Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2002, 21:06
juultje17
juultje17 is offline
hallo, ik had een vraagje aan jullie allemaal. Zouden jullie eens willen vertellen over jullie vader ? hoe je band met hem is enzo. Ik zal er heel erg veel aan hebben, en zal misschien later ook vertellen waarom ik dit graag zou weten.
Alvast heel erg bedankt, jullie zouden me enorm helpen !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 21:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb slechte band met mijn vader maar de band met mijn moeder is slechter. Laat ik het zo stellen, de enige familieleden waar ik enigzins aan gehecht ben zijn mijn jongste zusje en mijn oma van 86.

Mijn vader heeft traumas van vroeger (hij heeft ontzettend ongeluk gehad en bij elkaar zo'n 4 jaar in het ziekenhuis gelegen) en hij drinkt te veel. Hij heeft zijn ups en downs. Soms is hij heel aardig en brengt hij me naar school, dan hebben we het over zeilen (zijn hobby en ik vind t ook tof) over mijn toekomstige eventuele studie, geld, aandelen en politiek (ja echt waar). Op zijn mindere dagen (vandaag) scheld hij me wakker en is hij heel sjaggerijnig, dan loopt hij aan mijn moeder/zusje/kat te vertellen hoe een grote muts ik we niet ben zohard dat ik het hoor (dat is de bedoeling) dan maakt hij allemaal opmerkingen die nergens op slaan en over dingen waar hij helemaal niets vanaf weet. En daar kan ik niet tegen (het enige waar ik me nooit echt voor af heb kunnen sluiten) dan hebben we ruzie, dan schelden we (hij erger dan ik , want als ik me niet nog enigzins inhou riskeer ik klappen) hmm ik schrijf tegenwoordig op hoe hij me noemt*zoekt ff op*.
1-2-02: -'walgelijk varken'
-'onfatsoenlijk wezen'
-'je hebt nooit iets in je hele leven gepreseert, je bent gewoon een lui wicht en je zal het dit jaar ook wel niet halen' (zit in 6VWo en sta slecht)

viel mee vandaag. Hij ligt nu in bed.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:20
juultje17
juultje17 is offline
wauw Cryptic Winterstorm, wat goed zeg !! Ik ben echt superhappy voor je !!

[Dit bericht is aangepast door juultje17 (01-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:23
juultje17
juultje17 is offline
jeej, Ninnoc...wat klote.
Maar wat bedoel je precies met: hij drinkt teveel ? hoeveel dan....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:25
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik voel me eigen echt niet verheven boven ieder ander, omdat ik vind dat ik goede en liefhebbende ouders heb, want de rest van mijn leven is een brok ellende...

Het is geen feest om mij te zijn, ook al heb ik leuke ouders...
damn....dat is minder...
Maar het zal je toch goed doen dat je zo goed met je vader en moeder op kunt schieten?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:28
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Nee, zo werkt dat bij mij niet.
Kijk, aangezien ik op mezelf woon, sta ik er toch alleen voor, ik kan niet aan mijn ouders hulp blijven vragen, want dat wil ik niet.
Ik kan hierover wel weer hele verhalen gaan typen, maar dan moet je maar even het forum hiero doorkijken, er zijn genoeg topics van mij, over dat ik dood wil en dat soort dingen. Ik weet wel dat ik het beter heb als menig ander, maar ik ben gewoon niet gelukkig...

Maar ik zal je mijn verhalen besparen...
pfff, hoef je mij niet te besparen hoor
maar, ik zit hier dus net, zoals je waarschijnlijk ook wel gemerkt had, dus het zal nog wel eventjes een tijdje duren voor ik alles een beetje weet hier over de andere mensen enzo. Maar ik doe mijn best


Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:31
juultje17
juultje17 is offline
hehe, oke ontopic dan maar weer...maar ehm, wat vinden jullie dan TEVEEL drinken ? want ik weet niet goed de maat wat nou eigenlijk teveel is....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
jeej, Ninnoc...wat klote.
Maar wat bedoel je precies met: hij drinkt teveel ? hoeveel dan....
te veel, hij is geen alcoholist, ik stap rustig bij m in de auto want hij is niet straalbezopen maar nuchter is hij niet altijd. Als hij teveel drinkt merk je dat vooral aan de opmerkingen die hij maakt. Als hij aangeschoten is maakt hij altijd kutopmerkingen.
Meestal drinkt hij trouwens als ik en mijn zusjes niet thuis zijn, afgelopen 2 dagen heeft hij zeker al een fles berenburg gedronken. Dat merk je aan de lege flessen die in de bijkeuken staan

