Oud 22-01-2009, 17:04
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Maar dan nog, als 80% van een afdeling racist is dan is een blanke dus geschikter dan een neger voor een eventuele vacature, dat heeft dan met geschiktheid te maken en niet met huidskleur. Dat punt probeer ik te maken, heel veel allochtonen zijn gewoon ongeschikt.
Dit verhaal heeft inderdaad met geschiktheid te maken, maar niet van die neger. Die 80% racisten zijn in mijn ogen ongeschikt om in welk bedrijf dan ook te werken (waarbij je contact hebt met mensen). Het is namelijk niet de vacature waarvoor een neger in dit geval ongeschikt is; in een tolerant bedrijf wordt hij/zij misschien wel werknemer van de eeuw.

Citaat:
Voorbeeld:

“Hij/zij heeft een nogal rommelig CV, wel leuke events ervaring als producer, maar ik zie geen echte bureauwerker in hem en deze functie is nogal bureau gedreven. Hij heeft ook zijn HBO niet afgemaakt. Verder vermoed ik dat werken met adult in de Turkse gemeenschap niet eenvoudig zal zijn. Kortom, geen goede kandidaat w.m.b.”

http://www.cgb.nl/opinion-full.php?id=453056889

Conclusie: de beste man is op grond van zijn ras onterecht afgewezen sorry maar waar gaat het dan over?
Dus omdat één persoon het 'vermoeden' heeft dat een Turk mogelijk niet zal voldoen, is het geoorloofd om hem daarop af te wijzen? Dan wordt het wel erg makkelijk om mensen af te wijzen he? Laat zulke werkgevers dan in elk geval moeite doen!
Met de andere motieven (dat hij zijn HBO niet heeft afgemaakt) heb ik geen moeite, dat kun je best als voorwaarde stellen.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Advertentie
Oud 22-01-2009, 17:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Er zijn ook zat racisten die niet laagopgeleid zijn, en ondernemers die domme mongolen zijn. Mijn vader is freelance accountant en heeft een keer gewerkt voor een ondernemer die analfabeet is. Uiteraard worden allochtonen ook om terechte redenen afgewezen, maar waar ontken ik dit? En ik hoef je hopelijk ook niet te vertellen dat ik van de CGB niet bepaald een hoge pet op heb. Die zien overal discriminatie in.
Kunnen we het er dan over eens zijn dat het grootste deel van de allochtonen die thuis zitten dat enigzins zelf schuld zijn en het niet de schuld is van de grote boze racistische buitenwereld? Uiteraard zijn er mensen die op ras geweigerd worden, maar in een sollicitatie ben je altijd voor een deel afhankelijk van de willekeur van diegene die je aan moet nemen, als ik in amsterdam ga solliciteren kan mijn zachte G een voor- of een nadeel zijn, afhankelijk van de persoonlijke voorkeur van diegene aan de andere kant van de tafel. Dat is vervelend, maar daar doe je niks aan of je moet een sollicitatierobot ontwikkelen.

(nu ik erover nadenk zijn de meeste succesvolle ondernemers volgens mij redelijk laag opgeleid)
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Kunnen we het er dan over eens zijn dat het grootste deel van de allochtonen die thuis zitten dat enigzins zelf schuld zijn en het niet de schuld is van de grote boze racistische buitenwereld? Uiteraard zijn er mensen die op ras geweigerd worden, maar in een sollicitatie ben je altijd voor een deel afhankelijk van de willekeur van diegene die je aan moet nemen, als ik in amsterdam ga solliciteren kan mijn zachte G een voor- of een nadeel zijn, afhankelijk van de persoonlijke voorkeur van diegene aan de andere kant van de tafel. Dat is vervelend, maar daar doe je niks aan of je moet een sollicitatierobot ontwikkelen.

(nu ik erover nadenk zijn de meeste succesvolle ondernemers volgens mij redelijk laag opgeleid)
Het is een combinatie van beide aspecten. Natuurlijk, als je je best doet op school vind je wel een baan, ook als je allochtoon bent. Maar de autochtonen die niet hun best doen op school en dus op het vmbo/mbo terechtkomen hebben wel een betere kans op een baan dan de allochtonen die even slecht presteren op school.
Oud 22-01-2009, 17:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het is een combinatie van beide aspecten. Natuurlijk, als je je best doet op school vind je wel een baan, ook als je allochtoon bent. Maar de autochtonen die niet hun best doen op school en dus op het vmbo/mbo terechtkomen hebben wel een betere kans op een baan dan de allochtonen die even slecht presteren op school.
nu wil ik eigenlijk over opvoedkampen beginnen maar dat valt buiten het topic.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 17:11
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je toen op staande voet ontslag hebt genomen, zo niet: Verbeter de wereld, begin bij jezelf: http://www.meldpuntdiscriminatie.nl/
Dat hoefde niet, mijn contract werd niet verlengd omdat ik te oud was en dus te duur werd maar dat is een andere discussie...

