Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2008, 16:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nee dus, want vanwege het ontbreken van een regulerende instantie voor internationale wet, is het "contract" niet rechtsgeldig. Je kan hoogstens "foei" zeggen, maar dat de Amerikanen altijd doen waar ze zelf zin in hebben is nu niet bepaald nieuw te noemen.
Ik ben dat eerste niet met je eens.
En aangaande dat tweede: wat nu de Russen dat misschien ook gaan doen?
Advertentie
Oud 04-08-2008, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben dat eerste niet met je eens.
En aangaande dat tweede: wat nu de Russen dat misschien ook gaan doen?
Nou, als de Russen dat ook doen moeten we een afweging maken of ingrijpen zinvol is.
Oud 04-08-2008, 16:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nou, als de Russen dat ook doen moeten we een afweging maken of ingrijpen zinvol is.
Als Bush dan maar geen verhalen ophangt over schending van de internationale rechtsorde. Want dat doet ie zelf ook
Oud 04-08-2008, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Als Bush dan maar geen verhalen ophangt over schending van de internationale rechtsorde. Want dat doet ie zelf ook
Wat ben je toch een allemachtig klein kind.

*hier wil je een snoepje? KRIJG JE LEKKER NIET NENENENENENEEEENEEEEEH"


:')
Oud 04-08-2008, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Als Bush dan maar geen verhalen ophangt over schending van de internationale rechtsorde. Want dat doet ie zelf ook
Bush mag de verhalen ophangen die hij wil.
Oud 04-08-2008, 16:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wat ben je toch een allemachtig klein kind.

*hier wil je een snoepje? KRIJG JE LEKKER NIET NENENENENENEEEENEEEEEH"


:')
Ik neem aan dat je het over Bush hebt. Dan ben ik het voor flink deel met je eens! Mijnheer is wel wedergeboren Christen. Dan moet je daar ook naar leven!
Oud 04-08-2008, 16:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Bush mag de verhalen ophangen die hij wil.
Tot op zekere hoogte. Hij mag natuurlijk niet liegen. Zeker als wedergeboren Christen hoor je dat niet te doen!
Oud 04-08-2008, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat je het over Bush hebt. Dan ben ik het voor flink deel met je eens! Mijnheer is wel wedergeboren Christen. Dan moet je daar ook naar leven!
Nee, het gaat over jou. Zoals al heel vaak gezegd; De wereld is niet eerlijk. Deal with it. Zo werkt het gewoon.
Oud 04-08-2008, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Tot op zekere hoogte. Hij mag natuurlijk niet liegen. Zeker als wedergeboren Christen hoor je dat niet te doen!
Natuurlijk mag hij liegen, als het Amerikaanse volk een president wil die niet liegt moeten ze daar op stemmen. Dat zal niet gebeuren, aangezien mensen die nooit liegen sociale mislukkelingen zijn.
Oud 04-08-2008, 16:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nee, het gaat over jou. Zoals al heel vaak gezegd; De wereld is niet eerlijk. Deal with it. Zo werkt het gewoon.
Maar gij geheel anders dan?

Laten we juist met zn allen de wereld beetje leuker maken toch?
Oud 04-08-2008, 16:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Natuurlijk mag hij liegen, als het Amerikaanse volk een president wil die niet liegt moeten ze daar op stemmen. Dat zal niet gebeuren, aangezien mensen die nooit liegen sociale mislukkelingen zijn.
Dan nog zit de persoon Bush met zijn eigen normen en waarden systeem wat liegen verbiedt!
Oud 04-08-2008, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Dan nog zit de persoon Bush met zijn eigen normen en waarden systeem wat liegen verbiedt!
Nee, natuurlijk niet.
Oud 04-08-2008, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Dan nog zit de persoon Bush met zijn eigen normen en waarden systeem wat liegen verbiedt!
Maar wat nu als hij liegt over zijn normen en waarden? Oh noes.
Oud 04-08-2008, 17:08
Verwijderd
Citaat:


Maar gij geheel anders dan?

