Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie moet er weg?
Hirsi Ali en Verdonk moeten allebei weg 28 27.45%
Hirsi Ali en Verdonk moeten allebei blijven 10 9.80%
Hirsi Ali moet alleen weg 35 34.31%
Verdonk moet alleen weg 29 28.43%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 21:32
bbyn
bbyn is offline
^^ ik vind het wel een verschil of ze al die tijd gelogen zouhebben of dat, zoals nu is gebeurd, al de feiten al tijden op tafel lagen... om nu... nadat dit al 2 jaar bekend is ofzo... opeens te zeggen dat ze moet oprotten, vind ik wel btj hypocriet
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 21:38
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
verdonk zei bij dat debat dat ze niet wist dat hirsi ali had gelogen..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:44
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Velen struikelen over het feit dat Verdonk na een x aantal jaren pas ingrijpt,terwijl Hirschi Ali vele keren in de media heeft gezegd dat ze valse gegevens heeft verstrekt.Het had beter geweest als de vorige minister van Vreemdelingenbeleid en Integratie had ingegrepen,maar nu die dat niet gedaan heeft,pakt Verdonk het op. Dat is in mijn ogen goed,al had ik als ik Verdonk was gelijk ingegrepen toen Hirschi Ali zei dat ze valse gegevens heeft verstrekt.Dat heeft Verdonk nu niet gedaan. Dat is jammer, maar beter later ingrijpen dan nooit.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:45
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 17-05-2006 @ 22:38 :
verdonk zei bij dat debat dat ze niet wist dat hirsi ali had gelogen..
Dat kan ze niet hardmaken.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:47
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
langejongen schreef op 17-05-2006 @ 22:45 :
Dat kan ze niet hardmaken.
nee ok, maar als verdonk ook al gaat zitten liegen
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:52
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 17-05-2006 @ 22:47 :
nee ok, maar als verdonk ook al gaat zitten liegen
Das waar.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-05-2006 @ 13:11 :
Alleen Verdonk moet opkrassen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 22:58
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Van een "medewerker" mag je toch wel wat onderbouwing verwachten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 23:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EggeD schreef op 17-05-2006 @ 16:43 :
Heeft weinig met politiek te maken, deze soapopera.
Het heeft juist álles met politiek te maken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 05:56
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-05-2006 @ 23:58 :
Van een "medewerker" mag je toch wel wat onderbouwing verwachten.


Prachtig, mijn status misbruiken om je drogredenatievermogen los te laten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Grimm schreef op 18-05-2006 @ 06:56 :


Prachtig, mijn status misbruiken om je drogredenatievermogen los te laten.
Pruttelpot heeft gelijk dat het verder weinig bijdroeg. Als we gaan discussiëren door op te noemen welke politici voor ons uit Nederland weg kunnen had dit beter op de Kantine gepost kunnen worden, daar komen de meeste opnoemtopics.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2006 @ 11:45 :
Pruttelpot heeft gelijk dat het verder weinig bijdroeg. Als we gaan discussiëren door op te noemen welke politici voor ons uit Nederland weg kunnen had dit beter op de Kantine gepost kunnen worden, daar komen de meeste opnoemtopics.
Dit is sowieso een kantine-topic. De discussie over de nationaliteit van Hirsi Ali werd al ergens anders gevoerd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:13
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
hirsi ali heeft gelogen over haar identiteit, dus zij moet weg.
als zij niet weg zou meoten, laten we die taida dan ook maar gelijk terug halen naar nederland.
zowiezo
waarom krijgt taida zoveel medelijden en wou men eigenlijk niet dat ze t land uit moest.
waarom krijgt hirsi ali ditzelfde medelijden niet, terwijl zij BEIDEN PRECIES HETZELFDE GEINTJE HEBBEN UITGEHAALD?????
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Omdat Taïda nooit is genaturaliseerd en ook geen verzachtende omstandigheden had professor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:30
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
daar doel ik niet op.
wat ik bedoel is.
taida heeft gelogen om nederland in te kunnen komen, dus meost ze het land weer uit
hirsi ali liegt om nederland in te kunnen komen, dus zij moet het land uit.
regels zijn en blijven regels, hoe lullig ook.
taida wist donders goed waar ze mee bezig was, en was zich er echt wel bewust van dat ze teruggestuurd zou worden, zodra men erachter zou komen.

