Oud 05-04-2003, 00:13
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Haay mensen...
ja misgien klinkt het egt super stom om dit over mezelf te zeggen, maar ik hoor het egt al de laatste 4 jaar van alle kanten; ik ben volwassener dan de rest van mijn leeftijd. Ik hoor het egt elke dag op sgool, van mijn leraren en alle mensen in mijn omgeving en ik merk het zelf ook. Ik baal ook ontzettend dat ik pas in havo 4 tussen mensen van 15 en 16 zit (terwijl ik zelf ook net 16 ben)... met mensen van 20 kan ik beter opschieten...
heeft iemand tips ofzo wat ik kan doen want ik irriteer me super aan de 'kleintjes' (owh dit is egt een fout topic geloof ik) naja als je me dom vind ofzo snap ik dat want het klinkt egt stom hier :$
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 00:19
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Dit is geen stom topic.. Het is alleen jammer dat je zo snel door je jeugd heen schiet qua geestelijke leeftijd.. maar jah!!..

Ik denk dat je er weinig aan kan doen op dit moment omdat je toch met die "kleintjes" in 1 klas moet zitten. Je zult er tijdelijk mee moeten leren leven..

Succes.. en probeer die 16 jarige ook gewoon te begrijpen..

Vraagje: Weet jij eigenlijk wat je er stom aan vind, wat je niet bij 20 jarigen tegenkomt ?
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 00:24
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 05-04-2003 @ 00:19:

Vraagje: Weet jij eigenlijk wat je er stom aan vind, wat je niet bij 20 jarigen tegenkomt ?
geen stom topic--> dankje
idd jammer want ik ben 16 ik wil gewoon lol hebben met mijn leeftijdsgenootjes maar ik vin het gewoon niet leuk!

Ik weet eigelijk niet precies wat ik er stom aan vind. Ze doen gewoon zo moeilijk. als ze bijvoorbeeld vinden dat ze onteregt worden behandeld (verkeerd cijfer ofzo) dan gaan ze ruzie zitten maken met de leraar. terwijl als ze gewoon ff slim zijn, er rustig over praten met de leraar en gewoon goede argumenten hebben dan is die leraar ook weer blij en dat werkt veel mee rin je voordeel tog? Naja van dat soort kleine dingetjes, en dat dan de heeele dag door.
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 00:27
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Maar ik denk dat je dan doeld op een groep 16 jarigen... De macho's want toen ik 16 was.. (2 jaar geleden) toen kon ik ook gewoon met een leraar praten en vond ik dat ook prettiger..

Ik raad je aan je ook met 16 jarige te gaan bezighouden en je zult zien er zitten er best een paar bij die net zo zijn als jij..
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 01:00
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
... waarom zou je jezelf eerst ondruit halen door te zeggen "stom toppic" enzo om het vervolgens "toch maar" te posten.... Beetje Calvinistich... maargoed.

Sommige mensen zijn geestelijk gezien blijkbaar eerder volwassen dan anderen. En sommige worden nooit "Mature". Zelf ging ik bijna nooit met leeftijdsgenoten om omdat ik mij altijd bezig hield met andere soort dingen en ik kon nooit een match vinden. Mijn leeftijdsgenoten hadden het altijd over sex en hoevaak en hoe goed ze het al gedaan hadden enzo. Of het ging over sportprestaties of andere dingen die me niet konden boeien. Wat me vooral afstootte was het onechte en het on-serieuze van wat zij deden. Gelukkig zie ik op dit forum dat het ook heel anders kan en dat de mensen hier (ouder en jonger) echt iets te melden hebben. (okay niet altijd...)