Laten we juist met zn allen de wereld beetje leuker maken toch?
Door ophouden met zeiken over die eeuwige onafhankelijkheidskuttopics van je? JA GRAAG. Heb je wel eens van het verzoek "Account verwijderen" gehoord? Prima Endlösung voor dat eeuwige ge-emmer wat je altijd tentoonstelt.
Oud 04-08-2008, 22:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
arPos,
Waarom wilde de VS dan perse 1244 schrappen? Als er volgens jou toch niks aan de hand is?
wilden ze dat persé?

Al wilden ze dat, 1244 en andere resoluties en verdragen gaan niet om de VS als natie, dat ze een sterke stem hebben lijkt me duidelijk en niets nieuws.

Citaat:
En nogmaals: er staat duidelijk: Kosovo is part of YU republic.
Leest de spoiler nog eens, want ik ben niet bereid om weer op deze politieke en geschiedkundige onjuistheid in te gaan.

Citaat:
Denk je nou echt dat de Serviers hadden getekend als ze wisten dat dit kon leiden tot onafhankelijkheid van Kosovo? NOOIT NATUURLIJK!
Buiten dat het er toendertijd niet om ging wat Servië wilde, werd er zowiezo niet om hun mening gevraagd. sterker nog de hele 1244 resolutie is omdat Servië bij de eerdere resoluties geen gehoor gaf aan internationale eisen.

maargoed er staat dus dat 1244 (en The Rambouillet Accords('99)) een interim oplossing is en dat er na een periode van 3 jaar naar een permanente oplossing gekeken wordt.

Citaat:
1244 is eenduidig.
alles behalve, het is juist express enorm vaag.

Citaat:
Het kwam de VS en anderen later niet meer uit. Tja, dan probeer je 1244 te schrappen. En lukt dat niet dan zeg je gewoon: hij is niet relevant...
Ok just for the heck of it; niet waar, bewijs maar

Citaat:
Tja, zo kan ik het ook

Back on topic: heeft Georgie, binnen de grenzen getrokken door Stalin, dan wel betaansrecht? Natuurlijk wilden de Albanezen in Kosovo nooit bij Joegoslavie horen. Dat snap ik ook wel. Maar ja, de Tibetanen wilden vast ook niet bij China horen. De Duitsers in Belgie niet bij Belgie... enz enz!

Dus als je gaat tornen aan internationaal recht: waar stopt het!?
Vraag je me nu of de Sovjet Unie bestaansrecht had? dan adviseer ik je WOII nogmaals door te nemen en je eigen conclusie te trekken.

laat me iets stellen:
Als 1244 spreekt over vergaande zelfbestuur en autonomie voor Kosovo waarom zou de VN dan in dezelfde resolutie verdere gevolgen (complete autonomie, eigen regering) blokeren door te stellen dat het een intergraal deel van een Servisch Yougoslavië is en blijft.

Tibet wil ik er niet bij trekken, in mijn ogen is het een bezetting, maar zoals ik al zei; china wil je niet binnenvallen.

Citaat:
En dan nog iets:

Kan het er duidelijker staan?!
ja een stukje verder:
Mechanism for final settlement. An international meeting will be convened after 3 years to determine a mechanism for a final settlement for Kosovo. The will of the people will be an important factor at the international meeting.

Kosovo will have the authority to make laws not subject to revision by Serbia or the Federal Republic of Yugoslavia, including levying taxes,
(leuk stukje dit omdat er staat; "Serbia OR the fed rep of Yougoslavië")

Citaat:
De VN kan helemaal geen gebied van lidstaat afpakken. Dat kan alleen lidstaat zelf afstaan!
de VN als enorm machtig bolwerk kan dat i.s.m. de NAVO enorm makkelijk, ze kunnen zelfs enorme gebieden bezetten zoals; Iraq, Afghanistan, Darfur, Delen van de balkan etc etc

Citaat:
Daarnaast heb ik ook al uitgelegd dat de VS zich commiteerde aan 1244. VS pleegt dus hoe dan ook contractbreuk!

