Oud 22-08-2013, 10:51
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik heb een vraagje over treinkaartjes. Bij de Blokker, Kruidvat en dergelijke winkels, kan je van die NS treinkaartjes voor de hele dag kopen. Die heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt. En ik word er ook niet veel wijzer van, als ik het rond vraag. Volgende week, ga ik namelijk m'n kaartje gebruiken.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft, hoe het werkt? Zelf heb ik een kaartje van de blokker gekocht. Het betreft zo'n dal vrij dag kaart. Die was bij de blokker in de aanbieding. Ik heb wel gehoord, dat je dat kaartje in zo'n gele automaat moet stoppen, en dat ie dan automatisch gestempeld word?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2013, 10:56
Verwijderd
Ja, alleen dat dus! Door hem in een stempelautomaat te steken leg je hem voor die dag vast en is het een geldig vervoersbewijs.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 10:59
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Ja, alleen dat dus! Door hem in een stempelautomaat te steken leg je hem voor die dag vast en is het een geldig vervoersbewijs.
Dankjewel! En als een conducteur eventueel langskomt in de trein? Stempelt die hem dan ook nog een keer af? Maar, ik hoef hem maar 1x af te stempelen toch? Niet dat ik bij elke trein station, of bij m'n eindhalte, nog een keer moet afstempelen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 11:04
Verwijderd
Nee zo'n kaartje is overal geldig, één keer stempelen om de dag vast te leggen.

De conducteur controleert of je kaartje geldig is en 'knipt' je kaartje, dat betekent alleen een extra stempel erop. Die wat je erop laat zetten door de stempelautomaat komt op een speciaal vakje aan één kant van het kaartje, de stempels van conducteurs zijn willekeurig en ook niet belangrijk.

Jij moet een keer, voor vertrek, stempelen en alles is in orde.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 11:05
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De dagkaart van de Blokker is een chip- en stempelkaart in een. Reis je met NS, HTM of RET, dan check je verplicht in en uit bij een kaartlezer op een poortje of paal. Reis je met een niet-NS-trein, dan stempel je de dagkaart éénmalig af bij een stempelautomaat. Dat staat ook duidelijk in de voorwaarden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 12:39
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Nee zo'n kaartje is overal geldig, één keer stempelen om de dag vast te leggen.

De conducteur controleert of je kaartje geldig is en 'knipt' je kaartje, dat betekent alleen een extra stempel erop. Die wat je erop laat zetten door de stempelautomaat komt op een speciaal vakje aan één kant van het kaartje, de stempels van conducteurs zijn willekeurig en ook niet belangrijk.

Jij moet een keer, voor vertrek, stempelen en alles is in orde.
En als er geen stempelautomaat is? Moet ik dat dan aan de conducteur uitleggen, of?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 12:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
En als er geen stempelautomaat is? Moet ik dat dan aan de conducteur uitleggen, of?
Die zijn er op elk station in Nederland.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 13:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tegenwoordig is het soms wel goed zoeken naar een werkzame stempelautomaat maar als je er geen kan vinden, kan je altijd voor vertrek of gelijk na vertrek even naar de conducteur lopen of je vraagt het bij het loket/servicebalie. als dat er is op je vertrekstation
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 17:06
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Pas ook op de geldigheid, soms zijn zulke kaartjes pas vanaf 9 uur 's-ochtends geldig.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 13:34
MarkMeerman
Avatar van MarkMeerman
MarkMeerman is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje over treinkaartjes. Bij de Blokker, Kruidvat en dergelijke winkels, kan je van die NS treinkaartjes voor de hele dag kopen. Die heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt. En ik word er ook niet veel wijzer van, als ik het rond vraag. Volgende week, ga ik namelijk m'n kaartje gebruiken.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft, hoe het werkt? Zelf heb ik een kaartje van de blokker gekocht. Het betreft zo'n dal vrij dag kaart. Die was bij de blokker in de aanbieding. Ik heb wel gehoord, dat je dat kaartje in zo'n gele automaat moet stoppen, en dat ie dan automatisch gestempeld word?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
De Blokker Dalvrij Dagkaart is vrij eenvoudig, want het is tegenwoordig gewoon een wegwerp OV-chipkaart geworden. Hiermee kan je dus overal in- en uitchecken.

Hij is trouwens weer te bestellen via de webshop tot en met 7 september
Ik heb via deze website een NS dagkaart van de Blokker besteld, misschien ook wat voor jullie!

http://www.blokker.nl/nl/blknl/ns-da...-dagkaart-2014

Laatst gewijzigd op 22-08-2014 om 15:59. Reden: reclame verwijderd en link vervangen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 18:17
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Als het goed is, is het tegenwoordig veranderd met deze kaartjes toch? Ik ga zondag weer een keer met de trein, en dan koop ik zo'n kaartje. Maar de laatste keer dat ik het gebruikte, deed ik het volgens de conducteur verkeerd.

Waar je vertrekt moet je inchecken, en pas op je bestemming uitchecken toch?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 18:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, tenzij je tussentijds van vervoerder veranderd (als je bijvoorbeeld in Groningen of Friesland reist met Arriva met de trein). Als je alleen bij NS reist is het inchecken op je beginstation en uitchecken op je eindstation.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 20:02
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Dus als je van A naar b gaat met NS, hoef je alleen bij A in te checken, en bij b uit te checken. Maar van b naar A werkt, gewoon het zelfde, denk ik?

Nou maar hopen dat de blokker ze nog heeft!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, dat klopt allebei.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 08:54
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Met meerdere reizen, zullen ze de terugreis bedoelen? Ik heb niet echt zin in een boete, dus vandaar alle vragen!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Dus als je van A naar b gaat met NS, hoef je alleen bij A in te checken, en bij b uit te checken. Maar van b naar A werkt, gewoon het zelfde, denk ik?

Nou maar hopen dat de blokker ze nog heeft!
Supermarktketen Deen heeft op dit moment ook goedkope kaartjes!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2014, 20:51
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Had ik inderdaad naar gekeken, maar zijn wel duurder dan blokker. Terwijl de blokker ook de broodjesvoucher heeft. Gelukkig had de blokker ze nog!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2014, 22:34
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Met meerdere reizen, zullen ze de terugreis bedoelen? Ik heb niet echt zin in een boete, dus vandaar alle vragen!
Je kunt er de hele dag mee treinen. Als je maar in- en uitcheckt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2014, 22:39
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Maar dat is gewoon met begin en eindbestemming? Niet tussendoor toch?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 00:48
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee, het hoeft niet als je overstapt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 08:48
Verwijderd
Behalve als je dus overstapt van een NS trein op bijvoorbeeld een Arriva trein; dan moet je uitchecken bij NS paaltje en meteen weer inchecken bij Arriva paaltje. Maar als je van NS trein naar NS trein gaat hoeft dat niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 15:54
Verwijderd
De OV-chipkaart maakt het reizen gemakkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Treinkaartje kopen
12bambi34
32 22-09-2015 17:00
Verkeer & Vervoer Treinkaartje
Knovlook
78 21-09-2010 09:24
De Kantine Wat zit er allemaal in jouw portemonnee?
Verwijderd
87 30-04-2007 07:30
De Kantine prijs treinkaartje
fractuur
51 02-02-2004 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.