Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 07:04
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 03-03-2004 @ 19:35:
Ik ben het met je eens. Overnemen gebeurt heel veel, vooral als je zoals mij bent opgevoed met het christendom. Ik moet alleen wel eerlijk tegenover mezelf blijven, ik heb eigenlijk nooit God "ervaren" of "gevoelt". Als ik niet was opgevoed zoals ik ben opgevoed dan denk ik dat ik nergens in zou geloven. Het klinkt hard voor mezelf, maar zo is het wel. Ik hoop daarom ook vurig dat ik nog eens in mijn leven zon ervaring mag meemaken. Eigenlijk heb ik het dus ook maar overgenomen. Maar ja, wie zegt dat God niet via zijn volgelingen werkt? Dus op mijn manier ben ik ook bewogen door God misschien. Niet direct, door een ervaring in mezelf, maar door Gods volgelingen. Mijn ouders dus.
Het is vaak zo dat een mens zich gaat afvragen;''wie ben ik?'' en ''wat is mijn doel op aarde?'' Dan kan er een zoektocht ontstaan naar je ware 'ik' . Die zoektocht is niet eenvoudig maar als de wil er is en het verlangen dan ga je zelf God ervaren.
God is geen persoon die je kan straffen voor wat je doet,God is Bewustzijn,het allesomvattende Bewustzijn dat je gemanifesteerd ziet in alles om je heen.

Het kan een voordeel maar ook een nadeel zijn dat je God hebt leren kennen door jouw geloof maar alleen jijzelf kan dat bepalen.
Je ontdekt het als je de zoektocht naar je zelf begint.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2004, 07:19
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 21-02-2004 @ 22:07:
Je moet gewoon in hem geloven en hem liefhebben. Al die regels zoals jij dat noemt valt hartstikke mee.

Je doet niet de regels om dan in de hemel te komen maar uit liefde voor God en dan kom je in de hemel.

Maar het blijft allemaal genade.
je hebt dus de vrije wil om je te houden aan die regels of niet.. Leef je voor God hoef je je nog niet auomatisch aan die regels te houden.. Geloven heeft veel te maken met kiezen, gelukkig is kiezen verassende makkelijk met the Strenght of God (yes I'm experienced)


zou vast wel gezegt zijn maar toch...
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 04-03-2004 @ 08:19:
je hebt dus de vrije wil om je te houden aan die regels of niet.. Leef je voor God hoef je je nog niet auomatisch aan die regels te houden.. Geloven heeft veel te maken met kiezen, gelukkig is kiezen verassende makkelijk met the Strenght of God (yes I'm experienced)


zou vast wel gezegt zijn maar toch...
Dus, je hebt regels, maar je hebt de vrije keuze om je er al dan niet aan te houden.

Wat gebeurt er als je je er niet aan houdt? Word je dan gestraft?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 03-03-2004 @ 08:04:
Prachtig en hiermee zeg je ook dat het voor jou geen geloof maar een waarheid is. Ik ben het helemaal met je eens.
Natuurlijk, voor mij is het de waarheid.. Ik weet gewoon dat het zo is, dat God geen straffende God is, maar een energie die slechts Liefde is.

Wil niet zeggen dat andere waarheden 'fout' zijn..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 13:31
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Xia schreef op 04-03-2004 @ 12:36:
Dus, je hebt regels, maar je hebt de vrije keuze om je er al dan niet aan te houden.

Wat gebeurt er als je je er niet aan houdt? Word je dan gestraft?
Neej je word niet gestraft... Als jij in Jezus gelooft zul je NOOIT gestraft worden voor je zonden, je leeft immers in vergeving.

Dus nee, je word niet gestraft als jeje er niet aanhoudt,
al heb ikvoor mezelf gemerkt dat toen ik radicale keuzes ging maken ik wel beloond werd door God om de simpele reden dat er geen dingen tussen Hem en mij instonden
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 04-03-2004 @ 14:31:
Neej je word niet gestraft... Als jij in Jezus gelooft zul je NOOIT gestraft worden voor je zonden, je leeft immers in vergeving.

Dus nee, je word niet gestraft als jeje er niet aanhoudt,
al heb ikvoor mezelf gemerkt dat toen ik radicale keuzes ging maken ik wel beloond werd door God om de simpele reden dat er geen dingen tussen Hem en mij instonden
Ok, ik denk dat ik het snap..

Maar straft God je dan wel als je niet in Jezus gelooft?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:42
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Xia schreef op 05-03-2004 @ 14:05:
Ok, ik denk dat ik het snap..

Maar straft God je dan wel als je niet in Jezus gelooft?
Hej, ik heb de hele toppic niet doorgelezen maar vraag je af of je christen bent of niet?

