Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2013, 16:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ze eten wel hoor.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2013, 20:06
Verwijderd
Maar geen kip!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 23:34
Verwijderd
Wauw dat moest ik nou niet zeggen, Islam is een vredig geloof. Jullie halen ''moslims'' die je op tv ziet en islam door elkaar. Islam is een vredig geloof maar niet ieder moslim houdt zich aan alle regels. Verder worden we steeds gemanipuleerd om Islam te haten bijvoorbeeld door de film fitna, als je de koran ooit gelezen hebt dan merk je dat de stukken tekst uit de film fitna gewoon gemanipuleerd is. Wel heeft Geert Wilders op andere punten toch gelijk behalve het haat zaaien dan.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 00:15
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
De vredige moslims in mijn klas komen vrij onvredig uit de hoek als er een cartoon van Mohammed is gemaakt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 20:45
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Fitna is momenteel (hopelijk) weinig relevant en daarnaast slecht in elkaar gezet en in mijn ogen niet serieus te nemen.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 10:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wauw dat moest ik nou niet zeggen, Islam is een vredig geloof. Jullie halen ''moslims'' die je op tv ziet en islam door elkaar. Islam is een vredig geloof maar niet ieder moslim houdt zich aan alle regels. Verder worden we steeds gemanipuleerd om Islam te haten bijvoorbeeld door de film fitna, als je de koran ooit gelezen hebt dan merk je dat de stukken tekst uit de film fitna gewoon gemanipuleerd is. Wel heeft Geert Wilders op andere punten toch gelijk behalve het haat zaaien dan.
Heb jij de koran gelezen dan? In het arabisch?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 11:24
Verwijderd
Hebben er serieus dan mensen naar Fitna gekeken?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 13:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wauw dat moest ik nou niet zeggen, Islam is een vredig geloof. Jullie halen ''moslims'' die je op tv ziet en islam door elkaar. Islam is een vredig geloof maar niet ieder moslim houdt zich aan alle regels. Verder worden we steeds gemanipuleerd om Islam te haten bijvoorbeeld door de film fitna, als je de koran ooit gelezen hebt dan merk je dat de stukken tekst uit de film fitna gewoon gemanipuleerd is.
Fitna is geen film, maar los daarvan, je kunt niet ontkennen dat er aardig wat akelige narigheid in de Koran staat, zoals in alle Abrahamische religieuze boeken.

Of iets een 'vredig geloof' is, wordt lijkt me in de eerste plaats bepaald door de aanhangers. En als je daarnaar kijkt, is de islam op dit moment relatief niet vredig.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:49
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik ook niet. Als je een maand niet vreet in de zomervakantie ben je niet goed bij je hoofd.
Is dat voor jou de reden om ze dan niet te vetrouwen? Ons probleem toch, lekker 1 maand niet eten. Even wat anders
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Is dat voor jou de reden om ze dan niet te vetrouwen? Ons probleem toch, lekker 1 maand niet eten. Even wat anders
Omdat het slecht is voor de volksgezondheid. Als het om een andere reden zou gebeuren zou iedereen ze als volslagen idioot classificeren maar omdat het om religieuze redenen gaat niet? Laat me niet lachen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:55
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Omdat het slecht is voor de volksgezondheid. Als het om een andere reden zou gebeuren zou iedereen ze als volslagen idioot classificeren maar omdat het om religieuze redenen gaat niet? Laat me niet lachen.

Genoeg mensen die vasten om gezondheidsredenen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:59
Verwijderd
Niemand vast om gezondheidsredenen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:59
Verwijderd
Misschien dat ze denken dat het gezond is maar dat is pure bullshit.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:02
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Misschien dat ze denken dat het gezond is maar dat is pure bullshit.
Dat denk jij.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:03
nachtmens
nachtmens is offline
Wat heeft het vasten met het niet vertrouwen?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:04
Verwijderd
Nee dat ís zo. Het kan wel zijn dat je om gezondheidsredenen een bepaald dieet moet volgen maar vasten? No fucking way josé.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft het vasten met het niet vertrouwen?
Moet ik mezelf gaan quoten? Verder vertrouw ik ze niet om een aantal redenen:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/07/05/...ruk-opgehoogd/

Als een van de redenen wordt het ingestampte wantrouwen dat moslims jegens de rest van de wereld hebben aangehaald. Dan wantrouw ik dus gewoon terug!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:22
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik ben bang voor een mes in mijn rug, daarom vertrouw ik moslims regelmatig niet.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:22
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Moet ik mezelf gaan quoten? Verder vertrouw ik ze niet om een aantal redenen:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/07/05/...ruk-opgehoogd/

Als een van de redenen wordt het ingestampte wantrouwen dat moslims jegens de rest van de wereld hebben aangehaald. Dan wantrouw ik dus gewoon terug!
Ik dacht dat je vertrouwen met het vasten te maken heeft, maar dat heb ik vast verkeerd gelezen.

