Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 21:43
Verwijderd
+ ik heb vandaag handdoeken, dekbedovertrek, kussentjes en ALLERRRRRLEI leuke dingetjes voor op mn kamer gekocht zoals kaarsen etc (L)(L)
Advertentie
Oud 14-08-2006, 21:45
Yvje
Yvje is offline
Als je niet meedoet met de ontgroening heb je een weekje vrij.
Jij doet niet mee?

Ik ga morgen shoppen dus ga ook veel leuke dingetjes kopen en verder vraag ik alles gewoon voor mn verjaardag eind september!
Oud 14-08-2006, 23:01
]ules
]ules is offline
leuke dingetjes... ehmz.. kheb een dekbedovertrek, wat handdoeken en dergelijke... en meer heb ik eigenlijk nog niet

kzou echt niet weten wat voor leuke dingetjes ik op m'n kamer moet neerzetten.. maja, zal wel meer iets vrouwelijks zijn
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 14-08-2006, 23:09
Verwijderd
hm nee ik doe niet mee met de ontgroening!

enneh, aargh, kaarsjes, schilderijtjes, foto's (L)
Oud 15-08-2006, 14:23
Gladys
Gladys is offline
Ik ben aangenomen voor de Hoge hotelschool in Den Haag ( vestiging den haag ). Ik kreeg niet een heel rapport ofzo, gewoon een briefje dat ik moest ondertekenen en terug sturen. Ik weet niet echt wat ik ervan moet verwachten, gelukkig ken ik wel een paar mensen die daar ook op school zitten. Maar ik vraag me af waarom jullie allemaal zo op den haag tegen zijn, op mij maakte het een super goede indruk, ik vond het er allemaal goed uitzien. 'T lijkt mij niets om een kamer met iemand te delen, maarja even een jaartje door bijten...
Oud 15-08-2006, 17:09
Verwijderd
oh en maandag na die bbq is feest van amphytrion, daarna blijf je daar slapen denk ik, omdat de volgende morgen om 10u de inkom begint? ofwat..
Oud 15-08-2006, 21:23
]ules
]ules is offline
Programma Maandag 21 augustus
12.00uur Welkomstborrel in Sociëteit SV Amphitryon
14.00uur Uitgifte sleutels campuskamers
15.00 Veiligheidsinstructie voor de eerstejaars
17.00 BBQ eerstejaars en ouders
21.30 Pré-Inkomfeest

lijkt me van wel ja.. of is dat niet de vraag?
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 15-08-2006, 22:35
kisses-girl
kisses-girl is offline
hallo allemaal,
heeft iemand misschien al iets gehoord over de week van de studentenvereniging.. ben namelijk net terug van vakantie maar helemaal geen post gehad..?
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 15-08-2006, 22:55
]ules
]ules is offline
het laatste wat ik van de sv heb ontvangen is dat formulier om in te vullen en op te sturen voor 4 aug. daarna heb ik nix meer ontvangen/gehoord
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 16-08-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
]ules schreef op 15-08-2006 @ 22:23 :
Programma Maandag 21 augustus
12.00uur Welkomstborrel in Sociëteit SV Amphitryon
14.00uur Uitgifte sleutels campuskamers
15.00 Veiligheidsinstructie voor de eerstejaars
17.00 BBQ eerstejaars en ouders
21.30 Pré-Inkomfeest

lijkt me van wel ja.. of is dat niet de vraag?

Oh ik wist dat niet , van die welkomstborrel, maar: prima

en, bedankt .
Oud 16-08-2006, 11:41
]ules
]ules is offline
oja nemen jullie een fiets mee naar de inkom?
op de site staat dat het aan te raden is, maar ik ga dus echt geen fiets meenemen.. dan pak ik wel een bus ofzo
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 16-08-2006, 23:54
Foske
Foske is offline
Volgens mij zit er een dag tussen amphitryon en intro van de school dus ik denk dat je je spullen thuis kunt droppen en dan weer nieuwe kunt meenemen. De verhuisdag is 3 september dus dan moet je zoiezo naar huis om die spullen te halen.

