Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 20:19
Vejito
Avatar van Vejito
Vejito is offline
De politie van Seattle is via het internet een online zelfmoordpoging op het spoor gekomen en heeft de tiener in kwestie op het nippertje gered van de dood.

De tiener, afkomstig uit Highland, Indiana, had zijn aanstaande zelfmoordpoging op een online discussieforum bekend gemaakt. Een vrouw uit Seattle had het bericht op het forum gelezen en is na enig speurwerk achter de identiteit en woonplaats van de tiener gekomen en heeft vervolgens de politie gewaarschuwd. De jongen die werkzaam is als moderator voor een online fantasy-game 'Ultima' wilde zelfmoord plegen met behulp van drugs.

De politie trof de tiener in kritieke toestand aan en heeft hem met spoed naar het ziekenhuis laten vervoeren, waar hij behandeld is tegen de overdosis drugs.

zondag 6 oktober 2002 @ 12:49

Reacties!!
Site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 20:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
gelukkig maar...
bewijst maar weer eens dat we wat dankbaarder mogen zijn tegen de mod's van ultima
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:28
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
ik vraag me af waarom die vrouw zo vreselijk veel moeite wou doen om em te helpen....die zou op dit forum wel een dagtaak hebben...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
dit soort dingen zijn wel vaker gebeurt.

niet te min, je kan ze niet allemaal redden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:09
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Mjah ik vind eigenlijk dat die tiener het recht moet hebben zichzelf te vermoorden zonder tegengehouden te worden (ligt er wel een beetje aan hoe oud hij is).
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:20
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
vandaag op tv: Dokwerk; ASH worldwide suicide (22.40) gaat over precies zo'n site
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:32
twiety
twiety is offline
GAME OVER?

Continue

[Yes] No
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:47
Verwijderd
sommige doen net als of ze zichzelf van kant maken en soms is het echt zo...dan blijf je onderzoeken of die persoon het nu echt meent of niet

die jongen heeft nu echt geluk gehad dat ze dit serieus namen want er wordt veel voor de gek gehouden op het net....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:48
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
en dan vraag je je toch af: 'gered' of 'belemmerd'

Ze praten er hier over alsof hij graag gered WILDE worden..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
GAME OVER?

Continue

[Yes] No
bij ultima moet je weer naar een shrine lopen of een healeren verlies je gedeelte van je stats... is iets wat je koste wat kost probeert te voorkomen. ballon gaat dus niet op

suicide.com gaat juist over zelfmoord, en word vooral bezocht door mensen die zelfmoord hebben willen plegen. ook die ballon gaat niet op.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 22:27
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
bij ultima moet je weer naar een shrine lopen of een healeren verlies je gedeelte van je stats... is iets wat je koste wat kost probeert te voorkomen. ballon gaat dus niet op
True true...en je kan ook een plantje poten op de plaats waar je na je dood weer tot leven wil komen, toch? (wel ook met mindere stats geloof ik trouwens)
Of is dat alleen bij Ultima Underworld?

Citaat:
suicide.com gaat juist over zelfmoord, en word vooral bezocht door mensen die zelfmoord hebben willen plegen. ook die ballon gaat niet op.
Huh, wie had het over suicide.com? Of was dit een proefballon
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 10:57
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Opzich mag hij zelf over z'n leven beslissen, maar vaak worden zulke beslissingen ook wel genomen in een vlaag van depressie e.d, misschien is hij achteraf wel heel blij dat ze 'm hebben tegengehouden.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 11:03
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
misschien is hij achteraf wel heel blij dat ze 'm hebben tegengehouden.
misschien ook niet, ik vind dat iemand toch ten minste het recht moet hebben om zelf te beslissen of hij/zij blijft leven of niet.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 12:40
nickyikke
nickyikke is offline
Ik vond dat iemand het recht moet hebben om zelfmoord te plegen, anders zit hij of zij ook alleen maar in een depressieve bui. Dat is ook minder, en het komt er ook wel van, of ze hem nou een keer redden, dan probeert hij het egwoon nog een keer, mensen die het serieus doen, zetten het ook echt door als het de eerste of de zoveelste keer niet lukt.
__________________
God created Earth as a destruction place for Human Beings, Blessed Be
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 12:26
m€isje
Avatar van m€isje
m€isje is offline
dit is toch goed dan!!
__________________
kus
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 13:20
Blisz
Avatar van Blisz
Blisz is offline
ik vind dit een beetje raar!
hij zal er wel een rede voor hebben gehad dat die zelfmoord wou plegen en ik vind dat als hij dat wil moeten ze hem niet tegen houden!
ik denk trouwens niet dat die jongen hun hier echt dankbaar voor zal zijn! maar aan de andere kant mischien ook wel mischien deed die het alleen maar om aandacht te krijgen want waarom zou je dat op internet gaan zetten!
tja beetje vaag allemaal.........

