Oud 24-04-2005, 22:08
Nishu
Nishu is offline
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een onderzoek over de vakken Duits en Geschiedenis. Hieronder staan een aantal vragen. Ik zou het heel tof vinden van jullie als jullie mij zouden kunnen helpen bij mijn onderzoek.

Vragen:

Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
Krijg je het vak Duits?
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
Krijg je het vak Geschiedenis?
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
Advertentie
Oud 24-04-2005, 22:16
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Nishu schreef op 24-04-2005 @ 22:08 :
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een onderzoek over de vakken Duits en Geschiedenis. Hieronder staan een aantal vragen. Ik zou het heel tof vinden van jullie als jullie mij zouden kunnen helpen bij mijn onderzoek.

Vragen:

Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4de, had het vorige half jaar duits daarover beantwoord ik ook de vragen.
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
geen
Krijg je het vak Duits?
momenteel niet , weer een half jaar in de 5de
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
heb duits 1 dus alleen lezen
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
geen idee , heb ze gedelete saaie onderwerpen in iedergeval


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4de, heb ge. vorig half jaar afgesloten
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
[/b] geen of google [/b]
Krijg je het vak Geschiedenis?
[/b] niet meer , vond het wel een leuk vak [/b]
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak
niet van toepassing, maar bij de lessen moesten we alleen aantekeningen maken + 1 werkstuk
Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
[/b] vorig half jaar over 1ste en 2de wereld oorlog en ruslans in die tijd [/b]
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
deelonderwerpen , bij jaartallen gooi alles door elkaar heen en is het moeilijker om het te weven tot 1 geheel. Bij onderwerpen is het beter geordernt en is het ook makkelijker om te combineren met andere onderwerpen en het verhaal beter te weven
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 24-04-2005, 22:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 1e jaar uni
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? uni, biomedische wetenschappen, ik beantwoord de vragen over voorgaande jaren (vwo)
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen
Krijg je het vak Duits? ja, laatste jaren alleen Duits 1
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Teksten lezen en er vragen over maken
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Voornamelijk geschiedenis, kunst, maatschappelijke onderwerpen


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? zie boven
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? zie boven
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? geen
Krijg je het vak Geschiedenis? Ja, eerste drie jaar helemaal, 4V alleen geschiedenis 1
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) Vragen beantwoorden over bronnen, inzichtvragen
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Eerste en Tweede Wereldoorlog, geschiedenis van de 20e eeuw.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? Subonderwerpen, omdat veel onderwerpen iets met elkaar te maken hebben en dat hoeft niet op jaar te gaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2005, 22:27
Verwijderd
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
5e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
vwo

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
www.duits.de, www.ard.de, www.zdf.de, www.ndr.de

Krijg je het vak Duits?
ja, duits1,2 á 3 uur per week

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? lezen: examenbundel, dodelijk saai / luisteren: citotoetsen, zo mogelijk nog saaier / spreken: uit na klar / schrijven: ook uit na klaar / kijken: we moeten bijv. een documentaire en een krimi kijken

Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
verschilt

Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
5e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
vwo

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
nl.wikipedia.org

Krijg je het vak Geschiedenis?
ja, geschiedenisI 2x per week en geschiedenisII ook 2x per week

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
we werken uit het boek Sporen

Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
per hoofdstuk komt een thema aan bod: we zijn nu bezig met de jacht op homoseksuelen en de paalwormenplaag in de 18e eeuw

Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
(sub)onderwerpen, dat vind ik afwisselender dan stomme nietszeggende jaartallen
Oud 25-04-2005, 12:00
5803
5803 is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
klas 5
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
gymnasium
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen.
Krijg je het vak Duits?ja, duits2.
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
veel leesopdrachten, verschillende boeken lezen bijvoorbeeld. ook af en toe duitse nieuws kijken en dan in de les in het duits uitleggen waar het over ging.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? -


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? klas 5
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
gymnasium
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
hangt af van de informatie die ik zoek.
Krijg je het vak Geschiedenis? ja, geschiedenis2.
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
werkstukken.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
heel verschillend, kan echt van alles zijn.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
subonderwerpen, is interessanter.
__________________
in the sky with diamonds.
Oud 25-04-2005, 13:22
Nyawa
Vragen:

Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? Vijfde
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? Vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? Geen
Krijg je het vak Duits? Ja, Duits1
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Duits1, dus leesopdrachten.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Van alles, meestal oefenen we examenteksten (zowel HAVO als VWO-niveau).


