Oud 15-08-2003, 09:37
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Het gaat vooral om de eerste delen, het eind is meer op een persoon gericht. Maar voor het geheel plaats ik het hier allemaal, omdat het einde er net zo goed bij hoort als het begin.

Bij wijze van inleiding zou ik graag willen vermelden dat ik hier niet spreek van vrienden op school of iets dergelijks, want die heb ik eigenlijk niet echt. De enige twee die ik beslist aardig vind, kennen mij niet. Die kennen alleen het product van alle golven die in de loop der tijd over mij heen spoelden. Bovendien ben ik op school nooit geliefd geweest. Stil en onopvallend in een hoekje, als een kamerplant. Zolang ik maar niet opviel, vond ik alles wel goed.
Ook praat ik niet over de situatie zoals die op dat moment thuis was. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft kanker en is al jarenlang aan het doodgaan, maar gaat maar niet. Dat klinkt bot en dat is het ook. Hij heeft bij vlagen last van geheugenverlies en vaak is hij helemaal mijn vader niet, hoewel hij dat door zijn drankgebruik nooit echt geweest is.

Ook is dit slechts een hele korte samenvatting van alles. De verhalen zijn allemaal oneindig veel uitgebreider, iets waar ik dan ook vele bladen vol aantekeningen en stambomen van heb. Er zijn veel meer personages, maar de meesten laat ik nu gewoon weg of noem ik slechts heel kort bij naam. Maar omdat de verhalen en de personages er op dit moment niet toe doen voldoe ik met een korte beschrijving in de hoop dat er iets duidelijk zal worden.


Het begon allemaal een jaar of vier geleden – ruw geschat. Toen ontdekte ik de mogelijkheden van het internet en kwam ik erachter dat je op internet heel gemakkelijk kunt doen alsof je iemand anders bent. Toen iemand me vroeg wie ik was gaf ik een naam op van iemand die ik op dat moment niet goed kende, maar wel bewonderde; Timo. Hij was een acteur uit Elisabeth en 'mijn' Timo, die ik creëerde, was 25 jaar oud, homo en had een vaste relatie met ene Richard (die naam durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij was het dat). Timo chatte een aantal keer in een chatbox en genoot daarvan. Hij vertelde over zijn leven, zijn werk, zijn relatie en hij luisterde naar anderen. Maar toen leerde ik de 'echte' Timo kennen, waarop mijn Timo gebaseerd was. En toen verloor mijn Timo toch iets teveel van zijn charme om mij nog te boeien, dus hij kwam steeds minder en uiteindelijk niet meer op de chatbox.
Ik had Timo niet zomaar verzonnen; hij spoelde als het ware over me heen. Hij kwam aan met dingen waarvan ik dacht dat ik ze nooit had kunnen bedenken en de gekste dingen kwamen in me op. Het leek steeds meer alsof ik hem niet bedacht, maar alsof hij gewoon bestond in een soort parallelle wereld. Ik wist wel dat hij niet bestond, maar hij begon wel steeds meer te leven, alsof hij een gewoon, levend mens was. Toen zag ik nog niet echt in dat hij was zoals ik wilde zijn.

Dat ging een tijdje goed. Tot er ineens een andere jongen in me op kwam. Bijna alsof ik met hem kennismaakte. Deze jongen heette Quintus mcMahon en hij had een vrij uitgebreide familie, die ik ook allemaal leerde kennen. Hij mailde een vriendin –misschien toen wel mijn beste vriendin – over een acteur waar hij fan van was en waar zij een site van had gemaakt. Dat werd best een leuk contact en ze werden vrienden. Maar niet zomaar vrienden zoals zij en ik waren, maar echte vrienden met een veel dieper en intenser contact. Intussen voelde ik me alsof ik geen gespreksstof meer had als ik met haar chatte –wat steeds minder gebeurde doordat Quintus al haar tijd en aandacht opeiste - of haar aan de telefoon had, dus kreeg ik iets met Quintus' neef Mark. Mark was een gestoord type, echt zo'n griezel met een aantrekkelijk gevaarlijk stukje over zich. Met Mark gebeurde er het een en ander en toen Mandy –de vriendin – en ik het eens over hem hadden en zij over aids begon, zei ik haar dat Quintus daar genoeg over wist en ik al aan paar dingen aan hem gevraagd had. Toen ze hem die avond sprak werd het bevestigd; Quintus had aids. Dat kwam door zijn vorige vriend, Ryan, die zelfmoord gepleegd had.

En hier wil ik mezelf even onderbreken. Quintus had geen aids omdat ik dat iets vind waar je mee mag spotten en ik spotte er dan ook niet mee. Ik wilde het ervaren. Quintus was al zover gegroeid dat ik hem soms gewoon was. En ergens diep vanbinnen wilde ik ervaren hoe dat zou zijn, dus stroomde in een nieuwe golf van inzicht over me heen dat Quintus aids had. En zo geldt dat voor alles; ik wilde het ervaren. Ik wilde het zijn.

