Oud 11-03-2008, 00:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En hier weer verder (deel 21)

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag (daar is dit topic voor)
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum
Oud 11-03-2008, 17:59
Verwijderd
Viel me laatst op toen ik brood zat te eten, dat er gedeeltelijk gehard plantaardig vet in zit. Het was bruin volkorenbrood, notabene! Ook nu heb ik bruin brood gekocht (Mokum's knip tarwe ofzo) en daar zit ook gedeeltelijk gehard vet in. Dat is toch hartstikke ongezond? En ik maar denken dat ik met bruin brood gezond eet...

Is er uberhaupt (supermarkt)brood dat geen ged. gehard vet bevat?
Oud 11-03-2008, 19:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag en gisteren had ik, na een drukke dag op mijn stage, toen ik thuiskwam om 6 uur, het gevoel dat ik flauw ging vallen. Dit heb ik "vroeger" wel vaker gehad, en een eetlepel suiker helpt dan vrij snel, maar ik vraag me af waar dit door komt.
In de voorgaande stageweken heb ik hier geen last van gehad. De week is net zo druk als andere weken en ik heb ongeveer hetzelfde gegeten. Wel probeer ik sinds een paar weken minder te snoepen, maar dat deed ik vorige week en de week ervoor ook al, en toen had ik niet dat duizelige gevoel.
Ik at vandaag bijvoorbeeld dit:
O: 1 snee brood, 1 glas ice tea
T: 1 banaan
L: 2/3 flesje sinaasappelranja, 3 sneetjes brood, 1 pakje liga
T: (op de fiets, omdat ik me duizelig voelde) 1/3 flesje ranja, 2 pepermuntjes, (thuis) 1 eetlepel suiker
Sinds ik stageloop (ik moet in totaal 1.15u fietsen, grotendeels heuvelop) eet ik meer avondeten.

Waar zou die duizeligheid door kunnen komen? En zou het helpen als ik rond half 4 nog iets van fruit of een liga zou eten?
Oud 11-03-2008, 19:47
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Misschien meer ontbijt nemen?
Oud 11-03-2008, 20:29
Mara
Mara is offline
@Noodles: Ik zou dat niet weten, eerlijk gezegd.
@HaWaHaai: Meer eten in 't algemeen? 4 plakjes brood is wel erg weinig, moet ik zeggen. Rond half 4 iets eten zou inderdaad verschil kunnen maken.
Oud 12-03-2008, 02:27
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Viel me laatst op toen ik brood zat te eten, dat er gedeeltelijk gehard plantaardig vet in zit. Het was bruin volkorenbrood, notabene! Ook nu heb ik bruin brood gekocht (Mokum's knip tarwe ofzo) en daar zit ook gedeeltelijk gehard vet in. Dat is toch hartstikke ongezond? En ik maar denken dat ik met bruin brood gezond eet...

Is er uberhaupt (supermarkt)brood dat geen ged. gehard vet bevat?
Het (biologische) Allinsonbrood van de AH is zonder gehard vet, dacht ik. 't Heeft 'n vrij stevige structuur, maar smaakt (naar mijn mening) wel lekker hoor!
__________________
En dat meen ik!
Oud 12-03-2008, 07:52
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
HaWaHaai, ik zou het volgende doen..
- Groter ontbijt, 2 sneetjes. Kies het liefste een volkorenvariant. fruit, iets zuivel? Wat doe je op brood?
- Lunch, wat doe je op brood?
- Tussendoor zou ik sowieso nog wat nemen. Wat fruit met yoghurt ofzo, maar op de fiets kun je dan breaker nemen. Of indd fruit, liga en/of nog een boterham etc.
- En indd meer avondeten
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 12-03-2008, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Het (biologische) Allinsonbrood van de AH is zonder gehard vet, dacht ik. 't Heeft 'n vrij stevige structuur, maar smaakt (naar mijn mening) wel lekker hoor!
Oja, die heeft de Dirk ook. Ik zal eens kijken de volgende keer. Volgens mij heb ik die wel al een keer gekocht.

Maarja, dan nu de vraag, hoe ongezond is dat vet in zoiets gezonds als bruin brood?
Oud 12-03-2008, 14:01
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
De consumentenbond had daar zo'n test over gedaan. Alleen kan ik niet op die site kijken omdat geen lid ben..

