Oud 14-01-2002, 16:03
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
toen ik in de zomervakantie gratis naar New York mocht met TMF, viel mij erg op dat de mensen daar erg gedisciplineerd zijn... netjes in de rij staan bij een snackbar, alles in de prullebak gooien, niet eens kauwgom op straat!...

dit is toch wel één deugd...

wat zijn de misdeugden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 16:05
soulless
soulless is offline
Dat vijftien blokken verderop de racistische politie 'target-practice' doet? Op dakloze gezinnen?

En ondertussen de mond maar vol over het land van de ongekende mogelijkheden, land of the free, home of the brave, bla bla bla?

[Dit bericht is aangepast door soulless (14-01-2002).]
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:06
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
soulless schreef:
Dat vijftien blokken verderop de racistische politie 'target-practice' doet? Op dakloze gezinnen?

één
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:16
Verwijderd
Dat ze de meest ranzige en extreme shows op de tv brengen (ik noem Boot Camp, Jerry Springer, Adult Television Entertainment), maar dat in Nederland homo's kunnen trouwen, dat kan echt niet!!!
Kortom: die hypocrisie.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:47
soulless
soulless is offline
Hypocritie. Dat is HET GROOTSTE BEZWAAR.

Je kunt wel over allemaal situaties gaan zeuren maar er is overal wel wat mis, in de USA een beetje veel, maar ja, maar het erge is dat ze dan nog steeds die HOUDING hebben...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 01:22
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Amerikanen zijn ontzettend gedisciplineerd, dat merk je ook op High School. De plaatsen achterin de klas blijven leeg terwijl het voorin vechten (figuurlijk uiteraard)is, veel respect voor de leraar, geen opmerkingen door de klas etc. Is een deugd, alhoewel ik me daar gruwelijk aan kan ergeren; ze naaien namelijk letterlijk hun vrienden eraan om bij de leraar in een goed boekje te komen staan

Hypocritie is idd een misdeugd, ontzettend exaggerating zijn ze ook. Verder erger ik me aan de bureaucratie, je hebt echt voor alles handtekeningen, papieren, contracten etc. nodig.

En ik denk dat hun vaderlandliefde (dagelijks groeten van de vlag op school) aan de ene kant natuurlijk een deugd is, maar aan de andere kant maakt het ze erg oppervlakkig en hun mening over amerika zal nooit veranderen, wat er ook gebeurt

.. kom ff niet op het woord..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 04:48
Verwijderd
Citaat:
sSaArRaA schreef:


.. kom ff niet op het woord..
Bekrompen?!

... in veel opzichten zijn Amerikanen *over het algemeen* erg bekrompen... Denk idd aan tv-programmas (hoewel Flodder natuurlijk ook wel errug goed is ) etc...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:19
Demi
Demi is offline
Nationalistisch?

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:26
klinkguppie
Ja, Amerikanen zijn inderdaad erg gediciplimeerd. Alleen is hun patriotisme een beetje vervelend.
Als je in DE VS ook maar even liet merken dat je het Amerikaanse systeem niet helemaal 100% vond, dan kon je er op rekenen dat de CIA,FBI, NSA je goed in de gatenhield, om over je buren nog maar te zwijgen. Er is nu zelfs een Amerikaan (afkostig van Hawaii die in Nederland ASIEL heeft aangevraagd omndat hij voor een onafhankelijk Hawaii was ofzo, en omdat hij zich door de FBI en CIA niet meer veilig voelt in de VS!!!!)

Ook slikt de Amerikaanse bevolking (naar mijn inzicht) veel te veel van de regering in Washington, de bevolking heeft eigenlijk alleen maar te doen met hun de eigen regering van hun staat (zijn iegnlijk apparte landjes net als bijvroobeeld Nederland in de Europese Unie). Als Washington D.C. zegt dit en dat en bijvoorbeeld " bombarderen die hap" dan loopt de bevolking daar gewoon achteraan, zonder de vraag te stellen, waarom en wat we er dan wel niet mee proberen te bereiken.

Amerika denkt dan wel dat zij het machtigste land ter wereld is, ik heb daar nog zo mn twijfels over...
Amerika zit altijd spierballengedrag te vertonen met het showen van hun kernwapen arsenaal. Misschien herinner je de atoomproeven van Frankrijk nog, een paar jaar geleden. Er is hier toen veel opschudding over ontstaan. Frankrijk had alls zoveel mogelijk stil en vestigd zo min mogelijk alle aandacht op haar kernwapen arsenaal, terwijl de VS er altijd mee lopen te pronken, net zoals met de CIA en FBI (deze instellingen kosten miljarden dollars, en wat richten ze uit? niet veel, kijk maar naar de aanslagen op de WTC torens en het Pentagon...