Gr xx
Oud 17-08-2006, 00:09
Foske
Foske is offline
k zag net dat jullie het hadden over de inkom en de intro van studentenvereniging fout gelezen

gr xxx
Oud 17-08-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
]ules schreef op 16-08-2006 @ 12:41 :
oja nemen jullie een fiets mee naar de inkom?
op de site staat dat het aan te raden is, maar ik ga dus echt geen fiets meenemen.. dan pak ik wel een bus ofzo
Precies, ik neem ook geen fiets mee en als hetl aat wordt voor een bus neem ik wel een taxi
Oud 17-08-2006, 13:47
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Hey,

Gister nog in Maastricht geweest T blijft een mooie stad Ik heb voor de Inkom een Bed and Breakfast geregeld (ik heb GVD geen Campuskamer) dus een fiets heb ik denk ik niet nodig (Mijn B&B ligt naast het Vrijthof )

Het bussysteem is gemakkelijk; hou de lijnen 8 en 18 aan.. Die rijden van het Centraal Station naar het Vrijthof en dan naar Limmel (Meerssen, op 150 mtr van de school)..

Net een brieg gekregen van Amphitryon.. De paklijst voor de Intro.. 350 gr rookworst van Unox? 500 gr verse zuurkool? 1/5 staatslot met trekking September 2006?

Hahaha, ik ben eens benieuwd...

Weet iemand van jullie toevallig hoe die hele Inkom werkt? Het is een intro van Maastricht, maar is het dan maar de bedoeling dat alle studenten er maar op uit trekken? Of wordt het in banen geleid door bijvoorbeeld Amphitryon en/of Coco (een andere SV uit Maastricht)?
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 17-08-2006, 14:14
Yvje
Yvje is offline
Ik neem ook geen fiets mee, wordt nog druk in de bus terug

Zag ook net die brief met de paklijst. Moet dus nog wel vanalles kopen als ik die lijst bekijk!
Badpak (ook voor jongens), verkleedpak en eieren? Ben benieuwd!
Oud 17-08-2006, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Roeper schreef op 17-08-2006 @ 14:47 :
Hey,

Gister nog in Maastricht geweest T blijft een mooie stad Ik heb voor de Inkom een Bed and Breakfast geregeld (ik heb GVD geen Campuskamer) dus een fiets heb ik denk ik niet nodig (Mijn B&B ligt naast het Vrijthof )

Het bussysteem is gemakkelijk; hou de lijnen 8 en 18 aan.. Die rijden van het Centraal Station naar het Vrijthof en dan naar Limmel (Meerssen, op 150 mtr van de school)..

Net een brieg gekregen van Amphitryon.. De paklijst voor de Intro.. 350 gr rookworst van Unox? 500 gr verse zuurkool? 1/5 staatslot met trekking September 2006?

Hahaha, ik ben eens benieuwd...

Weet iemand van jullie toevallig hoe die hele Inkom werkt? Het is een intro van Maastricht, maar is het dan maar de bedoeling dat alle studenten er maar op uit trekken? Of wordt het in banen geleid door bijvoorbeeld Amphitryon en/of Coco (een andere SV uit Maastricht)?
Wat ik er van begrepen is:
je wordt ingedeeld in een groepje met andere 1e jaars en dan heb je een 'papa' (een tweede o fderde jaars oid) die je dan begeleidt bij het programma.
Oud 17-08-2006, 15:51
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Okee, en die 'papa' cq 'mama' zie je dan bij het inschrijven aan je SV? Ik zie het de 21e wel, dan ben ik evengoed op de school.. Denken jullie dat er een campuskamer vrij kan komen in de loop van het jaar ofzo?
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 17-08-2006, 16:24
kisses-girl
kisses-girl is offline
hallo allemaal,
als ik het dus goed begrijp moeten we die zaterdag bij station weert verzamelen.. maar hoelang duurt de intro van die studentenvereniging eigenlijk?
en moet je echt alles meenemen wat op die lijst staat zoals eieren als ik die meeneem zijn ze stuk als ik aankom..
groetjes
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 17-08-2006, 16:38
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Haha, het is denk ik wel verstandig om alles mee te nemen ja

