Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 08:37
Marc S
Marc S is offline
Tenminste, dat gevoel krijg ik steeds vaker. Ik ken mijn plaats in de maatschappij niet, ken eigenlijk ook geen knooppunten om contact te leggen met mensen waarmee ik overweg zou kunnen en vice versa :/

Een tijd lang werd dit gevoel minder, doordat ik voortdurend chatte en mailde met anderen van het internet. Dit zal helaas niet meer lang kunnen, vanwege gezondsheidsredenen (ik kan 's avonds niet meer achter de PC vanwege de pijn in mijn armen; beginselen RSI en moet dus noodgedwongen sterk minderen, zelfs tijdelijk helemaal stoppen) ..

Ik merk het nu echt goed dat ik zonder computer niet lijk te bestaan. Dan rest mij de vraag hoe kom ik in contact met mensen zonder hulp van het internet?

Op teamsporten kan ik niet gaan, vanwege de interne prestatiedrang waaraan ik nooit zou kunnen voldoen. Ook heb ik vaak niet de tijd om toe te kunnen zeggen dat ik elke week ergens heen ga (vanwege werk en studie, maar ook manische buien waar ik gewoon zeer graag alleen ben). Wat dus alleen maar tot teleurstelling zal leiden...

In mijn eentje het uitgaansleven in is een groot probleem. Ik ben niet degene die zomaar contacten legt en praat met anderen, daarbij komt dat ik niet bekend ben met diverse aspecten van interrelationeel gedrag. Ik doe niet aan smalltalk en kan mij vaak maar erg moeilijk aanpassen aan anderen :/

Ook heeft dit laatste vaak tot gevolg dat ik soms verkeerd of arrogant overkom, waardoor er situaties ontstaan die ik liever vermijd. Ik krijg voor ik het weet zo ruzie met anderen

Wat blijft over? Welke sociale gelegenheden / clubs zijn zodanig dat er geen prestatiedrang is? Waar je persoonlijke vrijheid gehandhaafd blijft en je zelf bepaalt wanneer je komt?

Ik kom alsmaar tot de conclusie dat ik te star / onflexibel ben om mij te mengen of langere perioden met mensen om te gaan. En het lukt me ook niet daarin te veranderen
Advertentie
Oud 28-02-2002, 08:44
Solo
Solo is offline


Dit hadden mijn woorden kunnen zijn...

'k vind iig dat je het goed verwoord. Ik zou het zo niet kunnen...
'k ben al lang naar deze woorden aan het zoeken...

[Dit bericht is aangepast door Kristine (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 08:54
Marc S
Marc S is offline
@Kristine:
Je mailbox (eigenlijk doorstuurgedoe) doet het niet .. na ja, als je zin hebt erover te schrijven, kun je me mailen op mas2401@yahoo.com

[edit - riddle]
Hoeveel mensen op dit forum schrijven ik vaak als 'k, zijn vrouwelijk, zitten al lang op dit forum, kenwoord borderline, en wonen in Rotterdam?!

Hoi
Oud 28-02-2002, 11:05
Liz
Liz is offline
Ik wist al dat je problemen had met je armen, maar dat het zo erg is dacht ik ook weer niet. Ik kan zo een twee drie even geen antwoord op je vragen geven ook omdat we het er al vaak over gehad hebben wat je kan doen met uitgaan ed. En eigenlijk kwamen we er nooit echt uit. Bovendien lopen er weer overal bibliotheek vrouwtjes rond dus ik kan niet erg lang typen omdat ik anders weer aangevallen word

[Dit bericht is aangepast door Liz (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 11:20
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
@Kristine:
Je mailbox (eigenlijk doorstuurgedoe) doet het niet .. na ja, als je zin hebt erover te schrijven, kun je me mailen op mas2401@yahoo.com

[edit - riddle]
Hoeveel mensen op dit forum schrijven ik vaak als 'k, zijn vrouwelijk, zitten al lang op dit forum, kenwoord borderline, en wonen in Rotterdam?!

Hoi
..