Over de discipline van de VS heb ik niet veel aan te merken, wel zouden de VS eens meer naar andee landen moeten luisteren en eens van het idee afstappen dat zij hier de baas zijn.
Voor de rest is r dus nix mis met de VS (voor zover ik tot nu toe weet...)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:27
klinkguppie
k kan het natuurlijk ook mis hebben....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Dat ze de meest ranzige en extreme shows op de tv brengen (ik noem Boot Camp, Jerry Springer, Adult Television Entertainment),
Ik wil niet veel zeggen, maar ATvE is een nederlandse productie.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:23
PrackaH
PrackaH is offline
Ze hebben een president die zo dom is dat hij zich verslikt in een zoutje en net niet (shit) sterft.
Ze hebben een ziekenfondswetgevingregeling (weet ik veel hoe dat heet) die ervoor zorgt dat massa's mensen nog armer worden als ze al waren omdat die kosten zo tyfushoog zijn.
En ze zijn zooooo chauvinistisch, wat zooooo ergerlijk is...bleeeehhh
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:26
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Ze hebben een president die zo dom is dat hij zich verslikt in een zoutje en net niet (shit) sterft.
dus als je je in een zoutje verslikt ben je dom?

Ik zal niet ontkennen dat er ook veel dingen goed gaan in amerika, maar het is allemaal zo dubbel. In de ene wijk gooien ze alles in de prullenbak en ligt er nog geen kauwgom op de straat terwijl ze in de andere wijk de prullenbakken nog niet heel kunnen houden, of er niet eens prullenbakken zijn.

Ze zijn o zo bang voor het 'slechte' communisme, dat het kapitalisme zo goed als heilig verklaard is.
Ik vraag me toch af waar ik me beter zou voelen, in een communistisch land of in een land als amerika waar zelfs de uitslagen van dna-testen te koop zijn.

Oorlog is een verschrikkelijk iets en degene die het veroorzaken zijn slecht, maar zo gauw er iets terug gedaan moet worden staan de VS als eerste klaar om te vechten.

En vooral het zichzelf beter voelen dan anderen. Bij andere is zo veel nationalisme slecht, maar in hun eigen land is het natuurlijk goed. Zoals iemand eerder al schreef, elke morgen de vlag hijsen...dat zegt toch al genoeg?
Ik neem het de mensen zelf niet kwalijk, maar de regering daar die haar inwoners maar wijs blijft maken dat amerikanen betere mensen zijn dan andere.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:42
mitsj
mitsj is offline
De patrotistische propaganda in de VS is ziek makent en ze lappen de laatste tijd alle verdragen die ze hebben gesloten ,voordat Bush er was ,aan hun laars en dat is extreem irritant , en het is trouwens ook irritant dat ze zo religieus zijn en dat je er ook ziek van word hoe vaak ze 'god' in een zin zeggen.

En naar mijn idee is hun regering een beetje corrupt maar daar heb ik geen bewijzen voor .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:21
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ik wil niet veel zeggen, maar ATvE is een nederlandse productie.

vreemd, van nederlandse seksprogramma's mag je toch wel verwachten dat die niet gecensureerd worden, wat bij ATE wel gebeurt. zeker op sbs6.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:23
soulless
soulless is offline
Als 't nederlands was heette het dan geen 'volwassen televisie plezier'?
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:25
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
autodropje schreef:
dus als je je in een zoutje verslikt ben je dom?


Nou ja, nee...tuurlijk niet. Maar hij is wel dom en het zou errug toepasselijk zijn als hij zou stikken in een zoutje. Vooral als ie zo voor het vaderland is, dan zou hij eerder 'met het zwaard in de hand' sterven als iemand die zijn vader(land) toch nog trouw gebleven is...stikken in een zoutje is het tegenovergestelde...dus snapje een beetje wat ik probeer duidelijk te maken...ut was meer sarcasme of dat andere woord (ach je weetwel)...oja, heb je m'n handtekeing al gezien , ik heb 'm eindelijk
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:11
Jumper
Jumper is offline
Maar langs de andere kant zijn ze ons tijdens de Tweede Wereldoorlog toch wel te hulp gekomen. Misschien voor een deel uit eigenbelang, da weet ik niet maar ze hadden evngoed de andere kant kunnen opkijken.

We hebben allemaal wel veel kritiek op de VS maar als ze er in 40-45 niet geweest waren leefden we nu misschien wel in een heel andere wereld.

De VS hebben ook fouten dus ik wil ze zeker niet van alles wat ze doen goed praten maar ik vind dat ze toch wel een beetje meer krediet verdienen.

Het is waar dat als er oorlog is, ze er als de kippen bijzijn om de boel op te lossen en het misschien maar goed ook want die oosterse landen kunnen er wat van, die geraken toch nooit uit die conflictsituaties.
__________________
Hardcore to da bone!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2002, 14:47
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Jumper schreef:
Maar langs de andere kant zijn ze ons tijdens de Tweede Wereldoorlog toch wel te hulp gekomen. Misschien voor een deel uit eigenbelang, da weet ik niet maar ze hadden evngoed de andere kant kunnen opkijken.
Natuurlijk zat daar eigenbelang bij, bovendien is dat 60 jaar geleden, ik leef nu, niet toen.

Citaat:
Jumper schreef:
We hebben allemaal wel veel kritiek op de VS maar als ze er in 40-45 niet geweest waren leefden we nu misschien wel in een heel andere wereld.
Misschien een betere... als m'n tante een pik had gehad was ze m'n oom geweest.

Citaat:
Jumper schreef:
De VS hebben ook fouten dus ik wil ze zeker niet van alles wat ze doen goed praten maar ik vind dat ze toch wel een beetje meer krediet verdienen.
Waarvoor dan?

