Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 22:44
Hydrogen
Hydrogen is offline
Tja, gaat u maar verder.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2005, 22:44
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Heb je zelf nog wat te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 21-08-2005 @ 23:44 :
Heb je zelf nog wat te zeggen?
Tja, grappig naam heb je hoofd van een lelijkerd
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:48
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-08-2005 @ 23:45 :
Tja, grappig naam heb je hoofd van een lelijkerd
Oke, hierbij een officieel verzoek om een slotje om de gewapende vrede hier te waarborgen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:49
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar ja, waar moeten het we over hebben? Ik zet het maar voort. De ontruiming is een feit en we kunnen het alleen over bijzaken hebben. Over het "LOT" die de kolonisten ondergaan? Moeten we meedelijden hebben? Of is het hun verdiende loon?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:49
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 21-08-2005 @ 23:48 :
Oke, hierbij een officieel verzoek om een slotje om de gewapende vrede hier te waarborgen.
Tja, vrede. Wat kan ik eraan doen dat je zo een naam hebt? Ik zeg gewoon wat je naam betekent. That's it. Al betwijfel ik of op dit uurtje ergens nog een FB hangt.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:51
Hydrogen
Hydrogen is offline
Uitgegeven: 21 augustus 2005 19:16
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2005 21:05

ATZMONA - De Israëlische politie en het leger hebben het grootste nederzettingenblok in de Gazastrook, Gush Katif, volledig ontruimd. Volgens veiligheidsbronnen zijn zondag alle kolonisten uit de laatste bewoonde nederzettingen, Atzmona, Slav en Katif, verwijderd. De kolonies worden nog doorzocht op de aanwezigheid van extreem-rechtse jongeren.

Volgens het leger zijn ook alle drie nederzettingen in het noorden van de Gazastrook ontruimd, nadat zondag de laatste bewoners uit Elei Sinai zijn vertrokken. Maandag begint de ontruiming van de laatste nederzetting in de Gazastrook, het meer centraal gelegen Netzarim.

Twee joodse kolonisten die zondag uit hun nederzetting op de Gazastrook zijn gehaald, zijn weer teruggekeerd nadat ze twee Israëlische militairen van hun wapens hadden beroofd. Het duo zou zich schuilhouden in een van de gebouwen in Shirat Hayam die na de ontruiming nog niet zijn gesloopt, meldde de Israëlische televisie.


Tja, het gaat maar door.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:57
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
De Palestijnen hebben door deze 'ontruiming' een enorme nederlaag geleden. Voor het oog van de wereld heeft Israël d.m.v de media getoond welke 'pijnlijke concessies' ze niet gedaan hebben uit welwillendheid, wat in lijn is met hun politiek van beperkte liefdadigheid. De menselijke tragedie die op beeld is vastgelegd en heel de wereld is overgegaan zal de ontruiming van de Westbank in de toekomst alleen maar verhinderen.
Feitelijk is dan ook deze ontruiming een overwinning van Israel op de Palestijnen, omdat ze de Westbank nooit hoeven en zullen opgeven.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:59
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-08-2005 @ 23:49 :
Tja, vrede. Wat kan ik eraan doen dat je zo een naam hebt?
Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 21-08-2005 @ 23:57 :
De Palestijnen hebben door deze 'ontruiming' een enorme nederlaag geleden. Voor het oog van de wereld heeft Israël d.m.v de media getoond welke 'pijnlijke concessies' ze niet gedaan hebben uit welwillendheid, wat in lijn is met hun politiek van beperkte liefdadigheid. De menselijke tragedie die op beeld is vastgelegd en heel de wereld is overgegaan zal de ontruiming van de Westbank in de toekomst alleen maar verhinderen.
Feitelijk is dan ook deze ontruiming een overwinning van Israel op de Palestijnen, omdat ze de Westbank nooit hoeven en zullen opgeven.
Tragedie? Het zijn een handvol extreemdenkenden die zich verzetten. Het merendeel is gewoon vetrokken. Het beeld dat het nieuws oproept is alsof het merendeel zich verzet idd.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:04
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 21-08-2005 @ 23:59 :
Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is.
Dat doe ik ook. Alleen rond middernacht is niet bepaald het moment om een discussie aan te gaan over de ontruiming in de Gazastrook . Wat slaap allemaal kan doen.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-08-2005 @ 23:49 :
Maar ja, waar moeten het we over hebben? Ik zet het maar voort. De ontruiming is een feit en we kunnen het alleen over bijzaken hebben. Over het "LOT" die de kolonisten ondergaan? Moeten we meedelijden hebben? Of is het hun verdiende loon?
Hmm, aan de ene kant hadden ze natuurlijk zelf de keuze om in Palestina of in Israel te wonen, maar ze werden wel erg aangemoedigd door de overheid om in Gaza te gaan wonen, door middel van alle subsidies. Daarnaast lijkt het me erg jammer om je huis te verlaten waar je je hele leven aan hebt gewerkt. Dus ja, medelijden (hoewel het nogal subjectief is).