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:35
juultje17
juultje17 is offline
Oke, ik zal het ook maar gewoon zeggen dat is wat handiger.
Ik ken mijn vader niet goed, maar heb laatst na een paar jaar met hem gesproken.
Hij zag er erg slecht uit, veel te mager en onverzorcht. Ik vond hem vies en eng. Hij stonk naar bier en shag.
Ik rook het van een meter afstand iig.
Hij vertelde erg veel, ook dingen die niet van belang waren voor mij.
Ook dronk hij wat biertjes. Hij zei dat veel mensen vonden dat hij teveel dronk, maar dat dit niet waar was want hij deed zijn werk toch immers goed ?! Zo zei hij het een beetje. Dus ik vroeg hem hoeveel hij dan per dag dronk: dit waren rond de 5 biertjes (flesjes)Ik reken er nog maar 2 bij in ieder geval, want anders ruikt hij toch niet zo verschrikkelijk ? Ik geloof hem gewoon niet.

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:38
juultje17
juultje17 is offline
zie dat is dus het probleem....
ik ben bang dat ik iets heel erg verkeerd heb gedaan...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:41
juultje17
juultje17 is offline
ik vind het zo eng om hier te gaan vertellen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:46
juultje17
juultje17 is offline
Ik ben zo gesloten als wat. Ook irl...
Ehm, ik ben bang dat er toch mensen rondlopen op dit forum die mij kennen...ik hoop het niet ...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:01
brain trash
brain trash is offline
whehe, mijn vader is een beetje een best wel sukkel , eerst had ik een hekel aan hem, gewoon door hele kleine dingetjes zoals met tafel afruimen en afwassen (dat doen we altijd met omstebeurt met een van de ouders) dat ik HEM moet roepen in plaats van andersom en dan moet vertellen wat hij moet doen (fornuis schoonmaken, afwassen, wat dan ook, hij weet het nooit). maar heb nu gemerkt dat hij ook in heel veel dingen wel slim is, bv scheikunde.. ik heb weer respect voor hem en mag hem wel net als m'n moeder..

oke.. hier had je niks aan natuurlijk... maar moest IETS zeggen he.. hoop voor je dat je het binnekort hier durft neer te zetten of er met iemand anders over durft te praten als je er zo mee zit... op zich vind ik 7 biertjes wel mee vallen en als je hem in lange tijd pas weer 1 keer gezien hebt valt ie misschien wel mee joh.. maargoed, ik weet je situatie niet en wat er aan de hand is.... dus iig sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:20
juultje17
juultje17 is offline
shit, ik had net de moed om het allemaal te vertellen had het al ingetypt, maar het is weer gewist.....gvd...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:27
juultje17
juultje17 is offline
Oke, ik zal het nog eens proberen.
Ik heb een tijd terug dus de stap gezet me vader te bellen en een afspraak te maken om te praten. Hij nam dit graag aan en was er erg blij mee.
Ik zag hem en schrok. Hij ziet er heel erg slecht uit, onverzorcht, heel erg mager.
Ik vond het erg moeilijk. Hij deed erg zijn best, en vond het ook erg moeilijk.
Ik had medeleiden met hem.
Ons gesprek heeft lang geduurt, hij had een paar biertjes gehad, ik eerst koffie en later toch ook maar bier (omdat hij veranderde, en ik dat heel erg vond en dacht dan ik ook maar)
Na ons gesprek stelde hij voor naar de bioscoop te gaan. Ik zei ja, en deed vrolijk en zei dat het gesprek me goed had gedaan.
In tegen deel, op de fiets naar huis ben ik afgestapt en heb zitten janken en nadenken.
Thuisgekomen was me moeder er en stond voor me klaar.
Ik baalde dat ik ja had gezegt op het aanbod van de bios en wou afbellen, maar mijn broer (hij heeft wel contact met hem) dat ik dat niet moest doen, omdat mijn vader er erg naar uitzag.
Ik dacht, jezus Juul, doe niet zo achterlijk en gewoon het is een lieve man.
Tijdens de film rook ik hem de hele tijd. Hij rook naar bier en rook ....en scheten... shitzooi, ik schaaam me zoo diep. Wat zullen jullie wel niet denken ?!
Hij vroeg na de film of ik nog mee ging wat drinken, maar ik ging kapot en zei dat ik naar huis ging. Hij vroeg of hij zou bellen, ik zei nee: ik bel wel.
Hij accpeteerde dat en we gingen uit elkaar.
Ik heb hem lange tijd niet gebelt.
Ik schreef een brief waarin ik eerlijk vertelde hoe ik erover dacht.
Ik ben een dikke egoistische trut.
Ik heb gezegt in die brief geen contact meer te willen.
Ik heb er geen bericht terug op gehad, of gehoord wat hij vond.
Ik heb nu spijt, maar toch ook niet.
Telkens stel ik hem mij voor al leuke vader, maar ik schaam me zo diep, en geloof heilig dat hij alcoholist is....
Ik ben bang, en ga kapot omdat ik mezelf zo stom vind, en dat ik zo laf ben om in zo'n brief te vertellen aan hem wat ik van hem vind, terwijl hij gewoon zo is...en ik dat maar moet accepteren net zoals hij mij accepteerd. maar nee ik ben de egoistische trut.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:50
brain trash
brain trash is offline
aaah, wat kut joh! hoe is jullie contact ooit verbroken?? want wanneer je vader het contact heeft verbroken kan hij zoiezo niet veel denken of zeggen.. en anders vind ik het ook wel logisch van jou, ookal is het natuurlijk shit. je vader had zich op z'n minst ff beter kunnen verzorgen voor jou..
maarja, het moeilijkst is natuurlijk omdat je eerst wel met hem naar de bios bent gegaan en later met zo'n brief hebt duidelijk gemaakt dat je hem niet moet..
maar he, ik denk dat hij heus wel weet waarom, en wanneer hij zich nu heel klote voelt zal hij er iets aan moeten doen om weer in contact te kunnen komen.
dus ik zou het zo laten behalve als hij een stap neemt om te laten merken dat hij er mee zit ofzo..
maar ik ken de situatie niet zo goed als jij en weet ook niet echt hoe je je voelt enzo.... in ieder geval heel veel sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:52
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik heb een hele goede band met mijn vader. Met mijn moeder overigens ook. Met mijn vader kan ik over bepaalde zaken beter praten, ik kan beter over "het leven" praten met hem, met mijn moeder kan ik beter over de "materiele" dingen praten.

