Oud 02-02-2002, 13:27
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Hallo mensen,

Het is nu al paar maanden uit met mij en me ex. Min of meer is hij nog niet uit me hoofd. Ik sprak hem nog weleens over msn. Dat ging echter moeizaam en vaak eindigde het bij mij ook met haatgevoelens, kwaadheid, verdriet en radeloosheid. Over 2 dagen gaat hij naar de luchtmacht. dat betekent dat ik hem niet meer zo vaak zal zien wat ik toch al niet meer deed. Nu vertelde hij mij een week of 2 geleden dat hij met een meisje geweest is. Dat meisje ken ik, is opzich aardig maar ik kan het niet uitstaan! Ik vertelde hem dat ik geen behoefte meer had in contact met hem.

Nu kreeg ik net een mailtje waarin stond dat hij wist dat ik geen contact meer wilde maar toch wou laten weten hoe t met hem ging. Hij vertelde het een en ander en ook, juist, dat hij nu wat met dat meisje heeft. toen ik dat las brak mijn hart. Ik dacht dat ik bijna niks meer voor hem voelde. Blijkbaar wel, anders was ik nu niet bezig dit topic te typen. Ik zit ermee. Ik weet niet wat ik moet. Ik hou nog van hem, ondanks zijn rotopmkeringen, de vervelende ervaringen tussen ons en dat hij nu wat met een ander heeft. En toch, ik weet dat het beter is dat het uit is, want het ging niet meer. maar dan komt er een dag. Zo'n dag als deze, dat alles goed gaat, dat ik gelukkig ben en lang niet aan hem gedacht heb. Dan krijg ik dit mailtje en dan.....alles begint weer van voor af aan. Die gedachtes en de daarbij horende emoties komen allemaal weer naar boven.

Wie heeft raad voor mij? wat moet ik doen?
Reageren op zijn mailtje? Als ik dat doe doe ik mezelf alleen maar pijn denk ik. HIj ziet mij echt als zijn ex, heeft nu een ander is mij vergeten. Maar ik, ik hou nog van hem, geloof er nog steeds in dat we ooit samen komen....Wat moet ik? Nee, ik kan niet reageren. Als ik contact met hem wil, wil ik hem ook kunnen zien. maar dat gaat niet, want helaas ik kan hem nog steeds niet weerstaan....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 13:35
Verwijderd
Je moet je afvragen hoe sterk je zelf in je schoenen staat. Je zegt het zelf al: als je nu op die mail reageert, dan houdt dat ook in dat je er misschien nog meer van hem krijgt en dat het verhaal wéér van voorafaan begint. Dat risico kun je, als het echt zo'n pijn doet als jij zelf zegt, niet lopen. Dat zou dus betekenen dat de beste oplossing is, er niet op te reageren. Misschien een beetje lullig voor hem, maar hij komt er wel overheen. Als hij nu een nieuwe vriendin heeft zal 'm dat ook niet bijzonder veel uitmaken...een mailtje kan per slot van rekening altijd een keer 'per ongeluk' niet aankomen, toch?

Verder heb ik weinig 'goede' raad voor je wat betreft die gevoelens die niet weggaan...ik weet wel precies hoe je je voelt. Ik ben zelf ook zo iemand die echt heel lang verliefd op iemand blijft ook al is het al lang en breed duidelijk geworden dat het nooit iets zal worden. Toch blijf ik dan in m'n achterhoofd die emoties houden en als ik dan hoor dat die persoon met iemand anders gezoend heeft doet me dat heel veel pijn hoewel ik geen rationeel kan beargumenteren dat dat niet nodig is. Wat is zelf altijd doe is gewoon proberen het te vergeten door veel afleiding te zoeken. Veel uitgaan, er veel over praten met vrienden. In ieder geval níet (bewust of onbewust) de dingen opzoeken die je aan hem/haar herinnerden...daar doe je jezelf alleen maar pijn mee. Probeer naar de toekomst te kijken en niet naar het verleden. Ga uit, leer nieuwe mensen kennen, doe waar je zin in hebt. Het klinkt ontzettend cliché, dat weet ik, maar zo'n cliché komt niet zomaar ter wereld...er zit wel een kern van waarheid in. Succes & sterkte!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:44
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je moet je afvragen hoe sterk je zelf in je schoenen staat. Je zegt het zelf al: als je nu op die mail reageert, dan houdt dat ook in dat je er misschien nog meer van hem krijgt en dat het verhaal wéér van voorafaan begint. Dat risico kun je, als het echt zo'n pijn doet als jij zelf zegt, niet lopen. Dat zou dus betekenen dat de beste oplossing is, er niet op te reageren. Misschien een beetje lullig voor hem, maar hij komt er wel overheen. Als hij nu een nieuwe vriendin heeft zal 'm dat ook niet bijzonder veel uitmaken...een mailtje kan per slot van rekening altijd een keer 'per ongeluk' niet aankomen, toch?