Intussen had Mark zelfmoord gepleegd en was Quintus' broer Ralph mij komen troosten. Het geheel bleef geloofwaardig doordat ze foto's van zichzelf hadden. Wat Mandy alleen niet wist, was dat die foto's van willekeurige mensen waren die ik op een forum had gezocht. Quintus' tweelingbroer Barry bleek Mandy wel aantrekkelijk te vinden, maar waarom is mij nog altijd een raadsel. Dat is me nooit uitgelegd. Het geheel kabbelde voort en de band werd steeds hechter, tot er op een dag iets misging. Mandy werd zo achterdochtig dat Quintus opbiechtte dat hij en zijn familie niet in een landhuis woonden en dat ze eigenlijk straatarm waren. Die verklaring voldeed en ze gingen weer vrolijk verder. Intussen was Derek –die acteur waarvoor Quintus Mandy had gemaild – begonnen om Quintus te mailen. Iets waardoor ik hem nog altijd bewonder en dankbaar ben en dat ook altijd zal blijven. Quintus kreeg een vriendje, Toby, maar hij was vervelend, dus verdween hij al snel weer uit beeld. Maar toen kwam Wesley, die dan weliswaar altijd op de achtergrond was en zelden tot nooit zelf aan het chatten was, maar Wes was er wel en hij kreeg wat met Quintus, terwijl ze al vrienden waren sinds de kleuterschool, toen ze ruzie kregen om een speelgoedauto.
Maar ook dit mocht niet al te lang duren, want het ging steeds slechter en slechter met Quintus. Hij werd bang en begon zijn verhaal op te schrijven. Maar ik kreeg steeds minder grip op hem en het verhaal begon steeds minder in zijn stijl geschreven te worden, maar ook niet in de mijne. Het laatste wat ik wilde was wel dat Quintus zou overlijden; hij was immers iemand van wie ik zielsveel hield. Maar op 14 september spoelde het ineens over me heen; Quintus was overleden en er was niets wat ik daaraan kon doen, hoe graag ik dat ook wilde.

Nadat Quintus was overleden was er een grote leegte. Quintus was een deel van mij – of ik een deel van hem – geweest voor meer dan een jaar en nu ineens was hij weg. Ik had geen vat meer op alle anderen, niet op Ralph, niet op Barry en zelfs niet meer op Wes. Uiteindelijk liet ik de familie mcMahon dus maar rusten; er kwamen geen golven meer over me heen en het was net alsof ik een aantal vrienden bijna ongemerkt uit het zicht was verloren.

Weer wil ik mezelf onderbreken door erbij te vertellen dat sommige mensen hobby's hebben, maar ik werd mijn hobby's. Alles wat ik graag wilde zijn of meemaken of voelen of zeggen, het kon allemaal. Zo was ik toen een tijdlang helemaal gek van Ierland, dus Quintus was driekwart Iers. En hij kon paardrijden, iets waar ik nooit de tijd voor heb genomen en wat ik ook helemaal niet zou willen leren. Maar Quintus werd wat ik op dat moment het liefste wilde zijn.

Niet lang daarna ging het vrij slecht met me, dus ik vertelde aan Mandy dat ik bij een psycholoog liep. Zo kreeg ik weer een tijdje wat aandacht en was ik blij. Maar ook die psycholoog kwam weer in golven over me heen en uiteindelijk hield ik het thuis niet meer uit en vluchtte ik naar zijn huis toe. En Niels, vriendelijk als hij was, nam me tijdelijk in huis. Toen sprak ik Mandy zo weinig dat ik haar dat best wijs kon maken – geen probleem. Wat ik toen nog niet wist, was dat Niels in eerste instantie zo vriendelijk was geweest omdat hij wanhopig graag seks wilde, wat uiteindelijk niet gebeurde. Op zijn dertigste was hij nog maagd en wat bleek nou; hij was homo, maar durfde dat zelfs niet voor zichzelf toe te geven in verband met zijn streng gelovige moeder.

Terwijl het weer beter ging met mij ontmoette Niels iemand die hij via internet kende en die homo was. De toen 31-jarige Joaquin Lavoisier, een uiterst charmante Vlaming. Die kregen een relatie en langzamerhand nam Joaquin het van Niels over op MSN en hij vertelde honderduit over zijn familie, op wie hij gek was, en over hoe ze samen in een huis leefden en soms problemen hadden, maar ook vaak hele leuke dingen. Joaquin werd echt mijn favoriet, ik was gewoonweg helemaal gek op hem. Hij deed leuke dingen en gaf leuke commentaren. Met hem en Niels ging het ook goed, tot hij op een dag een vriend van zijn broertje Javier tegenkwam. Chip was 16 en vond 'Kien' ontzettend spannend. En dat was geheel wederzijds. Uiteindelijk deden ze niets, maar het kostte wat moeite voordat Joaquin en Niels hun relatie weer helemaal gerepareerd hadden. Doordat Mandy steeds minder vaak online kwam verwaterde ook dat contact en na een tijdje was dat helemaal verdwenen.
Ik was weer als mezelf aan het leven, ook op internet, maar begon al een beetje kwijt te raken wie ik zelf nou eigenlijk was. En steeds meer en meer begonnen de mensen die over me heen spoelden – al was het maar een neefje met een kleine 'bijrol' – karaktertrekken of eigenschappen of vaardigheden te vertonen die ik zelf ook zo graag had willen hebben. Weer had ik de mogelijkheid om te zijn wie ik diep in mijn hart wilde zijn, en ik genoot. Maar toen het contact verwaterde had ik daar niet zoveel moeite mee.

Ik wist toen al wel dat het niet goed was wat ik deed, maar aan de andere kant was het niet zo dat ik mezelf was en die anderen verzon; de anderen bestonden gewoon als personen, net zoals personages in een boek waarin je heel erg meeleeft. Ik wilde ze al niet meer kwijt; ik kon ze niet meer kwijt. Toen Quintus stierf, ook al was het niet bewust mijn beslissing, voelde ik me een moordenaar. Omdat hij mijn personage was en ik hem liet sterven.

