Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 20:53
Verwijderd
Lol, dat handje van Wilders de hele tijd, .
Advertentie
Oud 26-05-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Als ik rijk ben wil ik trouwens ook geen gezeik met hogere belastingen, dan zoeken de paupers het maar uit.
Ik volg niet altijd wat je nu wel en niet meent, en als je het wel meent dan snap ik je af en toe echt niet.

Citaat:
Wilders in actie
Ja, ik moet er nu al van huilen
Oud 26-05-2010, 20:54
Verwijderd
Haha, een enorm lachsalvo na Wilders' "Daar begrijp ik HELEMAAL NIETS VAN!"
Oud 26-05-2010, 20:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg hij zegt gewoon ja, zonder ja te zeggen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-05-2010, 20:54
Verwijderd
"Terugveroveren van de elite."
Oud 26-05-2010, 20:56
Verwijderd
Als er iemand al jaren in het Haagse wereldje zit, is het Wilders, .
Oud 26-05-2010, 20:56
Verwijderd
Haha, nu gaat 'ie gewoon keihard ontkennen dat hij enorm heeft zitten draaien in zijn sociaal-economische programma.
Oud 26-05-2010, 20:57
Verwijderd
Staat er eigenlijk iets in het PVV-programma over referenda?
Oud 26-05-2010, 20:57
Verwijderd
Ik geloof dat de PVV daar voor is.
Oud 26-05-2010, 20:59
Rationeel
Rationeel is offline
wel een mooie steek onder de gordel van rutte, na de handreiking van balkenende
Oud 26-05-2010, 21:00
Verwijderd
Wat is er vaak reclame zeg
Oud 26-05-2010, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat de PVV daar voor is.
Ik heb het via de stemwijzer () even opgezocht. Eens inderdaad.
Oud 26-05-2010, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Wat is er vaak reclame zeg
Ja, de VVD spotjes moeten natuurlijk wel vaak genoeg uitgezonden worden.
Oud 26-05-2010, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ja, de VVD spotjes moeten natuurlijk wel vaak genoeg uitgezonden worden.
Daar zou eigenlijk subsidie op moeten zitten.
Oud 26-05-2010, 21:02
Verwijderd
Haha, ook echt zo'n ex-corpsbal in dat spotje.
Oud 26-05-2010, 21:02
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Haha, een enorm lachsalvo na Wilders' "Daar begrijp ik HELEMAAL NIETS VAN!"
Oh ja . Best wel epic.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 26-05-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ik volg niet altijd wat je nu wel en niet meent, en als je het wel meent dan snap ik je af en toe echt niet.
Nouja, ik meen het wel

Want STEL dat ik rijk word (waar ik dan hard voor gewerkt heb), vind ik een tarief van 52% belachelijk hoog, helemaal omdat de overheid een hoop geld verspilt aan domme prestige-projecten. Omdat ik dan iets gemaakt heb van mijn leven en voldoende inkomsten genereer, word ik uitgemolken omdat de 'kansarme' mensen hulp behoeven?

De linkse partijen doen vaak alsof de armen in dit land allemaal zo zielig en hulpeloos zijn en dat alles eerlijk gedeeld moet worden, maar dat vind ik te overdreven. Zwakkeren (gehandicapten) en ouderen helpen, natuurlijk, want die kunnen er niets aan doen, maar teveel (gezonde) mensen maken misbruik van uitkeringen en/of werken gewoon te weinig of slechtbetaald, en deze laatste groep mensen gun ik geen cent. Tokkies, laagopgeleiden, allochtonen. Dat soort mensen.

Bovenstaande klinkt heel liberaal, maar ik ben wel sociaal, maar selectief sociaal
Oud 26-05-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Daar zou eigenlijk subsidie op moeten zitten.
We weten allemaal al dat jij bij Partij voor de Dieren uitkwam, mannetje.
Oud 26-05-2010, 21:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je mond gelooft zijn ogen niet :')
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-05-2010, 21:04
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Is dat die reclame van Bros? Daar moest ik van de week al om janken.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 26-05-2010, 21:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, had hem nog niet gezien
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-05-2010, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik meen het wel

Want STEL dat ik rijk word (waar ik dan hard voor gewerkt heb), vind ik een tarief van 52% belachelijk hoog, helemaal omdat de overheid een hoop geld verspilt aan domme prestige-projecten. Omdat ik dan iets gemaakt heb van mijn leven en voldoende inkomsten genereer, word ik uitgemolken omdat de 'kansarme' mensen hulp behoeven?