Maar on topic:

Wellicht herhaalt Rusland dit truukje bij Abchazie en Ossetie. Hopelijk is Bush dan sportief genoeg om te zeggen: he, wij doen waar wij mee weg komen, doen jullie dat gerust ook?!
dat is net zoiets als die 'beloftes' waar je het over hebt; een natie kan niets beloven aan een andere natie, hoogstens steunen of afkeuren.

bij veel afkeuring wordt het toch lastig om het door te zetten, bij veel goedkeuring makkelijk. grote naties kunnen het zelfs met tegenstand nog vrij makkelijk.

Citaat:
Als Bush dan maar geen verhalen ophangt over schending van de internationale rechtsorde. Want dat doet ie zelf ook
Buiten het feit of hij dat zelf doet of niet (uiteraard er is immers geen politiek leider op de wereld zonder bloed aan zijn handen, dat is incluus ons balkje)
zal hij zonder twijfel vrijwel direct uitroepen dat rusland internationale rechtsorde aan zijn laars lapt, daarna pikt de media het op en zal er een flinke drukte worden in de politieke wereld, maar ik denk dat rusland het druk zat heeft zichzelf te behouden, zonder dat de complete wereld nog pissiger op ze word.

en als we het toch over 'contractbreuk' hebben, hoe zit het met de 5 eerdere resoluties die Servië niet na wou leven.

Citaat:
Tot op zekere hoogte. Hij mag natuurlijk niet liegen. Zeker als wedergeboren Christen hoor je dat niet te doen!
als politicus lijkt het me een functie-eis dat je liegt.
en dat christelijke anno 2008 kennen we ook wel, op zondag in de kerk bedenken wie je op maandag kan naaien
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 04-08-2008 om 22:20.
Oud 05-08-2008, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Tot op zekere hoogte. Hij mag natuurlijk niet liegen. Zeker als wedergeboren Christen hoor je dat niet te doen!
Haha, die liegen zichzelf hun hele leven voor.
Oud 05-08-2008, 20:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tot op zekere hoogte. Hij mag natuurlijk niet liegen. Zeker als wedergeboren Christen hoor je dat niet te doen!
Uhm, het verband tussen geloof serieus nemen en een goed/eerlijk bestuurder zijn is juist negatief lineair.

Als wedergeboren Christen is het juist belangrijk voor hem dat hij liegt over van alles en nog wat. Dat homoseksualiteit geen ziekte is, iedereen zelfs in Amerika op papier rechten heeft, dat wapenbezit leidt tot geweld, dat Amerika geen christelijke maar een seculiere staat is... Slechts een kleine greep uit de rij feiten waarover gelogen moet worden omdat ze niet goed uit komen.

En laten we eerlijk zijn, dat is toch ook logisch en vrijwel universeel voor gelovige politiek? Het CDA vertoond hier precies hetzelfde sahafisme als het op sommige zaken aankomt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-08-2008, 13:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Russia 'invades' South Ossetia as conflict with Georgia escalates.

Two Russian jets reported shot down as Russian troops invade South Ossetia, following fighting between Georgia and Moscow-backed seperatists.

Last Updated: 1:51PM BST 08 Aug 2008

Russia has accused Tbilisi of building up troops along the South Ossetian boundary

Russian aircraft attacked a military base near the capital Tbilisi, a spokesman for the Georgian Interior Ministry said.

The military operation marks the first time Russian troops have taken action on foreign soil since the Soviet withdrawal from Afghanistan in 1989.

Russian Channel 1 television showed a convoy of Russian tanks which it said entered South Ossetia. It said it was expected to reach the provincial capital, Tskhinvali, in a few hours.

There was no immediate comment from Georgian officials. Georgian troops had earlier launched a massive attack to regain control of breakaway South Ossetia, where officials said at least 15 people were killed and an unspecified number of people wounded.

The move by Russian troops followed a series of statements by Russian leaders pledging to protect Russian citizens in the region in the face of a massive Georgian military attack on South Ossetia.

Mr Putin, on a trip to Beijing to attend the Olympics opening, sharply criticised the Georgian attack and warned it will draw retaliatory actions. He spoke after meeting briefly with US President George W Bush in Beijing.