.. hoeveel vrouwen heb ik jou nu wel niet je mail adres zien geven op dit forum ..
Oud 28-02-2002, 11:23
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. hoeveel vrouwen heb ik jou nu wel niet je mail adres zien geven op dit forum ..
Ik tel ze niet meer

Maar ja, bereiken doe ik er ook niks mee :/
Oud 28-02-2002, 11:26
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Ik wist al dat je problemen had met je armen, maar dat het zo erg is dacht ik ook weer niet.
Tsja, ik moet dus rusten en zal de komende weken iig 's avonds niet meer online zijn. We hadden thuis al een discussie erover of mijn computers voor een maand oid de kast in gaan :/

Citaat:
Bovendien lopen er weer overal bibliotheek vrouwtjes rond dus ik kan niet erg lang typen omdat ik anders weer aangevallen word
Ghehe
Oud 28-02-2002, 11:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik tel ze niet meer

Maar ja, bereiken doe ik er ook niks mee :/

Waarom niet? Zitten er geen leuke meisjes tussen die je wel is in het echt zou willen ontmoeten?
Oud 28-02-2002, 11:41
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Waarom niet? Zitten er geen leuke meisjes tussen die je wel is in het echt zou willen ontmoeten?
Sommige

Jose (Liz) bijvoorbeeld, alleen moet ik dan wel 1 uur lang helemaal naar Zandvoort rijden..
niet dat het onmogelijk is, maar wel lastig op den duur denk ik..
Oud 28-02-2002, 11:43
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Balen voor je zeg
Wat je kan doen?Tja je kan wel in discotheken en bars contacten gaan zoeken,maar daar lopen toch vaak de verkeerde types als je snapt wat ik bedoel
Maar sterkte iig!
Oud 28-02-2002, 11:46
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
ohoh... broertjuh van me... Je moet je zelf niet zo de grond inboren. Je denkt veels te slecht over jezelf. Je kent toch ook gewoon naar de stad gaan en daar gaan "winkelen"... Dan kom je ook zat leuke meissies tegen. Ga gewoon met iemand die je kent, weet ik veel, misschien wel iemand van dit forum, en have fun! Je kan ook gewoon in de stad iemand aanspreken hoor. Zo moeilijk is dat niet. En wat maakt t uit als je afgewezen word? Er zijn er wel meer dan die "ene". Snappie waar ik op doel? Je moet je niet beperken tot internet en Krimpen...
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 28-02-2002, 11:48
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Sommige

Jose (Liz) bijvoorbeeld, alleen moet ik dan wel 1 uur lang helemaal naar Zandvoort rijden..
niet dat het onmogelijk is, maar wel lastig op den duur denk ik..


Nee joh!!! Als zij dat ook wil, moet je er voor gaan! Toch gezellig?! Beter dan dat je weer s depri in huis rondhangt... Go for it!!!

__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 28-02-2002, 11:49
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
ohoh... broertjuh van me... Je moet je zelf niet zo de grond inboren. Je denkt veels te slecht over jezelf. Je kent toch ook gewoon naar de stad gaan en daar gaan "winkelen"... Dan kom je ook zat leuke meissies tegen. Ga gewoon met iemand die je kent, weet ik veel, misschien wel iemand van dit forum, en have fun! Je kan ook gewoon in de stad iemand aanspreken hoor. Zo moeilijk is dat niet. En wat maakt t uit als je afgewezen word? Er zijn er wel meer dan die "ene". Snappie waar ik op doel? Je moet je niet beperken tot internet en Krimpen...

Hmm maar dat is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ken het probleem van Marc,ik heb het zelf ook behoorlijk.
Ik durf niet zo gauw op mensen af te stappen,ik leg ook niet zo makkelijk contact.
Dus dan is t best moeilijk

Oud 28-02-2002, 11:55
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
ohoh... broertjuh van me... Je moet je zelf niet zo de grond inboren. Je denkt veels te slecht over jezelf.
Oei.. mijn zusje op psychologie

Citaat:
Ga gewoon met iemand die je kent, weet ik veel, misschien wel iemand van dit forum, en have fun!
Met wie is daarbij de hamvraag..

Citaat:
Je kan ook gewoon in de stad iemand aanspreken hoor. Zo moeilijk is dat niet.
Voor mij wel.
Oud 28-02-2002, 11:55
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm maar dat is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ken het probleem van Marc,ik heb het zelf ook behoorlijk.
Ik durf niet zo gauw op mensen af te stappen,ik leg ook niet zo makkelijk contact.
Dus dan is t best moeilijk

Ja, oke... Maar: "een nee heb je, een ja ken je krijgen!"

