Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: OV-kaart en benkpas moeten geldige legitimatie worden
Goed plan! 14 17.95%
OV-kaart wel, bankpas niet 27 34.62%
Bankpas wel, ov-kaart niet 0 0%
Nee, passport en ID-kaart is voldoende 37 47.44%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 10:28
Verwijderd
Altijd dat gezeur over legitimatie en die passenbende in je portemannaie of jaszak, dan kan verholpen worden en wel door bijvoorbeeld de ov-kaart of je bankpasje ook de geldigheid van legitimatie te verlenen (immers, als je je passport niet bij je hebt controleren ze je ID aan de hand van één van deze twee)

Vandaar de stelling: OV en bankpas moeten geldige legitimatie worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 10:31
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nee. Een ov-kaart is makkelijk te vervalsen en een bankpas heeft niet eens een foto van de persoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bankpasjes hebben geen foto, nee dus. OV vind ik opzich niet zo'n probleem, maar ik vind het zo wel goed geregeld eigenlijk. Mensen die geen ID mee willen nemen, riskeren een boete. Duidelijker kan het niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:39
Supreme Dutch
Ik heb zo'n Europese Identiteitskaart maar die is nog maar 6 maanden geldig, en daarna mag ik geen nieuwe meer aanvragen. Dat ding is nog wel handig om jezelf te identificeren, maar een paspoort bij me dragen heb ik weinig zin in.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:40
Verwijderd
Foto en dergelijke kan geregeld worden
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
een chip onder je huid zoals bij koeien is ook een idee!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 06-04-2006 @ 11:39 :
Ik heb zo'n Europese Identiteitskaart maar die is nog maar 6 maanden geldig, en daarna mag ik geen nieuwe meer aanvragen. Dat ding is nog wel handig om jezelf te identificeren, maar een paspoort bij me dragen heb ik weinig zin in.
Waarom niet? Je mag een paspoort en een ID hebben. Ik heb ook beide, paspoort omdat ik nog wel eens buiten de EU wil reizen en een ID om altijd bij me te hebben vanwege die indentificatieplicht. Bevalt me prima, paspoort zou ik niet constant bij me willen hebben. (te onhandig)

OT: Opzich wel fijn ja. Ook omdat een paspoort en een ID hebben wel erg duur is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 10:57
CD-R
Avatar van CD-R
CD-R is offline
Punt 1: 'Paspoort' is de correcte spelling.
Punt 2: Paspoort en id-kaart zijn voldoende. Het is onzin om OV en bankpasje ook een geldig legitimatiebewijs te maken. Dan zou erin geïnvesteerd moeten worden dat ze niet te vervalsen worden. Bovendien heeft niet iedereen een OV of een bankpas en is het paspoort en de id-kaart juist ontworpen om je overal te kunnen legitimeren.
Punt 3: Een rijbewijs is meestal ook wel geldig. Ikzelf heb altijd mn id-kaart en rijbewijs (en mn OV en mn bankpasje) bij me in mn portomonnee.
Tot slot: Wat is de aanleiding voor deze discussie? Is het zoals het nu is echt zo slecht?
__________________
[img]http://www.clicksmilies.com/s1106/aktion/action-smiley-015.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2006 @ 11:32 :
Bankpasjes hebben geen foto, nee dus. OV vind ik opzich niet zo'n probleem, maar ik vind het zo wel goed geregeld eigenlijk. Mensen die geen ID mee willen nemen, riskeren een boete. Duidelijker kan het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:28
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Alleen ID of Pasport. OV en Bankpas zijn veel te fraudegevoelig en die verplichting is om te kunnen controleren, niet om te raden of iemand inderdaad is wie hij/zij zegt te zijn/
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:43
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
nee, geen goed plan.

Mede ook omdat OV maar 1jaar of een deel ervan geldig is.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 12:16
Verwijderd
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 12:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Een rijbewijs is ook een geld legitimatiebewijs.

Ov nee en bankpas ook nee om dezelfde redenen die hierboven staan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 12:33
Supreme Dutch
Citaat:
Ieke schreef op 06-04-2006 @ 11:49 :
Waarom niet? Je mag een paspoort en een ID hebben. Ik heb ook beide, paspoort omdat ik nog wel eens buiten de EU wil reizen en een ID om altijd bij me te hebben vanwege die indentificatieplicht. Bevalt me prima, paspoort zou ik niet constant bij me willen hebben. (te onhandig)

