Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2008, 16:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die oorlogen werden gevoerd om te bepalen onder welke wereldmacht zijn juk het betreffende derdewereldland verder zou gaan. Indien één van de partijen het voorziet van atoomwapens, verliezen beide partijen, omdat zo'n land dan op haar eigen pootjes kan staan en een regionale macht van betekenis vormt.

Dat zegt dus niks.
En een strijd om de vraag of Rusland delen van Georgië mag bezetten is geen proxy oorlog wil je zeggen? Een dergelijke directe confrontatie is al eerder goed gegaan: Korea, de VN tegen China.

Strategische wapens worden simpelweg niet gebruikt totdat het niet anders kan. Denk je dat de VS en Israël al die moeite en spanningen zouden trotseren als het een serieuze optie was om gewoon van Teheran een radioactieve parkeerplaats te maken? Natuurlijk niet. Maar regel 1 in de oorlogvoering, geen strategische wapens.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 18-08-2008, 18:21
Verwijderd
Citaat:
En een strijd om de vraag of Rusland delen van Georgië mag bezetten is geen proxy oorlog wil je zeggen? Een dergelijke directe confrontatie is al eerder goed gegaan: Korea, de VN tegen China.

Strategische wapens worden simpelweg niet gebruikt totdat het niet anders kan. Denk je dat de VS en Israël al die moeite en spanningen zouden trotseren als het een serieuze optie was om gewoon van Teheran een radioactieve parkeerplaats te maken? Natuurlijk niet. Maar regel 1 in de oorlogvoering, geen strategische wapens.
China testte de eerste kernwapens in 1964. De politionele actie in Korea onder VN mandaat was meer dan 10 jaar daarvoor al afgelopen, ergo geen vergelijkingsmogelijkheid.
Oud 18-08-2008, 22:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Maargoed zullen we anders even stoppen met speculeren over een full-frontal nietsonziende kompleet doelloze nucleaire oorlog, die als er al een winnaar is slechts pyrisch kan zijn en weer terug gaan naar de situatie in zuid-ossetië.

Waar ongeveer zoveel mensen wonen als in een redelijk Nederlands dorp en waar dus nooit zo'n oorlog voor plaats zal vinden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-08-2008, 11:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat vond ik nog het meest frappante. Zuid-Ossetië zou volgens bronnen 70.000 inwoners hebben, waarvan 15% Osseten, da's nauwelijks 10.000 mensen.

Ik wist dat Ossetië een Russische uitvinding was, maar dat er in het gehucht waar ik vandaan kom driemaal zoveel mensen wonen als er Osseten zijn geeft het wel een hele bizarre draai.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-08-2008, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Dat vond ik nog het meest frappante. Zuid-Ossetië zou volgens bronnen 70.000 inwoners hebben, waarvan 15% Osseten, da's nauwelijks 10.000 mensen.

Ik wist dat Ossetië een Russische uitvinding was, maar dat er in het gehucht waar ik vandaan kom driemaal zoveel mensen wonen als er Osseten zijn geeft het wel een hele bizarre draai.
Volgens andere bronnen zijn het er 100.000 waarvan slechts 1/3e Georgiërs.
Oud 19-08-2008, 11:34
Verwijderd
Ik meen ook zoiets als 70.000 gehoord te hebben.
Oud 19-08-2008, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ik meen ook zoiets als 70.000 gehoord te hebben.
Misschien is dat nádat de Georgiërs naar Mother Georgia zijn gerend
Oud 19-08-2008, 12:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het zal ergens in die richting komen. De 15% is overigens het totaal van alle Osseten, en 15% woont in de provincie Zuid-Ossetië. Wikipedia in de bocht... Ik heb het maar even gecorrigeerd. Verder heeft niemand, tot het Georgische ministerie aan toe, echt acurate data over.

