Oud 28-04-2004, 18:42
Trebbor
Trebbor is offline
Hej,
Ik ga dit jaar meeloten voor de studie Geneeskunde, net als een hele hoop andere mensen. Nou ga ik niet meteen van het ergste scenario uit, maar toch houd ik er rekening mee dat ik word uitgeloot. Grote vraag: wat dan toe doen?
Ik twijfel of ik een studie als twee keus ga opgeven die vrij medisch is (bijv medische biologie) of een totaal andere studie (bijv journalistiek).
Mijn eerste en enige keus blijft geneeskunde, dus de studie die ik als tweede keus opschrijf is voor max eenn jaartje. Dan namelijk weer meeloten, en hopelijk dan wel toegelaten worden.

Mijn vraag is: wat hebben jullie gedaan toen je werd uitgeloot voor geneeskunde en wat vond je ervan?
En: ben je het volgende jaar wel ingeloot?

Robbert
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 18:53
Verwijderd
Is dat dan niet zonde van je studiefinanciering? (Als de studie je toch niet interesseert?!) Kun je m.a.w. niet beter een jaar gaan werken (in de geneeskundige hoek)?(niet dat ik studeer )
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:01
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ga ook loten en als ik uitgeloot wordt dan ga ik met psychologie beginnen. Ik ga dat een jaartje proberen: bevalt dat dan blijf ik daar en anders doe ik weer mee met de loting en decentrale selectie. De studiefinanciering is toch niet zoveel dan dat niet overkombaar is, en OV is nog wel aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:01
Verwijderd
ik denk dat je beter een jaar kan gaan freelancen. Dus een jaartje werken, of mss een half jaar ergens in het buitenland doorbrengen. Het is iid erg zonder van je studiefin.
Als geneeskunde echt het enige is dat je wil studeren, zou ik dat doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Biomedische wetenschappen, zou ik doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:18
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Het is misschien wel slimmer om een jaartje iets anders te studeren, zoals FA al zei biomedische wetenschappen, ik studeer farmacie en daar zitten ook een heleboel mensen die uitgeloot zijn voor geneeskunde, het is allebei een beetje extra voorkennis die misschien nog wel goed van pas kan komen (helaas geldt de regel dat je met een aansluitende propodeuse voorang krijgt vanaf volgend jaar niet meer).

Ik wil je ook geen grote angsten aanpraten, maar besef je wel dat er ook een kans is dat je helemaal niet wordt ingeloot, dus je kan beter wel een studie kiezen waar je ook helemaal voor wil gaan als je nooit geneeskunde kan gaan doen.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je biomedische wetenschappen gaat studeren kan je volgens mij voor sommige vakken van geneeskunde ook vrijstellingen krijgen. Je moet dan trouwens wel een uni uitzoeken waar biomedische wetenschappen geen lotingstudie is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:29
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Volgens mij word er in België niet geloot, dus misschien kun je het daar proberen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:29
Mindfields
Mindfields is offline
Ik zou een jaar gaan werken en daarna weer meeloten. Heb je dan meer kans of maakt dat niet uit?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Caballero schreef op 28-04-2004 @ 20:29 :
Volgens mij word er in België niet geloot, dus misschien kun je het daar proberen
Bij geneeskunde moet je in Belgie een toelatingsexamen doen en als je uit Nederland komt is dat een heel zwaar examen omdat je het zonder grafische rekenmachine en zo moet doen. Biomedische wetenschappen is in Belgie geen lotingstudie en ook geen toelatingsexamen dus dat kan je wel gebruiken als uitwijkmogelijkheid.

