Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 20:47
thegast
thegast is offline
Hallo,

Ik zal de situatie duidelijk en kort uitleggen.
Je bent op stap, iemand zoekt ruzie met een ''vriend'' van je (je bent met 3 man totaal). Jij komt op voor je vriend. Omdat jij je mond open trekt komen ze naar jou toe.
Even later komen ze achter je aan en willen ze vechten.

Wat blijkt, je 2 vrienden doen niks en staan toe te kijken hoe jij een tramp krijgt en weg moet rennen.

Kun je dit nog vrienden noemen? Ik zou een weekje weggaan met ze,maar ben aan het denken om dit af te zeggen. Ik sta voor hun klaar ,no matter what,en kom voor ze op. Maar vervolgens laten me ze zo hard vallen door mij niet te helpen.

Moet ik dit maar accepteren en vrolijk doen of er niks is gebeurd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2011, 21:40
Kesa
Kesa is offline
Dat je er geen lekker gevoel aan over hebt gehouden laat al zien dat je je 'vrienden' niet als vrienden meer ziet na het voorval. Wanneer ik me bedreigd zou voelen en aangevallen zou worden terwijl ik met vrienden op pad ben en zij zouden mij ook niet helpen, zou ik ook het gevoel hebben dat ze me laten vallen.

Je kunt het ook kijken van de andere kant: je vrienden wilden zelf niets overkomen en zochten zelf 'veiligheid'. Als het erop aan komt kan ik me voorstellen dat ze eerst in eigen belang handelen en dan pas kijken of er een mogelijkheid is om in te grijpen en voor je op te komen.

Ik ken de situatie verder niet en kan de afweging niet maken of ze 'veiligheid' zochten of dat ze je als vriend hebben laten vallen. Die afweging kun je zelf het beste maken. Heb het er eventueel met de personen over, al kan ik me indenken dat je na de trap die je hebt gekregen geen trek meer hebt om nog op te trekken met 'vrienden' die je als het erop aan komt laten vallen. Als jij het voorval ernstig genoeg vindt, zou ik de vakantie afzeggen als ik jouw was. Wie weet wat daar voorvalt waarna jij er weer alleen voor staat.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 07:07
Verwijderd
Ik ben het eens met Kesa! En verder verplaats ik deze naar Liefde & Relatie, want daar vind ik 'm beter passen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 09:33
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Die gast waar jij voor op kwam deed ook niks? Ze kunnen natuurlijk gewoon de grootste pussies zijn die je kunt tegenkomen, maar degene waar jij voor opkwam moest zich zowiezo ermee bemoeien.
Die ander zal wel gewoon afwachten of bang zijn of zoiets.
Ik weet niet.. Wat denk je te zullen doen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 09:40
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Heb het er nog eens met ze over buiten het uitgaan om. Ik kan me voorstellen dat als je uitgaat en je wat hebt gedronken, de wereld niet helemaal hetzelfde is als overdag. Ik wil jullie verder niet beoordelen, maar de meeste ruzietjes die ik zie bij het uitgaan zijn toch een beetje van die dronken ruzietjes, waar je, als je nuchter was geweest, heel anders op de situatie zou reageren.

Misschien konden jouw vrienden op dat moment de situatie niet helemaal goed meer inschatten of zagen ze dingen gewoon anders dan jij.

Ik zou me zelf ook niet fijn voelen als ik dit zou meemaken, maar ik zou er eerst wel even met hun over praten voordat je een vakantie af gaat zeggen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 15:09
thegast
thegast is offline
De vriend waar het uiteindelijk om ging deed ook niks. Het zijn geen vechtersbazen,maar als ze ooit eerst zeggen dat ze klaar staan als er iets gebeurd, en dat dan dus niet doen... Had dan gezegd dat je nooit vecht, dan had ik mijn vriend ook gewoon laten uitschelden door degene wat ruzie zocht.
Die vriend vond het eerder vervelend dat ik erop inging,dan dat die jongen hem uitschold. Dat was hij wel gewend vertelde hij.
Maargoed,ik vond het dus niet normaal om zomaar uitgescholden te worden,vandaar dat ik reageerde en als gevolg ik daarna alle aandacht kreeg van de mensen die ruzie zochten.

