Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 12:04
Verwijderd
Mishandelde Venlonaar klinisch dood

De 22-jarige man die gisteren in Venlo ernstig werd mishandeld door twee 18-jarige jongens, is klinisch dood. De politie heeft dit bekendgemaakt. De man, een student, had de op scooters rijdende jongens op hun rijgedrag aangesproken.

De man werd met ernstig hoofdletsel met een traumahelikopter overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen.

bron: nosnieuws

overigens hoorde ik nu net wat opzienbarende feiten:

[edit]feiten zonder bron....[/edit]

die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 13:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2002, 12:27
PV
PV is offline
't gebeurde voor een supermarkt geloof ik.. daar zullen wel wat klanten rond hebben gelopen.

wilde jij in je eentje iets beginnen tegen die twee?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
wel ziek dat gewoon 20 mensen hebben staan toekijken
ben trouwens wel enigzins voorzichtig om te concluderen of iemand van marokkaanse afkomst is, vooral sinds dat gedoe dat zo'n meisje beweerde verkracht te zijn door turken en iedereen die turken het land uit wou.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:36
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....
Oeh, ze hebben wel massaal mazzel, niet?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:43
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:55
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

en één van de daders is van marokkaanse afkomst (wat nou kutmarokkanen?!)
Daar is niks over gezegd op het NOS journaal, op radio noch TV. Ook op nu.nl staat er niks over. Volgens mij was het een LPF aanhanger, die, zoals hier beneden te lezen valt, nogal snel tot lichamelijk geweld overgaan.

Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:04
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Zulke mensen haat ik echt..

En dan komen ze er met 5 jaar en tbs mee weg
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:53
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Joostje schreef:
wel ziek dat gewoon 20 mensen hebben staan toekijken
Zulk soort mensen moet je ook aanspreken...zij zijn mede verantwoordelijk voor zn dood...met zn 20en kan je makkelijk 2 personen aan..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:54
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Nou vraag ik me af..wat hebben die ouders van die daders vroeger uitgevreten dat die kinderen van hen zo zijn?
Ik bedoel ieder normaal goed opgevoed mens weet toch dat je zoiets niet doet?
Alweer een slachtoffer van zinloos geweld
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:00
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik kan me hier zo kwaad over maken, en het vreselijke ervan is dat de daders er zeker weten met een lage straf van af komen, wat bezielt je in je hoofd als je meteen iemand in elkaar slaat als je een opmerking maakt en vervolgens nog met je helm op hem ramt. levenslang mag zo iemand van mij hebben, geen tbs, want ze wisten precies wat de deden (ook al moet je dan niet helemaal 100% zijn).
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:15
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
marlies schreef:
Nou vraag ik me af..wat hebben die ouders van die daders vroeger uitgevreten dat die kinderen van hen zo zijn?
Ik bedoel ieder normaal goed opgevoed mens weet toch dat je zoiets niet doet?
Et is nou eenmaal een feit dat vanaf onze generatie de opvoeding zelden aanwezig is....dat komt door de jaren 60-generatie...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
ik kan me hier zo kwaad over maken, en het vreselijke ervan is dat de daders er zeker weten met een lage straf van af komen, wat bezielt je in je hoofd als je meteen iemand in elkaar slaat als je een opmerking maakt en vervolgens nog met je helm op hem ramt. levenslang mag zo iemand van mij hebben, geen tbs, want ze wisten precies wat de deden (ook al moet je dan niet helemaal 100% zijn).
vind ik ook...

echt zoooooo ziek om zoiets te doen!!!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:43
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Et is nou eenmaal een feit dat vanaf onze generatie de opvoeding zelden aanwezig is....dat komt door de jaren 60-generatie...
mooi dat je dat zegt, ik zou het niet anders kunnen verwoorden. Als ik zie hoe mensen van 'onze generatie' over het algemeen met elkaar omgaan dan snap ik dit soort zaken wel ja. Het is niet wenselijk, maar om nu te zeggen dat het niet normaal is vind ik erg overdreven.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:44
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:


die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....
:rollwywa: waarom willen kwade mensen altijd meppen en slaan terwijl ze zelf dan onnodig risico lopen? Juist, zie de reacite van d@mien maar
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
m.i. heeft dit totaal niks te maken met de opvoeding van 'onze generatie' door 'de jaren 60 generatie'.
Het heeft te maken met de opvoeding die twee jongens hebben gehad waar blijkbaar heel wat aan heeft gescheeld.

Overigens was de Venlonaar ook niet gered wanneer (de heldhaftige) jij d'r bij was geweest.
De man heeft een klap met een helm gehad en was in één klap bewusteloos.
Nou neem ik aan dat je geen vooruitziende gave hebt en dus pas was gaan reageren (wanneer je dat ook daadwerkelijk had gedaan) als die vent al een klap had gehad.
Dan was 't (helaas) al te laat geweest...