Ik ga zelf ook biomedische wetenschappen studeren in Leuven (Belgie)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:48
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik geloof dat Biomedische Wetenschappen op steeds meer plaatsen lotingstudie wordt of niet? Heb ik wel eens gehoord.. De reden was dat ze niet meer als 2e-keuze studie beschouwd willen worden. Medische biologie is ook zo'n typische 2e-keuzestudie. Bijna iedereen doet daar na het eerste jaar weer mee aan de loting.
Ik zou er eerst goed over na gaan denken, mocht je willen gaan werken: een jaar werken is niet superleuk, tenzij je een echt leuk baantje hebt/vindt en je mist het contact met studiegenoten wel doordeweeks.
Voor de stufi hoef je het niet te laten, want je kunt het laatste jaar altijd nog bijlenen.. Dit kun je vast wel terugbetalen als arts zijnde en zo niet, wordt de schuld kwijtgescholden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:02
H2O
H2O is offline
Ik zou, als ik jou was, een jaartje BMW of een dergelijke medische studie doen. Dan krijg je, nadat je ben ingeloot, vrijstellingen, zodat je alvast blokken van jaar 2 kan volgen.
Of je kunt nu heel erg je best doen en met een 8 slagen? dan heb je dit soort problemen niet he?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:07
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 20:37 :
Bij geneeskunde moet je in Belgie een toelatingsexamen doen en als je uit Nederland komt is dat een heel zwaar examen omdat je het zonder grafische rekenmachine en zo moet doen. Biomedische wetenschappen is in Belgie geen lotingstudie en ook geen toelatingsexamen dus dat kan je wel gebruiken als uitwijkmogelijkheid.

Ik ga zelf ook biomedische wetenschappen studeren in Leuven (Belgie)
Ja, dat is waar, maar je hoeft niet te loten
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben afgelopen september uitgelood voor geneeskunde en ik doe nu voor een jaartje (medische) Biologie. Ik had nog een poging gedaan om biomedische wetenschappen in nijmegen te doen, maar dat is niet gelukt.
Je zou ook een jaartje kunnen gaan werken of op reis, maar opzich heb je dan nog niks en het volgende jaar kan je weer worden uitgelood en heb je nog niks.
Je kan het beste een studie gaan doen die je leuk vind en waarin je dan ook evt verder kan mocht je de andere keren ook worden uitgelood. Daarbij raak je ook uit het studieritme als je een jaar gaat werken of reizen. Wat ook wel handig is is als je je propedeuse haalt je in lotingsklasse C komt en het dus interresant is als je lager zit.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:05
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-04-2004 @ 22:33 :
Wat ook wel handig is is als je je propedeuse haalt je in lotingsklasse C komt en het dus interresant is als je lager zit.
Die regel geldt alleen nog dit jaar en natuurlijk krijg ik de uitslag van mn laatste tentamen na 5 juli en mis ik ook net 1 catagorie voordeel..
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:24
fractuur
fractuur is offline
Ik sluit me aan bij MieX (wil jij ook geneeskunde gaan doen dan?). De kans is er dat je twee of zelfs drie keer wordt uitgeloot, en dan is het zaak dat je op een studie zit waar je eventueel een beroep van kunt maken. Ik heb het geluk dat ik even graag de journalistiek in zou willen, dus zal mijn 'vluchtstudie' Geschiedenis of Politicologie zijn. Maar toch lijkt het me niet slim om BMW te gaan studeren als je zeker weet dat je geen onderzoeker wil worden, straks blijf je uitgeloot en zit je op een studie die je alleen maar hebt gekozen als voordeel bij geneeskunde..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:25
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Met een propedeuse biomedische wetenschappen kan je in Nijmegen in het tweede jaar geneeskunde instromen. Ze hebben echter, om uitgelote geneeskunde studenten te weren, een numerus fixus ingesteld die ze elk jaar precies halen.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:26
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
fractuur schreef op 29-04-2004 @ 13:24 :
(wil jij ook geneeskunde gaan doen dan?)
diergeneeskunde
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-04-2004, 12:29
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 29-04-2004 @ 13:25 :
Met een propedeuse biomedische wetenschappen kan je in Nijmegen in het tweede jaar geneeskunde instromen. Ze hebben echter, om uitgelote geneeskunde studenten te weren, een numerus fixus ingesteld die ze elk jaar precies halen.
Een loting voor BMW bedoel je? Ik geloof dat dat in Leiden ook de plannen zijn. Ben je ook ingeschreven bij Geneeskunde, heb je minder kans de opleiding Biomedische wetenschappen te starten.

