Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2012
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september a.s.?
VVD 4 7.55%
PvdA 5 9.43%
PVV 5 9.43%
CDA 0 0%
SP 13 24.53%
D66 9 16.98%
GroenLinks 3 5.66%
ChristenUnie 2 3.77%
SGP 1 1.89%
Partij voor de Dieren 3 5.66%
DPK (voorheen OBP/groep Brinkman/TON) 0 0%
50PLUS 0 0%
Piratenpartij 0 0%
Andere partij, namelijk: 0 0%
Ik stem blanco 1 1.89%
Ik ga niet stemmen 3 5.66%
Ik weet het nog niet... 4 7.55%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2012, 21:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tot 12 september a.s. elke twee weken op Nieuws & Achtergronden een nieuwe poll om verschuivingen in kaart te brengen. Discussieer hier verder over politieke ontwikkelingen, jouw (voorlopige) keuze en vooral over mogelijke veranderingen in je keuze!

Als je nog niet mag stemmen, geef dan gerust aan waar je op zou willen stemmen!

Vorige topic
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Oud 21-08-2012, 03:51
Verwijderd
D66 is gewoon de bom mensen dus niet zielig doen!
Oud 21-08-2012, 11:58
Verwijderd
D66 zou ook mijn partij zijn als het een leider had.
Oud 21-08-2012, 13:52
Verwijderd
Citaat:
D66 is gewoon de bom mensen dus niet zielig doen!
Dit.
Oud 21-08-2012, 14:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ga je nu constant dat zinnetje herhalen of ga je ons ook nog proberen te overtuigen met een daadwerkelijk argument?
__________________
you're not my demographic
Oud 21-08-2012, 14:33
Verwijderd
Citaat:
D66 is gewoon de bom mensen dus niet zielig doen!
Dit wordt zooooooooooooo irritant dat iedereen het gewoon gaat toegeven
Oud 21-08-2012, 15:00
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dit wordt zooooooooooooo irritant dat iedereen het gewoon gaat toegeven
Nee, het is gewoon irritant. En het maakt het topic niet leuker.
Oud 21-08-2012, 15:42
feniks
feniks is offline
Ik hink op zoveel benen, dat ik het niet weet.
Oud 21-08-2012, 16:04
traagvanbegrip
traagvanbegrip is offline
Citaat:
D66 zou ook mijn partij zijn als het een leider had.
Je hoeft natuurlijk niet op de lijsttrekker te stemmen, als dat het probleem is.
Oud 21-08-2012, 16:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
D66 zou ook mijn partij zijn als het een leider had.
Ik vind het dan wel opmerkelijk dat je dan als alternatief op PVV wil stemmen
__________________
you're not my demographic
Oud 21-08-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het dan wel opmerkelijk dat je dan als alternatief op PVV wil stemmen
Ach, je kan zeggen over de PVV wat je wil, maar ze hebben in ieder geval een beetje een brutale leider. Pechtold lijkt me een prima kerel (ik denk dat hij me nog het minst irriteert uit de kamer) maar is gewoon zwak. Dan maakt het me verder niet zoveel meer uit of ik het wel of niet met hem eens ben.

Niet dat ik op de PVV ga stemmen. Waarschijnlijk stem ik gewoon niet.
Oud 21-08-2012, 17:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, allemaal leuk en aardig, een brutale leider, maar ik geef meer om de standpunten dan de retoriek van de persoon die normaal op nr. 1 staat.
Overigens vind ik Pechtold niet zwak; dat hij juist niet de grootste schreeuwer is en zich -meestal- opstelt als redelijk persoon, waar in ieder geval mee te praten valt spreekt juist voor hem. Met extreme standpunten en uitspraken polariseer je alleen maar en los je niks op.
__________________
you're not my demographic
Oud 21-08-2012, 18:33
Verwijderd
En standpunten die geforceerd dienen te worden door een zwakke leider komen er niet doorheen. Ik verwacht niet van Pechtold dat hij mensen opeens gaat onderbreken in hun betoog, maar iets meer "D66 MOTHERFUCKER" zou geen kwaad kunnen.