Wat dit toppic betreft denk ik dat je gewoon je eigen weg moet volgen. Verlies je leeftijdsgenoten niet uit het oog want ook die hebben jou iets belangrijks te melden (al is het alleen maar hoe je het niet moet doen of zo). Dat je jezelf meer richt op ouderen geeft ook aan dat je de capaciteit hebt om meer te bevatten. Soms kan je dat leren bij meer volwassen mensen ook al zijn ze in jaren minder oud...
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 01:04
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
idmind schreef op 05-04-2003 @ 01:00:
... waarom zou je jezelf eerst ondruit halen door te zeggen "stom toppic" enzo om het vervolgens "toch maar" te posten.... Beetje Calvinistich... maargoed.

Sommige mensen zijn geestelijk gezien blijkbaar eerder volwassen dan anderen. En sommige worden nooit "Mature". Zelf ging ik bijna nooit met leeftijdsgenoten om omdat ik mij altijd bezig hield met andere soort dingen en ik kon nooit een match vinden. Mijn leeftijdsgenoten hadden het altijd over sex en hoevaak en hoe goed ze het al gedaan hadden enzo. Of het ging over sportprestaties of andere dingen die me niet konden boeien. Wat me vooral afstootte was het onechte en het on-serieuze van wat zij deden. Gelukkig zie ik op dit forum dat het ook heel anders kan en dat de mensen hier (ouder en jonger) echt iets te melden hebben. (okay niet altijd...)

Wat dit toppic betreft denk ik dat je gewoon je eigen weg moet volgen. Verlies je leeftijdsgenoten niet uit het oog want ook die hebben jou iets belangrijks te melden (al is het alleen maar hoe je het niet moet doen of zo). Dat je jezelf meer richt op ouderen geeft ook aan dat je de capaciteit hebt om meer te bevatten. Soms kan je dat leren bij meer volwassen mensen ook al zijn ze in jaren minder oud...
dankje, ik heb hier wel wat aan denk ik
trouwens je hebt gelijk, beetje raar om te zeggen stom topic.. maar misgien als mensen lezen dat ik mezelf volwassener vind dan de rest, denken ze egt zo van 'huhh wat is dat voor een raar persoon' (de reactie heb ik weleens gehad vandaar) dus ik sgref het er maar ff bij.. beetje onzeker..
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 01:22
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
je spelling is iig als die van een kind van 12.......
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 01:23
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 05-04-2003 @ 01:22:
je spelling is iig als die van een kind van 12.......
weet ik
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 06:49
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
dr zitten ook 'goede' van 16 bij. je moet gewoon wat harder zoeken.. want juist de mensen die jou irriteren vallen je op, maar dat wil neit zeggen dat dr in die klas alleen maar irritante mensen zitten

enne ik snap je wel.. ik ben zelf 14, zit ook in 4havo enzo.. qua leeftijd zit ik daar goed (nogsteeds beetje kinderachtig die mensen maar wel ok opzich).. maar bij elke sport enzo waar ik op wil gaan kom ik bij die mensen van 13/14 terecht (ze delen mensen in per leeftijd).. maar ik voel me ook gewoon een stuk ouder
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:16
Verwijderd
Ik denk dat heel veel mensen van 16 (en jonger en ouder ) dit gevoel hebben of hebben gehad. Niemand ligt precies op het 'standaard niveau' van een 16-jarige. Een aantal mensen zitten op dat niveau, een aantal mensen zitten er onder en een aantal mensen zitten er boven, zoals dat met alles is. En van de mensen die er boven zitten zijn er dan weer mensen die zich als jonger dan 16 gedragen (om niet op te vallen bv), mensen die zich aansluiten aan de 'massa' en zich als 16 gedragen en mensen die zich als ouder gedragen.

Naar school moet je, of je dat nou wilt of niet, ga dus gewoon. Zoek op school de mensen uit waar je het het beste mee kunt vinden en zoek buiten school je vrienden.

Zorg er iig voor dat je je niet beter voelt dan 'die kleintjes', want niemand is beter dan een ander. Laat ze in hun waarde, dan zullen ze dat waarschijnlijk ook met jou doen. En juist als je volwassener bent zou je daar begrip voor op moeten kunnen brengen (sorry, ik wil het toch zeggen), dat is een teken van volwassenheid (vind ik iig).