Citaat:
Jumper schreef:
Het is waar dat als er oorlog is, ze er als de kippen bijzijn om de boel op te lossen en het misschien maar goed ook want die oosterse landen kunnen er wat van, die geraken toch nooit uit die conflictsituaties.
Als ze het nou op zouden lossen ipv de voor hen op dat moment gunstigste oplossing doordrukken...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:06
Jumper
Jumper is offline
ik zeg dat ik nie weet of er eigenbelang bij was en zo ja,welk dan? Kun jij het mij zeggen?

Waarom denk je dat het een betere wereld zou zijn?

waarvoor niet dan?

Het zal zeker niet altijd de juiste oplossing zijn die ze hebben ma als ze niks doen geraakt het zeker nooit opgelost. Hoe lang is het daar al aan de gang en hoe lang gaat het nog duren, het begint me een beetje de keel uit te hangen die oosterse landen met hun gezeik altijd over religie en de daarbij verbonden gebieden en wat is het daar allemaal
__________________
Hardcore to da bone!!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Jumper schreef:
ik zeg dat ik nie weet of er eigenbelang bij was en zo ja,welk dan? Kun jij het mij zeggen?

Waarom denk je dat het een betere wereld zou zijn?

waarvoor niet dan?

Het zal zeker niet altijd de juiste oplossing zijn die ze hebben ma als ze niks doen geraakt het zeker nooit opgelost. Hoe lang is het daar al aan de gang en hoe lang gaat het nog duren, het begint me een beetje de keel uit te hangen die oosterse landen met hun gezeik altijd over religie en de daarbij verbonden gebieden en wat is het daar allemaal
Eigenbelang, zowel economisch als het amerikaanse volk dat zich toch nog verbonden voelde met europa... Om maar niet te zwijgen over de verplichting door de oorlog met Japan (waardoor ze automatisch ook in oorlog met Duitsland geraakte).

Ik zeg niet dát het dat zou zijn, ik zeg dat je daar niks zinnigs over kan zeggen, loze opmerking dus dat het dan anders zou zijn.

Jij geeft ze krediet, ik niet. Ik zie een hoop slechte punten, als jij vind dat er meer goede punten zijn wil ik die graag horen .

Dat zal wel meevallen, voor grootschalige westerse bemoeienissen in de 11e/12e eeuw zag de islamitische wereld er stukke beter uit als de westerse (als we de historici mogen geloven)... Wij hebben hier ook onze godsdienstoorlogen gehad, en nog steeds. In de VS moet de president nog steeds de kerken af en een eed aan god afleggen als hij het land wil besturen, laat ze eerst eens naar zichzelf kijken.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:27
klinkguppie
Citaat:
Jumper schreef:
Maar langs de andere kant zijn ze ons tijdens de Tweede Wereldoorlog toch wel te hulp gekomen. Misschien voor een deel uit eigenbelang, da weet ik niet maar ze hadden evngoed de andere kant kunnen opkijken.
Hoho! wanneer zijn ze ons te hulp gekomen? Juist, pas na de aanval op Pearl Harbor! En welk land verklaarde nog eerder dan de VS de oorlog aan Japan? Nederland! Wat?!?! juist Nederland, dit omdat de Jappne Nederlands Indië toen al onder vuur hadden en ze in een goed blaadje bij de VS wilden komen...


Citaat:
We hebben allemaal wel veel kritiek op de VS maar als ze er in 40-45 niet geweest waren leefden we nu misschien wel in een heel andere wereld.

Misschien wel, misschien niet. Daar kan niet over geoordeeld worden. Wel staat vast dat de VS Europa totaal NIET bevrijd hebben van de nazi's, dat hebben de Russen gedaan. Denk maar eens aan operatie Barberossa (voor de niet geschiedkundigen onder ons, zo heette de de duitse operatie -nee niet lettelijk nemen!! - om Rusland aan te vallen) Hier zijn miljoenen en dan ook miljoenen soldaten omgekomen, zowel aan de Russische kant als aan de Duitse kant.
Ook was het afwerpen van 2 atoombommen, Little Boy en Fat Man, op Hiroshima en Nagisaki in augustes 1945 alleen spierballen gedrag van de VS. Als ze nog een tijde hadden doorgevochten (één a twee weken) hadden ze de Jappen wel op de knieeen gekregen. De atoombommen gebruikten ze alleen om te zorgen dat de Russen niet nog meer gebied konden bevrijden en hun regime daar ook toepassen.

Citaat:
De VS hebben ook fouten dus ik wil ze zeker niet van alles wat ze doen goed praten maar ik vind dat ze toch wel een beetje meer krediet verdienen.
Elk land heeft zn fouten dat is waar, en ze verdienen ook heus wel lof hoor, maar als ik daar nu over ga typen ben ik strax nog nie klaar en r moet natuurlijk wel een eind komen aan dit berichtje he?

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
klinkguppie schreef:
Ook slikt de Amerikaanse bevolking (naar mijn inzicht) veel te veel van de regering in Washington, de bevolking heeft eigenlijk alleen maar te doen met hun de eigen regering van hun staat (zijn iegnlijk apparte landjes net als bijvroobeeld Nederland in de Europese Unie). Als Washington D.C. zegt dit en dat en bijvoorbeeld " bombarderen die hap" dan loopt de bevolking daar gewoon achteraan, zonder de vraag te stellen, waarom en wat we er dan wel niet mee proberen te bereiken.