@MieX: Das nog minder leuk dan geneeskunde.. Maar één uni in Nederland die het aanbiedt.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:45
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
fractuur schreef op 29-04-2004 @ 13:29 :
Een loting voor BMW bedoel je? Ik geloof dat dat in Leiden ook de plannen zijn. Ben je ook ingeschreven bij Geneeskunde, heb je minder kans de opleiding Biomedische wetenschappen te starten.

@MieX: Das nog minder leuk dan geneeskunde.. Maar één uni in Nederland die het aanbiedt.
je mag je maar voor een loting inschrijven, dus je hebt nul kans.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:57
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Veel mensen gaan zich dan inschrijven voor Psychologie of Farmacie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:00
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 29-04-2004 @ 13:45 :
je mag je maar voor een loting inschrijven, dus je hebt nul kans.
BMW heeft een 2e loting, kan wel dus
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:21
Verwijderd
Ik wil me volgend jaar ook in de lotingen gaan storten, dat wil ik al een tijdje. De laatste tijd orienteer ik me wat meer op eventuele vluchtstudies. Ik zat in de richting van farmacie te denken omdat ik het een mooi alternatief vind en het me ook wel aantrekt, alleen daarvan ben ik nog niet zeker. Aan de andere kant zat ik een beetje te denken aan scheikunde, maar voorlopig is farmacie mijn eerste keuze als vluchtstudie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:36
Think Again
Avatar van Think Again
Think Again is offline
Citaat:
Parallel schreef op 28-04-2004 @ 20:29 :
Ik zou een jaar gaan werken en daarna weer meeloten. Heb je dan meer kans of maakt dat niet uit?
Nee, das het jammere eraan. Je zult maar net de pech hebben 3 jaar achter elkaar uitgeloot te worden.

Je kunt btw ook HBO-V gaan studeren. Ben je toch richting het medische, je leert sowieso dingen die je met Geneeskunde ook tegen komt, je hebt (als het goed is) je propedeuse waardoor je in lotingsklasse C komt én je krijgt dan vrijstelling van je verpleegstage die je anders als eerstejaars Geneeskunde zou hebben.
Zo is het in Nijmegen in ieder geval geregeld, maar het zal niet (veel) verschillen met andere universiteiten.
__________________
Ain't no sunshine when she's gone.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:40
Verwijderd
Ik zou iets totaal anders gaan studeren, maar wel iets wat je toch erg leuk lijkt. Er wordt vaak geadviseerd om geen studie te gaan doen die er zo half en half op lijkt, maar die je eigenlijk niet trekt, omdat er een kans is dat je na een jaar weer uitgeloot wordt en dan heb je dik pech.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 15:50
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Think Again schreef op 29-04-2004 @ 14:36 :
Nee, das het jammere eraan. Je zult maar net de pech hebben 3 jaar achter elkaar uitgeloot te worden.

Je kunt btw ook HBO-V gaan studeren. Ben je toch richting het medische, je leert sowieso dingen die je met Geneeskunde ook tegen komt, je hebt (als het goed is) je propedeuse waardoor je in lotingsklasse C komt én je krijgt dan vrijstelling van je verpleegstage die je anders als eerstejaars Geneeskunde zou hebben.
Zo is het in Nijmegen in ieder geval geregeld, maar het zal niet (veel) verschillen met andere universiteiten.
Voor de 3e keer, je propodeuse telt alleen bij de komende loting nog mee
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 20:23 :
Als je biomedische wetenschappen gaat studeren kan je volgens mij voor sommige vakken van geneeskunde ook vrijstellingen krijgen.
Nee dit is dus niet waar. Je krijgt geen vrijstellingen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:52
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Parkeerstudies?