overigens, stel ik de naam professor niet echt op prijs T_ID, hou dat soort namen liever achterwege de volgende keer
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 18-05-2006 @ 13:30 :
overigens, stel ik de naam professor niet echt op prijs T_ID, hou dat soort namen liever achterwege de volgende keer
Als je voorbij gaat aan feiten die al eerder in de discussie ter sprake kwamen die jouw standpunt op losse schroeven zetten dan is enig sarcasme op zijn plaats. De zaken van Taïda en Hirsi Ali zijn in niets met elkaar te vergelijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:46
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 18-05-2006 @ 13:13 :
hirsi ali heeft gelogen over haar identiteit, dus zij moet weg.
als zij niet weg zou meoten, laten we die taida dan ook maar gelijk terug halen naar nederland.
Goed idee.
Citaat:
zowiezo
waarom krijgt taida zoveel medelijden en wou men eigenlijk niet dat ze t land uit moest.
waarom krijgt hirsi ali ditzelfde medelijden niet, terwijl zij BEIDEN PRECIES HETZELFDE GEINTJE HEBBEN UITGEHAALD?????
Omdat ten tijde van Taida al ruimschoots is besproken of het redelijk is om iemand die liegt eruit te trappen. De VVD vond van wel, en heeft dus een regel ingesteld: als je liegt tijdens de naturalisatie, vlieg je eruit. Die discussie hoef je niet nog een keer te voeren bij elk nieuw geval.

Daarnaast waren er bij Taida nog wat verzwarende elementen. Zo was zij een nette, knappe ( ) VWO-scholiere, die binnen korte tijd haar diploma zou behalen. Hirsi Ali daarentegen zou toch al weggaan, voor haar is het dus minder erg. Daarnaast is ze niet bij iedereen even geliefd, en dat is toch wel iets dat je nodig hebt om medelijden op te roepen.

Tot slot is Ayaan een politica die zich heeft aangesloten bij de VVD. Dat is de partij die binnen de regering het hardst is gekant tegen asielzoekers, en een harde lijn tegen hen voorstaat. Als aanhanger van die ideologie ben je de laatste die medelij verdient wanneer je er zelf door wordt getroffen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:03
Verwijderd
Verdonk molenaar!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:13
Welgemeend
Welgemeend is offline
Verdonk dr uit, ze liegt alles bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 14:41
Verwijderd
Ik ben het met Gerrit Zalm eens;
Het is een volkomen wettelijk gerechtvaardigde oplossing
Het is alleen raar dat de IND opeens een procedure van normaal weken/maanden nu binnen 48 uur afgerond kan hebben...

Ow ik vind het voor Hirsi Ali wel lullig btw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 14:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-05-2006 @ 14:03 :
Verdonk molenaar!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 15:09
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-05-2006 @ 14:03 :
Verdonk molenaar!
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:05
Eric Berger
Eric Berger is offline
Heeft iedereen hier nou zoveel moeite met het juist opnemen van feiten? In de Metro van vanochtend las ik ook veel brieven van dat soort mensen: ze willen wel meepraten, maar weten niet waarover het gaat. verdedigen Verdonk omdat ze haar werk goed heeft gedaan, maar weten blijkbaar van toeten noch blazen. Hebben jullie niet T_ID's post gelezen? Over statenloosheid? Verdonk heeft in het debat toegegeven niet overlegd te hebben met de Somalische autoriteiten. Dus is het niet zeker of Hirsi Ali de Somalische nationaliteit heeft. Dus als dat niet zo is, zou ze bij het intrekken van haar nederlandse paspoort statenloos worden en dat mag dus niet. Dus blijkt wel dat Verdonk's onderzoek onvolledig was -vind je het gek, binnen 48 uur?- en de kamer terecht om diepgaander onderzoek vraagt. En nu moet dat gezeur over 'vriendjespolitiek' en 'linkse kerk' maar eens afgelopen zijn.

Bovendien was Verdonk echt verwarrend en absoluut niet 'standvastig' of 'recht door zee' in het debat. Eerst hield ze vol dat Hirsi Ali nooit de Nederlandse nationaliteit heeft gehad. daarna vertelt ze weer dat ze Nederlandse blijft tot over 6 weken, als Hirsi Ali bezwaar heeft gemaakt. Dat staat absoluut haaks op elkaar en verwarde en irriteerde de meerderheid der Kamerleden terecht. Misschien hadden meer mensen het debat tot kwart voor 3 's nachts moeten volgen?

Oh ja, ze mogen allebei vertrekken van mij.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Eric Berger schreef op 18-05-2006 @ 17:05 :
Dus blijkt wel dat Verdonk's onderzoek onvolledig was -vind je het gek, binnen 48 uur?
Ik gok zo dat er met het gemiddelde onderzoek minder tijd gemoeid is, alleen uitgestrekt over een veel groter tijdsbestek....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:18
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Leuke aflevering trouwens vandaag van Zembla.