En hun eigen veiligheid.. Tjah, ze waren met 3 man,die ruzie zochten,dus dan was het 3 tegen 3 geweest.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 15:14
Verwijderd
Nou, die vriend heeft wel een beetje gelijk, hoor. Je moet ook niet reageren op dat soort onzin, want daar maak je het doorgaans alleen maar erger mee. Consider the source.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 15:26
thegast
thegast is offline
Citaat:
Nou, die vriend heeft wel een beetje gelijk, hoor. Je moet ook niet reageren op dat soort onzin, want daar maak je het doorgaans alleen maar erger mee. Consider the source.
Dan is het einde zoek als je je maar laat uitschelden. Maargoed, blijkbaar is het normaal dat je je laat uitschelden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Dan is het einde zoek als je je maar laat uitschelden. Maargoed, blijkbaar is het normaal dat je je laat uitschelden
Ach, denk toch even na. Als één of andere idioot mij gaat uitschelden, dan denk ik bij mezelf: "Whatever." en dan loop ik door.

Dat soort mensen zijn mijn aandacht verder niet waard en ik vertik het om me te verlagen naar tot niveau.

"Don't argue with idiots: They'll drag you down to their level and beat you with experience."
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:43
thegast
thegast is offline
Citaat:
Ach, denk toch even na. Als één of andere idioot mij gaat uitschelden, dan denk ik bij mezelf: "Whatever." en dan loop ik door.

Dat soort mensen zijn mijn aandacht verder niet waard en ik vertik het om me te verlagen naar tot niveau.

"Don't argue with idiots: They'll drag you down to their level and beat you with experience."
In de mannenwereld werkt dit anders.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:53
Verwijderd
Citaat:
In de mannenwereld werkt dit anders.
Er is nogal een verschil tussen intelligente, volwassen mannen en kleine, driftige jongetjes die hun "eer" willen beschermen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:54
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
In de mannenwereld werkt dit anders.
Ja, misschien in de (wat kinderachtige) 'had je wat? vechten?' zin.
Is echt niet altijd zo hoor .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Er is nogal een verschil tussen intelligente, volwassen mannen en kleine, driftige jongetjes die hun "eer" willen beschermen.
Dat natuurlijk.

Maar als ze jou als eerste een trap verkopen lijkt het me wel wenselijk dat je inderdaad vrienden hebt die dan te hulp schieten als het uit de hand loopt. Wellicht kan je hen zelf vragen wat door hun hoofd ging?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 20:29
Verwijderd
Citaat:
In de mannenwereld werkt dit anders.
nee.

Ik vermijd confrontaties ook. Wat kan het mij schelen dat een of andere lowlife mij uitscheldt? Blijkbaar weet zo'n figuur niet beter. En ik ga hem niet opvoeden. Dat kost moeite. En die heb ik voor een of ander etterbakje niet over.
De meeste van mijn vrienden proberen confrontaties te vermijden.

Pas als het echt niet anders kan, en ook alleen maar wanneer ikzelf (of een vriend) fysiek aangevallen word, grijp ik in. Maar ook echt alleen maar in het uiterste geval, als er echt geen andere mogelijkheden meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 21:22
thegast
thegast is offline
Nouja, dan had ik het moeten negeren. Maar dat betekent niet dat ze me dan maar alleen moeten laten tegenover degene die ruzie zocht.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 21:20
xXmathXx
xXmathXx is offline
als mijn vrienden niks hadden gedaan, zou ik ze niet meer als vertrouwelijke vrienden zien maar meer als vage kenissen. naar mijn mening is het, als een vriend van je ruzie/ gevecht heeft ofzo dat je hem dan helpt, wel zo logisch, anders ben je geen goede vriend voor die ander.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 21:56
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nouja, dan had ik het moeten negeren. Maar dat betekent niet dat ze me dan maar alleen moeten laten tegenover degene die ruzie zocht.
Het is natuurlijk wel goed dat jij het niet normaal vindt dat zoiets gebeurd.
Je had alleen misschien beter in moeten schatten of je 'vriend' er echt zo veel problemen mee had dat het nodig was om in te grijpen. Soms zijn mensen die aangeschoten/dronken zijn (aangezien het bij het uitgaan was) sneller opzoek naar ruzie dan normaal. Dit valt makkelijk te voorkomen door er niet op in te gaan en gewoon ergens anders te gaan staan/dansen/wtvr. Als hij niet uit zichzelf wegliep had je hem natuurlijk op zn schouder kunnen kloppen zo van 'we gaan ff ergens anders staan' en gewoon met hem meelopen naar een stukje verderop.