Ik was vroeger ook veel meer verlegen, maar ik had daar geen zin meer in. Ik vond altijd jongens leuk die mij wel "aardig" vonden, maar niet "leuk". Alleen dan omdat ik het stuudje van de klas was en o zo verlegen. Daar werd ik op den duur gewoon schijtziek van... En ja, ik weet niet hoe t kwam, maar opeens ging ik gewoon oudere jongens aanspreken enzo en ja, nu heb ik een lieve vriend.
Ik weet ook wel, dat het allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar ja, je kan t toch altijd proberen? Ik zat ook behoorlijk in de stress hoor toen ik voor t eerst een jongen aansprak die 3 jaar ouder dan mij was, totaal onbekend voor me was en o zo leuk uitzag! Maar ja... Je moet toch wat?! Ik snap ook niet waarom Marc niet eens iemand van t forum opzoekt waar die mee ken opschieten. Alleen omdat ie t te ver vindt rijden... Nou, dat vind ik een slecht excuus!

Maar oke... Ik weet hier eiegnlijk ook niet zo veel over te zeggen...

__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 28-02-2002, 11:59
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Jaja Marc, je zussie op Psychologie.

Maar oke, contacten leggen vind je misschien moeilijk, maar je maakt t jezelf ook erg moeilijk hoor. Je denkt je alleen maar in wat er fout kan gaan, nooit wat er goed kan gaan. Je hebt daardoor een veels te laag zelfvertrouwen... Echt, een beetje zelfvertrouwen is echt niet slecht voor je hoor.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 28-02-2002, 12:00
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Ja, oke... Maar: "een nee heb je, een ja ken je krijgen!"

Ik was vroeger ook veel meer verlegen, maar ik had daar geen zin meer in. Ik vond altijd jongens leuk die mij wel "aardig" vonden, maar niet "leuk". Alleen dan omdat ik het stuudje van de klas was en o zo verlegen. Daar werd ik op den duur gewoon schijtziek van... En ja, ik weet niet hoe t kwam, maar opeens ging ik gewoon oudere jongens aanspreken enzo en ja, nu heb ik een lieve vriend.
Ik weet ook wel, dat het allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar ja, je kan t toch altijd proberen? Ik zat ook behoorlijk in de stress hoor toen ik voor t eerst een jongen aansprak die 3 jaar ouder dan mij was, totaal onbekend voor me was en o zo leuk uitzag! Maar ja... Je moet toch wat?! Ik snap ook niet waarom Marc niet eens iemand van t forum opzoekt waar die mee ken opschieten. Alleen omdat ie t te ver vindt rijden... Nou, dat vind ik een slecht excuus!

Maar oke... Ik weet hier eiegnlijk ook niet zo veel over te zeggen...

Ik persoonlijk probeer nu wel aan m'n onzekerheid te werken,maar het is echt zo moeilijk.Door vroeger heb ik gewoon helemaal geen zelfvertrouwen meer,echt 0,0%
Dus dan stap je niet zo gauw op iemand af.
En ik weet echt niet hoe ik daar vanaf moet komen,maar goed het gaat hier niet over mij
Maar ja,misschien moet hij dat wel doen ja,en een uur rijden valt best mee,dus dat is inderdaad geen excuus

Oud 28-02-2002, 12:04
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Celesta schreef:
En ik weet echt niet hoe ik daar vanaf moet komen,maar goed het gaat hier niet over mij
Citaat:
Maar ja,misschien moet hij dat wel doen ja,en een uur rijden valt best mee,dus dat is inderdaad geen excuus
het mag toch ook wel een beetje over jou gaan hoor!

Maar oke.. Ik vind gewoon dat hij een keer naar iemand toe moet gaan. Jij misschien ook... Of gaan jullie samen, lekker gezellie!
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Ads door Google
Oud 28-02-2002, 12:13
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
[b] het mag toch ook wel een beetje over jou gaan hoor!

Maar oke.. Ik vind gewoon dat hij een keer naar iemand toe moet gaan. Jij misschien ook... Of gaan jullie samen, lekker gezellie!

Neh ik niet,daar heeft niemand behoefte aan
Oud 28-02-2002, 12:16
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Neh ik niet,daar heeft niemand behoefte aan
why not?

__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 28-02-2002, 12:16
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Jaja Marc, je zussie op Psychologie.


Citaat:
Maar oke, contacten leggen vind je misschien moeilijk, maar je maakt t jezelf ook erg moeilijk hoor. Je denkt je alleen maar in wat er fout kan gaan, nooit wat er goed kan gaan. Je hebt daardoor een veels te laag zelfvertrouwen...
Daarin heb je wel gelijk... maar het is moeilijk dat te veranderen... ik blijf altijd maar negatief denken... zie alsmaar problemen :/
Oud 28-02-2002, 12:19
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
why not?

