Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2011, 19:01
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Hee iedereen!

Ik heb snel tips nodig om te zorgen dat ik alsnog met m'n vriend en zijn ouders mee op vakantie mag.
Het verhaal zit zo, ik ben net terug van 2 weken Frankrijk met m'n ouders,
en nu ga ik maandag weer op vakantie met m'n ouders, gedwongen!
Maar m'n vriend zit al vanaf vrijdag in Belgie, en daar zit ie 25 juli.
Nu wil ik heel graag vrijdag naar m'n vriend toe reizen, omdat me ouders al hadden gezegd van dat ik niet heel de vakantie met hem mee mocht.
Maar zelfs dit mocht niet,
en het enige argument dat m'n moeder gaf was dat de vakantie iets voor gezin is.

Maar ik vind het nogal vervelend dat m'n ma mij niet die vakantie met m'n vriend gunt,
en het mij niet gunt dat ie een nachtje mag komen slapen.
Terwijl zij dit vroeger wel mocht van der ouders en dat slapen al vanaf 15 of 16 en dat op vakantie gaan met der vriend, dus mijn vader (haar ex) al vanaf der 14e of 15e.

Dus ik vind het best wel dubbel dat ik dan gewoon helemaal niet mag, en ze niet eens een goed argument geef!

Maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit nu het beste aanpakken om te zorgen dat ik toch wel mag, en wat zijn goede argumenten om aan te voeren tijdens het gesprek wat ik zo snel mogelijk nog wil hebben met ze.
Want ik heb nu best wel de nijging om het treinkaartje te kopen, ov te halen en op te waarderen en dan op de trein springen morgenochtend.

Xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2011, 19:44
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Ten eerste moet je overkomen als een volwassene als je dit vraagt; dus niet op de trein springen zonder het te vragen, want dan laten ze je nooit meer iets doen.
Ik heb toen ik 15 was en heel erg graag naar Lowlands was een brief geschreven naar mn ouders met argumenten en 'regels' waar ik me aan zou houden. Ik wist namelijk dat ik in een gesprek met hun heel erg snel mn geduld zou verliezen, zou gaan schreeuwen, huilen, etc. ...en dat de kans dat ze me dan lieten gaan heel klein was.
Als je een gewoon gesprek wilt: denk na over je argumenten (a la, ik zal me gedragen, ben te vertrouwen, zal elke dag smsen of bellen, jij deed het toch ook vroeger, etc) en zet die desnoods op een briefje zodat je ze puntsgewijs af kunt gaan. Als je rustig blijft tijdens t gesprek zullen je ouders zien dat je inderdaad volwassen genoeg bent om met je vriend op vakantie te gaan.

Hoop dat het lukt!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 19:49
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
@tuttebel

dat geduld verliezen heb ik ook best wel snel,
maar ook gewoon de onmacht en dat m'n moeder dan zo zielig argument geeft van vakantie is voor het gezin, terwijl ik al 2.5 week op vakantie dan met ze ben geweest. in ieder geval als ik vrijdag dan vanaf het vakantiehuisje vertrek.

en dat ik me zal gedragen is toch best al wel logisch, want zijn ouders en oom en zusje zijn der bij. dat zijn gewoon van die dingen die logisch zijn.

Maar ik ga in ieder geval nog even argumenten bedenken en als m'n broertje en zusje op bed liggen of morgen ochtend het proberen, desnoods me oma die morgen ook komt zorgen dat ze partij voor mij trekt met der verhalen over wat m'n moeder vroeger allemaal mocht.

in ieder geval bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:08
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt. Je bent nu 17, kwestie van nog 1 jaartje aan hun regels houden en volgend jaar richt je gewoon je eigen vakantie in. Probleem opgelost
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:10
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
@MiBe

