Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 21:24
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
Het moet echt niet gekker worden...
nou hebben ze hier in uden ook al de islamitische school in de fik gezet, twee maanden geleden was de moskee 200 meter verderop al aan de beurt, maar gelukkig bleef het toen bij graffiti

Ik vind dit echt belachelijk, gaan we naar de klote in Nederland?

--
Uitslaande brand bij islamitische basisschool Bedir in Uden
UDEN - De Islamitische basisschool Bedir aan Landschrijversveld in Uden is dinsdagavond getroffen door een uitslaande brand. De Udense brandweer is met volledig materieel uitgerukt om het vuur te blussen. De Islamitische gemeenschap van Uden kwam massaal naar de school toe, waar zich emotionele taferelen afspelen. Huilend vielen kinderen en ouders elkaar in de armen. Terwijl een ander de brandweer verweet dat ze niet blusten, maar alleen de stralen op de muur richtten. Het vuur is zo goed als zeker aangestoken, hoewel de brandweer dat nog niet wil bevestigen. Op de zijkant van de school waren racistische leuzen geschreven, waaronder 'White Power', 'Rest in peace, RIP' en 'kut-marokkanen'. Een woordvoerder van het schoolbestuur reageert verbijsterd: "Dat dit in Uden kan gebeuren. Niet te geloven!" (later meer)
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Advertentie
Oud 09-11-2004, 21:25
Verwijderd
Nou, ik hoop maar niet dat we richting een burgeroorlog gaan.
Oud 09-11-2004, 21:28
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ten_Ton_Hammer schreef op 09-11-2004 @ 22:24 :
Een woordvoerder van het schoolbestuur reageert verbijsterd: "Dat dit in Uden kan gebeuren. Niet te geloven!"


Ik heb het op Onzin al een keer gezegd, maar ik zeg het hier nog maar een keer: waar heeft deze man gezeten de afgelopen week?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 09-11-2004, 21:28
Daan
Avatar van Daan
Daan is offline
Citaat:
Sylph schreef op 09-11-2004 @ 22:25 :
Nou, ik hoop maar niet dat we richting een burgeroorlog gaan.
Ik denk niet dat dat snel gebeurt, maar we zitten natuurlijk wel in een negatieve geweldsspiraal en dat is nooit goed.
Oud 09-11-2004, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 09-11-2004 @ 22:25 :
Nou, ik hoop maar niet dat we richting een burgeroorlog gaan.
nee, een paar mafkezen leven zich uit.


de reden waarom dit het einde van de samenleving zou inluiden zie ik trouwens niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-11-2004, 21:30
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
nee, maar de kwaliteit ervan gaat wel zwaar achteruit


nou moet ik zeggen dat er in uden ook wel echt koekerts wonen
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 09-11-2004, 21:43
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Niet lief van die mensen.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 09-11-2004, 21:46
stampertjuh
Avatar van stampertjuh
stampertjuh is offline
Er zijn ook al 4 kerken beklad of in de brand gestoken
Oud 09-11-2004, 21:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
stampertjuh schreef op 09-11-2004 @ 22:46 :
Er zijn ook al 4 kerken beklad of in de brand gestoken
4 nu?
ik dacht twee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
stampertjuh schreef op 09-11-2004 @ 22:46 :
Er zijn ook al 4 kerken beklad of in de brand gestoken
we hebben het hier over scholen he. Dat lijkt me toch vrij ernstiger.
Oud 09-11-2004, 21:52
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
dit gaat nu echt mis.

er hoeft nu ook maar iets tegen een blanke school of kerk gedaan worden en dan is het hek echt van de dam. Om over wat er gebeurt als er ergens doden vallen nog maar niet te spreken.

Als je ziet wat er in Uden en Eindhoven gebeurd is; dat is bijna zeker het werk van rechts-extremistische jongeren. Aangezien die lijnrecht tegenover turkse en marokkaanse jongeren staan, hoeft er nu maar iets te gebeuren, en dan gaat het echt goed mis. Natuurlijk is er kans dat er nu dingen terug worden gedaan door moslims, in zo´n geval heeft dat niets met extremisme te maken.