Mr Putin did not specify what kind of retaliatory action may follow, but Russia's Defence Ministry pledged to protect Russian citizens in the region. Most of the region's residents have Russian passports.

Russian President Dmitry Medvedev later chaired a session of his security council in the Kremlin, vowing that Moscow will protect Russian citizens.

"In accordance with the constitution and the federal law, I, as president of Russia, am obliged to protect the lives and dignity of Russian citizens wherever they are located," Mr Medvedev said in televised remarks. "We won't allow the death of our compatriots to go unpunished."

Russia's Defense Ministry denounced the Georgian attack as a "dirty adventure."

"Blood shed in South Ossetia will weigh on their conscience," the ministry said in a statement posted on its official website.

"We will protect our peacekeepers and Russian citizens," it said without elaboration.

Georgian President Mikhail Saakashvili accused Russia of aggression, saying that Russian jets bombed several Georgian villages, wounding seven civilians. A Russian diplomat denied that Russian aircraft had bombed Georgian territory.

Georgian officials said a three-hour cease-fire to allow civilians to leave South Ossetia's capital of Tskhinvali has begun.

Georgian Interior Ministry spokesman Shota Utiashvili says the cease-fire went into effect at 3pm (1100 GMT).

Bron
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 08-08-2008, 17:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ná de voorspelbare propagandashow in China (who gives a fuck daarom?) had het journaal een update over de klaarblijkelijke oorlog in Georgië. Er zouden 150 Russische tanks Georgië zijn binnengetrokken, en het gehele Georgische leger is gemobiliseerd.

Russen nemen deel Tschinvali in

Het Russische leger heeft een deel van de hoofdstad Tschinvali van de opstandige Georgische republiek Zuid- Ossetië ingenomen, meldt de regering van Georgië. Een legerwoordvoerder zei dat de Russen stellingen van Georgiërs met tanks en vliegtuigen bestoken.

De situatie in Zuid-Ossetië escaleerde vanochtend vroeg. Het Georgische leger trok met troepen en tanks Zuid-Ossetië binnen en "bevrijdde" naar eigen zeggen het gebied, dat zich in jaren negentig van Georgië afscheidde.

De Zuid-Osseten zoeken aansluiting bij Noord-Ossetië, dat in Rusland ligt. De Russen staan achter de Osseten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...F6040DE5E.html

Poetin speelt hoog spel... Amerika en Europa zitten er bovenop, en Georgië zoekt zelfs aansluiting bij de Navo, waarschijnlijk om precies dit, een Russische inval, te voorkomen.

Lastig te voorspellen hoe dat zal gaan. Je zou zeggen machtig Rusland klein Georgië, maar zo fantastisch is het voormalige rode leger niet meer, en sinds Georgië operaties tegen terroristen uitvoert krijgen ze steun in training en materieek van Amerika.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-08-2008, 17:33
Verwijderd
Ik denk niet dat het voor de VS belangrijk genoeg is om hier een issue van te maken, al zullen ze wel wat spierballentaal laten horen.
Oud 08-08-2008, 18:53
Verwijderd
Georgië haalt zijn 2000 militairen terug uit Irak om tegen de Russen in Zuid-Ossetië te vechten. President Saakasjvili heeft dat gezegd tegenover CNN. Georgië heeft na de VS en Engeland de meeste troepen in Irak.

Saakasjvili beschuldigt Rusland ervan een oorlog te zijn begonnen tegen zijn land. Hij zei dat de Russen burgerdoelen bombarderen en het land met tanks zijn binnengetrokken.

De Russische president Medvedev heeft met zijn veiligheidsraad overlegd over de situatie. Minister van Buitenlandse Zaken Lavrov heeft melding gemaakt van etnische zuiveringen in Zuid-Ossetië.

nos.nl
Oud 08-08-2008, 19:06
Verwijderd
Het lijkt me toch wel dat de VS nu er een issue van moet maken? Een oorlog in de achtertuin van de NAVO (oké, achtertuin van de buren) en daarnaast 2000 militairen op korte termijn kwijt raken in Irak lijkt me toch wel een redelijke issue..