Mijn vader en ik zitten wat het zicht op het leven betreft aardig op een lijn. Het is ook wel zo gegroeid, vroeger was ik best lastig, mijn vader kon daar niet goed tegen, hij sloeg me ook wel eens, en ik snap dat ook wel. Hij zegt nu heel vaak dat het hem spijt enzo, maar ik heb het hem al lang vergeven, ik snap ook wel dat ik vroeger niet de prettigste was.

Ik praat overigens ook best graag met mijn vader. Bij mijn vader hoeft het allemaal niet zo luxe en moeilijk, hij is gewoon relaxed, doet waar hij zin in heeft.

Mijn ouders zijn overigens gescheiden.

Mijn vader en ik kunnen het eigenlijk ook gewoon over alles hebben, heel open gesprekken hebben we.

Ikzelf ben niet zo heel open, mijn vader is heel erg open. Ik laat niet vlug iets los, maar we kunnen gewoon goed met elkaar over dingen praten.

Wij ervaren het leven gewoon hetzelfde, houden er dezelfde ideeën op na.

Ik ben blij dat ik zo'n vader heb iig. Ik ben trouwens ook blij met mijn moeder, ik had me geen betere ouders kunnen wensen.

Ik woon overigens op mezelf, mocht dat misschien ergens toe doen.


en let me guess jouw stopwoordje is: overigens.

ontopic: mijn band is heeeeeeeel slecht geweest met m'n vader. van m'n 10de tot m'n 15de heb ik m'n vader letterlijk gehaat. omdat ik denk ik het extreemste van een puber was. ik haatte m'n vader altijd, wat ie ook deed, hij deed niks goed.
hoe dat is ontstaan, en ook zo lang heeft geduurd is me nog steeds een raadsel. het afgelopen jaar gaat het heel goed met m'n vader en ik, altijd lekker slap ouwehoeren met 'm, hij begrijpt me nogsteeds niet altijd maar daar is m'n moeder weer voor. ja m'n band is echt wel ok met m'n vader. en met m'n moeder ook. ik denk dat de meeste wel geen goede band hebben met hun ouders gedurende een (korte of dus ook heel lang) periode. maar het komt over het algemeen vaak weer goed
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 23:01
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
brain trash schreef:
in ieder geval heel veel sterkte!!
dankjewel

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2002, 23:03
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
miep schreef:

mijn band is heeeeeeeel slecht geweest met m'n vader. van m'n 10de tot m'n 15de heb ik m'n vader letterlijk gehaat. omdat ik denk ik het extreemste van een puber was. ik haatte m'n vader altijd, wat ie ook deed, hij deed niks goed.
wat een klotetijd....

Citaat:
miep schreef:
het afgelopen jaar gaat het heel goed met m'n vader en ik, altijd lekker slap ouwehoeren met 'm, hij begrijpt me nogsteeds niet altijd maar daar is m'n moeder weer voor. ja m'n band is echt wel ok met m'n vader. en met m'n moeder ook. ik denk dat de meeste wel geen goede band hebben met hun ouders gedurende een (korte of dus ook heel lang) periode. maar het komt over het algemeen vaak weer goed
jeej, dat is echt leuk !!
gelukkig maar...ja ik hoop dat je met dat laatste zeker gelijk hebt....

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 23:50
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
teringeikel waar ik altijd ruzie mee heb.