Maar na een tijdje begon Wes weer steeds vaker op dat forum te komen waar Quintus veel had gezeten en waar ik de foto's vandaan had (die ik daar natuurlijk wijselijk niet postte) en kreeg hij weer contact met de mensen waar Quintus mee had gechat. Hij stuurde ze het verhaal van Quintus en met een aantal kreeg hij via MSN een leuk contact. Een daarvan was Linda. Steeds meer en meer vertelde hij haar over zij nieuwe buurman Joaquin (dezelfde naam, maar een ander persoon dan de Joaquin van Niels) waarmee hij uiteindelijk ook een relatie kreeg. Maar op een avond ontmoette hij Etienne, een acteur uit de musical Doornroosje. Hij ontmoette hem op de afterparty, heel toevallig dezelfde dag dat ik hem eindelijk eens had gesproken, na heel veel moeite omdat hij altijd zo snel wegrende na een voorstelling. Hij intrigeerde mij enorm, maar hem zou ik niet zo snel leren kennen als met Timo het geval was geweest en zodoende begon hij steeds meer de plaats van Wes in te nemen. En Wes en Tienne waren samen precies wat ik altijd had willen zijn, maar nooit zal worden. Ze trouwden, kregen samen een prachtige zoon, Anne Roman, en waren gelukkig.

Tot de nacht van 14 op 15 augustus 2003. Ik ben gek op Wes en vooral Tienne. Ik ben Etienne. Maar ineens kreeg ik heel sterk het gevoel dat het niet langer kon. Linda had bereikt wat alle anderen niet hadden kunnen bereiken; ik wilde alles aan haar vertellen, haar als mezelf leren kennen, eerlijk tegen haar zijn. Zelfs als dat zou betekenen dat ik haar daardoor nooit meer zou spreken.

Ik kon niet meer zonder ze, ik wilde niet meer zonder ze. Zij waren een deel van mij en ik een deel van hen. Ze hielden me in leven op momenten dat het erg slecht ging en ik het allemaal niet meer aankon. En vooral wist ik niet meer zo goed hoe ik mezelf moest zijn en wie ik eigenlijk was. En als ik mezelf dan eens probeerde te zijn vond ik er niets aan, want die weinige mensen die me interesseerden.... waren mensen die W&E kenden. En mij niet.

Deze nacht (ik typ dit op de vroege ochtend van vrijdag 15 augustus) heb ik niet geslapen. Etienne smste Linda om een uur of drie dat hij niet kon slapen, maar er was iets vreemds aan hem. Alleen degenen die hem echt goed kenden zouden het gemerkt hebben, maar er zat iets bij dat niet hem was, maar iemand anders. En die iemand anders werd naarmate er meer smsjes verstuurd werden steeds meer overheersend. Hij vertelde haar dat ze bijzonder was en probeerde duidelijk te maken dat er iets was, maar het ging niet. Om 03:45 kreeg hij een smsje. 'Problemen met Svens ouders?' Sven was een minderjarig jochie waar hij en Wes het een paar keer mee gedaan hadden, en dat was zo'n mooie uitvlucht. Zo sterk als de verleiding toen was, zal hij nooit meer zijn. Het spoelde in golven over me heen, alle mogelijke verhalen van wat er aan de hand was en waarom Etienne zo van slag was. Maar voor de eerst keer negeerde ik de golven en kreeg later, om 03:51 een volgende smsje als reactie op iets wat ik gestuurd had. 'Ik denk dat jij gewoon Tienne bent. En moe ' Toen heb ik liggen janken. Toen drong het pas door. Ik ben Etienne niet. Hoezeer ik hem van binnen ook ben en hoezeer hij van binnen mij is, ik zal hem nooit worden en hij zal mij nooit zijn.
Niet lang daarna raakte ik in paniek. 'IK WIL DIT NIET! IK WIL ZE NIET KWIJT!' en dan meteen een heel zacht vals stemmetje diep vanbinnen 'Verrader. Moordenaar.' Maar ik ging door en begon steeds meer smsjes te sturen om mezelf zo klem te praten dat ik er niet meer onderuit kon en ik begon steeds meer als een soort neurotische mantra 'Het is het beste. Het is het beste.' te herhalen. En toen ik Linda niet zoveel later smste dat ik zo bang was om iedereen om wie ik gaf –en dat zijn niet zoveel mensen, maar zij hoort daar beslist bij. Bovenaan waarschijnlijk zelfs, om een reden die ik zo nog wel uit zal leggen – kwijt te raken, stuurde ze met om 04:19 een antwoord. 'Dat gebeurt niet zo snel lieverd.' Nooit eerder hoopte ik zo hard dat het de waarheid was.

Ik heb vannacht heel lang de tijd gehad om na te denken en ben tot een aantal interessante conclusies en losse gedachten gekomen.

Meerdere keren heb ik met mijn volle gevoel gedacht 'Waarom doe je dit! Je maakt je leven kapot!', en dan meteen als antwoord met dezelfde overtuiging 'Ik probeer juist aan mijn leven te beginnen!' teruggedacht en heb toen een smsje naar Linda gestuurd, om 04:54, dat de Etienne zoals zij die kent niet bestaat en dat ik het op een andere manier en op een andere plaats had willen vertellen, maar het anders uiteindelijk toch niet zou doen. Om 05:09 heb ik daar nog iets achteraan gestuurd wat me nu even ontschoten is en uiteindelijk om 06:14 nog dat ik tussen 7:00 en 7:15 online zou komen. Het is nu 7:24 en ik heb me daar niet aan gehouden. Maar ik wil me nu niet laten onderbreken. Ik heb dit getypt terwijl ik het licht zag worden en ik heb in ieder geval voor de komende tijd afscheid genomen van mijn schatten. En ik weet dat ze, al bestaan ze niet fysiek, samen gelukkig zullen zijn met elkaar en met hun Anne. Wat er ook zal gebeuren.

Wie ben jij, dat je me alles omver laat gooien
waar ik zo hard voor gevochten heb?
Dat je me dat kleine stukje van het leven
dat ik zo graag wil, op laat geven?