Ik denk btw dat 'de gemiddelde' mens op bepaalde gebieden altijd voor zal lopen op andere ('gemiddelde') mensen. Maar op andere gebieden is hij een 'gemiddeld' mens en op andere gebieden loopt hij/zij achter op de 'gemiddelde' mens. En dat maakt dus weer van iedereen een 'gemiddeld' mens.

(Volgens mij is het niet meer te snappen, maar goed. )

@dyfusica: 't tis toch vrij logisch dat je bij sport ingedeeld wordt op leeftijd?

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:26
Sysy
Avatar van Sysy
Sysy is offline
Ik ben het met leonoor eens, en verder ook nog in de puberteit vindt elke puber dat hij of zij volwassener is dan de rest. Dus misschien denken de klasgenoten juist ook wel dat ze volwassen zijn..
__________________
Creecraw Toad's foot Geese walk Barefoot
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:50
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat al eerder gezegd is; zorgen dat je jezelf
niet boven de 'kleintjes' zet.
Daarmee maak je 't jezelf alleen maar moeilijker imo.
Dat je liever met oudere mensen omgaat moet je zelf weten,
denk niet dat het erg oid zou zijn,
maar hou wel contact met de mensen van jouw leeftijd.
Denk dat er idd heus wel mensen zijn met wie je op één lijn zit,
maar je moet er wel voor open staan,
en niet telkens denken van; 'jee, wat een kindjes '.
(weet niet of je dat doet, maar toch)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:36
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 05-04-2003 @ 09:50:
Wat al eerder gezegd is; zorgen dat je jezelf
niet boven de 'kleintjes' zet.
Daarmee maak je 't jezelf alleen maar moeilijker imo.
Dat je liever met oudere mensen omgaat moet je zelf weten,
denk niet dat het erg oid zou zijn,
maar hou wel contact met de mensen van jouw leeftijd.
Denk dat er idd heus wel mensen zijn met wie je op één lijn zit,
maar je moet er wel voor open staan,
en niet telkens denken van; 'jee, wat een kindjes '.
(weet niet of je dat doet, maar toch)
ja is zo. ik denk niet van Jee Wat Een Kleintjes maar het is soms gewoon moeilijk. Ik laat ze zeker in hun waarde want daar heeft iedereen recht op en idd iedereen is gelijk. Maar ik vind het wel moeilijk omdat ik op de basisschool al heel veel dingen heb meegemeaakt die zij nu meemaken (rusies enzo) en dan is het soms moeilijk om te merken dat anderen nog niet weten hoe ze ermee om moeten gaan zegmaar.
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef op 05-04-2003 @ 12:36:
Maar ik vind het wel moeilijk omdat ik op de basisschool al heel veel dingen heb meegemeaakt die zij nu meemaken (rusies enzo) en dan is het soms moeilijk om te merken dat anderen nog niet weten hoe ze ermee om moeten gaan zegmaar.
Of ze gaan er op een andere manier mee om. Er zijn geen standaard manier hoe je met dingen als ruzies om moet gaan, waren die er maar, dat maakt het allemala een stuk makkelijker. En ik denk dat er meer mensen zijn dan jij denkt die net zo veel, zo niet meer, meegemaakt zullen hebben als jij. Ik denk alleen niet dat veel dingen meemaken het enige is waardoor je 'volwassener' wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ leonoor, het was heel goed te volgen hoor...

Ik ben het er ook wel mee eens... dat de een op een bepaald terrein heel volwassen is, en de ander op ander gebied. Daar ik nou eenmaal niks aan te veranderen.

