Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2011, 20:01
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Wat een ongelooflijk gaaf verhaal
dank je
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Advertentie
Oud 01-04-2011, 20:02
Verwijderd
#spelers Hangronde 5Hangronde 4Hangronde 3Hangronde 2Hangronde 1
1Little Phoebe  Lychee Leto 08Dobermann 04Dobermann 08Schrödinger 12
2Geel  Lychee Leto 12Dobermann 01(geen stem) E1Schrödinger E1
3Dobermann3 Ev **********(onbekend) E1(geen stem) E2Schrödinger 14
4Andijvie  Lychee Leto 03Lychee Leto 05Lychee Leto 05napoleonzuurtje 18
5SweetSmile  Lychee Leto 11Dobermann 09Lychee Leto 19Doux 16
6Schrödinger2 Dp ***************Lychee Leto 01napoleonzuurtje 04
7.sann Little Phoebe 01Lychee Leto 01Lychee Leto 07Dobermann 20Doux 01
8Doux  (onbekend) E1Dobermann 10Queasy 11Schrödinger 08
9Daboman  SweetSmile 13Sweet Smile E2Lychee Leto 14Syori 17
10snoopy  Lychee Leto 02Dobermann 06Lychee Leto 09Doux 05
11napoleonzuurtje1 Dp ********************(onbekend)
12Röps1 Vr ********************napoleonzuurtje 02
13Sherlock  VeGs 06Dobermann 12Dobermann 21napoleonzuurtje 10
14Batave  Lychee Leto 10(geen stem) E3Queasy 13(geen stem) E3
15Syori3 Tv **********Dobermann 08Onait Sirch 04napoleonzuurtje 06
16Queasy2 Dp ***************Dobermann 23(geen stem) E2
17Lychee Leto4 Ww *****Geel 09Dobermann 11Dobermann 22Queasy 11
18VeGs  Lychee Leto 04Dobermann 02Dobermann 18Schrödinger 13
19arPos  Lychee Leto 05(onbekend) E2Doux 03(geen stem) E4
20Onait Sirch  Lychee Leto 07Lychee Leto 03Lychee Leto 10Syori 15
Oud 01-04-2011, 20:20
Lychee Leto
Avatar van Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar goed, zo is het.

Succes wolfjes

@spelleider: waar zijn die plaatjes ook alweer van?
__________________
Mr.Mark en Etmakas
Oud 01-04-2011, 20:29
Verwijderd
Wederom goed verhaal inderdaad.

edit: note to self: morgen herposten: theorieën ná hangronde 2 + theorie phoebe
note2 to self: posts van ll teruglezen van ronde 1/2
Oud 01-04-2011, 20:30
Verwijderd
Dat was al wel redelijk duidelijk, maar toch mooi
Oud 01-04-2011, 20:31
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Bingo! Is die kerel die de minstreel speelt toevallig ook die politicus uit 300?
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 01-04-2011, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Lees vooral mijn verdediging niet.
Sorry zit op mijn werk, dus echt lezen zit er even niet in. Ik kijk er naar als ik thuis ben, als ik nog tijd heb tenminste, anders moet het wachten tot na het weekend.
Oud 01-04-2011, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Bingo! Is die kerel die de minstreel speelt toevallig ook die politicus uit 300?
Offtopic: Nee, dat was Dominic West. Dat weet ik toevallig omdat hij ook in The Wire speelt. Geen idee hoe die gast die de minstreel speelt heet.
Oud 01-04-2011, 21:08
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
De eerste wolf
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 01-04-2011, 21:48
Verwijderd
  1. Ik zal alvast zeggen dat er nog 1 wolf en nog 1 geliefde en wellicht 1 verrader onder Dobermann (in ronde 2) staan. Dus van Sherlock, .sann, VeGs en Little Phoebe zijn er nog 2 of 3 slecht.
  2. Dan is arPos of Geel wrs wolf óf geliefde en wellicht nog 1 verrader. Dus van deze twee is er 1 of 2 slecht.
  3. Bij het Lychee-rijtje staat nog 1 wolf en heel wellicht een geliefde. Dus van Sweetsmile, Daboman, Onait Sirch, snoopy en Andijvie is er nog 1 slecht, misschien 2.
  4. Batave en Doux zijn geen wolf, geen verrader en geen geliefde.


