Oud 23-04-2003, 20:44
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:

Balkenende zweeg over ambtsmisdrijf in zaak-Margarita

Uitgegeven: 23 april 2003 20:15
Laatst gewijzigd: 23 april 2003 20:30

Premier Balkenende heeft in de Margarita-affaire belangrijke informatie achtergehouden voor de Tweede Kamer. Hij verzweeg, mogelijk op verzoek van koningin Beatrix, dat er een ambsmisdrijf gepleegd werd door informatie over Edwin de Roy van Zuidewijn te lekken. Dit meldt het RTL Nieuws.

De directeur van het Kabinet der Koningin, Felix Rhodius, speelde vertrouwelijke gegevens uit het BVD-onderzoek naar De Roy van Zuydewijn door aan diens schoonvader, Carlos Hugo van Bourbon Parma. Hij schond daarmee zijn geheimhoudingsplicht.

Volgens artikel 272 van het Wetboek van Strafrecht staat hierop een gevangenisstraf van maximaal een jaar. Landsadvocaat Erik Daalder meldde het voorval begin maart aan Balkenende. De premier verzuimde vervolgens de Tweede Kamer hierover in te lichten. Naar verluidt omdat de koningin daar tegen was.

Samenvatting

Balkenende meldde de Tweede Kamer op 10 maart dat Rhodius de conclusies van het BVD-onderzoek had doorgegeven aan Prins Bernhard en de vader van prinses Margarita. Omdat deze laatste geen Nederlands spreekt kreeg hij, volgens RTL Nieuws, een engelstalige samenvatting. Volgens de landsadvocaat is dit een misdrijf, omdat Rhodius de informatie alleen had mogen doorgeven met een machtiging van de betrokken ministers.

De gelekte informatie was afkomstig uit verschillende onderzoeken naar de achtergronden van De Roy van Zuydewijn. Binnen de koninklijke familie bestonden twijfels over de aanstaande echtgenoot van prinses Margarita, die door zijn huwelijk tot de koninklijke familie zou gaan behoren. Rhodius schakelde, waarschijnlijk op verzoek van de koningin, daarom onder meer de BVD in om De Roy van Zuydewijn na te trekken.
bron: www.nu.nl

hoe zal de 'betrouwbare' Potter zich HIER uitlullen.....
Is het dan nú tijd voor die gast om ontslag in te dienen?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 20:48
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik hoop het
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:54
Atje85
Atje85 is offline
Het is toch wettelijk verboden ofzo om expres informatie voor de Kamer achter te houden
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:56
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Als men echt gerechtigheid wil laten zegevieren, moet Beatrix een jaar de gevangenis in! Veel plezier Bea! Vergeet niet te schrijven!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:01
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 23-04-2003 @ 20:56:
Als men echt gerechtigheid wil laten zegevieren, moet Beatrix een jaar de gevangenis in! Veel plezier Bea! Vergeet niet te schrijven!
Want?

Maar goed ontopic: laten we hopen dat nu eindelijk de slogan betrokken, betrouwbaar, Balkenende nu eindelijk verandert in bedeesd, beteuterd, Bak Ellende. Dat zou terecht zijn.

nog even HEEL erg offtopic: Fortuynist, ik neem aan dat je sig over Fortuyn gaat. Zo ja, doe niet zo melodramatisch aub.
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:03
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-04-2003 @ 20:54:
Het is toch wettelijk verboden ofzo om expres informatie voor de Kamer achter te houden
Volges mij wel....

@Fortuynist: Bea is niet schuldig...Potter heeft iets achter gehouden omdat de koningin dat vroeg...vragen staat vrij...Potter had niet moeten luisteren...only Potter to blame
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 23-04-2003 @ 21:01:
Want?

Maar goed ontopic: laten we hopen dat nu eindelijk de slogan betrokken, betrouwbaar, Balkenende nu eindelijk verandert in bedeesd, beteuterd, Bak Ellende. Dat zou terecht zijn.

nog even HEEL erg offtopic: Fortuynist, ik neem aan dat je sig over Fortuyn gaat. Zo ja, doe niet zo melodramatisch aub.
Hehe moeten ze vooral in de campagne gebruiken


Ehm, nee dat is Pim-stijl
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:07
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 23-04-2003 @ 21:01:
Want?

