Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 19:36
Verwijderd
Ik heb al eens een topic geopend over Muis (= een kat), die graag koekjes eet, maar ik heb nog een kat en zij eet naar nu blijkt, graag stukjes van de binnenkant van panini's (das een broodje). En ik vraag me af of dat slecht voor haar is.

Dus: weet iemand of het slecht is voor een kat om stukjes wit brood te eten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 19:44
Verwijderd
Meestal zit daar lecithine of lactose in, koemelk dus, en koemelk is niet goed voor katten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:12
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Beter niet in ieder geval.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:30
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Ik heb mijn kat een keer een heel klein stukje brood gegeven, maar meer niet. ik denk niet dat het goed voor ze is
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:04
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Denk niet dat een klein stukje kwaad kan..... mijn kat eet ook weleens een heeeeel klein stukje brood op, hij leeft nog steeds, is niet ziek, dus...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:41
Verwijderd
onze katten eten eigenlijk ook vaak brood en drinken veel koemelk, en onze oudste kat is een jaar of 12..
ik weet dat het niet goed voor ze is, maar we kunnen het niet tegenhouden aangezien ze los rondlopen op de boerderij en mijn vader koeien melkt...
ik ken iig geen geval dat een kat overleden was (hier dan) aan te veelmelk of brood, al overlijden ze soms wel eens op mysterieuze wijze
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:47
jepp
jepp is offline
Mijn katten eten ook wel eens brood en drinken wel eens melk. Melk is slecht voor ze als ze he tniet gewend zijn, maar als je ze af en toe wat geeft, is het niet zo erg geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker hoor... Mijn katten hebben er iig nooit iets van.
Groetjes
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:37
Verwijderd
Door koemelk kunnen de aderen dichtslibben en dat kan hart- en vaatziekten veroorzaken, in de meeste gevallen is het lichaam gewoon iets eerder 'op'. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:26
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
Door koemelk kunnen de aderen dichtslibben en dat kan hart- en vaatziekten veroorzaken, in de meeste gevallen is het lichaam gewoon iets eerder 'op'. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Weet je he tzeker ? Ik dacht dat ze hier alleen aan de schijterij door gingen. Een van onze katten eet echt alles, chips, brood, komkommer, die kat is kerngezond. Blikvoer schijnt trouwens veel slechter te zijn. Onze katten krijgen alleen brokken
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:37
jepp
jepp is offline
Ik dacht ook dat het alleen slecht was voor darmen, maar als dat echt zo is van aderen die dicht slippen, zal ik het maar niet meer geven..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:46
Verwijderd
ach ja, onze katten (zo'n 15 stuks) zijn ook kerngezond, en geloof me, ze eten ALLES .. al lusten ze geen tomaten, en van tomatensoep worden ze heel erg agressief...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 10:00
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
hmm...er zit wel koemelk in, en toegevoegde dingen zoals suiker en zout, kleurstoffen... Af en toe kan denk ik niet veel kwaad, maar ik zou het niet te vaak doen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat katten dan niet goed kunnen verteren want het zijn van nature vleeseters en die hebben een korter darmstelsel dan planteneters en aangezien brood van plantaardige materialen wordt gemaakt denk ik dat katten ook daar moeite mee hebben om het te verteren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:41
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
hmm, misschien ligt het ook een beetje aan de soort kat. Een soort boeren-kat is veel gewend en misshien dat het dan niet zoveel uitmaakt. Boeren hondjes zijn namelijk ook veel sterker. Onzr hond had ik een keer de totale inhoud van de koelbox leegegeten en het enige effect was dat ze een beetje (paar kilo) dikker was !
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:09
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Mijn katjes eten:

Brood
Spinazie
Bruine bonen (niet aan te raden!)
Komkommer
Sla
Tomaten
Chips
Biscuitjes
En nog veel meer..

Mijn katjes drinken:

Water (maar alleen uit de kraan, bakje laten ze staan)
Bier
Cola
Sinas


Maar goed.. ik geef ze gewoon te eten hoor (brokjes). De rest is min of meer per toeval ontdekt. Maar af en toe verwen ik ze wel met een half plakje kaas of worst..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Endomychus schreef op 20-04-2004 @ 15:26 :
Weet je he tzeker ? Ik dacht dat ze hier alleen aan de schijterij door gingen.

