Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2013, 14:26
Verwijderd
Er zijn vaak wetten die de tand des tijds overleven en ooit misschien noodzakelijk waren, maar nu nergens meer op slaan. Of wetten die overdreven klinken of hun doel voorbij schieten.

In België wordt de GAS-wet blijkbaar verstrengd en in dit artikel halen ze meteen een stel van die wetten aan: http://www.knack.be/opinie/columns/e...0304162105.htm

Een paar voorbeelden:
Citaat:
Het is verboden op de rug- en zijleuning van de openbare banken te zitten of de banken te bevuilen. – Hasselt

Van de waterglijbanen moeten de zwemmers afzonderlijk naar beneden glijden en zonder het glijden te onderbreken, recht te staan of rond te lopen. Toegang tot de waterglijbaan gebeurt enkel via de daartoe voorziene trap. Inbreuken op deze bepalingen worden gesanctioneerd met een administratieve geldboete van 120 EUR. – Dendermonde

Waar bestratingswerken uitgevoerd worden, zal gedurende 15 dagen het op het plaveisel uitgestrooide zand niet mogen weggenomen worden. – Gent

Het is verboden mortel te bereiden op de kerkhoven, tenzij in een emmer. – Hasselt

Het is toegelaten dezelfde lijkwagen te gebruiken voor het vervoer van twee bloed- en aanverwanten tot de tweede graad en voor personen die op het ogenblik van het overlijden een feitelijk gezin vormden, die, tengevolge van hetzelfde feit overleden zijn, onder voorwaarde dat de kisten op behoorlijke wijze in de lijkwagen kunnen geplaatst kunnen worden. – Kortrijk

Enkel de biologisch afbreekbare confetti met een diameter van +/- 10 mm zal nog worden toegelaten. – Wellen

Het is verboden, heimelijk of zonder noodzaak te kloppen of te bellen aan de deuren of vensters van de woningen. – Dendermonde

Balspelen en andere spelen zijn toegelaten op een openbare plaats die daartoe door het gemeentebestuur speciaal werd aangeduid. Op andere openbare plaatsen is dit enkel mogelijk mits voorafgaande schriftelijke toelating van het college van burgemeester en schepenen op voorwaarde dat een verantwoordelijke aangeduid wordt die instaat voor de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen en die een verzekeringspolis voorlegt die alle mogelijke schade dekt. De aanvraag moet minstens 8 dagen op voorhand schriftelijk ingediend worden. – Lede

Het maken van een open vuur in de woning is verboden. – Lede
Kennen jullie meer van zulke wetten?

In België zou er nu een website bestaan waar je achterhaalde wetten kunt aankaarten, maar die site moet ik even terugzoeken. Als ik dit lees, dan vind ik dat geen slecht initiatief.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2013, 14:29
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Jawel, in Gambia is het verboden dat heksen hoger (of lager dat weet ik ff niet) vliegen dan 150 mtr.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 15:51
Verwijderd
Vloekverboden in de APV van een twintigtal gemeenten
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 18:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dienstplicht vind ik toch iets wat niet echt meer van deze tijd is. Niemand wordt meer opgeroepen, maar de wet bestaat wel nog, dat mag dan van mij in ieder geval in het kader van emancipatie en gelijke kansen/lasten worden rechtgetrokken zodat vrouwen ook kunnen worden opgeroepen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 18:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ach een koning is ook niet van deze tijd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:51
VolvoFH750
Avatar van VolvoFH750
VolvoFH750 is offline
Amerika heeft ook een aantal wetten waarbij ik denk van 'vervelen jullie je daar ofzo?'.
__________________
Zonder transport staat alles stil.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Belastinggeld naar indoctrinatiefabrieken is wel vrij achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 11:02
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Het schijnt dat er nog steeds best veel landen zijn waar het in principe legaal is om seks te hebben met dieren. Zelfs een paar staten in Amerika.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt dat er nog steeds best veel landen zijn waar het in principe legaal is om seks te hebben met dieren. Zelfs een paar staten in Amerika.
Je begrijpt niet helemaal waar deze topic over gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 13:35
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik vind de meeste regels helemaal niet zo raar. Wat is er nou belachelijk aan dat je binnenshuis geen open vuur mag maken?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 14:34
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Los van het feit dat het aansteken van een kaars of gasfornuis misschien al een overtreding is, snap ik het ook niet.

