Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2008, 17:53
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Heey,

Ik heb even gekeken hier en voor zover ik niets geziuen heb is er een topic over dit.

Sommige mensen vinden dat ik anorexia heb, omdat ik smiddags niets eet, smorgens een heel klein beetje. En in de vakanties nogal weinig, maar das meestal omdat ik of weg ga of gewoon veel te laat opsta.
Oké ik vind mezelf te dik, dat doet iedereen dacht ik wel.

Vinden jullie dat voor zo 'n redenen iemand anorexia kan hebben,
- zelf ervaring mee?
- wat vind je er van?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 18:19
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik denk niet dat wij hier kunnen zeggen of jij anorexia hebt, zeker niet met zo weinig informatie.
En nee, niet iedereen vindt zichzelf dik, en ook als dat wel zo zou zijn, betekent dat nog niet dat dat goed is.
Eet je in totaal wel genoeg? En gezond? En als je weinig eet, waarom is dat dan?

Oja, bovenaan de pagina van Lichaam en Gezondheid vind je 'Het grote voedings- en gezondheidstopic', als je vragen hebt over hoeveel/wat je het best kunt eten, kun je daar kijken.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 18:44
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Ik denk niet dat wij hier kunnen zeggen of jij anorexia hebt, zeker niet met zo weinig informatie.
En nee, niet iedereen vindt zichzelf dik, en ook als dat wel zo zou zijn, betekent dat nog niet dat dat goed is.
Eet je in totaal wel genoeg? En gezond? En als je weinig eet, waarom is dat dan?

Oja, bovenaan de pagina van Lichaam en Gezondheid vind je 'Het grote voedings- en gezondheidstopic', als je vragen hebt over hoeveel/wat je het best kunt eten, kun je daar kijken.
Om even liefjes op je vraagjes te antwoorden ^^
Eet je in totaal wel genoeg? Waarschijnlijk niet, want ik had is een site gevonden om zo iets te berekenen.
En gezond? Dat wel, oke als ik eens een 'ikhebzinineten'-bui heb dan grabbel ik naar snoep.
En als je weinig eet, waarom is dat dan? Meestal omdat ik geen zin heb om iets klaar te maken, om het op te eten enzo,.. Soms omdat het gewoon te vettig is,.. Oke ja een kleine 'ikhebgeenzinomveelvetteetenwantdanwordjedik'-gedachte
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 18:48
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ben je in je hoofd veel bezig met eten en gewicht?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 18:52
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Ben je in je hoofd veel bezig met eten en gewicht?
Hmm,.. nu niet echt veel. oke, meestal kijk ik wel eens op het etiket voor die kaloriedingentjes enzo.
Maar een tijdje geleden had iemand me daarop gewezen, en ben ik gestopt met het opschrijven van wat ik eet op een dag.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:07
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Zodra je gaat bijhouden wat je op 'n dag eet, gaat compenseren als je naar jouw gevoel te veel hebt gegeten of intensief gaat sporten om 't "eraf te trainen" (om maar 'ns enkele 'symptomen' te noemen), lijkt 't me 'n goed idee om (professioneel) hulp te overwegen. Voor alle zekerheid, want misschien 't niet nodig natuurlijk . Maar je moet er wel zelf mee komen en die stap durven zetten, want mensen met 'n eetstoornis weten dat goed te ontkennen of voor hun omgeving verborgen te houden.

Je schijnt er verder koel over te blijven (voor zover ik dat kan beoordelen na 3 berichtjes), maar dat kan passen bij 't ontkennen van je eetstoornis.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:13
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Zodra je gaat bijhouden wat je op 'n dag eet, gaat compenseren als je naar jouw gevoel te veel hebt gegeten of intensief gaat sporten om 't "eraf te trainen" (om maar 'ns enkele 'symptomen' te noemen), lijkt 't me 'n goed idee om (professioneel) hulp te overwegen. Voor alle zekerheid, want misschien 't niet nodig natuurlijk . Maar je moet er wel zelf mee komen en die stap durven zetten, want mensen met 'n eetstoornis weten dat goed te ontkennen of voor hun omgeving verborgen te houden.
Dat geldt natuurlijk alleen maar als je niet te dik bent. Als je 20 kilo overgewicht hebt lijkt het me een goed idee bij te houden wat je eet, veel te sporten en te compenseren als je te veel eet (wel eens van een balansdag gehoord ).