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 21:56.
Oud 09-11-2004, 21:52
stampertjuh
Avatar van stampertjuh
stampertjuh is offline
zo leren die kinderen goed wat er gebeurt tegen hun gemeenschap als ze iemand vermoorden
Oud 09-11-2004, 21:52
stampertjuh
Avatar van stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
stampertjuh schreef op 09-11-2004 @ 22:52 :
zo leren die kinderen goed wat er gebeurt tegen hun gemeenschap als ze iemand vermoorden
onzin natuurlijk
Oud 09-11-2004, 21:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
stampertjuh schreef op 09-11-2004 @ 22:52 :
zo leren die kinderen goed wat er gebeurt tegen hun gemeenschap als ze iemand vermoorden
kinderen vermoorden iemand?

foutje in de verwijswoorden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-11-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
stampertjuh schreef op 09-11-2004 @ 22:52 :
zo leren die kinderen goed wat er gebeurt tegen hun gemeenschap als ze iemand vermoorden
nee zo leren ze kinderen, dat alhoewel zij niets gedaan hebben, ze toch als schuldige worden gezien
Oud 09-11-2004, 21:54
stampertjuh
Avatar van stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-11-2004 @ 22:53 :
nee zo leren ze kinderen, dat alhoewel zij niets gedaan hebben, ze toch als schuldige worden gezien
Oud 09-11-2004, 21:57
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
En de Nederlanders maar klagen over moslimextremisten... wat gebeurt hier dan?
Oud 09-11-2004, 21:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
dr is ook stront gesodemieterd in een marokkaans consulaat


heeft koning hassan (zo heet ie toch?) van Marokko nog wat gezegd? NL vroeg namelijk daarom ofzo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 09-11-2004, 21:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 09-11-2004 @ 22:57 :
En de Nederlanders maar klagen over moslimextremisten... wat gebeurt hier dan?
eeeeer

vliegen met vliegtuigen in twee torens, het opblazen van een trein, het doodschieten en de keel doorsnijden van een filmmaker, het onthoofden van gijzelaars, het jezelf opblazen in een bus, vind ik toch wel iets anders dan het in brand steken van een gebouw.

Kan aan mij liggen hoor.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 22:58 :
eeeeer

vliegen met vliegtuigen in twee torens, het opblazen van een trein, het doodschieten en de keel doorsnijden van een filmmaker, het onthoofden van gijzelaars, het jezelf opblazen in een bus, vind ik toch wel iets anders dan het in brand steken van een gebouw.

Kan aan mij liggen hoor.

is dat in nederland gebeurd?
Oud 09-11-2004, 22:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 22:58 :
eeeeer

vliegen met vliegtuigen in twee torens, het opblazen van een trein, het doodschieten en de keel doorsnijden van een filmmaker, het onthoofden van gijzelaars, het jezelf opblazen in een bus, vind ik toch wel iets anders dan het in brand steken van een gebouw.

Kan aan mij liggen hoor.

Ja voor deze ene keer ligt het aan jou
Oud 09-11-2004, 22:02
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
'kom we pakken die hufters' en dan rennen ze achter ze aan, halen er eentje in, schoppen 'm en rennen weer terug.
standaard hooligan actie
netzoiets als een school in brand steken, omdat ze niet van hier zijn.
standaard hooligan actie
ze hebben vast geen aanhangswaardige voetbalclub daar in Uden?
__________________
doe maar wiebelen
Oud 09-11-2004, 22:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-11-2004 @ 23:00 :
is dat in nederland gebeurd?
er nee

maar het ging over Nederlanders die klagen over moslimextremisme.

Stond niet bij dat het om moslimextremisme in NL moest gaan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 09-11-2004 @ 23:02 :

ze hebben vast geen aanhangswaardige voetbalclub daar in Uden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:04
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
ik zat net te denken he..
wij hebben vanmiddag op onze school (nog geen 200 meter van de basisschool verwijderd) brandoefening gehad.. misschien zijn er gestoorde gasten uit die wijk wel daardoor geinspireerd .
Ik vind dit echt heel erg, vooral ook omdat zo vlakbij mijn school is (ook al klinkt dat heel stom)
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Advertentie
Oud 09-11-2004, 22:04
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-11-2004 @ 23:00 :
is dat in nederland gebeurd?

wat neukt dat?

een school in brand steken is anders dan een leraar dood steken
maar t hoort allebei niet
verder snap ik ook niet wat gatara bedoeld..
__________________
doe maar wiebelen
Oud 09-11-2004, 22:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ten_Ton_Hammer schreef op 09-11-2004 @ 23:04 :
ik zat net te denken he..
wij hebben vanmiddag op onze school (nog geen 200 meter van de basisschool verwijderd) brandoefening gehad.. misschien zijn er gestoorde gasten uit die wijk wel daardoor geinspireerd .
Ik vind dit echt heel erg, vooral ook omdat zo vlakbij mijn school is (ook al klinkt dat heel stom)
Hoe is het leven in Uden iha? Ken het helemaal niet. Hoe is de bevolkingssamenstelling daar bv.?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-11-2004 @ 23:00 :
is dat in nederland gebeurd?
is dat relevant?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-11-2004, 22:05
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 22:58 :
eeeeer

vliegen met vliegtuigen in twee torens, het opblazen van een trein, het doodschieten en de keel doorsnijden van een filmmaker, het onthoofden van gijzelaars, het jezelf opblazen in een bus, vind ik toch wel iets anders dan het in brand steken van een gebouw.

