Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 09:20
kliwie
kliwie is offline
ik wil absoluut er niet meer werken, maar durf geen ontslag te nemen omdat ik bang ben dat dat niet kan. ik heb namelijk een contract van 6 maanden...

help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2004, 09:23
Verwijderd
Je kunt een contract voor bepaalde tijd alleen opzeggen als dat vantevoren is overeengekomen in het contract. Als daarover niets geregeld is kun je niet (eenzijdig) opzeggen. Je kunt natuurlijk wel altijd een gesprek met je baas aanvragen en zeggen dat je weg wilt. Als zowel de werkgever als de werknemer het eens zijn over het einde van het contract, dan kan ook een contact voor bepaalde tijd per direct beëindigd worden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:41
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Hoe lang loopt je contract al? En zit je niet eventueel nog in een proeftijd ofzo?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:55
Verwijderd
Dat zou nog handiger zijn ja.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:10
kliwie
kliwie is offline
ik werk vanaf 11 mei. dus nu drie maanden. de proeftijd was twee maanden. de proeftijd zit toch bij die 6 maanden in he. het is toch niet zo dat de proeftijd vooraf gaat aan een contract van 6 maanden? want dan werk ik nu dus drie maanden en hoef ik er nog maar drie, tja misschien hou ik het nog wel vol tot zolang... tot 11 november dus.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:23
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Gewoon niet meer komen opdagen of je werk heel slecht doen zodat je niet meer hoeft te komen.
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:30
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 13-08-2004 @ 16:23 :
Gewoon niet meer komen opdagen of je werk heel slecht doen zodat je niet meer hoeft te komen.
haha.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef op 13-08-2004 @ 16:23 :
Gewoon niet meer komen opdagen of je werk heel slecht doen zodat je niet meer hoeft te komen.
Ik denk dat zij wél manieren heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:58
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
kliwie schreef op 13-08-2004 @ 11:10 :
ik werk vanaf 11 mei. dus nu drie maanden. de proeftijd was twee maanden. de proeftijd zit toch bij die 6 maanden in he. het is toch niet zo dat de proeftijd vooraf gaat aan een contract van 6 maanden? want dan werk ik nu dus drie maanden en hoef ik er nog maar drie, tja misschien hou ik het nog wel vol tot zolang... tot 11 november dus.
Mjah, proeftijd zit er gewoon bij in hoor, staat ws ook in je contract wel
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:59
Verwijderd
Ga gewoon even naar je baas toe en overleg het met hem, als hij er geen probleem mee heeft dat je stopt en je stelt dat even op schrift dan is je contract ook beëindigd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-08-2004 @ 16:59 :
Ga gewoon even naar je baas toe en overleg het met hem, als hij er geen probleem mee heeft dat je stopt en je stelt dat even op schrift dan is je contract ook beëindigd.
idd. Als jij aangeeft dat je je werk echt niet meer leuk vindt, dan zal hij/zij er vast mee akkoord gaan dat je stopt met je werk. Je hebt je meestal wel aan een opzegtermijn te houden als dat in je contract is beschreven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:14
Verwijderd
Ja, maar een opzegtermijn geldt ook alleen voor opzeggen. Opzegging is een éénzijdige handeling, daar hoeft de andere partij het niet mee eens te zijn. Die opzegtermijnen zijn er dus voor de andere partij te beschermen. Als je om de tafel gaat zitten, komt er een zgn. beëindigingsovereenkomst tot stand. Een overeenkomst kan immers altijd met wederzijds goedvinden van partijen tot een einde komen en dan heb je met een opzegtermijn niets te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 23:17
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef op 13-08-2004 @ 16:23 :
Gewoon niet meer komen opdagen of je werk heel slecht doen zodat je niet meer hoeft te komen.
Ontslagen staat alleen niet zo goed op je CV
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 00:11
Verwijderd
opzegtermijn respecteren!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:27
Verwijderd
Zucht. Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (zes maanden) en die kun je niet opzeggen tenzij er een opzegclausule is opgenomen in het contract.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 13:27 :
Zucht. Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (zes maanden) en die kun je niet opzeggen tenzij er een opzegclausule is opgenomen in het contract.
mijn opmerking was algemeen gericht naar iedereen die van plan is om zijn contract te verbreken, ik heb zelfs de moeite niet gedaan om het topic grondig door te nemen (had ik miss wel beter gedaan )..

over arbeidsverbintenissen hebben we het trouwens uitgebreid gehad tijdens sociaal recht
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 22:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-08-2004 @ 22:14 :
Ja, maar een opzegtermijn geldt ook alleen voor opzeggen. Opzegging is een éénzijdige handeling, daar hoeft de andere partij het niet mee eens te zijn. Die opzegtermijnen zijn er dus voor de andere partij te beschermen. Als je om de tafel gaat zitten, komt er een zgn. beëindigingsovereenkomst tot stand. Een overeenkomst kan immers altijd met wederzijds goedvinden van partijen tot een einde komen en dan heb je met een opzegtermijn niets te maken.
ja klopt. Als d'r baas het goed vindt dat ze direct niet meer komt hoeft ze uiteraard niet meer te komen. Maar meestal is het voor een baas toch ook wel aardig om die de tijd te geven een ander te zoeken (tenzij je een hekel aan diegene hebt).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 00:50
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 14-08-2004 @ 21:49 :
(...)

over arbeidsverbintenissen hebben we het trouwens uitgebreid gehad tijdens sociaal recht
Mooi voor je. Ik heb arbeidsrecht en arbeidsovereenkomstenrecht op masterniveau al afgerond met een 8.5
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2004, 01:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2004 @ 01:50 :
Mooi voor je. Ik heb arbeidsrecht en arbeidsovereenkomstenrecht op masterniveau al afgerond met een 8.5
Leuk voor jou, maar vergeet niet.. ik ben 5 jaar - bijna 6 - jonger dan jou hé Kreeg jij toen je 17 was al burgerlijk-, handels-, fiscaal- en sociaal-recht?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:04
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 15-08-2004 @ 02:03 :
Leuk voor jou, maar vergeet niet.. ik ben 5 jaar - bijna 6 - jonger dan jou hé Kreeg jij toen je 17 was al burgerlijk-, handels-, fiscaal- en sociaal-recht?
Nee, omdat ik gewoon in Nederland atheneum heb gedaan en dat daar niet aan de orde komt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:05
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 14-08-2004 @ 00:17 :
Ontslagen staat alleen niet zo goed op je CV
dan zet je het er niet op
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 03:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2004 @ 02:04 :
Nee, omdat ik gewoon in Nederland atheneum heb gedaan en dat daar niet aan de orde komt.
jammer, die vakkken zijn best wel interessant! Bijvoorbeeld wanneer we het 'huwelijk' zagen, 'autoverzekeringen' (= zijn meer toegepaste dingen) maar ook bijv de staatkundige indeling van België (onze federale staat met aan het hoofd de Koning), de justitie en haar instellingen, ... arbeidswetgeving, consumentenbelangen, enz.. Maar ik kan jouw onderwijs-situatie niet vergelijken met de mijne, er zijn gewoonweg veel te veel verschillen in beide systemen. Ik zit trouwens (ook) op het Atheneum, maar dat heeft in België een andere betekenis waarschijnlijk (mijn school= Koninklijk Atheneum Keerbergen)

.. maar goed, ik ga teveel offtopic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.