Maar na de vraag 'wie ben jij?' en na alles wat ik net vertelde over mijn personages, volgt natuurlijk de vraag 'wie ben ik?'. Ik denk dat ik mezelf in de loop der jaren en golven een beetje verloren ben. Ik hoop nu de eerste stappen naar een leven als mezelf gezet te hebben en langzaamaan weer te zullen ontdekken wie ik nou eigenlijk ben. Het is lang geleden dat ik mezelf gezien heb.
Maar een grote fout die het een stuk moeilijker zal maken is dat ik naar de golf heb geluisterd die me ingaf een personage te creëren – of eigenlijk was ze al gecreëerd toen ik haar ontmoette – met dezelfde naam als ik en met mijn foto's. Hoewel we op elkaar lijken ben ik haar in de verste verte niet. En zij mij niet. Misschien dat een van ons beiden op de ander gebaseerd is, maar we zijn elkaar niet.

Je weet nu meer van mij dan wie dan ook en je bent de eerste persoon aan wie ik dit heb durven sturen omdat ik vind dat je er meer recht op hebt dan ieder ander, omdat jij de enige bent die me zover kreeg om dat te doen waar ik jarenlang bang voor ben geweest en niet wilde; afscheid nemen van mijn schatten en het vertellen. Ik hou mezelf voor dat dit echt het beste is, maar geloven kan ik het nog altijd niet. Om toch nog iets over mij te weten, wie ik echt ben; alles wat op mijn LiveJournal staat is volledig echt. Daarom staat er ook maar zo weinig.

Het is nu aan jou wat je doet, maar wil je er wel rekening mee houden dat Etienne alles is wat ik wilde zijn en ook probeer te zijn. Maar aan de andere kant is Ricky ook alles wat ik ben. Ik heb dus als ieder ander goede en slechte kanten. Maar op het moment voel ik me alleen maar onvoorstelbaar leeg en eenzaam.

Dank je wel, Linda.

Mag ik op schoot?
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Advertentie
Oud 15-08-2003, 10:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Oh mijn god.

..

..

..
Oud 15-08-2003, 10:21
Verwijderd
Jeeh.
Oud 15-08-2003, 10:24
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Hoe voelt iemand zich .. die 2 vrienden had, hele erge goede vrienden had, voor een hele tijd. Die je alles kon vertellen, en alles over hunzelf vertelde ..

.. en ineens blijkt na wat, een jaar, dat ze niet echt zijn. Verzonnen, door een meisje van 16, die er echt werk van heeft gemaakt, om ze zo levendig uit te laten zien.

Linda is zojuist 2 goede vrienden kwijtgeraakt. Niet aan de dood oid. Maar ze hebben nooit bestaan.

En ze had het al moeilijk.

Waarom zou ze in godsnaam de rest wat er nog over is, nu ook vertrouwen??! De 'echte' ik?! Waarom zou ze die in godsnaam ook vertrouwen?!
Oud 15-08-2003, 10:27
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
OMFG

ik heb hier geen woorden voor en ik zou ook echt niet weten hoe ik je van steun zou kunnen zijn..

Sterkte
Oud 15-08-2003, 10:27
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-08-2003 @ 10:24:
Hoe voelt iemand zich .. die 2 vrienden had, hele erge goede vrienden had, voor een hele tijd. Die je alles kon vertellen, en alles over hunzelf vertelde ..

.. en ineens blijkt na wat, een jaar, dat ze niet echt zijn. Verzonnen, door een meisje van 16, die er echt werk van heeft gemaakt, om ze zo levendig uit te laten zien.

Linda is zojuist 2 goede vrienden kwijtgeraakt. Niet aan de dood oid. Maar ze hebben nooit bestaan.

En ze had het al moeilijk.

Waarom zou ze in godsnaam de rest wat er nog over is, nu ook vertrouwen??! De 'echte' ik?! Waarom zou ze die in godsnaam ook vertrouwen?!
Ik ben net mijn hele wereld kwijtgeraakt. Ik heb nu niemand meer. Dat wil niet zeggen dat dat het goedmaakt, maar ik ben tenminste nu eens eerlijk geweest. Voor het eerst in vier jaar. En waarom weet ik niet, maar het heeft een naam. Pseudologia Phantasia (of phantasica, dat zou ik even niet weten).
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 10:32
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 10:27:
Ik ben net mijn hele wereld kwijtgeraakt.
Je bent niks kwijtgeraakt; geen wereld, geen vrienden. Je hebt nooit wat gehad.

Alles wat jij kende, en had, bestond niet of was gebaseerd op niet bestaande dingen.

Daarnaast leven we niet op internet en de internetwereld is zo goed als waardeloos.

..

Ik zou het maar als een positief iets beschouwen dat je alles van je afgegooid hebt, en leren van de karakters die je geschapen hebt. Ik neem aan dat je wat geleerd hebt tenminste en dat je nu ruimschoots weet hoe je vrienden kan maken, vooral online.
Oud 15-08-2003, 10:33
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-08-2003 @ 10:32:
Je bent niks kwijtgeraakt; geen wereld, geen vrienden. Je hebt nooit wat gehad.

Alles wat jij kende, en had, bestond niet of was gebaseerd op niet bestaande dingen.

Daarnaast leven we niet op internet en de internetwereld is zo goed als waardeloos.

..