Groeten

Edwin
__________________
Http://www.edjuh.nl -->> mijn Site Http://f4rum.tk --> HET forum ..Edjuh de rapper..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 09:45
punkyfish
punkyfish is offline
mijn vader is serieus een eikel. kan alleen maar schreeuwen en mij overal de schuld van geven. toen ik laatst (dagje) weg ben gelopen schijnt hij overal te hebben gezocht en hij zou ongerust geweest zijn, maar ik merk er geen ruk van. hij weet niet wie ik ben (ik ook niet, daar niet van), weet niet hoe oud ik ben, wie mijn vrienden zijn, blablabla. ik haat hem.

kort maar krachtig.
of was dat niet kort?
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 09:51
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
miep schreef:


ontopic: mijn band is heeeeeeeel slecht geweest met m'n vader. van m'n 10de tot m'n 15de heb ik m'n vader letterlijk gehaat. omdat ik denk ik het extreemste van een puber was. ik haatte m'n vader altijd, wat ie ook deed, hij deed niks goed.
bij mij ook iig van mn 10e tot mn 15e. en vast nog wel langer...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 11:42
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
mijn vader is serieus een eikel. kan alleen maar schreeuwen en mij overal de schuld van geven. toen ik laatst (dagje) weg ben gelopen schijnt hij overal te hebben gezocht en hij zou ongerust geweest zijn, maar ik merk er geen ruk van. hij weet niet wie ik ben (ik ook niet, daar niet van), weet niet hoe oud ik ben, wie mijn vrienden zijn, blablabla. ik haat hem.

kort maar krachtig.
of was dat niet kort?

ja dat was erg kort, en klote lijkt me ?!

Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:12
r00mp
r00mp is offline
ik geloowf dattik wel een goeje band heb met mijn vader.
we gaan over het algemeen wel goej met elkaar om, maar we hebben zow af en toew welleens ruziej en hij kan af en toew oowk behoorlijk gruwelijk kortsigtig zijn mjahh, daar iz hij een ouwe man voor (45 )
we hebben oowk bezt vaak discussiejs owver dingen
en hij kan oowk wel zeuren over mijn kleertjes en al diej sjit mjahhh
__________________
senk joe :D senk joe *buiging maak*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:44
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
r00mp schreef:
ik geloowf dattik wel een goeje band heb met mijn vader.
we gaan over het algemeen wel goej met elkaar om, maar we hebben zow af en toew welleens ruziej en hij kan af en toew oowk behoorlijk gruwelijk kortsigtig zijn mjahh, daar iz hij een ouwe man voor (45 )
we hebben oowk bezt vaak discussiejs owver dingen
en hij kan oowk wel zeuren over mijn kleertjes en al diej sjit mjahhh
super !! lijkt me leuk !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 16:32
Verwijderd
De band met m'n vader is heel goed vind ik. Niet op de manier dat we constant allerlei dingen samen gaan doen ofzo (ben ik ook een beetje te oud voor he ) maar wel zo dat ik alles met 'm kan bespreken. Ik kan goed met 'm discussiëren en hij kent mij heel goed. Als er iets mis met me is en ik kom de kamer binnenlopen ziet-ie vrijwel meteen dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit en dan vraagt-ie daar ook naar...eigenlijk heb ik niet zoveel te klagen dus, behalve dat hij in discussies soms heel irritant en kortzichtig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:50
Floor k
Avatar van Floor k
Floor k is offline
Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe mijn band is met mijn vader. Ik hou van hem, maar er zijn vaak momenten dat ik zo genoeg van hem heb.
Hij scheld mij bijvoorbeeld vaak uit, zoekt ruzie, word om de kleinste dingen boos en hij zou nooit iets verkeerds doen, want ik ben degene die dat doet.
Maar op sommige momenten kan hij heel erg lief zijn.
Ik heb slechte herinneringen aan hem, waar ik liever niet over praat, maar die ik liever niet had meegemaakt.
mjah...mijn band met me vader? Ik weet het niet.
__________________
ik wil geen sig
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:56
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
mijn vader is dood, en ik snap niet dat mensen die hun vader nauwelijks kennen hem veroordelen op onbelangrijke dingen of ie naar bier/rook stinkt of niet. het blijft wel je vader, en hij zal echt wel van je houden. wees blij dat je de mogelijkheid hebt contact met m te hebben. stel dat ie morgen een ongeluk krijgt en dood gaat en jij hebt m dan zon klote brief gestuurt
gaat hij dood met de gedachten dat zijn dochter niet van je houdt.

ik vind je echt egoistisch kortzichtig en hard....... niemand verdient het zo te worden behandeld door zn bloedeigen dochter.

Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 18:00
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Ik heb niet zo'n goede band met mijn vader. Hij zit soms aan me, en daardoor ga ik niet graag met hem om. In goede periodes gaat het redelijk en kan het best gezellig zijn, maar er zijn ook periodes waarin ik hem echt liever niet dan wel zie.

