Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 21:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Arashi schreef op 31-01-2005 @ 15:21 :
Mja - bij ons wordt sowieso aangeraden om in de vierde twee (of drie) profielen (stroom) te doen, zodat je bij je definitieve keuze nog altijd een ander kan kiezen zeg maar. Als je N-stroom + economie doet kan je altijd nog voor E&M kiezen, als je N-stroom + CKV3 doet, kan je altijd nog C&M kiezen. Andersom kan dat weer niet..


Ik weet niet zeker of je het tegen mij had, maar goed, zoja: ik wil geen eco(nomische vervgolgopleiding) doen - het is echt níet mijn ding. Mijn mentor is er btw niet eens zeker van of M&O wel gegeven wordt op mijn school, ze zou het iig navragen, maar goed, ik gok dat dat dus ook geen optie is, als ze al niet zeker weet of het überhaupt wel gegeven wordt..

Ik doe gymnasium - KCV zit sowieso al in het gemeenschappelijk deel.

Het is ook niet zo dat ik CKV3 wil kiezen omdat ik zomaar een vak erbij wil hebben (ik kies liever een tweede klassieke taal en/of filosofie erbij bijv), maar ik hou door CKV3 te kiezen wel de optie C&M over, daarom twijfel ik.. Want als de N-stroom idd zo zwaar is als hier blijkt, lijkt het me niet echt slim om het zo te kiezen dat ik niet anders kan dan de N-stroom zeg maar. Hoewel het best wel meevalt, aan de reacties hier te lezen.
Ben je een beetje okay in wiskunde? Dan is NG een eitje. NT is wel wat moeilijker. Maar als je dus NT wil nemen, daarbij NG neemt, kun je altijd overstappen. Ik ben niet eens goed in wiskunde en natuurkunde en alles... maar dat komt omdat ik lui ben maar ja ik zie het nut niet in om opdrachten te gaan maken. Maar goed zelfs mij lukt het. NT is eigenlijk niet zo heel veel moeilijker dan NG. Gewoon doen dus. En ja ckv? Wat is dat nou weer voor bullshit dat kun je toch altijd nog inhalen? Ach ja ik vind het tijdverspilling maar als je het wil vooral doen. Kan er nog makkelijk bij. Maar heb je geen aardrijkskunde nodig om over te stappen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 21:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-01-2005 @ 22:01 :
Och, ik heb een aantal van die opdrachten gewoon helemaal niet gemaakt. Eigenlijk had ik mijn diploma nooit moeten krijgen (profielwerkstuk was ook maanden te laat), maar die halfzachte lui bij ons op school vonden dat waarschijnlijk slecht staan vanwege de slagingspercentages.
Serieus? Op onze school mag je niet eens op examen als je geen onvoldoende hebt voor ckv1. En het kost je ook veel verliespunten bij het overgaan... Je krijgt alleen een voldoende als je 10 verslagen van culturele activiteiten hebt ingeleverd. Waste...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 22:45 :
Serieus? Op onze school mag je niet eens op examen als je geen onvoldoende hebt voor ckv1. En het kost je ook veel verliespunten bij het overgaan... Je krijgt alleen een voldoende als je 10 verslagen van culturele activiteiten hebt ingeleverd. Waste...
Lekker puh.

Of ze wouden me gewoon matsen omdat ik altijd vrij rustig ben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:23
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wie zat er nou op een waardeloze school dan?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 01-02-2005 @ 12:23 :
Wie zat er nou op een waardeloze school dan?
Het is toch terecht dat ze weinig waarde hechten aan onbelangrijke zaken zoals PTA-opdrachten voor CKV en het profielwerkstuk?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:13
Mara
Mara is offline
Bij ons koos een kleiner deel voor de N-kant. Vorig jaar zijn er 3 blijven zitten en is er 1 naar de andere kant gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:11
Experiment
Experiment is offline
Ik denk dat N -M bij ons redelijk 50 / 50 was en er zijn er nu 4 overgestapt van N naar M.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:18
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-01-2005 @ 17:50 :

