Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 09:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ik vraag me af of de overheid ook iets doet aan deze mensen.
Je kunt er weinig aan doen denk ik.
De website kan je misschien laten sluiten, maar dan beginnen ze gewoon een andere, met het gevoel van je kan me niet stoppen. krijgen ze een kick van, en nog een rede om de regering, die niets doet tegen buitenlanders, te haten.

Ik weet niet wat de regering tegen zulke lui moet doen, maar ik weet wel wat ik ga doen. Ik ga me registreren bij die site, en gewoon reageren op wat ze zeggen, en proberen hen uit te lullen ( zou niet zo moeilijk moeten zijn ).
Advertentie
Oud 10-11-2004, 10:24
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 10:29 :
Natuurlijk, maar je kunt wel kijken naar sponsoring van die scholen, en aarin snijden.
Sterker nog, sponsoring van dergelijke scholen is strijdig met de scheiding tussen kerk en staat
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 11:24 :
Sterker nog, sponsoring van dergelijke scholen is strijdig met de scheiding tussen kerk en staat
Oh noes
Oud 10-11-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 11:24 :
Sterker nog, sponsoring van dergelijke scholen is strijdig met de scheiding tussen kerk en staat
oh..en alleen de overheid kan sponsoren ?
Oud 10-11-2004, 10:29
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2004 @ 11:28 :
oh..en alleen de overheid kan sponsoren ?
nee, maar daar ging het hier om.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 11:29 :
nee, maar daar ging het hier om.
owh okee, niet echt duidelijk maar goed
Oud 10-11-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 11:24 :
Sterker nog, sponsoring van dergelijke scholen is strijdig met de scheiding tussen kerk en staat
Wie zegt dat er in Nederland scheiding van kerk en staat is?

Voordat daar sprake van is, lijkt het me eerst handig als speciale scholen afgeschaft worden, en het CDA, de SGP en de Christen-Unie verboden. Waar ik overigens allemaal voor ben.
Oud 10-11-2004, 10:49
Verwijderd
Daar komt weinig heil van.
Oud 10-11-2004, 10:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2004 @ 11:47 :
Wie zegt dat er in Nederland scheiding van kerk en staat is?

Voordat daar sprake van is, lijkt het me eerst handig als speciale scholen afgeschaft worden, en het CDA, de SGP en de Christen-Unie verboden. Waar ik overigens allemaal voor ben.
Die is er ook niet, maar die moet er wel zijn. Overigens is het bestaan van religieuze partijen beslist niet in strijd met de scheiding tussen kerk en staat; integendeel, het wordt beschermd onder de vrijheid van vereniging en van expressie, en het nondiscriminatiebeginsel.

Dit alles is wel enigszins offtopic :/
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 11:49 :
Die is er ook niet, maar die moet er wel zijn. Overigens is het bestaan van religieuze partijen beslist niet in strijd met de scheiding tussen kerk en staat; integendeel, het wordt beschermd onder de vrijheid van vereniging en van expressie, en het nondiscriminatiebeginsel.
Dat iets beschermd wordt onder een grondrecht, wil niet zeggen dat het niet strijd kan zijn met de scheiding tussen kerk en staat. Ik heb sowieso een hekel aan die uitdrukking. Nergens in onze wetgeving is de scheiding tussen kerk en staat met zoveel woorden vastgelegd. Het feit dat de opstellers van de oorspronkelijke grondwet zich hebben laten inspireren door dat gedachtengoed, wil niet zeggen dat een soort absolute scheiding tussen kerk en staat op dit moment geldend recht is.
Oud 10-11-2004, 10:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Meer ontopic, ANP rapporteert:

Citaat:
Grote anti-terreuractie in Den Haag

DEN HAAG - Arrestatie-eenheden van de politie hebben woensdagochtend om kwart voor drie in de Antheunisstraat in Den Haag geprobeerd verdachten aan te houden in het kader van een terrorismeonderzoek. De aanhouding was 's ochtends om elf uur nog niet gelukt. De verdachten gooiden een handgranaat, waardoor drie politiemensen gewond raakten. Ook vielen er schoten.