Maar goed ontopic: laten we hopen dat nu eindelijk de slogan betrokken, betrouwbaar, Balkenende nu eindelijk verandert in bedeesd, beteuterd, Bak Ellende. Dat zou terecht zijn.

nog even HEEL erg offtopic: Fortuynist, ik neem aan dat je sig over Fortuyn gaat. Zo ja, doe niet zo melodramatisch aub.
Balkendende moest van Trixie z'n mond houden. Dan vind ik Beatrix in eerste instantie schuldig.

Mijn signature... Ik hoorde deze zin laatst in een lied van Stef Bos en ik vond het wel mooi. Het slaat inderdaad op Fortuyn, maar ik vind het zelf ook iets te dramatisch staan. Maar ik kom binnenkort wel weer met een nieuwe aanzetten.
Nou, dat was interessant hé? Nog meer van zulke vragen?
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:09
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
D@mien schreef op 23-04-2003 @ 21:03:
Volges mij wel....

@Fortuynist: Bea is niet schuldig...Potter heeft iets achter gehouden omdat de koningin dat vroeg...vragen staat vrij...Potter had niet moeten luisteren...only Potter to blame
Ik pleit Balkenende niet vrij, maar Beatrix heeft ook geen schone handen. (en ook geen mooie hoeden trouwens)
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:13
Atje85
Atje85 is offline
er staat nog altijd: MOGELIJK op verzoek van koningin Beatrix.


En tja, RTL nieuws, heb er nix over op t NOS gehoord.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:16
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-04-2003 @ 21:13:
er staat nog altijd: MOGELIJK op verzoek van koningin Beatrix.


En tja, RTL nieuws, heb er nix over op t NOS gehoord.
Ja, maar ik heb wel het idee dat zij er wat (of zelfs heel veel) mee te maken heeft. Maar ach, de vrouw zal er wel weer zonder kleerscheuren van af komen. De koningin is immers nog heiliger dan de paus!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:28
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Fuck Balkenende...

wie zijn in godsnaam die miljoenen idioten die nogsteeds op hem stemmen??
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:30
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
duyvel schreef op 23-04-2003 @ 21:28:
Fuck Balkenende...

wie zijn in godsnaam die miljoenen idioten die nogsteeds op hem stemmen??
Dat komt gewoon omdat Balkenende een typische degelijke Nederlander is.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:37
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 23-04-2003 @ 21:30:
Dat komt gewoon omdat Balkenende een typische degelijke Nederlander is.
en zn haar zit altijd zo leuk... ja logisch dat men op hem stemt
(dit is trouwens een mooi voorbeeld waarom ik tegen een gekozen mp en het referendum ben)
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:41
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
ja,
en nou moet dat lulletje maar oprotten, hij bakt er gewoon werkelijk niks van, zelfs ik ben gewoon beter
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-04-2003 @ 21:41:
ja,
en nou moet dat lulletje maar oprotten, hij bakt er gewoon werkelijk niks van, zelfs ik ben gewoon beter
Als ik je minister van Binnenlandse Zaken ben wel ja, kan ik je wat leuke plannen influisteren

Ontopic: Balkenende doet er ofwel wel heel lang over om de kneepjes van het vak te leren ofwel hij is totaal ongeschikt voor deze job. Dergelijke blunders zijn wel heel kostbaar. Laten we voor de gein eens even JP's blunders op een rijtje zetten:
- de LPF-fractie die hij niet in de hand had
- wat uiteindelijk leidde tot de val van het kabinet
- dan de kwestie Irak: wel politieke maar geen militaire steun, erg halfslachtig, een echte CDA-oplossing.
- de kwestie PvdA: vantevoren al een kabinet met de PvdA afwijzen
- en vervolgens in de onderhandelingen de PvdA voor het blok zetten
- waardoor er alsnog geen kabinet met het PvdA komt
- de kwestie Margarita part I: in de Tweede Kamer moest JP voortdurend door Donner ingefluisterd worden omdat ie zelf geen flauw benul had zich hier uit te redden
- de kwestie Margarita part II: zie het artikel