Overigens verbaas ik me er altijd over hoeveel 'heldhaftige mensen' er wel niet zijn wanneer ze zoiets horen... Maar in de praktijk blijken het d'r toch een paar minder te zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:09
Verwijderd
bah geweld ziek
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:05
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Wat ik niet snap is dat het gewoon voor een supermarkt gebeurde en niemand iets deed.

Je hoeft er niet in je eentje tussen te springen(eigenlijk wel natuurlijk maar dat kan je dan, ik ben nu reeel, weer niet verwachten van mensen) maar je bent toch ook niet in je eentje in de supermarkt?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:08
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
zucht. triest diep triest, vooral van de omstanders. zelfs ik als klein ventje zou er tussen komen, dan vraag ik me af wat anderen bezield om niet in te grijpen

en nee ik ben niet heldhaftig. ik denk tenminste na. hoeveel moeite is het nou om ertussen te gaan staan? en ja ik heb dat vaker gedaan.

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 19:11.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2002, 19:18
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Het heeft te maken met de opvoeding die twee jongens hebben gehad waar blijkbaar heel wat aan heeft gescheeld.
[/SIZE]
Hier kan ik me dus eveneens kwaad over maken...is t niet een beetje heel makkelijk gedacht om de ouders maar de schuld te geven van de acties van deze 2 neanderthalers zonder geweten...deze 2 zijn gewoon zo psychisch onderontwikkeld dat geen enkele opvoeding daar iets aan had kunnen veranderen...

moet je ns voorstellen als jou kind later zoiets doet (ook al zeg je nu van: dat gebeurt dan toch niet)...dan ben je verbijsterd en ga je waarschijnlijk twijfelen aan jezelf en je opvoeding omdat iedereen je erop zal aankijken, terwijl het iedereen had kunnen overkomen

Dit is het bewijs tegen Darwin dat van bepaalde soorten de minst ontwikkelde ook blijven bestaan...in dit geval de oermens.

Ik ben pertinent tegen de doodstraf maar van mij mogen ze ze vandaag nog kogels door hun koppen knallen want beesten die slechts zulke primaire gedragskenmerken vertonen belanden bij ons nog niet eens op tafel
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:22
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
GRRR schreef:
zucht. triest diep triest, vooral van de omstanders. zelfs ik als klein ventje zou er tussen komen, dan vraag ik me af wat anderen bezield om niet in te grijpen

en nee ik ben niet heldhaftig. ik denk tenminste na. hoeveel moeite is het nou om ertussen te gaan staan? en ja ik heb dat vaker gedaan.
Veel suc6 voor hetzelfde geld mag je ook de dood tegemoet zien...en ik begrijp best waarom die mensen niet ingrepen...

Ten eerste zijn ze perplex en te geschokt om meteen te handelen...
Ten tweede als je ze in elkaar had geslagen, zodat die jongen nog had geleefd...dan zou er weer veel minder bewijs zijn tegen de verdachten of ze hem uiteindelijk wel zouden hebben doodgeschopt en beland je zelf nog voor de rechter aangezien de dader nu het zogenaamde slachtoffer is...

Het rechtssysteem Nederland faalt helaas in dit opzicht
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
En de Nederlandse staat maar spotjes uitzenden van grijp niet in, maar bel 112 enz...
ik bedoel, ik zeg ook niet dat ik ingegrepen zou hebben, ben nog nooit in zo'n situatie geweest, maar toch :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:34
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
die man heeft echt pech gehad dat ik daar niet bij was op dat moment, dan zouden er nl. twee anderen klinisch dood zijn geweest.....
Ehhh..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:37
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Veel suc6 voor hetzelfde geld mag je ook de dood tegemoet zien...en ik begrijp best waarom die mensen niet ingrepen...

Ten eerste zijn ze perplex en te geschokt om meteen te handelen...
Ten tweede als je ze in elkaar had geslagen, zodat die jongen nog had geleefd...dan zou er weer veel minder bewijs zijn tegen de verdachten of ze hem uiteindelijk wel zouden hebben doodgeschopt en beland je zelf nog voor de rechter aangezien de dader nu het zogenaamde slachtoffer is...

Het rechtssysteem Nederland faalt helaas in dit opzicht
Daar ben ik het op een punt wel met je eens, in vind wel verbaads of niet dat je als groep wel had kunnen ingrijpen i.p.v. stom toe staan te kijken.
Als ik er geweest was had ik een paar mannen bij elkaar gehaald en die jongen geholpen, maar stel idd dat het uit de hand zou lopen en de daders zelf ook in het ziekenhuis belanden wordt je idd nog beoordeeld omdat je het slachtoffer wou helpen.
Het rechtssysteem zuigt idd ja
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:54
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Zieke personen wat zeg ik??? kindjes!!! Ziek ziek ziek! Ik heb net nog gelezen op internet dat één van die jongens - waarschijnlijk een Marrokaanse jongen... - nadat hij die man bewusteloos had geslagen, doodleuk nog boodschappen was gaan doen in de winkel... Dan heb je toch echt wel een bord voor je kop ofniet?