Zelf ben ik dus 15 en voelde me extra aangesproken bij 'de kleintjes' maar goed, dat maakt verder ook niet uit. Ik heb ook mensen in de klas zitten die volwassener zijn en mensen die minder volwassen zijn om het zo maar te zeggen. Toch komt het ook wel door het leeftijdsverschil op zich. De jongste is 14, de oudste net 18 geworden... Scheelt toch 4 jaar, en dat zit dan in een klas. Maargoed, om 15/16 jarige te vergelijken, wat toch wel de meest voorkomende leeftijd bij ons in de klas is, zie je veel verschillen.

Zo hebben we een meisje in de klas, die kan gewoon heel goed de disipline opbrengen om van te voren te gaan leren enzenz maar aan de andere kant is ze helemaal niet volwassen wat betreft respect hebben voor andere mensen. Zo zou ik nog wel heel wat voorbeelden kunnen noemen.

Maargoed, misschien ben jij op 'alle' terreinen wel veel volwassener als je leeftijdgenoten; maarrr dan zal je toch wel vriendinnen buiten school hebben? En trouwens, zoals iemand anders al zei, de mensen die jou irriteren vallen je op, maar er zullen vast meer mensen in de klas zitten die volwassener als de rest zijn, probeer daar eens op te letten.

En nog 1 ding, probeer iig wel de anderen te respecteren omdat je anders arrogant over kan komen, dan wordt het alleen maar moeilijker in de klas zeg maar.

Zo lang verhaal.....
kus! en suc-6 ermee.
Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 15:16
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2003 @ 09:16:


@dyfusica: 't tis toch vrij logisch dat je bij sport ingedeeld wordt op leeftijd?
ja logisch misschien wel maar ik voel me gewoon te oud voor mensen van 14.. ja ok dat wil neit zeggen dat ze niet aardig kunnen zijn enzo maar ik ben gewoon al een stukje verder...

met alles ga ik om met mensen van gemiddled 2 jaar ouder, op school, vrienden.. alles..
alleen bij sporten willen ze perse dat je met mensen van je eigen leeftijd gaat sporten enzo en ja sorry maar dan ga ik liever helemaal niet sporten. tis niet dat ik wat tegen mensen van 14 heb, alleen ik erger me soms gewoon teveel dood aan ze
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 05-04-2003 @ 15:16:

met alles ga ik om met mensen van gemiddled 2 jaar ouder, op school, vrienden.. alles..
alleen bij sporten willen ze perse dat je met mensen van je eigen leeftijd gaat sporten enzo en ja sorry maar dan ga ik liever helemaal niet sporten. tis niet dat ik wat tegen mensen van 14 heb, alleen ik erger me soms gewoon teveel dood aan ze
Kies een sport die weinig mensen van jouw leeftijd doen, dan moeten ze je wel hoger indelen. Ik heb bv. jaren gewaterpolod en ben altijd de jongste geweest (op één jaar na, toen had ik dispensatie, omdat er geen damesteam was en ik anders dus geen wedstrijden kon spelen). En er zijn ook genoeg sporten die je alleen kunt doen.

Waarom zou je je aan jongere mensen ergeren? Is het niet dat je als je volwassener bent je daar mee om kan gaan? Dat hoort iig wel bij 'volwassener' zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:12
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Is breezertaal niet verboden oid?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-04-2003, 17:44
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2003 @ 17:12:
Is breezertaal niet verboden oid?
offtopic: ben ik nou blind of... Ik zie nergens breezertaal?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
... schreef op 05-04-2003 @ 17:44:
Offtopic: ben ik nou blind of... Ik zie nergens breezertaal?
Offtopic: titel topic
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:08
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2003 @ 17:48:
Offtopic: titel topic
ik kan het niet anders dan onwijs dubbel vinden, dat de topiceigenaresse zit te praten over dat ze haarzelf volwassener voelt, terwijl ze haarzelf het taalgebruik van een 14jarige aanmeet.