das dus het volgende probleem, dat zei ik tijdens de vakantie al van volgend jaar kan ik lekker met vrienden op vakantie.
En toen kreeg ik te horen van nee, want zolang je nog in ons huis woon en wij dus nog iets voor je betalen, ga je met ons mee op vakantie
Dus dat word hem volgend jaar ook niet!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:14
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Er is echter niemand die jou dwingt daar te blijven wonen. Ik woon niet meer bij mijn ouders, maar als ik dat nog zou doen zou ik snel weg zijn wanneer mijn ouders mijn leven in gingen richten terwijl ik meerderjarig was.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 20:16
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Ik wil ook zo snel mogelijk weg, maar het moet wel financieel haalbaar zijn, en nu is dat het nog niet.
Op zijn vroegst is dat pas mogelijk vanaf januari want dan krijg ik m'n stage die goed betaald.
Maar zelfs dan ga ik het waarschijnlijk nooit redden, want op kamers in Rotterdam is goudgeld.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 11:55
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je op jezelf woont kun je zelf bepalen met wie je op vakantie gaat. Tot die tijd: dikke pech.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 11:59
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Ik wil ook zo snel mogelijk weg, maar het moet wel financieel haalbaar zijn, en nu is dat het nog niet.
Op zijn vroegst is dat pas mogelijk vanaf januari want dan krijg ik m'n stage die goed betaald.
Maar zelfs dan ga ik het waarschijnlijk nooit redden, want op kamers in Rotterdam is goudgeld.
ik zit in dezelfde situatie....ben dan wel 4 jaar ouder dan jou. Mijn broer mag vb bij vrienden slapen en ik niet bij mn vriendin... Vroeger was het erger, heb me er altijd tegen verzet.
Pak het anders aan vanaf volgend jaar. in het begint zei ik "MAG ik dit doen..."..nu zeg ik "ik GA dan iets doen". Veel protest gehad en mn ouders die zeiden "je mag niet van ons en blabla". Antwoordde ik terug "Ik vraag niet of ik het mag, ik zeg dat ik het ga doen punt uit...ik ben meerderjarig"..
Nu is het probleem dat ze wel soms de ouders van mn vriendin bellen om hun beklag te doen..Terwijl mn vriendin niet eens welkom is thuis...zonder enige reden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 12:06
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
@balpen

eindelijk iemand die me begrijp, het heeft gewoon voor mijn gevoel niets mee te maken dat ik nog thuis woon.
Maar tis gewoon ik heb het gevoel dat ik niet word vertrouwd, en dat terwijl ik nooit iets uithaal enzo
Maar ik ga nu proberen goede argumenten te verzinnen zowel voor als tegen,
alleen weet nog niet echt hele goede.
Maar ik ga sowieso op het argument van m'n ma in dat ze zei maar vakantie is voor het gezin.

Maar weet iemand nog goede argumenten misschien?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 12:51
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
@balpen

eindelijk iemand die me begrijp, het heeft gewoon voor mijn gevoel niets mee te maken dat ik nog thuis woon.
Maar tis gewoon ik heb het gevoel dat ik niet word vertrouwd, en dat terwijl ik nooit iets uithaal enzo
Maar ik ga nu proberen goede argumenten te verzinnen zowel voor als tegen,
alleen weet nog niet echt hele goede.
Maar ik ga sowieso op het argument van m'n ma in dat ze zei maar vakantie is voor het gezin.

Maar weet iemand nog goede argumenten misschien?
Ik ga een van deze dagen bij mn vriendin slapen..moet het ook nog vertellen..weet niet hoe ik het zelf ga aanpakken, ik wil gewoon niet dat ze bellen. Voor de rest maakt het me niet uit wat ze denken.
Je ouders hebben het gewoon moeilijk om je los te laten, net zoals de mijne. Ze denken dat ze het beste voor je doen, terwijl ze eigenlijk niet naar je luisteren en je dan niet 100% gelukkig kan zijn (kan je ook als argument gebruiken).
Je kan ook zeggen dat je vrij bent te doen wat je wilt tijdens je vakantie, ook al ben je minderjarig...
Wat ze bij mij ook deden was me zelfs fysiek tegenhouden zodat ik niet weg kon gaan of zelfs mijn brommer-sleutel afpakken, terwijl die 100% van mij is.

Wat je wel moet weten is sinds dat ik me verzet de relatie tussen mn ouders en ik echt slecht is. Ik ben eigenlijk thuis om te leren, eten en slapen...ik deel niets meer met hun, vertel ze amper iets van mn activiteiten. Maar dit heeft waarschijnlijk ook iets te maken met het feit dat mijn vriendin niet thuis mag komen en ze constant ZONDER reden zwart wordt gemaakt.
MAAR als je 100% zeker weet dat je vriend het waard is zou ik het zeker proberen..=)..kheb er na 1.5 jaar nog altijd geen spijt van gehad dat mn ouders nu zo klote doen..mn vriendin en haar ouders steunen me zelfs meer dan mn ouders ooit hebben gedaan..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 12:57
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
Ik ga een van deze dagen bij mn vriendin slapen..moet het ook nog vertellen..weet niet hoe ik het zelf ga aanpakken, ik wil gewoon niet dat ze bellen. Voor de rest maakt het me niet uit wat ze denken.
Je ouders hebben het gewoon moeilijk om je los te laten, net zoals de mijne. Ze denken dat ze het beste voor je doen, terwijl ze eigenlijk niet naar je luisteren en je dan niet 100% gelukkig kan zijn (kan je ook als argument gebruiken).
Je kan ook zeggen dat je vrij bent te doen wat je wilt tijdens je vakantie, ook al ben je minderjarig...
Wat ze bij mij ook deden was me zelfs fysiek tegenhouden zodat ik niet weg kon gaan of zelfs mijn brommer-sleutel afpakken, terwijl die 100% van mij is.