Och nevermind

Oud 28-02-2002, 14:20
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
tja, ik heb eigenlijk geen idee wat je eraan kunt doen. ik weet wel, dat als je eenmaal in een isolement zit, je er heel moeilijk uitkomt, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. de stap naar buiten toe zal heel moeilijk zijn, en ik heb geen idee hoe je dat zou moeten doen.

ik heb af en toe erg moeite om de weinig vrienden die ik heb te houden, ik weet dat je ze makkelijker kwijtraakt (of afstoot in mijn geval) dan dat je nieuwe krijgt en dat je makkelijker contact verliest dan dat je nieuw contact legt...

ik weet het ook niet...
ik vind het wel erg voor je van je arm.
het is natuurlijk niet goed dat je hele sociale leven op internet afspeelt, maar ik vind het dan wel erg, dat je dat ook deels kwijt moet raken (tijdelijk) door gezondheidsredenen

of zit ik nu te veel te raaskallen...?
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Oud 28-02-2002, 14:43
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
of zit ik nu te veel te raaskallen...?
Je hebt deels gelijk, ik moet in ieder geval tijdelijk het chatten (omdat dit erg intensief is qua typewerk) opgeven. Dus ik raak wel een stuk kwijt... ik hoop dan ook met sommigen nog steeds via het forum en mail contact te houden.

Totdat de pijn weer helemaal weg is, zit ik vooralsnog thuis niet meer achter de computer. Of alleen kort in het weekend, maar niet om te chatten...

Ik moet dus andere dingen gaan doen, hoe moeilijk dat ook is :/
Oud 28-02-2002, 16:20
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Je moet ook niet willen bestaan in de materiële wereld. Bouw je eigen wereld.

We hebben het er nog wel over...ik zal eens een mailtje of een MSN-gesprek in elkaar draaien.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Advertentie
Oud 28-02-2002, 18:47
Liz
Liz is offline
Citaat:
Marc S schreef:

alleen moet ik dan wel 1 uur lang helemaal naar Zandvoort rijden..

Het is wel langer hoor, ik denk bijna 1 1/2 uur Maar ik heb het ook al een paar keer gezegd dat je gewoon een keertje hier heen moet komen Het is hier hardstikke gezellig! En als ik je zusje zo hoor kom je er ook niet echt meer onderuit


[Dit bericht is aangepast door Liz (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 19:23
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Marc
ik zal je maar zeggen waar het opstaat
je zeurt te veel
godverdomme zeg
ik zeur ook veel
geef ik toe
maar ik ben 17
ik heb nog hoop dat er voor mij ooit nog iets goeds op mijn pad komt
voor jou is er geen hoop meer
niets meer
behalve als je eens iets zou gaan ondernemen
probeer contact te leggen met een meisje
laat mensen buiten je immense zelfmedelijden weten wie je echt bent
Neem een baan ofzo
ga op een sport
en ja
dat is wat mensen ook tegen mij zeggen en wat ik ook niet doe, maar dat komt omdat ik nog hoop heb iets leuks te ervaren in mijn studententijd
jij weet al dat bij jou die hoop ongetwijfeld vergeefs was
nu moet je iets gaan ondernemen
anders word je een huiskamerfilosoof
dat moet je ook niet hebben
btw goede leefregel:
'Dont ever stop until u bust a nut'
busting a nut = neuken
zei mijn moeder ooit tegen me
hele goede regel
dus ga er wat aan doen Marc
ga desnoods hoe onwetend en fout het ook mag zijn een meisje versieren in de disco
Oud 28-02-2002, 21:49
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
heeeeeeeeeeeeeeeel verhaal
punt # 1:
hij zit al op een sport

punt # 2:
hij heeft al een baan

punt # 3:
"probeer contact te leggen met een meisje
"
<--- That's the problem!!!

Maar oke, ik vind dat je hier te snel op antwoordde, je weet geloof ik helemaal niet zo goed hoe hij in elkaar zit en je hebt hier niet alles gelezen, anders had je wel geweten dat hij juist angst heeft een meissie aan te spreken enzo... Maar oke, not my problem. (dan heb ik t over jouw reactie he? )

