Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 20:59
devilcat
devilcat is offline
Weet iemand dat?
want ik wil graag weten of ik wat heb, maar ik zie wel erg tegen bloedprikken op...

*doet het pijn??
*hoelang duurt het gem.?


etc etc

xxx
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:10
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Stelt nix voor . . . doet geen pijn etc.
Je hebt 2 methode's als ze echt buisjes nodig hebben prikken ze in je arm met een holle naald en dan vangen ze het op in een buis(jes) ( is iets in gewikkelder, die buisjes hebben een vacuum enzo, maar goed )

Tweede methode is als ze alleen maar lactaat, of suiker gehalte willen weten ( dus niet je HB ! ) dan prikken ze je in je vingertop, want daarvoor is maar een druppel bloed nodig

Maar et doet allebei geen pijn . . . gewoon doe, je bent er zo van af, binnen een halve minuut
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:17
devilcat
devilcat is offline
Holle naald

die is toch best dik?
doet dat dan geen pijn?
mensen zeggen wel " het doet geen pijn" maar toch wel..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:18
Verwijderd
op de manieren zoals hierboven gezegt is ga ik met de bovenste mee in, dat terwijl ik als de dood bent voor naalden, dat is t enigste wat ik toelaat...

de onderste ben ik t gedeeltelijk mee eens, ligt eraan op wat voor manier t gebeurd, ik heb een keer gehad op een moderne manier, aparaatje op je vinger,tik klaar, voel je niks van.
Maar op de ouderwetse manier,was de ass. van mijn vorige huisarts gek op(de btch) een mesje met een scherp puntje, vinger uitsteken en tjakka... (dat was ongeveer de manier waarop ik keek)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef:
Holle naald

die is toch best dik?
doet dat dan geen pijn?
mensen zeggen wel " het doet geen pijn" maar toch wel..
ligt eraan wie t doet natuurlijk, ik heb 1 keer gehad dat ik t voelde, maar t deed geen pijn ofzo maar prettig was t niet, nee meid is echt niet eng geloof me
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:43
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Holle naald

die is toch best dik?
doet dat dan geen pijn?
mensen zeggen wel " het doet geen pijn" maar toch wel..
ELke naald van een spuit ofzo is een holle naald . . . het ligt gewoon aan de gene die hem zet . . . en als die goed gezed wordt voel je er nix van
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:45
heldin
heldin is offline
er is laatst bloedgeprikt bij mij en het deed echt geen pijn terwijl ik er wel heel bang voor was ze prikte ook nog es verkeerd waardoor ik een week lang een blauwe plek in mn elleboog had, maar het heeft écht geen pijn gedaan, niet bang zijn dus is trouwens heel gek om op die plek een blauwe plek te hebben..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 07:47
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
tja die band om je arm om het af te klemmen doet meer pijn
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 10:02
Verwijderd
joh valt reuze mee. ik had ook de zenuwen de eerste keer, maar binnen een paar seconde ben je ervanaf. ik raad je aan om niet te kijken, tenminste daar kan ik niet tegen. het is een beetje een vervelend gevoel maar je bent er zo vanaf. het is erger om je teen te stoten of op de grond te flikkeren, maar omdat je dat van te voren niet weet ben je er ook niet bang voor.
inmiddels ben ik wel tientallen keren geprikt en ik krijg er gewoon de slappe lach van. (heb een aantal weken in het ziekenhuis gelegen en ze moesten elke dag wel weer een paar buisjes bloed van me hebben). geen zorgen, dan is het zow gepiept.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 10:10
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Een bloedprik in de vinger doet praktisch geen pijn.

Bloed nemen in de arm kan soms wel pijn doen.
Het neemt 2-3 min in beslag naargelang de hoeveelheid boed dat nodig is.
Het kan gebeuren met het vacuum systeem waarbij de buisjes rechtsreeks op de naald met naaldhouder wordt geplaatst.
Het kan ook gebeuren met spuit en naald waarbij bloed wordt opgetrokken in de naald en nadien in de buisjes wordt gespoten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 12:44
Verwijderd
Pijn, pijn, pijn...wat is pijn?
Dit jaar is er meer bloed bij me afgenomen dan ooit, ze hebben ook tig keer mis, maar evenveel keer raak geprikt... ja.. ik vind er niks aan, zeg maar.. maar ik ben dan ook niet kleinzerig met dat soort dingen. Het ligt er idd aan wie het doet en dat heb je niet in de hand.
Ennem: het enige dat zeer doet is als de naald door de huid gaat, de rest voel je niet..

Dus gewoon doen, niet bang zijn en je zult zien dat het meevalt
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 12:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Holle naald

die is toch best dik?
doet dat dan geen pijn?
mensen zeggen wel " het doet geen pijn" maar toch wel..
Hallo denk eens na, alle injectienaalden zijn hol. Hoe wil je anders een vloeistof in of uit het lichaam krijgen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 13:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
tsja, je voelt heus dat prikje wel als ze die naald erin prikken. dat VOEL je, meer niet. ik moet zeggen dat ik er niet mee zou zitten als ik jou was. gaatjes prikken in je oren, dat deed bij mij veel meer pijn (ging ook met de hand), maar bloedprikken voel je amper (en als dat ding er eenmaal in zit en dat donkerrode bloed in die buisjes vloeit, ziet er best leuk uit).

ik zou niet bang zijn als ik jou was. blijf realistisch:
1. ALS het pijn doet, is het maar heel kort.
2. ALS het pijn doet, kan je je afvragen of dat 'echte' pijn is. ik denk dat er mensen zijn die wel ergere pijn hebben.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:14
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Holle naald

die is toch best dik?
doet dat dan geen pijn?
mensen zeggen wel " het doet geen pijn" maar toch wel..

