Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 18:25
fallen_angel88
fallen_angel88 is offline
Heey!

ik heb een aantal topics bekeken en volgensmij staat mijn vraag er nog niet tussen..
Ik studeer nu Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde aan de RU in nijmegen. Ik heb lang zitten twijfelen of ik nou deze studie wou of een studie met voeding. Deze laatste zou ik namelijk ook heel graag doen maar geen van de studies was ideaal, allemaal leverden ze in mijn ogen wel wat problemen op:

ik ben op de hoogte van 3 studies in de buurt van nijmegen die iets met voeding van doen hebben.

in wageningen:
* voeding en gezondheid (WO) = helaas heb je hier een N-profiel voor nodig, en heb ik het profiel C&M gegaan.
* gezondheidswetenschappen met master voeding en gezondheid(WO) alleen het laatste jaar heeft echt iets van doen met voeding, de eerste jaren zijn dus niet helemaal wat ik wil.

in nijmegen:
Voeding en dietetiek (HBO) dit is een hbo opleiding en ik wil eignelijk het liefste een WO opleiding doen.

Maar nu studeer ik dus PWO in nijmegen. nou was mijn vraag:
Weet iemand of het mogelijk is om twee studies te doen op verschillend niveau. Want als ik er nog een van die studies bij zou willen doen, dan komt denk ik de laatste het beste uit, omdat die ook in Nijmegen is. Maar is het wel mogelijk om een HBO opleiding tegelijk te doen met een WO opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 19:14
Verwijderd
In theorie is het mogelijk, in de praktijk is het een stuk lastiger, zeker met een studie als HBO Voeding en dietiek. Dit omdat het omdat die alleen in voltijd gegeven wordt en omdat de meeste vakken op het HBO verplicht zijn en je vaak ook met stages zit. En je kunt nu eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:19
Mentalgraffiti
Avatar van Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2007 @ 20:14 :
In theorie is het mogelijk, in de praktijk is het een stuk lastiger, zeker met een studie als HBO Voeding en dietiek. Dit omdat het omdat die alleen in voltijd gegeven wordt en omdat de meeste vakken op het HBO verplicht zijn en je vaak ook met stages zit. En je kunt nu eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn...
Voeding en dietiek is ook deeltijd op de HAN
__________________
Yeah, I know..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ook PWO gedaan, en de eerste 2,5 jaar heb je in principe tijd genoeg om extra vakken of een andere opleiding ernaast te doen (of veel te werken). Daarna heb je het gewoon druk en heb je daar veel minder tijd voor. Zo was het tenminste bij mij, maar ik heb begrepen dat ze proberen het onderwijs te intensiveren...
Ik weet van een jaargenootje dat die een poosje de pabo ernaast heeft gedaan. Af en toe moest ze dan een tentamen skippen omdat ze dan per se verplichtingen van de pabo had, maar over het algemeen ging het wel redelijk bij haar. Toen ze haar bachelorscriptie moest gaan schrijven, is ze (tijdelijk) gestopt met de pabo, omdat het vanaf toen niet meer te combineren viel. Volgens mij was de bedoeling dat ze na haar master de pabo weer op zou pakken. Maar precies weet ik het ook niet.
Kun je anders niet bepaalde blokken bij Biologie ofzo volgen, of wil je echt een complete studie met voeding ernaast? Misschien is dit wel een hele domme vraag
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mentalgraffiti schreef op 07-03-2007 @ 20:19 :
Voeding en dietiek is ook deeltijd op de HAN
Maar op het HBO zijn stages meestal verplicht, en dat is eigenlijk altijd overdag. Dus wat dat betreft maakt voltijd/deeltijd weer wat minder uit (tenminste, de deeltijdstudie die ik nu doe, heeft ook een studiebelasting van 40 uur per week).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Mentalgraffiti schreef op 07-03-2007 @ 20:19 :
Voeding en dietiek is ook deeltijd op de HAN
Dat maakt het er deels makkelijker op, maar dan komt er weer een ander probleem bij: bij deeltijd moet je er over het algemeen naast werken (iig een deel van de studie).

Ik kan hem in deeltijd niet op de site vinden trouwens?

Laatst gewijzigd op 07-03-2007 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 16:47
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik zet mijn vraag ook even hierbij..