Dus de vraag is, hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:15
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Dat geldt natuurlijk alleen maar als je niet te dik bent. Als je 20 kilo overgewicht hebt lijkt het me een goed idee bij te houden wat je eet, veel te sporten en te compenseren als je te veel eet (wel eens van een balansdag gehoord ).

Dus de vraag is, hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
Euhm, voor de laatste keer dat ik het heb gecontroleert was dat 1.71m (damn 'k ben zo 'n giga mens xD) en ik weeg 57kg.
Kan ietsje minder zijn, mss ietsje meer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:26
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Dat geldt natuurlijk alleen maar als je niet te dik bent. Als je 20 kilo overgewicht hebt lijkt het me een goed idee bij te houden wat je eet, veel te sporten en te compenseren als je te veel eet (wel eens van een balansdag gehoord ).
Ja, daar heb je gelijk in. Maar 't heeft niets met gewicht te maken. Zelfs als je (bij wijze van spreken) 200 kilo te zwaar bent, kun je alsnog Anorexia hebben.

Het gaat er gewoon om dat je er niet té veel mee bezig bent, zodat 't niet je hele leven gaat beheersen. Dat bedoelde ik ermee te zeggen .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:28
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Ja, daar heb je gelijk in. Maar 't heeft niets met gewicht te maken. Zelfs als je (bij wijze van spreken) 200 kilo te zwaar bent, kun je alsnog Anorexia hebben.

Het gaat er gewoon om dat je er niet té veel mee bezig bent, zodat 't niet je hele leven gaat beheersen. Dat bedoelde ik ermee te zeggen .
Nu , ik weet dat ik geen 200kg weeg xD
Maar het beheerst men leven niet ofzo, ik ben er wel mee bezig, vooral omdat ik niet richting die 200 wil gaan xD
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:41
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Ja, daar heb je gelijk in. Maar 't heeft niets met gewicht te maken. Zelfs als je (bij wijze van spreken) 200 kilo te zwaar bent, kun je alsnog Anorexia hebben.

Het gaat er gewoon om dat je er niet té veel mee bezig bent, zodat 't niet je hele leven gaat beheersen. Dat bedoelde ik ermee te zeggen .
Nee ik snap wat je bedoelt

@MyViolence: je gewicht is goed bij je lengte, maar je moet wel opletten dat je niet afvalt! Je hebt een bmi van 19,5, en onder de 18,5/19 is niet meer gezond!
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:54
niqui
niqui is offline
Ik vind die grenzen tussen de categoriën van je BMI altijd zo vaag. Ik ben 1.78 en weeg 58 kilo. Mijn BMI zou dus 18,3 zijn waardoor ik in de categorie 'te licht' val en zou moeten proberen aan te komen. Zou ik echter 1 kg zwaarder zijn, dan is mijn gewicht ineens gezond en moet ik het op peil zien te houden.

Daarmee wil ik zeggen dat ik betwijfel of die BMI nou de juiste richtlijn is om je aan vast te houden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 20:00
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Ik vind die grenzen tussen de categoriën van je BMI altijd zo vaag. Ik ben 1.78 en weeg 58 kilo. Mijn BMI zou dus 18,3 zijn waardoor ik in de categorie 'te licht' val en zou moeten proberen aan te komen. Zou ik echter 1 kg zwaarder zijn, dan is mijn gewicht ineens gezond en moet ik het op peil zien te houden.