Als hij het wel echt vervelend vindt en het heel erg wordt is het natuurlijk helemaal top dat je ingegrepen hebt. Dan is het wel heel vervelend om er later achter te komen dat je 'vrienden' er niet voor je blijken te zijn. Nu heb je in dit geval wel wat over ze geleerd en over wat voor top vrienden het nou wel of niet zijn. Ik ben het met je eens dat zodra één van jullie echt in de problemen komt de rest moet helpen, no matter what.

Als ik jou was zou ik er met ze over praten dat je het niet zo tof vond van ze dat je niet geholpen werd toen het wel serieus werd (terwijl jij wel hielp toen het kennelijk nog niet heel serieus was). Dat jezelf eerst 'veilig' stellen is natuurlijk heel leuk en aardig, maar als ze echte vrienden zijn, vinden ze jouw 'veiligheid' ook belangrijk en wel belangrijk genoeg om daarvoor te zien dat ze in moeten grijpen zodat niemand ergens last van heeft.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 22:25
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Of je gaat niet bij het minste of geringste ruzie zitten zoeken, dan gaan ze ook niet achter je aan...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2011, 00:17
Grey Night
Grey Night is offline
Citaat:
Hallo,

Ik zal de situatie duidelijk en kort uitleggen.
Je bent op stap, iemand zoekt ruzie met een ''vriend'' van je (je bent met 3 man totaal). Jij komt op voor je vriend. Omdat jij je mond open trekt komen ze naar jou toe.
Even later komen ze achter je aan en willen ze vechten.

Wat blijkt, je 2 vrienden doen niks en staan toe te kijken hoe jij een tramp krijgt en weg moet rennen.

Kun je dit nog vrienden noemen? Ik zou een weekje weggaan met ze,maar ben aan het denken om dit af te zeggen. Ik sta voor hun klaar ,no matter what,en kom voor ze op. Maar vervolgens laten me ze zo hard vallen door mij niet te helpen.

Moet ik dit maar accepteren en vrolijk doen of er niks is gebeurd?
Dit heb ik ook (een aantal keer) gehad. Het zijn waarschijnlijk nog steeds je vrienden, alleen er is gewoon een verschil tussen hoe mensen reageren. Ik zou ook kosten wat het kost voor mn vrienden opkomen, maar weet vrij zeker dat ze dit niet altijd voor mij zullen doen. Misschien heeft het ook met lef te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 11:31
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Tja, ik zou ook niet ingrijpen gewoon omdat je zelf om klappen bent gaan vragen. Als er nou zomaar opeens iemand je zou gaan slaan, ja dan help ik wel. Maar als je er zelf om gaat vragen en het uit gaat lokken... Dan zoek je het ook maar zelf uit. Ik ga mezelf niet in gevaar brengen omdat een vriend van me zo graag klappen wil uitdelen of niet weet op welk moment hij z'n mond dicht moet houden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:23
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Tja, ik zou ook niet ingrijpen gewoon omdat je zelf om klappen bent gaan vragen. Als er nou zomaar opeens iemand je zou gaan slaan, ja dan help ik wel. Maar als je er zelf om gaat vragen en het uit gaat lokken... Dan zoek je het ook maar zelf uit. Ik ga mezelf niet in gevaar brengen omdat een vriend van me zo graag klappen wil uitdelen of niet weet op welk moment hij z'n mond dicht moet houden.
Die anderen lokten het uit, hij probeerde het te voorkomen, maar werd zelf slachtoffer.
Tenminste zo lees ik dit verhaal.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Die anderen lokten het uit, hij probeerde het te voorkomen, maar werd zelf slachtoffer.
Tenminste zo lees ik dit verhaal.
Nee, hij probeerde het niet te voorkomen; hij maakte het erger. Als hij zijn puberige "trots" had ingeslikt en gewoon door was gelopen, was er niets aan het handje geweest.

