Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2002, 14:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Er moet een algemene legitimatie plicht komen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2002, 14:27
Verwijderd
tegen

Elke keer als ik van huis ga zou ik dus een paspoort ofzo mee moeten nemen....ja, daaaag.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:44
Marnin
Marnin is offline
waarvoor gaat dat dan helpen?
criminelen hebben net zo goed identiteitsbewijzen. mischien dat je beter illegalen zou kunnen vinden, maar die kunnen ze er nu ook uitpikken.

dit is echt zo'n zware maatregel die niks uithaalt, behalve dat men zich veiliger voelt( maar het nauwelijks is)

In de Vs hoeft men er niet aan te denken om maar een identificatieplicht te opperen. terwijl ze daar toch veel meer last van terrorisme hebben dan hier. de mensen daar begrijpen beter wat de mogelijke consequenties zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:10
PV
PV is offline
Eens, ik zie er geen nadelen aan.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:26
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Bedoel je dan ook voor iedereen of alleen voor mensen vanaf een bepaalde leeftijd (18+)?
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:52
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Ik vind dat het inderadad ingevoerd moet worden, ik heb hem toch altijd al bij me en anders heb ik hem ook maar voor niets
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef:
Eens, ik zie er geen nadelen aan.
ik zie juist die voordelen niet, want volgens mij zal je d'r nooit iemand mee kunnen pakken ofzo. Illegalen zorgen echt wel voor ongeldige legitimatie; zo komen ze toch ook vaak het land in.
Ik zou dus eigenlijk eerst echt de voordelen er van willen weten.
Voorlopig ben ik tegen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik zie het nut er niet van in. Dus tegen. Het is alleen maar lastig. Kan gejat worden je kan het kwijtraken. Nee, ik laat hem liever lekker thuis.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:06
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Marnin schreef:
In de Vs hoeft men er niet aan te denken om maar een identificatieplicht te opperen. terwijl ze daar toch veel meer last van terrorisme hebben dan hier. de mensen daar begrijpen beter wat de mogelijke consequenties zijn.
dus?


ik ben niet voor en niet tegen omdat ik de voordelen er niet van zie maar de nadelen eigenlijk ook niet. Als iemand op heterdaad betrapt wordt dan wordt ie toch wel meegenomen met of zonder paspoort. En als de politie op zoek is naar iemand dan neem ik aan dat ze dat toch wel zo goed hebben voorbereid dat ze weten hoe hij eruit ziet.
Het enige is dat je er illegalen makkelijker mee kan pakken. Maar wat gebeurt er dan met hen? Ze hebben geen geld voor het vliegtuig
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:11
Verwijderd
Oneens. Als je wordt staande gehouden door een agent, op verdenking van een strafbaar feit, moet je je kunnen legitimeren. Als je dat niet kunt, is dat geen strafbaar feit, maar word je hoogstwaarschijnlijk meegenomen naar het bureau voor verhoor.

Je kunt dus beter de regels voor staande houden en aanhouden beter naleven, in plaats van een algehele identificatieplicht in te voeren.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:41
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Eens er is niks mis mee, je merkt er verder ook niks van ofzo. Ik draag hem toch altijd bij me dus ik vind het niet erg.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Eens er is niks mis mee, je merkt er verder ook niks van ofzo. Ik draag hem toch altijd bij me dus ik vind het niet erg.
Ik vind het niet nuttig dat men overal waar ik kom even kan constateren waar ik ben. Mocht er verdenking op mij rusten mogen ze er wel naar vragen, dat lijkt me genoeg. Ik wil me niet altijd hoeven identificeren, ik wil niet altijd maar iets mee moeten slepen. Verder zie ik er het nut niet van in.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:45
Atje85
Atje85 is offline
Oneens. Waarom zou ik me altijd als ik buiten ben moeten identificeren? Je denkt dat je je veiliger voelt, maar je bent het dus echt niet. En wat als je zo een ding een x vergeet? Allemaal gedoe, laat t maar lekker zoals het nu is.
Ik zie er verder niet echt voordelen in, behalve dat ze illegalen beter kunnen aanpakken, maar dat is meer een kwestie van extra geld, want ze weten nu best dondersgoed waar de illegalen zich bevinden, ze doen er alleen nix aan.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 08:06
dream-chaser
Avatar van dream-chaser
dream-chaser is offline
oneens. Je krijgt meer het gevoel dat je in de gaten wordt gehouden dan het gevoel van veiligheid.
__________________
Allow yourself to slide into a world as real as you want it to be.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 08:32
rene-gn
rene-gn is offline
Eens.