Daarmee wil ik zeggen dat ik betwijfel of die BMI nou de juiste richtlijn is om je aan vast te houden.
Het is een richtlijn. Natuurlijk is het lastig om die precieze grens te trekken, maar je moet het toch ergens doen. Als je op de gevarenzone zit is het handig om bij de huisarts of een diëtist langs te gaan, zodat je een goed advies kan krijgen wat op jouw specifieke situatie van toepassing is.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real

Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 20:10
niqui
niqui is offline
Ik snap dat ergens een grens moet liggen voor wat al dan niet gezond is.

Wat jij net schreef is eigenlijk precies wat ik bedoel. Ik zelf ben niet te dun of te dik, ik eet keurig netjes drie keer op een dag fatsoenlijk en zie daarom de reden voor de 'paniek' niet zo terwijl de BMI richtlijn toch echt zegt dat er wat 'mis' is.

Ik vermoed dat de BMI richtlijn soms onnodig voor paniek zorgt bij mensen die ontzettend gefocust zijn op hun gewicht.

Overigens ben ik het met je eens dat het voor sommige mensen heel goed is om even langs de huisarts of diëtist te gaan om eens te kletsen over de situatie wat eten betreft.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 21:39
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Ik vermoed dat de BMI richtlijn soms onnodig voor paniek zorgt bij mensen die ontzettend gefocust zijn op hun gewicht.
Uhu, als ik nu zie dat onder 18,5 'fzoo té laag is. Dan ben ik er al is onder gegaan, wat slecht was ofzo.
Maar een BMI-grens is er denk ik niet echt. Ik heb zo wat opgezocht en sommige site's zeggendat ik tot 47 kg kan gaan (wat mss toch extreem is) en andere zeggen dan 52 men min gewicht is.

Misschien hangt het er ook van af, hoe je ouders gebouwd zijn, je voeding, ziektes, hoe je zelf gebouwd bent, ..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 13:55
blablatje
blablatje is offline
BMI is ook maar een vuistregel. Het is niet toepasbaar op kinderen of pubers en de grenzen liggen anders voor ouderen of bv. kankerpatiënten. En tussen "te licht" en "precies goed" ligt een gebied van "als je goed eet en er verder niet zo veel last van hebt is het niet zo erg dat je wat dun bent", maar het BMI is nogal rigide en houdt daar geen rekening mee.

Dus "MyViolence", waarschijnlijk ben je nog te jong om op het bmi af te gaan, maar met zo'n gewicht bij jouw lengte is er geen enkele reden om jezelf dik te vinden. Dat je bent opgehouden om op te schrijven wat je eet is heel goed. Wat je ook nog zou kunnen doen is ophouden met kijken naar het aantal caloriën op de verpakking, en te zorgen dat je elke dag drie maaltijden blijft eten, met als lunch ongeveer evenveel als leeftijdsgenootjes en als avondeten een bord vol. Gezond eten en niet te veel snoepen is natuurlijk hartstikke goed en dat mag je best zo houden, maar te weinig eten is ook niet gezond!
Of je anorexia hebt kan alleen een psycholoog of psychiater vaststellen, maar als je nu zelf al merkt dat je niet op een normale manier over eten denkt, kun je zelf ook al wel proberen om te voorkomen dat het zo ver komt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 13:58
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
BMI is ook maar een vuistregel. Het is niet toepasbaar op kinderen of pubers en de grenzen liggen anders voor ouderen of bv. kankerpatiënten. En tussen "te licht" en "precies goed" ligt een gebied van "als je goed eet en er verder niet zo veel last van hebt is het niet zo erg dat je wat dun bent", maar het BMI is nogal rigide en houdt daar geen rekening mee.