Kan aan mij liggen hoor.

dus in zo'n geval vallen deze acties in het niet bij het grotere aantal acties van moslimterroristen, waarvan ook veel grote acties als 9-11? onzin natuurlijk.

en wat een naieve onzin, "er stond niet bij dat het het alleen over nederland ging"

zo'n vergeldingsactie is net zo goed extremisme, dus even verkeerd als welke moslimaanslag waar ter wereld.
Oud 09-11-2004, 22:07
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:03 :
mwa, udi '19 speelt hoofdklasse meen ik, maar het probleem is dat er in uden veel redelijk ontspoorde jeugd woont. Uden is als kleine stad(40.000 inw.) niet voor niets een van de crimineelste steden van Nederland, samen met de grote steden...
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 09-11-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 09-11-2004 @ 23:04 :
wat neukt dat?

een school in brand steken is anders dan een leraar dood steken
maar t hoort allebei niet
verder snap ik ook niet wat gatara bedoeld..
een leraar neersteken is niet gedaan door een moslim extremist...
Oud 09-11-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-11-2004 @ 23:05 :
is dat relevant?
Ik denk dat mensen zich meer aangevallen voelen, als de incidenten in eigen land gebeuren.
Oud 09-11-2004, 22:09
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-11-2004 @ 23:07 :
een leraar neersteken is niet gedaan door een moslim extremist...
wel door een doof/blind? persoon
hij heeft vast extremistisch gedacht?
__________________
doe maar wiebelen
Oud 09-11-2004, 22:10
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:05 :
Hoe is het leven in Uden iha? Ken het helemaal niet. Hoe is de bevolkingssamenstelling daar bv.?
eigenlijk vrij normaal, ook niet eens zoveel allochtonen... Alleen je hebt in uden nogal al een grote groep van hoe zal ik het eens noemen... gasten die "bekend" zijn bij de politie
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 09-11-2004, 22:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 09-11-2004 @ 23:09 :
wel door een doof/blind? persoon
hij heeft vast extremistisch gedacht?
iedereen die iemand vermoord denkt (al is het slechts op dat moment zelf) extremistisch. Maar dat is niet vergelijkbaar met moslim extremisme ofzo. PLease, mind the differences.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:12
Verwijderd
Citaat:
.boris schreef op 09-11-2004 @ 23:09 :
wel door een doof/blind? persoon
hij heeft vast extremistisch gedacht?
die bassischool is in de fik, omdat wij moslims (zelfs de kinderen) als dader worden gezien.

die leraar neerstekken komt door een of andere klootzak, die niet kan nadenken en teveel testosteron over heeft.

Ksnap niet waarom je tussen deze twee incidenten een verband trekt?
Ads door Google
Oud 09-11-2004, 22:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 09-11-2004 @ 23:05 :
dus in zo'n geval vallen deze acties in het niet bij het grotere aantal acties van moslimterroristen, waarvan ook veel grote acties als 9-11? onzin natuurlijk.

en wat een naieve onzin, "er stond niet bij dat het het alleen over nederland ging"

zo'n vergeldingsactie is net zo goed extremisme, dus even verkeerd als welke moslimaanslag waar ter wereld.
Natuurlijk is zo'n actie extremisme. Maar het is licht-extremisme in vergelijking met eerder genoemde extremistische uitingen. Vandaar dat je het ene niet met het andere kunt vergelijken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:12
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 22:57 :
heeft koning hassan (zo heet ie toch?) van Marokko nog wat gezegd? NL vroeg namelijk daarom ofzo.
Ten eerste is Hassan II al een tijdje dood. Mohammed VI is nu koning van Marokko.

Ten tweede is het niet Nederland die hem dat vroeg, maar Frits Bolkestein. Hij heeft hierin overigens weinig medestanders.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 09-11-2004, 22:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-11-2004 @ 23:12 :
Ten eerste is Hassan II al een tijdje dood. Mohammed VI is nu koning van Marokko.