Hoeveel fouten mag je maken?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 22:11
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-04-2003 @ 22:08:
Als ik je minister van Binnenlandse Zaken ben wel ja, kan ik je wat leuke plannen influisteren

Ontopic: Balkenende doet er ofwel wel heel lang over om de kneepjes van het vak te leren ofwel hij is totaal ongeschikt voor deze job. Dergelijke blunders zijn wel heel kostbaar. Laten we voor de gein eens even JP's blunders op een rijtje zetten:
- de LPF-fractie die hij niet in de hand had
- wat uiteindelijk leidde tot de val van het kabinet
- dan de kwestie Irak: wel politieke maar geen militaire steun, erg halfslachtig, een echte CDA-oplossing.
- de kwestie PvdA: vantevoren al een kabinet met de PvdA afwijzen
- en vervolgens in de onderhandelingen de PvdA voor het blok zetten
- waardoor er alsnog geen kabinet met het PvdA komt
- de kwestie Margarita part I: in de Tweede Kamer moest JP voortdurend door Donner ingefluisterd worden omdat ie zelf geen flauw benul had zich hier uit te redden
- de kwestie Margarita part II: zie het artikel

Hoeveel fouten mag je maken?

ja is goed, je bent aangenomen
7
hehehhee
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 23:09
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-04-2003 @ 22:08:
Als ik je minister van Binnenlandse Zaken ben wel ja, kan ik je wat leuke plannen influisteren

Ontopic: Balkenende doet er ofwel wel heel lang over om de kneepjes van het vak te leren ofwel hij is totaal ongeschikt voor deze job. Dergelijke blunders zijn wel heel kostbaar. Laten we voor de gein eens even JP's blunders op een rijtje zetten:
- de LPF-fractie die hij niet in de hand had
- wat uiteindelijk leidde tot de val van het kabinet
- dan de kwestie Irak: wel politieke maar geen militaire steun, erg halfslachtig, een echte CDA-oplossing.
- de kwestie PvdA: vantevoren al een kabinet met de PvdA afwijzen
- en vervolgens in de onderhandelingen de PvdA voor het blok zetten
- waardoor er alsnog geen kabinet met het PvdA komt
- de kwestie Margarita part I: in de Tweede Kamer moest JP voortdurend door Donner ingefluisterd worden omdat ie zelf geen flauw benul had zich hier uit te redden
- de kwestie Margarita part II: zie het artikel

Hoeveel fouten mag je maken?
Lijkt me duidelijk, die Balkenende moet weg. En als ze daar mee bezig zijn, mogen ze van mij ook die sigarenrokende Limbo Verhagen eruit trappen. Het is tijd voor een grote schoonmaak binnen het CDA, waarbij alle machtsgeile personen aan de dijk moeten worden gezet. Verhagen en Balkenende hierbij voorop.

Maar ja, ze zullen bij het CDA toch wel weer met Balkeneikel verder willen... Hij is immers het toonbeeld van de 'fatsoenlijke Nederlander''die 'normen en waarden respecteert'. Maar ondertussen dus zelf wel gegevens voor ons achterhouden. Mooi voorbeeld geeft hij dan.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-04-2003 @ 22:08:
Als ik je minister van Binnenlandse Zaken ben wel ja, kan ik je wat leuke plannen influisteren
Over BiZa gesproken, mijn pa spreekt Johan "Rotschop" Remkes toch morgen, dus ik kan ook via hem wel even wat plannen influisteren
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:48
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Gaan we weer... nog meer redenen om anti-potter te zijn... vergeet niet dat hij in een half jaar meer heeft meegemaakt dan alle andere premiers in 4 tot 8 jaar...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:19
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Ben ik nou de enige die het totaal niet kan schelen wat trix en potter allemaal uitspoken?