Wat je wel moet weten is sinds dat ik me verzet de relatie tussen mn ouders en ik echt slecht is. Ik ben eigenlijk thuis om te leren, eten en slapen...ik deel niets meer met hun, vertel ze amper iets van mn activiteiten. Maar dit heeft waarschijnlijk ook iets te maken met het feit dat mijn vriendin niet thuis mag komen en ze constant ZONDER reden zwart wordt gemaakt.
MAAR als je 100% zeker weet dat je vriend het waard is zou ik het zeker proberen..=)..kheb er na 1.5 jaar nog altijd geen spijt van gehad dat mn ouders nu zo klote doen..mn vriendin en haar ouders steunen me zelfs meer dan mn ouders ooit hebben gedaan..
Ik heb nu 15 maanden met m'n vriend en m'n vriend is dat ook zeker weten waard.
Ook mijn ouders doen zo denigrerend over m'n vriend, terwijl ze hem niet eens goed kennen!
En zijn ouders zijn zo lief, we zijn ook vaker bij hem dan bij mij, en m'n ouders dan zeggen ja hij laat altijd zijn vriendinnetje fietsen, maarja logisch als ik niet wil dat ie bij mij thuis is.

Maar ik weet nu al dat m'n ouders ook m'n leven willen inrichten als ik 18 ben, en dan geven ze als reden dat ik na m'n 18e ook mee moet op vakantie omdat ze ook nog dingen voor me betalen.
Maar het enige wat ze betalen is dat ik in huis woon en thuis eet, en daarvoor krijgen ze alimentatie, omdat m'n moeder is gescheiden.
Dus wat ze moeten betalen zodra ik 18 ben is zo nihil, want school en ziektekostenverzekering en kleren moet ik zelf betalen.
En kleren betaal ik uberhaupt al zelfs sinds me 13e of 14e.

Maarja ik ga zo een lijstje maken met argumenten en ik ga m'n oma voor me proberen te winnen, omdat ik nu gewoon vind dat m'n moeder mij niet gunt, wat zij vroeger al mocht sinds der 14e of 15e.

maar die argumenten verzinnen is nog best wel lastig!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:09
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Ik heb nu 15 maanden met m'n vriend en m'n vriend is dat ook zeker weten waard.
Ook mijn ouders doen zo denigrerend over m'n vriend, terwijl ze hem niet eens goed kennen!
En zijn ouders zijn zo lief, we zijn ook vaker bij hem dan bij mij, en m'n ouders dan zeggen ja hij laat altijd zijn vriendinnetje fietsen, maarja logisch als ik niet wil dat ie bij mij thuis is.

Maar ik weet nu al dat m'n ouders ook m'n leven willen inrichten als ik 18 ben, en dan geven ze als reden dat ik na m'n 18e ook mee moet op vakantie omdat ze ook nog dingen voor me betalen.
Maar het enige wat ze betalen is dat ik in huis woon en thuis eet, en daarvoor krijgen ze alimentatie, omdat m'n moeder is gescheiden.
Dus wat ze moeten betalen zodra ik 18 ben is zo nihil, want school en ziektekostenverzekering en kleren moet ik zelf betalen.
En kleren betaal ik uberhaupt al zelfs sinds me 13e of 14e.

Maarja ik ga zo een lijstje maken met argumenten en ik ga m'n oma voor me proberen te winnen, omdat ik nu gewoon vind dat m'n moeder mij niet gunt, wat zij vroeger al mocht sinds der 14e of 15e.

maar die argumenten verzinnen is nog best wel lastig!

Ik heb een aantal herexamens, maar doordat ik mijn studies zelf moet betalen (meer dan 1000euro/jaar) ben ik verplicht tijdens de vakantie te gaan werken. Nu weet ik al 3-4 weken dat ik ga werken vanaf deze maandag, maar heb het letterlijk nog geen uur geleden verteld..m'n pa is boos omdat ik dan niet kan leren voor de herexamens..jah euhm..als ik mn studies niet meer kan betalen moet ik maar werken hé FOUT VAN MN OUDERS HE!Ö
Kleren willen ze wel betalen, maar ze zeggen dan wel dat ze mee moeten komen om de kleren te bekijken..en we gaan maar 1x/jaar kleren kopen..dus heb zelf besloten om ze zelf te betalen en ze met mn vriendin te gaan halen . Dan heb ik nog de kosten aan mn brommer en de facturen van de gsm. En nu zit mn pa te zagen dat ik maar niet zoveel moet uitgeven..en ik er niet ga raken met de herexamens enzo.

