Oud 13-03-2003, 13:24
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik heb bijna elke dag last van hoofdpijn.
komt dat omdat ik me te druk maak, stress of heeft het andere redenen....
is het schadelijk om zo vaak hoofdpijn te hebben?
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:13
poesiefox
poesiefox is offline
De pijn is alleen een symptoom, maar is zelf niet schadelijk, alleen vervelend.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:14
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik leef nu elke dag op asperine teveel daar van is toch ook niet goed???
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:30
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
niet doen.. probeer het zonder aspirine.

kijk als je elke dag aspirine neemt raakt je lichaam eraan gewend en heb je steeds hogere dosissen nodig voor hetzelfde effect..

verder zou ik toch wel evenn langsgaan bij de huisarts

dr zijn zoveel redenen waarom je hoofdpijn kan hebben, daarom is dr nu neit echt een antworod voor. hou gewoon bij wat je elke dag doet en vertel dat tegen de husiarts als ze het aan je vraagt..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:33
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik dacht zelf misschien migraine of zo maar ik ga ffies langs de dokter..

bedankt
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:53
mizzchrizz
mizzchrizz is offline
Ik heb zelf al 5 jaar elke dag last van hoofdpijn.. dat komt dor een ongeluk. Ga in ieder geval naar de dokter en als de hoofdpijn blijft aanhouden laat je dan niet afschepen met een antwoord als stress want dat ging bij mij ook zo maar het bleek heel iets anders te zijn! Ga op je eigen gevoel af. Neem zeker niet te veel aspirines, daar word je alleen maar beroerder van en op een gegeven moment helpen die ook nix meer! Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:56
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik heb die hoofdpijn nog niet zo gek lang maar ik zit de laatste tijden met erg veel dingen in me hoofd groote stress op school... dus ik denk dat het daar door komt, maar mijn vader heeft en ook last van en mijn oma heeft migraine... weet niet of het erfelijk is of zo
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb hier laatst ook een vergelijkbaar iets over gepost. Misschien heb je er wat aan. topic

Succes en sterkte
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:07
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2003 @ 14:57:
Ik heb hier laatst ook een vergelijkbaar iets over gepost. Misschien heb je er wat aan. topic

Succes en sterkte
bedankt voor die link, heb meer informatie kunnen vinden daar
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:08
Verwijderd
Van de stof aspirine kun je te veel krijgen, dus te vaak is niet goed. Ik geloof dat je tijdens je leven 2000 standaard-aspirinetabletten kunt slikken, als je er meer slikt kun je last krijgen van je lever. Misschien is paracetamol een beter idee als je zo vaak een pijnstiller gebruikt.

Maar erg goed dat je naar de dokter gaat, want genezen is beter dan verzachten (*heeft te veel reclame gekeken*).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:09
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik gebruik ook paracetamol, maar helpt niet zo veel meer als in het begin
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:12
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef op 13-03-2003 @ 14:33:
ik dacht zelf misschien migraine of zo maar ik ga ffies langs de dokter..

bedankt
voor migraine moet je toch echt flitsen zien..

komt nog bij dat je dat als het goed is alleen in aanvallen hebt, max 3 dagen eens per maand ongeveer waarin je echt nix meer kan.. helemaal plat ligt, dat is bij jou nietzo dus je kan helemaal geen migraine hebben
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:16
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 13-03-2003 @ 15:12:
voor migraine moet je toch echt flitsen zien..

komt nog bij dat je dat als het goed is alleen in aanvallen hebt, max 3 dagen eens per maand ongeveer waarin je echt nix meer kan.. helemaal plat ligt, dat is bij jou nietzo dus je kan helemaal geen migraine hebben
migraine is 10x zo erger dan gewoon hoofdpijn, maar misschien een begin van
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 13-03-2003 @ 15:12:
voor migraine moet je toch echt flitsen zien..
hoeft niet
volgens mij kun je het op verschillende manieren hebben.
Ik ga het ff opzoeken
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
*vind*
Migraine is een bonzende hoofdpijn die meestal voorkomt aan één kant van de schedel. De pijn is heftig en houdt 4 tot 72 uur aan.
Meestal is er sprake van misselijkheid, braken en overgevoeligheid voor licht en geluid. Aan deze symptomen kunnen auraverschijnselen vooraf gaan. Bij een aura zie je 15 tot 45 minuten voor de aanval lichtflitsen. Ook kunnen verschijnselen optreden als wazig zien, het waarnemen van blinde vlekken, spraakstoornissen, slapheid en een kortdurende verlamming van de ledematen.
bron: gezondheidsplein