Verder heb ik niets tegen extreme standpunten.
Oud 21-08-2012, 20:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waar baseer je eigenlijk op dat Pechtold een zwakke leider is? Zo heb ik hem nooit ervaren.
__________________
you're not my demographic
Oud 21-08-2012, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Waar baseer je eigenlijk op dat Pechtold een zwakke leider is? Zo heb ik hem nooit ervaren.
Dit.
Oud 22-08-2012, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Waar baseer je eigenlijk op dat Pechtold een zwakke leider is? Zo heb ik hem nooit ervaren.
Eens. En hij is een voortreffelijke debater.
Oud 22-08-2012, 10:28
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Pechtold...Heb niks met D66, maar vind hem een prima politicus. Een verademing met een hoop andere lijsttrekkers.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 22-08-2012, 11:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Sterker nog, toen Pechtold aantrad in de tijd van Balkenende II (weet u het nog?) werd D66 uitgekotst, dacht iedereen dat het voorbij was met de partij (lokale fracties splitsten zich zelfs af) en kwam het op 3 zetels uit in de Tweede Kamer, een absoluut dieptepunt. Ondanks dat heeft Pechtold toen wel de partij op de kaart weten te houden en was hij een van de meest prominente oppositieleden, ondanks zijn kleine fractie, en inmiddels staat de partij weer op 15 tot 20 zetels in de peilingen. Tja, je kunt vinden van de partij wat je wilt, maar als je zes jaar geleden werd verguisd door het hele electoraat en nu al maandenlang op 15 zetels wordt geschat doe je het wel goed denk ik.
__________________
you're not my demographic
Ads door Google
Oud 22-08-2012, 12:07
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Mede mogelijk gemaakt door de PVV natuurlijk. D66 steeg weer in populariteit nadat Pechtold de oorlog verklaarde aan de PVV en nadat hij Geert Wilders voor van alles en nog wat uit begon te maken. D66 is vooral groot geworden door de steun van mensen die een hekel hebben aan de PVV/Geert Wilders.
Oud 22-08-2012, 12:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het lijkt me logisch dat je je als politicus afzet tegen een 'partij' waarvan de waarden haaks op die van jouw partij staan. Daarnaast vind ik dat een oversimplificatie, D66 is geen one-issue partij met als enige standpunt "stem op ons als je een hekel hebt aan Geert Wilders". Dat kun je namelijk van iedere partij zeggen, richting iedere partij, incl. de groep Wilders (die letterlijk alle partijen uitmaakt voor van alles en nog wat).
__________________
you're not my demographic
Oud 22-08-2012, 12:20
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Waar lees jij iets over een one-issue partij in mijn stukje tekst? Ik zeg niet dat D66 geen standpunten heeft. Ik zeg dat D66 pas weer in populariteit gestegen is na het aanvallen van de PVV/Geert Wilders. Dat is geen oversimplificatie. Dat is een constatering.
Oud 22-08-2012, 14:20
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je de geschiedenis van D66 napluist zul je zien dat ze praktisch altijd zetels verliezen na regeringsdeelname (dit gebeurt i.h.a. vaak bij de kleinste partij(en) in een coalitie), en dan weer zetels winnen wanneer ze in de oppositie zitten. Ik weet niet in hoeverre het "afzetten" tegen de PVV iets met de populariteit van D66 te maken heeft, al is het natuurlijk goed dat de PVV en haar electoraat niet serieus genomen worden.
Oud 22-08-2012, 14:36
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Als je de geschiedenis van D66 napluist zul je zien dat ze praktisch altijd zetels verliezen na regeringsdeelname (dit gebeurt i.h.a. vaak bij de kleinste partij(en) in een coalitie), en dan weer zetels winnen wanneer ze in de oppositie zitten. Ik weet niet in hoeverre het "afzetten" tegen de PVV iets met de populariteit van D66 te maken heeft, al is het natuurlijk goed dat de PVV en haar electoraat niet serieus genomen worden.
Oh dat is zeker waar. Maar je zag destijds dat Pechtold steeds zei dat Geert Wilders een racist, xenofoob, extreem-rechts en een bange witte man zou zijn. Elke keer zag je dat D66 na zo'n uitspraak een aantal zetels steeg in de peilingen. Sterker nog, veel mensen gaven toe dat ze om die reden op D66 wilden gaan stemmen.