Ik vraag me wel af: Waarom dat kostuum?
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 17-08-2006, 16:39
kisses-girl
kisses-girl is offline
vast een verkleedpartij ofzo en je moet ook in teneu de ville (of hoe je dat ook schrijft) daar komen ook beetje vreemd
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 17-08-2006, 16:43
]ules
]ules is offline
ik heb nog nix gekregen, maar komt waarschijnlijk omdat ik erg laat was met opsturen.. en nog steeds de foto doorsturen , ga ik gelijk maar eens doen, want ik wil wel nog meedoen
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 17-08-2006, 17:22
]ules
]ules is offline
wil iemand van jullie miss die paklijst inscannen en die doorsturen naar mij, want ik ben bang dat ik de lijst voor maandag nog niet heb.. en dan kan ik nix meer halen

dus als iemand zo lief zou willen zijn
mail maar naar rules2jules@hotmail.com

ik hoor 't wel, alvast bedankt
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 17-08-2006, 17:23
kisses-girl
kisses-girl is offline
ik kan hem je mailen als ik klaar ben met eten goed?
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 17-08-2006, 17:42
]ules
]ules is offline
super
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 17-08-2006, 20:48
Yvje
Yvje is offline
Heeft iemand enig idee wat een trekhaeck is??? en hoe ik eraan kan komen??? (neem aan dat hier niet een halve auto bedoeld wordt)
Oud 17-08-2006, 21:38
RamonS
RamonS is offline
Paar puntjes:
[list=1][*] Tenue de ville = net pak >> Probleem is dat ik alleen een 'iets wat prijzig' pak heb waar ik heel erg van zou balen als daar iets mee gebeurd.. En om nou NOG een pak aan te schaffen gaat ook weer zo ver..
[*] Badpak (ook voor de heren) >> gewoon beangstigend
[*] dozijn eiren >> in je tas.. lekker mee stapelen / gooien >> do the math
[*] verkleedpak >> hoe serieus nemen jullie dat?
[*] voorwerp wat je karakter typeert >> ummm.. iemand een voorbeeld
[*] Een oude trekhaeck... >> een wat? zo'n ding achter de auto...
[*] 4 rollen wc papier.. >> hoezo verwachten ze zoveel nodig te hebben ?
[*] Moet dit ook nog allemaal in ÉÉN weekendtas [/list=1]
----[list=a] [*] vind het slordig dat het pas vandaag binnen is gekomen, zo vlak voor de inkom.
[*] Over maandag voor de inkom: mijn ouders gaan mee.. in elk geval één.. misschien twee.[/list=a]


Owja, en ik zit in klas C.. enigste hier blijkbaar

Laatst gewijzigd op 17-08-2006 om 21:43.
Oud 17-08-2006, 22:02
Yvje
Yvje is offline
Denk dat ze wel rekening houden met het pak, lijkt me logisch dat niemand erop zit te wachten dat zijn/haar pak naar de *** gaat.
Oud 17-08-2006, 22:03
Foske
Foske is offline
Tenue de ville wat is dat
een net pak echt?
hmmz

slaapmutsje? is dat bedoeld als drank of als een MUTS
em badpak mag dat geen bikini zijn?

