Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 23:20
robopij
robopij is offline
Ik krijg binnenkort Frans en Duits Schoolexamen. Dit is dus voor elk van beiden één cijfer, dat dus tevens mijn diplomacijfer zal zijn. Het telt dus heel zwaar mee.

Nu vraag ik me af of ik voor Frans en Duits CITO-examens zal krijgen of oude examenteksten.

Nu weet ik dat ik vijf teksten zal krijgen voor het examen, en dus wil ik aan degene die al een offcieel CITO-examens hebben gehad, vragen uit hoeveel teksten het bestond en hoeveel tijd er beschikbaar voor was. Hierbij maakt het me niet uit welk vak het was, als het maar een offcieel CITO-examen is geweest.

Als het officiele CITO-examen namelijk niet uit 5 examens bestaat, ga ik me intensief bezighouden met het oefenen van oude examens, (als je begrijpt wat ik bedoel )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 07:07
Verwijderd
Ik neem aan dat dit voor frans en duits 1 is? Ik heb nameljik 4 toetsen in totaal daarvoor. Altijd officiële examens van het Cito. Ze bestaan eigenlijk uit verschillende grotes. Afgelopen keer waren het er 7ven, echt nieuwe. Maar ik heb ook wel eens een kortere gehad met maar 3 teksten, die telde dan ook minder mee. Ik kan me eigenlijk niet herinerren dat ik oude teksten heb gehad. Eigenlijk alleen als d-toets.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:22
robopij
robopij is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-01-2005 @ 08:07 :
Ik neem aan dat dit voor frans en duits 1 is? Ik heb nameljik 4 toetsen in totaal daarvoor. Altijd officiële examens van het Cito. Ze bestaan eigenlijk uit verschillende grotes. Afgelopen keer waren het er 7ven, echt nieuwe. Maar ik heb ook wel eens een kortere gehad met maar 3 teksten, die telde dan ook minder mee. Ik kan me eigenlijk niet herinerren dat ik oude teksten heb gehad. Eigenlijk alleen als d-toets.
Over welke examens heb je het nu?
Wat zijn de officiele examens van het CITO?

Het CITO maakt namelijk twee officiele examens:

1. Het centraal schriftelijk examen (dat eind mei op alle scholen in Nederland tegelijkertijd wordt afgenomen). Dit het examen dat het meest bekend is, en waarvan de teksten, vragen en antwoorden op internet makkelijk gevonden kunnen worden; op sites zoals www.examen.nl www.oefenexamen.nl En ook in de examenbundels. Kortom: alle examens die op internet te vinden zijn, zijn van dit type

2. Een veel minder bekend type examen; vooral bij de scholieren. Dit examen wordt speciaal voor de leraren gemaakt voor de schoolexamens (de examens die niet centraal worden afgenomen: de dossiertoetsen (tentamens) dus). Dit examen kan bij de CITO gekocht worden, http://www.cito.nl/vo/se/leesvaardigheid/eind_fr.htm

Heb je het nu over type 1 of type 2?

Je kunt dit o.a. te weten komen door je af te vragen of je de examens ook op internet kunt vinden. Zo ja, dan is het van type 1.

Het type 2 schoolexamen heeft ook belangrijke kenmerken, zoals:
- De tekst en opgavebladen zijn los van elkaar
- Het examen duurt 100 minuten
- Het examen is in twee versies; het is dan ook waarschijnlijk dat je in je klas twee versies hebt gekregen.
- Het examen bestaat uit meerkeuzevragen en multiple-choise vragen.

Ik zou dus willen dat je keek naar de punten hierboven, en zeggen aan welke eigenschappen je examen voldeed.

Zo kan ik weten welk examen je gekregen hebt

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:24
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
hij heeft het over type 2, want hij krijg die dingen "binnenkort" . De CSE's zijn niet 'binnenkort'....
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 18:59
robopij
robopij is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 26-01-2005 @ 17:24 :
hij heeft het over type 2, want hij krijg die dingen "binnenkort" . De CSE's zijn niet 'binnenkort'....
De eerste en de derde post zijn allebei van mij, de TS .........
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:10
nada lisa
Citaat:
robopij schreef op 26-01-2005 @ 16:22 :
Over welke examens heb je het nu?
Wat zijn de officiele examens van het CITO?

Het CITO maakt namelijk twee officiele examens:

1. Het centraal schriftelijk examen (dat eind mei op alle scholen in Nederland tegelijkertijd wordt afgenomen). Dit het examen dat het meest bekend is, en waarvan de teksten, vragen en antwoorden op internet makkelijk gevonden kunnen worden; op sites zoals www.examen.nl www.oefenexamen.nl En ook in de examenbundels. Kortom: alle examens die op internet te vinden zijn, zijn van dit type

2. Een veel minder bekend type examen; vooral bij de scholieren. Dit examen wordt speciaal voor de leraren gemaakt voor de schoolexamens (de examens die niet centraal worden afgenomen: de dossiertoetsen (tentamens) dus). Dit examen kan bij de CITO gekocht worden, http://www.cito.nl/vo/se/leesvaardigheid/eind_fr.htm

Heb je het nu over type 1 of type 2?

Je kunt dit o.a. te weten komen door je af te vragen of je de examens ook op internet kunt vinden. Zo ja, dan is het van type 1.

Het type 2 schoolexamen heeft ook belangrijke kenmerken, zoals:
- De tekst en opgavebladen zijn los van elkaar
- Het examen duurt 100 minuten
- Het examen is in twee versies; het is dan ook waarschijnlijk dat je in je klas twee versies hebt gekregen.
- Het examen bestaat uit meerkeuzevragen en multiple-choise vragen.

Ik zou dus willen dat je keek naar de punten hierboven, en zeggen aan welke eigenschappen je examen voldeed.

Zo kan ik weten welk examen je gekregen hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2004 jouw examendagboek/blaadjes/gedachten :p
Fantôme
38 01-06-2004 16:57
Psychologie Ik mag geen VWO doen
Rabbi Daniel
149 06-11-2003 22:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen BELONING!!! Voor de CITO leesteksten frans1 en duits1 2002!!!!
Fly
3 19-02-2002 10:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.