Dus "MyViolence", waarschijnlijk ben je nog te jong om op het bmi af te gaan, maar met zo'n gewicht bij jouw lengte is er geen enkele reden om jezelf dik te vinden. Dat je bent opgehouden om op te schrijven wat je eet is heel goed. Wat je ook nog zou kunnen doen is ophouden met kijken naar het aantal caloriën op de verpakking, en te zorgen dat je elke dag drie maaltijden blijft eten, met als lunch ongeveer evenveel als leeftijdsgenootjes en als avondeten een bord vol. Gezond eten en niet te veel snoepen is natuurlijk hartstikke goed en dat mag je best zo houden, maar te weinig eten is ook niet gezond!
Of je anorexia hebt kan alleen een psycholoog of psychiater vaststellen, maar als je nu zelf al merkt dat je niet op een normale manier over eten denkt, kun je zelf ook al wel proberen om te voorkomen dat het zo ver komt.
Hmm, ik ben idd nog 'iets te jong' voor goed op BMI te kunnen afgaan.
Maar als ik hoor wat andere van myn vrienden eten merk ik dat ik eigenlijk nog vry veel eet, smiddags eet byna niemand, want op school is dat gewoon niet zo echt smakelyk.
Nujaa, ik heb nergens serieus last van, misschien soms wat draaierig zyn enzoo, maar voor de rest valt het allemaal goed mee.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 14:54
Alyssia
Alyssia is offline
Nou, dat draaierigheid zegt het eigenlijk al - je eet te weinig. En wat is er mis met op school eten? Als je gewoon 's ochtends je brood (2 stuks) klaarmaakt, dan kan je dat toch best in de middagpauze eten?

En dat je nu nog nergens serieus last van hebt, betekent niet dat je er later geen last van kan krijgen hoor ^^ Daar gaat meestal wat tijd overheen.

Ik ben ook vrij dun/tenger, 1.74 met ongeveer 53-55 kilo (verschilt nogal eens). Wat ik op een dag eet is meestal 's ochtends twee boterhammen, rond een uur of tien (1e pauze op school) iets als een pakje sultana's, 's middags (2e pauze) twee boterhammen en als ik een lange schooldag heb (tot 16:15) eet ik voor de laatste les ook nog iets als een sultana. Omdat ik anders letterlijk een knorrende maag krijg en dat is gewoon niet prettig. Als ik thuis kom is het meestal gewoon wat te drinken en een koekje, een stroopwafel of zoiets. Dan 's avonds, rond een uur of 7 eet ik gewoon een bord vol en dan rond een uur of half negen, nog een klein tussendoortje. Omdat ik anders 's nachts wakker word van een knorrende maag. ...Beetje snelle spijsvertering ja. ^^"

Maar misschien moet je een duidelijk 'dieet' voor jezelf opstellen. Niet opschrijven wat je allemaal wel niet hebt gegeten (als in, 'oh dat heeft wel zó veel calorieën), maar meer van dat je op vaste tijden vaste dingen eet. En dan niet maar twee keer op een dag (dus 's ochtends en 's avonds), maar vier keer op een dag ('s ochtends, 's middags, tussendoortje na school, 's avonds). Of probeer wat vaker een appel te eten, of een banaan, als je toch gezond wil eten.

...Oke dit werd een beetje langer dan verwacht, maar goed. Ik moest vroeger op aankom-dieet, dusja. ^^ Niet dat ik wíl dat je aankomt, maar dat je in ieder geval je gewicht stabiel houdt. Want anders gaat het helemaal fout en dat moeten we niet hebben. ^^
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 14:59
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Nou, dat draaierigheid zegt het eigenlijk al - je eet te weinig. En wat is er mis met op school eten? Als je gewoon 's ochtends je brood (2 stuks) klaarmaakt, dan kan je dat toch best in de middagpauze eten?
_ ff de rest gewist xD_
Nu, die tafels zyn gewoon behoorlyk vies en op 10 minuutjes kan ik niet rustig eten. Nu, smorgens eet ik geen boterhammen omdat ik nooit honger heb, ik moet om 6u opstaan, en rond 6.30 eet ik snel een handvol cornflakes met melk. En dan eet ik niets tot 16.25u want dan moet ik richting het station en weersta ik de verileiding niet om af en toe een pakje chipz, stukje chocolade te kopen. S'avonds kryg ik een groot bord met avondeten.