De linkse partijen doen vaak alsof de armen in dit land allemaal zo zielig en hulpeloos zijn en dat alles eerlijk gedeeld moet worden, maar dat vind ik te overdreven. Zwakkeren (gehandicapten) en ouderen helpen, natuurlijk, want die kunnen er niets aan doen, maar teveel (gezonde) mensen maken misbruik van uitkeringen en/of werken gewoon te weinig of slechtbetaald, en deze laatste groep mensen gun ik geen cent. Tokkies, laagopgeleiden, allochtonen. Dat soort mensen.

Bovenstaande klinkt heel liberaal, maar ik ben wel sociaal, maar selectief sociaal
Nou goed, ik vind niet dat je laagopgeleiden en allochtonen maar aan hun lot moet overlaten.
Die kunnen er ook weinig aan doen hoor
Oud 26-05-2010, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik meen het wel

Want STEL dat ik rijk word (waar ik dan hard voor gewerkt heb), vind ik een tarief van 52% belachelijk hoog, helemaal omdat de overheid een hoop geld verspilt aan domme prestige-projecten. Omdat ik dan iets gemaakt heb van mijn leven en voldoende inkomsten genereer, word ik uitgemolken omdat de 'kansarme' mensen hulp behoeven?

De linkse partijen doen vaak alsof de armen in dit land allemaal zo zielig en hulpeloos zijn en dat alles eerlijk gedeeld moet worden, maar dat vind ik te overdreven. Zwakkeren (gehandicapten) en ouderen helpen, natuurlijk, want die kunnen er niets aan doen, maar teveel (gezonde) mensen maken misbruik van uitkeringen en/of werken gewoon te weinig of slechtbetaald, en deze laatste groep mensen gun ik geen cent. Tokkies, laagopgeleiden, allochtonen. Dat soort mensen.

Ik ben sociaal, maar selectief sociaal
Het zijn ook vooral de mensen die níet rijk zijn die zich het meest verzetten tegen hoge belastingen voor de rijken, paradoxaal genoeg. Dat komt doordat mensen hopen dat zij ooit rijk worden, en dan willen ze daar wel de vruchten van plukken. Dit wordt weer veroorzaakt doordat mensen de impact van meevallers (en tegenvallers) in de toekomst enorm overschatten. In de praktijk is 52% veel te laag omdat de nominale welvaartstoename bij zulke inkomens vrijwel nul is, en de welvaart dus vrijwel vernietigd wordt.
Oud 26-05-2010, 21:08
Verwijderd
Gelukkig vertelt Rutte me even welke maand het is. Ik was het al kwijt.
Oud 26-05-2010, 21:11
Verwijderd
Ha, Cohen heeft wel de cijfertjes nu. .
Oud 26-05-2010, 21:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Cohen krijgt applaus omdat hij nu wel ee keer een cijfer weet :')
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-05-2010, 21:12
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou goed, ik vind niet dat je laagopgeleiden en allochtonen maar aan hun lot moet overlaten.
Die kunnen er ook weinig aan doen hoor
Je kan als tokkie ook gewoon van je luie reet afkomen en een baan zoeken. Ik ken wel wat tokkie types die geen hol mankeren en toch uitkering trekken omdat ze het werk wat ze kunnen doen 'niet leuk' vinden. Nou en, alsof ik m'n werk altijd leuk vind?!

Ik heb ook van dichtbij gezien hoe sommige 'types' worden voorgetrokken. Jongeren die geen hol mankeren en met smoesjes overal onderuitkomen, terwijl mijn vader, die voor meer dan 50% is afgekeurd vanwege een hernia, werd gekort op z'n geld omdat hij 3 keer per week MOEST solliciteren en hij die week gewoon niks kon vinden voor een half gehandicapte man van boven de 50.


Tsja, gevoelig onderwerp.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 26-05-2010, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Nou goed, ik vind niet dat je laagopgeleiden en allochtonen maar aan hun lot moet overlaten.
Die kunnen er ook weinig aan doen hoor
Als je die uitkeringstrekkende lui uit die serie Probleemwijken ziet, heb ik daar nul komma nul medelijden mee.

Laagopgeleiden en allochtonen kunnen er best veel (zelf) aan doen om hun positie te verbeteren. Cursussen, scholing, inburgering, you name it. Tijdelijke (bijstands)uitkering om je op weg te helpen, vooruit, maar het moet geen jaren duren (en de WW-regeling is nu behoorlijk soepel, om maar wat te noemen).
Oud 26-05-2010, 21:12
Verwijderd
Haha, die 250 miljoen.
Oud 26-05-2010, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Als je die uitkeringstrekkende lui uit die serie Probleemwijken ziet, heb ik daar nul komma nul medelijden mee.