Ik vind het trouwens ook gek dat je zomaar kan overstappen van een N naar een M-profiel. Dan lijkt het net alsof een M-profiel er voor mensen is die N niet aankunnen, en dat de achterstand daar makkelijk is weg te werken

Oh, dat is niet zo moeilijk hoor. Zeker in de vierde kun je zó overstappen naar C&M. Je krijgt dan dus wiskunde A, als je net van wiskunde B komt is dat meestal geen probleem. Gs 2 begint pas in de 5e, ak is niet verplicht bij ons bij C&M. Dus je laat alleen maar vakken vallen. In de vijfde beginnen veel CM vakken (fa, du. fi) als je die allemaal kiest heb je al genoeg uren (met wis en gs2 erbij), of je houdt bio 1 of ook 2, of eco of ak als je dat al als keuzevak had...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-02-2005 @ 12:25 :
Het is toch terecht dat ze weinig waarde hechten aan onbelangrijke zaken zoals PTA-opdrachten voor CKV en het profielwerkstuk?
Idd. Als er 1 waardeloze school is is het het mijne wel. Mierenneukers.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Experiment schreef op 01-02-2005 @ 14:18 :
Oh, dat is niet zo moeilijk hoor. Zeker in de vierde kun je zó overstappen naar C&M. Je krijgt dan dus wiskunde A, als je net van wiskunde B komt is dat meestal geen probleem. Gs 2 begint pas in de 5e, ak is niet verplicht bij ons bij C&M. Dus je laat alleen maar vakken vallen. In de vijfde beginnen veel CM vakken (fa, du. fi) als je die allemaal kiest heb je al genoeg uren (met wis en gs2 erbij), of je houdt bio 1 of ook 2, of eco of ak als je dat al als keuzevak had...
Bij ons hadden in de vierde alle profielen dezelfde wiskunde. Namelijk wiskunde AB. In de vijfde wordt dat opgesplitst naar WiskundeA1(2) en wiskundeB1(2). Bij ons is ak wel verplicht bij de M-profielen maar ja dat ligt dus aan onze school blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:57
Eline89
Eline89 is offline
Hier kan ik over meepraten! Ik ben twee weken geleden namelijk overgestapt van N&G naar C&M, omdat het gewoon echt niet ging. Ik doe trouwens ook VWO.

Vorig jaar kregen we ook adviezen, ik had bi12, na1, wib12 en sk12 advies. Moet makkelijk lukken, dacht ik! Viel dus wel tegen, ik stond voor natuur- en scheikunde een 4 en voor wiskunde en biologie een 5. Nu doe ik C&M met bio en scheikunde in m'n vrije deel, dan kan je er toch niet op blijven zitten. Het scheelde wel dat ik al Fa2 in m'n vrije deel had, ik hoef nou alleen Du2 en Gs in te halen, maar dat is niet zoveel.