Aan de andere kant verbleekt hun lijden nogal bij dat van de Palestijnen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:07
Nephtys
Avatar van Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:06 :
Hmm, aan de ene kant hadden ze natuurlijk zelf de keuze om in Palestina of in Israel te wonen, maar ze werden wel erg aangemoedigd door de overheid om in Gaza te gaan wonen, door middel van alle subsidies. Daarnaast lijkt het me erg jammer om je huis te verlaten waar je je hele leven aan hebt gewerkt. Dus ja, medelijden (hoewel het nogal subjectief is).

Aan de andere kant verbleekt hun lijden nogal bij dat van de Palestijnen.
Gelukkig is lijden relatief.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik vraag me af of ze de synagogen ook gaan slopen en wat ze doen met de mensen die er begraven zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:07 :
ik vraag me af of ze de synagogen ook gaan slopen en wat ze doen met de mensen die er begraven zijn.
Die gaan ze herbegraven in Israel proper, als ze dat al niet gedaan hebben.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:10 :
Die gaan ze herbegraven in Israel proper, als ze dat al niet gedaan hebben.
Ik zag wel beelden waarin afscheid werd genomen van de begravenen door settlers. Toen hadden ze het ook over herbegraven.

Nouja, op zich is spitten in de grond op een begraafplaats al niet iets wat toe te juichen is, maar ik denk dat als ze het met rust laten dat
1. de nabestaanden er nooit meer heen kunnen en
2. de graven niet met rust gelaten worden.
Dan maar het minst erge kiezen en herbegraven.

Maar volgens mij is het nog niet gebeurd (ik heb er niks van vernomen in ieder geval) en zal het pas gebeuren in de tijd van het vernietigen van de huizen. Denk ik.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Het lijkt me het verstandigst het in Israel te herbegraven. Er kunnen conflicten ontstaan als de lichamen aanwezig blijven in de gazastrook.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-08-2005 @ 10:16 :
Het lijkt me het verstandigst het in Israel te herbegraven. Er kunnen conflicten ontstaan als de lichamen aanwezig blijven in de gazastrook.
ja, dat zei ik net
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2005, 09:18
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:17 :
ja, dat zei ik net
Was bezig met typen toen jij het postte. Maar ik heb het simpel opgeschreven
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
http://www.haaretz.com/hasen/spages/615654.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/615347.html

Zowel het IDF als de Palestijnse veiligheidsdienst hebben hun handen vol om de extremisten tot bedaren te brengen. Tot nu toe loopt dit aardig met gelukkig een zo te zien (en bevestigd door de IDF) goede samenwerking tussen de beiden.

Applausje waard
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:42 :
http://www.haaretz.com/hasen/spages/615654.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/615347.html

Zowel het IDF als de Palestijnse veiligheidsdienst hebben hun handen vol om de extremisten tot bedaren te brengen. Tot nu toe loopt dit aardig met gelukkig een zo te zien (en bevestigd door de IDF) goede samenwerking tussen de beiden.