[edit]
Ik moet nog even Pim feliciteren met zijn 19e verjaardag! (broer achter me!) Gefeliciteerd!
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 28-02-2002, 21:58
^AmArU^
^AmArU^ is offline
sas je hebt gelijk
my bad, excuses

ik heb idd niet alles gelezen
maar ik kan wel zeggen
Angsten hebben die naam omdat ze vaak ongegrond zijn
je moet je erover heen zetten
je moet echt actie ondernemen
het is een manier van denken
van mijn part ga je een keer naar Amsterdam Marc en dan probeer je daar een meid te versieren, puur voor de test
Oud 28-02-2002, 23:06
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Marc
ik zal je maar zeggen waar het opstaat
je zeurt te veel
godverdomme zeg
ik zeur ook veel
geef ik toe
maar ik ben 17
ik heb nog hoop dat er voor mij ooit nog iets goeds op mijn pad komt
voor jou is er geen hoop meer
niets meer
behalve als je eens iets zou gaan ondernemen
probeer contact te leggen met een meisje
laat mensen buiten je immense zelfmedelijden weten wie je echt bent
Neem een baan ofzo
ga op een sport
en ja
dat is wat mensen ook tegen mij zeggen en wat ik ook niet doe, maar dat komt omdat ik nog hoop heb iets leuks te ervaren in mijn studententijd
jij weet al dat bij jou die hoop ongetwijfeld vergeefs was
nu moet je iets gaan ondernemen
anders word je een huiskamerfilosoof
dat moet je ook niet hebben
btw goede leefregel:
'Dont ever stop until u bust a nut'
busting a nut = neuken
zei mijn moeder ooit tegen me
hele goede regel
dus ga er wat aan doen Marc
ga desnoods hoe onwetend en fout het ook mag zijn een meisje versieren in de disco
Jesus wat een domme reactie.
Ik denk juist eerder dat er voor jou geen hoop meer is,als je met zo'n domme instelling rondloopt

Oud 01-03-2002, 00:50
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
hmmm klinkt als je situatie iz verslechterd in vergelijking met paar weken geleden. Het geval wat je beschrijft heb ik ook een tijdjuh terug gehad. Toch is dat gevoel nu grotendeels wel weg, alleen mijn situatie is niet echt vergelijkbaar met die van jouw.

Ik ben ook bang dat je zelf iets moet doen. Je kan op hulp gaan wachten van anderen, maar die zal voor 90% zeker toch niet komen. Teamsporten en de disco induiken zit er ook niet echt in.....mja kan verder nikz nuttigs bedenken. 'k vind 't klotuh voor je
missgien heeft die reply van ^AmArU^ tog nog ietz nuttigs in zich.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 01-03-2002, 07:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Je moet ook niet willen bestaan in de materiële wereld. Bouw je eigen wereld.
Tja, maar het leven speelt zich niet af in de 1 of andere imaginaire wereld. You've got mail btw
Oud 01-03-2002, 07:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Het is wel langer hoor, ik denk bijna 1 1/2 uur
99km van Krimpen a/d IJssel naar Zandvoort. Dat zijn idd anderhalf uur

Na ja, aan de andere kant rij ik Maandag wel helemaal naar Arnhem (= 106km) om examen te doen

Citaat:
Maar ik heb het ook al een paar keer gezegd dat je gewoon een keertje hier heen moet komen Het is hier hardstikke gezellig! En als ik je zusje zo hoor kom je er ook niet echt meer onderuit
Help!

Ja, mijn zusje wordt een beetje gek van me geloof ik

We hebben het er nog een keer over, dit weekend moet ik leren, wat ik het weekend daarop ga doen weet ik nog niet. 1 ding is wel: is Zandvoort ook gezellig bij rotweer?

Ik heb namelijk geen flauw idee wat je eigenlijk wilt doen
Oud 01-03-2002, 07:16
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
hmmm klinkt als je situatie iz verslechterd in vergelijking met paar weken geleden.
Ja, is het ook wel. Nu ik thuis niet of nauwelijks meer achter de computer kan zitten (zolang ik last van mijn polsen heb), heb ik echt niks meer te doen. En daar word je niet blij van ..

Maar goed, iets wat mijn pa steeds herhaalt: "Ga op een dansschool. Leer te dansen, beschaafd met mensen om te gaan ( ) en wie weet loopt er ook wel wat leuks rond. Zo niet, kan het later altijd van pas komen .. maar van niets, komt niets" ..

