Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 21:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-08-2005 @ 22:06 :
oh

maar is "aangedikte propaganda" hetzelfde als "het gebeurt niet"?
"Wel als dat waar was"

Ze zegt dus dat het niet gebeurt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 21:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-08-2005 @ 22:07 :
"Wel als dat waar was"

Ze zegt dus dat het niet klopt.
ze zegt beide

nouja, laat haar zelf maar antwoorden. Dat ga ik niet voor haar doen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:08
Aeries
Aeries is offline
Citaat:
para siempre schreef op 30-08-2005 @ 21:51 :
Nee hoor, ik leef er middenin, en ja, ik zie die dingen met mijn eigen ogen.... natuurlijk, de arabieren op onze weg zijn nep-arabieren, de arabieren in 'onze' ziekenhuizen zijn nep-arabieren..... In ieder geval hier is het toch echt de waarheid.
Och ja, ik heb een nieuwe.

It's a conspiracy against the jews.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:09
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-08-2005 @ 22:08 :
ze zegt beide

nouja, laat haar zelf maar antwoorden. Dat ga ik niet voor haar doen.
Mja...

Ik vraag me trouwens af waarom Amnesty zou omschrijven door middel van aangedikte propaganda
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-08-2005 @ 22:09 :
Mja...

Ik vraag me trouwens af waarom Amnesty zou omschrijven door middel van aangedikte propaganda
mm

dat kan het geval zijn wanneer er een overload is aan informatie. Vanuit het ene land is meer informatie te halen dan het andere land, met als gevolg dus - domweg - dat de realiteit eenzijdig belicht kan worden. Hoeveel amnesty rapporten zijn er bv. over palestijnse collaborateurs te vinden? Die zijn op 1 hand te tellen.

Er is gewoonweg meer info vanuit israel te halen dan in bv. tadzjikistan, terwijl de rechten van mensen in tadzjikistan misschien meer geschonden worden. Dit kan dus zorgen voor een overload aan info en daarmee een aandikking van de werkelijkheid.

Amnesty gaat over mensenrechtenschendingen en zal niet of nauwelijks spreken over dingen die WEL goed gaan.
(soms doet ze dat wel,..bv "amnesty welcomes X with its decision to Y. Nevertheless amnesty expresses its concern about Z bladiebla")
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-08-2005 @ 22:16 :
mm

dat kan het geval zijn wanneer er een overload is aan informatie. Vanuit het ene land is meer informatie te halen dan het andere land, met als gevolg dus - domweg - dat de realiteit eenzijdig belicht kan worden. Hoeveel amnesty rapporten zijn er bv. over palestijnse collaborateurs te vinden? Die zijn op 1 hand te tellen.

Er is gewoonweg meer info vanuit israel te halen dan in bv. tadzjikistan, terwijl de rechten van mensen in tadzjikistan misschien meer geschonden worden. Dit kan dus zorgen voor een overload aan info en daarmee een aandikking van de werkelijkheid.

Amnesty gaat over mensenrechtenschendingen en zal niet of nauwelijks spreken over dingen die WEL goed gaan.
(soms doet ze dat wel,..bv "amnesty welcomes X with its decision to Y. Nevertheless amnesty expresses its concern about Z bladiebla")
Dat neet niet weg dat die schendingen plaatsvinden zoals ze beschreven worden, dunkt mij. Bovendien wordt hier geen enkele vergelijking getrokken met een ander land, dus een overload aan informatie lijkt me niet echt mee te spelen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-08-2005 @ 22:21 :
Dat neet niet weg dat die schendingen plaatsvinden zoals ze beschreven worden, dunkt mij. Bovendien wordt hier geen enkele vergelijking getrokken met een ander land, dus een overload aan informatie lijkt me niet echt mee te spelen.
nee, maar je zou wel wat kunnen zeggen over het gebrek aan info vanuit de palestijnse zijde.

het beeld kan hierdoor verdraaid worden.

verder komt het heus wel voor dat ook amnesty fouten maakt.

ach,.. we zijn net mensen...Maar wel triest dat het gebeurt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-08-2005 @ 22:40 :
nee, maar je zou wel wat kunnen zeggen over het gebrek aan info vanuit de palestijnse zijde.

het beeld kan hierdoor verdraaid worden.

verder komt het heus wel voor dat ook amnesty fouten maakt.