Ik vind dat mensen die voor kleine delicten worden opgepakt direct afgehandeld kunnen worden. Bij de justitie in de buurt, waar je dus direct naar een officier van justitie wordt gestuurd, heb je volgens mij toch echt een legitimatie bewijs nodig. Als je dus iets hebt gedaan waarvoor je wel naar de off.van just. moet, dan kan dat het beste zo snel mogelijk, en daar is dus een legitimatieplicht weer zinvol.
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:23
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ik vind het niet nuttig dat men overal waar ik kom even kan constateren waar ik ben. Mocht er verdenking op mij rusten mogen ze er wel naar vragen, dat lijkt me genoeg. Ik wil me niet altijd hoeven identificeren, ik wil niet altijd maar iets mee moeten slepen. Verder zie ik er het nut niet van in.
Zo zwaar is het toch niet een ID kaartje
Maar ik snap niet wat je bedoeld dat "men overal waar je komt kan constateren waar je bent"?
Dat heeft toch verder niks met de legetimatie plicht te maken?
HEt nut ervan is bijv. zwartrijders, als je je niet kan legitimeren wordt je meegenomen enz... kost tijd en geld, kan allemaal veel makkelijker toch?
Maar goed je merkt er zoals ik al eerder zei echt niks van, in duitsland is het en in mijn land (Tsjechie) is het ook en het is niet zo dat een agent zomaar naar je toe komt en naar je legitimatie vraagt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:26
Verwijderd
voor, maakt mij nix uit dat ik me moet legitimeren, heb toch altijd wel ov bij me....en zo kunnen mensen geen valse namen meer geven,als ze een boete in trein oid krijgen...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
Eens.

Ik vind dat mensen die voor kleine delicten worden opgepakt direct afgehandeld kunnen worden. Bij de justitie in de buurt, waar je dus direct naar een officier van justitie wordt gestuurd, heb je volgens mij toch echt een legitimatie bewijs nodig. Als je dus iets hebt gedaan waarvoor je wel naar de off.van just. moet, dan kan dat het beste zo snel mogelijk, en daar is dus een legitimatieplicht weer zinvol.
alleen maar omdat een kleine minderheid crimineel is moet iedereen maar zo een ding bij zich dragen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
alleen maar omdat een kleine minderheid crimineel is moet iedereen maar zo een ding bij zich dragen?
is dat zo'n probleem dan?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Zo zwaar is het toch niet een ID kaartje
Maar ik snap niet wat je bedoeld dat "men overal waar je komt kan constateren waar je bent"?
Met zo'n wet zou het mogelijk zijn om op allerlei plaatsen aan iedereen om legitimatie te vragen: ausweis bitte... Ik ben van mening dat de privacy hierbij in het geding raakt. Er zou zo een database aangelegd kunnen worden met wie waar komt, nee, brrr, vind ik iets te veel mogelijkheid voor staatsmacht.

Citaat:
Tweety2k schreef:
Dat heeft toch verder niks met de legetimatie plicht te maken?
HEt nut ervan is bijv. zwartrijders, als je je niet kan legitimeren wordt je meegenomen enz... kost tijd en geld, kan allemaal veel makkelijker toch?
Mjah, hier heb je een punt, daarom moet ov ook gratis

Nah, het zou enigszins kunnen helpen, maar ik denk niet dat dit dermate veel scheelt dat het iets oplevert.