Heeft iemand trouwens een 'tijdsschema van dit conflict'? Want alhoewel het eigenlijk al speelt sinds het uitvallen van de Sovjet-Unie, is het voor mijn gevoel de laatste maanden wel rap gegaan.
Oud 08-08-2008, 19:11
Verwijderd
Ja, maar de VS gaan hier geen oorlog met Rusland om riskeren o.i.d., neem ik aan.
Oud 08-08-2008, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de VS gaan hier geen oorlog met Rusland om riskeren o.i.d., neem ik aan.
Oh, dat zeker niet.. En als ze dat wel doen moeten we maar misschien weer de grotten van Valkenburg herinrichten.

Maar het lijkt me toch wel dat ze Georgië (omdat die tenslotte ook lid willen worden van de NAVO) hier stevig onder druk gaan zetten? Je wilt geen NAVO-lid die op zo'n verhouding staat met Rusland (ook al is het nog steeds 'een beetje de vijand') gezien de stabiliteit op wereldniveau lijkt me. En daarnaast, 2000 man uit Irak betekend wel een gat dat weer opgevuld moet worden en ik betwijfel of de EU-leden van de NAVO dat nog wel willen doen.
Oud 08-08-2008, 20:09
Verwijderd
Nee, er zal wel een compromis gesloten worden, zoiets als zuid-Ossetië bij Rusland, de rest van Georgië bij de NAVO, ofzo.
Oud 08-08-2008, 20:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Minister van Buitenlandse Zaken Lavrov heeft melding gemaakt van etnische zuiveringen in Zuid-Ossetië.

nos.nl
Grappig dat de eerder opgenoemde vooroordelen over politici, om het even waar vandaan direct bevestigd worden.

ik hoop dat 'het westen' dit conflict goed behandeld, al ben ik bang van niet, immers de vs heeft zijn handen vol aan afghanistan, iraq en iran, en europa zit met zijn gasleveringen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 08-08-2008, 20:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, 'etnische zuiveringen' zal waarschijnlijk ongeveer etnische zuiveringen zijn op dezelfde manier als dode Palestijnen met bivakmutsen, Hamas tekens en qassam raketten 'burgerslachtoffers' zijn...

De BBC heeft overigens video's van Russische tanks in Georgië. Zo te zien T-80's met reactieve bepantsering. Dat suggereerd dar dit toch een vrij serieuze inval is, aangezien dat een vrij nieuw deel van het Russische arsenaal is.


Onderschat de invloed en actiebereidheid van de VS overigens niet. Georgië is al langer dan vandaag een vrij actieve bondgenoot van de VS, in een gebied waar die niet dikgezaaid zijn. De VS schaarde zich in hun reactie een paar uur terug al achter de 'Georgische territoriale soevereiniteit', wat Diplomaats is wat in goed Nederlands betekend "Nee, je mag er geen stukje van hebben, dat pikken we niet".
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 08-08-2008 om 20:49.
Oud 08-08-2008, 21:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mja, 'etnische zuiveringen' zal waarschijnlijk ongeveer etnische zuiveringen zijn op dezelfde manier als dode Palestijnen met bivakmutsen, Hamas tekens en qassam raketten 'burgerslachtoffers' zijn...
daarom, maar vooral dat iets in de trant van 'mensenrechtenschennis' vrijwel het eerste is wat er gezegd wordt, terwijl iedereen weet dat de burgers wel het laatste zijn op het lijstje.

Citaat:
De BBC heeft overigens video's van Russische tanks in Georgië. Zo te zien T-80's met reactieve bepantsering. Dat suggereert dat dit toch een vrij serieuze inval is, aangezien dat een vrij nieuw deel van het Russische arsenaal is.
klopt daar zat ik naar te kijken voordat de uitzending ruw onderbroken werd door het poppenspel in china.