1. Biomedische wetenschappen
2. Biologie
3. HBO-v
4. Fysiotherapie (helaas ook loten... )
5. Franse taal & Cultuur
6. Gezondheidswetenschappen

Dus aardig wat alleen wil ik nog steeds het liefst geneeskunde doen...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:30
Trebbor
Trebbor is offline
Zo dat zijn een hoop reacties!
Ik ben net terug van 7 maanden reizen, dus nog een jaar nietstuderen trekt me niet.
Verder is BMW een lotingstudie, dus niet mogelijk.
Ik heb vorig jaar twee keer meegedaan aan het toelatingsexamen in Belgie, en dat was veel te moeilijk. Ik heb geen zin me helemaal kapot te leren voor een toets in Belgie, die ik waarcshijnlijk toch weer niet haal. En als ik hem wel haal, is het eerste jaar in Belgie zo moeilijk dat er alsnog ruim 50% afvalt. Een nono dus.

Het heeft geen nut voor mij om een propedeuse te halen en zo in lotingsklasse C te komen. Ik heb vorig jaar al examen gedaan, en geslaagd met een (onverwachte maar welverdiende) 7.9
Das dus net te weinig om meteen ingeloot te worden.
Komt nog bij dat je met een propedeuse BMW niet rechtstreeks in kunt stromen bij geneeskunde; anders had die loting ook weinig zin en ging iedereen bmw doen. Je komt gewoon in klasse C en krijgt een paar vrijstellingen in je eerste jaar.

Het beste idee lijkt mij om een totaal andere richting op te gaan. Ik denk aan Journalistiek, maar weet niet of je dit ook op uni kunt doen of alleen hbo.
O ja Daantje_0705; bmw in belgie heeft wel degelijk een toelatingsexamen!!!
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 19:06
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-04-2004 @ 18:10 :
Nee dit is dus niet waar. Je krijgt geen vrijstellingen.
Uh.... een vriendin van me had een biomedische wetenschappen propedeuse gehaald en had hierdoor het 1e jaar geneeskunde 4 maanden vrij(stellingen)... allebei de studies aan de UvA trouwens..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sven schreef op 29-04-2004 @ 20:06 :
Uh.... een vriendin van me had een biomedische wetenschappen propedeuse gehaald en had hierdoor het 1e jaar geneeskunde 4 maanden vrij(stellingen)... allebei de studies aan de UvA trouwens..
Ik ben dit jaar naar 2 open dagen geweest, Leiden en Utrecht, en daar geldt dit dus niet... Ligt er dus maar net aan hoe het programma is opgezet bij geneeskunde. R'dam en een aantal andere universiteiten zijn begonnen met een nieuw soort opzet en daarbij is het zover ik weet niet mogelijk en krijg je geen vrijstellingen...