Verder heb ik weinig 'goede' raad voor je wat betreft die gevoelens die niet weggaan...ik weet wel precies hoe je je voelt. Ik ben zelf ook zo iemand die echt heel lang verliefd op iemand blijft ook al is het al lang en breed duidelijk geworden dat het nooit iets zal worden. Toch blijf ik dan in m'n achterhoofd die emoties houden en als ik dan hoor dat die persoon met iemand anders gezoend heeft doet me dat heel veel pijn hoewel ik geen rationeel kan beargumenteren dat dat niet nodig is. Wat is zelf altijd doe is gewoon proberen het te vergeten door veel afleiding te zoeken. Veel uitgaan, er veel over praten met vrienden. In ieder geval níet (bewust of onbewust) de dingen opzoeken die je aan hem/haar herinnerden...daar doe je jezelf alleen maar pijn mee. Probeer naar de toekomst te kijken en niet naar het verleden. Ga uit, leer nieuwe mensen kennen, doe waar je zin in hebt. Het klinkt ontzettend cliché, dat weet ik, maar zo'n cliché komt niet zomaar ter wereld...er zit wel een kern van waarheid in. Succes & sterkte!

dank je wel voor je lange, goede reactie. Ik denk dat je gelijk hebt. Ergens weet ik het zelf al maar wil het niet weten. Meer kan ik niet zeggen.......sorry
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:48
Verwijderd
Het is idd heel frustrerend, als je verstand inderdaad al weet dat het nooit (meer) zal werken maar je gevoel dat nog niet doorheeft of niet wil accepteren. Ik ben er op die manier ook achtergekomen dat je gevoel ook altijd sterker is dan je verstand en dat is in sommige situaties best vervelend. Vooral wanneer je alleen bent en je gaat terugdenken aan allerlei dingen (heb ik zelf vaak) en je gaat je daardoor weer rot voelen. Je kunt als een gek op jezelf in gaan praten, 'het is voorbij en dat is maar beter ook' maar je kunt je gevoel niet zomaar uitschakelen...ik ben bang dat ik er verder ook weinig aan kan doen, sorry...maar hopelijk heb je iig een beetje een idee hoe anderen (ik) er over denken, misschien dat je daar iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 15:02
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
dank je wel voor je reactie. Ik heb er inderdaad wel wat aan en wat je zegt is waar. En dat weet ik ook allemaal wel maar toch, me gevoel he. Ja wat moet ik nu? Ik denk dat ik maar moet afwachten hoe dingen lopen. Natuurlijk beslis ik zelf wat er wel en niet gebeurt. Maar toch zal ik hem uit me hoofd moeten zetten. Vooral nu hij een ander heeft. De gedachtes dat hij nu bij haar is, dat hun op valentijnsdag samen zijn en elkaar kadootjes geven, zoenen en misschien wel vrijen. Die gedachte, dat maakt me kapot, enorm kwaad en jaloers. waarom? omdat ik nog om hem geef, en ja ik weet dat dit fout is, maar vind je het logisch. Deze jongen was mijn eerste echte liefde, ik vertrouwde hem, ik was echt stapel op hem en hield van hem als van geen ander. Ik zag de toekomst helemaal voor me, samen met hem. Helaas deze droom zal waarschijnlijk nooit werkelijkheid worden.......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie radeloos..
anomiem12345
39 17-12-2012 01:03
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Psychologie Ik en mijn (ex-)beste vriendin.... what to do!
Verwijderd
15 15-03-2005 19:48
Liefde & Relatie Ruzie
Punkygirl
31 05-12-2003 15:35
Liefde & Relatie Weet niet wat te doen...
Tofke
2 03-11-2002 11:08
Liefde & Relatie mijn verhaal, tis uit, en toen werd ik ver****
Verwijderd
17 17-07-2002 12:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.