Maar goed, het is genoeg het er op te houden dat de Russische bezetting helemaal niet de wil van een meerderheid is, en zelfs dan nog een groot deel van de voorstanders niet weten waar ze het over hebben en slechts achter de Russische propaganda (die de afgelopen weken 50 jaar terug in de tijd leek te zijn gegaan qua toon en belachelijkheid) aanlopen.
De economie daar stelt helemaal niets voor en de misdaad en corruptie zijn torenhoog. Geen levensvatbare staat lijkt me zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-08-2008, 14:16
Verwijderd
/care, laat ze zich lekker bij Rusland voegen. Zuid-Ossetië blij, Rusland blij. Verder niemand blij.
Oud 19-08-2008, 15:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
/care, laat ze zich lekker bij Rusland voegen. Zuid-Ossetië blij, Rusland blij. Verder niemand blij.
Achja dan is het pas de 3e keer dat rusland dat stukje annexeert.

of anders abchazië bij rusland, ossetië bij geogië dat ziet er op de kaart wat mooier uit.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-08-2008, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Achja dan is het pas de 3e keer dat rusland dat stukje annexeert.

of anders abchazië bij rusland, ossetië bij geogië dat ziet er op de kaart wat mooier uit.
't Blijft er allemaal uitzien als een wildgroeiend stuk vlees imho
Oud 20-08-2008, 00:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
De economie daar stelt helemaal niets voor en de misdaad en corruptie zijn torenhoog. Geen levensvatbare staat lijkt me zo.
Net als Kosovo dus Laat de EU dan ook miljarden van ons (!) geld investeren in Zuid-Ossetie en Abchazie!
Oud 20-08-2008, 00:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En een strijd om de vraag of Rusland delen van Georgië mag bezetten is geen proxy oorlog wil je zeggen? Een dergelijke directe confrontatie is al eerder goed gegaan: Korea, de VN tegen China.
Rusland MAG troepen in Zuid-Ossetie hebben. Troepen in andere delen van Georgie moeten natuurlijk weg!
Oud 20-08-2008, 00:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En desondanks wisten ze dagenlang stand te houden, terwijl de Russen zelfs voordelen behaalden door grove oorlogsmisdaden te plegen zoals willekeurige artilleriebeschietingen van steden als Tsinvali. Dat zegt toch iets over het doorlopende amateurisme dat Russische grondtroepen kenmerkte, bijvoorbeeld in Tjetjenië.
Georgie begon deze oorlog. En schoot vanaf heuvels op hoofdstad van Zuid-Ossetie.
Is dat ook niet misdadig dan van onze vriend de Georgische president?
Oud 20-08-2008, 00:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
De Georgische leider is nog betrekkelijk jong.
Hij heeft een studie rechten in de VS en mensenrechten in enkele Europese landen afgerond. Dit moet bij hem een idyllisch wereldbeeld teweeg hebben gebracht, waarbij niet het recht van de sterkste, maar het recht van afspraken en regels zegevieren.
Idyllisch? Die man schendt willens en wetens de afspraken die in de jaren 90 zijn gemaakt: wapenstilstand en overleggen tot er oplossing is? En wat doet deze stoee mijnheer? Hij gaat aanvallen. Dat is (1) niet eerlijk en (2) heel dom!
Oud 20-08-2008, 00:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Georgie begon deze oorlog. En schoot vanaf heuvels op hoofdstad van Zuid-Ossetie.
Is dat ook niet misdadig dan van onze vriend de Georgische president?
Uhm, voor zover ik weet is Tsinvali in een kwestie van een paar uur gevallen. Het aan de kant schuiven van de Russische milities was geen kunst. De vernietiging van de stad volgde toen het Russische leger in de aanval ging. Hen kennende zijn ze er als enigen verantwoordelijk voor. Elders schoten ze ook bewust op burgerdoelen, en sloegen Russische troepen zelfs aan het plunderen.

Ennuh.. Hoe kan Georgië overigens begonnen zijn?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-08-2008, 00:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Maar dat boeit niet meer, want in resolutie 1554 worden alle voor Georgië relevante resoluties herroepen, inclusief de voortzetting van het Unomig mandaat. In diezelfde resolutie wordt het soevereine recht van Georgië bevestigd.
Net als 1244 zegt dat Kosovo provincie van Servie is.
Werkelijk, T_ID, je dubbele moraal is stuitend.

Rusland staat zowel juridisch als moreel volledig in zijn recht terug te slaan. Echter: ze moeten niet andere gebieden in Georgie gaan bezetten.