Maar ik weet niet in hoeverre de populariteit van D66 op dit moment nog iets met de PVV te maken heeft. Ik denk dat het nu niet meer zo speelt. En jullie D66-intellectuelen hebben natuurlijk zelf alle wijsheid in pacht en hoeven daarom niemand serieus te nemen
Oud 22-08-2012, 14:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ben geen D66-intellectueel, ik constateer alleen maar dat Pechtold het goed doet. Daar hoef je geen intellectueel noch aanhanger van D66 voor te zijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-08-2012, 16:42
Verwijderd
Citaat:
D66 is ook mijn partij. En het heeft een goede leider.

Laatst gewijzigd op 22-08-2012 om 16:43. Reden: Was stoned xD
Advertentie
Oud 22-08-2012, 16:56
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik ben geen D66-intellectueel, ik constateer alleen maar dat Pechtold het goed doet. Daar hoef je geen intellectueel noch aanhanger van D66 voor te zijn.
Ben jij Schrödinger?
Oud 22-08-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
bla
Gelukkig mag jij nog niet stemmen.
Oud 22-08-2012, 17:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ben jij Schrödinger?
Nee, ik ben Martiño.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-08-2012, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig mag jij nog niet stemmen.
Dus? Ik mag toch wel mijn mening zeggen
Oud 22-08-2012, 17:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het is een beetje raar als je uitspraken van andere forumers gaat verdraaien in een quote om te suggereren dat ze iets anders zeggen. En verder kibbelen jullie maar fijn buiten dit topic en gaan we hier ontopic verder
__________________
you're not my demographic
Oud 22-08-2012, 17:40
Verwijderd
Waarom krijgt GroenLinks in de peilingen maar 2 à 3 zetels
Oud 22-08-2012, 17:46
Verwijderd
Ik vind dat de rek eruit is, uit het stelsel dat we nu hebben. Ik heb een groot 'het heeft toch allemaal geen zin'-gevoel.

Daarnaast zijn er geen partijen bij wie ik me helemaal thuisvoel. Dus eigenlijk zit ik te overwegen om niet te gaan.