Laagopgeleiden en allochtonen kunnen er best veel (zelf) aan doen om hun positie te verbeteren. Cursussen, scholing, inburgering, you name it. Tijdelijke (bijstands)uitkering om je op weg te helpen, vooruit, maar het moet geen jaren duren (en de WW-regeling is nu behoorlijk soepel, om maar wat te noemen).
Och, een solide bijstandsuitkering is noodzakelijk om rampzalige criminaliteit te voorkomen. Wel is het dan redelijk om van langdurig werklozen te verwachten dat ze verplicht aan de slag gaan - werken voor je uitkering.
Oud 26-05-2010, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Je kan als tokkie ook gewoon van je luie reet afkomen en een baan zoeken. Ik ken wel wat tokkie types die geen hol mankeren en toch uitkering trekken omdat ze het werk wat ze kunnen doen 'niet leuk' vinden. Nou en, alsof ik m'n werk altijd leuk vind?!

Ik heb ook van dichtbij gezien hoe sommige 'types' worden voorgetrokken. Jongeren die geen hol mankeren en met smoesjes overal onderuitkomen
Incident vs. de gewoonte. Welke zou het zijn?
Oud 26-05-2010, 21:19
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
ik heb de test ook gedaan.

Your result for The Personality Defect Test ...
Bitch-Slap
You are 43% Rational, 29% Extroverted, 86% Brutal, and 43% Arrogant

tjeempie

Spoiler
Capitalist Pig
You are 57% Rational, 86% Extroverted, 71% Brutal, and 43% Arrogant.

Ik ben een lul

Spoiler
Oud 26-05-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Als je die uitkeringstrekkende lui uit die serie Probleemwijken ziet, heb ik daar nul komma nul medelijden mee.

Laagopgeleiden en allochtonen kunnen er best veel (zelf) aan doen om hun positie te verbeteren. Cursussen, scholing, inburgering, you name it. Tijdelijke (bijstands)uitkering om je op weg te helpen, vooruit, maar het moet geen jaren duren (en de WW-regeling is nu behoorlijk soepel, om maar wat te noemen).
Die vind ik dan ook té soepel
Oud 26-05-2010, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Je kan als tokkie ook gewoon van je luie reet afkomen en een baan zoeken. Ik ken wel wat tokkie types die geen hol mankeren en toch uitkering trekken omdat ze het werk wat ze kunnen doen 'niet leuk' vinden. Nou en, alsof ik m'n werk altijd leuk vind?!

Ik heb ook van dichtbij gezien hoe sommige 'types' worden voorgetrokken. Jongeren die geen hol mankeren en met smoesjes overal onderuitkomen, terwijl mijn vader, die voor meer dan 50% is afgekeurd vanwege een hernia, werd gekort op z'n geld omdat hij 3 keer per week MOEST solliciteren en hij die week gewoon niks kon vinden voor een half gehandicapte man van boven de 50.


Tsja, gevoelig onderwerp.

Ik noem geen tokkies, ik heb het over laagopgeleiden die absoluut wél hard werken maar die nu eenmaal niet veel verdienen omdat ze niet de slimsten zijn.

En ik vind het ook een beetje jammer dat je nu net doet alsof ik gehandicapten achterstel
Oud 26-05-2010, 21:23
Verwijderd
Citaat:

Ik noem geen tokkies, ik heb het over laagopgeleiden die absoluut wél hard werken maar die nu eenmaal niet veel verdienen omdat ze niet de slimsten zijn.

En ik vind het ook een beetje jammer dat je nu net doet alsof ik gehandicapten achterstel
Hoezo, niet de slimsten? Ik denk dat Pip een stuk slimmer is dan de gemiddelde grootverdienende middenmanager met dikke leasebak.
Oud 26-05-2010, 21:23
Verwijderd
Op welke manier is de WW te soepel?
Oud 26-05-2010, 21:23
Verwijderd
"U kijkt zo lief"

Playa playa.
Oud 26-05-2010, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Och, een solide bijstandsuitkering is ]noodzakelijk om rampzalige criminaliteit te voorkomen.
Sad, but true.

Citaat:
Wel is het dan redelijk om van langdurig werklozen te verwachten dat ze verplicht aan de slag gaan - werken voor je uitkering.
Yep.