Psychologie en statistiek verschijnen morgen. Dus gelieve op te tyfe met "En wat zijn je argumenten dan? Ik vind je verdacht want je roept onzinnige zaken zonder theorieën. Ik weet niet wat je wilt bereiken met een post zonder beredenering." enz.. Inpakken en optyfe.
Oud 01-04-2011, 21:54
Verwijderd
Link van het plaatje is http://www.daemonstv.com/wp-content/...s_202_0447.jpg . Dus wellicht The Tudors? Overigens ook aangegeven door SL dat dit het thema is.
Oud 01-04-2011, 22:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goede verhalen

En het was toch al duidelijk dat ze wolf waren, maar toch fijn. Op naar de volgende.
Oud 01-04-2011, 22:54
Verwijderd
Citaat:
De eerste wolf
Kaching!
Oud 01-04-2011, 23:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zeg Doux, wanneer kom jij met een verdenking of theorie?
Oud 01-04-2011, 23:52
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Bingo! Is die kerel die de minstreel speelt toevallig ook die politicus uit 300?
Citaat:
Offtopic: Nee, dat was Dominic West. Dat weet ik toevallig omdat hij ook in The Wire speelt. Geen idee hoe die gast die de minstreel speelt heet.
Heb ik even opgezocht. Die acteur die Mark Smeaton (die minstreel dus) speelt heet David Alpay, en is dus niet diezelfde gast.

Citaat:
Link van het plaatje is http://www.daemonstv.com/wp-content/...s_202_0447.jpg . Dus wellicht The Tudors? Overigens ook aangegeven door SL dat dit het thema is.
Het thema is inderdaad The Tudors, en alle plaatjes komen dus uit die serie (met uitzondering van die van Napoleonzuurtje, die komt uit Assassin's Creed brotherhood, wat zich ongeveer in dezelfde tijd afspeelt)
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 02-04-2011, 03:22
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
[list=A][*]Psychologie en statistiek verschijnen morgen. Dus gelieve op te tyfe met "En wat zijn je argumenten dan? Ik vind je verdacht want je roept onzinnige zaken zonder theorieën. Ik weet niet wat je wilt bereiken met een post zonder beredenering." enz.. Inpakken en optyfe.
Niet zo passief-agressief spelen.

Citaat:
arPos
Nee ik verdenk hem van mogelijk vanalles, maar kan hem niet goed plaatsen, bovendien heb ik op lychee gestemt niet op jou
Dat was een reactie op Sherlock; niet op jou.

Citaat:
aar gaat het niet om het gaat erom dat jij als eerste opmerkt dat lychee verdacht is, en terecht maar daarna zegt:
Lychee is niet verdacht ook niet na de uitleg,
Je geeft daarbij geen redenering en ertussen heb je niks gepost, 180 graden draaien en de mensen die dat weigeren te zien die worden m.i. verdachter.
Ik was niet de eerste die LL verdacht vond? Ik heb vrij lang juist niet gevolgd wáárom ze verdacht was. Het was Soija die daar mee begon, geloof ik. Ik vond het pas opvallend toen ze aangaf niet op Dobermann te stemmen, maar ook toen vond ik Dobermann nog een tikkeltje verdachter.
Waar het om gaat, is dat je continu dingen beweerd die niet waar zijn, terwijl er genoeg góede argumenten tegen me in te brengen zijn.

Citaat:
tja wie op doberman zouden nou al de "wolven zijn die daar stonden/gingen staan", k heb wel een flauw vermoeden, sterker ik vermoed 3 wolven onder dober (jij LP en lychee) en denk dat de verrader en andere wolf (sweetsmile waarsch) onder lychee staan (maar de verrader en geel hebben op queasy gestemd) wat het 4-4 lychee-queasy maakt, daarom denk ik ook dat geel de geliefde is met zijn "ik heb toch niet op queasy gestemd" maar het kan ook dat geel, sann of snoopy los van jou geliefde zijn en je plannetjes onverwacht dwarsboomde.
Fijn dat je het in ieder geval eens bent dat er goede kans is dat er drie wolven onder staan. Geloof niet dat iemand dat eerder genoemd heeft, dus waarom doe je alsof dat zo vanzelfsprekend is?

Citaat:
vertel eens wat zijn je alternatieven op mijn theorie.
Ik heb letterlijk gezegd dat ik denk dat er drie wolven onder staan... Je zit er naast met mij, je zit juist met LP en Sweetsmile, denk ik. Sherlock, anders Sann, is wolf. Maar Sherlock is verdachter, aangezien hij ineens voor mij ging afgelopen ronde.

Citaat:
duh daar gaat mijn theorie vanuit, ik kom er namelijk maar niet met 2 wolven daar.
Als je zo graag 'duh' wilt roepen, helpt het als je theorie wat duidelijker is.
Het enige wat je zegt is dat LL wolf is (juist), dat ik wolf ben (fout!), dat LP misschien wolf is (ja, dat is ze denk ik wel) en sweetsmile misschien (ja, ook wolf) en misschien Sherlock (misschien eerder leerling-verrader, dan is Sann wolf).

Als je nu gewoon letterlijk had gezegd: er staan drie wolven onder Dobermann, was het een stuk duidelijker dan allerlei slagen achter de hand houden van mensen die 'misschien wolf' zijn.
Nu leg je de nadruk op de mensen die je misschien verdacht. Ik leg de nadruk op het aantal wolven dat er onder staat.
In jouw theorie komt het er op neer dat zodra jij weet dat ik geen wolf, noch verrader, ben, de volgende wolf dus LP móet zijn. Omdat je de mensen noemt die verdacht zijn.
In mijn theorie komt het er op neer dat er drie wolven staan, en als iemand onschuldig blijkt, staat er nog steeds een wolf. En ga ik niet, zoals jouw theorie leek te impliceren, bij de rest van de spelers naar een wolf zoeken, maar alleen onder dat specifieke rijtje.