nu ga ik nog ff opzoeken of het altijd aan één kant is
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:25
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2003 @ 15:22:
hoeft niet
volgens mij kun je het op verschillende manieren hebben.
Ik ga het ff opzoeken
mijn oma heeft altijd hele erge hoofdpijn en dan doet ze de vinger in haar keel en is het veel minder, gaat ze slapen en is het weg

een collega van mijn werk (40 jaar ongeveer) als hij een aanval heeft moet hij in een kamer gaan liggen waar geen straaltje licht naar binnen kan en na 3 dagen komt hij eruit is het over...

het verschilt nogal
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef op 13-03-2003 @ 15:25:
mijn oma heeft altijd hele erge hoofdpijn en dan doet ze de vinger in haar keel en is het veel minder, gaat ze slapen en is het weg

een collega van mijn werk (40 jaar ongeveer) als hij een aanval heeft moet hij in een kamer gaan liggen waar geen straaltje licht naar binnen kan en na 3 dagen komt hij eruit is het over...

het verschilt nogal
ja idd. Ik heb ook gevonden dat maar 15% van de migraine patienten last heeft van lichtflitsen enzow. Dus dyfusica, wat jij zei klopt absoluut niet bron
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:35
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik zal denk ik geen migraine hebben, want heb koppijn maar heb nooit echt last van het licht, soms wel hoor en wordt ik ook gek van stemmen enz.. maar kan ook nog wel dingen doen...

leuk dat je zo aan het zoeken bent naar informatie
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef op 13-03-2003 @ 15:35:
ik zal denk ik geen migraine hebben, want heb koppijn maar heb nooit echt last van het licht, soms wel hoor en wordt ik ook gek van stemmen enz.. maar kan ook nog wel dingen doen...

leuk dat je zo aan het zoeken bent naar informatie
haha, ja ik kan daar ineens ontzettend mee bezig zijn. Maar ehm, ik wilde eigenlijk ook niet de verwachting wekken dat jij migraine hebt. Maar ik vond het zo raar wat zij zei, dat ik ff ging zoeken

Maare, ik weet zelf niet zo goed wat je eraan kunt doen. Mede doordat ik er zelf ook zo ontzettend veel last nog van heb. Gelukkig is het nu sinds 2 dagen minder.
Tis iig een goed idee om naar de huisarts te gaan, hij kan tips geven over medicijn gebruik, en sowieso over hoe je ermee om moet gaan.
Maare wat denk je zelf waardoor het komt, heb je veel stress ed.?
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het minder als je vakantie hebt en je tijd hebt om te ontspannen en je niet zo in de dagelijkse sleur van school zit??? Dan zou je namelijk kunnen zeggen dat het aan stress te wijten is. Ik heb altijd de eerste maand na de zomervakantie als ik weer naar school ga hoofdpijn omdat ik dan weer aan de drukte van school moet wennen maar dat gaat altijd weer over en heb ik in de vakantie ook niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:55
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik denk nu ook dat het komt door de vele druk aan me hoofd, en vooral de stress op school, slaap tekort enz..
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:47
poesiefox
poesiefox is offline
De Pil. Toen ik stopte was ik voor 90 % van mijn hoofdpijn af. Dat was dus echt migraine, met lichtgevoeligheid, overgeven en een hele gemene pijn en 24 uur platliggen.

Aspirine is vooral slecht voor je maag. Paracetamol is een aanslag op je lever. Bij migraine helpt aspirine vaak beter dan paracetamol. Zetpillen zijn het beste, want je maag werkt dan niet goed.

Een goed hoofdkussen en een goed matras wil ook nog wel eens helpen. Gewone spaningshoofdpijn is een spierenkwestie.