Citaat:
Kijk naar wat een Janmaat riep en een DeWinter in Belgie, vergeleken daarmee is Wilders erg genuanceerd. Vind ik niet, als iemand Ajax een arrogante kudtclub noemt voel ik me als supporter niet aangesproken, ik ken maar weinig christenen die zich aangesproken voelen als je hun geloof stompzinning noemt, maar als je wat over de islam zegt dan moet je dood omdat je moslims beledigt, maar helaas voor hun mag je hier ook tegen heilige huisjes aanschoppen. En nogmaals, of dat verstandig of laakbaar is dat is een heel andere discussie, maar het moet kunnen
Mooie voorbeelden, Janmaat en DeWinter; die zijn ook niet voor niets aangepakt in mijn ogen...
Persoonlijk ken ik genoeg christenen die aanstoot nemen aan mijn uitspraken over het geloof (en dan heb ik het over zéér genuanceerde uitspraken!) Zelf ben ik atheist, dus er zijn maar weinig uitspraken over het geloof die mij kunnen beledigen, maar als iemand iets achterlijk noemt waar ik in geloof, vind ik dat hetzelfde als dat diegene mij achterlijk noemt.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Oud 22-01-2009, 17:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dit verhaal heeft inderdaad met geschiktheid te maken, maar niet van die neger. Die 80% racisten zijn in mijn ogen ongeschikt om in welk bedrijf dan ook te werken (waarbij je contact hebt met mensen). Het is namelijk niet de vacature waarvoor een neger in dit geval ongeschikt is; in een tolerant bedrijf wordt hij/zij misschien wel werknemer van de eeuw.
Natuurlijk, en in een perfecte wereld zouden we elkaar de hele dag knuffelen en bloemetjes geven, maar als jij alle mensen met een afwijkende mening (want dat is racisme ook gewoon) thuis zou laten zitten dan zou je zelf nog erg hard moeten werken.
Citaat:
Dus omdat één persoon het 'vermoeden' heeft dat een Turk mogelijk niet zal voldoen, is het geoorloofd om hem daarop af te wijzen? Dan wordt het wel erg makkelijk om mensen af te wijzen he? Laat zulke werkgevers dan in elk geval moeite doen!
Met de andere motieven (dat hij zijn HBO niet heeft afgemaakt) heb ik geen moeite, dat kun je best als voorwaarde stellen.
Nee, hij wordt afgewezen omdat hij een rommelig CV heeft, HBO niet afheeft en meer motieven. Dat laatste wordt er als terzijde bijgezet, maar blanke jan janssen was op deze gronden afgewezen, dan hadden ze echt niet gezegd u heeft een rommelig CV, u heeft uw HBO niet af maar u bent ten minste blank, kom maar!
Toch zie jij het waarschijnlijk net als het CGB als een gevalletje discriminatie, wat volgens mij bullshit is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 17:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat hoefde niet, mijn contract werd niet verlengd omdat ik te oud was en dus te duur werd maar dat is een andere discussie...
Dus je deed niks moet je trots op zijn, met je mond het beste voor met iedereen maar als je een keer daadwerkelijk een daad kunt stellen kom je met een smoesje, haha

Citaat:
Mooie voorbeelden, Janmaat en DeWinter; die zijn ook niet voor niets aangepakt in mijn ogen...
DeWinter, aangepakt? Door wie?

Citaat:
Persoonlijk ken ik genoeg christenen die aanstoot nemen aan mijn uitspraken over het geloof (en dan heb ik het over zéér genuanceerde uitspraken!) Zelf ben ik atheist, dus er zijn maar weinig uitspraken over het geloof die mij kunnen beledigen, maar als iemand iets achterlijk noemt waar ik in geloof, vind ik dat hetzelfde als dat diegene mij achterlijk noemt.
Dat spijt me oprecht voor je je leven zou zo veel makkelijker zijn als je niet persoonlijke dingen ook niet persoonlijk zou aantrekken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 17:21
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Natuurlijk, en in een perfecte wereld zouden we elkaar de hele dag knuffelen en bloemetjes geven, maar als jij alle mensen met een afwijkende mening (want dat is racisme ook gewoon) thuis zou laten zitten dan zou je zelf nog erg hard moeten werken.
Ik zeg ook niet dat we die 80% dan maar naar huis moeten sturen (liefst wel, maar om praktische redenen kan dat inderdaad niet), maar de fout ligt in dit voorbeeld wel bij die 80% en niet bij de eventuele 'ongeschiktheid' van die ene neger, die misschien wel uiterst geschikt is.