gr xxx
Oud 17-08-2006, 22:04
Yvje
Yvje is offline
Denk dat badpak wel bikini mag zijn, toch? Heb zelf geen badpak...
Oud 17-08-2006, 22:04
kisses-girl
kisses-girl is offline
Ik doe gewoon een nette broek aan.. neem ook me bikini mee vind ik toch iets beter Als slaapmutsje bedoelen ze denk ik drank ja..
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 17-08-2006, 22:30
RamonS
RamonS is offline
Ik gok er ook op dat slaapmutsje drank is ja.. Maarum, Yvje, hoeveel jongens hebben denk je een badpak?
Oud 17-08-2006, 22:38
Foske
Foske is offline
haha das hip n jongen in n badpak
neem gewoon je zwembroek mee hehe
Oud 17-08-2006, 22:49
]ules
]ules is offline
jah badpak.. ik krijg er eentje van m'n oma .. maar die stop ik heel diep in m'n tas en voor de zekerheid neem ik wel gewoon m'n zwembroek mee

en een oude trekhaeck..
ik neem wel zo'n trekstiek mee, zit een haak/haeck aan en je kan eraan trekken.. ga echt geen auto-onderdelen meenemen

en slaapmutsje.. ik heb nog een fles tequila in de koelkast staan

en Tenue de ville.. pak heb ik vorige week gehaald.. en die ga ik dus echt niet aantrekken bij een ontgroening, ookal gaan ze zeggen er zal niks gebeuren dan nog.. trek 'm niet aan (* tenzij er geen andere mogelijkheid bestaat)
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 18-08-2006, 11:00
Yvje
Yvje is offline
Ik heb echt geen idee wat die trekhaeck is...Neem anders niet mee! haha!

Wat nemen jullie mee als verkleedpak?
Oud 18-08-2006, 12:44
daar
daar is offline
Heeft iemand anders ook gezien dat het boek De wereld in toeristische bestemmingen niet op de online bestellijst staat van de boeken maar wel op de papieren ?

Omg en van die paklijst schrok ik wel hoor. Zouden gekookte eieren ook goed zijn
Oud 18-08-2006, 14:29
Leviej
Leviej is offline
Hallo mensen,
Ik kwam dit topic een paar dagen geleden tegen, erg handig al die informatie . Ik ga maandag beginnen aan 6 atheneum en wil daarna ook naar de hoge hotelschool in Maastricht. Ik heb een paar vraagjes voor jullie (A):

- Wanneer begint de selectie voor het volgende schooljaar, dus het schooljaar 2007-2008 ? Ik heb gehoord dat je al in december dit jaar selectie kon doen.

- Wordt er gelet op leeftijd van de kandidaten? Ik ben namelijk een vroege leerling, en als ik dus zou worden aangenomen voor het schooljaar 2007-2008 ben ik als ik begin aan de opleiding 17 jaar oud (wordt dan 18 in september, 12e ).

Hopelijk kan iemand me wat meer informatie hierover geven verder allemaal alvast veel plezier @ de Inkom!

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 14:32.
Oud 18-08-2006, 15:12
Verwijderd
Jekerflat, begane grond, kamer nummer 5 !
Oud 18-08-2006, 15:17
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Nou, geen nood Ik ben zelf ook 16 en ik word 17 in September.. Laten we ook zeggen: Een vroege leerling Ze kijken niet naar leeftijd nee.. Je kunt in November al selectie doen dacht ik...

Over die Intro.. Een Tenue de Ville he, dat is een kostuum cq een pak, zoals net al iemand zei, ik heb ook een tamelijk duur pak.. Wat zouden ze gaan doen? Is dat voor een diner of zo? En ja, die trekhaeck haha.. Een auto onderdeel dus En een slaapmuts? De drank of het mutsje?

Ik neem als uniform een koksbuis mee Dat wilde ik vroeger worden Lekker makkelijk!
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Oud 18-08-2006, 15:31
RamonS
RamonS is offline
ik zit ook in de Jekerflat, kamer 105... (heb alleen geen idee welke flat dat is.. jij?)

@daar : was me ook opgevallen a.. slordig.. ook staan op internet niet de gewone ISBN nummers, maar een ander nummer wat onder de streepjescode staat.

@Leviej : er zijn bij alle hotelscholen het hele jaar door selectiedagen. kijk eens op de websites..