Edit: http://www.consumentenbond.nl/test/g..._brood_testen/
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 12-03-2008, 14:18
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Hawahaai: misschien ook wat meer drinken tussendoor? En inderdaad iets rond 4u nemen. Van lunchtijd tot avondeten is best lang.
Oud 12-03-2008, 15:26
Verwijderd
@HaWaHaai: Ik sluit me aan bij de rest: ik denk dat wat meer eten en drinken idd geen kwaad kan.
Oud 12-03-2008, 16:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bedankt voor alle reacties op mijn vraag!

Citaat:
Misschien meer ontbijt nemen?
Ik wissel tegenwoordig af of ik een snee brood of twee (of drie) stuks knackebrod eet 's ochtends. Soms lukt het me om wat meer te eten, maar ik krijg 's ochtends echt niet zo veel weg.
Citaat:
@HaWaHaai: Meer eten in 't algemeen? 4 plakjes brood is wel erg weinig, moet ik zeggen. Rond half 4 iets eten zou inderdaad verschil kunnen maken.
Ik ga inderdaad maandag eens proberen om tussen de middag 4 sneetjes brood te eten, zodat ik in totaal op 5 kom. Ik moet zeggen dat ik dat aantal in mijn leven niet vaak gehaald heb op een dag . Ik ben niet zo'n eter. Maar goed, misschien doe ik nu lichamelijk wel zo veel meer (door het vele fietsen), dat mijn lijf het wel nodig heeft.
Citaat:
HaWaHaai, ik zou het volgende doen..
- Groter ontbijt, 2 sneetjes. Kies het liefste een volkorenvariant. fruit, iets zuivel? Wat doe je op brood?
- Lunch, wat doe je op brood?
- Tussendoor zou ik sowieso nog wat nemen. Wat fruit met yoghurt ofzo, maar op de fiets kun je dan breaker nemen. Of indd fruit, liga en/of nog een boterham etc.
- En indd meer avondeten
's Ochtends doe ik meestal iets zoets op mijn brood, tussen de middag is het bijna altijd kaas/smeerkaas/vleeswaren. Ik zorg altijd dat ik twee of drie soorten brood eet op een dag (meestal fijn volkoren, tarwe en tarvo, soms maiskorn). Fruit 's ochtends kan ik wel eens proberen, dat is een goed idee.
Ik ben overgevoelig voor melk(producten); ik kan niet meer dan 1/2 schaaltje yoghurt/vla en een paar plakken kaas op een dag eten zonder er last van te krijgen, dus zuivel is geen optie.
Citaat:
@ Hawahaai: misschien ook wat meer drinken tussendoor? En inderdaad iets rond 4u nemen. Van lunchtijd tot avondeten is best lang.
Ik was bij de eerste tussendoor vergeten een kop thee op te schrijven, maar inderdaad drink ik niet zo veel. Ook daar moet ik op letten, daar heb je helemaal gelijk in . Sinds ik de vaste structuur van mijn stage heb, drink ik al meer dan daarvoor, maar misschien moet ik gewoon nog wat meer drinkmomenten inlassen.
Oud 13-03-2008, 08:16
Verwijderd
Lang leve de soyaproducten! Tenzij je daar ook niet tegen kunt natuurlijk.
Oud 13-03-2008, 08:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Lang leve de soyaproducten! Tenzij je daar ook niet tegen kunt natuurlijk.
Mjah, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb . Is misschien ook eens een idee. Ik zal straks eens kijken, als ik boodschappen ga doen.
Oud 27-03-2008, 18:01
Verwijderd
Ik probeer 5 kilo af te vallen met een soort Sonja Bakker dieet. (Ik volg geen recepten van haar ofzo, maar ik probeer een beetje op dezelfde manier te eten)
Dus bijvoorbeeld:

's ochtends: 2 boterhammen met bijv appelstroop, of 2 plakken ontbijtkoek
's middags: 2 boterhammen met bijv. kipfilet
's avonds: dingen met veel groente. Dus rijst met groente er doorheen, salades, enz.
En ik eet 2 stuks fruit op een dag, gezonde tussendoortjes zoals een mueslireep, en probeer anderhalve liter water te drinken.