Citaat:
Nee, hij wordt afgewezen omdat hij een rommelig CV heeft, HBO niet afheeft en meer motieven. Dat laatste wordt er als terzijde bijgezet, maar blanke jan janssen was op deze gronden afgewezen, dan hadden ze echt niet gezegd u heeft een rommelig CV, u heeft uw HBO niet af maar u bent ten minste blank, kom maar!
Toch zie jij het waarschijnlijk net als het CGB als een gevalletje discriminatie, wat volgens mij bullshit is.
Nogmaals, er zijn in dit geval meerdere motieven, dus ik beweer niet dat deze man niet terecht is afgewezen. Maar ik wil maar zeggen dat die gronden genoeg zouden moeten zijn, en dat etniciteit hier geen rol zou moeten spelen alleen omdat één iemand een 'vermoeden' heeft.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Oud 22-01-2009, 17:27
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Dus je deed niks moet je trots op zijn, met je mond het beste voor met iedereen maar als je een keer daadwerkelijk een daad kunt stellen kom je met een smoesje, haha
Daar heb je gelijk in, ik had er inderdaad iets van moeten zeggen ja. Helaas ben ik wel zo realistisch dat mijn baas zich er waarschijnlijk niets van aan had getrokken. (Ja, dan nog had ik er iets van moeten zeggen!)


Citaat:
DeWinter, aangepakt? Door wie?
Nou ja, ze hebben een poging gedaan door zijn partij de mond te willen snoeren. Beetje jammer dat-ie vervolgens in een nieuwe partij weer opnieuw zijn gang kan gaan.

Citaat:
Dat spijt me oprecht voor je je leven zou zo veel makkelijker zijn als je niet persoonlijke dingen ook niet persoonlijk zou aantrekken.
Ik zeg niet dat ik het me dan echt aantrek; dat ongelovigen zullen branden in de hel (volgens gelovigen) doet me ook niets, ze gaan hun gang maar. Maar het gaat in zo'n geval wel om mij, of ze het nu zo zeggen of niet.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Oud 22-01-2009, 18:04
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nee, ik gaf aan dat een allochtoon die met kop en schouders boven alle andere sollicitanten uitsteekt inderdaad niet zomaar zal worden afgewezen. Maar het zijn de doorsnee allochtone kandidaten die het vaak afleggen tegen doorsnee autochtonen, en dat deugt niet.
Bron? Ik heb nog geen enkele werkgever meegemaakt die dat deed.
Citaat:
Tussen om de hete brij heendraaien en een geloof op één lijn stellen met nazi's zit gelukkig nog n zee van ruimte; misschien dat Wilders die ruimte eens kan verkennen..
Pathetische, kansloze opmerking. Snap je zelf ook wel. Om toch even inhoudelijk te reageren: wat heeft Wilders dan letterlijk gezegd dat zo ernstig is?
Citaat:
De beweegredenen waren vrij duidelijk; één werkgever heb ik zelfs meerdere keren horen zeggen dat 'dat volk niet deugt'; lijkt me vrij simpel gevalletje van iedereen over één kam scheren..
Rifbewoners zijn ook een volkje apart.
Citaat:
Als je de islam achterlijk noemt, doe je dat indirect ook met moslims
Als ik je nu zeg dat ik het Christendom achterlijk vind, sta je dan ook op je achterste benen?
__________________
Guilty of being white.
Oud 22-01-2009, 18:46
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Bron? Ik heb nog geen enkele werkgever meegemaakt die dat deed.
Ik wel, wat is je punt? Er zullen ongetwijfeld nog meer dingen gebeuren die jij persoonlijk nog nooit hebt meegemaakt, dat wil niet zeggen dat ze niet gebeuren.

Citaat:
Pathetische, kansloze opmerking. Snap je zelf ook wel. Om toch even inhoudelijk te reageren: wat heeft Wilders dan letterlijk gezegd dat zo ernstig is?
Mag je vinden, ik zie niet in wat er pathetisch of kansloos aan is. Lees even wat je net zelf quote; hij stelt mensen, geloofsovertuigingen en boeken op één lijn met nazi's.

Citaat:
Rifbewoners zijn ook een volkje apart.
Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee wil zeggen...

Citaat:
Als ik je nu zeg dat ik het Christendom achterlijk vind, sta je dan ook op je achterste benen?
Nee; ik ben geen christen maar atheist dus daar wordt ik niet koud of warm van. En als je zegt dat het atheisme achterlijk is, sta ik ook niet op mijn achterste benen, maar dat is voor mij hetzelfde als dat je direct tegen mij zou zeggen dat ik achterlijk ben. Hoe mensen er op reageren doet niet ter zake, het gaat erom dat je het indirect wel tegen die mensen hebt.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Oud 22-01-2009, 19:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dus mensen (individuen), boeken en geloofsovertuigingen kunnen per definitie niet op één lijn worden gesteld met nazi's? Als ik een boekje vol kalk met fascistoide bullshit, mag je dat boekje niet vergelijken met andere foute drek? En als je dat wel doet, ben je een, here it comes, Hitler-in-wording?

Delicious ironing.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 22-01-2009, 19:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
(Ja, dan nog had ik er iets van moeten zeggen!)

