24-06-2009, 17:22 | |
Hoofddoekverbod in alle scholen van Vlaanderen?
Antwerpen - Helft van leerlingen verlaat Antwerps Atheneum - Gva.be Stem op Baas Over Eigen Hoofd! Voor het behouden van de hoofddoek
|
24-06-2009, 17:57 | ||
Citaat:
Maar ge ziijt nog altijd vrij in wa ge doet. Niemand zegt dat ge naar mij moet luisteren. Das voor de mensen die wel willen stemmen, die een ander wel willen helpen. Watvoor religie hebt ge dan, want kheb nog nooit zoiets gehoord dat iemand een kap moet dragen voor die geloof.
24-06-2009, 20:40 | ||
Citaat:
En als je zo eerlijk was geweest om een beetje wederhoor toe te passen, dan wist je ook waar dit terechte verbod vandaan komt: "Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen. We zagen plots leerlingen met lange gewaden. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. We zagen ook meisjes die in onze school een hoofddoek droegen, maar op straat niet. Ze deden het alleen om er op school bij te horen. Op zo’n moment hoor je in te grijpen. Het evenwicht was weg.” http://www.gva.be/antwerpen/met-een-...ofddoek-3.aspx Heremans wilde elke jonge moslima dat recht gunnen. Maar de jongste jaren heeft ze vastgesteld dat van dat recht steeds meer misbruik werd gemaakt om meisjes zonder hoofddoek onder druk te zetten. En dus vonden zij en haar leerkrachten dat ze moesten ingrijpen. http://www.gva.be/blog/standpunt-ant...icht-zijn.aspx Oftewel, dit is gewoon de oogst van de activiteit van fundamentalistische Moslims. Baal je van dit verbod? Beklaag je dan bij de 'mensen' die vinden dat meisjes een hoofddoek op moeten. Kun je overigens je signature aanpassen? Die is ronduit respectloos namelijk.
24-06-2009, 21:30 | ||
Citaat:
Wat vrouwenbesnijdenis?? Whhahah!! Kheb nog nooit zoiets gehoord. Sinds wanneer bestaat dat bij moslims?
24-06-2009, 21:35 | ||
Citaat:
Leerlingen met lange gewaden.. Ja en?? Als mensen dat willen dragen dragen ze dat toch?? 'tzelfde bij die hoofddoek, Als mensen dat willen dragen dragen ze dat! Wat is er respectloos aan? Waarom maken mensen zich toch zo druk over hoofddoekjes??!
24-06-2009, 21:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
24-06-2009, 21:51 | ||
Citaat:
Dat zou mij niet uitmaken, als da is vanwege u religie dan is dat maar zo he, dan respecteer ik dat.
24-06-2009, 21:52 | ||
Citaat:
Maar kzou wel willen weten wat voor religie hij dan heeft.
24-06-2009, 22:21 | ||
Citaat:
24-06-2009, 23:11 | |
Ik vind gewoon dat hoofddoeken op school verboden zou moeten worden. Ik vind dat de mensen herkenbaar moeten blijven op school en als ze er niet mee eens zijn moeten ze maar naar hun eigen land of iets want ze zijn hier te gast. ik vind wel als de meerderheid vind dat het mag dat ik en andere dat moeten accepteren. maar ik pas me toch ook aan als ik ergens anders ga wonen of op vakantie ga. of heb ik dat nu verkeerd?
25-06-2009, 00:12 | ||||
Citaat:
Dat is concrete religieuze onderdrukking. Om die onderdrukking een halt toe te roepen is er dus een totaal verbod uitgevaardigd. Het verbod is daarom dus correct, nog even los van het feit dat onderwijs en religie gescheiden moeten zijn, en dat een verbod sowieso al zou rechtvaardigen. Citaat:
Bovendien is er tegenwoordig gedoe als een serieuze 'Hoofddoekjesbrigade' die strijden voor meer discriminatie, en racistische Moslims die alle niet-Moslims haten, puur omdat zij zelf de illusie hebben dat ze uitgesloten zijn, en ze dus andere mensen buitensluiten van de samenleving. Dergelijke jongeren hullen zich vaak in dergelijke korancitaten. Ook debattechnisch is het dus slim. Jij word minder serieus genomen op deze manier, net zoals iemand die zonder onderbouwing zegt dat blanken het zwaar hebben maar beter geen kaal hoofd en een bomberjack kan hebben. Citaat:
Daar komt bovendien bij dat hoofddoeken en sluiers een uiting zijn van de stereotype mannelijke instelling dat alle vrouwen inferieur zijn, en niet meer dan eigendom van de man waar ze bij horen, zij het vader of echtgenoot. " Ze is van mij! Je mag er niet naar kijken. Dus hang ik er een stuk doek overheen." Mensen erkennen dat soort primitieve denkbeelden niet meer, en proberen uitingen die uit die mentaliteit voortkomen tegen te gaan.