En sublime...ik vind je post een beetje kortzichtig. Verdient een zoon of dochter het dan wel om rot behandeld te worden door zijn of haar vader? Stel nou dat IK morgen doodga...? Dan sterf ik wel met het idee dat mijn vader niks om mijn gevoel gaf en gewoon maar aan me zat als hij daar zin in had.
Of als een van de andere mensen in deze topic doodgaat, sterft deze ook met de gedachte dat zijn vader niet van hem (/haar) gehouden heeft omdat hij.zij altijd maar wel uitgescholden ofzo.
Is dat dan minder egoistisch?

Ik snap je standpunt wel, maar probeer het ook eens van de andere kant te bekijken...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:54
brain trash
brain trash is offline
*<i>in zijn dagboek legde een jongen van 11 jaar, schrijven aan zijn vader als volgt uit: 'Ik heb geeen respect voor u omdat u mijn vader bent. Ik heb alleen maar respect voor u als u respectabel bent. Of u mijn vader bent of niet, dat doet er niet toe, daar gaat het niet om. Ik hou van u als u lief bent, als u liefhebt. En onthou dat het dan niet is omdat u mijn vader bent, maar omdat u een man bent om van te houden </i>*

hier moest ik ff aan denken.. en ben het er mee eens..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
shitzooi, ik schaaam me zoo diep. Wat zullen jullie wel niet denken ?!
tegenover ons hoef je je absoluut niet te schamen, de meeste mensen op dit forum hebben wel het een en ander meegemaakt.
Schaam je je voor je vader, om met hem gezien te worden, schaam je je voor jezelf; ga na waar je je voor schaamt.

Tip: als je bang bent dat mensen hier je irl ook kennen, zorg dat je een apart emailadress gebruikt hier, zet geen gegevens bij je info, zorg dat mensen van het forum waarmee je chat niet je echte naam gebruiken in topics. (Ja een jongen uit mijn klas kwam erachter dat ik hier vaak was, hij heeft het een en ander geprint waarna ik ontzettend veel kutreacties heb gehad, daarna heb ik nick verandert)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:37
Ninnoc
Ninnoc is offline
veel sterkte trouwens
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 10:02
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
sublime schreef:
mijn vader is dood, en ik snap niet dat mensen die hun vader nauwelijks kennen hem veroordelen op onbelangrijke dingen of ie naar bier/rook stinkt of niet. het blijft wel je vader, en hij zal echt wel van je houden. wees blij dat je de mogelijkheid hebt contact met m te hebben. stel dat ie morgen een ongeluk krijgt en dood gaat en jij hebt m dan zon klote brief gestuurt
gaat hij dood met de gedachten dat zijn dochter niet van je houdt.

ik vind je echt egoistisch kortzichtig en hard....... niemand verdient het zo te worden behandeld door zn bloedeigen dochter.

je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk zou ik ook elke kans aan moeten pakken goed contact te houden. alleen elke keer weer word ik weer teleurgesteld. Hij kan gewoon geen vader zijn en snap de dingen niet ofzo...ik weet het niet precies uit te leggen, maar het heeft gewoon totaal geen zin....

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 13:57
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Steleto schreef:
Ik heb niet zo'n goede band met mijn vader. Hij zit soms aan me, en daardoor ga ik niet graag met hem om. In goede periodes gaat het redelijk en kan het best gezellig zijn, maar er zijn ook periodes waarin ik hem echt liever niet dan wel zie.

En sublime...ik vind je post een beetje kortzichtig. Verdient een zoon of dochter het dan wel om rot behandeld te worden door zijn of haar vader? Stel nou dat IK morgen doodga...? Dan sterf ik wel met het idee dat mijn vader niks om mijn gevoel gaf en gewoon maar aan me zat als hij daar zin in had.
Of als een van de andere mensen in deze topic doodgaat, sterft deze ook met de gedachte dat zijn vader niet van hem (/haar) gehouden heeft omdat hij.zij altijd maar wel uitgescholden ofzo.
Is dat dan minder egoistisch?