Dat jij er vanuit ging dat er drie wolven stonden, kun je natuurlijk makkelijk beweren nadat ik dat letterlijk gezegd heb.
Oud 02-04-2011, 05:31
Verwijderd
Ik ga richting Parijs, tot maandag en succes!
Oud 02-04-2011, 08:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
[list=A][*]Ik zal alvast zeggen dat er nog 1 wolf en nog 1 geliefde en wellicht 1 verrader onder Dobermann (in ronde 2) staan. Dus van Sherlock, .sann, VeGs en Little Phoebe zijn er nog 2 of 3 slecht.
Eensch,
Wat zijn je bedenkingen over Sher en Sann (en evt snoopy), sure kunnen we nu nog een wolf eruit gooien maar daarna wordt het lastig omdat we dan eerst de geliefdes MOETEN proberen te vinden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-04-2011, 09:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik was niet de eerste die LL verdacht vond? Ik heb vrij lang juist niet gevolgd wáárom ze verdacht was. Het was Soija die daar mee begon, geloof ik. Ik vond het pas opvallend toen ze aangaf niet op Dobermann te stemmen, maar ook toen vond ik Dobermann nog een tikkeltje verdachter.
grr lieg niet:
Citaat:
28-03-2011, 16:47
Lychee Leto
Lid
Avatar van Lychee Leto
Lychee Leto is offline

Wij stemmen op Geel.
Citaat:
28-03-2011, 16:56
Geel
18M - Lid
Avatar van Geel
Geel is offline

Voor mensen die afvragen waarom ik switch op Schrödinger niet meteen heb doorgegeven: Dat heb ik al gezegd in de post waarin ik aangaf dat ik het had gedaan. Ik vond dat VeGs wel gelijk had dat het niet slim was om met z'n allen op napoleonzuurtje te gaan stemmen. Toen wist ik natuurlijk niet dat mijn switch gelijkspel in de lijstjes ging veroorzaken, maar het is wel een positieve bijkomstigheid.
Edit: Wacht, ik besef net dat niet verduidelijkt waarom ik mijn switch dan niet meteen heb doorgegeven....Dat heeft ook deels te maken dat ik wat meer tegengewicht wilde geven aan de stemmen op napoleonzuurtje - zonder dat de badguys ervan af wisten.

En kan verder mij iemand uitleggen waarom het zo twijfelachtig is dat er een wolf staat onder Schrödinger? Het was toch 5-5? Ik snap het niet helemaal.

Verder hen ik zo'n gevoel dat er heel veel verdeeldheid heerst onder de dorpelingen. Dat is natuurlijk niet echt vreemd in hangronde 2, maar het valt me wel opeens op.
Citaat:
28-03-2011, 16:59
SweetSmile
16V - Lid
Avatar van SweetSmile
SweetSmile is nu online

Citaat:
.sann schreef:
Kan natuurlijk ook prima reverse zijn. Of jezelf nu indekken zodat je nog niet verdacht bent op basis van stemlijstjes (omdat je anders in je eentje (? moet ik nazoeken maar er stonden er iig niet veel onder rops) onder rops staat en er nu ook op Lychee Leto gestemd wordt om o.a. die reden). Ik vind het niet zo'n rare keuze, zoveel is er nog niet bekend in ronde 2.
Als je het zo bekijkt kan natuurlijk alles prima reverse (reverse, reverse enz.) zijn. En zoals je zegt is er nog weinig bekend in ronde 2, ik ga nog eens even alles nalezen en dan laat ik weten op wie ik stem.
Citaat:
28-03-2011, 17:00
.sann
V - Lid
Avatar van .sann
.sann is offline

Citaat:
Geel schreef:
Voor mensen die afvragen waarom ik switch op Schrödinger niet meteen heb doorgegeven: Dat heb ik al gezegd in de post waarin ik aangaf dat ik het had gedaan. Ik vond dat VeGs wel gelijk had dat het niet slim was om met z'n allen op napoleonzuurtje te gaan stemmen. Toen wist ik natuurlijk niet dat mijn switch gelijkspel in de lijstjes ging veroorzaken, maar het is wel een positieve bijkomstigheid.
Edit: Wacht, ik besef net dat niet verduidelijkt waarom ik mijn switch dan niet meteen heb doorgegeven....Dat heeft ook deels te maken dat ik wat meer tegengewicht wilde geven aan de stemmen op napoleonzuurtje - zonder dat de badguys ervan af wisten.

En kan verder mij iemand uitleggen waarom het zo twijfelachtig is dat er een wolf staat onder Schrödinger? Het was toch 5-5? Ik snap het niet helemaal.