Ik zou het maar als een positief iets beschouwen dat je alles van je afgegooid hebt, en leren van de karakters die je geschapen hebt. Ik neem aan dat je wat geleerd hebt tenminste en dat je nu ruimschoots weet hoe je vrienden kan maken, vooral online.
Het was wel alles wat ik kende, alles wat ik had. Als iets voor mij echt is, dan bestaat dat voor mij. En vind je het heel erg als ik geen preek van jou hoef? Je hebt je punt duidelijk gemaakt en ik heb het genoteerd. Morgen mag je weer.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 10:41
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 10:27:
Ik ben net mijn hele wereld kwijtgeraakt. Ik heb nu niemand meer. Dat wil niet zeggen dat dat het goedmaakt, maar ik ben tenminste nu eens eerlijk geweest. Voor het eerst in vier jaar. En waarom weet ik niet, maar het heeft een naam. Pseudologia Phantasia (of phantasica, dat zou ik even niet weten).
Pseudologica Fantastica (of met Ph kan ook)

Mijn eerste jaar op internet ging ook ongeveer zo al was dat meer speels (we hadden de TMF chatbox ontdekt dus dan was het wel leuk om met zijn 4en hele plots op te zetten en uit te voeren. Je werd gewoon tijdelijk iemand anders)

Leuk om te doen maar ik denk dat het bij jou iets te ver doorsloeg. Toch enorm knap van je dat je met alle risico's van dien toch bent uitgekomen.
En nu maar in de 'echte wereld' blijven.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 15-08-2003, 10:42
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 10:33:
Het was wel alles wat ik kende, alles wat ik had. Als iets voor mij echt is, dan bestaat dat voor mij. En vind je het heel erg als ik geen preek van jou hoef? Je hebt je punt duidelijk gemaakt en ik heb het genoteerd. Morgen mag je weer.
WTF verwachtte je dan? Een klopje op je rug?

Goed gedaan, wie de neuk je ook bent, je bent eerlijk geweest! joechei.

.. alsjeblieft ..

En jezus; vette pech als je hier een behoefte aan hebt; Ik had gvd. geen behoefte aan een Linda die helemaal instort omdat ze 2 personen mist die niet eens bestaan?!

..

Vind ik het erg dat je niks hebt? Wil je wat? Zo moeilijk is dat niet?

Je weet dondersgoed wat je mij zou aandoen, als ik haar pijn zou doen, ooit. Wat mag ik jou nu dan wel niet aandoen?!
Oud 15-08-2003, 10:42
Verwijderd
Ik snap er vrij weinig van.
Je hebt een aantal personen verzonnen? En nu vertel je dat ze niet bestaan..
Wat wil je, als ik vragen mag, bereiken met deze topic?
Oud 15-08-2003, 10:43
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 15-08-2003 @ 10:41:
Pseudologica Fantastica (of met Ph kan ook)

Mijn eerste jaar op internet ging ook ongeveer zo al was dat meer speels (we hadden de TMF chatbox ontdekt dus dan was het wel leuk om met zijn 4en hele plots op te zetten en uit te voeren. Je werd gewoon tijdelijk iemand anders)

Leuk om te doen maar ik denk dat het bij jou iets te ver doorsloeg. Toch enorm knap van je dat je met alle risico's van dien toch bent uitgekomen.
En nu maar in de 'echte wereld' blijven.
Je kunt je indenken dat als het iemand anders zijn leuker is, dat je dat dan vaker doet. En dat het zo uiteindelijk inderdaad verkeerd kan gaan.

En ik vond dat ik het niet kon proberen zonder het ook echt te doen, dus door alles te vertellen. Zo kan ik dus ook niet terug. En ik heb wel eens topic erover gezien hier op Psych, dus misschien help ik er nog wel iemand mee ook. Je weet maar nooit.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 10:43
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
PS: klein vraagje nog (hoeft niet te antwoorden als ik te persoonlijk wordt)

Maar 19 januari heb ik je gemeet op die psychologie meeting. Was je daar 'echt'? (heerlijk om zoiets te moeten vragen terwijl er de juiste woorden voor ontbreken)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 15-08-2003, 10:44
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-08-2003 @ 10:42:
WTF verwachtte je dan? Een klopje op je rug?

Goed gedaan, wie de neuk je ook bent, je bent eerlijk geweest! joechei.

.. alsjeblieft ..

En jezus; vette pech als je hier een behoefte aan hebt; Ik had gvd. geen behoefte aan een Linda die helemaal instort omdat ze 2 personen mist die niet eens bestaan?!

..

Vind ik het erg dat je niks hebt? Wil je wat? Zo moeilijk is dat niet?

Je weet dondersgoed wat je mij zou aandoen, als ik haar pijn zou doen, ooit. Wat mag ik jou nu dan wel niet aandoen?!
Als je voor het eerst in vier jaar eerlijk bent is dat een vrij grote stap. En denk je dat ik niet instort? Dat is ze niet mis?

En je hebt duidelijk niet gelezen. DAT WAS IK NIET.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 10:45
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 15-08-2003 @ 10:43:
PS: klein vraagje nog (hoeft niet te antwoorden als ik te persoonlijk wordt)

Maar 19 januari heb ik je gemeet op die psychologie meeting. Was je daar 'echt'? (heerlijk om zoiets te moeten vragen terwijl er de juiste woorden voor ontbreken)
Daar was ik het meest echt van ieder moment in die vier jaar. Daarom was ik er ook, in de hoop dat het me misschien eruit zou helpen.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 10:46
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 10:43:
Je kunt je indenken dat als het iemand anders zijn leuker is, dat je dat dan vaker doet. En dat het zo uiteindelijk inderdaad verkeerd kan gaan.

En ik vond dat ik het niet kon proberen zonder het ook echt te doen, dus door alles te vertellen. Zo kan ik dus ook niet terug. En ik heb wel eens topic erover gezien hier op Psych, dus misschien help ik er nog wel iemand mee ook. Je weet maar nooit.
Ik kan het me niet alleen indenken maar ik heb zoiets inderdaad ook een tijdje gedaan. (zelfs dat ik dingen te weten kwam over mensen die ik normaal nooit had geweten van ze...)
Vrij eng idee vond ik het eigenlijk dat op die manier iemand dus ook met wat hulp van een paar anderen alles over mij te weten zou kunnen komen als ze er de moeite en tijd voor zouden willen nemen...