ach,.. we zijn net mensen...Maar wel triest dat het gebeurt.
Sorry hoor, maar wat precies doen de schendingen van de PA af aan die van Israel?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-08-2005 @ 23:36 :
Sorry hoor, maar wat precies doen de schendingen van de PA af aan die van Israel?
ten eerste ontken ik niks
ten tweede zeg ik slechts dat eenzijdige berichtgeving de balans verstoord maakt, waarbij X erger lijkt dan het is, want Y lijkt niks te doen; terwijl dat in de praktijk niet zo is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 07:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-08-2005 @ 23:52 :
ten eerste ontken ik niks
ten tweede zeg ik slechts dat eenzijdige berichtgeving de balans verstoord maakt, waarbij X erger lijkt dan het is, want Y lijkt niks te doen; terwijl dat in de praktijk niet zo is.
Ehm, wordt helemaal geen vergelijking getrokken met de PA, hoe kun je dan stellen dat die vergelijking negatief uitpakt voor Israel? Zelfs, waarom zou zo'n vergelijking gemaakt moeten worden? Para Siempre's keuze om op de Westoever te wonen heeft weinig te maken met mensenrechtenschendingen van de PA, dunkt mij.

(Overigens wordt di wel een erg persoonlijk topic zo :/)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 07:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
para siempre schreef op 30-08-2005 @ 21:28 :
Het is anders heeerlijk wonen hoor, op de westbank... (en je kunt er ook gewoon forummen )
JE zit er niet mee dat dat je maakt tot een van de belangrijkste componenten die vrede in de weg zitten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-08-2005 @ 08:24 :
Ehm, wordt helemaal geen vergelijking getrokken met de PA, hoe kun je dan stellen dat die vergelijking negatief uitpakt voor Israel?


Vergelijken? Het gaat om de hoeveelheid nieuws over X of Y. Dat heeft weinig met vergelijken te maken?

Citaat:
Para Siempre's keuze om op de Westoever te wonen heeft weinig te maken met mensenrechtenschendingen van de PA, dunkt mij.
ik heb geen flauw benul waarom ze daar zit. Op zich zou je imo overal moeten kunnen wonen als je dat wilt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-08-2005 @ 16:59 :
Vergelijken? Het gaat om de hoeveelheid nieuws over X of Y. Dat heeft weinig met vergelijken te maken?
Sorry, maar waar vermeld ik nieuws? Ik heb het gewoon over een amnesty-rapport hoor

Citaat:
ik heb geen flauw benul waarom ze daar zit. Op zich zou je imo overal moeten kunnen wonen als je dat wilt.
In principe reikt je keuze van woonplaats zover dat ze niet een ander (bovenmatig)schaadt. En als je er als jood voor kiest om op de Westoever te gaan wonen schaadt je nogal wat anderen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-08-2005 @ 18:20 :
Sorry, maar waar vermeld ik nieuws? Ik heb het gewoon over een amnesty-rapport hoor


ik word moe om de hele structuur van de discussie te moeten aanhalen, maar vooruit:
je haalde dat aan om dat aan para siempre te laten zien. Zij zei dat het aangedikte propaganda was en ik zei dat er in die zin wel wat voor te zeggen valt dat eenzijdige informatie een verkeerd beeld kan scheppen.
Nogmaals, hier ontken ik niks mee.

en ik vraag me waarover we dan ook eigenlijk aan het discussieren zijn.

Citaat:

In principe reikt je keuze van woonplaats zover dat ze niet een ander (bovenmatig)schaadt. En als je er als jood voor kiest om op de Westoever te gaan wonen schaadt je nogal wat anderen.
ojee, want een jood in je buurt is ook zo erg!

wat maakt het nu uit wie waar woont?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-08-2005 @ 18:30 :
ik word moe om de hele structuur van de discussie te moeten aanhalen, maar vooruit:
je haalde dat aan om dat aan para siempre te laten zien. Zij zei dat het aangedikte propaganda was en ik zei dat er in die zin wel wat voor te zeggen valt dat eenzijdige informatie een verkeerd beeld kan scheppen.
Nogmaals, hier ontken ik niks mee.

en ik vraag me waarover we dan ook eigenlijk aan het discussieren zijn.
Ik haalde dingen aan uit een amnestyrapport, niet uit het nieuws.

Citaat:
ojee, want een jood in je buurt is ook zo erg!

wat maakt het nu uit wie waar woont?
Nouja, de policy van Israel is om als er ergens op de Westoever een jood woont, er een legermacht heen te sturen,. wegen aan te leggen, hekwerken, enzovoort (overdreven)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-08-2005 @ 18:34 :
Ik haalde dingen aan uit een amnestyrapport, niet uit het nieuws.


dat van amnesty is natuurlijk geen nieuws

onder nieuws versta ik ook duffe nieuwe data uit rapporten.