Terug naar lijnen van voor wapenstilstand en praten tot er oplossing is!
Oud 20-08-2008, 00:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Uhm, voor zover ik weet is Tsinvali in een kwestie van een paar uur gevallen. Het aan de kant schuiven van de Russische milities was geen kunst. De vernietiging van de stad volgde toen het Russische leger in de aanval ging. Hen kennende zijn ze er als enigen verantwoordelijk voor. Elders schoten ze ook bewust op burgerdoelen, en sloegen Russische troepen zelfs aan het plunderen.

Ennuh.. Hoe kan Georgië overigens begonnen zijn?
Ik zeg nergens dat Russen geen fouten maken. Maar Georgie begon deze oorlog. Ze respecteerden wapenstilstand niet meer. Laten beide partijen nou eens gaan PRATEN!
Oud 20-08-2008, 00:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar Georgie begon deze oorlog.
Uhm, hoe dan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-08-2008, 00:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Uhm, hoe dan?
Ze schond de bestandslijnen en viel Zuid-Ossetie binnen! Lijkt me ''beginnen'' toch.

Georgie en Zuid-Ossetie moeten eens open en eerlijk met elkaar gaan praten! Niet vechten!
Ik denk overigens dat de Georgische president een hereniging met Abchazie en Ossetie verder weg gemaakt heeft dan ooit... Hij gokte en verloor...
Oud 20-08-2008, 01:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze schond de bestandslijnen en viel Zuid-Ossetie binnen! Lijkt me ''beginnen'' toch.
Kan het Nederlandse leger Noord-Holland 'binnenvallen', en mag Duitsland ons bezetten als dat gebeurd?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-08-2008, 01:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als Nederland akkoord gaat met bestandsovereenkomst waarin staat dat we onze troepen uit Noord-Holland moeten terugtrekken (en houden!) : ja!

Dat was de deal. Wapenstilstand en praten tot er overeenkomst is!
Inderdaad, daar gaan we weer, net als bij Kosovo! NATO/EU/VN/Amerika had Servie toch ook weer uit Kosovo gegooid als Servie het had teruggepakt...
Oud 20-08-2008, 01:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Kan het Nederlandse leger Noord-Holland 'binnenvallen', en mag Duitsland ons bezetten als dat gebeurd?
Ehh, heb ik er nog een paar voor je:

Mag Amerika Grenada binnenvallen?
Mag Amerika Panama binnenvallen?
Mag Amerika Irak binnenvallen?

Mag Amerika sowieso meer dan Rusland?
Oud 20-08-2008, 01:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Georgie begon deze oorlog. En schoot vanaf heuvels op hoofdstad van Zuid-Ossetie.
Is dat ook niet misdadig dan van onze vriend de Georgische president?
Hij is terug :')
ik miste je al man.

Nee het is niet misdadig om een handjevol seperatisten waar de enorm kleine bevolking van een provincie die al 2 keer eerder door rusland is geannexeerd te bestrijden binnen zijn eigen land.

en ja het was wel aardig stom van Saak.

Maar daar waren we een paar pagina's terug al.

Citaat:
Rusland MAG troepen in Zuid-Ossetie hebben. Troepen in andere delen van Georgie moeten natuurlijk weg!
Ja we hadden (wederom een paar pagina's terug) al vast gesteld dat iedereen iedereen mag binnenvallen, maar dat dat in het kader van internationale relaties niet erg wijs is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 01:44.
Oud 20-08-2008, 01:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hij is terug :')
ik miste je al man.

Nee het is niet misdadig om een handjevol seperatisten waar de enorm kleine bevolking van een provincie die al 2 keer eerder door rusland is geannexeerd te bestrijden binnen zijn eigen land.

en ja het was wel aardig stom van Saak.

Maar daar waren we een paar pagina's terug al.
(1)

(2) Maar verbreek dan officieel de wapenstilstand en val niet laf aan! Nu is het overeenkomst schenden. En dan mag Rusland natuurlijk terugslaan. Amerika zou het zelfde doen in Kosovo!

(3) Inderdaad ja! En laat die gast die EU vlaggen achter zich eens weghalen. Brokkenpiloten/valsspelers als hem kunnen we missen in de EU!
Oud 20-08-2008, 01:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja we hadden (wederom een paar pagina's terug) al vast gesteld dat iedereen iedereen mag binnenvallen, maar dat dat in het kader van internationale relaties niet erg wijs is.
Dat bedoel ik niet. Rusland mag juridsich gezien troepen hebben in Zuid-Ossetie.
Trouwens, de VS heeft helemaal geen juridische basis in Irak te zijn. Hoe zit dat dan?
Oud 20-08-2008, 01:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ze schond de bestandslijnen en viel Zuid-Ossetie binnen! Lijkt me ''beginnen'' toch.

