Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 17:18
Verwijderd
Wetenschap en techniek op de basisschool'

Uitgegeven: 9 maart 2005 17:47
AMSTERDAM - Wetenschappers en onderwijsexperts vinden dat wetenschap en techniek een onderdeel moeten vormen van het onderwijs op de basisschool. Dat zou de onderzoekende houding die elk kind van nature heeft, stimuleren.

Dit zei prof. dr. W. Levelt, president van de Koninklijke Akademie voor Wetenschappen (KNAW) woensdag in Amsterdam bij de presentatie van een rapport van deskundigen aan het Platform Bèta Techniek. Op basis van dit advies is tegelijkertijd het startschot gegeven voor een zogeheten pilotproject gericht op het stimuleren van onderzoekend leren van jongeren in het basisonderwijs.

nu.nl

----------------------------------------

Hoe sta jij hier tegenover? Is dit wenselijk of juist een slecht plan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 17:23
soultodeny
soultodeny is offline
op zich niet zo'n heel slecht idee. dat houdt de uitdaging er tenminste een beetje in.
__________________
..how can they sleep while their beds are burning?..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:24
Verwijderd
Wenselijk.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:25
Verwijderd
Ik vind het een goed plan. Techniek maakt volgens mij op een aantal scholen al deel uit van het lesprogramma, maar dit zou best verplicht in het programma opgenomen mogen worden wat mij betreft (als het dat niet al is) en wetenschap ook. Oa omdat het de onderzoekende houding die elk kind van nature heeft zou stimuleren, maar ook omdat er op die manier misschien ook meer meisjes geïnteresseerd raken in wetenschap en techniek.

Onderzoekend leren vind ik sowieso goed, kan ook op veel meer gebieden gebeuren dan alleen wetenschap en techniek.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:53
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
goed idee.
en het kan makkelijk speelsewijs zoals bijvoorbeeld een raketje bouwen in groep 8
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:56
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Wij hadden op de basischool een keer iets met techniek gehad, moest je allemaal experimenten doen, had je zo'n opgaveblad, en moest je allemaal verschillende dingen doen die met zwaartekracht en magneten enzo te maken hadden.
Ik vond dat erg leuk.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Gebrek aan technici
ik_eet_egels
5 26-05-2013 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.