Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 12:15
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
Het Belang van Limburg

Hoe amusant het avondje Happy Chaos verleden week ook was, in de kranten van maandag was er enig gedruis waarneembaar over mijn omschrijving 'de pooier van de Profeet'. Het Parool meldde dat Vrij Nederland-journalist Youri Albrecht, de initiator en geestelijk vader van Happy Chaos, zich distantieerde van mijn woorden. Zulks was niet het geval. Ik belde Het Parool, Albrecht belde Het Parool de volgende dag, maar de krant vond het niet nodig haar lezers te melden dat Albrecht geen moeite had met of afstand nam van mijn omschrijving van de hooggeëerde gast uit België. Volgens de krant was 'het duel' Van Gogh-Aboe Jah Jah 'onbeslist' en hoewel dat natuurlijk in termen van winst of verlies onzin was, zette het de toon; Van Gogh had de schuld. Geen wonder dat Het Parool volhardde. Ik vraag me af hoeveel nieuws het sufferdje van Amsterdam verder nog uit z'n duim zuigt.
De Volkskrant kopte 'Van Gogh noemt Aboe Jah Jah pooier', wat onjuist geciteerd was, vermoedelijk om de lezertjes namens de Profeet niet te kwetsen op de voorpagina. De kerkbode van de progressieve gemeente weet dat Allah het beter weet, en zo hoort 't ook, als je vroeger Roomsch was.
Zaterdag werd Albrecht gebeld door meneer Geelen van de Volkskrant die van Albrecht wilde horen dat ik me schandelijk gedragen heb. Albrecht legde uit dat Van Gogh al eerder met Aboe Jah Jah had kennis gemaakt, als regisseur van het programma "Krachtstroom" waarin hij, Albrecht, samen met Lennart Booij Aboe Jah Jah en Jort Kelder als gasten-paar ontving.
Aboe Jah Jah maakte toen niet het minste bezwaar tegen de regie van Van Gogh, die de uitzending volgens Albrecht 'fair' monteerde, met inachtneming van Dyab's standpunten, die bepaald niet strookten met zijn opvattingen. Mocht het debat tussen Dittrich en de gekwetste pooier gewoon zijn doorgegaan, ik had de machtige Dyab geen stroobreed in de weg gelegd. Nou ja, af en toe een vraagje om wat te stoken, misschien, ter meerdere eer en glorie van de zaal.
Albrecht: "Ik vind dat Theo pooier van de Profeet mag zeggen, dat Dyab homo's een varken mag noemen, dat Dittrich Van Gogh mag aanduiden als 'een onbeschofte lul' en dat Happy Chaos als functie heeft om debat los te maken. Wij doen ongesubsidieerd wat ze bij De Balie niet durven; praten waar 't echt over gaat."
Gaandeweg merkte Albrecht dat Geelen's aandacht afnam. Na diens kruiperige 'Sorry dat ik je even stoor...', kwam er nu iets vermoeids in meneers' stem: 'Ik zie nog wel of ik hier een stuk van maak.'
Er verscheen geen letter.
Nu zou je kunnen zeggen dat De Volkskrant de achterlijkste krant van Nederland is als het gaat om nieuws, maar dat zou geen recht doen aan integriteit van Pieter Broertjes, hoofdredacteur van het geval, die weliswaar een reeks van briljante blunders op zijn naam heeft staan, maar altijd vol goede bedoelingen opgewekt de volgende misser incasseert. Vooral de kruiperigheid van de Volkskrant waar het de koninklijken betreft, is adembenemend, maar begrijpelijk als we ons realiseren dat de pappa van Pieter huzaar aan het Hof was en zijn zoon doordrongen heeft van respect voor autoriteiten in het algemeen en voor Oranje in het bijzonder.
Zou meneer Geelen een Brabo zijn of een Limbo? Katholieker kan een naam niet zijn. Ik vind Geelen een inspirerende naam, die in mijn volgende film zeker terug zal komen voor een corrupte, door politieke correctheid getroffen journalist. Blijkbaar mogen de lezertjes van De Volkskrant niet lezen dat Albrecht mijn optreden niet afkeurt. Ik hoor immers bij de Vijand.
Albrecht is opgeleid door Joop van Tijn, de uiterst rattige maar ook bijzonder charmante hoofdredacteur van Vrij Nederland, die er een sport van maakte om medewerkers te naaien en zijn vriend Piet Grijs te steunen door bijvoorbeeld onder een foto van Buikhuizen het woordje 'Hitler' te plaatsen. U hoort wel dat we hier met een heus kanon van doen hadden, een wonder van spritualiteit. Het is wel grappig om je te realiseren dat de hetze die Grijs en VN tegen Buikhuizen voerden inmiddels door de wetenschap is weerlegd; er schijnt inderdaad verband te zijn