De VU en UVA moeten nog volgen, wat vast binnen enkele jaren opgezet zal worden
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:18
Think Again
Avatar van Think Again
Think Again is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-04-2004 @ 16:50 :
Voor de 3e keer, je propodeuse telt alleen bij de komende loting nog mee
Excusé moi, ik zit nog half in het "oude patroon". Niet iedereen is zo oplettend...
__________________
Ain't no sunshine when she's gone.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:28
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Think Again schreef op 29-04-2004 @ 21:18 :
Excusé moi, ik zit nog half in het "oude patroon". Niet iedereen is zo oplettend...
Ik bedoelde dat ik dat al 2 keer eerder in dit topic had gezet en dat de TS daar dus niet zoveel meer aan heeft
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 13:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 29-04-2004 @ 19:30 :
Het heeft geen nut voor mij om een propedeuse te halen en zo in lotingsklasse C te komen. Ik heb vorig jaar al examen gedaan, en geslaagd met een (onverwachte maar welverdiende) 7.9
Dan kan je er zowat bijna zeker van zijn dat je erin komt. Ik geloof dat de laatste 2 jaren uiteindelijk alles wat in groep B zit is toegelaten (dus na de 2e loting).
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 16:54
Nuck
Nuck is offline
Ik moest ook loten en gelukkig ben ik ingeloot, want ik had echt geen idee wat ik in plaats van geneeskunde had willen doen. Ik had er wel over nagedacht, maar geneeskunde was toch het enige wat ik wilde. Dus hier heb je niet zoveel aan
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:13
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Nuck schreef op 30-04-2004 @ 17:54 :
Ik moest ook loten en gelukkig ben ik ingeloot, want ik had echt geen idee wat ik in plaats van geneeskunde had willen doen. Ik had er wel over nagedacht, maar geneeskunde was toch het enige wat ik wilde. Dus hier heb je niet zoveel aan
Misschien wel, ik was er eigenlijk ook wel voorhet grootste deel van uit gegaan dat ik ingeloot zou worden (voor diergeneeskunde) dus ik heb heel snel moeten kiezen wat ik dan wilde doen, het is beter als je daar vantevoren bij stil staat (heb ik ook wel gedaan maar nooit echt serieus)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2004, 23:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nuck schreef op 30-04-2004 @ 17:54 :
Ik moest ook loten en gelukkig ben ik ingeloot, want ik had echt geen idee wat ik in plaats van geneeskunde had willen doen. Ik had er wel over nagedacht, maar geneeskunde was toch het enige wat ik wilde. Dus hier heb je niet zoveel aan
Dat had ik dus ook, maar ik ben wel uitgelood. Het is echt serieus veel beter om nu je keuze goed te maken, dat heb in die paar weken (stuk of 2 a 3 die je ongeveer hebt voor de intro's beginnen) nog moet maken. Je moet goed kijken wat je mogelijkheden zijn. Ik wilde het liefste BMW gaan doen, maar daar ben ik in de 2e loting ook voor uitgelood.
Wat ook misschien een goede is voor mensen die echt heel graag willen is een decetrale selectie. (lukt dit jaar niet meer, maar misschien volgent jaar na een uitloting als je het dan opnieuw wil proberen)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:30
Verwijderd
vriendin van mij was ook uitgeloot, en die wou daarna dus maar een relaxed jaartje doen en doet nu HBO-V

gaat wel weer meeloten, maar weet nog niet of ze als ze ingeloot wordt wel echt geneeskunde wil gaan doen. d'r huidige studie bevalt 'r namelijk ook goed..

Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:30
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 20:37 :
Bij geneeskunde moet je in Belgie een toelatingsexamen doen en als je uit Nederland komt is dat een heel zwaar examen omdat je het zonder grafische rekenmachine en zo moet doen.

ik hoorde juist iemand die het heel maekkelijk vond...
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
never mind schreef op 04-05-2004 @ 17:30 :
ik hoorde juist iemand die het heel maekkelijk vond...
Ik heb bij mij op mijn studie een aantal mensen zitten die ook is uitgelood en het daarna in België hebben geprobeert, maar de meerderheid vond het erg moeilijk. Als je goed bent in wiskunde, natuurkunde en scheikunde kan het best dat je het een makkie vind, maar als je er niet super goed in bent is het vrij moeilijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 04-05-2004 @ 19:39 :
Ik heb bij mij op mijn studie een aantal mensen zitten die ook is uitgelood en het daarna in België hebben geprobeert, maar de meerderheid vond het erg moeilijk. Als je goed bent in wiskunde, natuurkunde en scheikunde kan het best dat je het een makkie vind, maar als je er niet super goed in bent is het vrij moeilijk.
En als je super goed bent in natuurkunde, scheikunde en wiskunde is de kans ook groter dat je in Nederland ingeloot wordt dus als je uitgeloot wordt is zo'n toelatingsexamen vaak vrij moeilijk lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.