Ik pleit ook voor een wet voor het strikken van veters, het afsluiten van je huis als je de deur uit gaat, en dagelijks verplicht nuttigen van twee stuks fruit en een liter water !
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 15:44
Verwijderd
Het afsluiten van je huis is geloof ik al verplicht. Of misschien was dat een ander land.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 20:59
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Citaat:
Je begrijpt niet helemaal waar deze topic over gaat.
Nee volgens mij ook niet :$
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 13:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
de copyrightwetgeving

zaken als verboden te staan op de waterglijbaan is niet echt achterhaald, en ook de op een flauwe manier genoemde "sloop het gemeentemeubilair niet"

Niet zozeer omdat het veel gebeurt of vaak gevaarlijk is maar om het vervolgbaar te maken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Jawel, in Gambia is het verboden dat heksen hoger (of lager dat weet ik ff niet) vliegen dan 150 mtr.


Een persoon die iemand dwingt met hem/haar te tongzoenen, kan net zo zwaar gestraft worden als een persoon die iemand dwingt met hem/haar seks te hebben.
Deze beide delicten worden veroordeeld op de wet 'het is verboden iemands lichaam binnen te dringen'.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 14:22
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Er is natuurlijk geen enkele rechter die tongzoenen net zo zwaar bestraft als "normale" verkrachting.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 14:56
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Wat is mortel?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 15:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat is spul om stenen aan elkaar te metselen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2013, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Wat is mortel?
Wat bloodyb zegt. Specie.
Citaat:
Dat is spul om stenen aan elkaar te metselen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 21:24
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:


Een persoon die iemand dwingt met hem/haar te tongzoenen, kan net zo zwaar gestraft worden als een persoon die iemand dwingt met hem/haar seks te hebben.
Deze beide delicten worden veroordeeld op de wet 'het is verboden iemands lichaam binnen te dringen'.
Geldt dat dan ook voor met een wattestaafje iemands oor tegen zijn zin in schoonmaken?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 22:45
Verwijderd
Ligt eraan, is het wattenstaafje een deel van het lichaam van de persoon die binnendringt?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 22:45
Verwijderd
Zo nee dan nee.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 15:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dus je mag wel iemand met een dildo of ander object penetreren volgens jouw redenatie...?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 16:02
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ja, waarom zou dat nou niet mogen? Ik zie zo'n wet in elk geval niet tussen de andere rare wetten staan.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Dus je mag wel iemand met een dildo of ander object penetreren volgens jouw redenatie...?
Nee want dat lijkt me onder een andere wet vallen. Maar miekmuis had het over een wattenstaafje icm de wet 'iemands lichaam binnendringen', vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:


Een persoon die iemand dwingt met hem/haar te tongzoenen, kan net zo zwaar gestraft worden als een persoon die iemand dwingt met hem/haar seks te hebben.
Deze beide delicten worden veroordeeld op de wet 'het is verboden iemands lichaam binnen te dringen'.
Dat is heel leuk om te roepen natuurlijk, maar de Hoge Raad heeft toch echt anders beslist:

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BZ2653



Daarnaast ter verduidelijking: de wet waar je op doelt is Wetboek van Strafrecht artikel 242:

Citaat:
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Dit artikel noemt letterlijk het woord "seksueel". Een wet die simpelweg het binnendringen van het lichaam verbiedt, dus zonder dat woord seksueel, is er niet. Er zijn uiteraard wetten die mishandeling/lichamelijk geweld aanpakken die dit soort dingen bespreken.