Hoeveel verdachten zich in het pand hebben verschanst, wilde hoofdofficier van justitie H. Moraal van het parket in Den Haag tijdens een persconferentie niet zeggen. Direct na het werpen van de handgranaat werd de straat ontruimd en de buurt, gelegen in de wijk Laakkwartier, afgezet. Buurtbewoners werden opgevangen in de kantine van de nabijgelegen Haagse Hogeschool aan de Laakweg.

Van de gewonde politiemensen zijn er twee ernstig gewond, echter niet aan vitale lichaamsdelen. Zij zijn niet in levensgevaar. De derde gewonde kon na behandeling in een ziekenhuis naar huis. Om acht uur heeft de politie één man in de Antheunisstraat afgevoerd. Hij was slechts gekleed in ondergoed. Het is onduidelijk wie hij is, mogelijk een geëvacueerde bewoner.

Volgens buurtbewoners begon de actie van de politie iets na half drie. "We werden wakker van een flits en een harde knal", aldus J. Trijsselaar die in een straat achter de Antheunisstraat woont. "Om 03.00 uur volgde er nog een knal en er werd geschreeuwd. Rond half vier hoorden we ook schoten."

De straat ligt in de wijk Laakkwartier. De politie heeft de wijk grotendeels afgesloten. Politieagenten in kogelvrije vesten leiden het verkeer bij de afgezette straten om. Alle tramverkeer door de wijk wordt omgeleid.

De politie wil iedereen spreken die de wijk uit wil. Volgens ooggetuigen houden agenten auto's aan die de buurt verlaten. Nadat ze de bestuurder hebben gesproken en het nummerbord hebben genoteerd, kunnen de automobilisten weer verder rijden.

Minister Donner (Justitie) is van de politieactie in Den Haag op de hoogte gesteld. Dat heeft zijn woordvoerder woensdagochtend gezegd. Ook de zogenoemde nationale driehoek is geïnformeerd en wordt op de hoogte gehouden, zo meldde een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dit is normaal als er iets gebeurt van mogelijk nationaal belang.

De nationale driehoek bestaat uit de directeur-generaal veiligheid van het ministerie van Binnenlandse Zaken, de directeur-generaal rechtshandhaving van Justitie en de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging die onder beide ministeries valt.

De politie werd bij haar eerste actie bijgestaan door de Bijzondere Bijstands Eenheid van de Mariniers (BBE) en de Brigade Speciale Beveiligingen (BSB) van de Konklijke Marechaussee. Die laatste eenheid zou scherpschutters aanwezig hebben.

De manschappen bevinden zich onder meer op de platte daken in de omgeving. De huizen ter plaatse bestaan uit benedenwoningen met een tuin, met daarop twee etages die via portieken bereikbaar zijn. Het is niet duidelijk op welke etage de verdachten zich bevinden.

De opdracht tot de inval is afkomstig van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie, op basis van een onderzoek van de nationale recherche. De grootschalige actie van woensdag strekte zich zelfs uit tot het luchtverkeer. Het luchtruim boven het Laakkwartier werd in een straal van ruim 7 kilometer gesloten voor vliegverkeer.

Of er een verband bestaat met de moord op Theo van Gogh, wilde hoofdofficier van justitie M. van Erve van het landelijk parket niet zeggen. Hij wilde ook over de verdere aanpak van de politie niets kwijt. "Wij willen het initiatief bij ons houden", aldus de officier tijdens een persconferentie in Den Haag, waar ook de driehoek (korpschef van politie, burgemeester en hoofdofficier van justitie) van Haaglanden aanwezig was.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-11-2004, 10:56
borrichello
Avatar van borrichello
borrichello is offline
mensen ga een leven zoeken ofzow!!

met jullie domme geouwehoer.......
__________________
you're some freaky mother fokker
Oud 10-11-2004, 10:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
EDIT:
Citaat:
borrichello schreef op 10-11-2004 @ 11:56 :
mensen ga een leven zoeken ofzow!!

met jullie domme geouwehoer.......
We really appreciate your input.

Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2004 @ 11:51 :
Meer ontopic, ANP rapporteert:
Wow, die straat grenst aan de straat waar m'n oma 50 jaar heeft gewoond. Ze zei al dat de buurt zoveel achteruit gegaan was.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 10:59.
Oud 10-11-2004, 11:00
Verwijderd
Tsja, die daders van de brandstichting in Uden waren van die wasmiddelreclame-types*, zo zag ik op het nieuws. Verbaast me niet zo veel dat die dom genoeg zijn om de moord op een filmmaker te vergelden met brandstichten in een school.