't zal wel weer aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2003 @ 18:08:
ik kan het niet anders dan onwijs dubbel vinden, dat de topiceigenaresse zit te praten over dat ze haarzelf volwassener voelt, terwijl ze haarzelf het taalgebruik van een 14jarige aanmeet.

't zal wel weer aan mij liggen.
Offtopic:
Dacht ik ook.. Ben btw bij Rijswijk Station geweest (erlangs gereden), heet het 'De halve maan'?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:20
Verwijderd
Ontopic ajb.

Ik zal de topictitel aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:43
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 05-04-2003 @ 18:19:
Offtopic:
Dacht ik ook.. Ben btw bij Rijswijk Station geweest (erlangs gereden), heet het 'De halve maan'?
Offtopic: Nee het heet tegenwoordig 'nonstop' Het is op het midden van het pleintje met die pyramides.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2003 @ 16:38:
Kies een sport die weinig mensen van jouw leeftijd doen, dan moeten ze je wel hoger indelen. Ik heb bv. jaren gewaterpolod en ben altijd de jongste geweest (op één jaar na, toen had ik dispensatie, omdat er geen damesteam was en ik anders dus geen wedstrijden kon spelen). En er zijn ook genoeg sporten die je alleen kunt doen.

Waarom zou je je aan jongere mensen ergeren? Is het niet dat je als je volwassener bent je daar mee om kan gaan? Dat hoort iig wel bij 'volwassener' zijn, denk ik.
ja dat misschien wel.. .en ik kan er opzich wel mee omgaan..alleen als ik kan kiezen ga ik het niet opzoeken... en ik geloof best dat dat soort sporten dr zijn maar daar moet je vaak al jong mee begonnen zijn enzo, en zo superveel mag ik ook niet.. (omdat ik met bijna alles hoofdpijn krijg enzo)

ik weet wel dat dr ook gewoon wel leuke mensen van 14 zijn alleen tja.. die zitten allemaal in de 1e/2e/3e en zij maken zich al superdruk als ze de volgende dag een so'tje hebben en gaan daar dan uitgebreid over lopen klagen.. en voor hun is het het einde van de wereld als ze met iemand ruzie hebben... tja zo ben ik gewoon niet meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 05-04-2003 @ 19:00:
1. en ik geloof best dat dat soort sporten dr zijn maar daar moet je vaak al jong mee begonnen zijn enzo
2. en zo superveel mag ik ook niet.. (omdat ik met bijna alles hoofdpijn krijg enzo)
1. Das onzin, d'r beginnen genoeg mensen later met een sport. De kans dat je de top bereikt is dan wat minder groot, maar dat hoeft je doel ook niet te zijn.
2. Das weer iets heel anders, daar ging het nu niet over, toch?

Citaat:
ik weet wel dat dr ook gewoon wel leuke mensen van 14 zijn alleen tja.. die zitten allemaal in de 1e/2e/3e en zij maken zich al superdruk als ze de volgende dag een so'tje hebben en gaan daar dan uitgebreid over lopen klagen.. en voor hun is het het einde van de wereld als ze met iemand ruzie hebben... tja zo ben ik gewoon niet meer
Dat heeft, denk ik, niet alleen met leeftijd te maken, ik ken zat mensen die een stuk ouder dan jij zijn en die dat ook hebben. Ik denk dat als je eenmaal het idee hebt dat mensen van je eigen leeftijd kinderachtig en 'anders' zijn, dat je dan alles daaraan toe gaat schrijven, terwijl bepaalde dingen heel normaal zijn. Ik kan jou ook dingen toeschrijven die 'echt bij een veertienjarige passen' en dus zou ik jou ook als 'klein kind' kunnen zien, terwijl ik die dingen ook bij een volwassene tegen zou komen of tegen zou kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2003 @ 19:04:
1. Das onzin, d'r beginnen genoeg mensen later met een sport. De kans dat je de top bereikt is dan wat minder groot, maar dat hoeft je doel ook niet te zijn.
2. Das weer iets heel anders, daar ging het nu niet over, toch?

ja dat weet ik ook wel.. maar dat eerste ik eig ook maar bijzaak.. die 2e reden is eig veel belangrijker..