Ik snap je standpunt wel, maar probeer het ook eens van de andere kant te bekijken...
snap wat je bedoeld en ben het er ook mee eens, maar als ik juultje zo hoor wil ze alleen geen contact met haar vader omdat hij niet aan haar eisen voldoet. dát vind ik kortzichtig....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:01
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
Citaat:
sublime schreef:
mijn vader is dood, en ik snap niet dat mensen die hun vader nauwelijks kennen hem veroordelen op onbelangrijke dingen of ie naar bier/rook stinkt of niet. het blijft wel je vader, en hij zal echt wel van je houden. wees blij dat je de mogelijkheid hebt contact met m te hebben. stel dat ie morgen een ongeluk krijgt en dood gaat en jij hebt m dan zon klote brief gestuurt
gaat hij dood met de gedachten dat zijn dochter niet van je houdt.

ik vind je echt egoistisch kortzichtig en hard....... niemand verdient het zo te worden behandeld door zn bloedeigen dochter.

je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk zou ik ook elke kans aan moeten pakken goed contact te houden. alleen elke keer weer word ik weer teleurgesteld. Hij kan gewoon geen vader zijn en snap de dingen niet ofzo...ik weet het niet precies uit te leggen, maar het heeft gewoon totaal geen zin....


misschien zijn jou eisen gewoon te hoog. het moet wel van 2 kanten komen. als je je er nou bij neer legt dat ie niet de ideale pappie is die je zou willen, helpt dat waarschijnlijk al. accepteer m gewoon zoals ie is en sta voor m open. misschien dat ie geen ideale vader is, maar als ik het goed begrijp gaat jou moeder over de opvoeding etc. IMO hoeft ie dan geen perfecte pedagogisch verantwoorde vader te zijn, ik zou gewoon een goede (iig betere) band met m willen.
je moet niet alles van hem af laten hangen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 16:08
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Op zich heb ik best een goede band met m'n ouders, alleen mijn vader gedraagt zich de laatste weken volkomen respectloos tegenover mij ( klinkt dat even netjes )
Hij is op zondag gewoon de hele dag thuis, en dan zijn mijn moeder + zusje meestal weg. Hij kan dan alleen maar commanderen en commentaar leveren, en ik kan bijna nix goed doen. Als ik iets moet opruimen bijvoorbeeld, commandeert hij , ipv het te vragen. En dan vind hij het nog gek ook dat ik het niet doe....

Maar verder hebben we bijna nooit ruzie. Ik spreek hem ook niet zo vaak, want hij is alleen 's avonds thuis.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-02-2002, 18:29
Anesthesia
Anesthesia is offline
ik hou van mn moeder maar heb ABSOLUUT geen band met mn vader

mn psych was eerst zow van jah het is normaal een band met je vader te hebben.
Ik echt zow van ow jah??
__________________
Hail Havok! ...http://www.church-of-havok.tk...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:49
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
juultje17 schreef:


ja dat was erg kort, en klote lijkt me ?!

jup...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:51
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
sublime schreef:
mijn vader is dood, en ik snap niet dat mensen die hun vader nauwelijks kennen hem veroordelen op onbelangrijke dingen of ie naar bier/rook stinkt of niet. het blijft wel je vader, en hij zal echt wel van je houden. wees blij dat je de mogelijkheid hebt contact met m te hebben. stel dat ie morgen een ongeluk krijgt en dood gaat en jij hebt m dan zon klote brief gestuurt
gaat hij dood met de gedachten dat zijn dochter niet van je houdt.

ik vind je echt egoistisch kortzichtig en hard....... niemand verdient het zo te worden behandeld door zn bloedeigen dochter.

verdien ik het wel dan om zo behandeld te worden door mijn bloedeigen vader?

imho ben jij kortzichtig en hard... spijt me zeer. jij weet toch ook niet hoe het er hier bij mij thuis aan toe gaat?

damnz... heb een hoop te zeggen maar ik zal het je besparen...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:54
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Anesthesia schreef:
ik hou van mn moeder maar heb ABSOLUUT geen band met mn vader

mn psych was eerst zow van jah het is normaal een band met je vader te hebben.
Ik echt zow van ow jah??

waarom herken ik dit? sterkte
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:23
beestje
beestje is offline
de verhouding met mijn vader... sja... daar vraag je nogal wat. De verhouding die ik heb met mijn vader heb klopt van geen kanten.

Mijn ouders zijn zo'n 10 jaar geleden gescheiden. Ze hadden alleen maar ruzie. Mijn vader kon het niet hebben dat mijn moeder "beter" was dan hij. Ze werkte harder, was socialer, had overzicht. Mijn vader had dat allemaal niet. Hij heeft ook echt rare dingen gedaan vroeger, hij liep weg, liet dan weken niets van zich horen (ik word weer triest als ik eraan denk).
Maar zo ongeveer het ergste is dat hij ALTIJD te laat is. En dan heb ik het niet over 10 minuutjes, maar in enkele gevallen over uren. Soms kwam/komt ie helemaal niet opdagen. Hij houdt zich gewoon niet aan afspraken of beloftes die hij doet. Hij heeft er al zo ontzettend veel mee kapotgemaakt. Ik ga er niet te diep op in, dan ben ik nog uren bezig en daar schiet je niets mee op.