Citaat:
Nou ja, ze hebben een poging gedaan door zijn partij de mond te willen snoeren. Beetje jammer dat-ie vervolgens in een nieuwe partij weer opnieuw zijn gang kan gaan.
Vlaams Blok/Belang =/= DeWinter en Islam =/= moslims.
Citaat:
Ik zeg niet dat ik het me dan echt aantrek; dat ongelovigen zullen branden in de hel (volgens gelovigen) doet me ook niets, ze gaan hun gang maar. Maar het gaat in zo'n geval wel om mij, of ze het nu zo zeggen of niet.
Maar wat is het probleem dan? Zoals ik al zei, mijn beroepsgroep wordt door heel veel mensen uitgemaakt voor moordenaars maar daar klaagt niemand over omdat we beter weten. Ik zou het ook liever niet zien, maar er een aanklacht voor indienen (buiten het feit dat het nutteloos zou zijn want vrijheid van godsdienst) zit ik echt niet te wachten.

Citaat:
Ik wel, wat is je punt? Er zullen ongetwijfeld nog meer dingen gebeuren die jij persoonlijk nog nooit hebt meegemaakt, dat wil niet zeggen dat ze niet gebeuren.
Punt is, en dat is al vaker gevraagd, kan er iemand met een bron komen die onomwonden stelt dat mensen op basis van etniciteit onterecht afgewezen worden als ze solliciteren?
Citaat:
Mag je vinden, ik zie niet in wat er pathetisch of kansloos aan is. Lees even wat je net zelf quote; hij stelt mensen, geloofsovertuigingen en boeken op één lijn met nazi's.
Hier wat uitspraken over Fortuyn:

Spoiler


Niemand voor aangeklaagd, dus laten we dat nu ook niet doen. Vooral meneer Verkammen is uitermate genuanceerd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 19:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat we die 80% dan maar naar huis moeten sturen (liefst wel, maar om praktische redenen kan dat inderdaad niet), maar de fout ligt in dit voorbeeld wel bij die 80% en niet bij de eventuele 'ongeschiktheid' van die ene neger, die misschien wel uiterst geschikt is.
Maar die neger is niet geschikt, want daar hoort ook bij dat je in een bedrijf past, een moslim zal niet bij een varkensslager gaan werken en daar zal niemand hem toe dwingen, waarom worden werkgevers dan wel gedwongen die mensen aan te nemen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 19:52
Verwijderd
Haha, die Verkammen. Dat lijkt mij wel die over Yvon Jaspers praat!
Oud 22-01-2009, 19:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik, Theodor Holman, vind de Koran net zo erg als Mein Kampf", aldus Holman in zijn column vandaag in de krant.
Smijt hem in het gevang, de boef!
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-01-2009, 22:31
Verwijderd
Ik, Louis Armstrong, vind de Koran, de Torah, de Bijbel en al die religieuze kutboeken, die wereldwijd onnoemelijk veel leed veroorzaakten door mensen die ze naar willekeur volslagen ridicuul interpreteren, ( wat een kutzin, ik geef het toe ) net zo erg als de uitspraken van Geert Wilders....

Smijt me in het gevang, boef die ik er ben

Oud 22-01-2009, 22:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Oke, daar kun je over discussieren, maar feit is dat het bij wet verboden is, dus vervolging vind ik in dit geval terecht. Veroordeling is misschien weer wat anders..
Natuurlijk kan je vervolgd worden, je kan vervolgd worden voor compleet fictieve zaken.

Citaat:
Wat betreft handel heb je wel een punt, verder zou ik Nederlanders niet altijd als absoluut tolerant willen omschrijven.
ach zolang de berbers wel en wij niet dood aan <...vul in...> roepen zijn wij relatief tolerant.

Citaat:
Wat betreft het uiten van je principes d.m.v. acties: dat mag nu dan niet zo vaak gebeuren, maar als het aan Wilders ligt (en hij ooit in de regering zou komen) gaat hij daar verandering in brengen. Hij zou het liefst nu al daad bij woord voegen.
Dan zou hij strafbaar zijn, overigens mag ik hopen dat hij nooit de kans krijgt zijn beleid uit te voeren.

Citaat:
Met die extra burgerrechten ben ik het absoluut niet eens, laat dat duidelijk zijn.

Maar verder zijn er wel degelijk mensen in Nederland die minder kansen krijgen dan anderen. Denk bijvoorbeeld aan de eerder genoemde jongeren die geen stageplaatsen kunnen vinden, of aan de grote groep mensen die niet eens een sollicitatiegesprek krijgen omdat ze de pech hebben geen Piet Jansen te heten...
Grappig ik las zo'n 1.5 maand terug in een uitgebreid onderzoek dat allochtonen een hoger startsalaris proberen te krijgen dan autochtonen, volgens mij worden die groepen waar jij het nu over hebt gewoon niet aangenomen door de verkeerde of niet afdoende eigenschappen/opleidingen, te hoge eisen over salaris en werkomstandigheden etc.

Het zal overigens ongetwijfeld voorkomen dat Ghalid eens niet op stage wordt uitgenodigd, dat maak ik ook welleens mee, of moeten we ook gaan huilen als er eens medewerkster gezocht staat, of dat ik de bas van de H en de TNT ga verketteren omdat daar meer allochtonen dan autochtonen werken...

nee ik blijf erbij het slaat nergens op, wilders is een sjappie, maar hij heeft niets fout gedaan of gezegd, en bepaalde groepen mogen eerst even de hand in eigen borst steken...