Georgie en Zuid-Ossetie moeten eens open en eerlijk met elkaar gaan praten! Niet vechten!
Ik denk overigens dat de Georgische president een hereniging met Abchazie en Ossetie verder weg gemaakt heeft dan ooit... Hij gokte en verloor...
Recht uit het door jou zo gewaardeerde wiki:

The latter, one of the first countries to adopt Christianity as an official religion early in the 4th century, subsequently provided a nucleus around which the unified Kingdom of Georgia was formed
...
The three subsequent centuries of Ottoman and Persian hegemony were followed by a piecemeal absorption into the Russian Empire in the 19th century.
(annexatie nummer eins)
...
After the Russian Revolution of 1917, Georgia had a brief period of independence as a Democratic Republic (1918-1921), which was terminated by the Red Army invasion of Georgia. Georgia became part of the Soviet Union in 1922 and regained its independence in 1991
(annexatie nummero zwei)


en nu terug naar je geschiedenisboek nitwit.

Citaat:
Ehh, heb ik er nog een paar voor je:

Mag Amerika Grenada binnenvallen?
Mag Amerika Panama binnenvallen?
Mag Amerika Irak binnenvallen?

Mag Amerika sowieso meer dan Rusland?
iedereen mag iedereen aanvallen het is alleen soms niet... ach zak toch in een zandbak.

Citaat:
in 1995, Shevardnadze was officially elected as a president of Georgia. At the same time, two regions of Georgia, Abkhazia and South Ossetia, quickly became embroiled in disputes with local separatists that led to widespread inter-ethnic violence and wars. Supported by Russia, Abkhazia and South Ossetia achieved de facto independence from Georgia. More than 250,000 Georgians were ethnically cleansed from Abkhazia by Abkhaz separatists and North Caucasians volunteers (including Chechens) in 1992-1993. More than 25,000 Georgians were expelled from Tskhinvali as well, and many Ossetian families were forced to abandon their homes in the Borjomi region and move to Russia.
ook leuk om te weten.


oja het referendum waarop je jezelf basseerd:

Citaat:
the referendum turned out a majority for independence from Georgia where 99% of South Ossetian voters supported independence and the turnout for the vote was 95%[4] and the referendum was monitored by a team of 34 international observers from Germany, Austria, Poland, Sweden and other countries at 78 polling stations.[5] However, it was not recognized internationally by the UN, European Union, OSCE, NATO and the Russian Federation, given the lack of ethnic Georgian participation and the legality of such referendum without recognition from the central government in Tbilisi.[6]
Goh zelfs de russen meenden dat het referendum (dat hun in hun gelijk stelt) nooit klopte.

Bovendien zijn zelfs nu nog bepaalde plekken in Zuid-ossetië in handen van de georgiërs en op de vraag aan wie zijn jullie loyaal (in dorpen met osseten en georgiërs) is stevast het antwoord: georgië terwijl er trots een vlag met 4 kruizen waait boven de hoofden.

Citaat:
On July 13, 2007, Georgia set up a state commission, chaired by the Prime Minister Zurab Noghaideli, to develop South Ossetia's autonomous status within the Georgian state. According to the Georgian officials, the status will be elaborated within the framework of "an all-inclusive dialogue" with all the forces and communities within the Ossetian society.[13]
Oja wie is de papi di grandi van deze commisie, oeps de leider van de seperatisten, nou wat een overleg zal dat worden.



ik wil je juridische basis wel eens zien.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 01:59.
Oud 20-08-2008, 01:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Recht uit het door jou zo gewaardeerde wiki:

The latter, one of the first countries to adopt Christianity as an official religion early in the 4th century, subsequently provided a nucleus around which the unified Kingdom of Georgia was formed
Je haalt er dingen uit 19de eeuw bij? OK. Wil Amerika dan aub ook even alle Indiaanse gebieden ontruimen die ze van de Indianen hebben ingepikt?

Mogen alle koninkrijken in India en Pakistan weer alleen door (inderdaad, voor ze door Engelsen in een India werden gedwongen).