Citaat:
Onderschat de invloed en actiebereidheid van de VS overigens niet. Georgië is al langer dan vandaag een vrij actieve bondgenoot van de VS, in een gebied waar die niet dikgezaaid zijn. De VS schaarde zich in hun reactie een paar uur terug al achter de 'Georgische territoriale soevereiniteit', wat Diplomaats is wat in goed Nederlands betekend "Nee, je mag er geen stukje van hebben, dat pikken we niet".
mja, ongetwijfeld, ballen zat die amerikanen.
maar toch, met een begrotingstekort van enkele honderden miljarden, een verkiezingsstrijd en flinke militaire acties in het midden oosten en hernieuwde intenties wat betreft Darfur word het wel erg veel van het goede.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 08-08-2008, 21:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar toch, met een begrotingstekort van enkele honderden miljarden, een verkiezingsstrijd en flinke militaire acties in het midden oosten en hernieuwde intenties wat betreft Darfur word het wel erg veel van het goede.
Andersom redenerend: hoe hard gaan ze af als ze al die maanden helpen en loven en dan opeens niets doen? Bovendien is de VS daarmee een grote bondgenoot kwijt, in een regio waar ze dat niet kunnen veroorloven.

Wellicht vandaar dat Poetin en Bush volgens de BBC op dit moment met elkaar aan de telefoon hangen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-08-2008, 21:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Andersom redenerend: hoe hard gaan ze af als ze al die maanden helpen en loven en dan opeens niets doen? Bovendien is de VS daarmee een grote bondgenoot kwijt, in een regio waar ze dat niet kunnen veroorloven.

Wellicht vandaar dat Poetin en Bush volgens de BBC op dit moment met elkaar aan de telefoon hangen.
vanaf de tribune in peking
ze kunnen ook naar elkaar toe lopen.

ik verwacht dan ook wel iets, ik ben er alleen nog niet uit wat daarvan de consequenties zijn in het midden oosten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 08-08-2008, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Onderschat de invloed en actiebereidheid van de VS overigens niet. Georgië is al langer dan vandaag een vrij actieve bondgenoot van de VS, in een gebied waar die niet dikgezaaid zijn.
Dat valt ook wel weer mee, Georgië grenst aan Turkije.
Oud 08-08-2008, 21:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat valt ook wel weer mee, Georgië grenst aan Turkije.
en de armenen.

wat was het pre-2000 nog simpel :')
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 08-08-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Dat valt ook wel weer mee, Georgië grenst aan Turkije.
Een reden des te meer om dat gebied stabiel te houden lijkt me.
Oud 08-08-2008, 22:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Een reden des te meer om dat gebied stabiel te houden lijkt me.
jawel, maar zuid-ossetië ligt in het noorden tegen een bergketen aan (je wordt er onderhand cynisch van, die bergen).

enfin, evt. snel luchtoverwicht ondersteund door afweer en troepen van georgië, wat SFWtjes en die T80s zijn ook weer weg
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 09-08-2008, 01:54
Verwijderd
Huhu. Anyone else smell WO3?
Oud 09-08-2008, 02:02
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
De verenigde blaten moeten natuurlijk overal een vinger in de pap hebben

Offtopic: De VS mag van de kaart geveegd worden
__________________
Haters gonn' hate
Oud 09-08-2008, 09:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Huhu. Anyone else smell WO3?
2012
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 09-08-2008, 09:35
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
Huhu. Anyone else smell WO3?
russia, china, america...

Wat waren de mannen die 'red alert' uitvonden een visionairs zeg.


Ik geloof trouwens niet dat hierdoor een WW kan ontstaan.

- Amerika heeft het te druk met Irak / Afghanistan en iran
- China heeft problemen genoeg in eigen land
- De VN en ander Europese commissies doen niks dan dreigende taal uitslaan
__________________
Django
Oud 09-08-2008, 09:52
Verwijderd
Een extra reden voor Georgië om Z-Ossetië niet uit handen te geven is dat het heel centraal ligt:
Oud 09-08-2008, 10:02
Verwijderd
Citaat:
De verenigde blaten moeten natuurlijk overal een vinger in de pap hebben

Offtopic: De VS mag van de kaart geveegd worden
Amerika is slecht!!!1111~
Oud 09-08-2008, 11:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De verenigde blaten moeten natuurlijk overal een vinger in de pap hebben

Offtopic: De VS mag van de kaart geveegd worden
Anders ga je je hysterische anti-Amerikanisme even in een ander topic uiten?