Je oma winnen kan je proberen..iedereen zit aan mijn kant in de familie..maar niemand die het werkelijk gaat opnemen..ze staan aan de zijlijn toe te kijken.
Mn moeder heeft me eens geslagen omdat we een hevige discussie hadden, heb toen de politie gebeld en een paar weken waren ze rustig..als ze nu de neiging hebben om het terug te doen dreig ik daarmee en stoppen ze.
Ik ben ook naar het JAC geweest met een vriend..mn ouders wouden er niets van weten en begonnen te zeggen dat die vriend een slechte invloed op me had en dergelijke..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:15
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
Ik heb een aantal herexamens, maar doordat ik mijn studies zelf moet betalen (meer dan 1000euro/jaar) ben ik verplicht tijdens de vakantie te gaan werken. Nu weet ik al 3-4 weken dat ik ga werken vanaf deze maandag, maar heb het letterlijk nog geen uur geleden verteld..m'n pa is boos omdat ik dan niet kan leren voor de herexamens..jah euhm..als ik mn studies niet meer kan betalen moet ik maar werken hé FOUT VAN MN OUDERS HE!Ö
Kleren willen ze wel betalen, maar ze zeggen dan wel dat ze mee moeten komen om de kleren te bekijken..en we gaan maar 1x/jaar kleren kopen..dus heb zelf besloten om ze zelf te betalen en ze met mn vriendin te gaan halen . Dan heb ik nog de kosten aan mn brommer en de facturen van de gsm. En nu zit mn pa te zagen dat ik maar niet zoveel moet uitgeven..en ik er niet ga raken met de herexamens enzo.

Je oma winnen kan je proberen..iedereen zit aan mijn kant in de familie..maar niemand die het werkelijk gaat opnemen..ze staan aan de zijlijn toe te kijken.
Mn moeder heeft me eens geslagen omdat we een hevige discussie hadden, heb toen de politie gebeld en een paar weken waren ze rustig..als ze nu de neiging hebben om het terug te doen dreig ik daarmee en stoppen ze.
Ik ben ook naar het JAC geweest met een vriend..mn ouders wouden er niets van weten en begonnen te zeggen dat die vriend een slechte invloed op me had en dergelijke..
Ja ik zit der ook best wel mee dat ik zelf m'n studie moet betalen, het enige wat m'n ouders willen doen is het renteloos voorschieten het eerste jaar, en dat moet ik dan tijdens het eerste jaar terug betalen terwijl ik tijdens dat eerste jaar ook moet sparen voor het 2e jaar
hoe ik dat voor elkaar ga krijgen is mij echt een enorm raadsel maarja.

Maar m'n oma der bij betrekken is wel het makkelijkste nu, want die kan ook zeggen tegen m'n moeder van wij vertrouwden jou vroeger ook genoeg en jij ging helemaal met je schoonouders en vriendje mee naar Spanje en Frankrijk en Joyce gaat maar naar belgie.

en wat is het JAC?

Maar ik zit ook wel al redelijk te kijken voor uit huis gaan, maar dat is echt zo duur, en voor een kamer betaal in Rotterdam harstikke veel.
en voor een huurhuis in Vlaardingen zelf betaal je eigenlijk evenveel bijna, maarja daarvoor moet je lang genoeg op de wachtlijst hebben gestaan enzo

maarja ik weet me god niet wat voor argumenten ik moet gaan aanvoeren, als ik zo m'n tas heb ingepakt ga ik maar beginnen met een brief schrijven, en dan geef ik die, dan ken ik niet me geduld verliezen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:21
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
@balpen

eindelijk iemand die me begrijp, het heeft gewoon voor mijn gevoel niets mee te maken dat ik nog thuis woon.
Maar tis gewoon ik heb het gevoel dat ik niet word vertrouwd, en dat terwijl ik nooit iets uithaal enzo
Maar ik ga nu proberen goede argumenten te verzinnen zowel voor als tegen,
alleen weet nog niet echt hele goede.
Maar ik ga sowieso op het argument van m'n ma in dat ze zei maar vakantie is voor het gezin.