Je maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk als je met dit soort zaken aankomt

Zuid-Ossetie is Georgische provincie. PUNT! Net zo als Kosovo Servische provincie is.
Maar misschien moeten beide partijen eens gaan praten over andere structuren.

En als je toch nog aankomt met dingen van honderden jaren geleden: moeten wij Friesland niet eens onafhankelijkheid gaan aanbieden?

En dan nog iets: volgens professor op Russiche TV had Zuid Ossetie wel het recht om binnen de Sovjet Unie te blijven. Los van Georgie. Dan staat Georgie dus helemaal niet in zijn recht.

Feit blijft: een oorlog om niks. Laat dat gebiedje toch gaan...
Oud 20-08-2008, 02:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Je haalt er dingen uit 19de eeuw bij? OK. Wil Amerika dan aub ook even alle Indiaanse gebieden ontruimen die ze van de Indianen hebben ingepikt?
Ik wist niet dat de indianen een gecentraliseerde overheid hadden die een staat vormden, bovendien moet je dan nog even terug, amerika bestond namelijk niet voordat wij gingen varen, compleet irrelevant allemaal, maar toch graag gedaan.

Lees nog maar een keer 1922-1991, de laatste is het jaar waarin mijn ouders scheidden, zo lang terug is dat niet.

Voor de rest wilde ik je even de geschiedenis aanwijzen, waarbij als je even langer dan 0.28 seconden leest ziet dat Georgië al enorm lang als koninkrijk bestaat en dat het bezet is geweest door de ottomanen (maar wie niet, en die bestaan heden niet meer) en door de russen, tot 2 keer toe.

Goh er komt een vergelijking in me op, Iets met Duitsland in de 20ste eeuw ergens in europa...

Ook het deel over vergaande etnische zuiveringen klinken ergens bekend...

Maargoed de 2 wereldoorlogen waren natuurlijk 'moreel en juridisch' prima

Citaat:
Mogen alle koninkrijken in India en Pakistan weer alleen door (inderdaad, voor ze door Engelsen in een India werden gedwongen).
Mja de engelsen hebben wel meer fouten gemaakt na de afbraak van het imperialisme, echter ze hebben de gebieden losgelaten, dus ze zijn nu niet meer te verantwoorden, als GB die gebieden nu nog steeds bezet houd en bovendien een bepaald deel van de bevolking sequentieel afmaakt dan is het te vergelijken.

Citaat:
Je maakt jezelf echt onsterfelijk belachelijk als je met dit soort zaken aankomt
Ik maak mezelf belachelijk als ik met welke zaken aankom?

De algemene geschiedenis van de kaukasus, ja inderdaad nogal belachelijk dat jij die niet kent, en daardoor niets weet van het geographisch koninkrijk georgië en de meerdere bezettingen door rusland.

Citaat:
Zuid-Ossetie is Georgische provincie. PUNT!
Ja

Citaat:
Net zo als Kosovo Servische provincie is.
Lees even terug ik heb al eerder bewezen dat er geen geschiedkundige, politieke of geographische Groot joegoslavisch koninkrijk der serven bestaat, maar dat dat in feite 4 volkeren en 4 landen zijn.

Overigens was Kosovo oorspronkelijk niet een van die landen/volkeren, maar ach het is het laatste balkanprobleempje en is nu mooi opgelost.

Citaat:
En als je toch nog aankomt met dingen van honderden jaren geleden: moeten wij Friesland niet eens onafhankelijkheid gaan aanbieden?
:') omg, Tuurlijk van mij mogen ze weg hoor.

even terug naar de republiek der 7 verenigde nederlanden:
Citaat:
De zeven Nederlanden waren de gewesten die deel uitmaakten van de Republiek: Holland, Zeeland, Groningen, Utrecht, Friesland, Gelderland en Overijssel. Drenthe was ook een gewest met een eigen Statenvergadering, maar had geen stemrecht in de Staten-Generaal.
Kaartje voor je kijkplezier

Als je nou met limburg had gekomen net zoals die ene duitser een tijdje geleden dan had je nog ergens een punt, maar ik betwijfel of limburg en friesland überhaupt zelfbestuur wensen.