Op dat soort trieste lui moet je niet reageren.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 17:24
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nee, hij probeerde het niet te voorkomen; hij maakte het erger. Als hij zijn puberige "trots" had ingeslikt en gewoon door was gelopen, was er niets aan het handje geweest.

Op dat soort trieste lui moet je niet reageren.
Mee eens, maar ik vind wel dat hij opkwam voor zijn vriend. Dat heeft niks te maken met ruzie zoeken, meer met zijn vriend helpen op het moment dat hij denkt dat dat nodig is. Dat dat daarna niet nodig bleek te zijn is dan jammer
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Mee eens, maar ik vind wel dat hij opkwam voor zijn vriend. Dat heeft niks te maken met ruzie zoeken, meer met zijn vriend helpen op het moment dat hij denkt dat dat nodig is. Dat dat daarna niet nodig bleek te zijn is dan jammer
Ja, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Mijn vrienden hebben echt geen "hulp" nodig wanneer één of ander kutventje ze begint uit te schelden. Die negeren het gewoon.

Sticks and stones, right?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 00:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mee eens, maar ik vind wel dat hij opkwam voor zijn vriend. Dat heeft niks te maken met ruzie zoeken, meer met zijn vriend helpen op het moment dat hij denkt dat dat nodig is. Dat dat daarna niet nodig bleek te zijn is dan jammer
Tuurlijk heeft dat te maken met ruzie zoeken, als een stel paupers met jou ruzie aan het zoeken zijn moet je niet de situatie zo uit de hand laten lopen, maar het negeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2011, 10:42
Verwijderd
Dat heeft niets te maken met ruzie zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 21:13
thegast
thegast is offline
Citaat:
Of je gaat niet bij het minste of geringste ruzie zitten zoeken, dan gaan ze ook niet achter je aan...
Ruzie zoeken?
Is een reactie als ''Kun je wel normaal doen?'' al ruzie zoeken?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 03:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ruzie zoeken?
Is een reactie als ''Kun je wel normaal doen?'' al ruzie zoeken?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 09:56
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ruzie zoeken?
Is een reactie als ''Kun je wel normaal doen?'' al ruzie zoeken?
Ja, je moet zelf normaal doen en gewoon doorlopen. Je weet dat die mensen hebben gedronken en waar ze op uit zijn en je geeft ze precies wat ze willen als je zo reageert. Houd je mond en voorkom ruzie.

Weet je wat grappig is? Als jij een vriend van me was en je zou op die manier voor me "opkomen" zou ik me gaan afvragen of je wel een echte vriend bent. Een beetje vriend zorgt er niet voor dat de problemen groter worden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Als jij een vriend van me was en je zou op die manier voor me "opkomen" zou ik me gaan afvragen of je wel een echte vriend bent. Een beetje vriend zorgt er niet voor dat de problemen groter worden.


En als je op je bek getimmerd wordt sla je ook niet terug zeker? Je maakt de aanvaller er immers alleen maar bozer mee :')

Laatst gewijzigd op 30-06-2011 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
[afbeelding]


En als je op je bek getimmerd wordt sla je ook niet terug zeker? Je maakt de aanvaller er immers alleen maar bozer mee :')
Ik niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:23
Verwijderd
Agressieveling!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 17:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet regelmatig op mijn bek getimmerd word. De laatste keer dat het gebeurde, had die jongeman een bus pepperspray in zijn hand, dus leek het me niet geschikt om hem terug te gaan meppen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 23:10
Grey Night
Grey Night is offline
owww dat is pas sneu... als je de pepperspray van je vriendin mee hebt... Dan hoef je hem niet meer te slaan, hij is al inelkaargemept door schaamte
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 14:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
[afbeelding]