Applausje waard
Tja, idd. Het is niet echt verder gekomen dan een paar raketjes in palestina.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:07 :
ik vraag me af of ze de synagogen ook gaan slopen en wat ze doen met de mensen die er begraven zijn.
De synagogen gaan ook plat. Ik zou niet weten wat de Palestijnen er mee aan moeten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:15 :
Nouja, op zich is spitten in de grond op een begraafplaats al niet iets wat toe te juichen is, maar ik denk dat als ze het met rust laten dat
1. de nabestaanden er nooit meer heen kunnen en
2. de graven niet met rust gelaten worden.
Dan maar het minst erge kiezen en herbegraven.
Graven op Nederlandse (gemeente-)begraafplaatsen worden ook na tien jaar of meer geruimd. Al is de joodse traditie daar misschien strenger over.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 15:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Snees schreef op 22-08-2005 @ 15:48 :
Graven op Nederlandse (gemeente-)begraafplaatsen worden ook na tien jaar of meer geruimd. Al is de joodse traditie daar misschien strenger over.
een (openbare) gemeentebegraafplaats is wel even wat anders he dan andere (bijzondere) begraafplaatsen

Het hangt van het bestuur af wat er mee gebeurt. Eeuwige rustplaatsen zijn dus een mogelijkheid!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 16:07 :
Het hangt van het bestuur af wat er mee gebeurt. Eeuwige rustplaatsen zijn dus een mogelijkheid!
Oei, dan raakt Israel wel snel vol

(Net als Palestina trouwens)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2005, 19:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Sharon: Uitbreiding gaat door

De Israelische premier Sharon houdt vast aan uitbreiding van de joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. De expansie van de nederzetting Maale Adumim zal doorgaan, aldus Sharon in The Jeruzalem Post. Als dit plan wordt uitgevoerd, groeit die nederzetting vast aan Jeuzalem. De Palestijnen zeggen dat door deze uitbreiding de Westelijke Jordaanoever in tweeën wordt gesplitst. Zij menen bovendien dat het Arabische oost-Jeruzalem van de rest van het Palestijnse land wordt afgesloten. Door het voornemen zou een levensvatbare Palestijnse staat onmogelijk worden. Sharon ontkent dat de Westoever zal worden gesplitst door zijn voorstel. "Oplossingen kunnen worden gevonden", stelt de premier. Maale Adumim is de grootste nederzetting in bezet Palestijnse gebied. Er wonen meer dan 30.000 mensen. De routekaart voor vrede, het vredesplan van de VN, VS, Europa en Rusland, riep juist op de bouw in de nederzettingen stil te leggen.

ANP, Metro, 23-08

Dus zo doen ze dat. Eerst Gaza ontruimen en beelden van zielige huilende joden de wereld rondsturen en ondertussen rustig verder bouwen op Palestijns land en de Routekaart verder saboteren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 19:49
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Dat zeg ik al weken. De joden die nu in de extreem-rechtse regering van Israël zitten zijn huichelachtig en niet te vertrouwen. Pas als er een linkse, gematigde, minder "joodse" regering gaat zetelen in Israël, zal er vrede komen in Israël/Palestina.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 23-08-2005 @ 20:49 :
Dat zeg ik al weken. De joden die nu in de extreem-rechtse regering van Israël zitten zijn huichelachtig en niet te vertrouwen.
Die formulering is érg dubieus. Ik zeg ook niet dat de moslims in de AEL niet te vertrouwen zijn, 'het bestuur van de AEL' is stukken netter. Of zijn die mannen huichelachtig omdat ze joden zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:03
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 20:54 :
Die formulering is érg dubieus. Ik zeg ook niet dat de moslims in de AEL niet te vertrouwen zijn, 'het bestuur van de AEL' is stukken netter. Of zijn die mannen huichelachtig omdat ze joden zijn?
Nee, die boodschap hoor je nimmer van mij. De fanatici in de Israëlische regering putten duidelijk hun opvattingen en volhardingen uit een radicale (mis)interpretatie van hun joodse geloof. Daarom denk ik ook dat als er wat meer pragmatische politici in het politieke establisment komen, die niet zo blind staren op het jodendom, de vooruitzichten op vrede verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 23-08-2005 @ 21:03 :
Nee, die boodschap hoor je nimmer van mij. De fanatici in de Israëlische regering putten duidelijk hun opvattingen en volhardingen uit een radicale (mis)interpretatie van hun joodse geloof. Daarom denk ik ook dat als er wat meer pragmatische politici in het politieke establisment komen, die niet zo blind staren op het jodendom, de vooruitzichten op vrede verbeteren.
dit gaat op voor iedereen in het midden-oosten, niet alleen israelis en/of joden.

