdraaien? Ik kan niet voor jou spreken, maar ik zat niet in de regering in de jaren 70 en 80...

(5) ???
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dat is je toch al vaak genoeg uitgelegd. Iemand met alleen en Nederlands paspoort kun je niet zomaar naar Marokko sturen. Iemand met een Marokkaans paspoort wel, maar aangezien Geert tegen dubbele paspoorten is, is het onder zijn beleid onmogelijk om een crimineel naar een ander land te sturen.
Ben geen Geert-fan. Maar ik vind wel: een paspoort (behalve dan van ander EU land).
Dus lever je Marokkaanse paspoort maar in. Dat kan niet? Tja, dat is niet ons probleem dan. Misschien moet Marokko eens echte democratie en rechtsstaat worden... Dat zou al veel oplossen.

Trouwens, mede om deze reden (van die paspoorten) mag Turkije natuurlijk nooit in de EU! Wanneer zegt de EU dat nou eens gewoon keihard en duidelijk: lieve, beste Turken, buren prima. Samenwerken prima. Maar jullie komen nooit in EU! Persoonlijk heb ik ze liever ook uit de NAVO, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
(1) Dus dan kan je in de avond niet studeren? Goh, raar. En hongerloontje... ze kwamen niet gedwongen naar Nederland. Dus uiteindelijk doen ze dat wel zichzelf aan.

(2) Dat is een punt. Nederland heeft het er zelf ook bij laten zitten.

(3) Als je dan blijft, dan stort je je toch als nog op de Nederlandse taal!

(4) Inderdaad. Maar moeten jij en ik dan voor die gevolgen opdraaien? Ik kan niet voor jou spreken, maar ik zat niet in de regering in de jaren 70 en 80...

(5) ???
1) Natuurlijk, maar de taal leren was geen verplichting. En je op een nieuwe taal storten is lastig als je de hele dag zwaar physiek werk hebt verricht.
2) -
3) Dat zou je kunnen doen, maar waarom?
4) Hoezo, vind jij het zo erg dat je niet altijd alle preken verstaat in je lokale moskee?
5) !
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
mag er dan in de synagoges ook geen hebreeuws meer gesproken worden? en in de katholieke kerk geen latijn meer worden uitgesproken?
Alleen de liturgie is in het latijn. Die liturgie ligt vast en is tweetalig in het missaal te volgen.

De preek van de pastoor is gewoon in het nederlands. Anders snapt niemand wat hij zegt.

In moskeeen zijn de preken niet altijd in het nederlands, met name die van de wat conservatievere (salafistische) importimams, wat die spreken zelf geen woord nederlands. Ze blijven hier een paar jaar en gaan weer weg.

En ach, je kunt de haatpreken in de nederlandse moskeeen wel proberen tegen te gaan, maar dan worden ze gewoon via DVD's of via internet verspreid uit met name Saudi Arabie, waar de ultraconservatieve islamvleugel ontzettend hard aan de weg timmert om huh versie van de islam naar Europa te exporteren, of de europese moslims daar nou op zitten te wachten of niet. Ze stoppen er bakken vol (olie) dollars in.

Als je die invloed kunt uitschakelen, en ook die van engerds als Tariq Ramadan, die gelukkig vies door de mand is gevallen in Rotterdam, is je probleem met de radicale islam al half opgelost.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vuurwerk artikelen
kevinkuyer
0 05-01-2010 10:44
Vrije tijd [STELLING] De bodem moet uit de Eerste Divisie
Verwijderd
54 31-05-2005 13:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap spreekbeurt over islam
THC1
48 21-11-2004 23:09
Liefde & Relatie Wie heeft er via het forum een relatie gekregen?
nobody_knows_me
118 22-09-2003 15:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.