Citaat:
Het zal best dat in die groep meer mensen zitten die geen stageplaats krijgen maar dat komt waarschijnlijk omdat het paupers zijn, dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn in de groep paupers, tja daar heeft wilders het volgens mij vaker over.
lekker elitair strontmannetje ben je toch
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 22-01-2009 om 23:02.
Oud 23-01-2009, 09:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
valt wel mee hoor.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 23-01-2009, 11:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Het Tweede Kamerlid moet vervolgd worden voor discriminatie, aanzetten tot haat en het beledigen van groepen mensen. Daarnaast moet de strafrechter oordelen over de vergelijking die de politicus trok tussen de islam en het nazisme.
Uitspraak:
Discriminatie (onderscheid maken op zaken die er niet toe doen); vrijgesproken, de betreffende zaken doen er wel degelijk toe.
Aanzetten tot haat; vrijgesproken, voor het benoemen van feiten kan niemand worden vervolgd, tenzij het om staatsgeheimen gaat.
Beledigen van groepen mensen; vrijgesproken, zie hierboven.
Vergelijking islam en nazisme; dat wordt lachen, als de rechter dezelfde conclusie gaat trekken
Oud 23-01-2009, 12:16
Verwijderd
Ik vind het niet slecht dat Wilders hiervoor vervolgd kan worden, we leven immers in een systeem waarin vervolging mogelijk moet zijn. Echter als Wilders veroordeeld wordt, is het hek van de dam. Immers zijn er ook kamerleden die Wilders met Hitler vergelijken en zelfs Spong, die de zaak verdedigd, Wilders vergelijkt met Goebbels. Dergelijke uitlatingen over het christendom worden al 40 jaar getolereerd, maar de Islam verdient kennelijk weer die beschermde positie. Als Wilders veroordeeld wordt, is dat gewoon een aantasting van de grondrechten, zoals die vandaag de dag worden geïnterpreteerd en gaan we terug naar het begin van de vorige eeuw.
Oud 23-01-2009, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het niet slecht dat Wilders hiervoor vervolgd kan worden, we leven immers in een systeem waarin vervolging mogelijk moet zijn. Echter als Wilders veroordeeld wordt, is het hek van de dam. Immers zijn er ook kamerleden die Wilders met Hitler vergelijken en zelfs Spong, die de zaak verdedigd, Wilders vergelijkt met Goebbels. Dergelijke uitlatingen over het christendom worden al 40 jaar getolereerd, maar de Islam verdient kennelijk weer die beschermde positie. Als Wilders veroordeeld wordt, is dat gewoon een aantasting van de grondrechten, zoals die vandaag de dag worden geïnterpreteerd en gaan we terug naar het begin van de vorige eeuw.
Ik kan me heel goed vinden in deze mening
Oud 23-01-2009, 12:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik ook.

Verder loopt de vergelijking tussen Mein Kampf en de Koran natuurlijk mank, maar als je wil zeggen dat beide boeken vol immorele ideologieën staan is er niets mis mee. Ik denk dat de Koran op dat gebied zelfs erger is dan Mein Kampf.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 23-01-2009, 17:10
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik vind het niet slecht dat Wilders hiervoor vervolgd kan worden, we leven immers in een systeem waarin vervolging mogelijk moet zijn. Echter als Wilders veroordeeld wordt, is het hek van de dam. Immers zijn er ook kamerleden die Wilders met Hitler vergelijken en zelfs Spong, die de zaak verdedigd, Wilders vergelijkt met Goebbels. Dergelijke uitlatingen over het christendom worden al 40 jaar getolereerd, maar de Islam verdient kennelijk weer die beschermde positie. Als Wilders veroordeeld wordt, is dat gewoon een aantasting van de grondrechten, zoals die vandaag de dag worden geïnterpreteerd en gaan we terug naar het begin van de vorige eeuw.
De kans dat hij veroordeeld is mijns inziens tamelijk groot, aangezien het gerechtshof te amsterdam in het arrest stelt dat Wilders schuldig is aan haatzaaien. Dan kan een lagere rechter er moeilijk iets anders van maken, aangezien die niet zo snel tegen een uitspraak van een hof ingaan. Bovendien is er genoeg europese jurisprudentie op dit vlak van politici die daadwerkelijk veroordeeld zijn voor mindere uitlatingen, dus in die zin is het hek al van de dam.

En dat is maar goed ook, omdat mensen die strafbare feiten plegen dat niet zomaar ongestraft kunnen/mogen doen ongeacht of ze politicus zijn. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar er moeten grenzen zijn. Anders kan niemand in een samenleving zich meer verdedigen en dat is pas een achteruitgang naar begin 20ste eeuw.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Oud 23-01-2009, 17:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dus dan wordt het vrijheid van bepaalde meningsuiting.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 23-01-2009, 17:47
Verwijderd
Citaat:
De kans dat hij veroordeeld is mijns inziens tamelijk groot, aangezien het gerechtshof te amsterdam in het arrest stelt dat Wilders schuldig is aan haatzaaien. Dan kan een lagere rechter er moeilijk iets anders van maken, aangezien die niet zo snel tegen een uitspraak van een hof ingaan. Bovendien is er genoeg europese jurisprudentie op dit vlak van politici die daadwerkelijk veroordeeld zijn voor mindere uitlatingen, dus in die zin is het hek al van de dam.