Nee, de US heeft een héél andere organisatie.
De verschillende staten hebben maar een beperkte mate van vrijheid.
Wel hebben de staten ieder een kleine militaire macht (reservisten, de National Guard, en Air National Guard), die direct door de Governors word bestuurd.
Citaat:

Amerika denkt dan wel dat zij het machtigste land ter wereld is, ik heb daar nog zo mn twijfels over...
Amerika zit altijd spierballengedrag te vertonen met het showen van hun kernwapen arsenaal. Misschien herinner je de atoomproeven van Frankrijk nog, een paar jaar geleden. Er is hier toen veel opschudding over ontstaan. Frankrijk had alls zoveel mogelijk stil en vestigd zo min mogelijk alle aandacht op haar kernwapen arsenaal, terwijl de VS er altijd mee lopen te pronken, net zoals met de CIA en FBI (deze instellingen kosten miljarden dollars, en wat richten ze uit? niet veel, kijk maar naar de aanslagen op de WTC torens en het Pentagon...
Waar haal je dát vandaan?

Amerika heeft alleen kernwapens voor afschrikking, 'deterrence'.
En daar word absoluut niet mee geshowd.

Sterker nog, de patrouilles van SSBN's, met kernwapens uitgeruste onderzeers (dat zijn er maar 18), zijn zéér streng geheim.

En showen met kernwapens... dat slaat nergens op.

Showen met macht, dat wel.

Amerikanen zijn gek op militair gedoe, en de regering maakt daar graag gebruik van.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:48
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
oja, heb je m'n handtekeing al gezien , ik heb 'm eindelijk

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:02
wilma
wilma is offline
De Marshall-hulp was puur eigenbelang.
Veel Europese landen hadden nog veel schulden lopen bij de VS. Door de Marshallhulp kon Europa weer opgebouwd worden en de schulden konden afbetaald worden.
De VS zal ook wel huminataire redenen hebben gehad, maar ik denk dat de econonmische reden toch iets zwaarder woog.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 22:04
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
wilma schreef:
De Marshall-hulp was puur eigenbelang.
Veel Europese landen hadden nog veel schulden lopen bij de VS. Door de Marshallhulp kon Europa weer opgebouwd worden en de schulden konden afbetaald worden.
De VS zal ook wel huminataire redenen hebben gehad, maar ik denk dat de econonmische reden toch iets zwaarder woog.
dat denk ik ook, europa is een grote markt voor de VS, die hulp is gewoon eigenbelang.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:11
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
wilma schreef:
De Marshall-hulp was puur eigenbelang.
Veel Europese landen hadden nog veel schulden lopen bij de VS. Door de Marshallhulp kon Europa weer opgebouwd worden en de schulden konden afbetaald worden.
De VS zal ook wel huminataire redenen hebben gehad, maar ik denk dat de econonmische reden toch iets zwaarder woog.
+ dat de VS er later een sterke bondgenoot er aan over hield om tegen het communisme te "vechten"
dan nog een + "Handelsbelangen"
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:20
D'tje
D'tje is offline
Ten eerste, dat nationalistische, waarom is dat voor jou in een nadeel? Daar heb je toch niets mee te maken? ok, ja ik vind het behoorlijk irritant ook soms (zag laatst dat iemand d'r hele paard in de amerikaanse vlag had geschilderd na de aanslagen) maar ik heb er verder geen last van, dus ik laat ze maar. Waarom maakt iedereen zich daar zo druk om? Dat is toch hun zaak, en als ze daar blij mee zijn, daar heb jij toch geen last van?

Ten tweede, ik heb ellelange discussies gehad met amerikanen over wat er slecht is aan hun land, en ik heb echt nog niet de FBI of een soortgelijk iets aan m'n deur gekregen....Heb wel iedere ouder van iedereen in m'n klas achter me aangehad toen ik was slecht zei over een nederlander....Dus het hangt er maar van af. Tuurlijk, als je schreeuwt "I love Osama Bin Laden" door New York, ja, dan krijg je de FBI achter je aan, maar echt niet als je gewoon tegen een burger zegt wat er mis is met hun land, daarbij, waren grotendeels van hun het wel in minder of meerdere mate met me eens (over Bush, over Vietnam, over Pearl harbor)

Wat ik slecht vind aan Amerika? De regering en dat de FBI en CIA zo veel macht hebben. Als zij hun werk wat beter hadden gedaan en hun mondje hadden opengedaan op het moment dat het moest, dan waren de aanslagen misschien voorkomen geweest. Maar in de plaats daarvan doen ze hun mond alleen maar open wanneer het niet moet, en beginnen ze meestal met onderzoeken enz. wanneer het al te laat is.
De regering vind ik slecht omdat er gekozen kan worden uit 2 mensen die het hele land leiden, en die verkiezingen dan niet helemaal eerlijk verlopen (dat is tijdens de Bush-Gore campagne wel duidelijk geworden). Daarbij vind ik het vreselijk irritant dat een eigenlijk doodgewone man aan de macht komt met allemaal beloftes die moeilijk zijn om waar te maken, en dan blijkt achteraf dat meerendeel van die beloftes weer vervald. Een voorbeeldje: Bush zou de Amerikanen uit de Balkan halen, maar ik geloof dat er nog steeds ongeveer evenveel Amerikanen als bv. Nederlanders zitten.