Maar weet iemand nog goede argumenten misschien?
Waarom zou je ingaan op dat argument? Het is een overduidelijke cirkelredenering. Maar het gaat helemaal niet om argumenten - jij woont daar in hun huis, dus zij bepalen de regels. Als het je niet bevalt moet je ergens anders gaan wonen. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:23
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
Waarom zou je ingaan op dat argument? Het is een overduidelijke cirkelredenering. Maar het gaat helemaal niet om argumenten - jij woont daar in hun huis, dus zij bepalen de regels. Als het je niet bevalt moet je ergens anders gaan wonen. Simpel.
ja heel fijn hun regels, maar je leert met vallen en opstaan, en ik kan nu niet eens vallen omdat ik gewoonweg niets mag en alles moet hoor.
Dan kan je wel zeggen hun regels, maar dat zijn geen regels, dat is gewoon een waslijst met dit MOET allemaal.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:31
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Ja ik zit der ook best wel mee dat ik zelf m'n studie moet betalen, het enige wat m'n ouders willen doen is het renteloos voorschieten het eerste jaar, en dat moet ik dan tijdens het eerste jaar terug betalen terwijl ik tijdens dat eerste jaar ook moet sparen voor het 2e jaar
hoe ik dat voor elkaar ga krijgen is mij echt een enorm raadsel maarja.

Maar m'n oma der bij betrekken is wel het makkelijkste nu, want die kan ook zeggen tegen m'n moeder van wij vertrouwden jou vroeger ook genoeg en jij ging helemaal met je schoonouders en vriendje mee naar Spanje en Frankrijk en Joyce gaat maar naar belgie.

en wat is het JAC?

Maar ik zit ook wel al redelijk te kijken voor uit huis gaan, maar dat is echt zo duur, en voor een kamer betaal in Rotterdam harstikke veel.
en voor een huurhuis in Vlaardingen zelf betaal je eigenlijk evenveel bijna, maarja daarvoor moet je lang genoeg op de wachtlijst hebben gestaan enzo

maarja ik weet me god niet wat voor argumenten ik moet gaan aanvoeren, als ik zo m'n tas heb ingepakt ga ik maar beginnen met een brief schrijven, en dan geef ik die, dan ken ik niet me geduld verliezen.
Het JAC is het Jeugd Advies Centrum..ik weet niet wat de naam daarvoor is in Nederland..=s. Ze proberen je uit te leggen wat je kan en mag op je leeftijd, ook al woon je thuis enzo.



@Schrödinger
Maar vind je zelf niet dat ouders redelijk moeten zijn? Natuurlijk mag je niet alles doen hé, maar het moet van beide kanten komen vind ik. Als ouder moet je ook je kind een beetje kunnen lossen. Ook al is het niet elke week/maand..maar 1x/jaar eens met je vriend weggaan is toch niet erg op die leeftijd? De ouders van de vriend zijn er trouwens bij...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:37
Verwijderd
Citaat:
ja heel fijn hun regels, maar je leert met vallen en opstaan, en ik kan nu niet eens vallen omdat ik gewoonweg niets mag en alles moet hoor.
Dan kan je wel zeggen hun regels, maar dat zijn geen regels, dat is gewoon een waslijst met dit MOET allemaal.
Dat zijn wel regels.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2011, 13:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ja heel fijn hun regels, maar je leert met vallen en opstaan, en ik kan nu niet eens vallen omdat ik gewoonweg niets mag en alles moet hoor.
Dan kan je wel zeggen hun regels, maar dat zijn geen regels, dat is gewoon een waslijst met dit MOET allemaal.
Ik vind het ook niet redelijk van ze, noch pedagogisch verantwoord, maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 14:12
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
bezig met die moeilijke brief schrijven, waarin ik argumenten voor en tegen ga geven.
Maar die argumenten tegen zijn een heel stuk moeilijker!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:07
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Heb ik alles onder elkaar gezet in een brief, geef ik hem aan m'n vader met de vraag of hij en m'n ma dit willen lezen.
Zegt ie doodleuk ik ga niet via briefjes communiceren, en dat als ik met ze wil praten erover het is van dat ze het met 1 argument af doen en dat ik het dan kan vergeten.
Wat willen ze in godsnaam dan dat ik doe.
Zou wel leuk zijn als ze mij ook de kans geven om me mijn verhaal te laten doen!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:10
Verwijderd
@Balpen: je bent 21! Waarom zou je als volwassen mens in vredesnaam onder dat juk van je ouwelui blijven hangen. Als je je echt goed wil afzetten tegen je ouders, maak je heel simpel de keuze om uit huis te gaan wonen.
En ja, dat is echt heel simpel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:12
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
@Balpen: je bent 21! Waarom zou je als volwassen mens in vredesnaam onder dat juk van je ouwelui blijven hangen. Als je je echt goed wil afzetten tegen je ouders, maak je heel simpel de keuze om uit huis te gaan wonen.
En ja, dat is echt heel simpel.
En dat is onhaalbaar zo te lezen als ie al met moeite zijn schoolgeld bij elkaar krijg,
want dan moet ie daarbij nog huur voor kamer of huis betalen, gas, elektriciteit en water, maar ook eten, verzekeringen etc.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:22
Verwijderd
Daar is studiefinanciering voor, en afgaande op mijn eigen studietijd, en studiegenoten, is het meer dan goed mogelijk om er bij te werken. Dan zit je ook niet te kloten met het immer populaire SOG.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 18:23
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Heb ik alles onder elkaar gezet in een brief, geef ik hem aan m'n vader met de vraag of hij en m'n ma dit willen lezen.
Zegt ie doodleuk ik ga niet via briefjes communiceren, en dat als ik met ze wil praten erover het is van dat ze het met 1 argument af doen en dat ik het dan kan vergeten.
Wat willen ze in godsnaam dan dat ik doe.
Zou wel leuk zijn als ze mij ook de kans geven om me mijn verhaal te laten doen!
Je kan zeggen "ja ik schrijf met briefjes anders luisteren jullie toch niet.."
of je kan zeggen "hoe communiceer je dan wel? want je luistert nooit naar me.."