En als je op je bek getimmerd wordt sla je ook niet terug zeker? Je maakt de aanvaller er immers alleen maar bozer mee :')
Dat is toch heel iets anders? Dan wordt je al aangevallen en is negeren en doorlopen niet echt meer mogelijk. Dan moet je jezelf beschermen. Maar als een groepje jongens dingen staan te roepen en je gaat daar op in terwijl je weet dat die jongens alleen maar ruzie willen dan heb je zelf de problemen groter gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 16:46
Verwijderd
Nee, dan maak je het probleem kleiner.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2011, 23:21
Grey Night
Grey Night is offline
Ik reageer zelf ook sneller op iets waar mijn vrienden liever niet op reageren. Als ik dan zou reageren zou ik dat zelf gerechtmatigd vinden (anders zou ik het niet doen). ZEKER als het één van mijn vrienden betreft waar ik dan voor op zou komen. Als de situatie dan zo wordt dat die gasten naar mij toe zouden komen om te vechten verwacht ik dus ECHT wel dat mijn vrienden me zullen helpen. Als ze dat niet doen loop niet ik alleen een deuk op, maar de relatie tussen mij en die vrienden ook. Ze zijn dan nog wel mn vrienden, maar je weet gelijk wel dat ze nooit echt voor je klaar staan.

Ik zie hier ook veel reacties van 'Negeren en doorlopen' maar wat los je daar mee op? dat er nog meer mensen rondlopen die je zomaar uitschelden? Persoonlijk kan ik er dus niet tegen en treed ik er (meestal) tegenop
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 05:44
Verwijderd
Dan ben jij een keiharde vechtersbaas. Respect.
Ik kies ervoor om dingen niet te laten escaleren. En dus zielige baasjes die sociaal achterlopen, gewoon te negeren.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 09:04
Verwijderd
Citaat:
gerechtmatigd
Ik zie hier ook veel reacties van 'Negeren en doorlopen' maar wat los je daar mee op? dat er nog meer mensen rondlopen die je zomaar uitschelden? Persoonlijk kan ik er dus niet tegen en treed ik er (meestal) tegenop
Over het eerste: Is gerechtmatigd eigenlijk wel een woord?

Over het tweede: Wat een slappe lul ben jij zeg. Wat los je er mee op om meteen te slaan? Want dat maak ik uit je post op en vind ik heel erg stom, echt heel erg stom. Ik hoop altijd dat ze figuren als jou (jij?) ngo een keer flink op hun gezicht tikken of een nachtje in de cel zetten voor mishandeling, misschien leer je het dan af. Er is geen betere manier om pesters op te laten houden door ze te negeren dan wel een grote mond (maar wees dan wel zeker dat jij hen verbaal aan kunt, anders sla je alsnog een modderfiguur) terug te geven.

Het is echt niet zo dat ik me voor de lol uit laat schelden, maar waarom zou ik in godsnaam energie stoppen in mensen die het blijkbaar nodig vinden om meteen hun oordeel over mij klaar te hebben en dat lluidkeels te verkondigen zonder dat ze mij eerst leren kennen? Daar heb ik toch helemaal geen zin in? Dat is hun tekortkoming, niet die van mij. Als zij vinden dat ze dat zo moeten doen is dat prima, dan schelden ze maar, maar zolang ze blijven schelden/met achterlijke vragen/opmerkingen/whatever blijven komen en dat neit nader kunnen toelichten in een normaal gesprek, ga ik daar geen energie in stoppen. Nog niet misschien.

En eigenlijk verwacht ik hetzelfde van mijn vrienden. Zolang ik niet laat merken dat ik behoefte heb aan hun steun, kan ik het goed zelf af. Ik heb ooit een keer in een situatie gezeten waarbij bijna geslagen werd. Een groepje jongens waren een vriend van mij flink aan het uitlokken en wilde graag dat hij hen ging slaan, daar vroegen ze letterlijk om. Met z'n 3en hebben we toen mijn vriend min of meer aan de kant gehouden en op hem ingepraat dat hij zich vooral niet moest laten opjagen. Dit deed hij ook niet en hij kon er wel om lachen. Geen van mijn vrienden heeft toen een vinger uitgestoken naar dat groepje jongens, er werd alleen maar boos en minachtend gekeken naar hen. Uiteindelijk zijn zij de discotheek uitgezet en kregen wij een compliment voor het feit dat we zo rustig bleven, als groep zijnde.