*) 'White power'.
Oud 10-11-2004, 11:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
borrichello schreef op 10-11-2004 @ 11:56 :
mensen ga een leven zoeken ofzow!!

met jullie domme geouwehoer.......
bedankt voor je nuttige bijdrage
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 11:22
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2004 @ 12:00 :
Tsja, die daders van de brandstichting in Uden waren van die wasmiddelreclame-types*, zo zag ik op het nieuws. Verbaast me niet zo veel dat die dom genoeg zijn om de moord op een filmmaker te vergelden met brandstichten in een school.

*) 'White power'.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 10-11-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
borrichello schreef op 10-11-2004 @ 11:56 :
mensen ga een leven zoeken ofzow!!

met jullie domme geouwehoer.......
tralallala wij kiezen voor dialoog
Oud 10-11-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
borrichello schreef op 10-11-2004 @ 11:56 :
mensen ga een leven zoeken ofzow!!

met jullie domme geouwehoer.......
*zoekt leven*




Oud 10-11-2004, 11:46
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2004 @ 12:34 :
*zoekt leven*




Bij mij?
__________________
Czech us out
Oud 10-11-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 10-11-2004 @ 12:46 :
Bij mij?
Oud 10-11-2004, 12:21
Verwijderd
Ehm, daar willen ze ze ook niet hebben.
Oud 10-11-2004, 12:21
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ja inderdaad. Inderdaad wat
__________________
Czech us out
Oud 10-11-2004, 12:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
gewoon op een boomstan zetten en de rijn laten afzakken
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 12:23
Fender_Bender
Avatar van Fender_Bender
Fender_Bender is offline
De af/be-zetting van de Antheunisstraat in Den Haag, http://www.nu.nl/news.jsp?n=438959&c=14 , door de Bijzondere Bijstands Eenheid (BBE) en Brigade Speciale Beveiligingen(BSB) van de Koninklijke Marechaussee. lijkt op recente gebeurtenissen in Madrid. Waar ook tijdens een arrestatie van "vermeende" moslim extremisten/terroristen een heleboel fout ging. Uiteindenlijk bliezen ze zich zelf op. Met veel doden als gevolg. Is het terrorism nu echt Nederland bereikt ? En zal dit leiden tot een burgeroorlog onder auto/alloctonen ?
__________________
" That's allright, I still got my guitar "
Oud 10-11-2004, 12:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Om de boel niet verder te laten escalleren denk ik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-11-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 13:23 :
Maar worden rechts-extremisten wel hard genoeg aangepakt?
Nee, natuurlijk niet. Om een of andere domme reden denkt onze AIVD dat gevaar vooral van buiten komt en dan met name van islamitische zijde terwijl er natuurlijk net zo goed domme Nederlandse nazi's rondlopen die tot geweld in staat zijn.
Oud 10-11-2004, 12:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 13:23 :
Om de boel niet verder te laten escalleren denk ik
waarom gebeurt dat dan wel bij de aanslag op theo?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 12:26
Fender_Bender
Avatar van Fender_Bender
Fender_Bender is offline
Extreem-rechts is gevaarlijk maar extreem-links ook, (moord op Pim Fortuyn). Persoonlijk vind ik de tolerantie die de overheid, regering etc. uitbeeld veel gevaarlijker. \Daardoor krijgen/kregen zulke groeperingen kans zich te manifesteren. \En zie het resultaat (moord op Theo van Gogh), Moskees in brand, Kerken in brand. Bomaanslagen etc
__________________
" That's allright, I still got my guitar "
Oud 10-11-2004, 12:27
Verwijderd
You're living in the seventies. Radicaal-linkse groeperingen zijn allang niet meer van belang in het beleid van de AIVD.
Oud 10-11-2004, 12:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 13:24 :
waarom gebeurt dat dan wel bij de aanslag op theo?
erm

om die brief kom je moeilijk heen. White power tekens enzo zijn wel vaker aangebracht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-11-2004, 12:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 13:24 :
Ja, wat te denken van die, naar mijn mening, fasciste van een Rita Verdonk.
Ja, ik schrok me ook de pleuris toen Rietje "de groet" liet zien.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 10-11-2004, 12:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 13:28 :
erm