Ik twijfel sterk, maar misschien ga ik toch echt een keertje kijken. Dood zal ik er niet van gaan (hoop ik)
Oud 01-03-2002, 08:31
Liz
Liz is offline
In Zandvoort is het altijd gezellig want er wonen alleen maar gezelligen mensen Bij rotweer eh ja nou dan moet je maar niet richting strand gaan Ik had het er toevallig over met een vriendin en die zei ook meteen 'dat is toch gezellig als hij een keer naar Zandvoort komt'(dat is hetzelfde meisje die jou veel ouder dan 21 schatte, wat jij niet geloofde )
Oud 01-03-2002, 08:37
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Tja, maar het leven speelt zich niet af in de 1 of andere imaginaire wereld. You've got mail btw


bouw je eigen wereld hoeft niet imaginaire te zijn btw. Oh ja een tip voor uitgaan waar je niet afhankelijk bent van andere , ik bedoel je kan best alleen naar een concert gaan van een band die je interesseert en als je dan toevallig mensen ontmoet is dat alleen een bijkomstigheid, want op een concert kan je het, alleen, heel goed naar je zin hebben
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Ads door Google
Oud 01-03-2002, 08:42
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
In Zandvoort is het altijd gezellig want er wonen alleen maar gezelligen mensen Bij rotweer eh ja nou dan moet je maar niet richting strand gaan
Was ik ook niet van plan

Bij die temperaturen de laatste tijd gecombineerd met de nodige wind... euhh, dat ben ik niet gewend en kan ik ook niet goed tegen... dan heb je een bibberende Marc naast je lopen

Citaat:
Ik had het er toevallig over met een vriendin en die zei ook meteen 'dat is toch gezellig als hij een keer naar Zandvoort komt'(dat is hetzelfde meisje die jou veel ouder dan 21 schatte, wat jij niet geloofde )


Na ja, eerst even zien of ik Maandag mijn examen overleef
Oud 01-03-2002, 08:46
Liz
Liz is offline
Wind?? Zeg maar storm En dan kom ik ook niet in de buurt van het strand (ok is een beetje moeilijk want ik woon bijna achter het strand )

Oud 01-03-2002, 08:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Wind?? Zeg maar storm En dan kom ik ook niet in de buurt van het strand (ok is een beetje moeilijk want ik woon bijna achter het strand )
Ik kom amper op het strand, maar goed 1 ding waar trouwens geen rekening mee is gehouden: files in het weekend

Maar goed, ik zie net dat het met de trein ook anderhalf uur duurt, is ook een optie, ook al ben ik nog nooit met de trein gereden
Oud 01-03-2002, 12:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
..alleen moet ik dan wel 1 uur lang helemaal naar Zandvoort rijden..
niet dat het onmogelijk is, maar wel lastig op den duur denk ik..
Ah man, zeur niet, ik moet eens in de 2 weken 2! uur! gewoon voor gaan je moet er iets voor over hebben toch?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 01-03-2002, 12:57
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ah man, zeur niet, ik moet eens in de 2 weken 2! uur! gewoon voor gaan
Misschien moet je verhuizen?

Citaat:
je moet er iets voor over hebben toch?
Je brengt ze nog op verkeerde ideeen
Oud 01-03-2002, 16:56
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
wat is rsi? klinkt griezelig

Citaat:
Marc S schreef:

Wat blijft over? Welke sociale gelegenheden / clubs zijn zodanig dat er geen prestatiedrang is? Waar je persoonlijke vrijheid gehandhaafd blijft en je zelf bepaalt wanneer je komt?
studentenmilieu? bij ons toch.

Citaat:
Ik kom alsmaar tot de conclusie dat ik te star / onflexibel ben om mij te mengen of langere perioden met mensen om te gaan. En het lukt me ook niet daarin te veranderen
euhm, ik weet echt ni wa zeggen. ik herken het wel. bij mij is dat wel geminderd nu denkik. :/

__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Oud 01-03-2002, 17:24
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
wat is rsi? klinkt griezelig
RSI: Repetitive Strain Injury.

vertaald: herhaaldelijke spier belasting.

Komt het meest voor mij personen wie heel intensief/lang achter de computer zitten (in een verkeerde houding...)
Maar kan bv ook door tenissen komen (tenniselleboog)

Oud 01-03-2002, 21:06
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Sommige

Jose (Liz) bijvoorbeeld, alleen moet ik dan wel 1 uur lang helemaal naar Zandvoort rijden..
niet dat het onmogelijk is, maar wel lastig op den duur denk ik..


Jij houdt jezelf gewoon voor de gek.

__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Oud 02-03-2002, 08:06
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
eddie schreef:
Komt het meest voor mij personen wie heel intensief/lang achter de computer zitten (in een verkeerde houding...)
Niet per se verkeerde houding, maar wel door de intensiviteit van het 'werken'. Ik typte bijna continu de hele dag aan 1 stuk door en daarnaast werkte ik ook veel met de muis. Gemiddeld zat ik 14 uur per dag achter de computer, soms meer.