Waarschijnlijk ken je ze al wel, maar hier een aantal sites:
Maastricht: www.hotelschoolmaastricht.nl
Leeuwarden: www.chn.nl
Den Haag / Amsterdam: www.hotelschool.nl
Breda: www.nhtv.nl
Oud 18-08-2006, 15:59
Verwijderd
Citaat:
RamonS schreef op 18-08-2006 @ 16:31 :
ik zit ook in de Jekerflat, kamer 105... (heb alleen geen idee welke flat dat is.. jij?)
Nee geen flauw idee.. hoop dat die kamers van 12 zijn
Oud 18-08-2006, 16:57
]ules
]ules is offline
zit ook in de Jekerflat, 212.. hopelijk die grotere kamers ja
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 18-08-2006, 19:38
Verwijderd
Ik heb net een meisje gesmst wat ik ken dat daar nu in de derde zit en ze stuurt:

"Middelgrote kamers, Je zit centraal, tussen alle flats in. Fijnste flat (vond ik)."

Oud 18-08-2006, 21:14
kisses-girl
kisses-girl is offline
heyy
ik zit in jekerflaf kamer 203 dus tweede verdieping
zag dat daar nog meer mensen van hier zaten
__________________
-x-Neentjuh-x-
Oud 19-08-2006, 02:47
MB
Avatar van MB
MB is offline
Maas en kanjelflats hebben kamers van 2.5 bij 3.5 meter (dus 8.75 m2) En hele grote ramen.

De Jekerflat hebben kamers van +- 10 m2 en kleine ramen en de Geulflat heeft kamers van ruim 12m2 waar ook nog bij komt dat de grootste kasten ingebouwd zijn. En ook nog eens grote ramen, dus dan heb je de fijnste kamer. Ik vind het wel de ongezelligste flat (die andere zijn knus).
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 19-08-2006, 10:53
RamonS
RamonS is offline
bedankt MB voor de info
Oud 19-08-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
RamonS schreef op 19-08-2006 @ 11:53 :
bedankt MB voor de info
Oud 19-08-2006, 11:54
Yvje
Yvje is offline
Ik zit in de Geulflat, 3e verdieping kamer 4.
Blijkbaar ongezellig, wel groot. Kom wel bij jullie buurten als het daar gezelliger is!

Als verkleedpak doe ik cassiere, niet dat het me leuk lijkt maar pakje kan ik van mn moeder lenen! haha!

Slaapmutsje doe ik drank, een echte 'slaapmuts' kan ik zo gauw niet vinden.
Oud 19-08-2006, 11:57
Yvje
Yvje is offline
Citaat:
daar schreef op 18-08-2006 @ 13:44 :
Heeft iemand anders ook gezien dat het boek De wereld in toeristische bestemmingen niet op de online bestellijst staat van de boeken maar wel op de papieren ?

Omg en van die paklijst schrok ik wel hoor. Zouden gekookte eieren ook goed zijn

Klopt dat een boek niet op de bestellijst staat. Had intere gebeld, was na versturen van de boekenlijst aangepast.

Ik neem rauwe eieren mee, als we dan gaan gooien komt het minder hard aan
Oud 19-08-2006, 12:14
Yvje
Yvje is offline
Nog een vraagje:
Hoe nemen jullie alles mee? Past echt niet in één weekendtas (voor inkom en intro heb je zoiezo al voor 2 weken kleren nodig).
Is er de mogelijkheid om na de inkom spullen op je kamer te laten liggen?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hotelschool maastricht
xamberlyy
2 11-11-2015 12:08
Studeren hogere hotelschool
steefff15
1 02-12-2011 22:13
Algemene schoolzaken Selectie hoge hotelschool
Verwijderd
2 16-11-2005 15:30
Algemene schoolzaken hogere hotelschool DenHaag
.krz
5 28-01-2004 14:58
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool Maastricht?!
kate_temp
4 18-01-2004 19:18
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool
LaBelleDameSansMerci
1 05-03-2002 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.