tussen erfelijkheid en criminaliteit. So much voor Vrij Nederland, dat zich inzake Buikhuizen als Der Stürmer gedroeg.
Albrecht is nog altijd niet geamuseerd als ik op melancholieke toon vertel hoe ik na het overlijden van Van Tijn een stukje schreef onder de kop "Even slikken". De betreurde stierf aan keelkanker en ik citeerde het bekende dwaallicht Rob Malasch, die beweerde dat Joop gestikt was in 'het schaamhaar van Ageeth Scherphuis', een van de minnaressen van de overledene. Fijntjes was dat inderdaad niet, maar Van Tijn had zich jegens mijn persoontje dermate gedragen dat ik mij niet bezwaard voelde en er achteraf spijt van heb niet wat harder te hebben uitgehaald. Albrecht geeft mij daarin niet gelijk en dat siert hem.
Overigens kunnen wij het goed vinden. Albrecht is scherp, geestig, aardig, houdt zich aan z'n afspraken en beschikt over een Engels aandoend gevoel voor fairplay. Hij is democraat in hart en nieren en bracht onlangs de zedelijke moed op om voor de radio uit te leggen hoeveel mensen van Rechts bedreigd worden en hoe schadelijk dat is voor het debat.
Happy Chaos is zijn initiatief. Hij mocht geen directeur worden van De Balie natuurlijk, omdat het onbekwame personeel van die tent meer aardigheid heeft in een incompetente, meestal dronken beroepsallochtoon die voornamelijk gebakken lucht produceert om de subsidie op te maken.
Albrecht mocht ook geen hoofdredacteur van Vrij Nederland worden. Daarover heb ik de uitgever van dat blaadje, Hajé Schoo, weleens aangesproken, maar die gaf geen krimp. Ik vroeg me af wat ze ter redactie zien in een bedremmelde molshoop als Xandra Schutte, die er als hoofdredactrice werkelijk niets van bakt. Mij is ingefluisterd (maar niet door Albrecht) dat Schoo en Schutte 'het' met elkaar deden en zulks zou Schoo's ridderlijkheid tegenover mij aangaande het schepsel verklaren. Ik neem mijn hoed af voor de liefde.
Jammer voor Vrij Nederland is dat wel, want als er een in de gaten heeft op welke tikkende tijdbom Amsterdam nu rust, is 't Albrecht.
In het geval van Marijke Van Hees, de corrupte voorzitter van de PVDA, had Albrecht helemaal gelijk, maar werd niet gedekt door z'n hoofdredactie, die op z'n donder kreeg van de partij. Dat Albrecht deed wat een goede journalist doet, feiten boven water halen en een schandaal veroorzaken, maakte niet meer uit.
Of het blaadje nu Vrij Nederland heet of De Groene Amsterdammer, de Volkskrant of Het Parool, ze worden allemaal bevolkt door druiloren van onder de grote rivieren als Geelen, die schrijven wat meneer pastoor hen opdraagt, nou ja, figuurlijk gesproken dan. Ik mag er hier wel op wijzen dat Brabant en Limburg fout waren in de Tachtigjarige Oorlog. Horigen zijn 't, domkoppen, want ze vertrappen moedwillig de waarheid of wat daarvoor door zou moeten gaan.
Albrecht is een bewonderaar van de monarchie, althans van de traditie die aan Oranje kleeft en is bevriend met Mabel, het muizige gangstermeisje dat haar sluimernicht diens eventuele kroon door de neus boorde. Bij het gedoe rondom Mabel bleef Albrecht pal achter haar staan en ook dat siert hem. Albrecht is niet te koop en dat zorgt ervoor dat ik ernstig op hem gesteld ben. Met sommige vrienden heeft men ter redactie van Vrij Nederland geen vijand meer nodig, dus laat ons hopen dat de briljante medewerkers geen reuk krijgen van dit stukje.
Dat Het Parool en de Volkskrant, net als tijdens Fortuyn, liegen en verdraaien als 't om politiek-incorrecten gaat, hoeft niet te verwonderen, want de Vijand moet dood en Aboe Jah Jah weet tenminste hoe je mensen bang moet maken met z'n knokploeg. Maar ik buig met een knipoog voor Albrecht, die ook tijdens het relletje van verleden week kaarsrecht overeind bleef.