Bij ons zijn er heel veel mensen die slecht staan voor de profielvakken (de NG-ers dan), meer dan de helft staat op blijven zitten. Vierde is écht een stuk moeilijker dan de derde!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:23
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Bij ons heb je in de 4e nog niet eens onderscheid tussen N&G en N&T, dat zit dan nog samen (net als de M-stroom). Bij ons doet ruim tweederde van de 4e-klassers de N-stroom. Ik vind de moeilijkheidsgraad van wiskunde, natuurkunde en scheikunde in de 4e nog behoorlijk meevallen. Bedenk dat je in de vierde zowiezo alleen nog maar na1 en sk1 enzo krijgt, ook bij N&T. Pas in de 5e begint na1,2 en sk1,2.
Bij ons is er pas één iemand geweest die van de N-stroom naar de M-stroom is gegaan, en daar zal het ook wel bij blijven. Mensen die de bètavakken moeilijk vinden gaan in de 5e gewoon NG doen.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 01-02-2005 @ 19:23 :
Bij ons heb je in de 4e nog niet eens onderscheid tussen N&G en N&T, dat zit dan nog samen (net als de M-stroom). Bij ons doet ruim tweederde van de 4e-klassers de N-stroom. Ik vind de moeilijkheidsgraad van wiskunde, natuurkunde en scheikunde in de 4e nog behoorlijk meevallen. Bedenk dat je in de vierde zowiezo alleen nog maar na1 en sk1 enzo krijgt, ook bij N&T. Pas in de 5e begint na1,2 en sk1,2.
Bij ons is er pas één iemand geweest die van de N-stroom naar de M-stroom is gegaan, en daar zal het ook wel bij blijven. Mensen die de bètavakken moeilijk vinden gaan in de 5e gewoon NG doen.
Idd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:05
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-02-2005 @ 16:19 :
Bij ons hadden in de vierde alle profielen dezelfde wiskunde. Namelijk wiskunde AB. In de vijfde wordt dat opgesplitst naar WiskundeA1(2) en wiskundeB1(2). Bij ons is ak wel verplicht bij de M-profielen maar ja dat ligt dus aan onze school blijkbaar.
Bij ons is AK alleen verplicht bij EM, ook al heeft 90% van de CM'ers toch wel AK...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij ons is het echt niet zo. Iedereen kiest over het algemeen wel het profiel wat diegene aankan. Men heeft geen zin in vakken die ze toch niet kunnen en ik heb nog niemand gehoord die van profiel heeft gewisseld. (op vwo was er ééntje, die bedacht zich dat C&M toch wel te makkelijk/saai was).
Ik zou als ik jou was gewoon een natuurprofiel kiezen met de vakken die jij leuk vindt! De leraren hebben vertrouwen in je, dus waarom zou je nog een buffer inbouwen? Drie jaar tweede fase is vrij lang, als je een vak hebt wat je eigenlijk helemaal niet wilt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:54
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 16:43 :
Laten we dat nou wel eens doen. Er zijn genoeg dingen die erop wijzen dat 't gezoon zo is;
-Bij de meeste scholen is 't wel mogelijk over te stappen van N-profiel naar M-profiel, maar niet andersom.
-Voor een N-profiel heb je een bepaald aantal punten nodig in de 3e (althans bij mij op school), bij M-profielen word je zonder bepaalde eisen toegelaten.
-Met NG/NT kun je vrijwel alle vervolgopleidingen doen (met 't juiste extra vak erbij), met CM/EM kan dat niet.
meisje ik heb ook N&G gedaan met 2 vingers in m'n neus, dus mij moet je niet overtuigen en dat 2e streepje zal wel erg uniek zijn bij jou op school, bij ons was dat dus niet. en het tweede klopt ook niet echt. want je zou ook wel de juiste vakken kunnen kiezen bij E&M en C&M, enne bij veel medische beroepen is het vak biologie ook al geen vereiste meer
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 02-02-2005 @ 19:54 :
meisje ik heb ook N&G gedaan met 2 vingers in m'n neus, dus mij moet je niet overtuigen en dat 2e streepje zal wel erg uniek zijn bij jou op school, bij ons was dat dus niet. en het tweede klopt ook niet echt. want je zou ook wel de juiste vakken kunnen kiezen bij E&M en C&M, enne bij veel medische beroepen is het vak biologie ook al geen vereiste meer
Nou nee.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:49
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Bij ons moest je om wiskundeB2 te mogen volgen (dus het NT-profiel doen) minstens een 7 voor wiskunde na de 3e staan inderdaad. (vwo)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:52
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 02-02-2005 @ 19:54 :
meisje ik heb ook N&G gedaan met 2 vingers in m'n neus, dus mij moet je niet overtuigen en dat 2e streepje zal wel erg uniek zijn bij jou op school, bij ons was dat dus niet. en het tweede klopt ook niet echt. want je zou ook wel de juiste vakken kunnen kiezen bij E&M en C&M, enne bij veel medische beroepen is het vak biologie ook al geen vereiste meer
Biologie niet nee, maar sk1, na1, en wb1 zijn bijna altijd nodig voor medische studies. Voor technische studies moet je vaak ook nog wiskundeB2 gedaan hebben.