Wat ik goed vind aan Amerika? De doodnormale burgers. Iedereen ziet de extremen op tv (Jerry Springer is bv niet eens echt, ze pikken maar gewone mensen van de straat die een toneelspelletje opvoeren, maar dat zullen de meesten onder hun niet snel doen) maar de doodgewone Amerikanen zijn net als Nederlanders. Ik heb zelf zelfs ondervonden dat ze juist een stuk minder bekrompen zijn dan Europeanen. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen, maar al de Amerikanen die ik ken zijn net zo normaal als wij. Er zijn natuurlijk wel veel moordenaars en verkrachters enzo, maar als je alle landen van Europa (en dus niet de Europese Unie) samen telt krijg je er net zo veel verkrachters in geloof ik. Moordenaars misschien minder omdat de wapenhandel verschilt.

Verder moeten we niet vergeten dat Amerika als principe van wereldmacht nu eenmaal zo is omdat het hele land min of meer uit 1 eenheid bestaat. Europa zal nooit een wereldmacht kunnen worden omdat alle landen teveel van elkaar verschillen en ook nu eenmaal niet tot 1 samenhangend iets in staat lijken te komen. Daarbij is Europa nu eenmaal afhankelijk van militaire steun en economische steun van Amerika. Leuk of niet leuk, dat is een feit (heb ik laatst behandeld op school).

__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:48
soulless
soulless is offline
Hahaahaahahaha, afhankelijk van Amerika? Right now? Dach ut nie he?

En nog ff wat te melden... Dat gezeur van 'als de FBI en CIA beter hun best gedaan hadden = geen aanslag' kun je ook omdraaien naar 'als ze hun best niet deden hadden we wel veel meer aanslagen gehad'.

__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 23:13
Verwijderd
Citaat:
De patrotistische propaganda in de VS is ziek makent en ze lappen de laatste tijd alle verdragen die ze hebben gesloten ,voordat Bush er was ,aan hun laars en dat is extreem irritant , en het is trouwens ook irritant dat ze zo religieus zijn en dat je er ook ziek van word hoe vaak ze 'god' in een zin zeggen.
Het is ook leuk om te horen hoe vaak gewone Amerikanen 'goddamnit' en 'fuck' zeggen.

Citaat:
En naar mijn idee is hun regering een beetje corrupt maar daar heb ik geen bewijzen voor .
En die oliebedrijven waarvan Bush' campagne betaald is, waar hij nu voor door het vuur gaat?


Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:03
D'tje
D'tje is offline
[QUOTE]soulless schreef:
[B]Hahaahaahahaha, afhankelijk van Amerika? Right now? Dach ut nie he?

pech gehad, is nu eenmaal een feit. Sorry hoor, dat jij het daar niet zo mee eens bent, het is nu eenmaal iets wat ik op school heb geleerd bij de behandeling van Europa.
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
D'tje schreef:
Ten eerste, dat nationalistische, waarom is dat voor jou in een nadeel? Daar heb je toch niets mee te maken? ok, ja ik vind het behoorlijk irritant ook soms (zag laatst dat iemand d'r hele paard in de amerikaanse vlag had geschilderd na de aanslagen) maar ik heb er verder geen last van, dus ik laat ze maar. Waarom maakt iedereen zich daar zo druk om? Dat is toch hun zaak, en als ze daar blij mee zijn, daar heb jij toch geen last van?

-> Goed gezegd.

Ten tweede, ik heb ellelange discussies gehad met amerikanen over wat er slecht is aan hun land, en ik heb echt nog niet de FBI of een soortgelijk iets aan m'n deur gekregen....Heb wel iedere ouder van iedereen in m'n klas achter me aangehad toen ik was slecht zei over een nederlander....Dus het hangt er maar van af. Tuurlijk, als je schreeuwt "I love Osama Bin Laden" door New York, ja, dan krijg je de FBI achter je aan, maar echt niet als je gewoon tegen een burger zegt wat er mis is met hun land, daarbij, waren grotendeels van hun het wel in minder of meerdere mate met me eens (over Bush, over Vietnam, over Pearl harbor)

-> Wist ik ook, maar sommigen op dit forum denken te weten dat iedere Amerikaan je dan op straat zal vermoorden.

Wat ik slecht vind aan Amerika? De regering en dat de FBI en CIA zo veel macht hebben. Als zij hun werk wat beter hadden gedaan en hun mondje hadden opengedaan op het moment dat het moest, dan waren de aanslagen misschien voorkomen geweest. Maar in de plaats daarvan doen ze hun mond alleen maar open wanneer het niet moet, en beginnen ze meestal met onderzoeken enz. wanneer het al te laat is.

-> In veel gevallen klopt dat wel.
Vaak heeft CNN beter en sneller nieuws dan de CIA of FBI voor de President, iets wat voor de gewone burger maar moeilijk te begrijpen is.
Overigens moet de CIA binnen 48 uur ná een geheime missie verslag uitbrengen aan de Intelligence Section van het Congress. Meestal doet de DDI dat.