Om te minderen, zit ik nu doordeweeks niet meer thuis achter de computer, waardoor ik op 'normale' 8 uur per dag kom. En het helpt gelukkig, de pijn wordt al iets minder
Oud 02-03-2002, 08:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Jij houdt jezelf gewoon voor de gek.
Ja waarschijnlijk wel... ik zie problemen die geen problemen zijn en dergelijke... doe veel te moeilijk over dingen...
Oud 02-03-2002, 09:12
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ja waarschijnlijk wel... ik zie problemen die geen problemen zijn en dergelijke... doe veel te moeilijk over dingen...


En je wekt niet de indruk te willen veranderen. Echt te willen.

__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Oud 02-03-2002, 09:44
truman
truman is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Tenminste, dat gevoel krijg ik steeds vaker. Ik ken mijn plaats in de maatschappij niet, ken eigenlijk ook geen knooppunten om contact te leggen met mensen waarmee ik overweg zou kunnen en vice versa :/

Een tijd lang werd dit gevoel minder, doordat ik voortdurend chatte en mailde met anderen van het internet. Dit zal helaas niet meer lang kunnen, vanwege gezondsheidsredenen (ik kan 's avonds niet meer achter de PC vanwege de pijn in mijn armen; beginselen RSI en moet dus noodgedwongen sterk minderen, zelfs tijdelijk helemaal stoppen) ..

Ik merk het nu echt goed dat ik zonder computer niet lijk te bestaan. Dan rest mij de vraag hoe kom ik in contact met mensen zonder hulp van het internet?

Op teamsporten kan ik niet gaan, vanwege de interne prestatiedrang waaraan ik nooit zou kunnen voldoen. Ook heb ik vaak niet de tijd om toe te kunnen zeggen dat ik elke week ergens heen ga (vanwege werk en studie, maar ook manische buien waar ik gewoon zeer graag alleen ben). Wat dus alleen maar tot teleurstelling zal leiden...

In mijn eentje het uitgaansleven in is een groot probleem. Ik ben niet degene die zomaar contacten legt en praat met anderen, daarbij komt dat ik niet bekend ben met diverse aspecten van interrelationeel gedrag. Ik doe niet aan smalltalk en kan mij vaak maar erg moeilijk aanpassen aan anderen :/

Ook heeft dit laatste vaak tot gevolg dat ik soms verkeerd of arrogant overkom, waardoor er situaties ontstaan die ik liever vermijd. Ik krijg voor ik het weet zo ruzie met anderen

Wat blijft over? Welke sociale gelegenheden / clubs zijn zodanig dat er geen prestatiedrang is? Waar je persoonlijke vrijheid gehandhaafd blijft en je zelf bepaalt wanneer je komt?

Ik kom alsmaar tot de conclusie dat ik te star / onflexibel ben om mij te mengen of langere perioden met mensen om te gaan. En het lukt me ook niet daarin te veranderen


kan of wil je niet ???
Oud 02-03-2002, 11:56
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
En je wekt niet de indruk te willen veranderen. Echt te willen.


Innerlijke tweestrijd... ik wil wel, ik wil niet... "shit ik voel me alleen", "blegh ik heb een hekel aan mensen"... "dit zou leuk kunnen zijn", "damn moet ik weer zoveel voor doen"...

Ik ben niet echt een sociaal persoon en vind mijn genoegen in de natuur bij mooi weer als er alom niemand is, maar net zo goed als ik op mijn computer iets uitvogel wat ik eerst niet voor mogelijk hield...

Ergens vecht ik tegen mezelf. Dat klinkt misschien raar, maar het lijkt wel alsof ik bijna niks leuk vind omdat ik niet durf of omdat ik er slechte ervaringen mee heb...

Dat is met bijna alles zo. In realiteit word ik ook helemaal gek bij persoonlijke aandacht, ik weet niet waarheen ermee. Als een meisje naar mij lacht, voel ik me in een hoek geduwd en zie geen uitweg...

Ik word soms helemaal gek van mijn eigen gezever en idiote gevoelens / gedrag. Het is zoals mijn vader het nog een paar dagen geleden zei tegen me: "je vlucht naar je computer"...

En hij heeft gelijk, ik ben vreselijk bang voor teleurstellingen en durf daardoor maar weinig te ondernemen. Gevolg ervan is meestal dat ik het weg redeneer, zowel mijn gevoelens als opdagende kansen. En hoewel ik dit weet van mezelf, doe ik het keer op keer opnieuw...