Citaat:
En dan nog iets: volgens professor op Russiche TV had Zuid Ossetie wel het recht om binnen de Sovjet Unie te blijven. Los van Georgie. Dan staat Georgie dus helemaal niet in zijn recht.
Neen, want voor de eerste EN de 2e annexatie van Georgië door rusland was dat gebied al van georgië. dit is ook duidelijk en logisch er ligt namelijk een grote bergketen als geographische grens tussen noord- en zuid-ossetië

Deze russische woordvoerder praat dus poep in naam van zijn land.

Citaat:
Feit blijft: een oorlog om niks. Laat dat gebiedje toch gaan...
Ook daar waren we al een post of wat geleden, punt is dat als we toegeven dat dat zwak staat naast dat het geschiedkundig politiek en geografisch onder georgië valt.

speel je schaak?

zoals ik eerder al aankaarte, zuid-ossetië georgië en als de russen lief zijn kunnen we ze abchazia aanbieden als ruil.


en ik wil nog steeds je juridische basis zien.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 02:39.
Oud 20-08-2008, 12:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ehh, heb ik er nog een paar voor je
Oftewel, je weet geen antwoord en geeft door mijn vraag te ontduiken toe dat je ongelijk hebt.

Blij dat we tenminste hebben kunnen vaststellen dat Rusland hier de agressor is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-08-2008, 16:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Blij dat we tenminste hebben kunnen vaststellen dat Rusland hier de agressor is.
Geloof jij jezelf nog? Georgie begon met de aanval twee weken geleden. Rusland sloeg terecht terug. HULDE VOOR RUSLAND!

Echter, ze moeten wel weg uit de gebieden die niet bij Abchazie en Zuid-Ossetie horen. En nu weer praten over een oplossing. Niet vechten, maar onderhandelen.

Voor duidelijkheid: Zuid-Ossetie is (nog steeds) provincie van Georgie. Zoals Kosovo dat is van Servie.

Maar als beide partijen zeggen: laten we uit elkaar gaan? Prima toch dan!
Oud 20-08-2008, 16:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
En over die bufferzone in Georgie zelf:

Ik vind niet zo netjes, maar waarom mag Israel dan wel bufferzone hebben in Libanon.

En trouwens (voor zoveelste keer) : had Amerika toestemming om Irak aan te vallen?
Oud 20-08-2008, 16:52
Verwijderd
Bah hhendrikxx, meldt je aan voor het Russische leger ofzo.
Oud 20-08-2008, 17:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geloof jij jezelf nog? Georgie begon met de aanval twee weken geleden. Rusland sloeg terecht terug. HULDE VOOR RUSLAND!
Dan is er iets gebeurd dat niemand weet behalve jij. Kun je aangeven wanneer Georgië dan precies Rusland is binnen gevallen? Voor zover ik weet hadden ze namelijk alleen een kleine aanval ondernomen op de Russische milities in Zuid-Ossetië, en Georgië mag natuurlijk ten allen tijde gewapende opstandelingen in hun eigen soevereine gebied neerslaan.


Overigens vind ik het wansmakelijk dat je na alle burgerslachtoffers, plunderingen en andere oorlogsmisdaden iets durft te roepen als hulde aan Rusland.

Je bent kennelijk vrij consistent in het verheerlijken van oorlogsmisdaden. Eerst die van de Serviërs, nu die van de Russen. Er is kennelijk geen plaats voor medelijden in jouw ideologie, iedereen moet lijden of sterven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-08-2008, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Je bent kennelijk vrij consistent in het verheerlijken van oorlogsmisdaden. Eerst die van de Serviërs, nu die van de Russen. Er is kennelijk geen plaats voor medelijden in jouw ideologie, iedereen moet lijden of sterven.
Het is gewoon een Rus!
Oud 20-08-2008, 19:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Op dit moment trouwens op Netwerk een reportage over het doen en laten en de gevolgen van de helden van hhendrikxx. Ik zal het zometeen in deze post doorlinken.

http://www.uitzendinggemist.nl/index...e5c72f7d34e842
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 21:19.
Oud 20-08-2008, 20:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Geloof jij jezelf nog? Georgie begon met de aanval twee weken geleden. Rusland sloeg terecht terug. HULDE VOOR RUSLAND!
ze hebben niet terug te slaan, het is niet hun land.
Eventueel hadden ze onder voorwaarden en na overleg met de VN veiligheidsraad georgië onder druk mogen zetten en eventueel met militair ingrijpen.