Het is dus maar bij 1 'iemand' gebleven bij mij. En dat is gestopt omdat de 2 personen waar ik mee chatte toen allebei ineens nooit meer online kwamen *zegen*
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 15-08-2003, 10:49
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 10:44:
Als je voor het eerst in vier jaar eerlijk bent is dat een vrij grote stap. En denk je dat ik niet instort? Dat is ze niet mis?

En je hebt duidelijk niet gelezen. DAT WAS IK NIET.
Ten eerste wie zegt dat je eerlijk bent?

Ten tweede, wie was het wel dan?
Oud 15-08-2003, 10:53
Verwijderd
I'm impressed

Jeetje joh, waarom schrijf je niet meteen een boek. dit is heel interresant.

Het internet is een fantasie wereld waarachter echte personen zitten die allemaal een echte identiteit hebben Zo is het ook mogelijk dat er ook geen internetberoemdheden zijn. iedereen neemt een rol aan van jezelf of van een iemand anders of een fictief persoon.

en dan krijg je dit soort dingen.
Ads door Google
Oud 15-08-2003, 11:00
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Dukko schreef op 15-08-2003 @ 10:53:
I'm impressed

Jeetje joh, waarom schrijf je niet meteen een boek. dit is heel interresant.

Het internet is een fantasie wereld waarachter echte personen zitten die allemaal een echte identiteit hebben Zo is het ook mogelijk dat er ook geen internetberoemdheden zijn. iedereen neemt een rol aan van jezelf of van een iemand anders of een fictief persoon.

en dan krijg je dit soort dingen.
Als ik ergens geen behoefte aan heb, is om het vier jaar van mijn leven waar ik helemaal niet trots op ben in boekvorm uit te geven.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 12:01
Pequeña
Avatar van Pequeña
Pequeña is offline
Ik snap het niet volledig. Is het een vorm van MPS ofzo? En wie ben jij? Hoe is jouw naam? En wie in jouw verhaal is echt en wie verzonnen?
Oud 15-08-2003, 12:03
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Pequeña schreef op 15-08-2003 @ 12:01:
Ik snap het niet volledig. Is het een vorm van MPS ofzo? En wie ben jij? Hoe is jouw naam? En wie in jouw verhaal is echt en wie verzonnen?
Ik heb maar een persoonlijkheid, maar doen alsof je iemand anders bent op internet, wat vaak gebeurt, is bij mij doorgeslagen en mijn leven geworden.

Mijn naam is niet belangrijk, maar iedereen in het verhaal is verzonnen, behalve Mandy, Linda en 'ik'
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 12:11
Pequeña
Avatar van Pequeña
Pequeña is offline
Dus jij begon ook ergens te 'geloven' dat die verzonnen personen bestonden? Geloven niet, maar ze hadden een waarde in je leven? Zoiets?

En ik wou enkel je naam weten omdat die misschien ook voorkwam in het verhaal, meer niet
Oud 15-08-2003, 14:10
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Nu ben ik toch benieuwd naar je echte leven. Het hele verhaal heb ik maar even uitgeprint en gelezen (4x A4 formaat) en ik kan het me erg goed voorstellen. Maar niemand heeft slechts een internetleven. Zelfs ik niet, en dat wil wat zeggen. Dus ik ben erg benieuwd hoe jouw leven er dan uit ziet, je echte leven, alles wat je nu overhebt nadat de rest is vergaan.
Oud 15-08-2003, 14:10
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
En trouwens, dat forum waar je het over hebt, was dat toevallig dit forum?
Oud 15-08-2003, 14:31
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
WB schreef op 15-08-2003 @ 14:10:
Nu ben ik toch benieuwd naar je echte leven. Het hele verhaal heb ik maar even uitgeprint en gelezen (4x A4 formaat) en ik kan het me erg goed voorstellen. Maar niemand heeft slechts een internetleven. Zelfs ik niet, en dat wil wat zeggen. Dus ik ben erg benieuwd hoe jouw leven er dan uit ziet, je echte leven, alles wat je nu overhebt nadat de rest is vergaan.
Een deel is inderdaad dit forum, maar ook een deel gaat over een ander (engels) forum.

Mijn echte leven?

7:00 Ik sta op, douche, kleed me aan, et cetera
8:00 Ik vertrek om naar school te gaan
8:30 - +- 16:00 Op school, zoveel mogelijk proberen niet op te vallen en me vervelen
16:45 Thuis en tot bedtijd internetten (en tussendoor eten).. Wat ik nu dus niet meer wil doen.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Advertentie
Oud 15-08-2003, 14:41
The_Eagles
The_Eagles is offline
Ik weet hoe dat is, heb ik net ook gehad alleen dan 1 maand.
veel sterkte.

1 positief ding je kunt goed je verhaal neerzetten op papier, misschien goed om ooit eens een boek te schrijven
__________________
The day I'll start asking will be the day I say goodbye, the world may not be safer but there is no thruth without a lie.
Oud 15-08-2003, 14:41
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
En bovendien krijg ik steeds meer het gevoel dat ik de grootste fout in m'n leven heb gemaakt door het te vertellen. Ik zit mezelf in de weg en mis ze gewoon
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 14:43
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
maar hoe was je leven nou naast dit "fantasie" leven..of leefde je alleen in een wereld van fantasie?
Oud 15-08-2003, 14:44
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
mysteric angel schreef op 15-08-2003 @ 14:43:
maar hoe was je leven nou naast dit "fantasie" leven..of leefde je alleen in een wereld van fantasie?
Dat heb ik net twee posts (ofzo) hierboven neergezet
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 14:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
lol, ik vond um grappig... beetje extreem veel fantasie, en dat gepaard met teveel vrije tijd en internet en hoppa.

maargoed, zo komt het verhaal op mij over.
Oud 15-08-2003, 14:46
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-08-2003 @ 14:44:
lol, ik vond um grappig... beetje extreem veel fantasie, en dat gepaard met teveel vrije tijd en internet en hoppa.

maargoed, zo komt het verhaal op mij over.
Grappig? Jij kunt niet lezen, of je hebt totaal geen inlevingsvermogen. Maar ik kan je in ieder geval al twee mensen noemen die dit alles behalve grappig vinden.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 14:48
Verwijderd
Ik snap het niet zo, geloof ik...
Oud 15-08-2003, 14:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 14:46:
Grappig? Jij kunt niet lezen, of je hebt totaal geen inlevingsvermogen. Maar ik kan je in ieder geval al twee mensen noemen die dit alles behalve grappig vinden.
ja, mag er dan alleen maar gereageerd worden met "aaah zielig" ?