Verder hen ik zo'n gevoel dat er heel veel verdeeldheid heerst onder de dorpelingen. Dat is natuurlijk niet echt vreemd in hangronde 2, maar het valt me wel opeens op.
Ik ben het er mee eens dat er wss 1 onder schrodinger staat. Maar ik denk ook dat er 1 onder napoleonzuurtje staat. En 1/2 'random'. Dus eigenlijk is alles mogelijk.
Citaat:
28-03-2011, 17:01
.sann
V - Lid
Avatar van .sann
.sann is offline

Citaat:
SweetSmile schreef:
Als je het zo bekijkt kan natuurlijk alles prima reverse (reverse, reverse enz.) zijn. En zoals je zegt is er nog weinig bekend in ronde 2, ik ga nog eens even alles nalezen en dan laat ik weten op wie ik stem.
Welkom in het weerwolfspel Alles is ook reverse, of reverse reverse. Of reverse reverse reverse reverse.
Citaat:
28-03-2011, 17:07
Dobermann
29M - Lid
Avatar van Dobermann
Dobermann is offline

Citaat:
Lychee Leto schreef:
Ook is Dobermann wat vreemd met zijn posts. Alsof het verkeerd is dat iemand er meteen achteraan gaat zitten. Wat is er verkeerd aan iemand die meteen flink bezig is? Ik vind het onzin dat dit lijkt alsof VeGs slecht is. Anderen kunnen ook wel denken en als ze dingen zegt die totaal niet kloppen komen we daar snel genoeg achter. Eerlijk gezegd vind ik dit maar een stomme actie en voor mij lijkt het alsof hij niet zo houdt van mensen die druk bezig zijn.

Waarschijnlijk stemmen wij op Geel of Dobermann, ik zal het nog even met Etmakas overleggen en dan geven we die stem zo snel mogelijk door.
Eeh, ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is? Ik merkte alleen wat op zonder daar direct allemaal conclusies aan te verbinden; ik zeg dan ook helemaal niet dat VeGs een slechte rol heeft. Dat jij dit er maar wat graag uit wilt halen vind ik prima maar ik hoop dat ik niet de enige ben die in de gaten heeft dat je wel érg lichtzinnig mij van snode intenties beticht.
Citaat:
28-03-2011, 17:15
VeGs
25V - Lid
Avatar van VeGs
VeGs is offline

Slimme wolven; gelijk de meest niets-zeggende speler er uit gehaald.

Citaat:
Lychee Leto schreef:
Wij stemmen op Geel.

Ik vind dat hij rare dingen doet. Redelijk onzinnige dingen zeggen. Zoals dit:



Echt, hoezo doet Queasy normaal gesproken niet echt actief mee? Dat klopt gewoon niet. Misschien dat ze slecht is, maar ze speelt in mijn ogen niet anders dan anders en al helemaal niet actiever.
Over veilige stemmen doorgeven - wat mij betreft is iemand die in de eerste ronde veilig stemt, niet direct verdacht. En zeker als je, zoals Queasy, die stem helemaal in het begin al doorgeeft. Wel aardig dat hij direct al doorgeeft dat hij bevooroordeeld is.
Bovendien, dat geklooi met valse stemmen van Geel. Ik weet niet, het pleit voor hem dat hij dat meteen na de hangronde heeft gezegd, maar toch - het zit me niet lekker.

Bovendien, zoals .sann al zei: het is pas de tweede hangronde. Zoveel bewijs is er nog niet. Ik begrijp nog niet precies waarom ineens iedereen op ons gaat (is dat gewoon pech, omdat wij in de eerste ronde veilig stonden? Of is iedereen het met Onait eens dat wij te serieus op zijn theorie ingingen?), maar goed.

Ik geef nu onze stem op Geel door.
--
Right. Je vliegt er bijna uit, en dus stem je maar op Geel? Waarom niet uit lijfsbehoud stemmen?

Klinkt alsof je geen stem hebt om te vergeven.
Citaat:
Fijn dat je het in ieder geval eens bent dat er goede kans is dat er drie wolven onder staan. Geloof niet dat iemand dat eerder genoemd heeft, dus waarom doe je alsof dat zo vanzelfsprekend is?
gezien de lijstjes is de statistische kans dat er 3 onder zitten mi net wat hoger dan de statistische kans dat er 2 zitten, of je moet meer informatie hebben, voor mij is het logisch, volgens mij heeft ook niemand beweerd dat er 2 zitten hoogstens 2 a 3

Citaat:
Nu leg je de nadruk op de mensen die je misschien verdacht. Ik leg de nadruk op het aantal wolven dat er onder staat.
Jij bent vele male verdachter dan zelfs LP die al schijtverdacht is:

Weten jullie nog mensen
Citaat:
Citaat:
Little Phoebe schreef:Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven. De kans is er natuurlijk dat ze veilig wilden gaan staan, maar doe je dat als de galg/guillotine je boven het hoofd hangt?
Verdacht dus