En ja, ik heb s'avonds wel veel honger. Dus gryp ik naar een appel, stukje chocola, snoepjes,.. En zelden eens naar een ysje (ja het is koud maar toch eet ik dat xD )

S'woensdags laat ik me meestal gaan, want dan heb ik geen afleiding (tenzy myn liefje by me komt ^^) en dan eet ik snoep, appels, soep,.. enz

Btw, die draaierigheid is niet zo fel, het is meestal maar even dat ik me vast moet houden, of neerliggen omdat ik even zwarte vlekken voor men ogen zie, maar meestal zyn ze snel weer weg. Dat kryg ik bv. als ik LO heb op een dag en smorgens heel weinig heb gegeten.

Niet te vaak dus ^^
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 15:01
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Nou, dat draaierigheid zegt het eigenlijk al - je eet te weinig. En wat is er mis met op school eten? Als je gewoon 's ochtends je brood (2 stuks) klaarmaakt, dan kan je dat toch best in de middagpauze eten?

En dat je nu nog nergens serieus last van hebt, betekent niet dat je er later geen last van kan krijgen hoor ^^ Daar gaat meestal wat tijd overheen.

Ik ben ook vrij dun/tenger, 1.74 met ongeveer 53-55 kilo (verschilt nogal eens). Wat ik op een dag eet is meestal 's ochtends twee boterhammen, rond een uur of tien (1e pauze op school) iets als een pakje sultana's, 's middags (2e pauze) twee boterhammen en als ik een lange schooldag heb (tot 16:15) eet ik voor de laatste les ook nog iets als een sultana. Omdat ik anders letterlijk een knorrende maag krijg en dat is gewoon niet prettig. Als ik thuis kom is het meestal gewoon wat te drinken en een koekje, een stroopwafel of zoiets. Dan 's avonds, rond een uur of 7 eet ik gewoon een bord vol en dan rond een uur of half negen, nog een klein tussendoortje. Omdat ik anders 's nachts wakker word van een knorrende maag. ...Beetje snelle spijsvertering ja. ^^"

Maar misschien moet je een duidelijk 'dieet' voor jezelf opstellen. Niet opschrijven wat je allemaal wel niet hebt gegeten (als in, 'oh dat heeft wel zó veel calorieën), maar meer van dat je op vaste tijden vaste dingen eet. En dan niet maar twee keer op een dag (dus 's ochtends en 's avonds), maar vier keer op een dag ('s ochtends, 's middags, tussendoortje na school, 's avonds). Of probeer wat vaker een appel te eten, of een banaan, als je toch gezond wil eten.

...Oke dit werd een beetje langer dan verwacht, maar goed. Ik moest vroeger op aankom-dieet, dusja. ^^ Niet dat ik wíl dat je aankomt, maar dat je in ieder geval je gewicht stabiel houdt. Want anders gaat het helemaal fout en dat moeten we niet hebben. ^^
4 boterhammen op een dag is wel érg weinig hoor! Minimum wat aangeraden wordt is volgens mij 5, en als je nog in de groei bent heb je toch echt wel meer nodig. Ik zou echt doodgaan als ik met een hele schooldag alleen twee boterhammen tussen de middag zou eten, en dan ben ik nog een kleine eter. Ik zou toch wel minstens aanraden om in de kleine pauzes 's ochtends en 's middags ook nog een boterham te eten.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 15:23
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Nu, die tafels zyn gewoon behoorlyk vies en op 10 minuutjes kan ik niet rustig eten. Nu, smorgens eet ik geen boterhammen omdat ik nooit honger heb, ik moet om 6u opstaan, en rond 6.30 eet ik snel een handvol cornflakes met melk. En dan eet ik niets tot 16.25u want dan moet ik richting het station en weersta ik de verileiding niet om af en toe een pakje chipz, stukje chocolade te kopen. S'avonds kryg ik een groot bord met avondeten.
Die pauze tussen 06:30u en 16:25u is echt veel te lang . Dat kan niet goed voor je zijn!