Ja, als een kat regelmatig melk drinkt, kan dat erg ongezond zijn voor de bloedvaten. Ik wist niet dat alle katten door melk aan de schijterij gingen, 'k heb namelijk eens een kat gehad die een aantal maanden na zijn geboorte ineens overal diaree door kreeg, niet normaal meer. Één van m'n buurvrouwen gaf hem soms weleens een beetje melk, daardoor ging hij dan weer aan de schijterij, ik dacht dat dat alleen bij hem zo was.
Het is toen trouwens na ruim anderhalf jaar opgelost; de dierenarts schreef een bepaald hormoon voor, waardoor hij zou gaan groeien (dat beest was heel klein gebleven). Het resultaat was grandioos, het werd echt een enorme kat (niet dik ofzo, gewoon groot) en de diaree was over. Mensen vroegen vaak wat voor beest het was, zo groot was hij.
Citaat:

Een van onze katten eet echt alles, chips, brood, komkommer, die kat is kerngezond. Blikvoer schijnt trouwens veel slechter te zijn. Onze katten krijgen alleen brokken
Brood is dus toch wel gezond? Hmm, zoveel melk zit er natuurlijk ook weer niet in, het wordt als emulgator gebruikt.
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2004 @ 13:37 :
Ik denk dat katten dan niet goed kunnen verteren want het zijn van nature vleeseters en die hebben een korter darmstelsel dan planteneters en aangezien brood van plantaardige materialen wordt gemaakt denk ik dat katten ook daar moeite mee hebben om het te verteren.
Ja, maar het is niet echt ongezond. Katten kunnen zelfs een gezond, vegetarisch dieet volgen (heb ik gelezen). Katten zijn van nature trouwens volgens mij omnivoor, ze eten bepaalde grassen e.d. om echt gezond te blijven, dat hebben ze gewoon nodig. Kattenvoer bevat, als ik me niet vergis, ook meestal bepaalde planten.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:47
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
onze kat heeft een paar maanden geleden nog een moertje uit m'n vaders gereedschapskist opgegeten (ze is echt gestoort )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:18
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
perseus schreef op 21-04-2004 @ 16:31 :Brood is dus toch wel gezond? Hmm, zoveel melk zit er natuurlijk ook weer niet in, het wordt als emulgator gebruikt.

Ja, maar het is niet echt ongezond. Katten kunnen zelfs een gezond, vegetarisch dieet volgen (heb ik gelezen). Katten zijn van nature trouwens volgens mij omnivoor, ze eten bepaalde grassen e.d. om echt gezond te blijven, dat hebben ze gewoon nodig. Kattenvoer bevat, als ik me niet vergis, ook meestal bepaalde planten.
Katten zijn carnivoren, even voor de duidelijkheid. Ik heb zelf geen kat, maar ik heb nog nooit op een blik/zak kattenvoer gezien dat het één of andere plant bevat. Er zal misschien heel sporadisch wat inzitten (als dat al zo is), maar dat is niet omdat ze het per se nodig hebben. Ook heb ik een kat nog nooit zien grazen. Ik denk dat je in de war bent met honden, die zijn in tegenstelling tot katten wél omnivoor. In het wild eten wolven vaak als eerste maag en darmen van hun prooien, die nog vol zitten met plantaardig voedsel. Zíj grazen wel eens, ja.

Ik denk dat het niet slecht is als een kat heel af en toe een klein stukje brood krijgt. Maar een kat heeft het niet nodig dus waarom zou je het hem geven? Er zitten eerder stoffen in die níet goed zijn voor een kat, dan dat ze wél goed voor m zijn. Je kat een vegetarisch dieet geven vind ik echt belachelijk. Ik ben zelf vegetariër, maar een vleeseter alleen maar plantaardig voedsel geven gaat nergens over. Als je niet wilt dat er vlees gegeten wordt, moet je maar een ander huisdier nemen, een knaagdier ofzo. Je hoeft jouw principes niet aan je onschuldige huisdier op te dringen. Het gaat er bij mij níet in dat een vegetarisch dieet net zo gezond is voor een kat als een vlees-dieet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 22-04-2004 @ 14:18 :
(...) Ook heb ik een kat nog nooit zien grazen. (...)
Ik heb twee katten en ik zie ze regelmatig 'grazen'.
Citaat:

(...) Je hoeft jouw principes niet aan je onschuldige huisdier op te dringen. (...)
Dat doe ik ook helemaal niet en dat heb ik ook nooit beweerd.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
perseus schreef op 22-04-2004 @ 14:46 :
Ik heb twee katten en ik zie ze regelmatig 'grazen'.
maar katten doen dat omdat ze dan haarballen die in hun maag terecht gekomen zijn uit kunnen spugen, niet omdat ze het nodig hebben of omdat ze het lekker vinden want met dat spugen, spugen ze het gras ook uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-04-2004 @ 15:27 :
maar katten doen dat omdat ze dan haarballen die in hun maag terecht gekomen zijn uit kunnen spugen, niet omdat ze het nodig hebben of omdat ze het lekker vinden want met dat spugen, spugen ze het gras ook uit.
Feit blijft dat ze het eten. Misschien is het niet noodzakelijk voor ze, maar het is voor hen dus handig om dan wat gras te eten. Hoe dan ook, ik neem terug dat katten planten nodig hebben om zich te voeden, maar planten zijn zeker niet ongezond voor ze, dat is wat ik aan wilde geven.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:39
Verwijderd
De spijsvertering van een kat kan gewoon niks met brood, groente of planten. Dus het zal niet dodelijk zijn ofzo, maar ze heeft er ook niks aan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 22-04-2004 @ 14:18 :
Katten zijn carnivoren, even voor de duidelijkheid. Ik heb zelf geen kat, maar ik heb nog nooit op een blik/zak kattenvoer gezien dat het één of andere plant bevat.