Ik wil vanaf volgend studiejaar een 2e studie erbij gaan doen. Ik doe nu een HBO voltijd opleiding, en wil hiernaast graag een opleiding Engelse taal en cultuur en/of Turkse taal en cultuur op WO niveau erbij gaan doen. Het is niet zo dat ik echt die hele opleiding wil gaan volgen, ik wil gewoon mijn engels/turks wat opkrikken, dus ik wil niet alle vakken volgen. Ik weet dat een 2e studie gratis is, maar geldt dit ook als dit een deeltijd studie is? En als je 3 studies wilt volgen (oke iets te enthousiast)? Is je 3e dan ook gratis?

Ohja, het maakt toch niet uit als ik niet mijn P ofzo haal van mijn 2e studie? (voor mijn stufi) Het is toch zo dat ik gewoon een diploma moet halen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 16:54
Verwijderd
Volgens mij geldt het ook als de tweede studie een deeltijd studie is en ook voor een derde studie (je betaald gewoon maar één keer collegegeld).

Als je niet de hele studie, maar maar een aantal vakken wilt volgen zou je ik je als ik jou was sowieso niet inschrijven voor de volledige studie, maar als bijvakstudent. Je schrijft je dan gewoon per vak in en mag dan van dat vak de college's volgen, tentamen doen, enz. Als je je inschrijft voor de totale studie moet je gewoon aan de geldende eisen van de universiteit voldoen (en dan zit je dus ook met dingen als bindend studieadvies als de uni dat heeft en daar zul je misschien niet aan kunnen voldoen). Als bijvakstudent gelden alleen de eisen voor het vak waar je je voor ingeschreven hebt en heb je verder nergens mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:05
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-04-2007 @ 17:54 :
Volgens mij geldt het ook als de tweede studie een deeltijd studie is en ook voor een derde studie (je betaald gewoon maar één keer collegegeld).

Als je niet de hele studie, maar maar een aantal vakken wilt volgen zou je ik je als ik jou was sowieso niet inschrijven voor de volledige studie, maar als bijvakstudent. Je schrijft je dan gewoon per vak in en mag dan van dat vak de college's volgen, tentamen doen, enz. Als je je inschrijft voor de totale studie moet je gewoon aan de geldende eisen van de universiteit voldoen (en dan zit je dus ook met dingen als bindend studieadvies als de uni dat heeft en daar zul je misschien niet aan kunnen voldoen). Als bijvakstudent gelden alleen de eisen voor het vak waar je je voor ingeschreven hebt en heb je verder nergens mee te maken.
Jij bedoelt zoiets als à la carte? Maar dat kun je toch niet met alle studies doen? Bijv Turkse taal en cultuur, ik heb nergens gelezen dat zoiets kan. (aan de Universiteit Leiden) Ik heb natuurlijk wel het liefst zoals jij het zegt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:54
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ow wacht, ik heb al gevonden wat je bedoelt! Bij de Universiteit Leiden wordt dat een gaststudent genoemd. Weet je misschien of je zoiets ook bij de UvA en VU hebt?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:58
Verwijderd
Ze verzinnen er op elke universiteit een ander naampje voor (lekker verwarrend). Bijvakstudent, gaststudent, à la carte, 't komt allemaal op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 18:06
Verwijderd
De UvA noemt het bijvakstudent: inschrijven als bijvakstudent

De VU volgens mij ook (ik heb daar zo snel alleen even iets van de faculteit psychologie en pedagogiek gevonden: http://www.psy.vu.nl/fpp.php/studere...ologie/bijvak/ , maar het zal bij andere faculteiten vast min of meer hetzelfde gaan (meer informatie is te vinden op http://www.vu.nl/Student/ trouwens).

Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 18:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO of WO?
Guinie
13 03-11-2010 22:52
Studeren HBO Logistiek & Economie of WO Bedrijfskunde
Verwijderd
3 09-08-2010 16:36
Studeren Rechten studeren?
Verwijderd
65 08-08-2007 13:25
Studeren archeologie naar het HBO
Meertje
7 26-04-2006 13:03
Algemene schoolzaken na HBO nog een studie, studiefinanciering?
Verwijderd
19 21-01-2006 15:05
Algemene schoolzaken combi HBO en WO
Car000
5 15-07-2004 20:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.