*update informatie in haar hoofd*
Njah, sorry, maar ik kom echt zoveeeeel moslimnamen tegen op mijn werk dat ik er een beetje tureluur van wordt en namen door elkaar ga halen

Citaat:

Ten tweede is het niet Nederland die hem dat vroeg, maar Frits Bolkestein. Hij heeft hierin overigens weinig medestanders.
ow
ok
Nou, het zou wel fijn zijn als ie wat zou zeggen, imo. Niet dat dat enig effect zal hebben op irritante kaalkoppies.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:14
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:11 :
iedereen die iemand vermoord denkt (al is het slechts op dat moment zelf) extremistisch. Maar dat is niet vergelijkbaar met moslim extremisme ofzo. PLease, mind the differences.
ex·tre·mis·me (het ~)
1 het gaan, het voeren tot het uiterste op politiek gebied

een 'gewone' moord is géén extremisme. Deze vergeldingsacties gebeuren wel met een politieke inslag, dus wél extremisme.
Oud 09-11-2004, 22:15
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:11 :
iedereen die iemand vermoord denkt (al is het slechts op dat moment zelf) extremistisch. Maar dat is niet vergelijkbaar met moslim extremisme ofzo. PLease, mind the differences.
de uitkomst van het debat is over een week dat er iets gedaan moet worden aan extremistisch denken.
moslim, skinhead, dierenrechtenactivist..
en dan gaat het dreamteam in den haag manieren zoeken om alle vormen van extremisme te bestrijden.
__________________
doe maar wiebelen
Oud 09-11-2004, 22:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het zou mooi zijn als er nou eens vanuit de politiek een goede definitie geeft van wat ze nu precies bedoelen met "extremisme", want anders wordt het net zo een holle term als terrorisme, en daarmee een vrijbrief voor de AIVD om iedereen te bespioneren .

Wat betreft de school: Theo had het vast zo gewild
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 09-11-2004, 22:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
.boris schreef op 09-11-2004 @ 23:15 :
de uitkomst van het debat is over een week dat er iets gedaan moet worden aan extremistisch denken.
moslim, skinhead, dierenrechtenactivist..
en dan gaat het dreamteam in den haag manieren zoeken om alle vormen van extremisme te bestrijden.
gezellig met zn allen mens-erger-je-nieten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:14 :

ok
Nou, het zou wel fijn zijn als ie wat zou zeggen, imo. Niet dat dat enig effect zal hebben op irritante kaalkoppies.
waarom is het fijn als een buitenlands, niet-democratisch, staatshoofd zich mengt in binnenlandse kwesties van Nederland?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 09-11-2004, 22:18
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
...al met al wordt het er allemaal niet beter op.
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 09-11-2004, 22:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-11-2004 @ 23:17 :
waarom is het fijn als een buitenlands, niet-democratisch, staatshoofd zich mengt in binnenlandse kwesties van Nederland?
tis niet binnenlands aangezien de verdachte in kwestie ook een marokkaanse nationaliteit heeft en daarmee dus marokkaanse onderdaan is
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-11-2004, 22:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:18 :
tis niet binnenlands aangezien de verdachte in kwestie ook een marokkaanse nationaliteit heeft en daarmee dus marokkaanse onderdaan is
De misdaad is in Nederland begaan.
Zou mooi worden als Beatrix telkens als er een drugssmokkelaar wordt opgepakt in Singapore duidelijk moet maken dat het niet de bedoeling was.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 09-11-2004, 22:20
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-11-2004 @ 23:12 :
die bassischool is in de fik, omdat wij moslims (zelfs de kinderen) als dader worden gezien.

die leraar neerstekken komt door een of andere klootzak, die niet kan nadenken en teveel testosteron over heeft.

Ksnap niet waarom je tussen deze twee incidenten een verband trekt?
omdat alles wat als niet normaal wordt gezien extremistisch kan worden genoemd.
en meen je nu werkelijk dat die 'skinheads' weten waar ze mee bezig zijn. dat ze een politiek doel voor ogen hebben?, hell no.. die losers kicken op dit soort shit en hebben een teveel aan testosteron over..
__________________
doe maar wiebelen
Oud 09-11-2004, 22:21
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=978993

__________________
Czech us out
Oud 09-11-2004, 22:21
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-11-2004 @ 23:17 :
gezellig met zn allen mens-erger-je-nieten
juhuh
en risk
of is dat tezeer politiek ingesteld?
__________________
doe maar wiebelen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Politieke Cartoons topic
Gatara
347 20-03-2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.