Zullen we ons nu weer bij de feiten houden?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 22:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
jawel dat is die wet er staat namelijk "mede" het seksueel binnendringen.

de phrase: "tegen de zin in" duidt op een directe schending van het zelfbeschikkingsrecht en de persoonlijke integriteit.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 22:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:


Een persoon die iemand dwingt met hem/haar te tongzoenen, kan net zo zwaar gestraft worden als een persoon die iemand dwingt met hem/haar seks te hebben.
Deze beide delicten worden veroordeeld op de wet 'het is verboden iemands lichaam binnen te dringen'.
dat is een vrij recente aanpassing en m.i. de juiste, het is immers net zo ernstig.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 23:25
Verwijderd
Citaat:
jawel dat is die wet er staat namelijk "mede" het seksueel binnendringen.
Ja, dus zonder seksuele handeling is dit artikel niet van toepassing. Wat is je punt nu? ik geef maar aan dat een wattenstaafje in een oor helemaal niet onder deze wet valt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 23:26
Verwijderd
Citaat:
dat is een vrij recente aanpassing en m.i. de juiste, het is immers net zo ernstig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 11:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Under section 13 of the Prerogativa Regis of 1322,a whale washed up or caught around the British Isles is the property of the King (or Queen). However, in practice the Natural History Museum now deals with beached whales.
Citaat:
Under the Town Police Clauses Act 1847 it is an offence, punishable by a £1,000 fine or 14 days in prison, to air even clean laundry in public. That Act also contains other restriction on what you can do in the street, for example:

You cannot sing “any profane or obscene song or Ballard” nor use “profane or obscene language”.
You cannot ring any doorbell so as to “wilfully and wantonly disturb any inhabitant”.
You cannot fly a kite in the street.
You cannot shake or beat any carpet rug or mat, except door mats, which must be beaten or shaken before 08:00am only.
http://www.morrlaw.com/news/uk-s-str...act-or-fiction
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 13:26
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Dat is spul om stenen aan elkaar te metselen.
Citaat:
Wat bloodyb zegt. Specie.
Oh, ik noem dat altijd cement, maar zie nu dat dat niet hetzelfde is.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 16:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, dus zonder seksuele handeling is dit artikel niet van toepassing. Wat is je punt nu? ik geef maar aan dat een wattenstaafje in een oor helemaal niet onder deze wet valt.
nee er staat mede seksuele handelingen, mede betekent waaronder, ook, dat soort dingen.

en het klopt dat een wattenstaafje in iemands oor steken geen verkrachting is want verkrachting vergt wel een seksuele handeling, het is echter zonder toestemming wel het schenden van iemands zelfbeschikking.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 16:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je kan lachen maar er zit geen verschil in het misdrijf, het gaat om het wel of niet hebben van toestemming niet om jouw persoonlijke mening dat tongen niet boeit.

ik vind dat ipv maximaal 15 jaar het minimaal 15 jaar moet zijn en dat meen ik.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:35
Verwijderd
Citaat:
nee er staat mede seksuele handelingen, mede betekent waaronder, ook, dat soort dingen.
Ik denk dat je terug mag naar groep 7 voor een lesje begrijpend lezen. Je begrijpt gewoon niet wat er staat.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
je kan lachen maar er zit geen verschil in het misdrijf, het gaat om het wel of niet hebben van toestemming niet om jouw persoonlijke mening dat tongen niet boeit.
Natuurlijk zit daar wel verschil tussen. Waarom zeg je dat er geen verschil tussen zit? Waarop baseer je dat, heb je bronnen?

Poging tot tongzoen:

http://www.nu.nl/binnenland/2557078/...-tongzoen.html

Poging tot verkrachting:

http://rechtennieuws.nl/22502/gevang...krachting.html

De rechter oordeelt nogal verschillend bij dit soort gevallen Nu jij weer.

Citaat:
ik vind dat ipv maximaal 15 jaar het minimaal 15 jaar moet zijn en dat meen ik.
Dat geeft dan ook aan dat je een malloot bent. 15 jaar gevangenisstraf voor een tongzoen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2013, 18:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
het gaat niet om de handeling het gaat om de dwangcomponent, malloot.

Dat het blijkbaar "normaal" is dat mannen fysiek overwicht mogen gebruiken om vrouwen te mishandelen, verhandelen en hun lichaam en geest te schenden en daar wereldwijd mee wegkomen omdat de wet gemaakt wordt door diezelfde mannen maakt het verschil in beoordeling.

objectief bekeken is het gewoon exact hetzelfde of je je pik of je tong erin steekt.

en hou je gescheld voortaan voor je.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 19:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
objectief bekeken is het gewoon exact hetzelfde of je je pik of je tong erin steekt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 22:45
Verwijderd


Je kunt ook geen grotere impact met je lul maken ofzo, of je moet er wat voor uittrekken (tegen haar wil) om dat überhaupt te kúnnen doen. Nee, het is gewoon exact hetzelfde als met de tong. Hahaha..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 00:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mijn tong heeft anders een aanzienlijk grotere impact dan de meeste schlongs.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 13:46
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
het gaat niet om de handeling het gaat om de dwangcomponent, malloot.