Rusland heeft overigens nog wat extra motivatie geleverd voor anderen om in te grijpen: de havenstad Boti. Vlakbij ligt een raffinaderij en de Bakoe pijpleiding, is gebombardeerd. Die loopt door Turkije naar de Middelandse Zee.

Overigens was Saakasjvili zojuist op tv. Na een eenzijdig bestand dat de Russen negeerden roept hij nu wederom op tot een staakt-het-vuren. Verder werd beweerd dat de Russen bombardementen uitvoeren op ziekenhuizen en 'burgerinstallaties'. Da's iets dat ik dan wel weer geneigd ben te geloven. Het Russische leger is lomp genoeg om dat te doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-08-2008, 11:56
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
Het Russische leger is lomp genoeg om dat te doen.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, we hebben eerder in de recente geschiedenis gezien dat het ronduit lomperiken zijn.

denk aan:

- theater in Moskou na gijzeling van rebellen (meer dan 100 doden)
- gijzeling op die school in Beslan (330 slachtoffers)
- agressieve invallen in Tsjetsjenië

Het lijkt me dat dit ook allemaal met minder slachtoffers had gekund.

maar goed. ik hoop het beste, op dit gezeik loopt echt niemand te wachten
__________________
Django
Oud 09-08-2008, 12:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens ging een Russische onderminister er net als een Ferengi tegenaan. Hilarisch.

CNN correspondent vraagt hem of het waar is dat burgerdoelen zijn aangevallen, en of er inderdaad 1600 mensen gedood zijn. De man lult er uiteraard omheen. Steekt een praatje af hoe lastig het is in een multinationale staat blablabla. "And then, you have to convince people your own people, that living together is much more profitable".


De VN heeft nu na twee spoedzittingen het nog niet eens voor elkaar gekregen een verwaterde verklaring af te leggen. Ach, de VN had al jaren geleden afgedaan, maar het wordt nog eens onderstreept.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-08-2008, 12:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Anders ga je je hysterische anti-Amerikanisme even in een ander topic uiten?

Rusland heeft overigens nog wat extra motivatie geleverd voor anderen om in te grijpen: de havenstad Boti. Vlakbij ligt een raffinaderij en de Bakoe pijpleiding, is gebombardeerd. Die loopt door Turkije naar de Middelandse Zee.
Ja, er ligt óók een pijpleiding, die spelen ook altijd wel een rol.

Citaat:
Overigens was Saakasjvili zojuist op tv. Na een eenzijdig bestand dat de Russen negeerden roept hij nu wederom op tot een staakt-het-vuren. Verder werd
beweerd dat de Russen bombardementen uitvoeren op ziekenhuizen en 'burgerinstallaties'. Da's iets dat ik dan wel weer geneigd ben te geloven. Het Russische leger is lomp genoeg om dat te doen.
zou het, ik bedoel het gaat hun toch om de mensen met een russisch pasport.

ik denk dat ze op zich wel op militaire doelen (en ziekenhuizen) richten, maar dat ze het ook niet veel kan schelen als er een paar burgers mee gaan, dat is wel gewoonlijk hun stijl.

Citaat:
Overigens ging een Russische onderminister er net als een Ferengi tegenaan. Hilarisch.