Es ist mir totaaaaaaaaaal Egal..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:52
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 23-04-2003 @ 20:56:
Als men echt gerechtigheid wil laten zegevieren, moet Beatrix een jaar de gevangenis in! Veel plezier Bea! Vergeet niet te schrijven!
Tsja, maar er bestaat zoiets als ministeriële verantwoordelijkheid , en de koningin is dus niet aansprakelijk.

Het is inderdaad niet slim van Balkenende om informatie achter te houden, maar ach, zelfse zulke acties wennen..
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:53
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 24-04-2003 @ 10:19:
Ben ik nou de enige die het totaal niet kan schelen wat trix en potter allemaal uitspoken?

Es ist mir totaaaaaaaaaal Egal..
Nee hoor, je bent lang niet de enige. Maar hier op dit forum ben je wel in de minderheid
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 24-04-2003 @ 09:48:
Gaan we weer... nog meer redenen om anti-potter te zijn... vergeet niet dat hij in een half jaar meer heeft meegemaakt dan alle andere premiers in 4 tot 8 jaar...
Arme jongen dat het ook is..

(Wat is je punt nou? Alle reden om 'anti' bakellende te zijn..)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:32
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Lekker boeiend allemaal, het eerste jaar op zwijnstijn maakt iedereen fouten toch.. uh ik bedoel den Haag.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 16:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
AtHell schreef op 24-04-2003 @ 16:32:
Lekker boeiend allemaal, het eerste jaar op zwijnstijn maakt iedereen fouten toch.. uh ik bedoel den Haag.
ow, wie dan? zo veel? zulke grote? zulke domme?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:42
NN
NN is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-04-2003 @ 20:54:
Het is toch wettelijk verboden ofzo om expres informatie voor de Kamer achter te houden
Dat is in principe verboden. In artikel 68 van de Grondwet staat dat ministers en staatssecretarissen verplicht zijn info te geven aan de kamers. Maar er is een beperking, dit hoeven ze niet te doen als ze het verstrekken van info in strijd met het belang van de staat achten. En de onschendbare CDA-god vond natuurlijk dat hij in dit geval hier een beroep kon doen. Dus zodoende mag het toch.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:53
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 24-04-2003 @ 14:52:
Tsja, maar er bestaat zoiets als ministeriële verantwoordelijkheid , en de koningin is dus niet aansprakelijk.
Beatrix mag ook wel gewoon eh... emigreren ofzo. Met dat hele koningshuis er bij. Of nee, niet zo radicaal: ze mogen hier blijven wonen, maar het koningshuis mag weg. Maar dat is een andere discussie.

Ik heb dit nieuws overigens wel op het NOS-journaal gehoord, dacht ik... so don't blame me. Het was vanochtend om 7.00 uur, het kan ook zijn dat ik per ongeluk RTL4 had aangezet.

Eerder zei ik ook al dat Balkenende erg ongeloofwaardig wordt. En nu blijf ik bij mijn standpunt. Sukkel.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:13
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 24-04-2003 @ 10:19:
Ben ik nou de enige die het totaal niet kan schelen wat trix en potter allemaal uitspoken?

Es ist mir totaaaaaaaaaal Egal..
mij eigenlijk ook, ik weet eigenlijk niet waar t om gaat maar schijt daaraan

maar t zou toch echt zoo leuk zijn als dat lulletje een keer zou oprotten want hij bakt er werkelijk niks van
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 24-04-2003 @ 09:48:
Gaan we weer... nog meer redenen om anti-potter te zijn... vergeet niet dat hij in een half jaar meer heeft meegemaakt dan alle andere premiers in 4 tot 8 jaar...
Ach krijgen we dat weer. Ik heb hierover al een keer een discussie gevoerd met rene-gn (waar is ie gebleven?). Ik zal even mijn en zijn standpunten uit die discussie weergeven:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
rene-gn schreef op 13-03-2003 @ 22:32:
Waarom is Balkenende niet betrouwbaar en intelligent? Ik vind hem zeer intelligent, en ook betrouwbaar, maar dat is gevoelsmatig. Hij heeft ook al een hoop ellende, meer dan Kok in 4 jaar, over zich heen gekregen in het afgelopen jaar. En dat flirten: kan hij anders? NEE! Zijn koers was die met de VVD. Als je dat wou moest je daarop stemmen. Nu is het CDA met de PvdA de grootste, dus moeten zij wel samen! Ik heb al wel duidelijke meningen gehoord, en Mat Herben is nog niet eens zo'n slechte debater, maar ook zeker geen goede. Het kabinet vol ongeleide projectielen is ook moeilijk in de hand te houden. Hield Kok Jan Pronk altijd in de hand?NEE! Ook hij heeft problemen met ministers gehad.
--------------------------------------------------------------------------------