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? Vijfde
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? Scholieren.com, Collegenet.nl, de Aquabrowser/catalogus van de bieb, Wikipedia en voor de rest via Google.
Krijg je het vak Geschiedenis? Ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) PO's.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Het onderwerp voor het echte PO (dus het 20% SE-PO) mogen we zelf uitkiezen. Wat de kleine opdrachtjes betreft hebben we dit jaar Zuid-Afrika, Nederlands-Indië, het Midden-Oosten en Duitsland (Keizerrijk 1871 tot de Val van de Muur) gehad.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? Onderwerpen, dit vind ik veel overzichtelijker en prettiger werken.
Oud 25-04-2005, 18:31
welle
Avatar van welle
welle is offline
Duits


Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
gymnasium (vwo)

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
ik zoek eigenlijk alles op met google

Krijg je het vak Duits?
ja, nu nog duits 1, twee uur per week

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
we doen allemaal nutteloze opdrachten, zoals het verfilmen van een interview met een bekend persoon en af en toe heb ik weer eens een spreekbeurt, bijvoorbeeld over de jagers en verzamelaars in de steentijd

Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
zie boven, verder hebben we het ook wel eens over de paarden van mijn lerares


Geschiedenis


Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
gymnasium

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
vooral google, verder gebruik ik ook www.onsverleden.net

Krijg je het vak Geschiedenis?
ja, geschiedenis 1, 3 uur per week

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
we doen eigenlijk nooit opdrachten, we maken alleen aantekeningen in de les en af en toe een proefwerk of een pta

Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
het is handig om in de les dingen per (sub)onderwerp te behandelen, en dat aan de hand van jaartallen, lijkt mij
Oud 25-04-2005, 18:45
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
3e jaar Uni (eigenlijk eerste jaar, maar HBO'ers stromen in bij de derde jaars studenten, hiervoor 5 jaar HAVO en 4 jaar HEAO gedaan.

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
Eerst dus HAVO, toen HBO, toen Uni (stroomde in bij de 3e jaars), richting op dit moment (opleiding): Accountancy & Management Control

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
Geen.

Krijg je het vak Duits?
Nee, heb het na 3HAVO laten vallen.

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Voor zover ik me kon herinneren vooral spelling- en grammatica opgaven, woordjes leren, invuloefeningen, soms luistertoetsen.


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
Zie boven.

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
Zie boven.

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
Geen.

Krijg je het vak Geschiedenis?
Nee, heb het na 3HAVO laten vallen.

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Hij gaf eigenlijk alleen maar stof op om te leren voor examens en overhoringen. Soms een paar opgaven maakwerk, maar dat was niet veel.

Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
Onderwerpen, dat is overzichtelijker. Jaartallen gaan veel leerlingen door elkaar halen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 25-04-2005, 18:47
Verwijderd
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
www.kidon.com (ofzo, iig met krantenartikelen enzo) en het vaklokaal van de digitale school.
Krijg je het vak Duits?
Ja, duits 1
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
Lezen, omdat dit mijn examen is.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Allerlei van liefde tot school tot drugs..


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
google
Krijg je het vak Geschiedenis?
ja, geschiedenis 1
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
3 toetsen, 1 historisch werkstuk en 1 presentatiet over Amerikaanse Cultuur
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
WO I, WO II, Interbellum, Amerika en een zelfgekozen onderwerp.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
Subonderdelen, veel meer samenhang. Als je van elk land precies van jaartal op jaartal hebt wanneer iets is gebeurt en dat dus door elkaar gooit is het onhandiger wanneer je alle samenhangende dingen leert rond een bepaalde tijd.
Oud 25-04-2005, 19:01
Verwijderd
Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? Vwo

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? Toentertijd www.juma.de

Krijg je het vak Duits? Nee, niet meer.