Laatst gewijzigd op 25-06-2009 om 00:20. |
25-06-2009, 00:34 | |
Verwijderd
|
Zeggen dat de hoofddoek onderdrukking is, is een belediging voor vrouwen die er bewust voor kiezen een te dragen. En een hoofddoek verbieden is net zo erg als een hoofddoek verplichten, dus mocht er ooit op openbare scholen een dergelijk verbod komen, dan zijn wij geen haar beter dan landen als Iran of Saudie Arabië.
|
25-06-2009, 01:56 | |||
Citaat:
Überhaupt, hoe kun je spreken van een vrije keuze zolang in de islam het geen gemeengoed is dat men erop wijst dat de denkbeelden waarop dat bedekken gebaseerd is niet kloppen? Zonder die informatie geen bewuste keuze. Citaat:
|
25-06-2009, 09:54 | |
Verwijderd
|
Hoofddoeken moeten worden afgeschaft. Petten en hoeden mogen ook niet, dus waarom hoofddoeken dan wel? En is het verbod op petten en hoeden niet ingegaan om op een gegeven moment ook de hoofddoeken te gaan verbieden?
Nee hoor, we leven niet in het Midden-Oosten, dus doe die hoofddoeken maar lekker af. Of ga lekker in een ander land wonen als je dan zonodig een hoofddoek moet dragen. |
25-06-2009, 10:50 | |||
Citaat:
Citaat:
Zo dus: Soera "het licht" (24) aya 31 En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen. Soera "De Partijscharen" (33) aya 59 O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol. Laatst gewijzigd op 25-06-2009 om 11:02. |
25-06-2009, 11:37 | ||
Citaat:
Maar goed, hoe vaak heb ik al niet uitgelegd dat een feit constateren (wat gewoon informatie is), en superieur doen tegenover atheďsten (mensen benadelen) twee verschillende dingen zijn.
25-06-2009, 12:29 | ||
Citaat:
Blijf liever hij het realistische.
25-06-2009, 12:35 | ||
Citaat:
Maakt niet uit. Maar hij zegt vanwege religie, dus ik zou graag willen weten welke religie?
25-06-2009, 12:37 | ||
Citaat:
Ik denk dat nie ze, als ge naar Saoedi Arabië gaat of naar een ander islamitisch, Joods, .. land, dan denk ik niet dat ge u gaat aanpassen aan hun levenswijze..
25-06-2009, 12:40 | ||
Citaat:
25-06-2009, 12:44 | ||||
Citaat:
Citaat:
Maar aangezien de wet geen eisen stelt aan de bewijslast voor religie (alle religies hebben immers evenveel bewijs, namelijk, helemaal niets) en dus zijn ze allemaal gelijk. Als ik eis dat ik als Pastafarist noedels moet kunnen eten in de les, dan heb ik daarop evenveel recht als een moslima om een hoofddoek te dragen, of een katholiek een kruisje. Dat is het gevolg van gelijke berechting. Daaruit volgt natuurlijk de conclusie dat die voorrechten voor religie afgeschaft moeten worden, en niet zozeer dat spaghetti eten altijd toegestaan moet zijn. De parabel is bedoeld om mensen zoals jij, die streven naar het uiten van religie ten koste van anderen, belachelijk te maken. Citaat:
Trouwens: de poll waar de TS reclame voor maakt is ook duidelijk: Moet de hoofddoek in alle Vlaamse scholen worden verboden? Ja - 86,91% Nee - 13,09%
Laatst gewijzigd op 25-06-2009 om 12:50. |
25-06-2009, 12:56 | ||
Citaat:
Je gepraat over bewijslast is irrelevant inderdaad. |
25-06-2009, 13:02 | ||
Citaat:
Een hoofddoek of een kruisje is niet hetzelfde als eten. Ge moet geen dingen bij elkaar vergelijken die niets met elkaar te maken hebben. Dat denkt gy, maar ben je ooit in 1 van die landen geweest ?