@Louis Armstrong

Ik zou inderdaad alleen kunnen wonen, maar ik heb het financieel niet breed. Hier in Belgie kan ik wel beroep doen op het OCMW..maar dit moet ik dan later geleidelijk aan terug betalen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2011, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Je kan zeggen "ja ik schrijf met briefjes anders luisteren jullie toch niet.."
of je kan zeggen "hoe communiceer je dan wel? want je luistert nooit naar me.."


@Louis Armstrong

Ik zou inderdaad alleen kunnen wonen, maar ik heb het financieel niet breed. Hier in Belgie kan ik wel beroep doen op het OCMW..maar dit moet ik dan later geleidelijk aan terug betalen..
Ik had het ook allerminst breed, met een bijstandsmoeder, die mij niet kon laten studeren. Maar ik heb mijn schoolgeld, mijn kamer, en mijn verzekering kunnen betalen. Dat deed ik door te werken, en studiefinanciering. Een deel daarvan moet ik terugbetalen, maar hey, ik werk nu, dus ik kan het terugbetalen.
Dat gezeur over financieel niet breed, is echt absolute onzin. Het kan best, maar blijkbaar heb je het thuis nog lang niet zo erg. Anders was je allang vertrokken.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 18:32
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
Je kan zeggen "ja ik schrijf met briefjes anders luisteren jullie toch niet.."
of je kan zeggen "hoe communiceer je dan wel? want je luistert nooit naar me.."

Heb met ze gepraat uiteindelijk later, maarja niets uitgekomen.
In ieder geval mag niet naar me vriend toe, want ze vinden het niet veilig van vlaardingen naar lommel of van drenthe naar lommel..
en heel gezeur over dat ik me niet volwassen gedraag, terwijl ik dat echt wel doe, maar krijg ook niet de ruimte om het helemaal te laten zien, maar bijvoorbeeld altijd op tijd thuis enzo..
ook gelijk gezegd dat ik het niet leuk vind dat ze zo denigrerend over me vriend doen, maarja hun vinden dat het aan hem ligt, en dan gaan ze dingen opnoemen die gewoon niet waar zijn, zoals dat ie zich nooit heeft voorgesteld
Maarja ben nu aan het berekenen hoeveel het kost om uit huis te gaan, maar dat gebeurd dan pas in januari want daarvoor is het niet haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 18:36
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Heb met ze gepraat uiteindelijk later, maarja niets uitgekomen.
In ieder geval mag niet naar me vriend toe, want ze vinden het niet veilig van vlaardingen naar lommel of van drenthe naar lommel..
en heel gezeur over dat ik me niet volwassen gedraag, terwijl ik dat echt wel doe, maar krijg ook niet de ruimte om het helemaal te laten zien, maar bijvoorbeeld altijd op tijd thuis enzo..
ook gelijk gezegd dat ik het niet leuk vind dat ze zo denigrerend over me vriend doen, maarja hun vinden dat het aan hem ligt, en dan gaan ze dingen opnoemen die gewoon niet waar zijn, zoals dat ie zich nooit heeft voorgesteld
Maarja ben nu aan het berekenen hoeveel het kost om uit huis te gaan, maar dat gebeurd dan pas in januari want daarvoor is het niet haalbaar.
Exact hetzelfde voorgehad.."nooit voorgesteld", niet volwassen zijn zogezegd, denigrerend doen over vrienden en vriendin..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 21:54
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Ik had het ook allerminst breed, met een bijstandsmoeder, die mij niet kon laten studeren. Maar ik heb mijn schoolgeld, mijn kamer, en mijn verzekering kunnen betalen. Dat deed ik door te werken, en studiefinanciering. Een deel daarvan moet ik terugbetalen, maar hey, ik werk nu, dus ik kan het terugbetalen.
Dat gezeur over financieel niet breed, is echt absolute onzin. Het kan best, maar blijkbaar heb je het thuis nog lang niet zo erg. Anders was je allang vertrokken.
ik zou nog maar 1 jaar moeten studeren en heb een diploma..dus ik moet niet lang meer wachten hé..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 23:15
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Tja, zeuren dat je iets wil terwijl je ouders al duidelijk hebben aangegeven dat het niet gaat gebeuren is inderdaad vrij kinderachtig. Zo lang je onder hun dak woont hebben zij het voor het zeggen. Hebben zijn ouders zich voorgesteld aan jouw ouders en hun gevraagd wat ze ervan zouden vinden als je met ze mee ging op vakantie? (dat zou de volwassen aanpak zijn) Want als dat niet is gebeurd kan ik me al helemaal voorstellen dat je ouders je niet mee laten gaan. Ik zou mijn dochter ook niet zomaar met mensen mee laten gaan die niet eens de moeite nemen mij te vragen of mijn dochter wel met ze mee mag. En om dan stiekem toch te gaan is ook heel onvolwassen.

