Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 17:57
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Allemaal maken we gebruik van een Internet Service Provider (ISP) om verbinding te maken met het Internet. Een groot deel van de Internetverbindingen worden tegenwoordig gelegd met breedbandverbindingen zoals kabel en DSL.

Tegenwoordig zijn er zoveel providers dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Maar iets heeft jou doen besluiten om voor een bepaalde provider te kiezen. Daarom dit topic.

Via welke provider maak jij verbinding met het Internet en wat zijn de redenen voor jou geweest om voor deze provider te kiezen? Geef tevens aan van welk soort verbinding je gebruik maakt (kabel/DSL) en om welk pakket het gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2005, 18:01
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Momenteel gebruik ik zelf Demon DSL Express 1024/512 (€ 29,95 per maand). De reden dat ik Demon heb is dat ik enorme problemen met @home heb gehad. Verbinding die vaak uitvielen, brakke DNS-servers, problemen met het verkrijgen van IP-adressen en een helpdesk zonder verstand van zaken.

Demon heeft praktisch geen last van uitvallende verbindingen. Ik gebruik nu 1,5 jaar Demon en heb nog maar 1 keer mee mogen maken dat ik geen verbinding kon maken met het Internet (downtime: c.a. 3 uur, 's ochtends vroeg). Tijdens @home was dat 1 keer per week.

De lijn wordt binnenkort geupgrade naar een 2048/1024 (€ 34,95 per maand) verbinding.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:48
Verwijderd
Ik gebruik xs4all en betaal nog het oude bedrag.
3200/768 - 49,95 p/m

Toendertijd weggeaan bij Chello, spreekt waarschijnlijk voor zicj waarom.
Demon had toen der tijd nog weleens wat problemen dus was geen prettige optie, de rest was bagger

Als ik opnieuw zou moeten kiezen koos ik weer voor xs4all, in 2 jaar geen enkele keer downtime meegemaakt (mijn broer emt Demo heeft dat weleens).
Xs4all levert ook veel extra diensten als grote mailbox (met spamfilter etc), webspace ruimte, statistieken, ipv6, weblog, etcetc.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:06
Krekker
Krekker is offline
Ik heb zon-lite (versatel, abo wordt niet meer aangeboden). 1.6 mbit down en ik geloof 0.5 mbit up (weet ik niet zeker).

Waarom? Toen we dit abo namen was het een goede snelheid voor de prijs. 128/64 ofzo voor 30,- euro . Ik vind het nog steeds een goede snelheid en ik (of eigenlijk mijn vader) betaal nog steeds hetzelfde bedrag. De hellpdesk zal me worst wezen. Diverse fora en google weten het bij elkaar toch altijd wel beter dan zo'n ICT'er die denkt carriere te kunnen maken (no offence Trilo). Downtime heb ik geloof ik nog maar één keertje gehad en dat werd ruim vantevoren aangekondigd enzo. Volgens mij lag dat ook nog eens aan KPN en niet aan Versatel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Demon...

De beste provider imho, ik heb ervaring met zowel chello als xs4all en hoewel ik geen echte problemen heb gehad met xs4all ben ik gewoon supertevreden met Demon. In de tijd had Demon ook de beste prijs/snelheid verhouding en de klantenservice was prima.

In ieder geval ben ik heel blij dat ik van Chello af ben, dat is het belangrijkste.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:13
Verwijderd
TweakDSL. Voor zover ik kon uitzoeken waren zij de enige die mij ADSL wouden leveren op 'kaal koper'. Dat wil zeggen dat ik niet vast zit aan KPN voor een telefoon (BelBudget) abonnement. Tevens hoef ik geen EUR 9,50 toeslag te betalen omdat ik KPN heb opgezegd, aangezien ik nooit KPN heb gehad .

En verder hebben ze 11 dagen retentie op hun ongefilterde nieuwsserver

[edit]
Geen datalimiet en geen FUP!

Bij ADSL2+ kun je voor EUR 10 bijbetaling per maand gebruikmaken van hun newsservers met de maximale snelheid, 20 Mbit/s.
[/edit]

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 09:30.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:14
Stephan1234
Stephan1234 is offline
Ik heb xs4all lite
volgens mij €17 per maand
1620/512 volgens mij

En waarom koos ik deze provider

mijn moeder nam deze provider na kabelfoon te hebben maar die was erg brak en haalde downloadsnelheden van 5 kb per seconden.En als ik zou moeten kiezen zou ik ook Xs4all nemen vanwege gratis virusscanner,keuze uit 2 volledige firewalls en nog veel meer dingen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb UPC (Belgie) omdat het kotnet van de universiteit daar vandaag komt. Ik betaal er niets voor dus ik mag eigenlijk ook niet klagen en ik heb ook niet te klagen. Een keer downtime gehad maar dat was 's avonds laat, 's nachts en 's ochtends dus geen last van gehad. Verder altijd snel internet en royale down en upload limieten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Demon DSL Express 8192.