De regering vind ik slecht omdat er gekozen kan worden uit 2 mensen die het hele land leiden, en die verkiezingen dan niet helemaal eerlijk verlopen (dat is tijdens de Bush-Gore campagne wel duidelijk geworden). Daarbij vind ik het vreselijk irritant dat een eigenlijk doodgewone man aan de macht komt met allemaal beloftes die moeilijk zijn om waar te maken, en dan blijkt achteraf dat meerendeel van die beloftes weer vervald. Een voorbeeldje: Bush zou de Amerikanen uit de Balkan halen, maar ik geloof dat er nog steeds ongeveer evenveel Amerikanen als bv. Nederlanders zitten.

-> Mee eens, één man heeft álle macht en dat kan niet goed zijn.

Wat ik goed vind aan Amerika? De doodnormale burgers. Iedereen ziet de extremen op tv (Jerry Springer is bv niet eens echt, ze pikken maar gewone mensen van de straat die een toneelspelletje opvoeren, maar dat zullen de meesten onder hun niet snel doen) maar de doodgewone Amerikanen zijn net als Nederlanders. Ik heb zelf zelfs ondervonden dat ze juist een stuk minder bekrompen zijn dan Europeanen. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen, maar al de Amerikanen die ik ken zijn net zo normaal als wij. Er zijn natuurlijk wel veel moordenaars en verkrachters enzo, maar als je alle landen van Europa (en dus niet de Europese Unie) samen telt krijg je er net zo veel verkrachters in geloof ik. Moordenaars misschien minder omdat de wapenhandel verschilt.

-> Ik begrijp ook niet waarom mensen denken te weten dat Amerikanen een héél ander volk zijn en zó anders zijn van Europeanen...

Verder moeten we niet vergeten dat Amerika als principe van wereldmacht nu eenmaal zo is omdat het hele land min of meer uit 1 eenheid bestaat. Europa zal nooit een wereldmacht kunnen worden omdat alle landen teveel van elkaar verschillen en ook nu eenmaal niet tot 1 samenhangend iets in staat lijken te komen. Daarbij is Europa nu eenmaal afhankelijk van militaire steun en economische steun van Amerika. Leuk of niet leuk, dat is een feit (heb ik laatst behandeld op school).
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:34
Verwijderd
Twee mensen hebben gezegd
het is trouwens ook irritant dat ze zo religieus zijn en dat je er ook ziek van word hoe vaak ze 'god' in een zin zeggen.

Het is ook leuk om te horen hoe vaak gewone Amerikanen 'goddamnit' en 'fuck' zeggen.

---------------------------------------------------------

Dat zeg ik, die hypocrisie.

PS: Chimera: ik kan nog wel een ander voorbeeld bedenken: Playboy TV, een heel sekskanaal.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:41
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
D'tje schreef:
Verder moeten we niet vergeten dat Amerika als principe van wereldmacht nu eenmaal zo is omdat het hele land min of meer uit 1 eenheid bestaat. Europa zal nooit een wereldmacht kunnen worden omdat alle landen teveel van elkaar verschillen en ook nu eenmaal niet tot 1 samenhangend iets in staat lijken te komen. Daarbij is Europa nu eenmaal afhankelijk van militaire steun en economische steun van Amerika. Leuk of niet leuk, dat is een feit (heb ik laatst behandeld op school).
Amerika een eenheid???

Ze hebben niet eens overal dezelfde wet.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 23:10
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Dat Amerika na 3 Antrax doden eiste dat het patent op het medicijn er voor zou worden vrijgegeven...(daardoor dus goedkopere prodcutie) terwijl Amerika al jaren wieger het patent op het HIV medicijn vrij te geven waaran miljoenen mensen sterven??

Dat Bush nog van plan was de Taliban te erkennen als Regering (voor het WTC-ongeval) als ze in ruil daarvoor een oliepijpleiding mochten aanleggen door Afghanistan??

Dat ze verschrikkelijk dom zijn?

Ik ben er ook op vakantie geweest. Los Angeles(waarvan 2 dagen San Diego) EN New York...en wat mij opviel was dat alle mmindere baantjes waren weggelegd voor gekleurde mensen.

'Het land van de ongekende dromen' tussen haakjes alleen nog er bij (alleen voor blanke mensen)

Groetjes
Ben(die Amerika een walgelijk land vind)
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 23:44
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
D'tje schreef:
Ten eerste, dat nationalistische, waarom is dat voor jou in een nadeel? Daar heb je toch niets mee te maken? ok, ja ik vind het behoorlijk irritant ook soms (zag laatst dat iemand d'r hele paard in de amerikaanse vlag had geschilderd na de aanslagen) maar ik heb er verder geen last van, dus ik laat ze maar. Waarom maakt iedereen zich daar zo druk om? Dat is toch hun zaak, en als ze daar blij mee zijn, daar heb jij toch geen last van?
Als ze die nationalisme nou ook in Amerika hielden en we alle politieke en economische betrekkingen met Amerika verbreken...ja, dan heb ik er geen last van...mogen ze lekker zelf gaarkoken in hun eigen troep.