ZEMBLA onderzocht wat het beleid van minister Verdonk in de praktijk tot nu toe betekent en feitelijk heeft opgeleverd. Aan de hand van uitspraken van Verdonk zijn tien stellingen geformuleerd. Zowel op het gebied van Vreemdelingenzaken als Integratie ging ZEMBLA na wat er van Verdonks doelstellingen terecht is gekomen. Doet zij echt wat ze zegt?

De Nationale Ombudsman, Alex Brenninkmeijer, maakt vandaag in ZEMBLA bekend dat hij deze week een onderzoek is gestart naar de manier waarop de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) uitgeprocedeerde asielzoekers presenteert aan vertegenwoordigers van het land van herkomst. Er zijn namelijk, na de Congo- en Syrië- affaire, opnieuw klachten binnengekomen bij de Nationale Ombudsman. Brenninkmeijer wil de betrokken ambtenaren aan Nederlandse kant onder ede horen. Hij vindt duidelijk niet dat Verdonk zich aan haar afspraken houdt. Bovendien heeft hij gegronde redenen om te twijfelen aan haar zorgvuldigheid.

De vice-president van de Amsterdamse rechtbank, Willem van Bennekom, stelt in ZEMBLA dat door de fixatie van Verdonk op regels, de rol van de asielrechter wordt uitgehold: ‘Als wij in het asielrecht zijn afgegleden naar een situatie waarin de rechtsbescherming niet meer voorop staat, maar eigenlijk vooral het belang is: zijn de regels goed nageleefd, dan heb ik het idee dat de rechter zijn kerntaak zo verwaarloost dat je daar op de lange termijn niet mee uit de voeten kan.’

Binnekort de online uitzending. Hij is nog niet op uitzendinggemist.nl
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 09:28
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
verdonk zou ik niet missen (hee.. hirsi magan ook niet)
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 12:51
leonievanbriene
leonievanbriene is offline
ik vind het wel zo schijnheilig van de politiek.
je had laats zon meisje die havo deed en die moest weg omdat ze gelogen had. en nu is het eens een vriendinnetje van de politiek en roept iedereen er schande van dat hirsi zo hard word aangepakt.

dit lijkt mij een duidelijk gevalletje van meten met 2 maten
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik kan me de uitzendingen van 26.000 gezichten nog herinneren.

Allemaal mensen die logen alsof het gedrukt stond, maar daar werd niet om gemaald.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:01
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
leonievanbriene schreef op 19-05-2006 @ 13:51 :
ik vind het wel zo schijnheilig van de politiek.
je had laats zon meisje die havo deed en die moest weg omdat ze gelogen had. en nu is het eens een vriendinnetje van de politiek en roept iedereen er schande van dat hirsi zo hard word aangepakt.

dit lijkt mij een duidelijk gevalletje van meten met 2 maten
Ten eerste ze deed vwo 6
Ten tweede jij meet ook met 2 maten. Taida had geen nationaliteit.

Niettemin Hirsi Magan moet ook weg. Er zijn zat personen uitgezet vanwege valse gegevens.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:04
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
juno schreef op 19-05-2006 @ 14:00 :
Ik kan me de uitzendingen van 26.000 gezichten nog herinneren.

Allemaal mensen die logen alsof het gedrukt stond, maar daar werd niet om gemaald.
Zie Zembla uitzending. Van die 26000 zijn er ongeveer 4000 daadwerkelijk uitgezet. De rest heeft of een pardon gekregen of is met onbekende bestemming (nederland) vertrokken etc etc.

Dat Verdonk recht doorzee is lijkt me stug.



Klik (klein beetje geduld)
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:11
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Van de 26000 asielzoekers zijn er 17000 behandeld.

8000 hiervan hebben een vergunning gekregen.
3500 mensen hebben echt nederland verlaten.
6000 mensen is met onbekende bestemming vertrokken. Ze zwerven door Nederland en worden opgevangen door gemeentes.

Dat Verdonkie rechtlijnig is, is een misvatting.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-05-2006 @ 14:11 :
Dat Verdonkie rechtlijnig is, is een misvatting.
Dat zou gelden als van die 26.000 gevallen nog niets behandeld was my dear.

Dat er 6000 vertrokken zijn met onbekende bestemming zal overigens voor een deel zijn omdat het niet acceptabel wordt geacht om mensen zodra ze hun asielprocedure verliezen te arresteren en vast te houden tot de daadwerkelijke uitzetting. Het is een beetje het een of het ander, of vasthouden (wat wel erg rigide is) of een deel van de mensen die als illegaal gaat leven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 14:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hey, mis ik nou wat reacties?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 14:50
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2006 @ 14:38 :
Dat zou gelden als van die 26.000 gevallen nog niets behandeld was my dear.