Citaat:

Nouja, de policy van Israel is om als er ergens op de Westoever een jood woont, er een legermacht heen te sturen,. wegen aan te leggen, hekwerken, enzovoort (overdreven)
overdreven ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-08-2005 @ 18:39 :
dat van amnesty is natuurlijk geen nieuws

onder nieuws versta ik ook duffe nieuwe data uit rapporten.
Me dunkt dat NGO's een heel andere manier van werken hebben dan kranten, maarja . Overigens snap ik nou niet echt waarom ik de wandaden van de PA erbij moet halen als ik PS woonkeuze beoordeel

Citaat:
overdreven ja
Natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat als een jood (of een groep joden op de westbank gaat wonen dat in de praktijk negatieve gevolgen heeft voor de inboorlingen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:46
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik snap sowieso niet dat die kolonisten op de Gazastrook zo nodig weg moesten van Sharon c.s. Het leger had zich gewoon terug kunnen trekken, en tegen de kolonisten kunnen zeggen: je mag hier blijven wonen, maar dan genieten jullie niet langer onze bescherming.

Misschien is dit al een paar keer eerder gezegd, maar ik vind het te warm om het hele topic door te gaan lezen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-08-2005 @ 18:41 :
[B]Me dunkt dat NGO's een heel andere manier van werken hebben dan kranten, maarja . Overigens snap ik nou niet echt waarom ik de wandaden van de PA erbij moet halen als ik PS woonkeuze beoordeel



Natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat als een jood (of een groep joden op de westbank gaat wonen dat in de praktijk negatieve gevolgen heeft voor de inboorlingen.
inboorlingen?

lol

maar, ik wil de discussie wel IRL met je aangaan over het 1 en ander. Ik heb er niet meer zo'n zin in om het allemaal op "papier" te zetten
IRL praat ook wat makkelijker en lui van het forum hebben er op zich toch weinig aan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:59
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Bedankt voor deze motie van vertouwen, Gatara.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 05:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-08-2005 @ 21:38 :
inboorlingen?

maar, ik wil de discussie wel IRL met je aangaan over het 1 en ander. Ik heb er niet meer zo'n zin in om het allemaal op "papier" te zetten
IRL praat ook wat makkelijker en lui van het forum hebben er op zich toch weinig aan.
ah leuk
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 07:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2005 @ 21:59 :
Bedankt voor deze motie van vertouwen, Gatara.


jij mag er ook wel bij zitten als je wilt, hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 09:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2005 @ 18:46 :
Ik snap sowieso niet dat die kolonisten op de Gazastrook zo nodig weg moesten van Sharon c.s. Het leger had zich gewoon terug kunnen trekken, en tegen de kolonisten kunnen zeggen: je mag hier blijven wonen, maar dan genieten jullie niet langer onze bescherming.
Niemand zou het bloedbad waar dat toe zou leiden accepteren, en terecht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Israël en Pakistan nader tot elkaar
Uitgegeven op 01 september 2005 om 13:54 uur

(Novum/AP) - Voor het eerst hebben Israëlische en Pakistaanse regeringsleiders elkaar in alle openheid ontmoet. De diplomatieke doorbraak had donderdag plaats in het Turkse Istanbul.


De regeringen werden vertegenwoordigd door hun ministers van buitenlandse zaken. De Pakistaanse minister van buitenlandse zaken, Khursheed Kasuri, zei dat Pakistan besloot Israël te benaderen vanwege de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook. De ontmoeting heeft volgens de Israëlische minister van buitenlandse zaken, Silvan Shalom, een 'reusachtige betekenis' wat betreft de Israëlische betrekkingen met de gehele moslimwereld. Hij zei te hopen dat de diplomatieke inspanningen zullen leiden tot een tijdperk van vrede.

De Pakistaanse president Pervez Musharraf noemde de Israëlische premier Ariel Sharon eerder een 'groots soldaat en moedig leider' vanwege de terugtrekking uit de Gazastrook. Ondanks de aanwezigheid van een machtige radicaal-islamitische partij in Pakistan stuurt Musharraf, een belangrijke bondgenoot van de Verenigde Staten, al langer aan op een verbetering van de betrekkingen met Israël. Een woordvoerder van het Israëlische ministerie van buitenlandse zaken zei dat niets een constructieve band tussen de twee landen in de weg staat.
http://nieuws.nl/bericht/5/61114
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:56
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Opmerkelijk, en hoopgevend.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Israel en Pakistan: toenadering

Op zich positief. Zo staat er voor Israel ook iets tegenover. Hopelijk wel pas echte diplomatieke betrekkingen als er een Palestijnste staat is.