Citaat:
In jouw theorie komt het er op neer dat zodra jij weet dat ik geen wolf, noch verrader, ben, de volgende wolf dus LP móet zijn.
Nee of sweetsmile.
er is nog een kleine theoretische kans dat een van de andere en niet LP of Sweetsmile maar een van de andere 3e en/of 4e wolf is

Bovendien zijn LP en Sweetsmile ook als jij wel wolf bent de meest verdachte na jou.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 02-04-2011 om 09:27.
Oud 02-04-2011, 09:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Als ik nog leef volgende ronde ga ik waarsch. op Vegs stemmen, ik hoop dat de dorpelingen dat ook willen doen maar zo niet dan hangt mijn stem ervan af of ik denk dat de kans erin zit de geliefden te vinden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-04-2011, 09:08
Verwijderd
Klinkt verdacht dit!
Oud 02-04-2011, 09:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
prima maar ik durf te wedden dat als vegs niet slecht (wolf en/of geliefde) blijkt ik dit weerwolfspel van voor tot achter 500 keer met de hand overschrijf.

Wat geel in dat spelletje voor betekenis had weet ik niet maar Vegs jij bent de eerste die opmerkt dat lychees uiteindelijke stem op geel verdacht is (daarvoor heeft lychee alleen gezegd de stem uit te brengen en niet vermeld wat de stem inhield en daarvoor heeft lychee alleen maar te kennen gegeven of geel of dober te gaan stemmen)
En dan "pleit lychees stem op geel" ook nog "geel vrij" sure ineens.

Je bent zo smerig als de wolf van roodkapje en als je niet gelynched wordt dan hoop ik dat je hetzelfde lot ondergaat als de wolf in dat verhaal.

Offtopic: (verder niets persoonlijks)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-04-2011, 10:18
Verwijderd
Mooi, een wolf eruit.
Ik ben benieuwd wie de wolven vanavond eten, daar hoop ik dan ook informatie uit te kunnen halen. Op dit moment laat ik mezelf eerlijk gezegd nogal leiden door wat jullie allemaal zeggen. En ik weet dat dat niet goed is, aangezien dit het weerwolfspel is en je niet weet wie je kunt vertrouwen.
Oud 02-04-2011, 10:23
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ja, dat was te verwachten

Toch jammer dat we weer helemaal niets aan het stemlijstje hebben omdat iedereen zich op één persoon stort.

Ik heb nu geen tijd om een theorie te maken want ik moet zo werken maar even zien wat de wolven doen en dan post ik vanavond en desnoods morgen wel iets.
__________________
Yoloswag 420
Oud 02-04-2011, 12:08
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Lychee had op dat moment al meerdere stemmen, omdat ze volgens sommige 'fel' speelde. Op het moment van die verdachte actie waren er dus al genoeg andere spelers die haar verdachten.

Citaat:
prima maar ik durf te wedden dat als vegs niet slecht (wolf en/of geliefde) blijkt ik dit weerwolfspel van voor tot achter 500 keer met de hand overschrijf.

Offtopic: (verder niets persoonlijks)
Weddenschap aangenomen!

Ik stuur je m'n adres wel per pm om je schrijfsel heen te sturen. Ter controle.
Wil je nog een tegenactie als ik wél wolf of geliefde blijk?

Disclaimer: blijk ik zonder het zelf door te hebben leerling-verrader te zijn, dan hoef je ook niet te schrijven hoor.
Oud 02-04-2011, 12:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jongens, ik ben van de zon genieten, ik ga reageren zodra ik terug ben.
Oud 02-04-2011, 16:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, er valt eigenlijk heel weinig te reageren, zie ik.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-04-2011, 17:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Lychee had op dat moment al meerdere stemmen, omdat ze volgens sommige 'fel' speelde. Op het moment van die verdachte actie waren er dus al genoeg andere spelers die haar verdachten.
zucht....

Citaat:
Weddenschap aangenomen!

Ik stuur je m'n adres wel per pm om je schrijfsel heen te sturen. Ter controle.
Wil je nog een tegenactie als ik wél wolf of geliefde blijk?
Nee hoor, dan blijk ik simpelweg psychotisch genoeg om weerwolfspellen te serieus te nemen beloning op zich

Citaat:
Disclaimer: blijk ik zonder het zelf door te hebben leerling-verrader te zijn, dan hoef je ook niet te schrijven hoor.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-04-2011, 18:40
Verwijderd
Ik was het natuurlijk niet vergeten, wolven.


1: Wolven
  • In ronde 2 is het 6-6-2: Lychee (wolf); Dobermann (evilziener); Queasy (dorpeling). Het wordt gelijkspel, Queasy vliegt eruit.
  • De Queasy-stemmers (Doux/Batave) zijn geen wolf.
  • De wolven staan wrs met maximaal 1 onder Lychee Leto, want je stemt in principe niet op je medewolf.
  • De wolven staan wrs met meer dan 1 onder Dobermann, om Lychee Leto te steunen.
  • Wrs is minimaal 1 wolf apart gaan staan.
  • Er stonden dus meer wolven onder Dobermann dan onder Lychee Leto, Dobermann had dus minder stemmen: hij was geen onderdeel van het gelijkspel. Het was gelijkspel tussen Lychee Leto en Queasy.
  • Conclusie 1.1: Er staat nog één wolf onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs.
  • Conclusie 1.2: Er staat één wolf onder Lychee Leto: Andijvie, Daboman, Onait Sirch, snoopy of SweetSmile
  • Conclusie 1.3: Er staat één wolf apart: arPos of Geel.