Een aneurisma, een zwakke plek in een bloedvat in de hersenen, voel je niet. Tot hij knapt.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:50
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
kan het aan de pil liggen dan?? die gebruik ik nu al 5 jaar en heb nog niet zolang hoofdpijn.

als die zwakkeplek ader knapt is dat dan een hersenbloeding??
mm ik ga maar ff gou naar de dokter
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:49
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2003 @ 15:30:
ja idd. Ik heb ook gevonden dat maar 15% van de migraine patienten last heeft van lichtflitsen enzow. Dus dyfusica, wat jij zei klopt absoluut niet bron
dat weet ik, maar je hebt zoveel verschillende vormen van migraine.. alleen je hebt meer dingen nodig voor migraine dan alleen hoofdpijn, het mag niet te lang duren en is niet voortdurend.l. na een paar dagen is het weg

alleen mijn neuroloog heeft mij verteld dat als je jong bent je migraine nog wat kan veranderen van de volwassen migraine
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:50
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef op 13-03-2003 @ 17:50:
kan het aan de pil liggen dan?? die gebruik ik nu al 5 jaar en heb nog niet zolang hoofdpijn.

als die zwakkeplek ader knapt is dat dan een hersenbloeding??
mm ik ga maar ff gou naar de dokter
nou als je nu pas voor het eerst last krijgt en toen je begon of de jaren daarvoor niet lijkt me niet echt.. je kan wel migraine krijgen van de pil maar dan krijg je dat meestal toch wel in de eerste paar maanden al... niet pas na 5 jaar dus dat is het denk ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb even alles gelezen wat je gezegd heb, ook in het andere topic van dreen.. K denk dat je spanningshoofdpijn heb, je zie dat het minder werd als je je ontspande.. nou dan is spanningshoofdpijn het meest logishc.. ga gewoon iedere keer als je hoofdpijn op voelt komen even een half uurtje liggen.. kijk maar of dat helpt.. en doe het gewoon even wat rustiger aan.. als je hoofdpijn minder word of weggaat weet je dat het helpt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
<(-_-)> schreef op 13-03-2003 @ 14:33:
ik dacht zelf misschien migraine of zo maar ik ga ffies langs de dokter..
Tegen migraine helpen aspirines niet, hoor... En stress kan heel goed de oorzaak van hoofdpijn zijn. Idd iets zoeken om te ontspannen, dat zal al heel veel schelen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 13-03-2003 @ 18:52:
K denk dat je spanningshoofdpijn heb, je zie dat het minder werd als je je ontspande.. nou dan is spanningshoofdpijn het meest logishc.. ga gewoon iedere keer als je hoofdpijn op voelt komen even een half uurtje liggen.. kijk maar of dat helpt.. en doe het gewoon even wat rustiger aan.. als je hoofdpijn minder word of weggaat weet je dat het helpt
ook migraine kan minder worden als je ontspant. Misschien is het beter om de huisarts een diagnose te laten stellen
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 13-03-2003 @ 18:49:
dat weet ik, maar je hebt zoveel verschillende vormen van migraine.. alleen je hebt meer dingen nodig voor migraine dan alleen hoofdpijn, het mag niet te lang duren en is niet voortdurend.l. na een paar dagen is het weg
hmz, ik denk dat je iets te snel oordelen geeft. Je zei dat het geen migraine kán zijn omdat ze geen licht flitsen ziet. Dat is nogal kortzichtig gezegd, en daar ging ik op in.
Er zijn erg veel mogelijkheden kwa (?) hoofdpijn, je kunt bijv ook een combinatie van spanningshoofdpijn en migraine hebben. Zo kan het toch dat je bijna elke dag hoofdpijn hebt, en toch ook migraine.

@ <(-_-)>: laat je wat van je horen als je bij de huisarts bent geweest?
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2003 @ 20:43:
Zo kan het toch dat je bijna elke dag hoofdpijn hebt, en toch ook migraine.
*hier het levende bewijs*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:06
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2003 @ 20:43:
hmz, ik denk dat je iets te snel oordelen geeft. Je zei dat het geen migraine kán zijn omdat ze geen licht flitsen ziet. Dat is nogal kortzichtig gezegd, en daar ging ik op in.
Er zijn erg veel mogelijkheden kwa (?) hoofdpijn, je kunt bijv ook een combinatie van spanningshoofdpijn en migraine hebben. Zo kan het toch dat je bijna elke dag hoofdpijn hebt, en toch ook migraine.
ok misshcien, ik bedoelde meer al die dingen bij elkaar, snapje..