Theo van Gogh


En weer eens de spijker op zijn kop! Theo kicks ass! Dit zal vast weer gelockt worden omdat deze thread niet "politiek correct" is volgens sommigen hier. Als dat gebeurt, laat dat nog maar eens goed zien in wat voor "democratie" we hier leven.
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Advertentie
Oud 17-05-2004, 12:24
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Ik heb het niet gelezen maar Limburg moet absoluut afgestoken worden!
Oud 17-05-2004, 12:26
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Theo is zo'n schattige vent. Toch leuk dat hij zijn eigen frustraties op zo'n vermakelijke manier af kan reageren .
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Oud 17-05-2004, 12:42
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Bendzj schreef op 17-05-2004 @ 13:26 :
Theo is zo'n schattige vent. Toch leuk dat hij zijn eigen frustraties op zo'n vermakelijke manier af kan reageren .
Ja, je zegt het precies juist inderdaad. Ik kon erg om de uitspraak lachen (hoewel ik niet vind dat je zoiets behoort te zeggen in een officieel debat), en ik kan eigenlijk om de hele persoon van van Gogh wel lachen.
Oud 17-05-2004, 16:56
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik luister niet eens naar wat die ketting-rokende-zuipschuit te vertellen heeft.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 17-05-2004, 17:14
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 17-05-2004 @ 13:15 :
Theo kicks ass!
Hadden zijn ouders dat vroeger maar eens wat vaker bij hemzelf gedaan, dan kwam er misschien af en toe nog wel eens wat intelligents uit.

Ik zou Van Gogh absoluut niet de mond willen snoeren of zoiets. Laat hem maar lekker tekeer gaan tegen allochtonen en de islam, maar hij zou beledigingen in de trant van 'geitenneukers' en 'de pooier van de Profeet' (vind ik nogal een belediging voor die Profeet, om Abu Jahjah zijn pooier te noemen) misschien eens voor zich moeten houden. Dan wordt hij misschien ook wat serieuzer genomen door mensen die wel zelf kunnen nadenken.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 17-05-2004, 17:36
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 17-05-2004 @ 13:15 :
Dit zal vast weer gelockt worden omdat deze thread niet "politiek correct" is volgens sommigen hier.
Zover ik weet gebeurt dat nooit. Wel loop je kans dat het gesloten wordt omdat deze nogal warrige column weinig discussiewaarde lijkt te hebben.

Citaat:
Bluesman schreef op 17-05-2004 @ 13:15 :
Als dat gebeurt, laat dat nog maar eens goed zien in wat voor "democratie" we hier leven.
Eh? Het forum is geen democratie en dat pretendeert ook niemand.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 17-05-2004, 17:37
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 17-05-2004 @ 13:15 :
[i]Als dat gebeurt, laat dat nog maar eens goed zien in wat voor "democratie" we hier leven.
Altijd humor, die mensen die nog steeds denken dat dit forum een democratie is

edit: 1 minuut te laat
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 17-05-2004, 18:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Martian schreef op 17-05-2004 @ 18:37 :
Altijd humor, die mensen die nog steeds denken dat dit forum een democratie is

des·po·tis·me (het ~)
1 dwingelandij => tirannie

Oud 18-05-2004, 00:17
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 17-05-2004 @ 17:56 :
ik luister niet eens naar wat die ketting-rokende-zuipschuit te vertellen heeft.
Ik vind het ook merkwaardig dat er mensen zijn die zijn verhalen geloofwaardig vinden.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 18-05-2004, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 18-05-2004 @ 01:17 :
Ik vind het ook merkwaardig dat er mensen zijn die zijn verhalen geloofwaardig vinden.
Heb je het dan gelezen??????????
Oud 18-05-2004, 09:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 17-05-2004 @ 13:15 :
Als dat gebeurt, laat dat nog maar eens goed zien in wat voor "democratie" we hier leven.
Gatara de dictator, mwhuahahahaha
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap België, hoe nu verder?
Gatara
224 09-08-2008 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dubbele nationaliteit II
Gatara
500 25-03-2007 00:28
Vrije tijd Transfers en berichten deel VI
Ketjing
500 10-05-2005 12:06
Vrije tijd genkse keeper zorgt voor wereldprimeur
ridderke
37 22-01-2004 13:17
Vrije tijd Waseige stopt na wk
mobie
21 29-06-2002 12:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.