Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2016, 18:23
R17
R17 is offline
Beste mensen,

Ik ben een jongen van 22 die thuiswonend is.Ik had een vraag over mijn zorgtoeslag.
Ik werk namelijk sinds Maart 2016 40 uur per week, ik heb een 0 uren contract. Ik verdien tussen de 1200/1300 p/m. In Januari en Februari heb ik 630 en 654 euro verdiend.

Ik krijg 83 euro zorgtoeslag per maand is dit niet teveel? het laatste wat ik ik wil is dat ik opeens alles moet terugbetalen omdat ik teveel heb gekregen, vandaar deze vraag. Zoals het er nu uit ziet zal ik tot Januari 2017 40 uur p/w werken, vervolgens ga ik fulltime naar school.

een andere vraag is dat als ik inlog bij mijn toeslagen er staat dat er niks bekend is over mijn inkomen over 2016, moet ik dit zelf doorgeven of word dit automatisch gedaan?

Mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2016, 18:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Op www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen kun je zelf berekenen wat je per jaar maximaal mag verdienen voor (een bepaald bedrag aan) zorgtoeslag.

Je hoeft niet per se een schatting van je inkomen over 2016 door te geven, maar dit mag wel bijv. als dat nodig is om te voorkomen dat je te veel zorgtoeslag ontvangt. (Sowieso vult de Belastingdienst altijd na afloop van het jaar je werkelijke inkomen in. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je iets terug moet betalen of juist nog extra zorgtoeslag ontvangt.)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2016, 19:06
R17
R17 is offline
Geschatte inkomen is 15.000, maximaal om 83 euro p/m aan zorgtoeslag te krijgen is 19.500 ik zit er dus ruim over en hoef me geen zorgen te maken, heeft het wel nut om dan mijn inkomen door te geven ik heb een voorkeur van niet.

Een ander vraag, wat is een toeslagspartner zou mijn moeder bijvoorbeeld dat kunnen zijn? dat zou weer van invloed kunnen zijn op de zorgtoeslag.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2016, 19:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Heeft geen nut om je inkomen dan door te geven.

Voor veel vragen kun je ook gewoon de zoekfunctie op de website van de Belastingdienst gebruiken : http://www.belastingdienst.nl/rekenh...toeslagpartner
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.