En ja... inderdaad, na 5 jaar zijn ze waarschijnlijk alweer verlost van hun gevangenstraf. Ik zat daar vanavond nog over te denken. Ze moeten eigenlijk zoiets opstellen met een soort van puntensysteem ja klinkt dom maar...

Van die overlastveroorzakende jongeren krijgen elke keer - als ze overlast veroorzaken - een strafpunt. Na twee strafpunten hup > een internaat ofzo in... Ja. Als ze het niet normaal willen leren, dan moeten ze maar gedrilt worden ofzo...
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 19:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Daar ben ik het op een punt wel met je eens, in vind wel verbaads of niet dat je als groep wel had kunnen ingrijpen i.p.v. stom toe staan te kijken.
Als ik er geweest was had ik een paar mannen bij elkaar gehaald en die jongen geholpen
Het hele misdrijf duurde 3 minuten, dus naar alle waarschijnlijkheid had je dan nog niet eens de kans gehad om een paar mannen bij elkaar te halen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2002, 19:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
En ja... inderdaad, na 5 jaar zijn ze waarschijnlijk alweer verlost van hun gevangenstraf.
Daar ben ik gelukkig niet van overtuigd...

Citaat:
En:
Ik zat daar vanavond nog over te denken. Ze moeten eigenlijk zoiets opstellen met een soort van puntensysteem ja klinkt dom maar... Van die overlastveroorzakende jongeren krijgen elke keer - als ze overlast veroorzaken - een strafpunt. Na twee strafpunten hup > een internaat ofzo in... Ja. Als ze het niet normaal willen leren, dan moeten ze maar gedrilt worden ofzo...
Dat vind ik inderdaad een heel goed idee
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:15
Verwijderd
Erg jammer. Maar zoiets voorkom je niet met normen en waarden. Mensen die dit soort dingen doen, hebben mijns inziens gewoon een geestelijke stoornis...iemand doodschoppen om een normale opmerking lijkt mij duidelijk een uiting van zo'n stoornis. En gekken zullen er altijd blijven. Het enige wat je kunt doen is ze een passende straf geven. Over de strafmaat kan ik me niet gefundeerd uitlaten, ik denk echter dat 10 jaar en TBS een geschikte straf zou zijn (vergelijkbare delicten en hun uitspraken in aanmerkingen genomen).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:24
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
ik kan me hier zo kwaad over maken, en het vreselijke ervan is dat de daders er zeker weten met een lage straf van af komen, wat bezielt je in je hoofd als je meteen iemand in elkaar slaat als je een opmerking maakt en vervolgens nog met je helm op hem ramt. levenslang mag zo iemand van mij hebben, geen tbs, want ze wisten precies wat de deden (ook al moet je dan niet helemaal 100% zijn).
Ik ook...
Als ik dit soort dingen hoor dan word verdrietig en tegelijk zo ontzetend kwaad.
Ze worden veroordeeld voor doodslag. Das volgens mij max. 12Jaar (corigeer me, als ik het verkeerd heb), dan krijg je in Nederland al bijna nooit max straf. Ze zullen wel zeggen en dat was per ongeluk (Dus niet met voorbedachte raden, Jah DUH anders hadden ze moord gekregen ) of dat ze psychiesch niet in orde waren. En dan komt het al gou op 6Jaar. En dan krijg je Natuurlijk ook nog, bij goed gedrag 3Jaar aftrek.
Zoals eerder gezegt het Nederlandse rechtssysteem klopt NIET!!!

En ook ik snap niet waarom er niet ingegrepen werd door andere. Ik ben totaal niet sterk en weet dus niet of ik iets had gedaan want had niet veel nut gehad, maar mischien had ik me eigen niet kunnen inhouden en was toch gegaan. Wat ik vooral niet snap is dat er geen bouwvakkers op af waren gegaan want er werd daar iets gebouwd ofzow. En uit interview bleek dat meerdere bouwvakkers (over algemeen sterke jongens) hebben staan kijken. En dan kun je zeggen dan was je al te laat geweest want duurde maar 3min maar 3min lijkt mij overigens genoeg om iemand tegen te houden op wat voor manier dan ook, of het dan nog nut heeft weet ik niet maar dan weet je ook zeker dat ze niet vluchten, van te voren kun je namelijk ook ni weten dat ze zelfs zo dom waren om nog ff boodschappen te gaan doen, en dan nog bij de kassa zouden zeggen: "volgens mij hebben we hem half dood geslagen".
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
beetje triest en heb me daar echt over opgewonden, dat je dara met zijn 20en staat en NIKS doet :@
Maar die twee zouden van mij part gestenigd moeten wordne :@ en ik weet het ik ben wreet maar tis gewoon ziekelijk.
En dan ook nog eens te bedenken dat het bekende van de politie was :@
MEER BLAUW OP STRAAT MOET OF NEDERLAND WORD AMERIKA
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:46
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
Ze worden veroordeeld voor doodslag. Das volgens mij max. 12Jaar (corigeer me, als ik het verkeerd heb), dan krijg je in Nederland al bijna nooit max straf. Ze zullen wel zeggen en dat was per ongeluk (Dus niet met voorbedachte raden, Jah DUH anders hadden ze moord gekregen ) of dat ze psychiesch niet in orde waren. En dan komt het al gou op 6Jaar. En dan krijg je Natuurlijk ook nog, bij goed gedrag 3Jaar aftrek.
Zoals eerder gezegt het Nederlandse rechtssysteem klopt NIET!!!
Ik ben met je eens dat in sommige gevallen het rechtssysteem niet klopt, maar jouw visie getuigd van wel heel weinig inzicht...