25-06-2009, 13:02 | |||
Citaat:
Citaat:
Dat is dus een religieuze uiting. Volgens jouw argumentatie moet spaghetti eten tijdens de les op school dus een grondrecht zijn dat nooit verboden mag worden. Om het concreter te maken: de rastafari beschouwen het roken van wiet als religieuze uiting. Jouw betoog komt erop neer dat de drugswetgeving daarom voor hen niet hoeft te gelden. Maar die wetgeving geldt nog steeds, net zoals voor een islamiet ook alle ander wetgeving nog geldt. Daaruit blijkt hoe belachelijk je betoog tegen een terecht hoofddoekverbod is. Je hebt geen rationele basis voor je bewering, en benadeelt bovendien anderen.
25-06-2009, 13:05 | ||
Citaat:
|
25-06-2009, 13:05 | |||
Citaat:
Citaat:
Er wonen genoeg joden in Marokko, maar passen ze zich aan aan de levenswijze van de Marokkanen? Moesten ze eerst moslim worden voor ze in Marokko mochten wonen?
25-06-2009, 13:07 | ||
Citaat:
Overigens leuk dat ik als Nederlandse jood met mijn gehele levenswijze onaangepast in Marokko zou kunnen gaan wonen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik als Marokkaanse moslim onaangepast in Nederland kan gaan wonen. |
25-06-2009, 13:08 | ||
Citaat:
Toch wel, Maar zoals ik al zei: Je kan eten niet met een voorwerp vergelijken. Een voorwerp dat je draagt voor je geloof, zou moeten kunnen overal waar ge komt. Maar je kan moeilijk overal waar ge komt spaghetti eten .. Tijdens de les op school?? Wjw hoeveel keer moet je spaghetti eten op een dag volgens dit geloof?? Kzeg niet dat dat tijdens de les op school zou moeten kunnen, maar wel tijdens pauzes.
25-06-2009, 13:15 | ||
Citaat:
Er wonen al sinds de jaren 60 moslims in West-Europa, nooit is er zo een grote heisa rond geweest, en ineens zeggen jullie jah, jullie mogen geen hoofddoekjes meer dragen?? Dat moesten ze dan maar zeggen voor dat ze mijn overgrootouders uit Marokko gingen halen.
25-06-2009, 13:29 | ||
Citaat:
En als de meerderheid wilt dat er in die school geen hoofdoek mag gedragen worden. Dan is dat zo, maar denk dan niet dat er nog veel leerlingen zullen overblijven op die school.
25-06-2009, 15:12 | ||
Citaat:
Maar oke. Dit is dus de reden waarom het moet. Maar waarom mogen andere mensen haar ''schoonheid'' niet zien dan? Daar is geen goede reden voor. Zoals mensen vaak zeggen: als je heel streng opgevoeg wordt ivm seks, zijn er meer verkrachters. Hier heb je hetzelfde: mannen mogen niet een het gezicht van vrouwen zien! En trouwens lekker aardig van Allah: Voordat de Koran was geschreven, wist niemand dat je een hoofddoek moest dragen, en deed niemand het dus. Die zijn nu lekker aan het branden in de hel(zo zit het met de bijbel ook). En als dat niet zo is, hoeven jullie nu ook geen hoefddoek te dragen |
25-06-2009, 15:22 | |||
Citaat:
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weggelopen leerlingen keren terug op school Antwerpen hookee | 13 | 04-11-2009 13:01 | |
Algemene schoolzaken |
Hoofddoek op school Sofia. | 72 | 04-07-2009 21:57 | |
Lifestyle |
Hoofddoekje/haarband op school. klompje | 25 | 22-01-2005 15:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hoofddoekjes op school Hases | 15 | 24-10-2004 15:49 | |
hoofdoek op school? Verwijderd | 6 | 23-02-2004 12:40 | |
Advies: geen hoofddoek op school Isa | 366 | 22-01-2004 14:39 |