en even serieus:

je denkt dat het realistisch en slim is om volledig de rug toe te keren naar de kolonisten?
Het lijkt me zowel niet realistisch als niet verstandig (i.v.m. burgeroorlog oid)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:15
Ras al Gulla
Ras al Gulla is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-08-2005 @ 23:01 :

je denkt dat het realistisch en slim is om volledig de rug toe te keren naar de kolonisten?
Het lijkt me zowel niet realistisch als niet verstandig (i.v.m. burgeroorlog oid)
Wat een weerzinwekkende gedachte. Het idee dat Palestijnen van hun rechten ontnomen mogen worden, omdat (een excuus) de Israeliërs elkaar te lijf zullen, is ridiculeus. Het is een principekwestie, geen pleidooi voor de kolonisten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-08-2005 @ 23:01 :
dit gaat op voor iedereen in het midden-oosten, niet alleen israelis en/of joden.

en even serieus:

je denkt dat het realistisch en slim is om volledig de rug toe te keren naar de kolonisten?
Het lijkt me zowel niet realistisch als niet verstandig (i.v.m. burgeroorlog oid)
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over Hamas.

Ingaan op totaal illegitieme eisen die ten gevolg hebben dat een ander volk wordt onderdrukt lijkt me not done
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-08-2005 @ 23:01 :
dit gaat op voor iedereen in het midden-oosten, niet alleen israelis en/of joden.

en even serieus:

je denkt dat het realistisch en slim is om volledig de rug toe te keren naar de kolonisten?
Het lijkt me zowel niet realistisch als niet verstandig (i.v.m. burgeroorlog oid)
Je hoeft toch hen niet volledig de rug toe te keren (hoewel ik daar absoluut fervent voorstander van ben). Maar je hoeft toch ook niet meteen het andere uiterste toe te passen, nl. uitbreiding van 'nederzettingen' op de Westbank? Je ontruimt Gaza, maar bouwt in de Westoever vrolijk verder. Dat is alleen maar verplaatsing van het probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 23:50 :
Je hoeft toch hen niet volledig de rug toe te keren (hoewel ik daar absoluut fervent voorstander van ben). Maar je hoeft toch ook niet meteen het andere uiterste toe te passen, nl. uitbreiding van 'nederzettingen' op de Westbank? Je ontruimt Gaza, maar bouwt in de Westoever vrolijk verder. Dat is alleen maar verplaatsing van het probleem.
Ik denk dat Sharon er op hoopt dat Amerika Israel toe zal staan bepaalde nederzettingen te houden. Op zich zou dat moeten kunnen, als beide partijen het daar over eens worden.

Deze nederzettingen alvast uitbreiden is natuurlijk op z'n zachts gezegd niet echt netjes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Door het voornemen zou een levensvatbare Palestijnse staat onmogelijk worden.
En een levensvatbare Palestijnse staat is nou net in het voordeel van Israel. Beter een stabiele, democratische, welvarende buur dan een naast jouw wonende, gefrustreerde vijand! Toch?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ras al Gulla schreef op 23-08-2005 @ 23:15 :
Wat een weerzinwekkende gedachte. Het idee dat Palestijnen van hun rechten ontnomen mogen worden, omdat (een excuus) de Israeliërs elkaar te lijf zullen, is ridiculeus. Het is een principekwestie, geen pleidooi voor de kolonisten.
je kunt een bestaande situatie nu eenmaal niet 1-2-3 180 graden draaien.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2005, 23:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-08-2005 @ 00:02 :
En een levensvatbare Palestijnse staat is nou net in het voordeel van Israel. Beter een stabiele, democratische, welvarende buur dan een naast jouw wonende, gefrustreerde vijand! Toch?
ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 00:07 :
je kunt een bestaande situatie nu eenmaal niet 1-2-3 180 graden draaien.
Idd, helaas....

Ik ben toch wel voorzichtig optimistisch... Heel voorzichtig, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-08-2005 @ 00:11 :
Idd, helaas....