En over dat hij zich nooit heeft voorgesteld, is hij een keer langsgekomen, als eerste ze een hand gegeven en zich voorgesteld, verteld wie hij was en wat zijn intenties waren? Want zoniet, dan heeft hij zich inderdaad niet voorgesteld, en dat is inderdaad vrij asociaal en onvolwassen.

Ik weet natuurlijk niet of zijn ouders jouw ouders hebben gesproken en hoe de eerste kennismaking ging ed, maar als het ging zoals ik denk dat het is gegaan snap ik dat je ouders kunnen denken dat je nog niet volwassen genoeg bent. Ze laten je dit soort foutjes maken maar willen je behoeden voor grotere dingen. Want zeg zelf, je denkt misschien dat je al heel volwassen bent, maar als je dit soort dingetjes al niet goed kunt regelen, dan is dat toch een teken van onvolwassenheid? En dat je moeder vroeger wel iets mocht wil toch niet zeggen dat ze vindt dat het een juiste keuze was van haar ouders, of zelfs al was het dat wel, ze mag zelf bepalen hoe ze haar kinderen opvoedt. Ga jij later je kinderen precies zo opvoeden als je ouders dat hebben gedaan?

Nou ja, ik vind gewoon dat je niet moet zeuren en dat je dankbaar moet zijn dat je ouders je 2 keer mee op vakantie nemen. Zulk gedrag komt vast ook een stuk volwassener over.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 23:49
Verwijderd
Ik was op mijn 15de op vakantie zo ongezellig dat mijn ouders blij waren dat ik op mijn 16de een vriend had met wie ik op vakantie kon
Ik zou echt niet weten hoe je dit aan moet pakken... Als ze niet luisteren naar jouw argumenten, houdt het snel op.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 00:36
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Misschien werkt ongezellig worden voor haar ook
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 07:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Zo lang je onder hun dak woont hebben zij het voor het zeggen
Zoals ik het begrijp is dat precies wat haar ouders zeggen. Maar het ging nog verder; "zolang je bij ons woont gaan we als familie op vakantie". Daarmee kan ze dus nooit eens proeven van een vakantie alleen tot ze in staat is haarzelf te onderhouden en de wachtlijst van gemeente Rotterdam haar een onderkomen verleent.