Dat heeft, denk ik, niet alleen met leeftijd te maken, ik ken zat mensen die een stuk ouder dan jij zijn en die dat ook hebben. Ik denk dat als je eenmaal het idee hebt dat mensen van je eigen leeftijd kinderachtig en 'anders' zijn, dat je dan alles daaraan toe gaat schrijven, terwijl bepaalde dingen heel normaal zijn. Ik kan jou ook dingen toeschrijven die 'echt bij een veertienjarige passen' en dus zou ik jou ook als 'klein kind' kunnen zien, terwijl ik die dingen ook bij een volwassene tegen zou komen of tegen zou kunnen komen.
ja dat weet ik ook wel... alleen geef toe, je vind bijv meer van zulke menen die 14 zijn dan mensen die 18 zijn.. en op sommige plekken kan je ook meer van zulke mensen vinden.. bijv i kdenk dat je op hockeyclubs veel meer van die kinderachtige mensen tegenkomt dan bijv op een schaakclub
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 05-04-2003 @ 19:08:
ja dat weet ik ook wel... alleen geef toe, je vind bijv meer van zulke menen die 14 zijn dan mensen die 18 zijn.. en op sommige plekken kan je ook meer van zulke mensen vinden.. bijv i kdenk dat je op hockeyclubs veel meer van die kinderachtige mensen tegenkomt dan bijv op een schaakclub
Ik weet het niet...ik denk dat 'kinderachtig' meer uiterlijk vertoon is dan dat iemand het werkelijk zal zijn... Ik ken mensen van 14 die heel volwassen over kunnen komen, maar het niet zijn. En ik ken er ook die heel kinderachtig over kunnen komen, maar juist van binnen vrij/erg volwassen zijn. Het zelfde geldt voor 18 jarigen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:35
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
jaaa ik weet het ik typ best lullig.. maar ik heb me ook wel aangepast, iedereen hier in Nijmegen typt zo dus dat heb ik wel overgenomen...
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 01:56
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
missNMGN schreef op 05-04-2003 @ 19:35:
jaaa ik weet het ik typ best lullig.. maar ik heb me ook wel aangepast, iedereen hier in Nijmegen typt zo dus dat heb ik wel overgenomen...
Mijn collega, die redelijk volwassen is, woont in nijmegen; en ik heb hem ook nog nooit betrapt op zo'n manier te schrijven in al onze documentatie op het werk?

Ik neem aan, volwassen als je bent, dat je heel goed kan begrijpen dat schrijven in zulke taal, niet echt representatief is voor jezelf als .. volwassen iemand.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:48
Verwijderd
Ik voel me opzich wel ouder dan de mensen van mijn leeftijd. dat merk je in verschillende dingen.
bijvoorbeeld de dingen waar ze zich druk om maken en als ik dan zo'n kutbui heb dan denk ik: waar maak je je druk om? er zijn ergere dingen in de wereld hoor?

maar ik probeer nog zoveel mogelijk van mijn jeugd te genieten.. en mede door de dingen die er in mijn leven gebeurd zijn geniet ik van bepaalde dingen ook meer en besef ik me bepaalde dingen beter..

ik probeer er juist de positieve dingen uit te halen. iedereen zegt dat ik me ouder gedraag enzo, maar ik probeer dat niet zo te zien...

probeer er het positieve ook uit te halen.. dat is mijn advies..