Andere optie is Partij voor de Dieren. Ben het globaal op veel punten wel met ze eens, en ik vind een stem geven voor de dieren, aangezien ik toch niks anders weet, wel een aardig alternatief voor blanco stemmen of niet gaan.
Het hoeft geen grote partij te worden, en ze hoeven ook niet mee te regeren ofzo, maar voor een wetsvoorstelletje hier en daar vind ik ze toch best nuttig.
Oud 22-08-2012, 17:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Waarom krijgt GroenLinks in de peilingen maar 2 à 3 zetels
Omdat ze een leider hebben die het niet altijd even handig aanpakt, vorig jaar een paar keer wat negatieve aandacht hebben gehad en dat heel onhandig hebben aangepakt, een strijd om het leiderschap hebben gehad, onzichtbaar waren in de debatten rond de financiële crisis, en niet echt veel aandacht krijgen met hun standpunten.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-08-2012, 17:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Andere optie is Partij voor de Dieren. Ben het globaal op veel punten wel met ze eens, en ik vind een stem geven voor de dieren, aangezien ik toch niks anders weet, wel een aardig alternatief voor blanco stemmen of niet gaan.
Het hoeft geen grote partij te worden, en ze hoeven ook niet mee te regeren ofzo, maar voor een wetsvoorstelletje hier en daar vind ik ze toch best nuttig.
Je weet dat de PvdD ook best wel uitgesproken standpunten heeft op andere terreinen, bijvoorbeeld op het gebied van financiën en Europa? Het is dus niet alleen een stem voor de dieren.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-08-2012, 17:48
Verwijderd
Dat weet ik Martino. Maar ik zou bij geen enkele partij tevreden zijn met mijn keuze. Dus dan maar een partij die vooral ook dierenrechten hoog in het vaandel heeft staan.
Oud 22-08-2012, 17:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Waarom krijgt GroenLinks in de peilingen maar 2 à 3 zetels
Jolande "Stekkerdoos" Sap.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Ads door Google
Oud 22-08-2012, 17:52
Verwijderd
Overigens heb ik vorige keer SP gestemd, en vind ik SP ook deze keer zo heel slecht nog niet. Maar, en dat is misschien dom of raar van me, omdat ze nu zo hoog in de peilingen staan wantrouw ik ze.
Ze hebben blijkbaar iets wat de grootste groep (klootjesvolk)mensen aanspreekt, omdat ze zo simplistisch zijn in een hoop dingen, dus ik krijg er een beetje een PVV gevoel bij.
Oud 22-08-2012, 17:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Omdat ze een leider hebben die het niet altijd even handig aanpakt, vorig jaar een paar keer wat negatieve aandacht hebben gehad en dat heel onhandig hebben aangepakt, een strijd om het leiderschap hebben gehad, onzichtbaar waren in de debatten rond de financiële crisis, en niet echt veel aandacht krijgen met hun standpunten.
Ach, GL heeft nooit belachelijk hoog gescoord. Zelfs met Rosenmöller of Halsema aan het roer was het een middenmoot-partij. Ze zijn te milieu-georiënteerd en te links voor een tijdperk waarin hoofdzakelijk rechts wordt gestemd.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-08-2012, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Dus? Ik mag toch wel mijn mening zeggen
Zeker, maar dat heb je ondertussen al 5 keer gedaan. Verder vermoed ik dat je zelf geen idee hebt waarom je D66 zou stemmen want een verklaring is tot noch toe uit gebleven.
Oud 22-08-2012, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ach, GL heeft nooit belachelijk hoog gescoord. Zelfs met Rosenmöller of Halsema aan het roer was het een middenmoot-partij. Ze zijn te milieu-georiënteerd en te links voor een tijdperk waarin hoofdzakelijk rechts wordt gestemd.
Ik vind, na hier en daar wat kies- en stemwijzers te hebben gedaan, GL een erg vreemde partij, die eigenlijk helemaal zo links niet is. Kan me best voorstellen dat er weinig mensen zijn die uiteindelijk uitkomen op GL, omdat ze met sommige dingen afwijken van bijvoorbeeld de standpunten van PvdA en SP, en weer meer richting D66 gaan.
Oud 22-08-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze een leider hebben die het niet altijd even handig aanpakt, vorig jaar een paar keer wat negatieve aandacht hebben gehad en dat heel onhandig hebben aangepakt, een strijd om het leiderschap hebben gehad, onzichtbaar waren in de debatten rond de financiële crisis, en niet echt veel aandacht krijgen met hun standpunten.
Maar tijdens het kunduz akkoord ging GL weer omhoog al toen kwam die "BAM" opdagen waar door GL nu 2 à 3 zetels heeft