Maar helaas steekt Amerika te veel zijn neus in Andermans zaken, zeggen dat bepaalde landen over Biologische wapens beschikken etc. WHAHHAHAHA, en zelf zijn ze zeker SUPERheilig! Antras komt UIT Amerika hoor!! (deze versie, hebben de Amerikanen zelf GEMAAKT)
En bemiddelen bij de Palestijnen en Israeliers, en ondertussen Israel 5 miljard DOLLAR toeschuiven per jaar! Israel is de 5e militaire wereldmacht heb je enig idee hoe klein dat landje is???
Waarom denk je dat de Israeliers altijd een amerikaanse bemiddelaar willen hebben (en geen europeaan dus) daarom!!

Met Andere woorden, die nationalisme en arrogantie zit andere landen in de weg.

Groetjes
Ben(die een voorstander is om alle betrekkingen met Amerika te verbreken
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2002, 00:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Applausje voor onze Ben
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:21
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Applausje voor onze Ben

*buig* *buig*

Groetjes
Ben(die wel eens wat zinnigs kan vermelden
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:23
soulless
soulless is offline
Nationalisme is met religie op de eerste plaats toch een goede tweede wanneer het op middelen aankomt die door machtshebbers gebruikt zijn ten behoeve van hun eigen plannen.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:30
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
en.. oh, the irony of it all..

Nederland was de eerste staat die Amerika erkende.

Lees dit eens door als je tijd hebt:
http://www.netherlands-embassy.org/c_story.html
__________________
Angst is de moordenaar van het verstand
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:42
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
soulless schreef:
Nationalisme is met religie op de eerste plaats toch een goede tweede wanneer het op middelen aankomt die door machtshebbers gebruikt zijn ten behoeve van hun eigen plannen.
Is dit een reden of excuus??

Groetjes
Ben(die het gokt op de eerste!

__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 00:57
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Overgens werd er na het WTC-aanval gepredikt over vrijheid en rechtvaardigheid.

Hmmm...ik vraag me af in hoeverre mate Amerika daar aan voldoet.

Als Amerika zo hielig in de democratie gelooft...waarom bevinden ze zich dan nog in landen waar hun aanweziheid niet gewenst is?
B.v. Sauadie Arabie...de bevolking wil dat ze vertrekken...maar nee hoor, Amerika sluist wat geld door naar de machthebbers om een voet tussen de deur te houden in het Midden-oosten.(Amerika is verdomme zelf verantwoordelijk voor de corruptie in het midden-oosten! Maar nu lopen ze te klagen)

Weet je dat Soedan na jaren, nog steeds bijna dagelijks bebombardeerd wordt door Amerika? Nee, vast niet, want het is geen nieuws meer!

En in het landje zelf vind ik het erg opvallen dat ik geloof 75 % (ongeveer) van alle ter dood veroordeelden gekleurd is!! Een schande als je het mij vraagt!!

Ook waren 12,5 % van alle ter dood veroordeelden van de afgelopen 25 jaar onschuldig....de O zo rechtvaardige Amerika....

Blijft niet veel meer van over he...moet ik nog doorgaan met afkraken??

Groetjes
Ben(die zo wel duidelijk is geweest hopelijk
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 09:35
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Demi schreef:
Nationalistisch?
Dat hoort erbij en is juist goed!

Als je trots op je land bent:
-> Hou je het ook eerder schoon.
-> Vecht je er ook voor wanneer het nodig is.
-> Ben je tenminste trots!

Ik kom oorspronkelijk uit Duitsland en vind het maar een zooitje... de politiek bestaat voor 70% uit communisten en voormalige rebelse studenten, het land verloedert helemaal, enz...

Waarom zou het mij dan boeien hoe het verder gaat ermee? Ach, pleur je rotzooi toch op straat, als jij het niet doet, doet je buurman het wel...

Of hoe bedoel je weerplicht? Je gaat toch niet vechten voor iemand waar je geen respect voor hebt?

Enzovoorts, enzovoorts...

Deugden komen meestal voort uit trots (zowel zelf als nationale).
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 09:41
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
En in het landje zelf vind ik het erg opvallen dat ik geloof 75 % (ongeveer) van alle ter dood veroordeelden gekleurd is!! Een schande als je het mij vraagt!!
Oorzaak -> gevolg.

Hier in Nederland zitten ook veel meer 'gekleurden' vast dan blanken. Ra ra hoe zou dat toch komen?

Maar goed, ik vind het wel slim. Waarom zou je dure gevangenissen bouwen vol met moordenaars als je ze ook gewoon vernietigen kan? Het is economisch als je het mij vraagt.

Beter nog: waarom wachten ze er zo lang mee?

Kijk, als het toch 100% vast staat dat iemand een moord heeft begaan, waarom zetten ze hem dan 20 jaar vast, voordat ze hem opruimen?

Marc, die overigens tegen de doodstraf is wanneer niet voor 100% vast staat dat iemand de betreffende misdaad begaan heeft...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 11:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Oorzaak -> gevolg.

Hier in Nederland zitten ook veel meer 'gekleurden' vast dan blanken. Ra ra hoe zou dat toch komen?

Maar goed, ik vind het wel slim. Waarom zou je dure gevangenissen bouwen vol met moordenaars als je ze ook gewoon vernietigen kan? Het is economisch als je het mij vraagt.

Beter nog: waarom wachten ze er zo lang mee?