OT:
Balkenende moet eens ophouden met 'om Nederland door deze moeilijke tijd heen te loodsen'
Oud 26-05-2010, 21:24
Verwijderd
Half Nederland leeft natuurlijk ook boven zijn stand en 'voelen' zich daarom ook arm. Mensen die bijvoorbeeld schoonmaakwerk doen willen wel een hond, een plasmascherm en op vakantie. Tja ;x
Oud 26-05-2010, 21:26
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Ik noem geen tokkies, ik heb het over laagopgeleiden die absoluut wél hard werken maar die nu eenmaal niet veel verdienen omdat ze niet de slimsten zijn.

En ik vind het ook een beetje jammer dat je nu net doet alsof ik gehandicapten achterstel
Allebei mijn ouders zijn laagopgeleid en hebben zich vanaf hun 14e het leplazerus gewerkt voor hun centen, zodat ze een redelijk leven konden leiden.
Ik heb geen medelijden met mensen die geen prioriteiten kunnen stellen en niet met hun geld om kunnen gaan.

En ik doe niet alsof je gehandicapten achterstelt. Dat was gewoon een puntje wat ik noemde vanwege m'n pa, heeft niks met wat jij zei te maken.

edit: Verder wat WT dus zegt.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 26-05-2010, 21:26
Verwijderd
Citaat:

Ik noem geen tokkies, ik heb het over laagopgeleiden die absoluut wél hard werken maar die nu eenmaal niet veel verdienen omdat ze niet de slimsten zijn.
Hardwerkende laaopgeleiden, prima Maar slimmer kun je ook wórden, dus het hoeft geen beperkende factor te zijn.

OT:
Ik vind die mevrouw wel heerlijk kritisch bij het 1-op-1 vragenmomentje
Oud 26-05-2010, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, niet de slimsten? Ik denk dat Pip een stuk slimmer is dan de gemiddelde grootverdienende middenmanager met dikke leasebak.
Ja, nou ja, dat zijn van die benamingen.
In elk geval neem ik het nu juist voor je Pipje op en vind ik het een beetje flauw dat je valt over een woord, terwijl ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Met de slimsten bedoel ik in dit geval de mensen die het geluk hebben dat ze goed kunnen leren/een goede opleiding hebben gehad/de juiste hulp van ouders en omgeving hebben gehad etc.
Oud 26-05-2010, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Hardwerkende laaopgeleiden, prima Maar slimmer kun je ook wórden, dus het hoeft geen beperkende factor te zijn.

OT:
Ik vind die mevrouw wel heerlijk kritisch bij het 1-op-1 vragenmomentje
OT?

Ja, ik heb het ook over hardwerkende laagopgeleiden Dat zeg ik net ook al, ik haal niet voor niets de 'tokkies' uit jouw lijstje.
Oud 26-05-2010, 21:28
Verwijderd
Ohh wat een moeilijke vraag, zou je eventueel vice-premier willen worden, poe poe.
Oud 26-05-2010, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou ja, dat zijn van die benamingen.
In elk geval neem ik het nu juist voor je Pipje op en vind ik het een beetje flauw dat je valt over een woord, terwijl ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Met de slimsten bedoel ik in dit geval de mensen die het geluk hebben dat ze goed kunnen leren/een goede opleiding hebben gehad/de juiste hulp van ouders en omgeving hebben gehad etc.
Akkoord, dan heb ik je verkeerd begrepen en zijn we het eens.
Oud 26-05-2010, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Allebei mijn ouders zijn laagopgeleid en hebben zich vanaf hun 14e het leplazerus gewerkt voor hun centen, zodat ze een redelijk leven konden leiden.
Ik heb geen medelijden met mensen die geen prioriteiten kunnen stellen en niet met hun geld om kunnen gaan.

En ik doe niet alsof je gehandicapten achterstelt. Dat was gewoon een puntje wat ik noemde vanwege m'n pa, heeft niks met wat jij zei te maken.

edit: Verder wat WT dus zegt.
Nou ja, dan weet ik niet waarom je nu tegen mij begint, want ik neem het toch juist op voor de hardwerkende laagopgeleiden?
Oud 26-05-2010, 21:29
Verwijderd
Citaat:
OT?

Ja, ik heb het ook over hardwerkende laagopgeleiden Dat zeg ik net ook al, ik haal niet voor niets de 'tokkies' uit jouw lijstje.
Oke

OT = los van mijn reactie op jou; ontopic, voor zover dat hier kan
Oud 26-05-2010, 21:29
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
U kijkt zo lief.
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 26-05-2010, 21:31
Verwijderd
Zei Balkenende dat?]

Ik ga zo eens even op rtlgemist kijken voor de rest van het debat
Oud 26-05-2010, 21:32
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Ja. En hij antwoordde de vragen nooit helemaal. Niet helemaal duidelijk, ofzo.
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.