OT: Opzich wel fijn ja. Ook omdat een paspoort en een ID hebben wel erg duur is.
Ja, maar als je ID verlopen is kan je geen nieuwe meer aanvragen, omdat je al een paspoort hebt..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 13:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 06-04-2006 @ 13:33 :
Ja, maar als je ID verlopen is kan je geen nieuwe meer aanvragen, omdat je al een paspoort hebt..
Volgens mij kan dat nu wel, ik heb ze zelfs tegelijkertijd aangevraagt. Juist vanwege die id plicht.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 13:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een rijbewijs is toch ook een geldige legitimatie?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 13:31
reno
reno is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 15:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
Natuurlijk
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2006, 16:42
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-04-2006 @ 11:28 :
Altijd dat gezeur over legitimatie en die passenbende in je portemannaie of jaszak, dan kan verholpen worden en wel door bijvoorbeeld de ov-kaart of je bankpasje ook de geldigheid van legitimatie te verlenen (immers, als je je passport niet bij je hebt controleren ze je ID aan de hand van één van deze twee)
Wat een onzin argument.. bij de uitgifte van mijn bibliotheekpasje hebben ze ook om legitimatie gevraagd. En bij de videotheek ook. So fucking what? Alleen maar omdat er bij de uitgifte van een document naar je ID gekeken is wil toch niet zeggen dat het automatisch ook maar als ID gebruikt moet kunnen worden..?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-04-2006 @ 11:28 :
Altijd dat gezeur over legitimatie en die passenbende in je portemannaie of jaszak, dan kan verholpen worden en wel door bijvoorbeeld de ov-kaart of je bankpasje ook de geldigheid van legitimatie te verlenen (immers, als je je passport niet bij je hebt controleren ze je ID aan de hand van één van deze twee)

Vandaar de stelling: OV en bankpas moeten geldige legitimatie worden.
Jah en als je die niet bij je hebt gaan ze zeker je ID controleren aan de hand van je videotheekpas, bibliotheek pas, natuurmonumentenkaart of what ever, nee lekker houden zo :-) Heb het nog noooit hoeven tonen dus geen probleem mee
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 17:31
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 18:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 19:01
Verwijderd
Nee. Ik was tegen de identificatieplicht maar nu het zover is vind ik ook dat mensen maar gewoon een paspoort of ID-kaart moeten aanschaffen. Die laatste heeft het formaat van een OV, kan makkelijk in je portemonnee en kost je eenmalig drie tientjes. Dat zijn gewoon levenskosten, kosten die je nu eenmaal moet maken als Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 19:08
Verwijderd
Nee, te makkelijk te vervalsen.

Uit eigen ervaring weet ik dat je met een kopie van je Ov-kaart in een plastic hoesje zelfs kunt reizen zonder dat ze het zien

Legitimatieplicht moet blijven
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 19:47
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
Afgezien van het feit dat het irritant is, zie ik er voor de rest weinig nadelen in.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 21:13
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
Het eerste deel ben ik met je eens het tweede niet.

Ik ben het niet met de TS eens omdat het veel te makkelijk is om een OV na te maken. Er kan dan wel geïnvesteerd worden in beveiliging maar dat vind ik onzin omdat er al een identiteitspas is die zoals gezegd de ruimte in neemt van een bankpasje ofzo. Lijkt me niet al te veel moeite dus.

Voor de mensen die zeggen dat een paspoort lastig is om mee te nemen:

Dit valt wel mee. Die stop je gewoon in de binnenzak van je jas en klaar ben je.

Ik vind niet dat de legitimatieplicht afgeschaft moet worden omdat het een hoop moeilijkheden scheelt bij het controleren van de gegevens van iemand die verdacht wordt van een misdrijf (hoe onzinnig dan ook). Verder zie ik ook geen nadelen behalve dan dat het mischien wat lastig zou kunnen zijn ivm het meenemen van id kaarten of het ervan laten zien om onzinnige redenen maar goed daar leef je dan maar mee.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:41
Verwijderd
Ik ben niet tegen de legitimatieplicht, omdat het lastig zou zijn. Heck, ik heb mijn rijbewijs altijd bij me en ik doe daar geen extra moeite voor.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 12:58
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Met een identiteitskaart kan je je in heel Europa legitimeren, terwijl dat met een OV niet zo is. Perfect toch?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 16:47
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-04-2006 @ 13:16 :
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 17:27
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
als je je OV-kaart bij je kan hebben kan je ook je ID-kaart bij je dragen. Same size..of je doet je paspoort in je tas en je laat hem daar lekker zitten, dan is het een kwestie van 1 x een armbeweging maken van je paspoort naar je tas, als dat al teveel moeite is...ik denk trouwens ook dat bankpasjes en Ov-kaarten makkelijk te vervalsen zijn
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 13:37
Verwijderd
waarom, neem je id mee, net zo groot als een bankpas -_-
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 13:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2006 @ 11:45 :
een chip onder je huid zoals bij koeien is ook een idee!
Nee, van die grote gele oormerken. Veel hipper.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hoewel: onze katten zijn ook gechipt, en dat is wel zo'n veilig idee. Moeten ze bij alle pasgeborenen doen. Een chip met hun eigenste nieuwe sofinummer.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 09-04-2006 @ 15:01 :
Hoewel: onze katten zijn ook gechipt, en dat is wel zo'n veilig idee. Moeten ze bij alle pasgeborenen doen. Een chip met hun eigenste nieuwe sofinummer.
Dat gaat ook gebeuren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2006 @ 11:45 :
een chip onder je huid zoals bij koeien is ook een idee!
Wat minder tendentieus doen ook!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:20
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik vind dat rete irritant dat je voor alles een ander pasje nodig hebt. Ik raak die krengen altijd kwijt.