Laatst gewijzigd op 06-07-2011 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 12:29
Grey Night
Grey Night is offline
Citaat:
Er is geen betere manier om pesters op te laten houden door ze te negeren dan wel een grote mond (maar wees dan wel zeker dat jij hen verbaal aan kunt, anders sla je alsnog een modderfiguur) terug te geven.

En eigenlijk verwacht ik hetzelfde van mijn vrienden. Zolang ik niet laat merken dat ik behoefte heb aan hun steun, kan ik het goed zelf af. Ik heb ooit een keer in een situatie gezeten waarbij bijna geslagen werd. Een groepje jongens waren een vriend van mij flink aan het uitlokken en wilde graag dat hij hen ging slaan, daar vroegen ze letterlijk om. Met z'n 3en hebben we toen mijn vriend min of meer aan de kant gehouden en op hem ingepraat dat hij zich vooral niet moest laten opjagen. Dit deed hij ook niet en hij kon er wel om lachen. Geen van mijn vrienden heeft toen een vinger uitgestoken naar dat groepje jongens, er werd alleen maar boos en minachtend gekeken naar hen. Uiteindelijk zijn zij de discotheek uitgezet en kregen wij een compliment voor het feit dat we zo rustig bleven, als groep zijnde.
Hier is de slappe lul weer
Dat je 'pesters' op kan laten houden door ze te negeren werkt soms heel goed, en soms heel erg niet. Maar waar het in deze situatie om gaat is dat er iemand wordt uitgescholden, dan komt iemand anders daar voor op (het was kennelijk erg, ik weet niet precies wat er gezegd is). Op dat moment ontstaat er een situatie waarin de ene 'groep' 1 van de mensen van de andere groep aanvalt. Deze wordt dan fysiek niet goed behandeld door de tegenpartij. Als er op dat moment geen reactie van je vrienden komt (naar het verhaal: ze hebben niet eens iets geprobeerd, dus ook niet een woordenwisseling aangegaan of zelfs maar diegene die dus terugpraatte (niet schold) een 'standje' gegeven) dan is dat in mijn ogen zeer sneu.

Ik zeg niet dat ik gelijk iemand helemaal inelkaar beuk als hij ook maar een vinger naar me uitsteekt. Ik vind het gewoon wel horen dat je kan reageren als er iets gebeurd.

Nog ten overvloede: De tegenpartij heeft in dit geval uitgelokt, de 'verdedigende partij' die zich volgens jou afzeidig zou hebben moeten houden (wat waarschijnlijk beter zou zijn geweest) is er op ingegaan (althans 1 van de personen). Geeft dat aan de aanvallende partij het recht om iemand dan te slaan/schoppen? Als dat zo is snap ik niet waarom de verdedigende partij dan nogsteeds maar alles moet negeren en doen alsof ze er niet bij horen.

Nog bedankt voor de verwensingen!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Wat een slappe lul ben jij zeg. Wat los je er mee op om meteen te slaan? Want dat maak ik uit je post op en vind ik heel erg stom, echt heel erg stom. Ik hoop altijd dat ze figuren als jou (jij?) ngo een keer flink op hun gezicht tikken of een nachtje in de cel zetten voor mishandeling, misschien leer je het dan af.
Meest domme en tegelijkertijd grappigste reactie die ik in tijden heb gelezen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:51
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zie hier ook veel reacties van 'Negeren en doorlopen' maar wat los je daar mee op? dat er nog meer mensen rondlopen die je zomaar uitschelden? Persoonlijk kan ik er dus niet tegen en treed ik er (meestal) tegenop
Dat je geen klap op je kanus of een mes tussen je ribben krijgt! Handig, vooral als je zoals ik eerst een jaar naar de sportschool moet voor je überhaupt iemand van je eigen geslacht aan kan.