Maar goed, dingen gaan schuiven.... goed!!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-09-2005 @ 21:39 :
Israel en Pakistan: toenadering

Op zich positief. Zo staat er voor Israel ook iets tegenover. Hopelijk wel pas echte diplomatieke betrekkingen als er een Palestijnste staat is.

Maar goed, dingen gaan schuiven.... goed!!
niet iedere verandering is een verbetering, maar toch durf ik voorzichtig wat hoop te uiten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en mijn hoop wordt weer minder

Palestijnse verzetscomités claimen moord op neef Arafat
Uitgegeven op 07 september 2005 om 11:02 uur

(Novum/AP) - De militante Palestijnse Volksverzetscomités hebben woensdag de verantwoordelijkheid opgeëist voor de moord op de voormalige chef van de veiligheidsdiensten in Gaza, Moussa Arafat.

Een woordvoerder, Mohammed Abdel Al, kondigde voor later woensdag een persconferentie aan. Arafat, een neef van wijlen Yasser Arafat, duidde hij aan als een 'collaborateur'.

Moussa Arafat (65) werd woensdagochtend doodgeschoten nadat een grote groep gewapende mannen zijn huis in Gaza was binnengevallen. De indringers namen een van zijn zonen mee toen zij zich weer terugtrokken.

De moord op Arafat wordt gezien als een aanval op het gezag van de Palestijnse leider Mahmoud Abbas. Abbas riep na de moord zijn veiligheidschefs en premier Ahmed Qureia in zijn kantoor in Gaza-stad voor spoedberaad bijeen en zwoer de daders te zullen achterhalen.

Arafat werd eerder dit jaar door Abbas als veiligheidschef in Gaza ontslagen. Zijn naam werd vaak genoemd in verband met corruptie en hij had vele vijanden.

De Volksverzetscomités bestaan voornamelijk uit voormalige leden van de regerende Fatah-partij, maar ook uit aanhangers van de Hamas en de Islamitische Jihad.

http://nieuws.nl/bericht/5/61280

(EDIT: heb het juiste artikel er even bij gezet. -RT)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-09-2005 @ 11:31 :
en mijn hoop wordt weer minder

(artikel)
Wat heeft Sudanproblematiek met de ontruiming in Gaza te maken?

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 12:24.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 10:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 07-09-2005 @ 11:39 :
Wat heeft Sudanproblematiek met de ontruiming in Gaza te maken?
Fout verhaaltje mischien, de link gaat naar een artikel over de moord op een neef van Yasser Arafat

Neef Yasser Arafat doodgeschoten
GAZA-STAD Bij een aanval op zijn huis in Gaza-stad hebben gewapende mannen Moussa Arafat doodgeschoten, een neef van de overleden Palestijnse leider Yasser Arafat. Een militante groepering heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.

Moussa Arafat was een omstreden figuur. In 2004 werd hij door Yasser Arafat benoemd tot veiligheidschef. Dat leidde tot hevige protesten omdat hij te boek stond als corrupt. Vier keer overleefde hij een moordaanslag.

De Palestijnse leider Abbas ontsloeg Arafat dit jaar als veiligheidschef, maar stelde hem wel aan als zijn adviseur

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0F00607A9.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 07-09-2005 @ 11:39 :
Wat heeft Sudanproblematiek met de ontruiming in Gaza te maken?
vond ik lollig

heel veel dank, RT
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 09:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Sharon: nu de beurt aan Palestijnen
NEW YORK Premier Sharon vindt dat het na de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook, nu de beurt is aan de Palestijnen om te bewijzen dat ze vrede willen. Sharon zei dat in een toespraak tot de Algemene Vergadering van de VN.

Sharon zei dat de Palestijnen het recht hebben op een eigen staat, en dat Israël uit is op verzoening met hen en met de Arabische buurlanden. De premier riep de Palestijnen op een eind te maken aan de terreur en haat tegen Israël en groepen als Hamas te ontmantelen.

Palestijnse leiders zeiden na de speech dat alleen een totale terugtrekking uit bezet gebied garantie op vrede geeft.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...03006083F.html


En dan vervolgens gewoon de kont tegen de krib gooien en roepen dat er geen vrede is totdat er een terugtrekking plaats vind die totaal niet realistisch is, het siert de PA niet dat ze na een goed initiatief het opzetje voor verbetering dat de terugtrekking uit gaza geeft op zo'n manier om zeep proberen te helpen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Midden-Oosten]Ontruiming van de Gazastrook #2
K-pax
4 23-08-2005 12:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.