om die brief kom je moeilijk heen. White power tekens enzo zijn wel vaker aangebracht.
nouja, dit llijkt m toch echt een golf van geweld tegen moslims. Komt niet echt vaak voor lijkt me.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 12:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 13:30 :
White Power tekens op scholen met daarbij leuzen als "Kutmoslims" gaan mijn inziens veel te ver. White Power gaat sowieso veel te ver. Dat is puur blinde haat.
Natuurlijk. Is t ook.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-11-2004, 12:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 13:31 :
nouja, dit llijkt m toch echt een golf van geweld tegen moslims. Komt niet echt vaak voor lijkt me.
Nee, maar het zijn aanslagen waar niet zozeer een terroristische organisatie achter zit.

Althans.......
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-11-2004, 12:33
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Make love, not war.
__________________
Czech us out
Oud 10-11-2004, 12:33
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 13:30 :
White Power tekens op scholen met daarbij leuzen als "Kutmoslims" gaan mijn inziens veel te ver. White Power gaat sowieso veel te ver. Dat is puur blinde haat.
oftwel gewoon dom met een hoofdletter D.
__________________
Hetzij zo...
Oud 10-11-2004, 12:33
Fender_Bender
Avatar van Fender_Bender
Fender_Bender is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 13:27 :
You're living in the seventies. Radicaal-linkse groeperingen zijn allang niet meer van belang in het beleid van de AIVD.
Wat is er fout aan de jaren 70' ? de muziek was toen in ieder geval stukke beter
__________________
" That's allright, I still got my guitar "
Oud 10-11-2004, 12:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-11-2004 @ 13:33 :
Nee, maar het zijn aanslagen waar niet zozeer een terroristische organisatie achter zit.

Althans.......
Ik denk het ook niet, maar ongeorganiseerd komen ze ook een heel eind
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 12:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fender_Bender schreef op 10-11-2004 @ 13:33 :
Wat is er fout aan de jaren 70' ? de muziek was toen in ieder geval stukke beter
/me agrees
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 12:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 13:35 :
Misschien kunnen ze gewoon Michiel Smit oppakken. Gewoon omdat dat leuk is.
Met wat voor een reden?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 12:39
Fender_Bender
Avatar van Fender_Bender
Fender_Bender is offline
RTL 5 --> onze rots in de branding
__________________
" That's allright, I still got my guitar "
Oud 10-11-2004, 12:43
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Laten we aanslagen op Islamitische doelen even in één thread houden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 10-11-2004, 13:55
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb begrepen dat er nu tanks onderweg zijn naar de Antheunisstraat in Den Haag
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 10-11-2004, 13:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2004 @ 14:55 :
Ik heb begrepen dat er nu tanks onderweg zijn naar de Antheunisstraat in Den Haag
bron?

op radio 1 zeggen ze er niks over
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 14:01
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 14:57 :
bron?

op radio 1 zeggen ze er niks over
Hier dus
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 10-11-2004, 14:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2004 @ 15:01 :
Hier dus
'onbevestigde berichten'
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 14:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
het zou om pantserwagens gaan, niet om tanks

nouja, volgens fok.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-11-2004, 14:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
waarom gebruiken ze geen slaapgas ofzo?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-11-2004, 14:08
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2004 @ 15:07 :
waarom gebruiken ze geen slaapgas ofzo?
Ik denk dat ze dat een beetje een anti-climax vinden....ze moeten natuurlijk met groot machtsvertoon de straat in komen rollen, zo van: 'kijk ons eens stoer zijn!!!!!111!!!!!!1337!!!!!1!!1!! h4x0r!!!!!111'
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 10-11-2004, 14:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2004 @ 15:08 :
Ik denk dat ze dat een beetje een anti-climax vinden....ze moeten natuurlijk met groot machtsvertoon de straat in komen rollen, zo van: 'kijk ons eens stoer zijn!!!!!111!!!!!!1337!!!!!1!!1!! h4x0r!!!!!111'

kunnen ze niet gewoon wallhacken ofzo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Politieke Cartoons topic
Gatara
347 20-03-2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.