Ten eerste: dat je aangeeft dat het gevoelsmatig is gaf ik dus al aan, omdat Balkenende er uit ziet als het braafste jongetje van de klas is hij blijkbaar zo populair.

Ten tweede: zijn koers was met de VVD, maar hij sloot BIJ VOORBAAT al de PvdA uit, terwijl hij niet eens de verkiezingsuitslag kende. Nu moet ie alsnog met de PvdA samen en blijkt dat ze toch wel degelijk er uit kunnen komen. Kortom, Balkenende schreeuwde moord en brand om niets.

Ten derde: welke duidelijke meningen? Als ik Balkenende hoor praat ie alleen maar in clichés en praat ie er om heen. Hij durft geen ja of nee te zeggen. Het is nooit: nee, want... of: ja, want... Maar dat kan ook aan het CDA liggen.

Ten vierde: het voorbeeld van Herben was om aan te geven dat Balkenende niet sterk is in debatten. Dat je zelf toegeeft dat Herben idd niet zo'n hele goede debater is geeft al aan dat ik gelijk heb. Een goede premier moet z'n zegje klaar hebben.

Ten vijfde: Balkenende had toch zorgvuldiger met deze crises om moeten gaan. Hij slaat als premier gewoonweg een modderfiguur door zo slecht voorbereid een Kamerdebat in te gaan en zo slecht z'n ministers in het gareel te houden.

rene-gn schreef op 16-03-2003 @ 22:26:
Het is niet alleen gevoelsmatig: ook rationeel vind ik hem de betrouwbaarste lijsttrekker/partijleider. Ik vind dat hij geen kans heeft gehad, en ontzettend veel gelazer, wat grotendeels buiten zijn schuld om is gebeurd, en waar hij dus weinig aan kon doen. En je hebt nooit goed naar Balkenende geluisterd blijkbaar: hij heeft altijd DUIDELIJK gezegd dat hij "geen partijen uitsloot, maar dat zijn voorkeur uitging naar een voortzetting van de coalitie met de VVD. Je moet nu geen feiten gaan verdraaien, en naar je hand zetten. En ik heb hem wel duidelijk meningen horen geven, hij heeft ook goede debatten gehad, zoals dat over de regeringsverklaring, de algemene beschouwingen, waar hij duidelijk uiteenzette wat het te voeren beleid van het kabinet was. En ik vind je vijfde punt duidelijk het aangrijpen van een ding om iemand omlaag te halen. Zou hij het debat super-voorbereid in zijn gegaan, dan was de formatie een stuk langzamer gegaan, en dan ga je vast daar weer over zeuren.....
--------------------------------------------------------------------------------

Gelazer waar hij niets aan kon doen? Hij had de LPF hard aan moeten pakken i.p.v. ze te laten door ruziëen, een goede premier heeft zo veel overwicht dat hij dit soort conflicten kan oplossen zonder dat het kabinet hoeft te vallen.
Balkenende flirtte veel te opzichtig met de VVD, hij moest niets van de PvdA hebben. Althans, ik vind dat ik dat uit zijn uitspraken kon opmaken.
En de Algemene Beschouwingen, ach dat is voorgekauwd door z'n partijmedewerkers.
En over mijn vijfde punt: het was gewoon een beschamende vertoning voor een premier, Balkenende kan de formatie toch wat langzamer laten verlopen voor een onderwerp van zo'n groot belang. Het had hem de kop kunnen kosten hoor.