Denk je trouwens echt dat mensen die ruzie zitten te zoeken daarmee ophouden als ze precies krijgen wat ze willen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:57
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
idd negeren en doorlopen. Maar als ik dat dan een keer niet doe en er komt 3 man op me af, verwacht ik eigenlijk wel dat mijn vrienden me redden
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
idd negeren en doorlopen. Maar als ik dat dan een keer niet doe en er komt 3 man op me af, verwacht ik eigenlijk wel dat mijn vrienden me redden
Daar komt het ook gewoon op neer, maar blijkbaar zien veel mensen de kans schoon om hun pacifistische moraal op te dringen op een situatie die daar helemaal niets mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Daar komt het ook gewoon op neer, maar blijkbaar zien veel mensen de kans schoon om hun pacifistische moraal op te dringen op een situatie die daar helemaal niets mee te maken heeft.
Gaat niet om moraal: als ik het moet opnemen tegen 3 man, dan vind ik dat niet leuk, zeker niet als ze het ook nog eens van messen moeten hebben. Bovendien is vechten nogal redelijk inspannend. Dat kost energie. En die stop ik liever in leuke dingen. En niet in low life, die erop uit zijn om andermans avond te vergallen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 20:55
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
het gaat niet om energie steken in die anderen, maar in je vriend die om wat voor reden dan ook in zo'n situatie terecht gekomen is. Dan denk je toch niet 'eigen schuld, zoek het maar uit'?

Laatst gewijzigd op 06-07-2011 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 21:33
Verwijderd
Ik zou hem er eenmalig wel uithalen...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 21:38
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
wat aardig van je
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Gaat niet om moraal: als ik het moet opnemen tegen 3 man, dan vind ik dat niet leuk, zeker niet als ze het ook nog eens van messen moeten hebben. Bovendien is vechten nogal redelijk inspannend. Dat kost energie. En die stop ik liever in leuke dingen. En niet in low life, die erop uit zijn om andermans avond te vergallen.
Daar geef ik je absoluut gelijk in. De situatie is ook niet heel uitgebreid beschreven door de TS dus conclusies kunnen lastig getrokken worden.

Maar voor zover ik het begrepen heb had de vriend van de TS al ruzie op het moment dat hij zich ermee bemoeide. Ik vind het dan niet vreemd om er even bij te gaan staan en dan hopelijk de situatie te 'ontmantelen' of in het ergste geval om aan te geven dat de jongen waar ze ruzie mee zoeken niet alleen is.

Ik neem voor het gemak even aan dat de TS niet met een roundhousekick de vriendinnen van de aggressors in hun bek heeft getrapt op het moment dat hij zag dat z'n vriend in nood zat. Dus ruzie zochten ze waarschijnlijk sowieso wel.

Ik snap niet zo goed waarom de TS meteen als hoofdschuldige wordt aangewezen terwijl hij, in mijn ogen, helemaal niets heeft gedaan om dat te verdienen. Als een vriend van mij op de een of andere manier verstrikt raakt zorg ik ook dat ik er bij ben. De enige reden waarom ik erbij ben is om dan te zorgen dat hij zonder kleerscheuren naar huis kan en hopelijk lukt dat zonder gestoei. Ik vecht namelijk ook liever niet en ik vermoed dat de TS ook geen liefhebber is.
Het is toch vrij normaal dat je dat doet voor een vriend? Nu geven mensen hem de schuld omdat hij per ongeluk iets deed wat die kakkerlakken boos maakte. De enige schuldigen zijn dan ook diezelfde kakkerlakken.

Laatst gewijzigd op 07-07-2011 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 22:53
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
+1 voor Reverend

Een gevalletje samen uit, samen thuis. Raakt een vriend in de problemen, dan zorg je hem daar hoe dan ook uit te halen. Bij voorkeur natuurlijk zonder ruzie, maar je vriend in de steek laten, omdat jij niet betrokken wilt raken bij een ruzie is wel heel zwakjes.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 17:31
Liefde & Relatie Vriend jaloers op mijn ex-vriend
lieve
17 27-04-2005 19:22
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Liefde & Relatie Vriendin+ vriendje
Verwijderd
23 26-06-2003 16:50
Liefde & Relatie Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal)
Xerxes
4 27-04-2003 17:48
Liefde & Relatie Wanneer iemand een vriend noemen...
Gothic
12 30-06-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.