KuzZzZz........
__________________
What would you doubt for?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:28
Fledderpoep
Avatar van Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
De jongen die werkzaam is als moderator voor een online fantasy-game 'Ultima' wilde zelfmoord plegen met behulp van drugs.
Wat ik hier allemaal vreemd vind is het feit dat men Ultima noemt en er verder niets mee doet. Die jongen wou zelfmoord plegen endan is het nu nog steeds onduidelijk of dat komt vanwege Ultima, of iets anders. Op deze manier associeert men [online] spelletjes wel vaker met moord, maar zelfmoord vind ik wel redelijk nieuw ...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:32
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ff offtopic: is zelfmoord niet bij wet verboden?

(niet dat dat boeit als het lukt, maar toch)

Iig is het wel verboden om iemand zelfmoord te laten plegen als je er wat aan kan doen, da's toch minstens nalatigheid en misschien wel dood door schuld...

Rechtenstudentjes?
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2002, 19:13
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik vind het wel vaag dat er meteen weer gezegd wordt dat ie een mod van Ultima was...zet meteen weer een paar vage gasten aan het denken dat computergames "evil" zijn...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 07:21
Verwijderd
Zie je! Als mensen niet gewelddadig worden van computergames, dan worden ze wel depressief!
Verbannen die duivelse uitvinding, Griekenland geeft al het goede voorbeeld!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 08:29
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ff offtopic: is zelfmoord niet bij wet verboden?
volgens mij is het officieel wel verboden, maar ik weet het ook niet zeker.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:53
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Krankzinnigen!
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
autodropje schreef:
volgens mij is het officieel wel verboden, maar ik weet het ook niet zeker.
staat doodstraf op zeker
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
tja, mij lijkt toch dat hij het de eerst volgende keer dat hij de kans heeft, als nog geprobeerd.

oké, hij zal het alleen niet meer online aankondigen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:47
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Het zijn ook alleen mensen die waarde toekennen aan het leven...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2002, 08:12
Verwijderd
Als iemand zselfmoord wil plege dan doet ie da tog wle als ie da egt wil... nja miskien was dit wel aaandacht.. wrom zeg je zoiets op internet?!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 15:37
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
mloezjuh schreef:
Als iemand zselfmoord wil plege dan doet ie da tog wle als ie da egt wil... nja miskien was dit wel aaandacht.. wrom zeg je zoiets op internet?!
...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:11
[DnC]
Avatar van [DnC]
[DnC] is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Mjah ik vind eigenlijk dat die tiener het recht moet hebben zichzelf te vermoorden zonder tegengehouden te worden (ligt er wel een beetje aan hoe oud hij is).
Maar diegene was nog maar een tiener! Die heeft nog een heel leven voor zich, tenzij ie een dodelijke ziekte heeft, en zijn leven kan dan nog helemaal verbeteren. Zou jij dan niet zo iemand willen redden zodat diegene tenminste nog een goed leven kan krijgen, ook al ziet het er op het moment onzeker voor diegene uit? En nou niet negatief erover gaan nadenken. Kijk vele mensen hebben wel psychische problemen in hun pubertijd, dat hoort erbij, de ene dan wel erger dan de andere maja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.