Citaat:
Echter, ze moeten wel weg uit de gebieden die niet bij Abchazie en Zuid-Ossetie horen. En nu weer praten over een oplossing. Niet vechten, maar onderhandelen.
Daar hebben ze inderdaad al helemaal niets te zoeken.

Citaat:
Voor duidelijkheid: Zuid-Ossetie is (nog steeds) provincie van Georgie. Zoals Kosovo dat is van Servie.
Citaat:
arPos:Lees even terug ik heb al eerder bewezen dat er geen geschiedkundige, politieke of geographische Groot joegoslavisch koninkrijk der serven bestaat, maar dat dat in feite 4 volkeren en 4 landen zijn.
Namelijk: Croatian, Serbian, Slovene, Macedonian:

Citaat:
The new kingdom was made up of the formerly independent kingdoms of Serbia and Montenegro (which had unified in the previous month), as well as a substantial amount of territory that was formerly part of Austria-Hungary, the State of Slovenes, Croats and Serbs. The lands previously in Austria-Hungary that formed the new state included Croatia, Slavonia and Vojvodina from the Hungarian part of the Empire, Carniola, part of Styria and most of Dalmatia from the Austrian part, and the crown province of Bosnia and Herzegovina.
Citaat:
Maar als beide partijen zeggen: laten we uit elkaar gaan? Prima toch dan!
Ja dat zal vast gebeuren na een paar deccenia bezettingen.

en als je dan toch iraq en georgië wil vergelijken, noem mij eens een paar vergelijkbare sancties die georgië aan de broek heeft hangen.

en ik wacht met smart op je juridisch basis.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 20:32.
Oud 20-08-2008, 20:30
Verwijderd
De VN heeft geen enkel nut in dit conflict. Wat is het nut van de VN als het om een land met vetorecht gaat?
Oud 20-08-2008, 20:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
De VN heeft geen enkel nut in dit conflict. Wat is het nut van de VN als het om een land met vetorecht gaat?
Niets daarom heeft rusland de moeite ook niet genomen om de Veiligheidsraad om advies te vragen, daaruit blijkt dat hun 'vredessoldaten' claim foutief is, daardoor zijn ze dus een land binnengevallen, gebruiken ze buitensporig geweld tegen een soevereine staat, en maken ze zich schuldig aan plundering en moord.

en dat keuren de meeste mensen hier gelukkig af.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-08-2008, 13:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Rusland erkent onafhankelijkheid regio's Georgië
Uitgegeven op dinsdag 26 augustus 2008 om 13:32:50

(Novum/AP) - De Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat hij een besluit heeft ondertekend waarmee Rusland de onafhankelijkheid van de afgescheiden Georgische regio's Zuid-Ossetië en Abchazië erkent.

Beide regio's hebben zich na oorlogen in de jaren negentig aan het gezag van de Georgische regering in Tbilisi onttrokken en genieten sindsdien de steun van Rusland. Een poging van Georgië op 7 augustus om Zuid-Ossetië met een militaire inval weer in het gareel te brengen werd door Russische strijdkrachten hard teruggeslagen. Er is een wapenstilstand gesloten, maar Russische troepen blijven posten buiten de twee regio's in Georgië bezet houden. De westerse bondgenoten van Georgië hebben de Russische erkenning van de onafhankelijkheid scherp veroordeeld.

bron
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-08-2008, 14:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Rusland erkent onafhankelijkheid regio's Georgië
Uitgegeven op dinsdag 26 augustus 2008 om 13:32:50

(Novum/AP) - De Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat hij een besluit heeft ondertekend waarmee Rusland de onafhankelijkheid van de afgescheiden Georgische regio's Zuid-Ossetië en Abchazië erkent.

Beide regio's hebben zich na oorlogen in de jaren negentig aan het gezag van de Georgische regering in Tbilisi onttrokken en genieten sindsdien de steun van Rusland. Een poging van Georgië op 7 augustus om Zuid-Ossetië met een militaire inval weer in het gareel te brengen werd door Russische strijdkrachten hard teruggeslagen. Er is een wapenstilstand gesloten, maar Russische troepen blijven posten buiten de twee regio's in Georgië bezet houden. De westerse bondgenoten van Georgië hebben de Russische erkenning van de onafhankelijkheid scherp veroordeeld.

bron
Ik vind dit fout en dom!