Ik ben toch wel voorzichtig optimistisch... Heel voorzichtig, maar toch...
ik ook
vanaf toen Abbas werd aangesteld al.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als 'we' (het Westen) nou eens flinke bak met geld op tafel leggen. En we investeren flink in de Palestijnste staat, dan kan een flink deel van de vluchtelingen in Libanon en zo misschien terug.
Als we nog meer geld op tafel leggen dan kunnen we Libanon en zo misschien schadeloos stellen voor het opnemen van Palestijnse vluchtelingen. Die krijgen dan pasport van het land waar ze wonen.

Beetje druk, veel geld, en vooral: communiceren.

Het kan... but it will take time!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 00:12 :
ik ook
vanaf toen Abbas werd aangesteld al.
Zolang Sharon aan het roer staat zal optimisme ver te zoeken zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:34
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-08-2005 @ 00:15 :
Als 'we' (het Westen) nou eens flinke bak met geld op tafel leggen. En we investeren flink in de Palestijnste staat, dan kan een flink deel van de vluchtelingen in Libanon en zo misschien terug.
Als we nog meer geld op tafel leggen dan kunnen we Libanon en zo misschien schadeloos stellen voor het opnemen van Palestijnse vluchtelingen. Die krijgen dan pasport van het land waar ze wonen.

Beetje druk, veel geld, en vooral: communiceren.

Het kan... but it will take time!
we kunnen ook onze handen er vanaf trekken
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:39
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-08-2005 @ 00:15 :
Als 'we' (het Westen) nou eens flinke bak met geld op tafel leggen. En we investeren flink in de Palestijnste staat, dan kan een flink deel van de vluchtelingen in Libanon en zo misschien terug.
Als we nog meer geld op tafel leggen dan kunnen we Libanon en zo misschien schadeloos stellen voor het opnemen van Palestijnse vluchtelingen. Die krijgen dan pasport van het land waar ze wonen.

Beetje druk, veel geld, en vooral: communiceren.

Het kan... but it will take time!
Het westen heeft al heel vaak, tientallen malen grote sommen geld gegeven en er is nog nooit wat voor de arabieren hier veranderd (behalve dat ze nu nog meer wapens hebben om leuk in de lucht te schieten, wat ze erg vaak doen, vooral op vrijdag).

Lekker realistisch.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
In de lucht schieten zou verboden moeten worden

(serieus, eigenlijk... Overal.)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:48
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 16:53 :
In de lucht schieten zou verboden moeten worden

(serieus, eigenlijk... Overal.)
Ze doen het constant, dat is hun uiting van vrolijkheid... maar het heeft soms ook z'n leuke bijwerkingen, als een kogel recht naar beneden valt (heeft dan vaak bijna dezelfde snelheid als wanneer ie net gelost is).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
para siempre schreef op 24-08-2005 @ 18:48 :
Ze doen het constant, dat is hun uiting van vrolijkheid... maar het heeft soms ook z'n leuke bijwerkingen, als een kogel recht naar beneden valt (heeft dan vaak bijna dezelfde snelheid als wanneer ie net gelost is).
leuk wil ik het niet noemen

maar het is imo een stom gebruik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:29
para siempre
para siempre is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 18:51 :
leuk wil ik het niet noemen

maar het is imo een stom gebruik
ga het ze vertellen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jammer dat ik de uitstekende column van Justus van Oel uit de Metro van vandaag niet op hun site kan terugvinden. Aanrader.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2005 @ 16:53 :
In de lucht schieten zou verboden moeten worden

(serieus, eigenlijk... Overal.)
Haha

Dat vind ik inderdaad ook. Het staat zo achterlijk. Wapens gebruik je om mensen mee te doden, niet om mee te laten zien dat je blij bent. Dat geeft maar aan hoe diep vuurwapengebruik in die samenleving geworteld is. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:30
Boebsie
Boebsie is offline
Daar komt nog eens bij dat die kogels weer naar beneden komen, volgens mij kan je dan nog verwondingen oplopen als ik me niet vergis .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Midden-Oosten]Ontruiming van de Gazastrook #2
K-pax
4 23-08-2005 12:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.