In veel opzichten heb ik voordelen tegenover anderen die met sociale problemen kampen, maar toch benut ik deze nauwelijks. Het is me nu al vaker gebeurd dat meisjes mij leuk vonden, maar ik op de vlucht sloeg... in tegenstelling tot anderen die niemand ziet staan... en dat praat ik dan ook op mezelf in, ik mag mezelf niet als complete sukkel zien, dus ben ik lelijk... toch?

Nee, ik ben zielig omdat ik mezelf niet in het diepe gooi en bijna nooit kansen neem. Altijd alles op veilig, neem bijvoorbeeld dit weekend. Ik ga helemaal niets ondernemen, zodat ik maandag ook examen kan doen. Want als ik iets doe, ben ik bang misschien een griepje ergens op te lopen, of dat ik mogelijkerwijs mijn auto in de prak rij (terwijl dit nooit gebeurt), ben zelfs bang dat ik iets verkeerds eet, enzovoorts...

Ik leid mijn leven niet, het leven leidt mij...

Wat ik mis, is tact. Iets willen en het koste wat het kost dan ook echt bereiken, zelfs als de omstandigheden ervoor niet ideaal zijn (en deze als gegeven te beschouwen) :/
Oud 02-03-2002, 12:34
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:


Innerlijke tweestrijd... ik wil wel, ik wil niet... "shit ik voel me alleen", "blegh ik heb een hekel aan mensen"... "dit zou leuk kunnen zijn", "damn moet ik weer zoveel voor doen"...

Ik ben niet echt een sociaal persoon en vind mijn genoegen in de natuur bij mooi weer als er alom niemand is, maar net zo goed als ik op mijn computer iets uitvogel wat ik eerst niet voor mogelijk hield...

Ergens vecht ik tegen mezelf. Dat klinkt misschien raar, maar het lijkt wel alsof ik bijna niks leuk vind omdat ik niet durf of omdat ik er slechte ervaringen mee heb...

Dat is met bijna alles zo. In realiteit word ik ook helemaal gek bij persoonlijke aandacht, ik weet niet waarheen ermee. Als een meisje naar mij lacht, voel ik me in een hoek geduwd en zie geen uitweg...

Ik word soms helemaal gek van mijn eigen gezever en idiote gevoelens / gedrag. Het is zoals mijn vader het nog een paar dagen geleden zei tegen me: "je vlucht naar je computer"...

En hij heeft gelijk, ik ben vreselijk bang voor teleurstellingen en durf daardoor maar weinig te ondernemen. Gevolg ervan is meestal dat ik het weg redeneer, zowel mijn gevoelens als opdagende kansen. En hoewel ik dit weet van mezelf, doe ik het keer op keer opnieuw...

In veel opzichten heb ik voordelen tegenover anderen die met sociale problemen kampen, maar toch benut ik deze nauwelijks. Het is me nu al vaker gebeurd dat meisjes mij leuk vonden, maar ik op de vlucht sloeg... in tegenstelling tot anderen die niemand ziet staan... en dat praat ik dan ook op mezelf in, ik mag mezelf niet als complete sukkel zien, dus ben ik lelijk... toch?

Nee, ik ben zielig omdat ik mezelf niet in het diepe gooi en bijna nooit kansen neem. Altijd alles op veilig, neem bijvoorbeeld dit weekend. Ik ga helemaal niets ondernemen, zodat ik maandag ook examen kan doen. Want als ik iets doe, ben ik bang misschien een griepje ergens op te lopen, of dat ik mogelijkerwijs mijn auto in de prak rij (terwijl dit nooit gebeurt), ben zelfs bang dat ik iets verkeerds eet, enzovoorts...

Ik leid mijn leven niet, het leven leidt mij...

Wat ik mis, is tact. Iets willen en het koste wat het kost dan ook echt bereiken, zelfs als de omstandigheden ervoor niet ideaal zijn (en deze als gegeven te beschouwen) :/


*Herkenning* sommige dingen dan tenminste



[Dit bericht is aangepast door Celesta (02-03-2002).]
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Niet meer
flyaway
6 21-08-2008 21:30
Verhalen & Gedichten Te zoet fruit
Rita Pavlovic
11 13-07-2006 13:20
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #27
Nijn*
491 10-05-2005 15:07
Liefde & Relatie Waarom ben ik opeens niemand meer?
kaarinetjuh
10 09-06-2004 11:08
Liefde & Relatie Ik weet t ff niet meer allemaal!
CoveredEyes
14 11-10-2003 08:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.