Kijk, als het toch 100% vast staat dat iemand een moord heeft begaan, waarom zetten ze hem dan 20 jaar vast, voordat ze hem opruimen?

Marc, die overigens tegen de doodstraf is wanneer niet voor 100% vast staat dat iemand de betreffende misdaad begaan heeft...


Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?

Nou, dat er in Amerika meer gekleurden vast zitten heeft er vast mee te maken dat de jury voor namelijk uit blanken bestaat meestal, en vooral de middenklasse, die liever de armen zien verdwijnen in de gevangenis en er tigtal aan voordelen over hebben. Dus als zij een zwart iemand zien, dan is ie al schuldig voordat er ook maar een proces is begonnen.
Want als we rascistisch dom gelul gaan hanteren dat het aan de huidskleur ligt, dan beeindig ik deze discussie onmiddelijk.
Amerikanen en gekleurde mensen wonen al eeuwen samen, dus er is geen sprake meer van een groot cultuurverschil, het probleem is nog steeds racisme. Alle gekleurde mensen hebben daar de mindere baantjes...dus nog steeds na eeuwen ongelijkheid gebaseerd op huidskleur. En als je maatschappijleer ooit eens hebt gehad, en dan over multi-culturele samenleving, dan zou je niet zo snel een beschuldigende vinger wijzen naar mensen waarvan je de oorzaken niet eens kent.


Overgens is het helemaal niet goedkoper om mensen dood te maken. Dat is onzin.
Dat is net zo goed verrotte duur.
En demente bejaarden dood maken is ook goedkoper, laten we daar vooral ook niet mee wachten.

Het is te vaak gebleken in alle landen over de hele wereld(en vooral in Amerika) dat na 20 jaar iemand helemaal niet schuldig bleek te zijn, terwijl dat 20 jaar ervoor toch overduidelijk op leek.

Dus 100 % zeker kun je nooit zijn, en dat is al reden genoeg om de doodstraf af te schaffen, want als er dan wel iemand onschuldigs is dood gegaan, laten we vooral de jury, cipier, rechter, gevangenisdirceteur etc. allemaal executeren, omdat ze een onschuldig mens hebben vermoord of is het dan maar een ongelukje?

Als je er iets zinnigs over wil zeggen weet da ook wat meer over het volgende.

Stigmatisering, antropologische school, controle- of bindingstheorie, anomietheorie, verzetstheorie, rationele keuzetheorie, witte-boorden criminaliteit, multie-causale benadering, Eigenrichting, Massamedia, positietoewijzing, positieverwerving, vooroordelen en zo kan ik nog genoeg andere dingen opschrijven.


Groetjes
Ben(die het ongenuanceerd dom gelul vind
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?
Jij wel?

Het is niet racistisch, maar statistisch bekeken. We hebben hier een marrokaan bij ons zitten en die heeft het prima uitgelegd. Ze kunnen zich niet aanpassen aan onze normen en waarden en begaan daardoor sneller delicten...

Ergo: meer allochten in gevangenis dan blanken.

Waar jij op hamert, vind IK dom gelul. Kijk eens voorbij die linkse indoctrinatie van de pers en naar de FEITEN.

Oorzaak -> gevolg!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Dus 100 % zeker kun je nooit zijn, en dat is al reden genoeg om de doodstraf af te schaffen...
Als er genoeg ooggetuigen zijn wel.

Stel iemand overvalt een supermarkt en schiet daarbij een kassiere dood. En op de vlucht wordt hij opgepakt...

1) Hij staat op video
2) Hij wordt direct opgepakt

Nou, als dat geen 100% zijn
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
tering hee Marc S gaat geld bij jou boven mensenlevens???

Offtopic:
de reden dat allochtonen zich niet aan onze normen en waarden aanpassen ligt grotendeels aan de opleiding en opvang... natuurlijk, allochtone ouders voeden hun kind natuurlijk op volgens allochtone normen en waarden, maar met een goede opvang van de maatschappij leren die Turken en Marokkanen onze normen en waarden wel te respecteren.
Het grootste deel van hun tijd zitten ze toch op school nietwaar?

Als wij allochtonen blijven discrimineren kunnen ze natuurlijk nooit respect krijgen voor onze normen en waarden.. en andersom, als zij geen respect tonen, blijven wij discrimineren. Ik vind dat de eerste stap gemaakt moet worden door ONS en niet door HUN.
Integratie komt van BEIDE kanten en WIJ zijn nu aan de beurt.


de doodstraf is ook gewoon onzin..

met dat lulverhaal wat ik hierboven heb gesteld is het NOG erger in de VS. Daarom is de VS een kutland.


Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:39
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Amerika is inderdaad een gedisciplineerd land. In verhouding met Nederland is iemand al snel gedisciplineerd. LEVE AMERIKA
__________________
God must love stupid people. He made so many of them.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
tering hee Marc S gaat geld bij jou boven mensenlevens???
Is een moordenaar voor jou een volwaardig lid van onze samenleving? Verdient hij deze status nog voor jou?

In China krijgt 'ie 1 uur na de verhandeling een kogel door z'n kop

Citaat:
Integratie komt van BEIDE kanten en WIJ zijn nu aan de beurt.
Wie zegt dat integratie goed is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.