En dat is maar goed ook, omdat mensen die strafbare feiten plegen dat niet zomaar ongestraft kunnen/mogen doen ongeacht of ze politicus zijn. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar er moeten grenzen zijn. Anders kan niemand in een samenleving zich meer verdedigen en dat is pas een achteruitgang naar begin 20ste eeuw.
In welk opzicht heeft hij dan haat gezaaid? Wilders stelt nergens dat er moslims gedood moeten worden of mishandeld evenmin stelt hij dat ze geen boodschappen meer mogen doen in sommige supermarkten.

Juist een politicus moet zijn mening gewoon kunnen geven, zeker als deze politicus 7% van de bevolking vertegenwoordigt. En hoezo zou niemand zich kunnen verdedigen?
Oud 23-01-2009, 17:54
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Dus dan wordt het vrijheid van bepaalde meningsuiting.
Er is praktisch altijd al een beperking op de vrijheid van meningsuiting geweest.

Citaat:
In welk opzicht heeft hij dan haat gezaaid? Wilders stelt nergens dat er moslims gedood moeten worden of mishandeld evenmin stelt hij dat ze geen boodschappen meer mogen doen in sommige supermarkten.

Juist een politicus moet zijn mening gewoon kunnen geven, zeker als deze politicus 7% van de bevolking vertegenwoordigt. En hoezo zou niemand zich kunnen verdedigen?
Met dat laatste ben ik het eens. Daarom mag Wilders gelukkig in de Kamer alles roepen wat hij maar wil, maar zodra hij het haatzaaien buiten de Kamer voortzet is hij strafbaar. Overigens vind ik ook dat juist een politicus verantwoordelijk moet omgaan met zijn machtspositie.

In welk opzicht hij haat heeft gezaaid is aan de rechtbank om te bepalen. Maar aangezien hij consequent een bepaalde bevolkingsgroep die net zo goed bij dit land hoort als ieder ander buitenspel zet lijkt me dat haatzaaien. En hij stelt inderdaad niet dat moslims geen boodschappen meer mogen doen, neen, hij stelt alleen dat ze het land uit moeten.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Oud 23-01-2009, 18:05
Verwijderd
Citaat:

Met dat laatste ben ik het eens. Daarom mag Wilders gelukkig in de Kamer alles roepen wat hij maar wil, maar zodra hij het haatzaaien buiten de Kamer voortzet is hij strafbaar. Overigens vind ik ook dat juist een politicus verantwoordelijk moet omgaan met zijn machtspositie.
Wat een onzin, een politicus moet altijd zijn mening kunnen geven, binnen en buiten de kamer. Hij is een volksvertegenwoordiger en moet dus het volk vertegenwoordigen er zijn een hoop mensen die het met hem eens zijn en op deze manier gehoord worden. Dat heeft niets met machtspositie te maken, dat heeft met het doen van z'n werk te maken. Persoonlijk vind ik het ernstiger dat andere kamerleden Wilders uit maken voor Hitler en dus automatisch 7% van de bevolking voor nazi.
Citaat:

In welk opzicht hij haat heeft gezaaid is aan de rechtbank om te bepalen. Maar aangezien hij consequent een bepaalde bevolkingsgroep die net zo goed bij dit land hoort als ieder ander buitenspel zet lijkt me dat haatzaaien. En hij stelt inderdaad niet dat moslims geen boodschappen meer mogen doen, neen, hij stelt alleen dat ze het land uit moeten.
Hij zet die groep helemaal niet buitenspel en hij zegt ook niet dat ze het land uit moeten. Hij zegt dat draaideurcriminelen het land uit moeten.
Oud 23-01-2009, 20:09
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
haatzaaien
Waar geen waterdichte definitie voor bestaat.
__________________
Guilty of being white.
Oud 24-01-2009, 12:09
Verwijderd
CROSSPOST, maar ook hier relevant;

Kan iemand René Danen een tik op zijn harses geven?
Citaat:
AMSTERDAM - De anti-racismeorganisatie Nederland Bekent Kleur verwacht dat PVV-Tweede Kamerlid Geert Wilders en zijn partijgenoot Hero Brinkman ook vervolgd zullen worden voor hun uitspraken over de Antillen.

Woordvoerder René Danen van 'Nederland Bekent Kleur' zei tegen de Wereldomroep dat hij denkt dat Brinkman ook voor de rechter gaat komen. "Want de uitspraken van Wilders en Brinkman over de Antillen zijn vergelijkbaar met die over moslims."

