Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 12:56
SuperS
SuperS is offline
ik ben dus een week gelede gaan bloedprikken in het ziekenhuis, maar nou is sinds toen mijn elleboog rond de prik zegmaar helemaal blauw..... en nu groen en geel.

ik heb ook wel al eens eerder bloed moeten laten prikken maar toen was dat niet.

is dat nou normaal ofzo?
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:01
Aries
Aries is offline
Citaat:
SuperS schreef op 26-11-2003 @ 13:56:
ik ben dus een week gelede gaan bloedprikken in het ziekenhuis, maar nou is sinds toen mijn elleboog rond de prik zegmaar helemaal blauw..... en nu groen en geel.

ik heb ook wel al eens eerder bloed moeten laten prikken maar toen was dat niet.

is dat nou normaal ofzo?
nee is helemaal verkeerd .. opnieuw

hmmja kan gebeuren hoor maar lomp is het wel
misschien heeft ie ff door de ader heen gezeten .. of 'm niet goed stil gehouden .. of niet netjes geschept met de naald .

maar gaat vanzelf over hoor
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:14
SuperS
SuperS is offline
ja, okee, dat het over gaat dat snap ik ook maar 'k wilde gewoon ff weten of 't normaal was, maar 't zou best kunnen dat die babe niet goed geprikt heeft want we waren hele tijd aant praten


edit:
bedankt in ieder geval
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:15
Kuona
Kuona is offline
Ja dat had ik ook. Net voordat ik op vakantie ging naar spanje
Dan hebben ze waarschijnlijk gewoon verkeerd geprikt ja. Wel kut. Ik leek net een junk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:31
Aries
Aries is offline
Citaat:
SuperS schreef op 26-11-2003 @ 14:14:
ja, okee, dat het over gaat dat snap ik ook maar 'k wilde gewoon ff weten of 't normaal was, maar 't zou best kunnen dat die babe niet goed geprikt heeft want we waren hele tijd aant praten


edit:
bedankt in ieder geval
mja verdient in elk geval niet de schoonheidprijs nee

( amateurs )
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:37
Verwijderd
Gebeurt wel eens, geen levensbedreigende situatie
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:34
pitje
Avatar van pitje
pitje is offline
Gebeurt wel vaker als je door zo'n miep geprikt wordt die er helemaal geen verstand van heeft en 'mis' prikt. Dan krijg je een kleine bloeduitstorting, oftewel een blauwe plek. Niks ergs...
__________________
You call me a bitch. Like that is a bad thing?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:07
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
dus je was druk in gesprek?

tip: als iemand net van plan is een naald in je lichaam te raggen/inserteren, probeer dr dan niet te versieren
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
SuperS schreef op 26-11-2003 @ 13:56:
ik ben dus een week gelede gaan bloedprikken in het ziekenhuis, maar nou is sinds toen mijn elleboog rond de prik zegmaar helemaal blauw..... en nu groen en geel.

ik heb ook wel al eens eerder bloed moeten laten prikken maar toen was dat niet.

is dat nou normaal ofzo?
had ik ook. was anderhalve week terug wezen bloedprikken en tot een paar dagen terug zag m'n arm blauw/groen
terwijl ik voorheen nooit last had van bloedprikken, dus het ligt waarschijnlijk aan de manier waarop het gedaan is.
(bij mij was het echt een lompe boer die de naald d'r wel ff snel inzette )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:34
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
had ik ook, na prikken niet op gedrukt
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 08:25
Aries
Aries is offline
Citaat:
Nolita schreef op 27-11-2003 @ 20:34:
had ik ook, na prikken niet op gedrukt
ja zeg .. dat leren ze je wel zo hoor ...

de beunhaas
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 11:36
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Had ik ook last van, ziet er vreemd uit
Zou kunnen komen door verkeerd prikken, maar heeft zeker ook te maken met de gevoeligheid van je huid... de ene persoon heeft namelijk eerder blauwe plekken dan de ander
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 11:46
Verwijderd
ooooh ja, dat ken ik ja.

Naald erin. "hee er komt geen bloed uit"
gaat ze allemaal lopen raggen, de binnenkant van mijn elleboog werd terplekke al blauw, komt er een verpleegster aan die blijkbaar hoger in de opleiding zat ofzo (was in het ziekenhuis) "ehm ja.. ik dénk dat je door de ader heen hebt geprikt"

tja.......

ook een paar dagen met een hele dikke blauwe plek in mijn elleboog gelopen. Ach ja... ze kunnen niet allemaal even vakkundig zijn, hè
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 11:47
Verwijderd
dat vraag ik me dus ook af. ik heb maandag bloed laten prikken. ze prikten twee keer mis, ben dus drie keer geprikt. nou zijn m'n linker en m'n rechterelleboog hele blauw/paars weet ik wat voor kleur.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 15:48
Mara
Mara is offline
Had ik ook. Degene die je geprikt heeft kan 't dan gewoon niet goed Bij mij bleef 't ook een week, volgens mij zelfs wel langer zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:03
pechvogel
pechvogel is offline
Haai!

Ik moet elke week bloedprikken. In het begin had ik dat ook de hele tijd.. dus ik liepe gewoon altijd met een blauw/groen/gele elleboog erg lelijk.
Toen vertelde iemand van het lab. tegen mij.... als je er gewoon net na het bloedprikken even een minuut hard op drukt, dat je het dna niet krijgt. En het helpt. ik heb nu nooit meer last van blauw/geel/groene plekken.

Kuz
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 23:52
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Humm ja, ik geef dus bloed... en dat zijn echt miepen daar zeg maar

Ik heb een hele grote ader aan de linkerkant waar ik dan ook geprikt wordt, maar deze "rolt" dus regelmatig weg. Oftewel, dit is het excuus als er weer eens misgeprikt word. Drukken helpt inderdaad wel... maar het is nog steeds jammer dat ze het overnieuw dan moeten doen :/
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:52
Binatone
Avatar van Binatone
Binatone is offline
had ik ook last van toen die miepen van de ambulance 3 keer het infuus verkeerd prikten....fiiijnnnn
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Apart. Ik heb echt vaak bloed moeten prikken, maar heb dat nog nooit gehad. Hoe groot is die plek?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 29-11-2003 @ 12:36:
Had ik ook last van, ziet er vreemd uit
Zou kunnen komen door verkeerd prikken, maar heeft zeker ook te maken met de gevoeligheid van je huid stolbaarheid van je bloed... de ene persoon heeft namelijk eerder blauwe plekken dan de ander


En drukkken op het gaasje schijnt te helpen ja
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 29-11-2003 @ 12:46:
ooooh ja, dat ken ik ja.

Naald erin. "hee er komt geen bloed uit"
gaat ze allemaal lopen raggen, de binnenkant van mijn elleboog werd terplekke al blauw, komt er een verpleegster aan die blijkbaar hoger in de opleiding zat ofzo (was in het ziekenhuis) "ehm ja.. ik dénk dat je door de ader heen hebt geprikt"

tja.......

ook een paar dagen met een hele dikke blauwe plek in mijn elleboog gelopen. Ach ja... ze kunnen niet allemaal even vakkundig zijn, hè
Yups, en dat gebeurt vaaaaaaaaak! Dat er eventjes geen bloed uitkomt. Bij mij in ieder geval wel.

@topicstarter: ik heb ook vaak plekken na het bloed prikken. Hoe jij eraan bent gekomen weet ik niet. Dat kan (zoals je al hebt gelezen) door meerdere dingen gekomen zijn. Nu maar hopen dat-ie snel weg is en dat je niet te vaak meer hoeft te prikken.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.