Ik ben net in een droog humeur en lees dan dit verhaal. Enigzins lachwekkend komt het verhaal op mij over. Van inleven is op dit moment nauwelijks sprake.
Ook kan ik het grappig vinden, zonder dat anderen het grappig vinden, dat is niet echt een probleem.

en ik eindige mijn reply nog wel met "zo kwam het op mij over"... dat zette ik er niet voor niets bij. (alhoewel ik het eerst weg wiled laten, maar om niet TE bot te zijn...)
Oud 15-08-2003, 14:49
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-08-2003 @ 14:48:
ja, mag er dan alleen maar gereageerd worden met "aaah zielig" ?

Ik ben net in een droog humeur en lees dan dit verhaal. Enigzins lachwekkend komt het verhaal op mij over. Van inleven is op dit moment nauwelijks sprake.
Ook kan ik het grappig vinden, zonder dat anderen het grappig vinden, dat is niet echt een probleem.

en ik eindige mijn reply nog wel met "zo kwam het op mij over"... dat zette ik er niet voor niets bij. (alhoewel ik het eerst weg wiled laten, maar om niet TE bot te zijn...)
Je mag reageren hoe je wilt, maar als je niets toe te voegen hebt, blijf dan ook weg. En ik ben chagrijning ja.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 14:51
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 14:49:
Je mag reageren hoe je wilt, maar als je niets toe te voegen hebt, blijf dan ook weg. En ik ben chagrijning ja.
ik heb wel iets toe te voegen, namelijk mijn mening! Live with it.
Oud 15-08-2003, 14:52
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-08-2003 @ 14:51:
ik heb wel iets toe te voegen, namelijk mijn mening! Live with it.
Je doet maar
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Ads door Google
Oud 15-08-2003, 14:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 14:52:
Je doet maar
Dank je
Oud 15-08-2003, 14:55
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 14:41:
En bovendien krijg ik steeds meer het gevoel dat ik de grootste fout in m'n leven heb gemaakt door het te vertellen. Ik zit mezelf in de weg en mis ze gewoon
Tuurlijk mis je ze. Je hebt een deel van je leven weggelegd. Daar zul je vast iets voor terug gaan zoeken. Maar wat wil je liever: als niet-bestaand persoon op internet een leven leiden, dat eigenlijk een aaneenschakeling van leugens en onduidelijkheden is of voor jezelf menselijk vriendencontact, waar je tenminste weet dat degene tegenover je is wie hij/zij zegt dat ie is.
Wat nu als je in je Internettijd eens ruimte maakte voor een andere hobby? Sporten ofzo?
Probeer iets te doen waarbij je echte mensen irl treft. De echte wereld is mooier dan t internet, hoewel de laatste verleidelijk is.
Oud 15-08-2003, 16:28
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 15-08-2003 @ 14:55:
Tuurlijk mis je ze. Je hebt een deel van je leven weggelegd. Daar zul je vast iets voor terug gaan zoeken. Maar wat wil je liever: als niet-bestaand persoon op internet een leven leiden, dat eigenlijk een aaneenschakeling van leugens en onduidelijkheden is of voor jezelf menselijk vriendencontact, waar je tenminste weet dat degene tegenover je is wie hij/zij zegt dat ie is.
Wat nu als je in je Internettijd eens ruimte maakte voor een andere hobby? Sporten ofzo?
Probeer iets te doen waarbij je echte mensen irl treft. De echte wereld is mooier dan t internet, hoewel de laatste verleidelijk is.
Ik weet ook wel dat dat missen wel over zal gaan, maar het is toch niet leuk

Ik heb jaren wanhopig naar een hobby gezocht, maar er is gewoon niets wat me lang genoeg weet te boeien En het contact tussen mij en 'echte mensen' is meestal wat moeizaam..
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 17:00
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 16:28:
Ik weet ook wel dat dat missen wel over zal gaan, maar het is toch niet leuk

Ik heb jaren wanhopig naar een hobby gezocht, maar er is gewoon niets wat me lang genoeg weet te boeien En het contact tussen mij en 'echte mensen' is meestal wat moeizaam..
Nee, leuk is t niet, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven.
En dat t contact moeizaam is, dat ken ik wel. Ik ben ook niet zo''n open boek. Ik ben meestal degene die luistert en meer van de sfeer geniet dan de grote prater. Maar als ik mensen wat langer ken en als ik ze vertrouw gaat t langzamerhand wel beter.
Dan is internet natuurlijk gemakkelijker, zeker als je met n alias werkt. Maar mijn ervaring is dat dat op de termijn ook geen echte bevrediging geeft, je wilt uiteindelijk jezelf zijn en zoals je zelf al vertelde wordt dat op die manier erg moeilijk.
Ik weet natuurlijk niet wat bij jou de oorzaak van het moeizame contact is. Maar als je probeert lukt t vast wel (oei da's wel n echte dooddoener geloof ik).