2: Geliefdes
  • De verrader zou niet op Queasy stemmen, maar op Dobermann. De geheime stemmers op Queasy zijn dus minimaal 2 geliefdes.
  • De geliefdes hebben zich wrs verdeeld onder Dobermann en Lychee Leto. Er stond sowieso minimaal 1 geliefde hier. Anders kon het stemmen op Queasy niet voldoende effect hebben.
  • De Queasy-stemmers (Batave/Doux) zijn geen geliefde. Anders kon het van 6-6-2 geen gelijkspel worden, zonder stembeïnvloeding van de geliedes.
  • Conclusie 2.1: Wrs staat er 1 geliefde onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs.
  • Conclusie 2.2: Wrs staat er 1 geliefde onder Lychee Leto: Andijvie, Daboman, Onait Sirch, snoopy of SweetSmile.

3: Verrader
  • De verrader heeft op Dobermann gesteld.
  • De Queasy-stemmers (Batave/Doux) zijn dus geen verrader. Want dat zou 1 stem minder voor Queasy betekenen, en dan is gelijkspel onmogelijk.
  • De verrader is niet onder Lychee Leto gaan staan: te gevaarlijk + in strijd met functie/doel.
  • Conclusie 3.1: De verrader stond dus óf onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs (hetgeen waarschijnlijker is i.v.m. de aard van de verrader) ...
  • Conclusie 3.2: ... óf de verrader stond apart: arPos of Geel.

DobermannLychee LetoQueasyapart
.sannAndijvieBatavearPos
Little PhoebeDabomanDouxGeel
SherlockOnait Sirch  
VeGssnoopy  
 SweetSmile  
    
1 wolf1 wolfgeen wolf1 wolf
1 geliefde1 geliefdegeen geliefde(geliefde?)
1 verrader?geen verradergeen verrader1 verrader?
Oud 02-04-2011, 18:42
Verwijderd
Spoiler
Oud 02-04-2011, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik was niet de eerste die LL verdacht vond? Ik heb vrij lang juist niet gevolgd wáárom ze verdacht was. Het was Soija die daar mee begon, geloof ik.
Nope. Ze was al door derden verdacht toen ik opmerkte dat ze te serieus ingingen op een zinloze theorie.
Oud 02-04-2011, 19:02
Verwijderd
Ophangvolgorde is dus:
Little Phoebe
Sherlock
.sann
VeGs

Is LP geen wolf/verrader, dan stijgt VeGs in de lijst.
Oud 02-04-2011, 19:24
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb heel veel gevoelens bij veel mensen (dat klinkt verkeerd ) maar die kan ik niet onderbouwen. Dat komt omdat mijn hoofd het te druk heeft met school.

Ik zou zeggen dat we op VeGs of op LP moeten stemmen. LP vind ik echt wel stiller dan anders en ook inhoudslozer dan anders. VeGs maakt voor haar ongebruikelijke fouten en staat in de verkeerde rijtjes.

Verder weet ik nog steeds niet wat ik van arPos moet denken. Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat hij een slechterik is. Dat zou betekenen dat ik niet geloof in Onait Sirch's theorie dat er nog één wolf los stond in hangronde 2. Ik weet het niet zo goed.

Verder moest ik opeens denken aan wat snoopy heeft gezegd:

Citaat:
Godver, nu al de tovenaar eruit. Ik had al zo'n vermoeden na haar opmerking over 'hoge hoed goochelen' oid. Jammer dat de wolven die ook opgepikt hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom ze dat in een eetronde zo gehint heeft, maar goed... Misschien wás het helemaal geen hint.
Ik vond haar al een beetje verraderachtig posten (ja, dat kwam door die ene post die ik had gekwooot, dat is niet veel, dat weet ik) en deze post vind ik ook raar. Ik kan me Syori's post over de hoge hoed niet herinneren. Het kan natuurlijk zijn dat snoopy dat over die hoed heeft opgevangen en bij haarzelf heeft gedacht 'ha! dat is de tovenaar!', maar misschien heeft ze het daarna ook nog onder haar medewolven gebracht?