Dit doe ik nu ongeveer anderhalve week, en tot mijn schrik was ik niet afgevallen maar zelfs aangekomen. De weegschaal hier thuis heeft nogal eens kuren, dus ik weet niet precies hoeveel, maar het is in ieder geval zeker dat ik nog niet afgevallen ben.
Doe ik iets verkeerd? Duurt het even voordat het gaat werken? Ik snap het niet.
Oud 27-03-2008, 18:22
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Anderhalve week is een zeer korte termijn. Daar kan je het niet uit aflezen. En als je meer beweegt kweek je spieren, die zorgen dus ook voor een toename van je gewicht.
Zorg er wel voor dat je genoeg eet, Sonja Bakker dieeten bevatten vaak veel te weinig calorieen.
Oud 27-03-2008, 18:22
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Misschien eet je te weinig? Geen idee eigenlijk, het ziet er wel oké uit.
Oud 27-03-2008, 23:57
PV
PV is offline
ik vind de lunch van Stefenootje wel weinig, 2 boterhammetjes. En als ontbijt 2 plakken ontbijtkoek is ook niet bepaald ruim.
Oud 28-03-2008, 00:20
Verwijderd
Nee, ik zou 's middags inderdaad wel wat meer kunnen eten. En ik denk dat ik inderdaad meer geduld moet hebben. Tot nu toe hou ik het goed vol, dus.
Oud 02-04-2008, 11:53
Tuta
Tuta is offline
4 boterhammen overdag , ik eet er meestal 8 en dan heb ik nog honger! (Ik fiets dan ook wel 1 tot 1,5 uur per dag)
Eet ik dan teveel? Of is de lunch van Stefenootje weinig?
Oud 02-04-2008, 11:54
Verwijderd
dat laatste tuta
Oud 02-04-2008, 16:05
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
dat laatste tuta
Gelukkig,

Eigenlijk wist ik dat ook wel
Oud 02-04-2008, 16:13
Verwijderd
maar het is toch fijn om het even te horen

stefenootje eet te weinig bij haar maaltijden en geen tussendoortjes. gewoon te weinig dus. wat overigens ook een reden kan zijn dat je niet/weinig afvalt.
@ stefenootje: moet jij uberhaupt wel afvallen eigenlijk?
Oud 05-04-2008, 10:17
Neuroot
Neuroot is offline
Ik ben nu ongeveer 22 kg afgevallen en wil nog graag 6 kg kwijt. Ik sta nu alleen al een hele tijd stil qua gewicht; ik eet nog steeds gezond en beweeg voldoende. Mijn vraag is of ik gewoon moet doorzetten met hetzelfde eet- en beweegpatroon of een tijdje wat meer moet gaan eten (en daarna weer minderen)?
Oud 05-04-2008, 10:22
Verwijderd
Ik denk dat je in alle gevallen het beste gezond kunt blijven leven. Als je nu meer gaat eten, dan loop je natuurlijk ook de kans dat je eerst aankomt en dat je uiteindelijk dus niet echt afvalt (wel wat je daarvoor aankwam, maar de rest niet). Soms stabiliseert een gewicht zich tijdelijk, waarna het afvallen weer verder gaat en soms is het een teken dat je gewicht gewoon past bij je lichaam.
Oud 05-04-2008, 12:06
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Dat had ik dus ook en ik ben het eens met Leonoor. Wat bij mij hielp was wat meer afwisselen en gewoon gezond blijven leven. Jezelf ook wat gunnen maar niet doorslaan (oftewel jezelf accepteren) en misschien is dit gewicht dus wel beter.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 05-04-2008, 13:29
Neuroot
Neuroot is offline
Ik weeg nu 61 kg en dat is echt te veel (BMI>25). Ik ben al heel tevreden hoor, maar toch wil ik graag nog iets afvallen. Liefst wil ik dus 55 kg wegen, maar ik ga mezelf niet uithongeren natuurlijk. Ik lees hier alleen al een hele tijd mee en ik kan me nog iets herinneren omtrent een zogenoemde 'refeeddag'. Misschien helpt zo'n periode wel Maar ik zie mezelf er dan wel voor aan om weer in een ongezond eetpatroon te vervallen. Ik probeer het nog eventjes aan te kijken, misschien komt het wel goed en is dit slechts een plateau.
Oud 07-04-2008, 00:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Nu weeg ik alweer drie maanden hetzelfde terwijl ik nog steeds weinig snoep en veel meer sport
Er moet toch zeker nog 6 kilo vanaf.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 07-04-2008, 09:05
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Misschien meot je dan wat meer gaan eten..? Kan soms ook helpen namelijk
Oud 07-04-2008, 14:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Misschien meot je dan wat meer gaan eten..? Kan soms ook helpen namelijk
Dat lijkt me niet, aangezien ik echt niet te weinig eet, alleen veel minder snoep (aangezien dat echt te veel was).
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 07-04-2008, 17:40
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Naja omdat je schrijft dat je veel meer sport.. dacht ik dat je wellicht voor dat sporten te weinig binnenkreeg..
Oud 08-04-2008, 08:14
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik wil graag een kilo of vier á vijf afvallen (dat ben ik de afgelopen maanden aangekomen en ik voel me beter zonder die kilo's, ik zit dan nog op gezond gewicht als ik die kilo's kwijt ben)
Maar ik wil niet weer doorslaan, daarom vraag ik me af, als ik dit eet (lijstje van vandaag), is dat dan voldoende:

Ontbijt
2 meergranen boterhammen met 1x beleg (appelstroop)
200ml Optimel yoghurt
Tussendoor
1 Mueslibol
200ml Chocolademelk light
Lunch
2 meergranen boterhammen met 1x beleg (vega boterhamworst)
Tussendoor
2 beschuiten met halva jam
1 appel
Diner
1/6 deel van een vega Quiche
1 portie rauwkost
1 appel

Normaal gesproken eet ik 6 boterhammen (2 ontbijt, 4 lunch), 3 tussendoortjes (liga, sultana oid) + 2 stukken fruit, 400 ml magere yoghurt & avondeten. Daarmee blijf ik op gewicht.
Oud 08-04-2008, 08:17
Verwijderd
@Kleedje: Volgens mij kan jij met jouw 'geschiedenis' beter niet op eigen houtje af gaan vallen. Ik vraag me ook af of je gevoel van 'beter voelen' wel klopt met de werkelijkheid (alsin: of je met een paar kilo minder niet weer tegen de ondergrens aan zit ed) en of je wel genoegen neemt als je die paar kilo kwijt bent of dat je inderdaad weer doorschiet omdat je denkt je dan nog beter te voelen. (Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, want het is niet verwijtend bedoeld, het is eerder uit bezorgdheid.) In je lijstje vind ik je lunch en je diner sowieso veel te weinig (al is dat wel een beetje afhankelijk van de grote van de quiche en van wat er in zit, maar het moet wel een heel grote quiche zijn wil 1/6 deel voldoende zijn). Wat je normaal gesproken zegt te eten vind ik een normaal eetpatroon en ik denk dat het voor jou heel belangrijk is je daar gewoon aan te houden...
Oud 08-04-2008, 10:47
Black Soul
Black Soul is offline
Kleedje, ik vind het ook zeer onverstandig. Denk je dat je met die paar kilo eraf je beter gaat voelen? Mag ik vragen wat je bmi nu is en wat je "streef"-bmi is? Is het geen kwestie van je lichaam te accepteren zoals het nu is? Als ik je foto's zie ben je echt een superslank meisje! Voor de rest sluit ik me aan bij Leonoor: het lijstje is wel erg mager. Je gewone lijst vind ik al erg gezond en safe.
__________________
dracula is sexy
Oud 08-04-2008, 11:27
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Niet veel aanvullends, maar wil ook even zeggen dat ik het met bovenstaande berichten eens ben. Op E&D zei je ookal dat je een balans dag had enz, waar ik me wel wat zorgen door maakte en dan nu dit berichtje..