rene-gn schreef op 18-03-2003 @ 23:13:
Volgens mij ben je vergeten wanneer, en hoe snel de gebeurtenissen gingen. Het was tussen het overlijden en de begrafenis van Prins Claus, en het ging zo snel, dat Balkenende in de tussentijd amper kon reageren. Oke, hij had misschien al voor de uitvaart de twee ministers eruit moeten sturen zullen jullie zeggen, maar dat is wel minachting voor het staatshoofd en het Nederlandse volk, omdat het een periode van rouw was, weliswaar niet officieel, maar toch.
En ik snap nog steeds niet wat er mis is met het flirten. Balkenende had een duidelijke koers: voortzetting CDA/VVD. Daar is niets mis mee. Dat de kiezer anders beslist, betekent dat Balkenende geen keus heeft, hij moet wel met de PvdA regeren. Hij zet zich er nu dan ook volledig voor in, en ziet in dat er wel degelijk een regering is te vormen met de PvdA, niet dat hij dat niet wist, maar hij had zelf een iets andere draai gegeven aan het beleid. Maar goed, dat zullen jullie als Bos fans wel niet leuk vinden om te horen. Trouwens: heb jij ooit iemand gehoord die bij de A B niet voorgekauwd is(ja, Harry Wijnschenk, maar die telt niet mee)ook Bos, en ik weet dat je dit niet fijn vind, maar ook Bos heeft de lijnen van de speech niet geschreven, hij vertelt het alleen op zijn manier. En je opmerking over de kop kosten: alles kan je in principe je kop kosten, en ik ben het ermee eens dat hij de formatie op een lager pitje had kunnen zetten,maar dan waren er ongetwijfeld ook mensen die zeggen dat hij de boel uitstelt, en dat van uitstel afstel komt, en dat hij dus niet met de PvdA wil.
--------------------------------------------------------------------------------

Het gerommel binnen de LPF speelde al veel langer, Eberhard en De Jong waren bijv. al lang uit de fractie gestapt. De crisis sluimerde al veel langer en Balkenende had dus veel eerder in kunnen grijpen.
Ik vind dat Balkenende wel heel stellig was in z'n standpunten over de PvdA, zelfs NA de verkiezinguitslag was hij nog vastberaden om met de VVD en desnoods met D'66 of LPF verder te regeren.
Ik weet dat je bij de Algemene Beschouwingen voorgekauwd wordt, ook Bos, ook Halsema, ook Zalm etc. Daarmee wil ik aangeven, dat de Algemene Beschouwingen geen goede maatstaf zijn om te kunnen zeggen dat een politicus goed kan debatteren/standpunten onder woorden kan brengen.
Ik ben blij dat je toegeeft dat t hem de kop had kunnen kosten, Balkenende had dus wel degelijk goed voorbereid het debat in moeten gaan. Niemand had dan gezeurd over de formatie, want die loopt toch traag (of wordt nu zelfs misschien afgebroken). Dan maar een dag later met die formatie, de wanvoorstelling die Balkenende vorige week gaf was beschamend. Zoiets zie ik mensen als Lubbers en Kok niet overkomen, die weten hun prioriteiten te stellen.

rene-gn schreef op 20-03-2003 @ 22:05:
Wat er binnen de fractie speelt, dat is nog heel iets anders dan het team van bewindslieden, dus dat het niet goed ging met de fractie wil niet zeggen dat de ministers er een puinhoop van maakten. (het gebeurde in dit geval wel, maar er zijn ook wel voorbeelden dat het niet zo is). Ik weet niet of het Kok en/of Lubbers niet overkomen was, dat is natuurlijk ook totaal niet te zeggen. En hij had het wel beter kunnen voorbereiden, maar om daaruit gelijk te concluderen dat hij geen goede premier is....Wel erg kort door de bocht.
--------------------------------------------------------------------------------

De ministers maakten er ook een puinhoop van, daar had Balkenende toch echt wel eerder in kunnen grijpen. Dat conflict speelde al veel eerder dan de week waarin Claus overleed. En ik concludeer niet alleen uit het feit dat hij slecht voorbereid was dat hij een slechte premier is, lees m'n eerdere postings maar.