Citaat:
En ja, ik heb s'avonds wel veel honger. Dus gryp ik naar een appel, stukje chocola, snoepjes,.. En zelden eens naar een ysje (ja het is koud maar toch eet ik dat xD )

S'woensdags laat ik me meestal gaan, want dan heb ik geen afleiding (tenzy myn liefje by me komt ^^) en dan eet ik snoep, appels, soep,.. enz
Zijn dit 'vreetbuien' of dat ook weer niet?

1 Ding is zeker; je bent niet gezond bezig (lijkt mij tenminste).
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 15:25
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Die pauze tussen 06:30u en 16:25u is echt veel te lang . Dat kan niet goed voor je zijn!

Zijn dit 'vreetbuien' of dat ook weer niet?

1 Ding is zeker; je bent niet gezond bezig (lijkt mij tenminste).
Hmm, misschien niet zo, maar ik heb nooit echt zin om te eten op school.
Hongergevoel dus,..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 16:06
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Hmm, misschien niet zo, maar ik heb nooit echt zin om te eten op school.
Hongergevoel dus,..
Misschien is je lichaam eraan gewend geraakt dat het tussen die tijden geen voedsel binnenkrijgt, zeg maar. Maar dat verandert niets aan 't feit dat 't niet goed voor je is om zo lang niets te eten. Ik denk dat je dat zelf ook 'n beetje aan kunt voelen; die duizelingen hoor je niet te hebben.

Is 't 'n goed idee om tijdens de lunchpauze iets heel kleins/lichts te proberen? Zoals 'n Breaker, daar heb je die vieze tafels niet bij nodig én 't kost je weinig tijd (in ieder geval minder dan 10 minuten ). Wie weet wek je daarmee je hongergevoel op, wat alleen maar goed is.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 16:08
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Misschien is je lichaam eraan gewend geraakt dat het tussen die tijden geen voedsel binnenkrijgt, zeg maar. Maar dat verandert niets aan 't feit dat 't niet goed voor je is om zo lang niets te eten. Ik denk dat je dat zelf ook 'n beetje aan kunt voelen; die duizelingen hoor je niet te hebben.

Is 't 'n goed idee om tijdens de lunchpauze iets heel heel kleins/lichts te proberen? Zoals 'n Breaker, daar heb je die vieze tafels niet bij nodig én 't kost je weinig tijd (in ieder geval minder dan 10 minuten ). Wie weet wek je daarmee je hongergevoel op, wat alleen maar goed is.
Nujaa, ik probeer de laatste tyd wel koekjes van iedereen af te luizen n.n maar de koekjes die we hier thuis hebben liggen eet ik al niet graag xD
Maar toch ebdankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:22
Verwijderd
Hoezo kun je een boterham niet binnen 10 minuten opeten? Heb je geen tanden?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:23
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Hoezo kun je een boterham niet binnen 10 minuten opeten? Heb je geen tanden?

Jawel, maar ik eet nogal traag
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:29
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Dan eet je sneller? Ik geloof niet dat iemand fysiek niet in staat zou zijn een boterham in TIEN munuten op te eten.
Kom zeg, we moegn praten in de eetzaal dus ik praat met men vrienden. Misschien is het dan normaal dat ik trager eet als ik afgeleid ben.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:30
Verwijderd
Ja dat zal allemaal best, maar dan nog is het dus gewoon een slap smoesje dat je te weinig tijd hebt. Zeg dan gewoon dat je niet wil eten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:31
MyViolence
Avatar van MyViolence
MyViolence is offline
Citaat:
Ja dat zal allemaal best, maar dan nog is het dus gewoon een slap smoesje dat je te weinig tijd hebt. Zeg dan gewoon dat je niet wil eten.
Misschien omdat ik smiddags geen honger heb, doe ik gewoon geen moeite om het op te eten. Zeg ervan wat je wilt,..