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? n.v.t.

Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? n.v.t.


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? Vwo

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? Geen.

Krijg je het vak Geschiedenis? Ja.

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) Vorig jaar nog een PO gemaakt over een zelf te kiezen onderwerp, voor de rest alleen toetsen.

Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Russische Revolutie. Nu alleen nog toetsen over Lancashire & Vietnam.

Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? Subonderwerpen, het werkt makkelijker en is minder saai dan domweg jaartallen stampen. Ook is de samenhang iets beter te zien op die manier.

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 19:04.
Oud 25-04-2005, 19:07
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen
Krijg je het vak Duits? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Veel lees- en luisteropdrachten, en soms wat Duits praten.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Politiek, het nieuws, de maatschappij, vanalles wat eigenlijk.


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? www.geschiedenis.nl
Krijg je het vak Geschiedenis? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) Geen, we moeten alleen ons huiswerk maken.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? De koude oorlog, Vietnam, de katoenhandel in Lancashire.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? subonderwerpen, mits er ergens wel een tijdlijn staat zodat je wel overzichtelijk kan zien wanneer wat is gebeurd. Ik vind het, als het is ingedeeld in ondwerpen makkelijk leren.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 25-04-2005, 20:07
souriceau
Avatar van souriceau
souriceau is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen
Krijg je het vak Duits? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Nu vooral veel leesopdrachten om te oefenen voor het examen.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? eehm vanalles eigenlijk, zoals politiek, maatschappij, gezondheid


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? geen
Krijg je het vak Geschiedenis? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) af en toe werkstukken en gewoon huiswerk
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Lancashire en Vietnam
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? in subonderwerpen, dat is makkelijker te leren, jaartallen zeggen niet zoveel
Oud 26-04-2005, 13:19
Juturna
Avatar van Juturna
Juturna is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
5de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
Havo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
Ik heb alleen voor mijn mondeling een website gebruikt en die was van de artiest waar mijn mondeling over ging.
Krijg je het vak Duits?
Ja.
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
Mondelingen, luistertoetsen, handelingsdelen (nieuws+film kijken)
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Mondelingen zijn meestal discussies, handelingsdelen is actualiteit.

Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
5de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
Havo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
www.histocasa.nl
Krijg je het vak Geschiedenis?
ja.
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
We hebben één keer een PO gehad, dat moest een radio reportage zijn over een historische gebeurtenis. Verder alleen huiswerk.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Wij hebben die reportage over de Amerikaanse Onafhankelijksoorlog gedaan.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
Op onderwerpen, anders loopt het allemaal zo door elkaar .
Oud 29-04-2005, 18:46
afrutado
afrutado is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 3e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?scholieren.com
Krijg je het vak Duits?Ja, al 2 jaar (A)
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?Spreekvaardigheid, grammatica, vocabulaire
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?School, vakantie, dagelijjks leven


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 3e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?google.nl
Krijg je het vak Geschiedenis? Ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)Werkstukken
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?Het tijdperk dat we aan het behandelen zijn (nu gouden eeuw)
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?Onderwerpen, jaartallen kan ik niet onthouden
__________________
An Harm Ye None, Do As You Will
Oud 30-04-2005, 18:09
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 4de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen, of vertaalsites voor woordjesoefeningen
Krijg je het vak Duits? jep
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? lees- en luisteropgaven, mondeling gesprek
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? van alles, teksten van dit hoofdstuk gingen bijv. over: politie, drinkende jongeren in het verkeer, dierenbevrijders, politieke boekjes


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 4de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? geen, gewoon het boek en anders ga ik wel googlen en haal ik van 20 sites een paar kleine dingen
Krijg je het vak Geschiedenis? jep, geschiednis 1 (hoort bij maatschappijleer ofzo) en 'gewone' geschiedenis
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) samenvattingen van het hoofdstuk, opdrachten uit het werkboek maken, collages, presentaties
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? hetzelfde als waar dat hoofdstuk over gaat, maar dan moet je een gerelateerd onderwerp bedenken
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? subonderwerpen, anders leer je in één hoofdstuk over China, Nederland en Afrika, lijkt me een beetje raar
Oud 30-04-2005, 20:54
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen
Krijg je het vak Duits? niet meer, t/m de 5e Duits 1 gehad
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? handelingsdelen: leesopdrachten
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? mocht je zelf kiezen, uiteenlopende onderwerpen