Dat het blijkbaar "normaal" is dat mannen fysiek overwicht mogen gebruiken om vrouwen te mishandelen, verhandelen en hun lichaam en geest te schenden en daar wereldwijd mee wegkomen omdat de wet gemaakt wordt door diezelfde mannen maakt het verschil in beoordeling.

objectief bekeken is het gewoon exact hetzelfde of je je pik of je tong erin steekt.

en hou je gescheld voortaan voor je.
En hoe zit het dan met mensen een wet willy geven?

Nee, die redenatie van jou is zoiets als: iemand met een kussen slaan is net zo erg als met een honkbalknuppel, want in beide gevallen raak je iemand zonder toestemming aan met een object.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 14:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:


Je kunt ook geen grotere impact met je lul maken ofzo, of je moet er wat voor uittrekken (tegen haar wil) om dat überhaupt te kúnnen doen. Nee, het is gewoon exact hetzelfde als met de tong. Hahaha..
Citaat:
Mijn tong heeft anders een aanzienlijk grotere impact dan de meeste schlongs.
Citaat:
En hoe zit het dan met mensen een wet willy geven?

Nee, die redenatie van jou is zoiets als: iemand met een kussen slaan is net zo erg als met een honkbalknuppel, want in beide gevallen raak je iemand zonder toestemming aan met een object.
Goed beargumenteerd enzo
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 15:46
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Moet dat dan?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 12:35
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
In Nederland kun je een boete krijgen als je de Nederlandse vlag op een 'verkeerde' datum uithangt. Er zijn (of waren ) agenten in burger die dit serieus controleren.
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 12:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Moet dat dan?
Zeker niet maar het komt vrij dom over.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 13:19
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
In Nederland kun je een boete krijgen als je de Nederlandse vlag op een 'verkeerde' datum uithangt. Er zijn (of waren ) agenten in burger die dit serieus controleren.
In Finland zijn er vaste dagen in het jaar waarop de vlag uitgehangen moet worden. Er zijn echter zo veel van die dagen dat Finnen zelf vaak niet eens weten waarom de vlag nu weer uithangt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 13:40
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
In Nederland kun je een boete krijgen als je de Nederlandse vlag op een 'verkeerde' datum uithangt. Er zijn (of waren ) agenten in burger die dit serieus controleren.
Dat is dan zeker per gemeente geregeld, en niet landelijk.

OT: In de landelijke vlaggeninstructie (die dus niet verplicht is), staat: "Een gehesen vlag mag nooit de grond raken of het verkeer hinderen, ook niet als de vlag halfstok hangt. De vlaggenstok moet dus een goede lengte hebben."
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 17:07
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
het gaat niet om de handeling het gaat om de dwangcomponent, malloot.

Dat het blijkbaar "normaal" is dat mannen fysiek overwicht mogen gebruiken om vrouwen te mishandelen, verhandelen en hun lichaam en geest te schenden en daar wereldwijd mee wegkomen omdat de wet gemaakt wordt door diezelfde mannen maakt het verschil in beoordeling.

objectief bekeken is het gewoon exact hetzelfde of je je pik of je tong erin steekt.

en hou je gescheld voortaan voor je.
Dus als je iemand een ongevraagde zoen geeft, kan je het beste meteen je lul erin raggen en de baarmoeder onderspuiten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 17:08
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
In Nederland kun je een boete krijgen als je de Nederlandse vlag op een 'verkeerde' datum uithangt. Er zijn (of waren ) agenten in burger die dit serieus controleren.
Bron.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 19:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zeker niet maar het komt vrij dom over.
Nee hoor. Misschien als we in een serieuze discussie verwikkeld waren, maar in dit geval niet. Op jou misschien, maar ook dat zal in werkelijkheid wel meevallen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.