Oh en trouwens, als ik die foto's bekijk die je gepost heb de laatste tijd, moet je absoluut niet gaan afvallen meid.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 08-04-2008, 11:36
Verwijderd
Ik wil me graag even aansluiten bij de bovenstaande posters
Oud 08-04-2008, 15:14
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Bedankt voor alle reacties
Mijn bmi nu is 19,4 en ik wil graag weer terug naar 18. Dat is ook wat afgesproken is met de hulpverleners. Eerlijk gezegd vind ik mezelf nu niet dik oid maar mijn buik is de laatste tijd zo opgezwollen en toen ik dus bmi 18 had was dat niet zo.. Ik zal vanavond wat meer avondeten nemen en nog een avond tussendoortje & morgen pak ik mijn gewone eetlijst weer op. Heb dan ook een afspraak met de dietist dus dan kan ik het wel even bespreken over mijn buik enzo.
Oud 08-04-2008, 15:18
Verwijderd
een bmi van 19,4 is al aan de lichte kant, en zéker niet te hoog!
Goed dat je dit gaat bespreken met de dietist in ieder geval.
Oud 08-04-2008, 15:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
misschien pas dit gewicht gewoon beter bij je. Daarnaast ben je volop in de ontwikkeling en is het logisch dat je wat gaat aankomen... misschien tijd om het te gaan accepteren.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-04-2008, 19:16
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Bmi 18 is wél ondergewicht he...pas vanaf 18.5 is het gezond.
Over die opgezwollen buik: misschien is het een goed idee om meer vezels te eten zodat je stoelgang wat beter gaat? Heb er zelf ook erg veel last van
Oud 08-04-2008, 21:45
Verwijderd
Wat hierboven al gezegd is.
Bij 19,4 zou je niet moeten afvallen, eerder wat aankomen...
Oud 09-04-2008, 19:19
Verwijderd
Ik heb even een vraag. Ik heb nu een gezond BMI (24,5), maar ik was net mijn middelomtrek aan het meten en ik kwam uit op 82 centimeter en dat wijst dus wel op overgewicht. Nou heb ik dat gemeten met een ontspannen buik. Als ik mijn buik helemaal inhoud kom ik wel onder de 80cm uit. Moet je bij die middelomtrek nou wel of niet je buik inhouden?
Oud 09-04-2008, 19:31
Verwijderd
"Adem uit en meet uw buikomtrek rond het slankste deel van de taille."
http://www.medicinfo.nl/%7B8abae345-...7c3b1fcd066%7D

Echt je buik inhouden moet dus niet, denk ik, wel moet je uitademen en dat zal ook iets schelen met wanneer je net ingeademd hebt. Op dezelfde site staat: "Bij de BMI wordt echter alleen naar het totale lichaamsgewicht gekeken en niet naar de plaats waar het vet opgeslagen is." Volgens mij gaat het bij buikomtrek dus niet zo zeer om wel of geen overgewicht, daar is BMI voor. Een buikomtrek van van meer dan 88 cm wijst volgens die site op een verhoogd risico voor op problemen met de gezondheid. Over een omtrek van 82 cm zeggen zij: "U heeft nog geen duidelijk verhoogd risico, blijf op gewicht (afvallen heeft de voorkeur)."
Oud 09-04-2008, 19:43
Curly*Nan
Avatar van Curly*Nan
Curly*Nan is offline
Citaat:
Bedankt voor alle reacties
Mijn bmi nu is 19,4 en ik wil graag weer terug naar 18. Dat is ook wat afgesproken is met de hulpverleners. Eerlijk gezegd vind ik mezelf nu niet dik oid maar mijn buik is de laatste tijd zo opgezwollen en toen ik dus bmi 18 had was dat niet zo.. Ik zal vanavond wat meer avondeten nemen en nog een avond tussendoortje & morgen pak ik mijn gewone eetlijst weer op. Heb dan ook een afspraak met de dietist dus dan kan ik het wel even bespreken over mijn buik enzo.
Ik denk echt niet dat het verstandig is om af te gaan vallen!
En kan jij eigenlijk al wel volkomen realistisch naar jezelf kijken?
Ik heb namelijk ook moeten aankomen, zit nu ongeveer op bmi 20 en ben gewoon normaal slank, met bmi 18 was ik echt nog te dun! Het beste is inderdaad om het even met je dietist te bespreken! (En ik denk eigenlijk dat zij/hij zegt dat je absoluut niet moet gaan afvallen.. lijkt mij tenminste)
Oud 10-04-2008, 09:40
dennis018
dennis018 is offline
ehm .. ik hadeen vraagje, weet iemand of er een manier is om erachter te komen of je veel vocht vasthoud?
ik ben nmlijk in 4 dagen 1.3 kilo aangekomen (moet alleen nog opweegcontrole komen in het ziekenhuis) en daar best van geschokken... want ik heb geen gekke dingen gedaan (behalfe 2 dagen in de ochtend een bakje vla pakken wat ik lekker vind) maar voorderest gewoon normaal gegeten volgens mij
Oud 10-04-2008, 10:04
Verwijderd
Citaat:
ehm .. ik hadeen vraagje, weet iemand of er een manier is om erachter te komen of je veel vocht vasthoud?
ik ben nmlijk in 4 dagen 1.3 kilo aangekomen (moet alleen nog opweegcontrole komen in het ziekenhuis) en daar best van geschokken... want ik heb geen gekke dingen gedaan (behalfe 2 dagen in de ochtend een bakje vla pakken wat ik lekker vind) maar voorderest gewoon normaal gegeten volgens mij
het kan natuurlijk ook zijn dat je vier dagen geleden een dikke halve kilo naar beneden geschommeld was (kan bijvoorbeeld liggen aan 'net eens flink naar het toilet geweest') en dat je twee dagen geleden op je normale gewicht zat (iets lager dan vandaag dus) en dat je vandaag een beetje omhoog geschommeld bent omdat je wat vocht vasthoudt (bijvoorbeeld dus).
het is in ieder geval perfect normaal om regelmatig een kilo boven of een kilo onder je 'feitelijke' gewicht te zitten.
Oud 11-04-2008, 07:54
Verwijderd
Ik denk dat je van die twee bakjes vla 1.3 kilo aangekomen bent.
Oud 11-04-2008, 07:54
Verwijderd
En oh, het is behalve!
Oud 12-04-2008, 09:10
ikkuh15
ikkuh15 is offline
sorry, ik heb weer 's een vraagje
maar ik weet soms niet zo goed wat nou normaal is...