Alleen migraine is echt heel lasitg.. Ik heb hele boeken dr over moeten lezen.. Voor volwassenen moet je als je hoofdpijn hebt, het in aanvallen hebben.. Als je zo n aanval hebt kan je echt een tijd helemaal niks meer doen. maar je hoeft geen hoofdpijn te hebben.. Je kan ook flitsen zien om migraine te hebben.. maar je moet geloof ik toch wel 1 van de 2 hebben//
Maar voor kinderen kan je allerlei vormen hebben..(wel alleen hoofdpijn en flitsen en nog aantal bijverschijnselen) Dat is nog veel moeilijker

Dat kan, alleen ik denk niet dat dat is, omdat ze zei dat als ze zich ontspande de hoofdpijn wegging of minder werd.. En dat is iets dat echt bij spanningshoofdpijn hoort en niet bij migraine..

Ja je kan een combi van spanningshoofdpjin en migraine hebben maar dan moet je wel ook nog een ander sypmtoom drbij hebben.. Ik bedoel, bij beide dingen hoort hoofdpijn maar het is toch een net iets andere hoofdpijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:12
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 14-03-2003 @ 08:06:
Alleen migraine is echt heel lasitg.. Ik heb hele boeken dr over moeten lezen.. Voor volwassenen moet je als je hoofdpijn hebt, het in aanvallen hebben.. Als je zo n aanval hebt kan je echt een tijd helemaal niks meer doen. maar je hoeft geen hoofdpijn te hebben.. Je kan ook flitsen zien om migraine te hebben.. maar je moet geloof ik toch wel 1 van de 2 hebben//
Maar voor kinderen kan je allerlei vormen hebben..(wel alleen hoofdpijn en flitsen en nog aantal bijverschijnselen) Dat is nog veel moeilijker
D'r zijn zoveel verschillende kenmerken van migraine, niet alleen lichtflitsen en hoofdpijn (hoofdpijn hoort er voor zo ver ik weet wel altijd bij ) zijn kenmerken. Ik heb voor zo ver ik me kan herinneren nog nooit lichtflitsen gezien voor/bij een aanval en ik ben toch echt volwassen.

Citaat:

Ja je kan een combi van spanningshoofdpjin en migraine hebben maar dan moet je wel ook nog een ander sypmtoom drbij hebben.. Ik bedoel, bij beide dingen hoort hoofdpijn maar het is toch een net iets andere hoofdpijn.
Flink verschillend. Maar spanning kan wel een oorzaak zijn van migraine. En als die spanning dus minder wordt, kan ook de migraine minder worden, lijkt me. Maar ik denk, als 'niet-dokter', ook dat het bij <(-_-)> eerder spanningshoofdpijn is dan migraine, omdat migraine vaak echt in aanvallen komt en een aspirine dan echt niet werkt en je last hebt van licht, je bent vaak misselijk, enz. Maar goed, ik ben geen dokter, als ze het zeker wil weten moet ze daar maar ff langs gaan, lijkt me ene beter plan. Steeds maar pillen slikken is niet goed iig.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 08:12:
D'r zijn zoveel verschillende kenmerken van migraine, niet alleen lichtflitsen en hoofdpijn (hoofdpijn hoort er voor zo ver ik weet wel altijd bij ) zijn kenmerken. Ik heb voor zo ver ik me kan herinneren nog nooit lichtflitsen gezien voor/bij een aanval en ik ben toch echt volwassen.

nee hoor.. ik heb migraine maar geen hoofdpijn, wel flitsen.

Citaat:
dreen schreef:
Ik heb ook gevonden dat maar 15% van de migraine patienten last heeft van lichtflitsen enzow.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:24
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 14-03-2003 @ 08:22:
nee hoor.. ik heb migraine maar geen hoofdpijn, wel flitsen.
euh...migraine is toch koppijn...? Je zult best gelijk hebben, maar ik heb er nog nooit van gehoord, vandaar dat ik dus zo iets van heb.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Migraine
Migraine is een aanvalsgewijs optredende, meestal eenzijdige, matige of heftige, bonzende hoofdpijn. De duur van een aanval kan variëren van vier uur tot enkele dagen. Dit vrijwel altijd in combinatie met misselijkheid of braken. Tijdens de aanval worden licht en geluid slecht verdragen.
Migraine kan zich van te voren aankondigen. Ongeveer 30 minuten voor de aanval door middel van klachten met betrekking tot het gezichtsvermogen (bijvoorbeeld het zien van schitteringen, sterretjes, bepaalde lichtfiguren of minder goed zien). Enkele uren tot dagen voor de aanval door middel van klachten zoals stemmingsveranderingen, concentratieverlies, gapen, overactiviteit of inactiviteit en zin hebben in het eten van zoetigheid.