En het is toch echt zo dat je met NT meer studies kan doen dan met EM/CM. Is gewoon een feit.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 02-02-2005 @ 20:52 :
Biologie niet nee, maar sk1, na1, en wb1 zijn bijna altijd nodig voor medische studies. Voor technische studies moet je vaak ook nog wiskundeB2 gedaan hebben.

En het is toch echt zo dat je met NT meer studies kan doen dan met EM/CM. Is gewoon een feit.
Yup vooral als je er slechts economie1 bijneemt kun je nog een heleboel meer doen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:57
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-02-2005 @ 20:56 :
Yup vooral als je er slechts economie1 bijneemt kun je nog een heleboel meer doen.
Ja kan ja, maar dat zijn geen leuke studies
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:05
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ik had ook eerst NG als profiel gekozen maar dat was vooral omdat ik de wiskunde en de natuurkunde van de derde te makkelijk vond.
de natuurkunde van de vierde is in vergelijking met de derde een grote stap en alleen als je daar echt goed in bent, kan ik het je aanraden.

ik haalde echter alleen maar onvoldoendes en ben toen van profiel veranderd (van ng naar em) en daardoor moest ik dus een jaartje blijven zitten.
ik ken niet veel mensen van mijn jaar die dat zelfde hadden. meeste mensen van mijn klas toen, zijn gewoon hetzelfde profiel blijven doen waarvan wel weer een aantal in de vierde zijn blijven zitten.
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:54
snookdogg85
snookdogg85 is offline
voor na1 hoef je zeker geen held in natuurkunde te zijn hoor. Na2 is wel een stuk lastiger ja, maar na1 kan door iedereen die in de 3e goed is in natuurkunde naar mijn mening makkelijk gehaald worden. (vwo)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:11
plathon
plathon is offline
kijk je moet wel natuurlijk weten wat je wilt als je kiest voor een profiel. ik was bijv erg goed in de wiskunde scheikunde en natuurkunde. de keuze was hierdoor ook niet erg moeilijk voor mij. ik heb de richting nt gekozen. het was weleens moeilijk, omdat alles erg diep op de stof in ging. vooral de wiskunde was erg moeilijk. op het exame van de wiskunde kwam wat ik wist er mooi uit. het was niet een heel moeilijk exame (vond ik) landelijk zat ik bij de beste 10 scores. toch was het landelijk gemiddelde van de wiskunde erg laag (5,3).
als je talen ligt moet je niet een ng of nt profiel kiezen. je moet kiezen waar je goed in bent en de lat voor jezelf niet onmogelijk hoog leggen. dat is mijn advies voor een ieder die nog moet kiezen.
het aantal afzakkers was bij ons erg beperkt, goede voorlichting helpt dus echt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:15
plathon
plathon is offline
ik als cultuurbarbaar vond het heerlijk om in de vierde CKV te krijgen. (want het waren de laatste 2 uur en dus vroeg thuis)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:42
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
plathon schreef op 03-02-2005 @ 16:11 :
op het exame van de wiskunde kwam wat ik wist er mooi uit. het was niet een heel moeilijk exame (vond ik) landelijk zat ik bij de beste 10 scores. toch was het landelijk gemiddelde van de wiskunde erg laag (5,3).
En nu doe je MBO? vreemd verhaal...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 11:52
-(L)-
Ik heb nog ff opgezocht wat bij ons de verdeling tussen de profielen is:

C&M: 27%
E&M: 38%
N&G: 24%
N&T: 11%
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:17
Verwijderd
Valt wel mee bij ons. Volgens mij is het redelijk evenwichtig verdeeld over de profielen en er wisselen niet zo heel veel mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:45
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-02-2005 @ 12:25 :
Het is toch terecht dat ze weinig waarde hechten aan onbelangrijke zaken zoals PTA-opdrachten voor CKV en het profielwerkstuk?
je bent de reincarnatie van me oude wiskunde leraar . Die zat ook altijd op die onzin vakken te zeiken
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.