Wat heeft het artikel over die school met jou vertrouwen te maken? Heb je daar les gegeven? Ingestampte wantrouwen? Ik heb ook op een Islamitische middelbaar school gezeten, herken geen 'ingestampte wantrouwen' jegens de 'rest van de wereld'.

Juist punitiviteit in de mensheid, als het voor mij soms heel moeilijk positief naar de mensheid te kijken als we de media mogen geloven.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:24
Verwijderd
Maakt verder niet uit hoor, ik blijf ook verre van die teringrefo's die niet ingeënt zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:35
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Maakt verder niet uit hoor, ik blijf ook verre van die teringrefo's die niet ingeënt zijn.
jeej, wat een taalgebruik tegenwoordig
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:40
nachtmens
nachtmens is offline
Wat wil je hiermee zeggen? Samenvatting of citaat en bronvermelding is ook genoeg. Een te lange tekst voor mij.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:42
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik ben bang voor een mes in mijn rug, daarom vertrouw ik moslims regelmatig niet.
Dat is erg begrijpelijk. Ik ben ook bang voor een mes, een bom in de moskee (als ik er in ben) en ga zo maar door.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je hiermee zeggen? Samenvatting of citaat en bronvermelding is ook genoeg. Een te lange tekst voor mij.
Lees het artikel nou maar gewoon. De samenvatting heb ik hierboven al gegeven. Je kan je harses wel in je reet steken maar dan heeft discussiëren totaal geen zin.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 17:22
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Lees het artikel nou maar gewoon. De samenvatting heb ik hierboven al gegeven. Je kan je harses wel in je reet steken maar dan heeft discussiëren totaal geen zin.
weet je met jou taalgebruik hoef ik niet eens te discussiëren.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 00:32
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
weet je met jou taalgebruik hoef ik niet eens te discussiëren.
Oh, de alom bekende "pussy way out". Een pareltje deze, dat moet ik toegeven!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 05:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Misschien dat ze denken dat het gezond is maar dat is pure bullshit.
Volgens mij is het vooral ongezond als je slecht voorbereidt en het langer dan 40 dagen doet.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het vooral ongezond als je slecht voorbereidt en het langer dan 40 dagen doet.
Dan is het nog ongezonder.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 07:39
Verwijderd
Ja, is er een magische grens van 40 dagen?

Een klein maandje overdag niet eten is niet zo spannend, het zal weinig invloed hebben op je gezondheid als je wanneer de zon onder is gewoon gevarieerd eet. Al is er wetenschappelijk bewijs dat je van het "ramadan-dieet" dikker wordt. Overdag 18 uur lang niet drinken terwijl je gewoon werkt/je inspant is ronduit waanzinnig en wetenschappelijk bewezen slecht voor je.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 10:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
weet je met jou taalgebruik hoef ik niet eens te discussiëren.
Discussiëren doen gelovigen nooit, maar leuk smoesje heb je weer gevonden om geen enkel argument te hoeven formuleren en toch je van god gekregen gelijk te kunnen houden. Is dat misschien omdat je zelf ook wel weet dat het onmogelijk is om een argument te formuleren om je standpunten te verdedigen? Zou je misschien genegen zijn een voorbeeld te geven van iemand die om gezondheidsredenen vast? Bij voorkeur een levend mens en niet een verhaal in en heilig boek.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Discussiëren doen gelovigen nooit, maar leuk smoesje heb je weer gevonden om geen enkel argument te hoeven formuleren en toch je van god gekregen gelijk te kunnen houden. Is dat misschien omdat je zelf ook wel weet dat het onmogelijk is om een argument te formuleren om je standpunten te verdedigen? Zou je misschien genegen zijn een voorbeeld te geven van iemand die om gezondheidsredenen vast? Bij voorkeur een levend mens en niet een verhaal in en heilig boek.

Waarheid is dat vasten heel gezond is. Zoek maar op 'intermittent' fasting.
Uiteraard is het volgens religies sowieso relevant om 'gezond' te eten en geen troep en dat soort zaken. Maar raad eens, niet iedereen leeft alle regelingen na, want ja suiker is verslavend. Onder andere. Dank je industrie die iedereen loopt te manipuleren met e-nummers, kleur- en smaakstoffen etc. Bovendien zijn er 'uitzonderingen' voor wie het niet verantwoordelijk/gezond is om te vasten.