A...Er zijn zat zaken bekend waar bepaalde doodslag zaken hoger uitvielen qua straf dan bepaalde moordzaken...(btw straf voor doodslag kan 15 jaar zijn en in dit geval kan het zelfs levenslang worden aangezien er verzwarende omstandigheden zijn...nu vraag je je natuurlijk af wat is levenslang in Nederland, maar het is de laatste jaren gelukkig voorgekomen dat mensen nu echt levenslang achter tralies verdwijnen dus die mogelijkheid zou er heel heeel heeel misschien in zitten)

B...Goed gedrag bij een straf van 6 jaar zal je dus echt niet 3 jaar aftrek opleveren hooguit 6 maanden...als je 15 jaar zou zitten zou dat iets van 1 1/2 jaar zijn of zo...

C...als deze personen psychisch niet in orde zijn, zullen ze behandeld moeten worden en we zijn t er allemaal over eens dat ze goed gek zijn dus de behandeling zal zeker een lange tijd in beslag nemen...

D...Als ze geen tbs krijgen verwacht ik een straf van rond de 15 jaar wat ze dik verdienen ook, als dat echter wel het geval is zal het wellicht iets van 10 jaar + tbs zijn en dan zijn ze nog verder van huis, neem dat maar van mij aan

E...Als je werkelijk gelijk krijgt met je 3 jaar, hoewel ik die kans nul komma nul acht, verlies ik mijn geloof in rechtvaardigheid geheel...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Hier kan ik me dus eveneens kwaad over maken...is t niet een beetje heel makkelijk gedacht om de ouders maar de schuld te geven van de acties van deze 2 neanderthalers zonder geweten...deze 2 zijn gewoon zo psychisch onderontwikkeld dat geen enkele opvoeding daar iets aan had kunnen veranderen...

moet je ns voorstellen als jou kind later zoiets doet (ook al zeg je nu van: dat gebeurt dan toch niet)...dan ben je verbijsterd en ga je waarschijnlijk twijfelen aan jezelf en je opvoeding omdat iedereen je erop zal aankijken, terwijl het iedereen had kunnen overkomen

Dit is het bewijs tegen Darwin dat van bepaalde soorten de minst ontwikkelde ook blijven bestaan...in dit geval de oermens.

Ik ben pertinent tegen de doodstraf maar van mij mogen ze ze vandaag nog kogels door hun koppen knallen want beesten die slechts zulke primaire gedragskenmerken vertonen belanden bij ons nog niet eens op tafel

oke, beetje fout uitgedrukt, maar ik bedoelde met m'n bericht eigenlijk dat ik totaal niet vind dat 't op een generatie af te schuiven is. De persoon waar ik op reageerde, suggereerde dat en dat vind ik pas onzin!
Een paar zieke jongens slaat iemand neer en omdat er nog enkele voorbeelden van zijn, zou het de schuld zijn van een bepaalde generatie??

Het is idd niet helemaal de schuld van de ouders, al vind ik dat er wel degelijk een deel van de schuld ligt.
Mss niet in de manier van opvoeden (mss ook wel, maar daar is niks over bekend) maar onder opvoeden hoort ook ingrijpen wanneer het nodig is.
En ik denk (kan natuurlijk zijn dat ik het fout heb) dat er vast wel eerder tekenen zijn geweest dat 't niet goed ging met deze jongens (in wat voor vorm dan ook). Dan moeten de ouders ingrijpen en hulp zoeken.

Maar zoiets blijft altijd triest voor de ouders, dat weet ik echt wel en idd, als mij als ouder zoiets zou gebeuren, zou ik het verschrikkelijk vinden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:29
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Veel suc6 voor hetzelfde geld mag je ook de dood tegemoet zien...en ik begrijp best waarom die mensen niet ingrepen...

Ten eerste zijn ze perplex en te geschokt om meteen te handelen...
Ten tweede als je ze in elkaar had geslagen, zodat die jongen nog had geleefd...dan zou er weer veel minder bewijs zijn tegen de verdachten of ze hem uiteindelijk wel zouden hebben doodgeschopt en beland je zelf nog voor de rechter aangezien de dader nu het zogenaamde slachtoffer is...
dit noem ik dus goedpraten van het niets doen wat in mijn ogen fout is. het maakt geen hol uit of ik in elkaar geslagen wordt of niet, maar het gaat puur om het feit dat als je daar gewoon blijft staan je net zo goed schuldig bent aan de dood van die vent. In mijn ogen gewoon met argumenten komen om je eigen geweten te sussen.