Dat er 6000 vertrokken zijn met onbekende bestemming zal overigens voor een deel zijn omdat het niet acceptabel wordt geacht om mensen zodra ze hun asielprocedure verliezen te arresteren en vast te houden tot de daadwerkelijke uitzetting. Het is een beetje het een of het ander, of vasthouden (wat wel erg rigide is) of een deel van de mensen die als illegaal gaat leven.
Ehm verdonk beweerdde dat ze nooit mensen op straat zou zetten. Zie zembla aflevering. En wat blijkt? 6000 mensen op straat.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 14:51
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-05-2006 @ 15:05 :
Hey, mis ik nou wat reacties?
Dat dacht ik ook al. Iemand is flink bezig met modereren.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 17:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-05-2006 @ 15:50 :
Ehm verdonk beweerdde dat ze nooit mensen op straat zou zetten. Zie zembla aflevering. En wat blijkt? 6000 mensen op straat.
Jaja, Zembla. Elsevier was vernietigend over hun reportage, blijkt dat ze essentiële feiten in het verweer van Hirsi Ali doelbewust hebben verzwegen om de reportage zo tendentieus mogelijk te kunnen maken.

Oud nieuws dat deels onjuist is vergaard volgens nauwelijks betrouwbare methoden, nee, deze rel heeft de geloofwaardigheid van Zembla een forse klap bezorgd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 21:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Verdonk eruit, omdat ik vind dat zij de wetten gebruikt zoals het haar uitkomt. Ook vind ik dat zij de wetten op een onmenselijke manier toepast en dingen beslist op haar eigen houtje, zonder overleg. Ook liegt ze dat ze het niet wist van Ali. Het is namelijk bijna onmogelijk dat ze het niet wist.

Hirsi Ali mag blijven, omdat ik vind dat in zulke gevallen men moet beslissen zodra het bekend word. Niet een aantal jaar wachten en dan opeens ja we gooien je er nu uit. Hij moet gelijk nadat het bekend word een proces over komen en niet na jaren.


Ook moeten er een paar wetten bij komen:
1. Het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit onder een valse naam indien je echte naam jezelf of je familie in gevaar kan brengen.
2. Een wet van uitstelling: Indien iemand het land moet verlaten, kan hij of zij uitstel vragen als er bijzondere omstandigheden zijn. Zoals het afmaken van school, geld bij elkaar krijgen voor een huis in je thuis land etc. u
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:07
Verwijderd
Nu zei Verdonk in het VVD-debat dat ze 'zeker weet' dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit terugkrijgt. Wat een geloofwaardigheid weer, zelfs voor de maatstaven van Verdonk is deze hele schijnvertoning tenenkrommend.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:09
Verwijderd
Inderdaad, terug naar haar eigen land, die Verdonk. Mars dus, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-05-2006 @ 23:07 :
Nu zei Verdonk in het VVD-debat dat ze 'zeker weet' dat Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit terugkrijgt.
Als Verdonk de uitkomst van de hernieuwde naturalisatieprocedure voorspelt (die de motie Van Beek haar oplegde) dan is het wéér niet goed.

Doen Verdonk's critici een wedstrijdje om het vermeende zigzaggen dat ze haar verwijten zelf te evenaren?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-05-2006 @ 23:09 :
Inderdaad, terug naar haar eigen land, die Verdonk. Mars dus, ofzo?
Dat verklaart haar kilte.

Kon je politici die hun ambt misbruiken maar naar texel toesturen, netzoals vroeger .
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2006 @ 23:37 :
Als Verdonk de uitkomst van de hernieuwde naturalisatieprocedure voorspelt (die de motie Van Beek haar oplegde) dan is het wéér niet goed.
Maar liegen was toch "exit", no matter what?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 23:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-05-2006 @ 00:05 :
Maar liegen was toch "exit", no matter what?
Niemand heeft iets gezegd over hernieuwde procedures op basis van ware gegevens. De motie Van Beek dwingt Verdonk verder dat aan te nemen en z.s.m af te handelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 07:12
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-05-2006 @ 23:09 :
Inderdaad, terug naar haar eigen land, die Verdonk. Mars dus, ofzo?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 10:25
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2006 @ 00:58 :
Niemand heeft iets gezegd over hernieuwde procedures op basis van ware gegevens. De motie Van Beek dwingt Verdonk verder dat aan te nemen en z.s.m af te handelen.
De vraag blijft, waarom krijgt Hirsi Ali die mogelijkheid nu wél in de schoot geworpen en is dat voorheen nooit gedaan? Je kunt lullen wat je wil, maar dat riekt echt naar vriendjespolitiek en dat lijkt me vooral in dit soort gevallen hoogst onwenselijk. Je moet blijkbaar "belangrijke" mensen kennen om binnen dit vreemdelingenbeleid wel een menswaardige behandeling te krijgen. Er zijn Hirsi Ali velen voorgegaan die voor minder definitief het land uit zijn gezet, die hadden niet de mogelijkheid zich zo uitgebreid en openbaar te verdedigen.