Citaat:
Ja, is er een magische grens van 40 dagen?

Een klein maandje overdag niet eten is niet zo spannend, het zal weinig invloed hebben op je gezondheid als je wanneer de zon onder is gewoon gevarieerd eet. Al is er wetenschappelijk bewijs dat je
van het "ramadan-dieet" dikker wordt. Overdag 18 uur lang niet drinken terwijl je gewoon werkt/je inspant is ronduit waanzinnig en wetenschappelijk bewezen slecht voor je.
Het zogenaamde ramadandieet? Wat is dat? Ja, er zijn mensen die niet normaal eten. Ze hebben geen normaal patroon, waardoor ze zoveel eten op het moment dat ze mogen eten. Maar, volgens mij heeft dat niks te maken met religie. Als je gevarieerd eet (koolhydraten, vetten & eiwitten) en niet te calorierijke TROEP dan is aankomen haast onmogelijk gedurende de Ramadan.

Wist je trouwens dat de religie juist daarom adviseert om 'minder activiteiten' te verrichten en het rustiger aan te doen? Je kunt uiteraard niet functioneren zoals normaal. Al kan je nog best veel wel trouwens. Afhankelijk van de persoon.

De Ramadan draait niet alleen om niet eten en niet drinken gedurende een bepaalde periode. Het is meer dan dat. Just saying. Ik heb verder niks meegekregen wat hiervoor is getypt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 21:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vraag me af of het wel gezond is om uren lang niks te drinken. Overdag verlies je sowieso vocht en als je dat niet aanvult, droog je volgens mij uit.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 21:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Waarheid is dat vasten heel gezond is. Zoek maar op 'intermittent' fasting.
Uiteraard is het volgens religies sowieso relevant om 'gezond' te eten en geen troep en dat soort zaken. Maar raad eens, niet iedereen leeft alle regelingen na, want ja suiker is verslavend. Onder andere. Dank je industrie die iedereen loopt te manipuleren met e-nummers, kleur- en smaakstoffen etc. Bovendien zijn er 'uitzonderingen' voor wie het niet verantwoordelijk/gezond is om
Ik denk dat ze met gezond niet de ramadan bedoelen, maar gewoon een sapkuurtje. Dat valt ook onder vasten. Sowieso wordt er altijd aangeraden om water te drinken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Waarheid is dat vasten heel gezond is. Zoek maar op 'intermittent' fasting.
Studies on humans suggest possible benefits:
Intermittent fasting may function as a form of nutritional hormesis.[13]
Alternate-day fasting may encourage fat oxidation.[14]
Alternate-day fasting may reduce body weight, LDL, and triglyceride levels to the same degree regardless of maintenance of low fat or high fat diet on the feeding day.[15][/quote]
Dat is dus de ene dag wel eten en de volgende dag niet. Daarnaast 'may' dus waarheid is het niet, er zijn indicaties dat.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Studies on humans suggest possible benefits:
Intermittent fasting may function as a form of nutritional hormesis.[13]
Alternate-day fasting may encourage fat oxidation.[14]
Alternate-day fasting may reduce body weight, LDL, and triglyceride levels to the same degree regardless of maintenance of low fat or high fat diet on the feeding day.[15]
Dat is dus de ene dag wel eten en de volgende dag niet. Daarnaast 'may' dus waarheid is het niet, er zijn indicaties dat.
Ja, oké. 'May'. Het is in ieder geval wel bewezen.. Het is verder afhankelijk van de persoon, denk ik dan. Als je volop ongezonde vetten, gefrituurd voedsel eet op het moment dat je wel kan eten is de kans groot dat het niet gezond is. Niet voor niets heeft de Ramadan het doel om 'jezelf te reinigen'. Niet alleen op lichamelijk gebied, maar ook geestelijk. Er klopt gewoonweg iets niet als je aankomt. Ik kan een hele verhaal typen, maar het komt er echt op neer dat het per persoon kan variëren.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 22:45
Verwijderd
Maar het is in ieder geval wel bewezen!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, oké. 'May'. Het is in ieder geval wel bewezen.. Het is verder afhankelijk van de persoon, denk ik dan. Als je volop ongezonde vetten, gefrituurd voedsel eet op het moment dat je wel kan eten is de kans groot dat het niet gezond is. Niet voor niets heeft de Ramadan het doel om 'jezelf te reinigen'. Niet alleen op lichamelijk gebied, maar ook geestelijk. Er klopt gewoonweg iets niet als je aankomt. Ik kan een hele verhaal typen, maar het komt er echt op neer dat het per persoon kan variëren.
May vertaalt als "Zou erop kunnen wijzen" dat betekent dus niet dat het bewezen is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 23:24
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Alle moslims die vasten eten wanneer het donker is.super veel , voornamelijk zoets enzo. Niet gewoon een boterham met kaas.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Alle moslims die vasten eten wanneer het donker is.super veel , voornamelijk zoets enzo. Niet gewoon een boterham met kaas.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 07:40
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Nou ja, sinds dit topic inmiddels over de Ramadan gaat maar eens even een wiki-dumpje:

Het vasten wordt sawm (saum) of siyam genoemd. Dit houdt in dat veel moslims op deze tijden niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap. Daarnaast zijn ook liegen, kwaadspreken en vloeken niet toegestaan. Een mogelijke uitleg van het vasten kan als volgt worden gegeven:[2]
Oog: men kijkt niet naar wat ongeoorloofd is; (normaal wel dus?)
Oor: men luistert niet naar verkeerde praatjes of luistert af; (normaal wel dus?)
Mond: men roddelt niet en bezigt geen verkeerd taalgebruik; (normaal wel dus?)
Hand: men pleegt geen verkeerde dingen; (normaal wel dus?)
Voet: men bezoekt geen verboden plaatsen. (normaal wel dus?)


En daarnaast, na de Ramadan natuurlijk het Suikerfeest om de hele reiniging weer teniet te doen...
Het is net als carnaval met de katholieken, alleen die hebben dat domme vasten (heel verstandig) maar overgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, sinds dit topic inmiddels over de Ramadan gaat maar eens even een wiki-dumpje:

Het vasten wordt sawm (saum) of siyam genoemd. Dit houdt in dat veel moslims op deze tijden niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap. Daarnaast zijn ook liegen, kwaadspreken en vloeken niet toegestaan. Een mogelijke uitleg van het vasten kan als volgt worden gegeven:[2]
Oog: men kijkt niet naar wat ongeoorloofd is; (normaal wel dus?)
Oor: men luistert niet naar verkeerde praatjes of luistert af; (normaal wel dus?)
Mond: men roddelt niet en bezigt geen verkeerd taalgebruik; (normaal wel dus?)
Hand: men pleegt geen verkeerde dingen; (normaal wel dus?)
Voet: men bezoekt geen verboden plaatsen. (normaal wel dus?)


En daarnaast, na de Ramadan natuurlijk het Suikerfeest om de hele reiniging weer teniet te doen...
Het is net als carnaval met de katholieken, alleen die hebben dat domme vasten (heel verstandig) maar overgeslagen.
Nee, de bedoeling is dat dit nooit gebeurt. Punt is dat de reiniging ook betekent dat er meer gelegenheid is om vergeving te vragen, te reflecteren op je fouten etc.

Maar goed, wie ben ik om het uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Alle moslims die vasten eten wanneer het donker is.super veel , voornamelijk zoets enzo. Niet gewoon een boterham met kaas.
Alle moslims nog wel. Ken je alle moslims?

Heb je bijv. dit gezien?



Een boterham met kaas is volgens bovenstaande deskundige niet eens gezond, dus ja!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 09:51
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Oeps. Ik was 'die ik ken' vergeten. Sorry. Alle moslims die ik ken die vasten.
Laten we het er maar op houden dat het laat was...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 10:55
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee, de bedoeling is dat dit nooit gebeurt. Punt is dat de reiniging ook betekent dat er meer gelegenheid is om vergeving te vragen, te reflecteren op je fouten etc.
Ach, ik begrijp het ook wel, maar de uitspraak van "de islam is een vredige religie" (dus moslims zijn vredelievend) slaat geen hout , want het zijn nog steeds gewoon mensen die die religie aanhangen. En blijkbaar moeten die mensen ondanks dat ze die religie aanhangen nog steeds elk jaar herinnerd worden aan hun tekortkomingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vind jij jezelf racistisch?
Relief
284 05-07-2006 15:01
De Kantine De inburgeringscursussen. Wat een onzin?
Kevin D.
28 03-10-2005 22:52
Lifestyle Allochtonen lopen voor op de mode
Gadje
82 28-07-2003 09:46
De Kantine Allochtonen over autochtonen
Beloved
53 04-06-2003 23:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds meer jeugdige verkrachters
arvid_18
77 01-01-2002 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.