Ik had het niet over die 2 jongens in elkaar slaan. ik had het over ertussen komen te staan. Vaak is dat alleen maar genoeg, geen kant kiezen, geen ruzie zoeken, niet vervelend doen, maar gewoon rust proberen te scheppen.

Ik vind het zwaar kut dat er teveel mensen kiezen om niets te doen omdat ze bang zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
Ze worden veroordeeld voor doodslag. Das volgens mij max. 12Jaar (corigeer me, als ik het verkeerd heb), dan krijg je in Nederland al bijna nooit max straf. Ze zullen wel zeggen en dat was per ongeluk (Dus niet met voorbedachte raden, Jah DUH anders hadden ze moord gekregen ) of dat ze psychiesch niet in orde waren. En dan komt het al gou op 6Jaar. En dan krijg je Natuurlijk ook nog, bij goed gedrag 3Jaar aftrek.
Zoals eerder gezegt het Nederlandse rechtssysteem klopt NIET!!!
Kerel, doe alsjeblieft niet alsof je iets weet van recht of het Nederlandse rechtssysteem...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
linda85 schreef:
m.i. heeft dit totaal niks te maken met de opvoeding van 'onze generatie' door 'de jaren 60 generatie'.
Het heeft te maken met de opvoeding die twee jongens hebben gehad waar blijkbaar heel wat aan heeft gescheeld.


En die kinderen zijn juist niet opevoed door hun ouders..en dát was de jaren 60 generatie..waarin alles prima was en hip enzo...hoe verklaar je anders dat de laatste jaren deze onzin steeds vaker voorkomt?

Overigens was de Venlonaar ook niet gered wanneer (de heldhaftige) jij d'r bij was geweest.
De man heeft een klap met een helm gehad en was in één klap bewusteloos.
Nou neem ik aan dat je geen vooruitziende gave hebt en dus pas was gaan reageren (wanneer je dat ook daadwerkelijk had gedaan) als die vent al een klap had gehad.
Dan was 't (helaas) al te laat geweest...


Nietecht..Zelfs toen hij bewusteloos was, gingen ze nog door met beuken....Stel iemand greep toen in, misschien was ie dan no te redden...maar et blijft walgelijk om te denken dat 20 ooggetuigen te bang ware wat te doen....

Overigens verbaas ik me er altijd over hoeveel 'heldhaftige mensen' er wel niet zijn wanneer ze zoiets horen... Maar in de praktijk blijken het d'r toch een paar minder te zijn.

Die zitten dr inderdaad tussen...ik zeg ook altijd dat ik dr tussenspring..aangezien ik et anders niet op mn geweten kan hebben..maar of ik et doe, dat is de vraag....maar in een groep van 20 had ik zeker geprobeert de rest over te halen...et lijkt me nl een vreselijke ged88 om naderhand te denken van: "Ik stond gewoon te kijken hoe hij doodgeslage werd...als ik wat had gedaan..misschien leefde ie dan nog.." Ik zou me dan erg verantwoordelijk voelen...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:02
Verwijderd
Jeeh.. weet eigenlijk niet wat ik erop moet antwoorden... het wordt zo langzamerhand echt eng.. je kunt zo onderhand geen enkel commentaar meer hebben op misdragingen van anderen.. dit is toch echt gewoon ZIEK, ik vraag me af wat voor soort mensen dit zijn! Het wordt ook hoe langer hoe gewoner, dit zinloze geweld.. een aantal jaar geleden werden stille tochten georganiseerd, verenigingen opgericht, en waar leidt het toe? Hoe langer hoe meer van dit soort zaken! En dan bedoel ik niet alleen dit, ook van die zaken als twee meisjes van een jaar of vijftien in de trein die de conducteur uit gaan schelden omdat ze uit de 1e klas worden gestuurd, nou nee, worden verzocht te gaan.. waar zit het verstand tegenwoordig??
Maar wat moet je hier tegen doen? En is het eigenlijk wel te stoppen?
Ik hoop echt dat ik ook nooit in een situatie terecht zal komen waarin ik eigenlijk in zou moeten grijpen.. tuurlijk vind ik dat het zou behoren, maar allereerst voordat je in de gaten hebt wat er aan de hand is, is het misschien al wel te laat.. daarnaast denk/ vrees ik niet dat ik moedig genoeg ben om er tussen te gaan staan, voor t zelfde geld sta jij de volgende dag in de krant! Al weet ik ook wel dat dit geen rechtvaardiging is.. weet verder eigenlijk niks zinnigs meer hierover te zeggen, ik hoop dat ik zoiets nooit in mijn omgeving mee zal maken, en leef mee met familie en vrienden..