Hoe was de vakantie vorige week? Als dat al veel conflicten gaf kun je aangeven dat je het niet gezellig vond en nog liever thuis blijft. Doe dat dan ook en ga NIET naar je vriend anders is het vertrouwen voor altijd geschonden.
Maar ik hoor nog een uitweg; er is een vader die alimentatie betaalt. Waarom zou je niet bij
hèm kunnen blijven in die tijd? Als het goed is heeft hij ook nog een vinger in de pap (daar betaalt 'ie alimentatie voor)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu 15 maanden met m'n vriend en m'n vriend is dat ook zeker weten waard.
Ook mijn ouders doen zo denigrerend over m'n vriend, terwijl ze hem niet eens goed kennen!
Dit lijkt me de reden dat het niet mag. Jullie zijn 15 maanden samen en jouw ouders kennen hem nauwelijks. Waarom zouden ze een jongen met hun dochter vertrouwen, als die in meer dan een jaar tijd niet eens de moeite neemt om ze te leren kennen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 18:17
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Dit lijkt me de reden dat het niet mag. Jullie zijn 15 maanden samen en jouw ouders kennen hem nauwelijks. Waarom zouden ze een jongen met hun dochter vertrouwen, als die in meer dan een jaar tijd niet eens de moeite neemt om ze te leren kennen?
of HIJ is misschien gewoonweg niet welkom...door een of andere reden. Mn vriendin is vb niet welkom...door GOD weet welke reden...vrienden ook niet..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 01:26
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
of HIJ is misschien gewoonweg niet welkom...door een of andere reden. Mn vriendin is vb niet welkom...door GOD weet welke reden...vrienden ook niet..
Lijkt me dat je ongeacht dat toch moeite zult doen om de ouders van je vriend(in) te leren kennen. Of je gaat ervoor of niet. Het wekt ook een betere indruk als je je best blijft dien ongeacht hoe de ouders reageren. Ik zou in ieder geval mijn vriend direct dumpen als hij dat niet zou doen. Als het niet werkt tussen hem en mijn ouders mag dat niet aan hem liggen. Dat je niet welkom bent is dan m.i een slap excuus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2011, 21:25
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik heb even snel het topic doorgelezen. In het verleden heb ik ook vaak brieven aan mijn ouders geschreven, omdat ik dat makkelijker vond dan praten: ik kon dan meer kwijt zegmaar. Die legde ik 's avonds voor mijn ouders gingen slapen meestal op één van hun nachtkastjes. En dan gewoon gaan slapen & dan lezen ze het (stiekem :') ) wel. Tenminste, mijn ouders wel.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 07:23
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En dat is onhaalbaar zo te lezen als ie al met moeite zijn schoolgeld bij elkaar krijg,
want dan moet ie daarbij nog huur voor kamer of huis betalen, gas, elektriciteit en water, maar ook eten, verzekeringen etc.
Dat is helemaal niet onhaalbaar, dat doe ik ook, en mijn ouders kunnen allebei niets voor me betalen. Je hebt studiefinanciering, je kunt werken, je kunt een lening aanvragen... Het valt allemaal best mee hoe onhaalbaar dat is.

Verder vind ik het onvolwassen dat je niet kunt accepteren dat het nee is. Inderdaad, ik snap hun punt helemaal als ze die jongen niet eens kennen. En je woont bij hun, dus hou je je aan hun regels. Ik snap je ouders wel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 20:44
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
was even een weekje op vakantie met m'n ouders,
en kon op m'n telefoon hierop niet reageren omdat ik m'n wachtwoord vergeten was.
Dus net even alles doorgelezen,
het punt is sowieso dat m'n vriend echt wel zijn best doe,
hij helpt m'n moeder ook gewoon bijvoorbeeld toen met m'n zusjes kinderfeestje,
en toen was ik nog niet eens thuis van school.
Maar heb nog is een keer wel met m'n ouders gepraat,
dus gaat vast wel beter, en anders leeft iedere partij er maar mee dat ze elkaar niet mogen

Zal sowieso en m'n ouders en m'n vriend niet laten vallen, maar ze deden al iets soepeler.

En over die vakantie hebben we een goeie discusie gehad,
dus ben in ieder geval wel verder gekomen!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 19:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik dacht dat hij je ouders nog niet ontmoet had?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 20:00
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Citaat:
Ik dacht dat hij je ouders nog niet ontmoet had?
Wel!
Al heel vaak, we zijn al 15 maanden samen dus m'n ouders hebben hem al heel vaak ontmoet.
En zijn ouders hebben ze ook al wel ontmoet, nog nooit een bakkie koffie bij elkaar gedaan ofzeuh, maar wel met brengen en halen bijvoorbeeld met elkaar gepraat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 20:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh okee, dat valt dan weer mee
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 22:24
milan-hoi
milan-hoi is offline
das geweoon kut voor je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart Topic #87
Miracle
496 27-02-2007 22:11
Psychologie vakantie ??? Nej bedankt
Tieneke
18 14-07-2005 14:32
Verhalen & Gedichten [Verhaal] (was: **lees ff!!!**)
Jenneke.*
158 13-05-2004 13:00
Werk, Geld & Recht Ah ! Mijn ma verbiedt me op vakantie te gaan :(
Hou 'm hard
13 05-12-2003 17:32
Verhalen & Gedichten thuis voel ik me niet thuis
karamba
16 23-12-2002 12:06
Psychologie Mijn horror vakantie.
DarkCat
24 04-02-2002 04:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.