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? geen
Krijg je het vak Geschiedenis? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) Toetsen en in voorgaande jaren PO's
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? We moesten een PO over de 19e eeuw maken en daarvoor kreeg je een opgegeven onderwerp. Ik moest het over de Februarirevolutie doen
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? onderwerpen, omdat je dan verbanden kan leggen en het anders één chaotische zooi wordt
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 01-05-2005, 14:25
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 3e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen

Krijg je het vak Duits? ja

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? lees, luister, kijk-luister opdrachten en ook spreekbeurten

Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? verschilt



Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 3e

Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? geen

Krijg je het vak Geschiedenis? ja

Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) opstellen, werkstukken enz..
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? WO2, jaren '60 en het Midden-Oosten

Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? Onderwerpen, jaartallen onthoud ik maar voor even, maar na een tijdje is alles weer weg
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 01-05-2005, 20:36
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? geen
Krijg je het vak Duits? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? artikelen lezen + verwerken, leesoefeningen, boekverslagen, luisterverslagen (tv kijken), luisteroefeningen, mondeling.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? onderwerpen van artikelen bepaal je zelf (al is het automatisch wel actueel omdat het uit 'Der Spiegel' moest zijn), mondeling ging over de artikelen + je toekomst, net als de schrijfopdracht.


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 6e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? geen
Krijg je het vak Geschiedenis? ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
Nu niet meer zo veel. Mondeling over een scriptie die ik in de 5e heb gemaakt. Verder alleen de opdrachten uit het boek.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Lancashire (Industriële revolutie), Vietnam, de gezinsgeschiedenis in Europa. M'n mondeling (en dus ook m'n scriptie) ging over het Palestijns-Israëlisch conflict.
Wat vind je handiger, het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
In onderwerpen, omdat je dan dieper op een onderwerp in kunt gaan. Al vind ik wel dat gebeurtenissen nu daardoor moeilijk in een tijdsbestek te plaatsen zijn...
__________________
Kun je het lezen???
Ads door Google
Oud 01-05-2005, 21:17
Judy2
Judy2 is offline
Vragen:

Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
Heel soms vertaalsites
Krijg je het vak Duits?
Ja, helaas wel
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
leesopdrachten
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Hoe Duitsers hun woonkamer inrichten, Berlijn, skaters, vakantieplaatsen: kortom, saaie onderwerpen. Alhoewel, er wel een aantal proefwerken waren met een interessant onderwerp.


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
4e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
vwo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
Geen
Krijg je het vak Geschiedenis?
Ja, gelukkig nu nog wel.
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
werkstuk (eindopdracht) en leerwerk
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Leuke opdrachten: over de recente eeuwen vooral en als het aan mijn geschiedenisdocent ligt vooral over vrouwenemancipatie.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
In jaartallen, omdat ik dan overzicht krijg over het geheel. Wanneer wat is gebeurd: een van de redenen waarom ik vroeger spontaan geschiedenisboeken begon te lezen. De exacte jaartallen bij een gebeurtenis zou niet nodig zijn, gewoon alleen voor de volgorde waarin het heeft plaatsgevonden.
Oud 02-05-2005, 10:04
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 5e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? Havo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? Geen.
Krijg je het vak Duits? Nee


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 5e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? Havo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? Geen
Krijg je het vak Geschiedenis? Ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) Dit jaar (examenjaar) geen
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? nvt
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? Op onderwerp, dan ben je een tijdje met één onderwerp bezig en leer je het beter
Oud 07-05-2005, 22:28
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Nishu schreef op 24-04-2005 @ 22:08 :