*Hoop dat de mensheid ooit ECHT het zinloze van geweld in gaat zien*
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
D@mien schreef:
En die kinderen zijn juist niet opevoed door hun ouders..en dát was de jaren 60 generatie..waarin alles prima was en hip enzo...hoe verklaar je anders dat de laatste jaren deze onzin steeds vaker voorkomt?
Maar waarom zijn wij dan niet allemaal crimineel? Omdat er zat mensen zijn die helemaal niet die opvoeding hebben gehad die jij beschrijft. Het heeft dus m.i. totaal niks te maken met die generatie, want volgens mij bestaat er helemaal niks als een jaren 60 generatie. (ja uiteraard bestaat de generatie wel, maar niet een algemeen gedrag in die generatie).

Nietecht..Zelfs toen hij bewusteloos was, gingen ze nog door met beuken....Stel iemand greep toen in, misschien was ie dan no te redden...maar et blijft walgelijk om te denken dat 20 ooggetuigen te bang ware wat te doen....
Oh, dat wist ik niet... khad ergens gelezen dat het slachtoffer direct bewusteloos was...

Die zitten dr inderdaad tussen...ik zeg ook altijd dat ik dr tussenspring..aangezien ik et anders niet op mn geweten kan hebben..maar of ik et doe, dat is de vraag....maar in een groep van 20 had ik zeker geprobeert de rest over te halen...et lijkt me nl een vreselijke ged88 om naderhand te denken van: "Ik stond gewoon te kijken hoe hij doodgeslage werd...als ik wat had gedaan..misschien leefde ie dan nog.." Ik zou me dan erg verantwoordelijk voelen...
Tja, 't is heel fijn om je eigen geweten te sussen, maar ik durf niet te zeggen dat ik er hoe dan ook tussen was gesprongen. Uiteraard hoop ik dat ik dat doe, maar op het moment dat ik daar sta reageer ik totaal anders...
Ik ben, denk ik, niet zo dapper dat ik tussen mensen in spring wanneer diegene door 't dolle heen is... Ik hoop overigens dat ik dat toch zal doen, maar ja. In de praktijk praat je wel ff anders.
En dat bedoel ik met m'n reactie: iedereen heeft maar van die grootspraak, maar bijna niemand heeft zoiets echt meegemaakt en dus zijn het voorlopig alleen nog maar woorden die wel heel makkelijk op te schrijven zijn.
Maar in de praktijk...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2002, 23:47
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
Erg jammer. Maar zoiets voorkom je niet met normen en waarden. Mensen die dit soort dingen doen, hebben mijns inziens gewoon een geestelijke stoornis...iemand doodschoppen om een normale opmerking lijkt mij duidelijk een uiting van zo'n stoornis. En gekken zullen er altijd blijven. Het enige wat je kunt doen is ze een passende straf geven. Over de strafmaat kan ik me niet gefundeerd uitlaten, ik denk echter dat 10 jaar en TBS een geschikte straf zou zijn (vergelijkbare delicten en hun uitspraken in aanmerkingen genomen).
Ik ben het helemaal met je eens. Dit soort dingen gebeuren overal, weinig aan te doen. En 10 jaar lijkt me royaal, zou 7 à 8 niet meer in de lijn der verwachting liggen?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 10:40
siem85
siem85 is offline
Het blijkt dus dat de man in elkaar geslagen is door een Marokkaan. Zijn Nederlandse vriend heeft hem proberen te stoppen, maar kreeg zelf ook een klap. Dit verhaal is afkomstig van de Nederlander en alle ooggetuigen.
Er is vervolgens een aantal bestuurslieden geïnterviewd. Een van hen zei dat Venlo geen Marokkanen-probleem had, omdat andere steden dat ook hadden. Dit vind ik echt grote bullsh*t. Net zoiets van: ik heb hoofdpijn, maar de anderen hebben ook hoofdpijn dus hoef ik er niks aan te doen.
Wat vinden jullie van die uitspraak?

Grtz,

Simon

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 10:44
~De Hypospriet~
Avatar van ~De Hypospriet~
~De Hypospriet~ is offline
Citaat:
siem85 schreef:
Het blijkt dus dat de man in elkaar geslagen is door een Marrokaan. Zijn Nederlandse vriend heeft hem proberen te stoppen, maar kreeg zelf ook een klap. Dit verhaal is afkomstig van de Nederlander en alle ooggetuigen.
Er is vervolgens een aantal bestuurslieden geïnterviewd. Een van hen zei dat Venlo geen Marrokanen-probleem had, omdat andere steden dat ook hadden. Dit vind ik echt grote bullsh*t. Net zoiets van: ik heb hoofdpijn, maar de anderen hebben ook hoofdpijn dus hoef ik er niks aan te doen.
Wat vinden jullie van die uitspraak?