*sigh''*
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 16:35
Verwijderd
Ja maar zeg dan niet dat je te weinig tijd hebt want dat is gewoon niet zo

- Als het niet je leven beheerst heb je hoogstwaarschijnlijk geen anorexia.
- Je weet best dat je veel te weinig eet
- Maar wil er kennelijk niks aan doen

Wat wil je dan met dit topic?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Hoezo kun je een boterham niet binnen 10 minuten opeten? Heb je geen tanden?
Citaat:
Ja dat zal allemaal best, maar dan nog is het dus gewoon een slap smoesje dat je te weinig tijd hebt. Zeg dan gewoon dat je niet wil eten.
Citaat:
Ja maar zeg dan niet dat je te weinig tijd hebt want dat is gewoon niet zo

- Als het niet je leven beheerst heb je hoogstwaarschijnlijk geen anorexia.
- Je weet best dat je veel te weinig eet
- Maar wil er kennelijk niks aan doen

Wat wil je dan met dit topic?
Jij hebt je punt ook wel gemaakt.



Daarnaast help je haar hier ook niet echt mee.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 15:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Katje zegt niks raars en wijst haar misschien juist wel op het juiste punt: blijkbaar is er niet de motivatie om binnen die 10 minuten een boterham naar binnen te werken. De TS doet alsof het komt doordat ze traag eet, maar na een paar posts blijkt dat het er vooral mee te maken heeft dat de TS in de pauze liever kletst met anderen. Best begrijpelijk, maar als het je gezondheid niet ten goede komt, is het toch wel een idee om motivatie te vinden voor die ene boterham. Het is ook nog mogelijk om én te kletsen én een boterham te eten. Dat kan best in 10 minuten.
En als de TS daar niet toe bereid is, ben ik (en zo te zien Katje ook) benieuwd naar wat daar de achterliggende oorzaak van is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 19:41
blablatje
blablatje is offline
Ik vind het wel belachelijk dat die school maar een lunchpauze van 10 minuten heeft, hoe verwachten ze ooit dat jongeren die inderdaad ook willen kletsen in die tijd een fatsoenlijke lunch naar binnen werken? De proefwerken in de middag zullen daar wel bar slecht gemaakt worden met al die hongerige leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 08:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat er maar één pauze is van tien minuten, misschien duurt die pauze wel wat langer maar heeft ze tien minuten tijd om te eten? (want ik herinner me dat wel van de middelbare school, eerst moet er een vriendin naar een kluisje. Dan ga je naar het toilet. Dan ga je eten, maar herinner je dat jij ook nog even naar je kluisje moet. Dan moet je alweer naar een ander gebouw. Een half uur wordt zo gemakkelijk gereduceerd tot tien minuten)

Ik at ook niet tot nauwelijks brood op de middelbare school omdat ik dat echt heel vies vond, maar dan at ik in elk geval wel een meeneemkoekje of zo, en dan 's middags als ik thuis kwam brood. En als jij echt elke dag zo'n lange tijd niet eet, moet je wel gigantische honger hebben, dus dan is het toch beter om wat te eten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 21:06
Mara
Mara is offline
1) Je eet veel te weinig
2) Ik geloof niks van dat je maar 10 minuten pauze hebt
3) Zelfs al heb je maar 10 minuten pauze, dan kan je nog makkelijk eten
4) De tafels zijn vies? Ik eet m'n brood uit m'n broodbakje/zakje, niet van de tafel.
5) Of jij 's ochtends wel eet is jouw keuze, dat heeft geen drol met tijd te maken. Je kan best 10 minuten eerder opstaan.
6) Ik heb niet het idee dat je dit überhaupt wil veranderen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie anorexia nervosa profielwerkstuk
esmee_.
1 23-10-2016 20:21
Psychologie anorexia nervosa profielwerkstuk
esmee_.
1 23-10-2016 20:19
Psychologie Anorexia
ikkuh15
3 19-10-2009 11:10
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
Psychologie Anorexia? Eetprobleem?
Niemande
53 02-06-2003 15:36
Psychologie anorexia
iloontjuh
23 12-02-2003 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.