Ik denk dat ik op LP ga stemmen morgen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-04-2011, 19:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik kan niks anders zeggen dan: oneens.
Oud 02-04-2011, 19:50
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik kan niks anders zeggen dan: oneens.
Ja, en mede daarom vind ik je verdacht. Omdat je niet zoveel zegt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-04-2011, 20:02
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Schotland, kasteel van Lady Phoebe
Lady Phoebe bleek een uiterst charmante gastvrouw. Er werd weldra een feestmaal bereid voor Hertog Daboman en zijn mannen. Toen Daboman vroeg hoe ze dat voor elkaar had gekregen gezien het feit dat de oogst mislukt was en het kasteel wekenlang belegerd was geweest, antwoordde ze met een mysterieuze glimlach: ‘Met weinig middelen kun je ook iets lekkers maken als je een goede kok hebt.’ En lekker dat was het: weldra zaten ze allen te schransen als varkens. Daboman begon langzaam aangeschoten te raken. ‘Dit is zware wijn vrouwe’ zei hij. ‘Waar komt die vandaan?’ ‘Mijn geboortedorp, in het noorden van Schotland’ antwoordde Lady Phoebe. Naarmate hij meer en meer aangeschoten begon te raken verloor Daboman zijn remmingen. Hij vergat dat hij thuis in Londen een vrouw en kind had en begon steeds onsubtieler te flirten met Lady Phoebe. De aantrekkingskracht was wederzijds. Wat er daarna gebeurde was één grote waas. Daboman hoorde Arpos nog op de achtergrond zeggen: ‘Volgens mij heb ik tien zilveren ponden gewonnen Sir Sherlock’ terwijl Lady Phoebe hem naar boven leidde. Eenmaal boven had hij haar korset losgetrokken en was hij bij haar binnengedrongen. Nadat ze heftig de liefde hadden bedreven was hij in slaap gevallen.
Die ochtend erop was hij echter niet in haar bed wakker geworden. Toen hij die ochtend met een gigantische koppijn zijn ogen open deed, bleek hij in een donkere kerker te zitten! Hij keek verbaasd en nog steeds half versuft om zich heen. Droomde hij nog? Aan de andere kant van de tralies stond Lady Phoebe. ‘Wat is hier aan de hand?’ vroeg hij verbaasd. ‘Waarom zit ik opgesloten?’ ‘Dit huidige regime is corrupt’ zei Lady Phoebe. ‘Het is tijd voor een nieuwe koning. Onait Sirch was niet naar mijn kasteel gekomen om het te belegeren, nee hij kwam hier om zijn leger uit te rusten met de wapens in mijn arsenaal. Jullie hadden bijna roet in het eten gegooid. Valt me wel tegen hoe makkelijk jullie je te pakken hebben laten nemen. Mannen zijn ook zo voorspelbaar. Knipper en beetje met je ogen, gun ze een wellustige blik op je boezem en ze zijn zo afgeleid dat ze het slaapmiddel in je wijn totaal niet meer proeven.’ ‘En gisternacht dan?’ vroeg Daboman. ‘We hebben de liefde bedreven…toch?’ Lady Phoebe begon te lachen. ‘O ja, en hoe. Je was echt geweldig, je wist al mijn plekjes te raken. Dat had verder niets met politiek te maken, het was gewoon lang geleden dat ik hier zo’n knappe man op het kasteel heb gehad, je zou je gevleid moeten voelen. Het is jammer dat je voor de tegenpartij speelt, anders had ik je graag nog wat langer in mijn bed gehouden.’ Daboman negeerde het compliment en zei met een gekweld gezicht: ‘En nu? Wat ben je met ons van plan?’ ‘Een losgeld voor je vragen bij koning Sauron natuurlijk’ antwoordde Lady Phoebe. ‘Als je echt zijn beste vriend bent, dan heeft hij vast wel een hoop zilveren ponden voor je over. En zo niet..tsja, dan ben je niet langer nuttig voor ons.’

Deelnemers:
1. Little Phoebe
2. Geel
3. Dobermann (evilziener)
4. Andijvie
5. SweetSmile
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori (tovenaar)
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto (weerwolf)
18. Vegs
19. arPos
20. Onait Sirch

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten

Helaas helaas, de wolven moeten vandaag met rommelende buikjes naar bed toe. Die wolfsbane bleek toch niet goed te verteren. De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Kunnen zij die voordeeltje uitbuiten? Dat merken we morgen om 20.30
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 02-04-2011, 20:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline


Maar is het de bedoeling dat de spelleider vertelt(dttdtdt) dat de wolfsbane gehapt is?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-04-2011, 20:07
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:


Maar is het de bedoeling dat de spelleider vertelt(dttdtdt) dat de wolfsbane gehapt is?
tovenaar is al dood
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 02-04-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
tovenaar is al dood
Ik mag me er niet mee bemoeien (waarschijnlijk) maar het is ook wel eens voorgekomen dat de wolven niet hebben gegeten (vergeten en/of tactiek). Spelleider hoort naar mijn idee niet te vertellen hoe het kwam dat er niemand gegeten is.

Als dit niet mag, verwijder ik de post weer.
Oud 02-04-2011, 20:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik mag me er niet mee bemoeien (waarschijnlijk) maar het is ook wel eens voorgekomen dat de wolven niet hebben gegeten (vergeten en/of tactiek). Spelleider hoort naar mijn idee niet te vertellen hoe het kwam dat er niemand gegeten is.