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2003 @ 14:48:

nutteloze replay.. i know
vind het helemaal geen nutteloze replay.....
er waren replays die nuttelozer waren hoor...
zoals dat er weet ik hoeveel keer werd verteld dat ze haar 'schrijftaal' wel eens mag verbeteren omdat dat eruit ziet als de taal van iemand van 14.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:53
Verwijderd
heb t al verwijderd.
dank je wel trouwens wen..
kus
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2003 @ 14:48:
Ik voel me opzich wel ouder dan de mensen van mijn leeftijd. dat merk je in verschillende dingen.
bijvoorbeeld de dingen waar ze zich druk om maken en als ik dan zo'n kutbui heb dan denk ik: waar maak je je druk om? er zijn ergere dingen in de wereld hoor?

maar ik probeer nog zoveel mogelijk van mijn jeugd te genieten.. en mede door de dingen die er in mijn leven gebeurd zijn geniet ik van bepaalde dingen ook meer en besef ik me bepaalde dingen beter..

ik probeer er juist de positieve dingen uit te halen. iedereen zegt dat ik me ouder gedraag enzo, maar ik probeer dat niet zo te zien...

nutteloze replay.. i know
Ik vind het ook geen nutteloze reply...ik weet alleen niet of ik het er mee eens ben. Ik denk bv. dat je druk maken om andere dingen niet per se aan je leeftijd hoeft te liggen, het kan ook liggen aan de manier waarop je opgevoed bent. Als je ouders andere dingen belangrijk vinden dan de gemiddelde mens en jou dus met die gedachten ed opvoeden, dan komt daar een heel ander kind uitvoort. Bewust en onbewust krijg je toch dingen van je ouders/opvoeders mee.

Om mezelf als voorbeeld te nemen: dingen als kleding en uiterlijk vonden/vinden mijn ouders niet de belangrijkste dingen op de wereld en ik ook niet toen ik in 'die leeftijd' (jaar of 12-16) zat (en nog steeds nog steeds niet echt ). Daarmee was ik dus 'anders' dan veel van mijn klasgenoten, die zich wel om dat soort (voor mij onzinnige dingen) druk maakten. Of over vriendjes ed, dingen waar ik me niet mee bezig hield, omdat ik dat niet nodig vond, omdat er zoals jij al zegt, ergere dingen in de wereld zijn. Ik hield en houd me met andere dingen bezig dan veel van mijn klasgenoten, je zou kunnen zeggen dat ik ouder was/ben, maar ik ben gewoon mezelf. Ik heb vriend(inn)en van 15 en ik heb vriend(inn)en van 24, hun leeftijd is anders, maar zijn ze mijn vriend(inn)en omdat ze een bepaalde leeftijd hebben? Nee, ze zijn mijn vriend(inn)en om wie ze zijn en daarbij maakt hun leeftijd weinig uit. Tuurlijk leeft een 24-jarige over het algemeen in een andere wereld (studeren/werken bv) dan een 15-jarige en tuurlijk maakt dat verschil, maar dat hoeft iemand van 15 nog niet kinderachtig of weet ik het wat te maken.

Ik heb mijn vriend(inn) vaak buiten school gezocht (oudklasgenoten, op sport, op muziek, enz.), omdat er op school weinig mensen rond liepen waar ik het echt mee kon vinden, ze waren vaak met andere dingen bezig enz. Ik kon het over het algemeen met een aantal best vinden, maar echte vriend(inn)en waren het niet, maar dat hoeft ook niet, denk ik. En nu heb ik lekker een beste vriend (en Vriend) buiten school en ik mag er nog mee samen wonen ook. Sorry, moest er nog even bij.