Nou goed, ik had al gezegt: zolang jij in Jezus gelooft straft God niet voor je zonden.

waarom niet? Omdat JEzus voor jou aan het kruis ging en dus al werd gestraft voor je zonden. Op het moment dat jij erkent dat Jezus 2000 jaar geleden voor JOU aan het kruis hing (and that's like: AUWWWW!) wast God je als het ware schoon met het bloed van Jezus. Zo maak ik het wel weer zweverig, maar het is eigenlijk makkelijk..

Je moet een presentatie houden op school maar je besluit die ochtend niet te gaan omdat je geen zin hebt. Je hele groepje waarmee je de presentatie deed is boos en de leraar wil je een onvoldoende geven. Dan zegt iemand uit je groepje: okee ik neem haar gedeelte wel over, jij krijgt een voldoende omdat zij jou schuld op zich nam. Opgelost!


Makkelijk eigen..(alleen dan gaat het hier over "zonden" en "sterven") het rare is dat wij mensen het alleen moeilijk vinden om zoiets te erkennen wat natuurlijk ook komt omdat er geen concrete bewijzen zijn zoals wij mensen dat altijd willen.

Nou goed, ik hoop dat het zo duidelijk is... MAar je word dus NOOIT gestraft. Behalve, als je het niet wil erkennen. Als jij zegt: Nee Jezus stierf niet voor mij, hoe kan God je dan vergeven???

Als jij dan in de hemel voor Hem staat, wat moet je dan zeggen? Je hebt hem toch nooit gekent! je hebt nooit zijn vergeving geaccepteerd en je hebt misschien wel bewust tegen Hem gezondigd.

Ja, God zou je dan straffen maar je hebt je eigen keuze om te kiezen om dat niet te laten gebeuren. Je hebt ook een eigen keuze om te zeggen: ik g eloof het niet, geen vergeving voor mij.

In beide gevallen zul je de conseqenties moeten dragen... That's the way it is!
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:11
Verwijderd
Sommige teksten hier zouden weleens op het onzin-forum gepost kunnen zijn.

@ de mensen die hun geloof nog moeten ontdekken, op welke manier dan ook. Lees eerst veel. Laat je mening alsjeblieft niet beinvloeden door de mensen hier. Ontdek het voor jezelf. Dat is de beste manier. Sommige mensen weten niet waar ze het over hebbe, en die kan je hier ondere andere hier vinden. Dus lees, of praat met mensen die levenervaring hebben. Dank u, en vaarwel.

Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:42
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 06-03-2004 @ 12:11:
Sommige teksten hier zouden weleens op het onzin-forum gepost kunnen zijn.

@ de mensen die hun geloof nog moeten ontdekken, op welke manier dan ook. Lees eerst veel. Laat je mening alsjeblieft niet beinvloeden door de mensen hier. Ontdek het voor jezelf. Dat is de beste manier. Sommige mensen weten niet waar ze het over hebbe, en die kan je hier ondere andere hier vinden. Dus lees, of praat met mensen die levenervaring hebben. Dank u, en vaarwel.
grappig dit
ja mag dus alleen geloof leren van mensen die veel ervaring hebben in het mensen omlullen naar hun geloof, en leren van de visie van +- leeftijdsgenoten mag niet?
ik heb zo eens wat gelezen over geloven en iemand met toch wel heel veel levens ervaring was iemand die een boek voor de alphacursus schreef, een cursus om mensen te helpen in Christus te geloven. en daarom:
@ de mensen die hun geloof nog moeten ontdekken, en dat op een vrijdenkende, kritische manier willen doen: houd je verre van dat soort boekjes, of lees ze van iedere overtuiging.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 22:23
load_harmony
load_harmony is offline
ik ben het met je eens! je moet voor jezelf uitzoeken wat je gelooft en het was eigenlijk ook niet opdringerig of zo bedeold.. Excuses dan.. ik dacht meer als een antwoord voor de vraag.

maar ik ben het er absoluut mee eens, iedereen moet zelf wathij gelooft
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:06
Upke
Upke is offline
Citaat:
Xia schreef op 05-03-2004 @ 14:05:
Ok, ik denk dat ik het snap..