De organisatie deed in 2008 aangifte tegen Wilders en Brinkman vanwege negentig discriminerende uitlatingen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...___.html?p=6,2

WTF IS DIZ SHIT
Oud 24-01-2009, 13:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Waar valt het oproepen tot geseling (uit een bepaald geloof) onder? Oproepen tot geweld of vrijheid van godsdienst prachtig land is het toch.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2009, 16:47
Verwijderd
Citaat:
'Wij vonden dat met het oog op verleden, de slavernij, een reden om naar de politie te stappen. Gezien de ontwikkelingen van vorige week, hebben we goede hoop dat hier vervolging uit voor zal komen,' verklaart Danen.
.
Oud 24-01-2009, 23:28
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dhr. Danen zien we over enkele jaren vanaf een tribune naar het schavot lopen, alwaar hij ontdaan wordt van zijn ketenen en op gruwelijke wijze wordt geradbraakt.
__________________
Guilty of being white.
Oud 24-01-2009, 23:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
De kans dat hij veroordeeld is mijns inziens tamelijk groot
Met het niveau van onze rechtsgang ben ik bang van wel, waarmee het hek echt goed van de dam is.

Citaat:
aangezien het gerechtshof te amsterdam in het arrest stelt dat Wilders schuldig is aan haatzaaien.
Nu nog haat oogsten...

Citaat:
en dat is maar goed ook, omdat mensen die strafbare feiten plegen dat niet zomaar ongestraft kunnen/mogen doen ongeacht of ze politicus zijn.
Welk strafbaar feit?
Scrap that, hoe zaai je haat?

bovendien komen zat mensen in nederland weg met strafbare feiten, gezien onze rechtsgang niet gericht is op het oplossen van strafbare feiten en al helemaal niet als je niet tot de meute behoort

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar er moeten grenzen zijn. Anders kan niemand in een samenleving zich meer verdedigen
Het lijkt me nogal essentieel voor het uitoefenen van zijn ambt, hoewel we het na de 5e ononderbouwde herhaling het ook wel wisten.

de mensen in de samenleving moeten maar gewoon eens wat minder snel op hun overgevoelige pikkie getrapt voelen en al helemaal geen uitlating doen over zaken waar ze persoonlijk geen zak mee te maken hebben.

Als je je beledigd voelt zal er wel wat van waar zijn niet?

Citaat:
Maar aangezien hij consequent een bepaalde bevolkingsgroep die net zo goed bij dit land hoort als ieder ander
dat is nou net een politieke mening...

of ze hier horen is een 2e, of ze hier eigenlijk wel willen zijn een 3e feit blijft dat we allochtonen in tijden van welvaart vaak zat met liefde uitgenodigd hebben (net voor de crisis wou donner (jammer dat T_id er nu niet is) meer vrijheden creëeren voor de "intergratie van roemenen en bulgaren" want hij dacht dat we ze vast nodig zouden hebben.

nu kan je wilders een gek henkje vinden maar hij heeft zo zijn punt, hij maakt alleen de fout het te personificeren inplaats van in zijn algemeenheid.

Citaat:
CROSSPOST, maar ook hier relevant;

Kan iemand René Danen een tik op zijn harses geven?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...___.html?p=6,2

WTF IS DIZ SHIT
Ook daar hebben ze weer een beetje gelijk, alleen als wilders of brinkman hadden gezegd dat nedereuropees empirialisme niet past in de 21ste eeuw dan hadden ze em toegejuigd, maar omdat hij het verwoord als waarom schoppen we miljoenen naar die subsidieslurpers dan gaat men huilen...

en ik had nog wel de illusie dat 'ze' (vul (beide) bevolkingsgroepen zelf maar in) zo stoer waren.

Conclusie de vervolgingen gaan over vorm en niet over inhoud en zijn verspilling van geld materieel en tijd, ik wil mn geld terug

Citaat:
Waar valt het oproepen tot geseling (uit een bepaald geloof) onder? Oproepen tot geweld of vrijheid van godsdienst prachtig land is het toch.
Vrijheid van godsdienst, wilders moet dus een religie starten
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 24-01-2009 om 23:51.
Oud 26-01-2009, 09:24
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik hoop echt dat ze ophouden aandacht aan Wilders te geven. Ik ben het wel eens met Youp van 't Hek: Laat Wilders maar praten. Uiteindelijk zal niemand hem meer serieus nemen.

Want net nu hij een roepende in het donker leek, geven ze hem gewoon weer de mogelijkheid in de pers te komen met zijn achterlijke ideeën et voila, 20 zetels volgens de hond. Brinkman was net zo lekker die partij de grond in aan het stampen met zijn achterlijke gedrag, en nu moet het gerechtshof van Amsterdam dit even lekker om zeep helpen. Heel jammer. We hadden de PVV achter Leefbaar Nederland aan kunnen sturen.
__________________
Altijd nuchter
Oud 26-01-2009, 11:11
Verwijderd
Inderdaad jammer, gelukkig zijn er binnenkort geen verkiezingen en heeft de gemiddelde PVV-stemmer het geheugen van een plak ontbijtkoek.
Oud 26-01-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
en heeft de gemiddelde PVV-stemmer het geheugen van een plak ontbijtkoek.