Toch nog eens goed kijken dan. (Bv. naar voer van Gourmet.)

Citaat:
Maar een kat heeft het niet nodig dus waarom zou je het hem geven?
Omdat ze het lekker vindt? Mensen hebben snoepgoed en dergelijk ook niet nodig en toch eten ze het.

Citaat:
Je kat een vegetarisch dieet geven vind ik echt belachelijk. Enz.
Dit is alleen op de reactie van perseus neem ik aan? Ik ga mijn kat geen vegetarier maken iig...ik ben het zelf wel, maar mijn vriend en katten niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 08:46
Verwijderd
Ze krijgen btw geen echte melk, ik weet dat dat niet goed is. Ze krijgen wel af en toe kattenmelk (één van de twee dan, de broodetende lust dat niet echt), ook omdat ze dat lekker vinden. Ik denk dat de hoeveelheid melk in de hoeveelheid brood die mijn kat eet zo laag is, dat ze er echt niet doodziek van zal worden (tot nog toe leeft ze iig nog en ziet ze er gezond uit). Zolang ik haar geen hele melk-witbroden per dag geef, denk ik dat het dan niet echt heel erg veel kwaad zal kunnen.

Ik sommig kattenvoer zitten volgens mij btw ook granen en suikers en dergelijke. [edit]Niet alleen volgens mij, maar ook volgens het etiket van een blik Gourmetvoer. [/edit]
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
hoe erg is het trouwens als je kat een heel juskommetje (van varkensvlees) heeft leeggedronken? Het stond op het aanrecht af te koelen, maar opeens besefte we dat we onze oudste kat (die ook dat moertje heeft opgegeten) al een tijdje niet gezien hadden en we hoorden opeens geluiden uit de keuken komen.. De rest van het verhaal kunnen jullie zelf wel bedenken
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2004, 11:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik denk dat t af en toe niet zo erg is. Je hebt ook mensen met koemelk allergie, dus d'r zal vast ook wel brood bestaan zonder koemelk

Wij laten thuis altijd ff een laagje water staan in yoghurt bakjes en zo. Door misterieuze wijze verdwijnt dat nog wel es.

Verder drinkt onze kat amper normaal water, maar juist bevuilt water vindt hij lekker. Regen water, water in glazen die ff staan, limonade siroop?

Maarja, tis een zwerver geweest, dus denk dat ie wel heel wat gewent is
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-04-2004 @ 11:19 :
hoe erg is het trouwens als je kat een heel juskommetje (van varkensvlees) heeft leeggedronken? Het stond op het aanrecht af te koelen, maar opeens besefte we dat we onze oudste kat (die ook dat moertje heeft opgegeten) al een tijdje niet gezien hadden en we hoorden opeens geluiden uit de keuken komen.. De rest van het verhaal kunnen jullie zelf wel bedenken
LOL

Zo werd ik er eens van beschuldigt dat ik mn moeders vlees van d'r brood had gegeten Kutkat

Maar alstie nog niet met z'n pootjes omhoog ligt, dan heeft t niet zo veel uitgemaakt. Alleen proberen in de toekomst te voorkomen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Kunnen glibberige kikkers eigenlijk kwaad? Mn kat vindt ze heerlijk Alleen ik hoorde dat ze vergif 'spoten'.

hij leeft nog wel, maar ja, dat wil ik wel zo houden
Verder vindt hij t geweldig als ze springen?


En SuperSanne, ik las dit topic zo door, wat heb jij voor vreemde katten?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 16:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-04-2004 @ 12:34 :

En SuperSanne, ik las dit topic zo door, wat heb jij voor vreemde katten?
het is een vloek: we hebben al heel wat huisdieren gehad (katten, honden, hamsters, ratten... ga maar door) en ze hadden allemaal (echt allemaal) wel één of ander vreemd trekje (jongste kat bespring mensen vanaf de trap, onze ratten aten vroeger altijd zeep als ze dat te pakken konden krijgen, hond was als de dood voor onze ratten, hamster sliep altijd met kont-uit-het-raampje-van-het-slaaphuisje...)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.