Begrijp me niet verkeerd, Hirsi Ali hoeft van mij écht het land niet uit (al zou ik er niet rouwig om zijn, maar dat zijn puur subjectieve gedachten), maar nu ineens in den lijve ondervonden wordt wat dit beleid dan wel niet tot gevolg kan hebben, begint de VVD zich wel érg ongeloofwaardig te maken.

Agreed, blijkbaar is er ergens een noodzaak gegroeid voor een streng en uiterst selectief vreemdelingenbeleid (niet bij mij, maar "in de samenleving"), ik ben echter, inmiddels drie jaar later, nog steeds van mening dat dit geen menswaardig beleid is. Nu hoopte ik dat deze hele situatie dat ook eens grootschalig zou doen blijken en nou lijkt er toch weer een uitzonderingsgevalletje van gemaakt te zijn, ook al zijn er hier en daar teugels gevierd rond de verblijfsvergunningen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-05-2006 @ 23:09 :
Inderdaad, terug naar haar eigen land, die Verdonk. Mars dus, ofzo?
Nee, naar Blanck Dietschland, samen met een aantal andere forummers hier
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2006 @ 11:29 :
Nee, naar Blanck Dietschland, samen met een aantal andere forummers hier
Hehehe.

Ik weet niet of-ie al gelpaatst is..

'Hofstadgroep' brengt bloemen bij Vara

Uitgegeven: 19 mei 2006 20:05
Laatst gewijzigd: 19 mei 2006 20:28


AMSTERDAM - Een aantal jonge mannen heeft donderdagmiddag bloemen bezorgd bij de Vara om de omroep te bedanken voor de uitzending van Zembla vorige week over Hirsi Ali. Op het kaartje bij de bloemen stond 'groetjes, de 'Hofstadgroep'. Een woordvoerster van de politie bevestigde vrijdag een bericht hierover op de website van de Volkskrant.

Volgens de Volkskrant was Jermaine W. een van de mannen die de bloemen aanbood. Een zegsvrouw van de politie benadrukt dat er geen sprake was van een bedreigende situatie. "De jonge mannen hebben geen strafbaar feit begaan."


Hirsi Ali

Het Openbaar Ministerie klaagde Jermaine W. eerder dit jaar aan voor het onmogelijk maken van het werk van Hirsi Ali. Hij zou een moordaanslag op de politica hebben voorbereid. De rechtbank sprak hem in maart vrij.

De Volkskrant schrijft dat de mannen naast bloemen ook Marokkaanse koekjes en chocolade en hun naam en telefoonnummer achter hebben gelaten. De Vara heeft nog niet op het voorval gereageerd.

http://www.nu.nl/news/736438/10/%27H..._bij_Vara.html

Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-05-2006 @ 11:25 :
De vraag blijft, waarom krijgt Hirsi Ali die mogelijkheid nu wél in de schoot geworpen en is dat voorheen nooit gedaan?
Ik denk dat iedereen (behalve misschien Mohamed Rabbea die zichzelf vanmorgen met een column die de plank volledig missloeg voor gek zette) dik tevreden was met de situatie zoals die was.

En tja, als niemand haar achteraf het Nederlandersschap nog wil ontnemen, dan is er ook geen reden voor een 2e procedure.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:13
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
bootz schreef op 17-05-2006 @ 12:58 :
Hirsi Ali moet weg, Verdonk mag blijven, ze volgt nu gewoon de regels, hoewel ze idd eerder had moeten ingrijpen.
Eens
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2006 @ 13:04 :
Ik denk dat iedereen (behalve misschien Mohamed Rabbea die zichzelf vanmorgen met een column die de plank volledig missloeg voor gek zette) dik tevreden was met de situatie zoals die was.

En tja, als niemand haar achteraf het Nederlandersschap nog wil ontnemen, dan is er ook geen reden voor een 2e procedure.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.