Duits


Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 5e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits? Geen eigenlijk. Niet nodig.
Krijg je het vak Duits? Ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Ieder hoofdstuk moeten we een bladzijde woordjes leren en 2 bladzijden zinnetjes. Hiervan krijgen we dus 2 so's. Verder moeten we 4 profiel-teksten lezen en samenvatten. Bij dit hoofstuk moeten we een spreekkaart schrijven van 350 woorden. In het mondeling moet je dan 2 minuten zelf kunnen praten over het onderwerp en 2 minuten vragen beantwoorden. Hierbij horen ook nog de zinnetjes, die dan mondeling getoetst worden. Dit geeft samen 1 cijfer. Bij ieder hoofstuk hoort ook een toets leesvaardigheid. Luisteren zit er een beetje doorheen. We moeten een aantal minuten extensief luisteren en lezen, maar we doen ook wel veel in de les. Gewoon programma's van tv en tijdschriften.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Van alles, vaak heeft het wel een thema. Geweld, tv-kijken, vrienschap, liefde, de EU enz.


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)? 5e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? Niet echt sites. Alleen om spotprenten te vinden.
Krijg je het vak Geschiedenis? Ja
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) We hebben een literatuuronderzoek gehad en daarbij mocht je geen informatie halen van internet, maar moest je alles uit boeken halen, aantekeningen maken enz.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? Het literatuuronderzoek moest over een persoon/gebeurtenis gaan van 1400 tot nu 1900 ongeveer en wij deden het over Florens Radewijns. De spotprenten gingen over Irak en het Midden-Oosten.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is? Sub onderwerpen. Hierdoor kun je je wat meer verdiepen en zie je de grote lijn. Bijvoorbeeld het ontstaan van het conflict in Israel.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Oud 08-05-2005, 15:36
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
5e
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?
VWO
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?
Eigenlijk niet echt websites. Alles wat ik voor Duits nodig heb, pluk ik uit de boekenkast of tijdschriften.
Krijg je het vak Duits?
Ja, zowel du1 als du2
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)?
Spreek-, luister- en schrijfopdrachten bij Duits 2, leesopdrachten bij Duits1
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Mag naar eigen keuze worden ingevuld.


Geschiedenis

Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis?
Voor onze laatste opdracht heb ik heel veel gehad aan sites van de universiteiten en gewoon hele boeken die op internet staan. Echte site namen weet ik niet.
Krijg je het vak Geschiedenis?
Gs2
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.)
de enige po van de tweede fase is bij ons op school een presentatie.
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?
Onderwerp staat behoorlijk vrij. Maar moet wel een periode van minimaal 150 jaar bedragen.
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?Ik vind onderwerpen makkelijker, omdat je zodoende een goed beeld van een verandering krijgt. En dat is juist wat er altijd wordt getoest. Je moet kunnen aangeven hoe de verandering kon plaats vinden en met jaartallen vind ik dat altijd lastig aan te geven.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 05-05-2007, 15:01
Moniek-1
Moniek-1 is offline
Duits

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?
3 de
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)?havo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Duits?www.scholieren.com of hv3.neuekontakte.wolters.nl
Krijg je het vak Duits? ja . Maar Volgend jaar niet meer
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Duits(lees- luisteropdrachten, spreekbeurt etc.)? Leesopdrachten,Luisteropdrachten,Spreekcijferss,
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten?Van alles


Geschiedenis

Welke klas zit je? (1ste, 2de etc.)?3
Welke richting doe je (vmbo, havo, vwo)? havo
Welke websites gebruik je om informatie te vinden voor het vak Geschiedenis? www.scholieren.com
Krijg je het vak Geschiedenis? Jah
Zo ja welke soort opdrachten geeft de leraar over het vak Geschiedenis (werkstukken, spreekbeurten, opstel, collage etc.) Werkstuk,Spreekbeurt,Collage enz...
Over welke onderwerpen gaan deze opdrachten? alles wat met geschiedenis te maken heeft
Wat vind je handiger ,het vak geschiedenis indelen in (sub)onderwerpen of toch op jaartallen? Geef aan waarom dat zo is?
onderwerpen is makkelijker leren i.p.v. al die kutjaartallen
Oud 05-05-2007, 16:50
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Heerlijke up.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Oud 05-05-2007, 21:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 05-05-2007 @ 16:50 :
Heerlijke up.
__________________
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Eindexamen Chinees
Caviamax
5 22-10-2009 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.