Als die ID kaart nou eens tevens bankpas, bibliotheekkaart, visakte en OV kaart werd? Dat zou nog eens handig zijn.

Laatst gewijzigd op 09-04-2006 om 14:34.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2006, 14:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
juno schreef op 09-04-2006 @ 15:20 :

Als die ID kaart nou eens tevens bankpas, bibliotheekkaart, visakte en OV kaart werd? Dat zou nog eens handig zijn.
Dat scheelt de vervalsers weer werk

dan liever een chip onder de huid
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
wammus schreef op 06-04-2006 @ 22:13 :



Voor de mensen die zeggen dat een paspoort lastig is om mee te nemen:

Dit valt wel mee. Die stop je gewoon in de binnenzak van je jas en klaar ben je.

.
Ja, en dan hang je je jas een keer in ene openbare ruimte op en vergeet je je paspoort een keertje eruit te halen (omdat hij er toch altijd in zit) en dan wordt je jas gejat met je paspoort erin

Top idee!

En ik weiger een chip onder mijn huid te laten plaatsen!
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 17:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MB schreef op 09-04-2006 @ 15:58 :
Ja, en dan hang je je jas een keer in ene openbare ruimte op en vergeet je je paspoort een keertje eruit te halen (omdat hij er toch altijd in zit) en dan wordt je jas gejat met je paspoort erin

Top idee!

En ik weiger een chip onder mijn huid te laten plaatsen!
Jah dat heb je nu ook wel met een portemonee ofzo, dat je die in je jas kan laten zitten ofzo.
Wat betreft die chip NEE BEDANKT
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:19
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 06-04-2006 @ 13:33 :
Ja, maar als je ID verlopen is kan je geen nieuwe meer aanvragen, omdat je al een paspoort hebt..
Kort gezegd is dat gelul.
Aangezien ik al een paspoort had maar echt niet met dat kreng ga rondlopen, heb ik gewoon een ID kaart aangeschaft. Geen enkel probleem.

Ontopic: Niet mee eens, een ID kaart en paspoort is meer dan genoeg. Het gaat 5 jaar mee dus hoef je je in principe 5 jaar geen zorgen te maken. Waarom maar weer uitbreiden met OV kaart en bankpas. Vooral bankpas is natuurlijk complete onzin.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-04-2006 @ 15:01 :
Hoewel: onze katten zijn ook gechipt, en dat is wel zo'n veilig idee. Moeten ze bij alle pasgeborenen doen. Een chip met hun eigenste nieuwe sofinummer.
Lijkt mij een uitstekend plan, maar ik zie het niet snel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:06
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
jah doe dan: paspoort, id kaart , bankpas, ov kaart, brommercertificaat, CJP-pas, schoolpasje, chippas, verzekeringspas ......
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:31
Welgemeend
Welgemeend is offline
Sowieso is het niet echt handig om met je paspoort 24/7 over straat te gaan. En als je je id gewoon in je beurs stopt, dan vergeet je hem ook niet, en als je je beurs vergeet, heb je je andere passen ook niet. Niet echt een nuttig idee.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:22
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
jah doe maar. er is in me portemonee geen vak voor id kaart én ov
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
MB schreef op 09-04-2006 @ 15:58 :
Ja, en dan hang je je jas een keer in ene openbare ruimte op en vergeet je je paspoort een keertje eruit te halen (omdat hij er toch altijd in zit) en dan wordt je jas gejat met je paspoort erin
Dan ben je gewoon dom.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 11:40
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
wammus schreef op 10-04-2006 @ 23:27 :
Dan ben je gewoon dom.
haha

lolzzz
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 13:36
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Zal me echt een worst wezen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.