Oud 22-08-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Zeker, maar dat heb je ondertussen al 5 keer gedaan. Verder vermoed ik dat je zelf geen idee hebt waarom je D66 zou stemmen want een verklaring is tot noch toe uit gebleven.
Ik ben voor Europa en voor een hoger AOW leeftijd ik ben gewoon veel standpunten eens
Oud 22-08-2012, 21:40
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik wordt een beetje onwel van marktwerking in de zorg en dat gezeur.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 22-08-2012, 23:33
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
en ik vind een stem geven voor de dieren, aangezien ik toch niks anders weet, wel een aardig alternatief voor blanco stemmen of niet gaan.
Een stem voor de Partij voor de Dieren is een stem tegen de dieren. Iedere dierenrechtenorganisatie vind ze kut, want vroeger konden dierenrechtenlobbyisten bij alle partijen lobbyen; nu krijgen ze de hele tijd te horen: ga maar met de Partij voor de Dieren praten. Terwijl de PvdD nauwelijks iets doet. Hoe sneller ze verdwijnen, hoe beter voor ons aller beestjes.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 25-08-2012, 17:16
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
GL, op de eerste persoon die niet Jesse Klaver, Jolande Sap of Tofik Dibi heet.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-08-2012, 10:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Overigens heb ik vorige keer SP gestemd, en vind ik SP ook deze keer zo heel slecht nog niet. Maar, en dat is misschien dom of raar van me, omdat ze nu zo hoog in de peilingen staan wantrouw ik ze.
Ze hebben blijkbaar iets wat de grootste groep (klootjesvolk)mensen aanspreekt, omdat ze zo simplistisch zijn in een hoop dingen, dus ik krijg er een beetje een PVV gevoel bij.
Dat is inderdaad dom en raar van je. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het dom en raar is dat je de vorige keer op de SP hebt gestemd of dat je ze nu wantrouwt. Het kan ook zo zijn dat de SP vorige keer fantastisch doordachte standpunten had en in een jaar of twee in een populistische schreeuwpartij veranderd is en dat ik dat gemist heb, dan is het natuurlijk dom en raar van mij!
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 26-08-2012, 10:43
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik ben voor Europa en voor een hoger AOW leeftijd ik ben gewoon veel standpunten eens
Dus je stemt groenlinks? Wat goed, ik ook!
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 26-08-2012, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Dus je stemt groenlinks? Wat goed, ik ook!
Nee D66 sorry
Oud 26-08-2012, 12:47
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Dus je stemt groenlinks? Wat goed, ik ook!
Is GroenLinks ook voor een hogere AOW-leeftijd dan? Ik dacht dat die partij alleen wilde dat mensen die nu geen baan hebben, later geen AOW meer krijgen. Als je geen pensioen hebt, heb je natuurlijk ook geen AOW nodig. Hadden die luie honden maar een baan moeten vinden.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 26-08-2012, 12:59
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Is GroenLinks ook voor een hogere AOW-leeftijd dan? Ik dacht dat die partij alleen wilde dat mensen die nu geen baan hebben, later geen AOW meer krijgen. Als je geen pensioen hebt, heb je natuurlijk ook geen AOW nodig. Hadden die luie honden maar een baan moeten vinden.
Ja. Heb je internet? Want het staat op hun site, anders kan ik je het partijprogramma wel sturen als je je adres pmt, dan hoef je niet meer van die rare dingen te denken.


Citaat:
Daarom wil GroenLinks de AOW-leeftijd verhogen. Een eerste stap zal al in 2013 worden gezet, door de AOW-leeftijd in dat jaar met een maand te verhogen. In 2014 wordt de AOW-leeftijd verhoogd met twee maanden, daarna jaarlijks met drie maanden totdat de AOW-leeftijd 67 jaar is. Daarna wil GroenLinks de AOW-leeftijd koppelen aan de levensverwachting. Sommige mensen hebben weinig mogelijkheden om het verlies te compenseren, bijvoorbeeld mensen die nu al met prepensioen of VUT zijn. GroenLinks wil voor hen een overgangsregeling om de inkomensgevolgen te beperken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012
Martiño
89 19-08-2012 21:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012
Martiño
62 03-08-2012 20:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012
Martiño
233 22-07-2012 10:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012
Martiño
70 08-07-2012 15:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.