Fout: Die twee gebieden zijn gewoon provincies van Georgie. Ik snap heel goed dat ze niet bij Georgie willen horen, maar dat geldt dan voor heel veel gebeiden in heel veel landen.
Dus: niet doen!

Dom: Rusland kan nu niet meer zeggen: wat Westen doet in Kosovo is fout.

Ik vind dit onbegrijpelijk van Rusland!

Misschien Grand Deal achter de schermen? Rusland die gebieden, Kosovo onafhankelijk en Georgie (de rest) mag in NAVO?
Oud 26-08-2008, 14:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind dit fout en dom!
Fout: Die twee gebieden zijn gewoon provincies van Georgie.
[...]
Huh? Hoezo ben je opeens van mening verandert? Krap een week terug was je nog groot voorstander van de bezetting van Georgië, en net als bij de Balkan oorlogen vond je alle oorlogsmisdaden prima, want reden voor afkeuring zag je er niet in.

Hoezo deze verandering?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2008, 14:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vind dit onbegrijpelijk van Rusland!
Even buiten bovenstaande post.

Waarom is dit onbegrijpelijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-08-2008, 15:30
Verwijderd
Beste hhendrikxx

Zoals al eerder uitgelegd is dit gewoon expansionisme van Rusland. Na onafhankelijk zijn ze klaar om bij Rusland ingelijfd te worden.

SNAP JE HET NU EAH?

Groetjes,

Je Moeder
Oud 26-08-2008, 17:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hoezo deze verandering?
Ik ben juist consequent.

Ingrijpen in Kosovo / Zuid-Ossetie? JA!
Er dan onafhankelijke staat van maken? NEE!

Ik ben dus juist heel consequent. Ingrijpen bij misstanden (he, wie doet er iets aan Darfur trouwens?). Maar niet om er dan onafhankelijke staten van te maken.

Rusland staat trouwens veel sterker dan Westen, want Rusland kan naar het Kosovo precedent wijzen.

Ik zeg: dom dom dom... het Westen was inzake Kosovo.

Oplossing: Kosovo onafhankelijkheid terugdraaien en Zuid-Ossetie en Abchazie helemaal niet onafhankelijk laten worden.
Oud 26-08-2008, 17:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dôh!
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-08-2008, 20:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rusland staat trouwens veel sterker dan Westen, want Rusland kan naar het Kosovo precedent wijzen.
Oh, sorry, ik was er niet van op de hoogte dat de Navo jaren lang huurlingen en milities in heeft gezet om delen van Servië bezet te houden, om daarna halve steden plat te gooien, de inwoners te vermoorden of te verkrachten, en alles dat ze tegenkwamen te plunderen op hun weg om Kosovo van het Servische leger te ontzetten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2008, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Oh, sorry, ik was er niet van op de hoogte dat de Navo jaren lang huurlingen en milities in heeft gezet om delen van Servië bezet te houden, om daarna halve steden plat te gooien, de inwoners te vermoorden of te verkrachten, en alles dat ze tegenkwamen te plunderen op hun weg om Kosovo van het Servische leger te ontzetten.
Niet? Maar hhhendrek heeft toch duidelijk uitgelegd hoe KUT het in het westen wel niet is en hoe fijn de Russen zijn?
Oud 27-08-2008, 03:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Niet? Maar hhhendrek heeft toch duidelijk uitgelegd hoe KUT het in het westen wel niet is en hoe fijn de Russen zijn?
Hier ga ik wijselijk maar niet op in!
Oud 27-08-2008, 03:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Volgens de grondwet van de Sovjet Republiek Georgie hadden er referenda moeten zijn in Abchazie en Zuid-Ossetie over het verlaten van de Unie.

Die zijn er niet geweest! Georgie stapte als geheel uit de Sovjet Unie. Dit is dus illegaal!
Verder heeft iig Zuid-Ossetie gestemd om in de Sovjet Unie te blijven.

Ik zou zeggen: Georgie, had die gebieden in 1991 lekker laten gaan. Zij willen niet bij jou? Ga dan als vrienden uit elkaar!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.