Ik dacht de eerste keer ook dat het een dikke naald zou zijn, ik zag al voor me dat mijn huid dan eerst een stukje zou indeuken voordat de naald erdoor ging....leek me pijnlijk. Maar zo gaat het dus helemaal niet! Het is echt een heel dunne naald en hij glijdt zo je huid in, je voelt het ECHT bijna niet.
Je kunt het even voelen als ze er een nieuw buisje op klikken (dit is niet eens altijd nodig, soms hebben ze maar 1 buisje nodig) maar ook dat doet geen pijn.

't Is zo gepiept, dus maak je niet zenuwachtiger dan nodig is
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
'k vond de prik in m'n arm (tegen al die ziektes) pijnlijker als gewoon bloedprikken

je voelt het wel, maar echt pijn kan je het niet noemen hoor! Maar idd zoals eerder gezegd, je moet niet kijken, want dan zie je het bloed in het buisje lopen en dan ga je d'r zelf vanalles bijdenken, alsthans, dat was de eerste keer bij mij het geval
Inmiddels is het al een aantal keren gebeurd en merk ik het amper meer!

Oh ja, als je je moeder meeneemt ofzo moet je haar ook niet laten kijken, want als ik naar het gezicht van m'n moeder keek de eerste keer dacht ik dat m'n arm terplekke geamputeerd werd!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:46
heldin
heldin is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Oh ja, als je je moeder meeneemt ofzo moet je haar ook niet laten kijken, want als ik naar het gezicht van m'n moeder keek de eerste keer dacht ik dat m'n arm terplekke geamputeerd werd!
mijne was wel mee, zij viel flauw...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:44
Verwijderd
Hmzz ik moest een week geleden ofzo, dacht dattet heel erg was maar t viel me echt heel erg mee....beetje pijn, en ja t duurt vrij lang (tenminste, bij mij 3 buisjes) maar t valt heel erg mee...als je maar niet naar de naald kijkt

bij mij is er trouwens uitgekomen dat ik geen pfeiffer heb, geen bloedarmoede maar wel een laag ijzergehalte ossow, en een te hoge bezinking....

ben er dus nix mee opgeschoten, maarjah
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:14
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Bij mij knelde de dokter eerst mijn arm af een stuk boven mijn elleboog met een bandje. Daarna stak ze een injectienaald in mijn arm. Het valt echt mee, ik ben het al vergeten. Daarna werd wat bloed afgetapt.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:59
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
bij mij deed het echt fucking pijn maar dat kwam ook omdat ik een naaldenfobie heb en beetje overgevoelig voor alles ben...
k hoop dat ze bnij jou goed gaat prikken want bij mij prikte ze mis, deed die naald helemaal in mn arm maar de 2e keer deed ze t wel raak.. drna vullen ze heel veel buisjes met bloed. gelukkoig ben k dr nu weer voor een tijdje van af.. maar ik zou als k jou was alleen maar bloed laten prikken als je echt zeker weet dat dr echt iets mis is want de mensen die nu prikken kunnen dr echt nix van.. vroeger ben k ook zovaak geprikt en had ze altijd in 1 keer meteen goed... maarja, kan dr ook aan liggen dat ik echt vet zat te trillen op die stoel maarja..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 20:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Bij mij moesten ze 4 buisjes hebben.
T mannetje zat te klooien,
bij elk buisje duwde ie hem er perongeluk
iets verder in, of gaf er een stootje
tegen aan, wat dus focking pijn doet
Mja.. het valt best mee,
je voelt het wel,
maar niet pijnlijk als het goed is
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 20:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
bij mij is er trouwens uitgekomen dat ik geen pfeiffer heb, geen bloedarmoede maar wel een laag ijzergehalte ossow, en een te hoge bezinking....

ben er dus nix mee opgeschoten, maarjah
te hoge bezinking betekent een ontsteking? kan dat niet iets zijn dan?

ps bij mij bij de pfeiffertest moesten ze minstens 6 buisjes ofzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 20:30
K-Cobain
Avatar van K-Cobain
K-Cobain is offline
Bij mij geloof ik 2 buisjes. Ik vond het geen pijn doen in mijn arm.
Alleen daarna als je net doet zoals Popeye zeg maar dan doet het niet echt pijn, maar voelt het heel vaag... Maar dat is na 2/3 dagen weer over. Maar pijn? Nou nee...
Oja... de duur was ongeveer 2 minuten bij mij. Et voila, tkomt goed meid
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 02:42
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Holle naald

die is toch best dik?
doet dat dan geen pijn?
mensen zeggen wel " het doet geen pijn" maar toch wel..
pijn doet het niet, maar het is een ongemakkelijk gevoel, bij sommige mensen (zoals bij mij) wordt het tijdens het prikken zwart voor de ogen.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Negativiteit <-> realisme *?*
Verwijderd
22 01-04-2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.