CNN correspondent vraagt hem of het waar is dat burgerdoelen zijn aangevallen, en of er inderdaad 1600 mensen gedood zijn. De man lult er uiteraard omheen. Steekt een praatje af hoe lastig het is in een multinationale staat blablabla. "And then, you have to convince people your own people, that living together is much more profitable".
xD

Citaat:
De VN heeft nu na twee spoedzittingen het nog niet eens voor elkaar gekregen een verwaterde verklaring af te leggen. Ach, de VN had al jaren geleden afgedaan, maar het wordt nog eens onderstreept.
logisch, veel stemmen duurt langer, vooral gezien de vele verschillende belangen, terwijl rusland veel sneller iets kan verklaren, bovendien hoeft de VN niet snel te zijn, immers de EU en de VS hebben het al veroordeeld, de VN heeft de leuke taak een oplossing te verzinnen in een toch al lekker rustig tijdperk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 09-08-2008, 13:14
Verwijderd
Citaat:
De verenigde blaten moeten natuurlijk overal een vinger in de pap hebben

Offtopic: De VS mag van de kaart geveegd worden
Sterk onderbouwd, mijn complimenten. Daarnaast natuurlijk ook prachtig rekening gehouden met de wereldstabiliteit en het feit dat als Amerika van de kaart gaat waarschijnlijk heel de aarde mee gaat.
Oud 09-08-2008, 13:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wat bezielt die Georgische president? Hij valt Zuid-Ossetie binnen (ja, mensen, dit was GEPLANDE actie).
Wat verwacht hij? Dat Rusland niks gaat doen? Heel erg naief dan

Natuurlijk slaat Rusland terug. Te hopen is dat ze niet verder dan Zuid-Ossetie binnentrekken (ja, er waren al Russische troepen daar, dat weet ik).

Dan nog iets:

Georgie bombardeerde de hoofdstad van Zuid-Ossetie vanaf de bergen. Die stad ligt in een dal.

Doet ons denken aan? idd, Sarajevo.
Stoute Serviers. Maar mogen de Georgiers dat dan wel doen?

Ja, Zuid-Ossetie is Georgisch grondgebied. Maar als Georgie Zuid-Ossetie mag aanvallen, mag Servie dan hun provincie Kosovo binnengaan? Mag China Taiwan aanvallen?

Georgie zei: Zuid-Ossetie is voor deel bevrijd. Jammer voor hen dat de mensen die dat wonen niet zo zien.

Mijn gratis advies aan Georgie: laat Abchazie en Zuid-Ossetie gaan. Die mensen willen niet bij Georgie horen, zijn geen Georgiers, voelen zich geen Georgier. Dan toch beter goede buur dan slechte huisgenoot
Oud 09-08-2008, 13:51
Verwijderd
hhendrikxx, als je nog één keer een irrelevante en kromme vergelijking maakt tussen Kosovo/Servië en Georgië, smeer ik een drol in je gezicht.
Oud 09-08-2008, 13:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
hhendrikxx, als je nog één keer een irrelevante en kromme vergelijking maakt tussen Kosovo/Servië en Georgië, smeer ik een drol in je gezicht.
Lieve vriend,

Kijk eens op site van Guardian en Independent. Hele volksstammen mensen reageren op artikelen daar en vergelijken Kosovo en Ossetie. Trouwens, dat ik dat doe, ach, misschien vind je niet leuk.
Maar Rusland en die mensen daar doen dat ook... Dat is het Kosovo precedent.

Zoals ergens stond: of het nou precedent gaf of niet, realpolitik gets its way...
En DAT is het probleem.

Natuurlijk (!) kijken mensen in Ossetie en Abchazie naar Kosovo en zeggen: dat willen wij ook. Misschien niet leuk voor ons, of onhandig voor VS, VN en EU maar het is wel de realilteit!

Trouwens, juridisch gezien kon Ossetie in Sovjet Unie blijven terwijl Georgie eruit stapte. Zuid-Ossetie stemde om in Sovjet Unie te blijven, dus ze hadden ook nog eens het gelijk aan hun kant. Waarom accepteerde Georgie dat niet gewoon in 1992?!!
Oud 09-08-2008, 14:20
Verwijderd
Oh, andere mensen doen het ook!!111~ Oh dan.
Oud 09-08-2008, 15:39
Il_Principe
Avatar van Il_Principe
Il_Principe is offline
georgische overheidsinstanties ontruimd, saakashvili en zijn nederlandse chickie zijn naar veilige plek overgebracht..
__________________
Ad augusta per angusta...
Per undas adversas
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.