Tip als je met oudere mensen om wilt gaan: Zorg iig dat je zo snel mogelijk klaar bent met de middelbare school, op het hbo kom je over het algemeen ook met oudere mensen in een klas. En zoek ze verder buiten school op.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2003 @ 15:05:
Ik hield en houd me met andere dingen bezig dan veel van mijn klasgenoten, je zou kunnen zeggen dat ik ouder was/ben, maar ik ben gewoon mezelf. Ik heb vriend(inn)en van 15 en ik heb vriend(inn)en van 24, hun leeftijd is anders, maar zijn ze mijn vriend(inn)en omdat ze een bepaalde leeftijd hebben? Nee, ze zijn mijn vriend(inn)en om wie ze zijn en daarbij maakt hun leeftijd weinig uit. Tuurlijk leeft een 24-jarige over het algemeen in een andere wereld (studeren/werken bv) dan een 15-jarige en tuurlijk maakt dat verschil, maar dat hoeft iemand van 15 nog niet kinderachtig of weet ik het wat te maken.
Juist.. wees gewoon jezelf. dan kan er weinig mis gaan. Ik ben gewoon wie ik ben en als je het daar niet mee eens bent of daar een probleem mee hebt, dan is dat jouw probleem en niet de mijne..
En over die vrienden en vriendinnen.. helemaal mee eens

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:12
Verwijderd
wat ik me opeens bedacht:

door die dingen die er in mijn leven zijn gebeurd waardoor ik me ouder voel (vaak) en ouder gedraag (wordt gezegd en merk je soms wel natuurlijk) ben ik me ook meer gaan concentreren op de dingen die misschien wel niet zo heel belangrijk zijn, maar die ook leuk zijn.

Soms wil ik juist van die dingen doen die een 'normale' 16-jarige doet.. even niet denken aan die andere dingen...
vind t moeilijk te verwoorden merk ik.. naja, als je het niet snapt moet je het maar zegge..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2003, 22:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
offtopic @ loontje; heey, een avater gevonden!! leuk joh...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 00:21
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef op 05-04-2003 @ 19:35:
jaaa ik weet het ik typ best lullig.. maar ik heb me ook wel aangepast, iedereen hier in Nijmegen typt zo dus dat heb ik wel overgenomen...
Niet iedereen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-04-2003 @ 22:39:
offtopic @ loontje; heey, een avater gevonden!! leuk joh...

offtopic @ ... : ja, leuk heah? een goede vriend van me heeft me ffies geholpen.. snap het nu eindelijk jeeejj.. vond m wel schattig ja.. ben nog op zoek naar een nieuwe.. jij hebt ook een leuke nieuwe.. kusz
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:32
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Heej missNMGN, ik herken t wel een beetje...Ik hoor ook wel eens dat ik ouder ben dan mn leeftijd zegt...
Maar dat ik beter met mensen van 20 op kan schieten heb ik dan weer niet...Ik zit ook in Havo 4 en kan heel goed met mensen van mn eigen leeftijd opschieten...Dat is geen probleem voor me...
Ik hoop dat je de 'kleintjes' niet laat vallen ofzo want je zult merken dat er meer zijn die dit hebben...Tenminste dat merk ik wel...Mn beste vriendin is niet zo maar ik heb ook een hele leuke meid bij me in de klas en die is ook ouder dan har leeftijd zegt...Ik kan goed met haar praten...Over alles!
Ik hoop dat jij dat ook zal ondervinden!
xxx Suzanne
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Eighteen is a terrible age, and while I walked around with the conviction that I was somehow more grown-up than my classmates, the truth was that I had merely found a different way of being young.

Paul Auster,
uit
Moon Palace
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Waarom kicken veel jongens op jongere meisjes?
Verwijderd
267 18-03-2005 21:56
Psychologie hebben problemen jouw leven veranderd?
CoveredEyes
78 23-01-2004 21:12
Liefde & Relatie waarom is de jongen meestal ouder dan het meisje?
Verwijderd
50 21-10-2003 09:23
Algemene schoolzaken Wat is nou HEt verschil tussen havo en VWO
Vini-Vidi-Vici
144 11-06-2003 23:15
Lifestyle ouder worden - 16+ - mbt vrienden en hobbys ed
Ninnoc
48 04-12-2002 21:44
Liefde & Relatie (V) 13 en (M) 18
vwk
80 16-11-2002 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.