Grtz,

Simon
Deze gebeurtenis is erg triest maar idd die uitspraak is bullshit, geef je Marrokane probleem toch aan iemand anders
__________________
Chicken!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 11:19
r3891
r3891 is offline
--------------------------------------------------------------------------------
Veel suc6 voor hetzelfde geld mag je ook de dood tegemoet zien...en ik begrijp best waarom die mensen niet ingrepen...

Ten eerste zijn ze perplex en te geschokt om meteen te handelen...
Ten tweede als je ze in elkaar had geslagen, zodat die jongen nog had geleefd...dan zou er weer veel minder bewijs zijn tegen de verdachten of ze hem uiteindelijk wel zouden hebben doodgeschopt en beland je zelf nog voor de rechter aangezien de dader nu het zogenaamde slachtoffer is...

Het rechtssysteem Nederland faalt helaas in dit opzicht

--------------------------------------------------------------------------------


wat is dit nou voor gezeik

1 je hoef de daders niet dood te slaan je ken zo ook gewoon tegen
houden met een paar er man stonden genoeg mensen om heen toch

2 aan die mooie bewijs van je heb die jongen geen ene reet meer
hij is zo goed als DOOD en daar bij denk ik dat hij liefer geleeft had

3 ik had graag voor de rechter willen staat ik had die jongens niet dood geslagen en dan had ik misschiens een werk straf gehad van een weekie ofzoo iets
maar ik had wel eimands LEVEN GERED
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 12:09
heldin
heldin is offline
Het omstandersdilemma: hoe meer mensen er bij in de buurt zijn, hoe kleiner de kans is dat er iemand ingrijpt. Heel vreselijk, maar het is wel zo. Ik wil hiermee niet goedpraten dat niemand iets deed, ik hoop dat ze zich flink schuldig voelen en het een volgende keer niet zo ver laten komen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 12:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
r3891 schreef:
wat is dit nou voor gezeik

1 je hoef de daders niet dood te slaan je ken zo ook gewoon tegen
houden met een paar er man stonden genoeg mensen om heen toch

2 aan die mooie bewijs van je heb die jongen geen ene reet meer
hij is zo goed als DOOD en daar bij denk ik dat hij liefer geleeft had

3 ik had graag voor de rechter willen staat ik had die jongens niet dood geslagen en dan had ik misschiens een werk straf gehad van een weekie ofzoo iets
maar ik had wel eimands LEVEN GERED
1 Die vriend van m hield m tegen maar kreeg ook een klap, geloof je nou echt zelf dat je m gewoon kan tegenhouden zonder m aan te vallen

2 dat hij liever geleefd had lijkt me een zinloze opmerking want dat snapt iedereen, het gaat er alleen om dat er op dat moment geen waterdicht bewijs meer is voor poging tot doodslag en jij echter wel voor mishandeling van de dader kan worden berecht, maar de dader zelf waarschijnlijk ook slechts daarvoor en niet voor poging tot doodslag dus...

3 Voor mishandeling kan 2 jaar staan in dit geval dan wellicht hooguit een jaar door de verzachtende omstandigheden maar er valt dan trouwens heel moeilijk aan te tonen dat je zijn leven hebt gered, omdat het nooit zeker is dat ze hem zouden hebben doodgeschopt...
Dus die conclusie van IK ZOU IEMANDS LEVEN GERED HEBBEN, kan je dan niet eens stellen...
Maar denk maar niet dat je klaar bent met een weekje werkstraf...
Een periode in de gevangenis doorbrengen is niet niks als je iemand wilde verdedigen...



Ik kan me zo ergeren aan mensen die nu zeggen van:" ja ik zou dus zeker wel ingegrepen hebben"...want ik durf te wedden dat de 20 mensen die er nu bij stonden vast wel op tv van die geweld zaken haden gezien en ook bij zichzelf dachten dat ze in zo'n geval wél zouden ingrijpen...nou niet dus!
Dat geblaat van dapperheid zegt niks over de dapperheid in de realiteit...

