Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2000, 18:52
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Dit kreeg ik vandaag van mijn lerares klassieke talen. Ik weet niet of het jullie wat lijkt, maar misschien vinden jullie het wel leuk om naar toe te gaan. Ik typ het papier wel even over:


Aan: alle docenten van de secite klassieke talen van scholen in Nederland.

Betreft: jeugddag Nederlands Klassiek Verbond 2001

Leiden, 29 november 2000

Geacte docenten,

Traditiegetrouw zal het Nederlands Klassiek Verbond ook in 2001 weer een Jeugddag organsiseren. Deze dag wordt gehouden op zaterdag 6 januari in het themapark Archeon te Alphen aan de Rijn.

Het programma van deze dag zal bestaan uit lezingen en workshops die verband houden emt de eindexamenonderwerpen van eht lesjaar '00/'01, te weten Caesar en Herodotus. Hieronder treft u in het kort het programma van de Jeugddag aan. U en uw leerlingen, maar natuurlijk ook andere belangstellenden, bent van harte uitgenodigd om aan deze dag deel te nemen! Ik zou u dan ook willen verzoeken deze brief te kopieren en onder uw leerlingen te verspreiden.

programma jeugddag 2001
10:30-11:00 Ontavangst met koffie en thee
11:00-11:45 prof. dr. H.S. Versnel: Goden en Mensen in Herodotus
11:45-12:00 korte pauze
12:00-12:45 dr. A.J.L. van Hooff: Hij kwam, hij zag, hij overwon. Wie was Caesar?
12:45-14:15 lunchpauze + mogelijkheid tot rondleiding door het themapark
14:15-14:15 keuze uit vier verschillende workshops door dr M. Dolmans (Het Romeinse Leger), dr. V. Hunink (De manier waarop Caesar zijn lezers stuurt en manipuleert) en het Homerus Theater (Drama in Herodotus en Oud Grieks)
15:15-16:00 Slotlezing door drs. J. Toorenaar: Asterix, de vrolijke wetenschap
16:00-17:00 Afsluiting van de dag onder het genot van een hapje en een drankje

De kosten voor de gehele dag (incl. lunch, thee, koffie, afsluitende borrel) bedragen f30,- p.p. Een dagdeel bijwonen is ook mogelijk. De kosten zijn dan f20,-. Kosten van deelname kunnen aan de deur betaald worden.

Het Archeon is een themapark, waar hutten, huizen en gebouwen uit het verleden zijn nagebouwd. In eht park komen verschillende perioden aan bod: de Prehistorie, de Romeinse tijd en de Middelleeuwen. Normaliter is het Archeon in januari gesloten, maar speciaal voor het Nederlands Klassiek Verbond opent het park zijn poorten. Tijdens de jeugddag zal er de mogelijkheid zijn om een rondleiding door (een deel van ) dit park te krijgen.

U kunt zich nu al aanmelden voor de Jeugddag, en wel op onderstaand adres en ook voor vragen kunt u mij daar bereiken. Ik dank u alvast voor uw medewerking en ik hoop u en uw leerlingen op 6 januari a.s. t mogen begroeten!

Met vriendelijke groet,
Nederlands Klassiek Verbond

Drs. Renske Edens
Hoegewoerd 12
2311 HM Leiden
edensrw@hotmail.com

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2000, 20:54
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Het lijkt me echt leuk om daar heen te gaan, ik denk wel dat ik ga, als er nog iemand meegaat die ik ken.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 07:14
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Klinkt leuk ja! Maar: is het niet de bedoeling dat je met de hele klas gaat?

[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (20-12-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 15:55
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Het lijkt mij ook heel leuk, ik denk dat ik het uitprint en aan mijn klassieke talen leraren geef
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 16:09
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Het lijkt mij ook heel leuk, ik denk dat ik het uitprint en aan mijn klassieke talen leraren geef
Dat is eigenlijk wel een idee ja. Maar zouden zij het niet al gehad hebben?

__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 18:17
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Klinkt leuk ja! Maar: is het niet de bedoeling dat je met de hele klas gaat?

[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (20-12-2000).]
Mijn lerares heeft het alleen aan mij gegeven (omdat ik klassieke talen ga studeren)en we gaan er niet met de hele klas heen. Als ik de brief zo lees, lijkt het me dat je er alleen ook wel heen kunt.

Het lijkt mij ook heel leuk, maar ik moet eignelijk nog iemand zover krijgen om mee te gaan.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 19:26
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Onbekende schreef:


Het lijkt mij ook heel leuk, maar ik moet eignelijk nog iemand zover krijgen om mee te gaan.

ik ga wel mee...

__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 21:02
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Citaat:
Onbekende schreef:


Het lijkt mij ook heel leuk, maar ik moet eignelijk nog iemand zover krijgen om mee te gaan.

Ja, je hebt mij al geprobeerd, maar de dag valt een beetje ongelukkig
Met citaat reageren
Oud 21-12-2000, 16:31
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik liet het vandaag aan mijn leraar zien, hij had de brief ook gehad en ging er misschien zelf ook heen (jeugddag?) maar hij zij dat het waarschijnlijk te moeilijk voor ons was. Dus ik ga volgend jaar denk ik.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 21-12-2000, 18:40
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Ik liet het vandaag aan mijn leraar zien, hij had de brief ook gehad en ging er misschien zelf ook heen (jeugddag?) maar hij zij dat het waarschijnlijk te moeilijk voor ons was. Dus ik ga volgend jaar denk ik.
Ik zou mij niet door een leraar uit het veld laten slaan. Als jij er dit jaar heen wilt, dan ga je toch gewoon. Ik betwijfel het of het te moeilijk is. Het is toch een jeugddag???
Met citaat reageren
Oud 21-12-2000, 18:56
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Artemis schreef:
Ik zou mij niet door een leraar uit het veld laten slaan. Als jij er dit jaar heen wilt, dan ga je toch gewoon. Ik betwijfel het of het te moeilijk is. Het is toch een jeugddag???
Dat is wel zo, maar het gaat wel over het examen onderwerp van dit jaar, en ik zit pas in de vierde. Dat maakt mij op zich niet zo heel veel uit, maar als hij zegt dat het waarschijnlijk te moeilijk is geloof ik dat best wel, want hij kan het weten, en de treinreis zal wel duur worden, dus als ik ga moet het wel de moeite waard zijn. Maar zijn er hier meer mensen die in de vierde zitten en van plan zijn te gaan? Want een vriendin en mij lijkt het nog steeds wel leuk, maar als er alleen maar mensen uit de zesde gaan...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.