Er zijn verschillende factoren die migraine kunnen uitlokken, zoals emoties (stress, verdriet, woede, zorgen), vermoeidheid, inspanning, ontspanning, weersveranderingen en bepaalde voedingsmiddelen (zoals alcohol, chocolade, citrusvruchten, kaas, koffie en de onthouding van koffie).
Bij vrouwen kunnen de vrouwelijke hormonen een rol spelen bij het ontstaan van een migraineaanval: de menstruatiecyclus en 'de pil' zijn in dit kader belangrijke factoren.
Er wordt dan gesproken van menstruele migraine.
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz37.html
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:26
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 08:24:
euh...migraine is toch koppijn...? Je zult best gelijk hebben, maar ik heb er nog nooit van gehoord, vandaar dat ik dus zo iets van heb.
nee, hoofdpijn is meestal wel hoofdkenmerk maar hoeft niet..

Nou bij deze, het kan wel. Met flitsen heet dan klassieke migraine en zonder hoofdpijn kan ook.. Nouwja ik heb wel hoofdpijn maar dat is spanningshoofdpijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:30
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 08:25:


Migraine kan zich van te voren aankondigen. Ongeveer 30 minuten voor de aanval door middel van klachten met betrekking tot het gezichtsvermogen (bijvoorbeeld het zien van schitteringen, sterretjes, bepaalde lichtfiguren of minder goed zien). Enkele uren tot dagen voor de aanval door middel van klachten zoals stemmingsveranderingen, concentratieverlies, gapen, overactiviteit of inactiviteit en zin hebben in het eten van zoetigheid.
dit heb ik dus altijd.. die sterretjes, die schitteringen enzo.. alleen ik heb ze niet voordat een aanval begint, ik heb ze altijd.. de hele dag door, al vanaf mei vorig jaar aan 1 stuk door.. Als ik naar de lucht kijk zie ik altijd sterretjes, anders soms.. lichtfiguren heb ik ook gezien. Al die dingen heb ik alleen ik heb nog nooit een aanval gehad
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:30
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 14-03-2003 @ 08:26:
nee, hoofdpijn is meestal wel hoofdkenmerk maar hoeft niet..

Nou bij deze, het kan wel. Met flitsen heet dan klassieke migraine en zonder hoofdpijn kan ook.. Nouwja ik heb wel hoofdpijn maar dat is spanningshoofdpijn.
Citaat:
Migraine
"Met migraine valt niet te spotten. De hoofdpijn komt in aanvallen, en tijdens zo'n aanval kun je eigenlijk niet werken. Migraine verstoort de dagelijkse gang van zaken en dat kan verregaande consequenties hebben voor je sociale en maatschappelijke leven. Je hebt dan ook geen 'last' van migraine, maar 'lijdt' aan migraine. Gelukkig is er tegenwoordig een scala aan medicijnen waarmee je de aanvallen kunt afzwakken/onderdrukken waardoor het dagelijkse leven minder wordt verstoord."
Citaat:
Is het migraine of niet?
Wanneer kun je hoofdpijn migraine noemen? Zelfs elke migraineaanval kan immers anders zijn! Een migraineaanval kan 4, maar ook 72 uur duren. Er zijn meer typische migraineverschijnselen. Een echte aanval wordt door in ieder geval 2 van de volgende symptomen gekenmerkt:

De hoofdpijn is éénzijdig
Er is sprake van 'bonzende' hoofdpijn
De pijn verergert bij beweging
De pijn verergert door licht
http://www.hoofdpijn-test.nl/

Ik kom toch overal die hoofdpijn tegen...maar goed...


Citaat:
Wat is het?
Migraine is de meest voorkomende hoofdpijn die in aanvallen komt. Deze aanvallen verschillen zeer van persoon tot persoon, en zelfs bij één persoon kan in de loop van de jaren het klachtenpatroon wijzigen. Daarnaast zijn er ook veel verschillende typen migraine. Hier beschrijven wij alleen de twee meest voorkomende, namelijk migraine zonder aura ("gewone migraine") en migraine met aura ("klassieke migraine"). Zo blijven onder andere migraine zonder hoofdpijn, oogmigraine, status migrainosus en migraine met acuut aura onbesproken.
http://www.dokterdokter.nl/folderrek/index.cgi?id2=268

Hier staat iets in over migraine zonder hoofdpijn...okee, maar ik blijf het vaag vinden. Heb je dan alleen lichtflitsen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:34
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 08:30:


Hier staat iets in over migraine zonder hoofdpijn...okee, maar ik blijf het vaag vinden. Heb je dan alleen lichtflitsen ofzo?
ja alleen de flitsen.. allee dingen die je hoort te zien voor een aanval maar ik heb het altijd.. aan een stuk door vanaf mei vorig jaar. de hele dag door.. gem 100 per uur ongeveer.. soms meer..

maar ik ben nog jong dus daarom kan het komen volgens de neurologen.. Dan kan het nog wat verschillen van de volwassen vorm die jij noemt//

en dat zonder hoofdpijn had ik ook maar alleen gelezen in een boek van minstens 400 blz dat alleen over migraine ging.

ik heb wel hoofdpijn maar dat is zeker weten spanningshoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:41
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 14-03-2003 @ 08:34:
ja alleen de flitsen.. allee dingen die je hoort te zien voor een aanval maar ik heb het altijd.. aan een stuk door vanaf mei vorig jaar. de hele dag door.. gem 100 per uur ongeveer.. soms meer..
Zijn d'r geen medicijnen voor? Tegen migraine met hoofdpijn hebebn ze die ook, ze werken alleen niet altijd even goed (schijnt), maar ze zijn er wel.

[quote]maar ik ben nog jong dus daarom kan het komen volgens de neurologen.. Dan kan het nog wat verschillen van de volwassen vorm die jij noemt[quote]
En stond niks over verschillen...of ik heb niet goed gelezen, kan ook.

Citaat:
en dat zonder hoofdpijn had ik ook maar alleen gelezen in een boek van minstens 400 blz dat alleen over migraine ging.
Aantal bladzijdes hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van een boek. En je hoeft me ook niet te overtuigen met een zogenaamd indrukwekkend aantal blz.

Citaat:
ik heb wel hoofdpijn maar dat is zeker weten spanningshoofdpijn
Ik geloof je wel, ik vroeg me alleen wat dingen af, dat mag toch?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:47
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 08:41:
Zijn d'r geen medicijnen voor? Tegen migraine met hoofdpijn hebebn ze die ook, ze werken alleen niet altijd even goed (schijnt), maar ze zijn er wel.
ik heb de standaartmedicijnen al gehad, ze hielpen alleen niet.. En zo supererg zijn die flitsen nou ookweer niet, het is wel irri maar ik heb liever de hele dag flitsen dan de hele dag hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:53
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 14-03-2003 @ 08:47:
ik heb de standaardmedicijnen al gehad, ze hielpen alleen niet..

En zo supererg zijn die flitsen nou ookweer niet, het is wel irri maar ik heb liever de hele dag flitsen dan de hele dag hoofdpijn
Das niet fijn dan iig.

Stel je voor, de hele dag migraine hoofdpijn...of gewone hoofdpijn (al vervelend genoeg)...naja, das dan een 'geluk' bij een ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:01
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
erg bedankt voor deze vele informatie
ik ga gewoon verder met rusten als ik hoofdpijn heb, dat helpt al enorm en ik ga gewoon ffies langs de dokter die heeft misschien medichijnen voor als het echt te gek wordt.
ik krijg ook vaak hoofdpijn op school en ja geen rust dus het wordt steeds erger.

dreen ik zal je laten weten wat de dokter zei

en een spanningshoofd zou erg goed kunnen.
maar kan ik dat een beetje vergelijken met een ziekte, ik moet meer rust hebben enz.. voordat het verdwijnt???
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 09:06
Verwijderd
Citaat:
<(-_-)> schreef op 14-03-2003 @ 09:01:
en een spanningshoofd zou erg goed kunnen.
maar kan ik dat een beetje vergelijken met een ziekte, ik moet meer rust hebben enz.. voordat het verdwijnt???
Ik denk dat je moet leren ontspannen en misschien leren omgaan met situaties die veel spanning/stress opleveren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 07:46:
*hier het levende bewijs*
mja, ik ook, misschien
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn
KleineeRenee
10 27-07-2009 19:38
Flora & Fauna hoofdpijn van konijnen? allergisch?
wba
4 23-03-2005 15:57
Lichaam & Gezondheid Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn
Diary of Dreams
17 08-03-2005 14:51
Lichaam & Gezondheid Pijnstiller de oorzaak van hoofdpijn
ekki
66 21-08-2004 14:54
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn :(
anonieme_teddybeer
20 05-11-2003 18:40
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn
U-NiQ
9 29-08-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.