Kijk maar naar Joes Kloppenburg dat was dan iemand die in de werkelijkheid wel dapper was, nou iedereen weet hoe dat is afgelopen...
Uiteindelijk kiest het merendeel van de mensen voor zichzelf en het eigen leven en daar geef ik ze eerlijk gezegd geen ongelijk in...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 12:58
r3891
r3891 is offline
er is niemand die 2 jaar krijg omdat hij eimand anders heeft geslagen dat is gelul maar
als je het goed aan pakt hoef je helemaal niet te slaan als je met 3 mensen er op afloopt en hem vast pakt is het ook goed
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 13:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
r3891 schreef:
er is niemand die 2 jaar krijg omdat hij eimand anders heeft geslagen dat is gelul
Check het Nederlandse wetboek naief persoon , het is mogelijk dat de rechter zoiets uitspreekt...
Maja aangezien jij dat toch allemaal gelul vind en baseert op...ja waarop eigenlijk? Wie ben ik dan he...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 13:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
r3891 schreef:
als je het goed aan pakt hoef je helemaal niet te slaan als je met 3 mensen er op afloopt en hem vast pakt is het ook goed
God wat ben jij geniaal zeg...zoals al eerder gezegd dapper geblaat zegt niks over je ware karakter...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 14:37
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik hoor hier heel vaak zeggen dat mensen het zo erg vinden, dat er 20 mensen stonden toe te kijken, en dat niemand iets deed. Ik vind dat ook heel raar, maar het schijnt wel gedrag te zijn, dat vaak voorkomt. Hoe meer mensen geweld waarnemen, hoe minder mensen daar iets tegen doen! Heb ik op school geleerd, met psychologie. Heel vreemd. Als iemand geweld ziet, in z'n eentje, dan is er een grotere kans dat hij/zij er iets tegen doet, dan als er nog veel meer mensen zijn. Raar, maar waar.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:01
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
[BHoe meer mensen geweld waarnemen, hoe minder mensen daar iets tegen doen! Heel vreemd. Als iemand geweld ziet, in z'n eentje, dan is er een grotere kans dat hij/zij er iets tegen doet, dan als er nog veel meer mensen zijn. Raar, maar waar. [/B]
Is op zich niet zo raar; als er meer mensen zijn, heeft iemand eerder de neiging te denken 'een ander grijpt wel in'.
Mensen schuiven graag verantwoordelijkheden af.

Ik weet niet of ik zou ingrijpen; zeker niet als ik alleen was; ik kan gewoonweg die belagers niet aan. Het is dan eerder zinvoller 112 te bellen en hulp te roepen dan er zelf op af gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:37
t-style
t-style is offline
VENLO - De 22-jarige René Steegmans uit Venlo, die dinsdag ernstig werd mishandeld, is donderdagochtend vroeg overleden. Dat heeft de burgemeester van Venlo, J. Schrijen, bekendgemaakt. Steegmans stierf om 02.20 uur aan ernstig hersenletsel in het Radboudziekenhuis in Nijmegen


Bouwvakker Willy, getuige van het schokkende drama vanaf een steiger op de derde verdieping van een naastgelegen flat, zegt in de Telegraaf: "In het begin verweerde het slachtoffer zich nog. Hij hield zijn armen voor zijn gezicht. Maar die hufter bleef maar slaan. Hij leek wel een bokser. Ik denk dat het zeker een minuut duurde. Er klonk een schreeuw, heel kort. Toen werd het doodstil. Maar zelfs toen het slachtoffer roerloos op de grond lag. ging hij maar door. Met zijn vuisten, keihard tegen z´n hoofd. Je kon zien dat hij steeds gruwelijk hard uithaalde. En toen-ie klaar was schopte hij de pet van het slachtoffer nog weg."

"Ik heb direct 112 gebeld. Ik zag wel dat het heel ernstig was. De mensen stonden erom heen en keken ernaar. Niemand deed iets. Ik denk dat ze schrik hadden. Zij denken natuurlijk, straks ben ik de volgende. En die indruk gaf die gast wel. Hij liep daarrond van wie nog meer? Zo van ´kom maar op´."

Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Sithan schreef:

Ik ben pertinent tegen de doodstraf maar van mij mogen ze ze vandaag nog kogels door hun koppen knallen
Hm, volgens mij moet je de betekenis van 'pertinent' eens opzoeken.

Citaat:
nare man schreef:
Erg jammer. Maar zoiets voorkom je niet met normen en waarden. Mensen die dit soort dingen doen, hebben mijns inziens gewoon een geestelijke stoornis...iemand doodschoppen om een normale opmerking lijkt mij duidelijk een uiting van zo'n stoornis. En gekken zullen er altijd blijven. Het enige wat je kunt doen is ze een passende straf geven. Over de strafmaat kan ik me niet gefundeerd uitlaten, ik denk echter dat 10 jaar en TBS een geschikte straf zou zijn (vergelijkbare delicten en hun uitspraken in aanmerkingen genomen).
Exact. En hoewel ik verre van een expert ben op dit gebied, denk ik dat de straf inderdaad weinig minder dan 10 jaar zal zijn, gezien de minutenlange beukpartij die tot de dood van het slachtoffer heeft geleid.

Citaat:
siem85 schreef:

Er is vervolgens een aantal bestuurslieden geïnterviewd. Een van hen zei dat Venlo geen Marrokanen-probleem had, omdat andere steden dat ook hadden. Dit vind ik echt grote bullsh*t. Net zoiets van: ik heb hoofdpijn, maar de anderen hebben ook hoofdpijn dus hoef ik er niks aan te doen.
Wat vinden jullie van die uitspraak?

Grtz,

Simon
Dat een van de daders vermoedelijk van Marokkaanse afkomst is betekent nog niet dat er een 'Marokkanen-probleem' (zucht) is.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 16:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Hm, volgens mij moet je de betekenis van 'pertinent' eens opzoeken.
Klopt inderdaad nie maar liet mn emoties ff de overhand hebben
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.