Als dit niet mag, verwijder ik de post weer.
Lijkt me onwaarschijnlijk maargoed mij hoort officieel de spelleider alleen te zeggen dat er niemand gegeten is zonder de reden..

Ik ga zeer waaschijnlijk Vegs stemmen (op voorbehoud van een onmogelijk gelijkspel of enorme voorkeur voor LP, Geel, of Sweetsmile
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-04-2011, 20:27
Verwijderd
Syori heeft gelijk.

Goede uitslag, verder.
Oud 02-04-2011, 20:46
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Even over het verhaal

Waarom stuurde Lady Phoebe een brief naar koning Sauron als ze niet echt aangevallen werd?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-04-2011, 21:30
Verwijderd
Ik stem Little Phoebe.
Oud 02-04-2011, 22:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ha! Goeie uitslag.

Geel: Dit is de laatste keer dat ik het ga zeggen: ik ben NIET stil. Wat moet ik er op zeggen, echt? Het is gebaseerd op de stemlijsten en toen stond ik verkeerd.
Ik snap alleen niet zo goed dat ik hoofdverdachte ben als andere mensen er net zo vaak in voorkomen als ik.

Ik weet nog niet wie ik stem, daarover morgen meer.
Oud 03-04-2011, 00:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nope. Ze was al door derden verdacht toen ik opmerkte dat ze te serieus ingingen op een zinloze theorie.
ach irrelevant het gaat me meer om het ineens niet verdacht vinden van lychee de eerstvolgende post van Vegs daarna.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 01:37
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Even over het verhaal

Waarom stuurde Lady Phoebe een brief naar koning Sauron als ze niet echt aangevallen werd?
Hmm goed punt. Omdat ze een hooggeplaatst persoon in de val wilde lokken voor losgeld? Eigenlijk heb ik pas vandaag bedacht dat ze stiekem voor de vijand werkte Maar wel eerst een stomende seksscene natuurlijk, want hoe meer seks hoe beter

Iig wel ontzettend gaaf om te horen dat je er ook echt over nagedacht hebt
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 03-04-2011, 01:39
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Ik mag me er niet mee bemoeien (waarschijnlijk) maar het is ook wel eens voorgekomen dat de wolven niet hebben gegeten (vergeten en/of tactiek). Spelleider hoort naar mijn idee niet te vertellen hoe het kwam dat er niemand gegeten is.

Als dit niet mag, verwijder ik de post weer.
Ja en hier heb je gelijk in /faal van mijn kant
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 03-04-2011, 11:38
Verwijderd
Ik heb dit weekend echt te weinig tijd gehad om er goed over na te denken; na Lychee had ik eigenlijk niemand die er echt bovenuit stak qua verdachtheid. Ik heb eerder al aangegeven dat ik het gelijkspel vreemd vond en daarom naar het rijtje onder Dobermann ging kijken (want die hielden ons imo af van Lychee, helemaal met al dat gewissel). Dus .sann, Little Phoebe, Sherlock en VeGs vind ik wat dat betreft het verdachtst momenteel. Vervolgens kan ik me wel in Onaits overzicht vinden en daarom stem ik ook op LP.
Oud 03-04-2011, 12:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Zo, ik ben een weekendje weg geweest. Ik heb wel vluchtig bijgelezen, maar het internet op m'n telefoon was echt dodelijk sloom.
Wel nog meegekregen dat we eindelijk een wolf te pakken hebben Jammer dat we weinig aan het stemlijstje hebben, maar dat zat er een beetje in natuurlijk.

Nu de vraag op wie ik wil stemmen. Ik vind het een beetje gevaarlijk om op wolvenjacht te gaan, nu er één uit is. Als napoleonzuurtje toevallig twee wolven geliefde heeft gemaakt en we hangen de andere wolf op dan hebben de geliefden gewonnen. Eigenlijk zou ik dus liever eerst op geliefdenjacht gaan, maar ik heb nog steeds geen flauw benul van wie er geliefden zouden kunnen zijn. Ik heb wel vage vermoedens, maar die zijn nergens op gebaseerd. En het lastige is dat ik dus eigenlijk alleen mensen durf op te hangen die ik absoluut niét verdenk van wolf zijn. Maar de kans dat die mensen dan geliefde zijn is wel zó klein, en dan hang je dus onschuldige dorpelingen (of ziener e.d.) op... Pfff...
Ik stem vooralsnog ook op LP, hoewel ik hoop dat niet iedereen dat doet zodat we nog wat aan de lijstjes kunnen hebben.
__________________
Tsja

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 12:35. Reden: spelfout
Oud 03-04-2011, 12:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ Onait: misschien heb je het gezegd, maar ik vroeg me even af wat de 'E2' etc. in je tabel betekenen...
__________________
Tsja
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #84
Little Phoebe
500 31-03-2011 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.