Ik hoop zo erg dat je gelijk hebt....
Oud 26-01-2009, 13:45
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik hoop zo erg dat je gelijk hebt....
Ik zou eerder zeggen dat ik dit een grove onderschatting vind van de gemiddelde intelligentie van een plak ontbijtkoek. Ik vind het slim eten
__________________
Altijd nuchter
Oud 26-01-2009, 15:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Inderdaad jammer, gelukkig zijn er binnenkort geen verkiezingen en heeft de gemiddelde PVV-stemmer het geheugen van een plak ontbijtkoek.
Maar een goed politicus als wilders zal zijn kiezers geheugensteuntjes geven
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 26-01-2009, 19:31
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik ben benieuwd hoe lang de Gristen-elite er nog over doet om jullie allemaal te bekeren. .
__________________
Guilty of being white.
Oud 26-01-2009, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe lang de Gristen-elite er nog over doet om jullie allemaal te bekeren. .
Wat toevallig lieve Mobius! Ik heb me vanmiddag aangemeld voor een Alpha-cursus! Wil je er samen met mij heen?
Oud 26-01-2009, 22:53
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wat toevallig lieve Mobius! Ik heb me vanmiddag aangemeld voor een Alpha-cursus! Wil je er samen met mij heen?
Als we niet gefouilleerd worden.
__________________
Guilty of being white.
Oud 26-01-2009, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Als we niet gefouilleerd worden.
Oud 27-01-2009, 19:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
en hop, 20 zetels volgens de hond.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 28-01-2009, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad jammer, gelukkig zijn er binnenkort geen verkiezingen en heeft de gemiddelde PVV-stemmer het geheugen van een plak ontbijtkoek.
2009 jongen. Binnen nu en een paar maanden dus. Europarlement. PVV doet mee!

Als politiek-bewuste jongen zou je dit toch moeten weten.

Wie heeft hier nou het geheugen van een plak ontbijtkoek?

(1-0 voor de PVV-aanhang en een vooroordeel weggewerkt!!!)

Laatst gewijzigd op 28-01-2009 om 01:15.
Oud 28-01-2009, 08:28
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Leugens van Balkenende -> Nieuwe verkiezingen.

Laten we het hopen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 28-01-2009, 08:28
Verwijderd
Citaat:
2009 jongen. Binnen nu en een paar maanden dus. Europarlement. PVV doet mee!

Als politiek-bewuste jongen zou je dit toch moeten weten.

Wie heeft hier nou het geheugen van een plak ontbijtkoek?

(1-0 voor de PVV-aanhang en een vooroordeel weggewerkt!!!)
Het moge duidelijk zijn dat PVV Partij Voor Voetbal is.
Oud 28-01-2009, 11:58
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dan zou ik er uiteraard op stemmen. Hier met dat WK 2018
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 28-01-2009, 12:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
2009 jongen. Binnen nu en een paar maanden dus. Europarlement. PVV doet mee!

Als politiek-bewuste jongen zou je dit toch moeten weten.

Wie heeft hier nou het geheugen van een plak ontbijtkoek?

(1-0 voor de PVV-aanhang en een vooroordeel weggewerkt!!!)
Eh ja, en er zijn vast verkiezingen zat op internet mbt allerhande nutteloze zaken. Grote mensen bedoelen met verkiezingen doorgaans parlementsverkiezingen van het land waar ze een paspoort van hebben.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 28-01-2009, 18:44
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Ik hoop echt dat ze ophouden aandacht aan Wilders te geven. Ik ben het wel eens met Youp van 't Hek: Laat Wilders maar praten. Uiteindelijk zal niemand hem meer serieus nemen.

Want net nu hij een roepende in het donker leek, geven ze hem gewoon weer de mogelijkheid in de pers te komen met zijn achterlijke ideeën et voila, 20 zetels volgens de hond. Brinkman was net zo lekker die partij de grond in aan het stampen met zijn achterlijke gedrag, en nu moet het gerechtshof van Amsterdam dit even lekker om zeep helpen. Heel jammer. We hadden de PVV achter Leefbaar Nederland aan kunnen sturen.
Citaat:
Inderdaad jammer, gelukkig zijn er binnenkort geen verkiezingen en heeft de gemiddelde PVV-stemmer het geheugen van een plak ontbijtkoek.
Inderdaad. Hoewel ik de vervolging van Wilders op zich best interessant vind (ben erg benieuwd naar de uitspraak), was ik al bang dat dit A) het startschot zou zijn voor talloze andere aanklachten, en B) dat dit Wilders alleen maar meer publiciteit op zou leveren...
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreuraanslag in Noorwegen
T_ID
68 03-08-2011 09:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen vervolging Geert Wilders om cartoons
T_ID
57 20-08-2009 17:36
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 07:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 03:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouw weer vrij na arrest om abortus
***ailá***
350 31-12-2007 17:28
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.