Maar straft God je dan wel als je niet in Jezus gelooft?
Mijn ouders straffen me toch ook niet als ik niet meer in sinterklaas geloof.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 07:40
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-03-2004 @ 13:06:
Mijn ouders straffen me toch ook niet als ik niet meer in sinterklaas geloof.
Sinterklaas en God is ook niet een hele goede vergelijking hoor...
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 07:59
Mastermind
Mastermind is offline
Ieder mens heeft een vrije wil, maar die is niet oneindig. Er zijn bepaalde regels (normen en waarden om in CDA-termen te spreken ) waaraan iedereen zich dient te houden. Een moordenaar of verkrachter kan natuurlijk niet zeggen dat het zijn vrije wil was om tot deze daad te komen en daarom niet gestraft dient te worden. Ik denk dat de vrije wil van mensen min of meer ophoudt als de vrije wil van anderen aangetast wordt. En natuurlijk zul je ook wel eens dingen tegen je wil moeten doen; leerplicht is daar een voorbeeld van!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 05-03-2004 @ 23:42:
Hej, ik heb de hele toppic niet doorgelezen maar vraag je af of je christen bent of niet?
Nee ik ben geen Christen. Wil niet zeggen dat ik het Christelijke geloof niet wil snappen. Kennis is nooit verkeerd

Citaat:
Nou goed, ik had al gezegt: zolang jij in Jezus gelooft straft God niet voor je zonden.

waarom niet? Omdat JEzus voor jou aan het kruis ging en dus al werd gestraft voor je zonden. Op het moment dat jij erkent dat Jezus 2000 jaar geleden voor JOU aan het kruis hing (and that's like: AUWWWW!) wast God je als het ware schoon met het bloed van Jezus. Zo maak ik het wel weer zweverig, maar het is eigenlijk makkelijk..

Je moet een presentatie houden op school maar je besluit die ochtend niet te gaan omdat je geen zin hebt. Je hele groepje waarmee je de presentatie deed is boos en de leraar wil je een onvoldoende geven. Dan zegt iemand uit je groepje: okee ik neem haar gedeelte wel over, jij krijgt een voldoende omdat zij jou schuld op zich nam. Opgelost!


Makkelijk eigen..(alleen dan gaat het hier over "zonden" en "sterven") het rare is dat wij mensen het alleen moeilijk vinden om zoiets te erkennen wat natuurlijk ook komt omdat er geen concrete bewijzen zijn zoals wij mensen dat altijd willen.

Nou goed, ik hoop dat het zo duidelijk is... MAar je word dus NOOIT gestraft. Behalve, als je het niet wil erkennen. Als jij zegt: Nee Jezus stierf niet voor mij, hoe kan God je dan vergeven???

Als jij dan in de hemel voor Hem staat, wat moet je dan zeggen? Je hebt hem toch nooit gekent! je hebt nooit zijn vergeving geaccepteerd en je hebt misschien wel bewust tegen Hem gezondigd.

Ja, God zou je dan straffen maar je hebt je eigen keuze om te kiezen om dat niet te laten gebeuren. Je hebt ook een eigen keuze om te zeggen: ik g eloof het niet, geen vergeving voor mij.

In beide gevallen zul je de conseqenties moeten dragen... That's the way it is!
Je hebt het duidelijk uitgelegd
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 06-03-2004 @ 12:11:
Sommige teksten hier zouden weleens op het onzin-forum gepost kunnen zijn.

@ de mensen die hun geloof nog moeten ontdekken, op welke manier dan ook. Lees eerst veel. Laat je mening alsjeblieft niet beinvloeden door de mensen hier. Ontdek het voor jezelf. Dat is de beste manier. Sommige mensen weten niet waar ze het over hebbe, en die kan je hier ondere andere hier vinden. Dus lees, of praat met mensen die levenervaring hebben. Dank u, en vaarwel.
Ik heb mijn geloof al wel hoor, ik wil alleen graag ook horen hoe anderen denken, en vooral het waarom.

Een geloof zomaar klakkeloos aannemen is nooit the way
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 06-03-2004 @ 23:23:
ik ben het met je eens! je moet voor jezelf uitzoeken wat je gelooft en het was eigenlijk ook niet opdringerig of zo bedeold.. Excuses dan.. ik dacht meer als een antwoord voor de vraag.

maar ik ben het er absoluut mee eens, iedereen moet zelf wathij gelooft

Ik vond het totaal niet opdringerig Je hebt me je standpunt goed uitgelegd, en daar vroeg ik ook om... Ik vind dat je dus niets verkeerds hebt gedaan hoor
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 07-03-2004 @ 13:06:
Mijn ouders straffen me toch ook niet als ik niet meer in sinterklaas geloof.
Maar de sinterklaas die je ouders je enige tijd lang hebben voorgehouden bestaat niet, heeft ooit lang geleden bestaan maar wordt nog altijd levend gehouden door (je) ouders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Levensbeschouwing & Filosofie Vrije Wil
RanC
137 31-01-2005 17:27
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.