Citaat:
Tweety2k schreef:
Maar goed je merkt er zoals ik al eerder zei echt niks van, in duitsland is het en in mijn land (Tsjechie) is het ook en het is niet zo dat een agent zomaar naar je toe komt en naar je legitimatie vraagt.
Het zal misschien ook niet direct gebeuren, maar het KAN in de toekomst wel. Bovendien mogen ze dan op z'n minst het wel eens gratis maken, paspoorten enzo.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:08
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ja paspoort is idd erg duur ja maar dat zijn bijzaken.
De politie gaat je echt niet zomaar om je id vragen.
Maar als jij bijv. in de buurt bij rellen bent dan vind ik het zo gek niet eens.
Volgens mij is het niet zo dat je meteen geregistreerd wordt waar je was.
Maar tegenwoordig hangen ook overal camera's
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
ja paspoort is idd erg duur ja maar dat zijn bijzaken.
De politie gaat je echt niet zomaar om je id vragen.
Maar als jij bijv. in de buurt bij rellen bent dan vind ik het zo gek niet eens.
Volgens mij is het niet zo dat je meteen geregistreerd wordt waar je was.
Maar tegenwoordig hangen ook overal camera's
Zoals je al zegt, ze doen dat niet zomaar, volgens jou gebeurd iets niet enz. Je geeft de staat echter wel meer macht.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:18
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Zoals je al zegt, ze doen dat niet zomaar, volgens jou gebeurd iets niet enz. Je geeft de staat echter wel meer macht.
imo vind ik het nou niet ineens veel meer macht, er moeten natuurlijk ook duidelijke regels aan vast zitten.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 12:22
Verwijderd
Doe maar niet gewoon. Ik heb geen zin om met zo'n groot en duur ding te lopen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:05
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
ja paspoort is idd erg duur ja maar dat zijn bijzaken.
De politie gaat je echt niet zomaar om je id vragen.
Maar als jij bijv. in de buurt bij rellen bent dan vind ik het zo gek niet eens.
Volgens mij is het niet zo dat je meteen geregistreerd wordt waar je was.
Maar tegenwoordig hangen ook overal camera's
dit is geen links standpunt en ik ben het ook met je eens.

Zou je niet eens het programma van de SP doorlezen en dan over stappen naar een iets rechtser partij, zoals de LPF?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 13:06
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
BARON schreef:
dit is geen links standpunt en ik ben het ook met je eens.

Zou je niet eens het programma van de SP doorlezen en dan over stappen naar een iets rechtser partij, zoals de LPF?
ik weet dat het geen links standpunt is maar ik ben/hoef/kan het ook niet met alles eens zijn.
Ik vind dit ook een punt waar ik niet zo zeer op let.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
imo vind ik het nou niet ineens veel meer macht, er moeten natuurlijk ook duidelijke regels aan vast zitten.
Als er allerlei regels aan moeten zitten hoeft er dus geen algehele legitimatie plicht te komen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Er moet een algemene legitimatie plicht komen.
tegen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:07
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Marnin schreef:

In de Vs hoeft men er niet aan te denken om maar een identificatieplicht te opperen. terwijl ze daar toch veel meer last van terrorisme hebben dan hier. de mensen daar begrijpen beter wat de mogelijke consequenties zijn.
De mensen in Amerika houden zichzelf een schijnveiligheid voor. Je komt geen groot publiek gebouw binnen zonder je ID, en soms volstaat een stom pasje van je werkgever waar alleen je foto op staat. Alsof iemand met slechte bedoelingen dan niet binnen kan komen... Volgens mij gebeurd dit alleen om achteraf dan te kunnen zeggen dat ze er toch geprobeerd hebben er iets aan te doen. Begrijp me niet verkeerd: ik keur het niet af gezien de gebeurtenissen daar maar ik denk dat die hele beveiliging toch een beetje een wassen neus is.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.