rene-gn schreef op 20-03-2003 @ 22:13:
Dat is nog maar de vraag. Het schijnt dat voor het overlijden van Claus ze 't nog zagen zitten, maar om dat zeker te weten moeten we eerst blinde ambitie(E.Bomhoff) lezen. En ik denk niet dat hij eerder in had kunnen grijpen, het was een interne aangelegenheid binnen de LPF. Pas in de week van rouw werd het te gevaarlijk.
--------------------------------------------------------------------------------

Nee, ik denk dat Balkenende krachtig had moeten optreden om elk sluimerend conflict in de kiem te smoren. T was al enkele weken duidelijk dat Bomhoff en Heinsbroek een conflict hadden, Balkenende had maar even in de Tweede Kamer hoeven rond te kijken om te zien waar de LPF toe in staat was --> fractiebreuken en ruzietjes.

rene-gn schreef op 21-03-2003 @ 16:45:
Maar: de fractie en de ministers zijn, zeker in dit geval, verschillende groepen. De ministers hoorden niet eens bij de LPF!(sorry, horen, er zijn nog wel een paar op hun post) Dus dat de fractie ruziet hoeft niet te betekenen dat de ministers dat ook doen. En ik denk dat hij het sluimerend conflict niet op kon lossen, omdat hij, en iedereen er van uit ging dat het nog wel op te lossen was. Pas na het overlijden van Claus werd duidelijk dat dat niet het geval was, en hij moest uit fatsoen wel wachten tot na de uitvaart.
--------------------------------------------------------------------------------

Hoe bedoel je die ministers horen niet bij de LPF? Ze waren lid van de LPF hoor. En ik zei niet dat als een fractie ruziet de ministers dat DUS ook doen, ik bedoelde dat Balkenende in de Tweede Kamer al voorbeelden had waartoe het zootje LPF'ers in staat was.
En hij kon het sluimerende conflict wel oplossen, hij mocht er niet zo maar van uit gaan dat dit vanzelf zou oplossen. Hij had gewoon moeten ingrijpen, Bomhoff en Heinsbroek waren al lange tijd bezig met ruziëen en Balkenende had dat door moeten hebben. Hij had geen risico's moeten nemen.

Excuses voor de lange post, hier ben je wel even zoet mee
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 24-04-2003 @ 10:19:
Ben ik nou de enige die het totaal niet kan schelen wat trix en potter allemaal uitspoken?

Es ist mir totaaaaaaaaaal Egal..
Het kon mij ook niks schelen, klote-monarchie. Maar toen kreeg ik tijdens een college er ineens allemaal stof over...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 01:46
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ach ik heb weinig gegronde klachten over de monarchie hoor.. tis alleen jammer dat ze nogal wat geld kost. Belastinggeld wat ook beter besteed kan worden dus....
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 06:10
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 24-04-2003 @ 16:51:
ow, wie dan? zo veel? zulke grote? zulke domme?
Sar-cas-me
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:13
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Anneee schreef op 24-04-2003 @ 19:53:
Beatrix mag ook wel gewoon eh... emigreren ofzo. Met dat hele koningshuis er bij. Of nee, niet zo radicaal: ze mogen hier blijven wonen, maar het koningshuis mag weg. Maar dat is een andere discussie.

Ik heb dit nieuws overigens wel op het NOS-journaal gehoord, dacht ik... so don't blame me. Het was vanochtend om 7.00 uur, het kan ook zijn dat ik per ongeluk RTL4 had aangezet.

Eerder zei ik ook al dat Balkenende erg ongeloofwaardig wordt. En nu blijf ik bij mijn standpunt. Sukkel.
Andere discussie, maar je hebt wel gelijk hoor.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:45
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Gewoon Ctrl-Alt-Del met Balkie!!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 25-04-2003 @ 19:45:
Gewoon Ctrl-Alt-Del met Balkie!!
Meteen de hele regering wissen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.