De laatste tijd heb ik standaard 5 boterhammen op een dag gegeten, met 2 tussendoortjes (wisselend, van klein koekje tot stuk taart/mc flurry). Nu vroeg ik me af wat jullie normaler vinden;
- standaard aantal bth op een dag, met standaard aantal tussendoortjes maar wel wisselend wat je tussendoor eet (ene keer fruit, andere keer taart enz)
- op gevoel eten (dus ene dag s'ochtends 3 bth, andere dag maar 1 en een cracker)

Ik zit hier een beetje mee...Ik denk dat ik namelijk op gevoel moet gaan eten, maar daarentegen zie ik bij mijn ouders ook dat ze heel vast zitten aan een schema. (maar zij willen afvallen)

En als je dan bijvoorbeeld s'ochtends veel honger had, en 3 boterhammen gegeten hebt. Dan kom je op school, en trakteert iemand taart, waar je dan dus geen trek in hebt. Wat dan? Als je dat dan wel eet, dan eet je dus meer dan je lichaam nodig heeft (kom je aan?), maar als je niet meedoet is dat ook weer beetje ongezellig...

Sorry, even wat vraagjes Hoop dat iemand een beetje antwoord hierop kan gevne...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 12-04-2008, 09:16
Verwijderd
Ik vind een mengeling tussen standaard en op gevoel normaal. Dus dat je als richtlijn wel een bepaalde standaard hebt, maar dat het niet erg is als je daar een keer van afwijkt omdat je meer of minder trek hebt.

Als je nog problemen hebt met eten, zou ik me wel zo veel mogelijk aan een standaard houden, omdat het risico dat je anders te weinig gaat eten wel erg groot is. Dat op gevoel eten komt dan wellicht later wel weer. Als je denkt te kunnen gaan varieren, dan zou ik voor een mengeling tussen standaard en gevoel kiezen.

Of je als je wat meer gegeten hebt wel of niet ook die taart nog eet dat moet je zelf weten, lijkt me. Als je er geen zin in hebt, dan heb je er geen zin in. Heb je er wel zin in, dan heb je er wel zin in. Ik zou het niet niet eten omdat je dan toevallig al meer brood hebt gegeten. Het geeft niet zo als je een keer wat meer eet dan je lichaam nodig heeft, van één keer wat meer eten kom je echt niet meteen tien kilo aan oid, je lichaam trekt dat wel weer recht op een ander moment.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #23
Mobius
500 10-08-2009 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.