Dat hij zich nooit aan zijn afspraken houdt en beloftes verbreekt is niet alles. Ik heb in de afgelopen jaren steeds minder respect voor hem gekregen. Als we bij hem zijn, is mijn broer meer vader dan hij, ook dit ga ik niet al te diep uitleggen.
Naar mijn idee loopt hij altijd onzin te verkondigen, en is meer met auto's bezig dan met zijn kinderen. Alle opvoedkundige filosofieen van hem komen me echt mijn keel uit.

Hij geeft ook altijd andere mensen de schuld als HIJ een fout heeft gemaakt, hij wist me tot een jaar gelden ongeveer altijd een schuldgevoel aan te praten voor iets wat hij deed.

Kortom, de verhouding met mijn vader is slecht, al doen we allebei alsof dat niet zo is. Hier heb ik het heel erg lang best moeilijk mee gehad, maar het heeft inmiddels een plekje gekregen. Ik heb het geaccepteerd.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het toch es kwijt, al is het ongeloflijk chaotisch.
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:36
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
Ik heb zelf een erg slechte band met mijn Vader, Ben zelfs bang voor hem ..mischien verkeerd maar in het verleden..

Ben ik gedwongen tot sexueel contact.en nu is die band met m`n vader daardoor erg verwatert..en kan ik hem nauwlijks meer in zijn armen liggen of ik voel me niet veilig....Dus iedere band met de Vader is verschillend..ik hoop voor jou Juul

Dat je de moed op pakt en wel een band aan durft te gaan met je vader m`n vader is ook alcoholist.. ..en m`n band is niets meer!!

Terwijl ik wel een Vader in mijn leven nodig heb..dus meid!! zorg ervoor dat het niet uit de hand gaat lopen!! ik wil je niet bang maken ofzo..maar jij kan nog een goeie band oppakken..vergeet dat niet meisie..nou hoop dat je erop reageert!!

liefs Norena
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:39
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
beestje schreef:
de verhouding met mijn vader... sja... daar vraag je nogal wat. De verhouding die ik heb met mijn vader heb klopt van geen kanten.

Mijn ouders zijn zo'n 10 jaar geleden gescheiden. Ze hadden alleen maar ruzie. Mijn vader kon het niet hebben dat mijn moeder "beter" was dan hij. Ze werkte harder, was socialer, had overzicht. Mijn vader had dat allemaal niet. Hij heeft ook echt rare dingen gedaan vroeger, hij liep weg, liet dan weken niets van zich horen (ik word weer triest als ik eraan denk).
Maar zo ongeveer het ergste is dat hij ALTIJD te laat is. En dan heb ik het niet over 10 minuutjes, maar in enkele gevallen over uren. Soms kwam/komt ie helemaal niet opdagen. Hij houdt zich gewoon niet aan afspraken of beloftes die hij doet. Hij heeft er al zo ontzettend veel mee kapotgemaakt. Ik ga er niet te diep op in, dan ben ik nog uren bezig en daar schiet je niets mee op.

Dat hij zich nooit aan zijn afspraken houdt en beloftes verbreekt is niet alles. Ik heb in de afgelopen jaren steeds minder respect voor hem gekregen. Als we bij hem zijn, is mijn broer meer vader dan hij, ook dit ga ik niet al te diep uitleggen.
Naar mijn idee loopt hij altijd onzin te verkondigen, en is meer met auto's bezig dan met zijn kinderen. Alle opvoedkundige filosofieen van hem komen me echt mijn keel uit.

Hij geeft ook altijd andere mensen de schuld als HIJ een fout heeft gemaakt, hij wist me tot een jaar gelden ongeveer altijd een schuldgevoel aan te praten voor iets wat hij deed.

Kortom, de verhouding met mijn vader is slecht, al doen we allebei alsof dat niet zo is. Hier heb ik het heel erg lang best moeilijk mee gehad, maar het heeft inmiddels een plekje gekregen. Ik heb het geaccepteerd.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het toch es kwijt, al is het ongeloflijk chaotisch.
hey, wat goed dat je nu zo ver bent dat hij je niet meer een schuldgevoel aan praat, want dat lijkt me heel erg !! Wat klote dat hij zo slecht in zijn omgeving omgaat, en wat klote voor jou, sterkte ermee !!


[Dit bericht is aangepast door juultje17 (04-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:44
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
Ik heb zelf een erg slechte band met mijn Vader, Ben zelfs bang voor hem ..mischien verkeerd maar in het verleden..

Ben ik gedwongen tot sexueel contact.en nu is die band met m`n vader daardoor erg verwatert..en kan ik hem nauwlijks meer in zijn armen liggen of ik voel me niet veilig....Dus iedere band met de Vader is verschillend..ik hoop voor jou Juul

Dat je de moed op pakt en wel een band aan durft te gaan met je vader m`n vader is ook alcoholist.. ..en m`n band is niets meer!!