Nou ja, hoop dat je er wat aan hebt.
Een priveberichtje mag altijd als je dat wilt hoor
Oud 15-08-2003, 20:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-08-2003 @ 10:05:
Oh mijn god.

..

..

..
Als enige toevoeging:


Yola: Hoop dat ik je snel weer op MSN spreek...
Oud 15-08-2003, 20:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 10:27:
Ik ben net mijn hele wereld kwijtgeraakt. Ik heb nu niemand meer. Dat wil niet zeggen dat dat het goedmaakt, maar ik ben tenminste nu eens eerlijk geweest. Voor het eerst in vier jaar. En waarom weet ik niet, maar het heeft een naam. Pseudologia Phantasia (of phantasica, dat zou ik even niet weten).
Pseudologica phantastica?

Je hebt mij... dat beloof ik je!
Oud 15-08-2003, 20:25
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Jeetje.

Ik denk dat ik het een beetje snap. Niet helemaal
(eerder helemaal niet dan wel), maar goed genoeg
om er een beetje een beeld van te vormen.

Logisch dat je 'ze' mist, iets wat 4 jaar deel uitmaakt van
je leven (je leven is eigenlijk?), en 'plotseling' weg is,
dat laat wel een leegte (of wat dan ook) achter lijkt mij.

..

Geen idee wat hierop te zeggen valt. Het topic dwarrelt
nog steeds door m'n hoofd, zal 'm later nog eens
lezen, kijken of ik er dan iets zinnigs op kan zeggen.
__________________
Drie.
Oud 15-08-2003, 20:38
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-08-2003 @ 20:19:
Pseudologica phantastica?
Ja, dat bedoel ik. Ik vertoon een beetje dyslexie-achtige verschijnselen als ik moe ben, geloof ik
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 15-08-2003, 22:45
Verwijderd
Holy Sh*t!... (dit was mijn eerste reactie tijdens het lezen van je verhaal.)

Ik heb geprobeerd me goed in te leven in je verhaal en heb aan één stuk doorgelezen. Halverwege begon ik te denken: Die heeft psychische hulp nodig! (serieus bedoeld)

Hoe heb je dit alles zo lang vol kunnen houden? Onvoorstelbaar... Ik snap dat je in de war bent... je bent mensen kwijt geraakt die je aan het hart lagen... ook al waren ze niet 'echt'. Veel sterkte met dit verlies en probeer weer grip te krijgen/houden op de realiteit...

Één ding is zeker: met jou schrijfstijl en fantasie kan je in ieder geval een goede schrijfster worden!

Sterkte.
Oud 15-08-2003, 23:49
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Proozt! schreef op 15-08-2003 @ 22:45:
Holy Sh*t!... (dit was mijn eerste reactie tijdens het lezen van je verhaal.)

Ik heb geprobeerd me goed in te leven in je verhaal en heb aan één stuk doorgelezen. Halverwege begon ik te denken: Die heeft psychische hulp nodig! (serieus bedoeld)

Hoe heb je dit alles zo lang vol kunnen houden? Onvoorstelbaar... Ik snap dat je in de war bent... je bent mensen kwijt geraakt die je aan het hart lagen... ook al waren ze niet 'echt'. Veel sterkte met dit verlies en probeer weer grip te krijgen/houden op de realiteit...

Één ding is zeker: met jou schrijfstijl en fantasie kan je in ieder geval een goede schrijfster worden!

Sterkte.
Het gekke is dat ik nu steeds minder in de war raak. Ik ben vanavond voor het eerst in vier jaar blij dat ik mezelf ben en ik geniet er ook zo van om gewoon te zijn wie ik ben. En als je me dag vanmiddag gezegd had, had ik 't nooit geloofd.

En door alle positieve reacties wordt de kans dat ik er ooit weer meer doorga steeds kleiner, doordat het niet meer de moeite waard is om in een 'fantasiewereld' te leven.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 16-08-2003, 02:08
Orsino*
Orsino* is offline
Wat ontzettend intrigerend...
Het is 'prachtig' om te lezen, maar het is ook eng. Wees blij dat je er nu uit bent en verlies je zelf niet nog een keer...
Wat je zei, dat besef dat je jezelf bent, dat is echt het beste gevoel en hou dat vast.
Het lijkt me goed dat je nu alles een beetje in grote lijnen op papier hebt, en dat je al minder in de war bent.

Heel veel succes, volgens mij kom (blijf) je er wel uit !
Oud 16-08-2003, 10:10
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-08-2003 @ 23:49:
Het gekke is dat ik nu steeds minder in de war raak. Ik ben vanavond voor het eerst in vier jaar blij dat ik mezelf ben en ik geniet er ook zo van om gewoon te zijn wie ik ben. En als je me dag vanmiddag gezegd had, had ik 't nooit geloofd.

En door alle positieve reacties wordt de kans dat ik er ooit weer meer doorga steeds kleiner, doordat het niet meer de moeite waard is om in een 'fantasiewereld' te leven.
YAY, blij dat je je er zo goed bij voelt.
Oud 16-08-2003, 10:50
[Het Engeltje]
Avatar van [Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ben je nu niet klaartje die toevallig bepaalde problemen heeft?

- Sorry, ik zal het wel niet snappen. Maar het klinkt zo absurt. Zo over the limit.
Oud 16-08-2003, 10:59
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 16-08-2003 @ 10:50:
Ben je nu niet klaartje die toevallig bepaalde problemen heeft?

- Sorry, ik zal het wel niet snappen. Maar het klinkt zo absurt. Zo over the limit.
Het is ook absurd (dat is toch met een d ), maar wel waar. En dat is het enge eraan.

En waarom zou ik mijn hele wereld opgeven om dan nog steeds iemand te gaan zijn die ik niet ben? Dan had ik wel gewoon niets gezegd...
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.