Terwijl ik wel een Vader in mijn leven nodig heb..dus meid!! zorg ervoor dat het niet uit de hand gaat lopen!! ik wil je niet bang maken ofzo..maar jij kan nog een goeie band oppakken..vergeet dat niet meisie..nou hoop dat je erop reageert!!

liefs Norena
Tjee, wat erg voor je dat je bent gedwongen tot sexueel contact.....
Af en toe denk ik dat ik vroeger misschien ook wel op die manier (een beetje) gebruikt ben..(toen ik als klein kind nog in de weekenden op bezoek ging)
Kan jij je band dan echt ook niet meer redden ? Want je zegt het zo lief tegen mij, dat ik daar echt wat aan moet proberen te doen (bedankt trouwens !!)
Want ik hoop echt dat jij ook een leuke vader zou hebben, maar dat zal wel niet kunnen.
Weetje wat ook bij mij een beetje het probleem is ? Jarenlang heb ik me voorgehouden dat ik een superleuke pa kon hebben, en toen ik de stap zette bleek dat gewoon niet zo te zijn. En dat vind ik zo erg ....maarja, er zijn zoveel die een superpa zouden willen hebben maar hem niet hebben terwijl ze wel goed contact hebben...dus ik moet niet zo dromen daarover en gewoon hem accepteren hoe hij is...alleen ik kan het niet
Heej, heel veel sterkte met je vader....ik weet niet of je hem nog ziet enzo ?

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:46
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
Anesthesia schreef:
ik hou van mn moeder maar heb ABSOLUUT geen band met mn vader

mn psych was eerst zow van jah het is normaal een band met je vader te hebben.
Ik echt zow van ow jah??

Ja dat is ook zoiets raars om dan te horen natuurlijk !! Tjee, heb je het daar dan niet moeilijk mee als je de vaders bij je vriendinnen en vrienden ziet en dat zei (misschien) wel een goede band met hem hebben ?

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:47
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
ik zie hem dag en nacht!!, Maar m`nm band is er gewoon niet..Dankzij het gebeuren tussen ons en het verleden!!

ik vindt het dan ook zo jammer dat er mensen zijn die ook zo`n moeilijk of haast geen contact hebben doet me zeer..

Meisje..ik kan niet echt veel raad geven op dit gebied..hoop je tich nog wat geholpen te hebben liefs Norena
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:47
juultje17
juultje17 is offline
jazeker echt !! dankjewel !
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:43
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
ik zie hem dag en nacht!!, Maar m`nm band is er gewoon niet..Dankzij het gebeuren tussen ons en het verleden!!
Lieffie daar gaat aan gewerkt worden he, dat weet je.
Ik weet dat de band tussen je pa en jou niet goed zit en ik weet ook dat ie fout zit of heeft gezeten maar ooit zal het weer beter gaan tussen jullie.
Dit heft tijd nodig.
Als je je verleden verwerkt hebt zal dat ook weer goed komen!

Hou van je,
Michaela.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:48
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Tjah hoe zal ik de band met mijn vader eens beschrijven.
Ik vind het moeilijk.

Na 15 jaar in oorlog gelefd te hebben zijn mijn ouders 9 maanden geleden gescheiden.
Voor mij een hele opluchting na alles wat ik met hen mee heb moeten maken.

Mijn vader is manisch-depressief, wat wil zeggen dat hij het ene moment abnormaal vrlijk en opgewekt is en het andere niets meer ziet zitten.
Het is moeilijk om met zoiemand te leven.

Ik heb de meeste vreselijke dingen moeten horen vroeger.
Ruzies tussen mijn ouders, dingen die hij naar mij riep.
Voor wat ik al niet allemaal uitgescholden ben.
Zolang ik me kan herinneren is dat al zo geweest

Ik heb er mee leren leven en weet dat het gedeeltelijk door zijn ziekte komt...

Nu woon ik bij hem en is hij wat rustiger geworden.
Op dit moment is ie depressief, dat is bepaald geen pretje.
Hij kan uren voor zich uit zitten staren in het pikke donker.
Op zo'n moment kun je gewoon niet tot hem doodringen!

Majah, wat ben ik eigenlijk toch weer voor onzin aan het uitkramen?

Liefs,
Michaela.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:58
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
somebody special schreef:


Majah, wat ben ik eigenlijk toch weer voor onzin aan het uitkramen?


je praat geen onzin! sterkte!
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Help! Mijn vader heeft therapie nodig?
Rikje18
1 24-09-2013 00:16
Liefde & Relatie Ruzie met mn vader en ik kom er niet vanaf
Chloe Siere
14 05-12-2005 19:45
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal
Ieke
0 11-04-2005 17:48
Psychologie m'n vader..
4774
15 07-07-2004 18:13
Psychologie problemen met de vriendin van mn vader
Daantje_0705
17 03-07-2003 10:49
Psychologie ik zit precies tussen me vader en moeder in, ik ben hun 'schakel'
Black Reina
2 12-03-2002 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.