Waarom? Ik geloof dat zij toentertijd de goedkoopsten waren met dit abbo, wilde vooral een hoger uploadsnelheid aangezien ik toen nog steeds met de 128k-upload van chello zat. Verder waren er geen aansluitkosten en gratis modem. Ook las ik goede dingen over Demon op GoT, dus vandaar.

(Achteraf heb ik wel enorm geluk gehad dat ik via BaByXL ben aangesloten, daar is echt serieus nooit iets mis mee terwijl bbned nogal eens wat kleine probleemjes heeft.)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:43
Verwijderd
Ik (wij) zitten bij ZeelandNet, de provider die het monopolie (qua kabelinternet) hier in Zeeland in handen heeft. Ben er niet zo blij mee, we moeten nu € 30,- per maand betalen voor een 512/256 verbinding , en dan ook nog eens zo'n klotedatalimiet van 7,5 gb waar ik elke maand nog voor op moet passen ook.

Ik las ergens op internet, ik weet niet meer waar, een provider met een 1600/512 verbinding voor dezelfde prijs en geen datalimiet . Het probleem is dat mijn ouders niet willen overstappen, ivm adreswijzigingen etc. Vind ik jammer, want 60 kilobyte per seconde is nou ook niet veel.

Gelukkig is er met de verbinding vrijwel nooit wat mis, en bij de helpdesk heb je binnen een paar uur antwoord. Het prikbord is wel weer brak, het zegt dat je alle verplichte velden in moet vullen terwijl je dat allang gedaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Het Net 1,6 Down/512 Up 32 euro per maand geloof ik.

Een eigenwijze pa, zat altijd al bij Het Net, maar jah, heb nu geen datalimiet meer, ik vind het goed. Demon had ik liever gehad, was iets goedkoper, maar de leveren ze hier niet, evenals Tweakadsl.

Misschien maak ik een overstap op Kabel of Adsl +/Vadsl, maar dat ligt eraan wat de prijs is.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 23-04-2005 @ 22:49 :
Het Net 1,6 Down/512 Up 32 euro per maand geloof ik.
Kijk, zoiets bedoel ik. Probleem dat mijn ouders dat niet willen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
mrboot schreef op 23-04-2005 @ 22:52 :
Kijk, zoiets bedoel ik. Probleem dat mijn ouders dat niet willen.
Gewoon zeggen dat ze dan minder moeten betalen, zodra het om geld gaan, slaan ze vaak over.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
mrboot schreef op 23-04-2005 @ 22:43 :
Ik (wij) zitten bij ZeelandNet, de provider die het monopolie (qua kabelinternet) hier in Zeeland in handen heeft. Ben er niet zo blij mee, we moeten nu € 30,- per maand betalen voor een 512/256 verbinding , en dan ook nog eens zo'n klotedatalimiet van 7,5 gb waar ik elke maand nog voor op moet passen ook.

Ik las ergens op internet, ik weet niet meer waar, een provider met een 1600/512 verbinding voor dezelfde prijs en geen datalimiet . Het probleem is dat mijn ouders niet willen overstappen, ivm adreswijzigingen etc. Vind ik jammer, want 60 kilobyte per seconde is nou ook niet veel.

Gelukkig is er met de verbinding vrijwel nooit wat mis, en bij de helpdesk heb je binnen een paar uur antwoord. Het prikbord is wel weer brak, het zegt dat je alle verplichte velden in moet vullen terwijl je dat allang gedaan hebt.
Zeelandnet is goed behalve de datalimiet en de snelheid vind ik. Voor diezelfde prijs heb je dat niet alleen jammer dat je in Zeeland zo weinig keus hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-04-2005 @ 23:06 :
Zeelandnet is goed behalve de datalimiet en de snelheid vind ik. Voor diezelfde prijs heb je dat niet alleen jammer dat je in Zeeland zo weinig keus hebt.
Ja, inderdaad, alhoewel ADSL volgens mij hier gewoon zou kunnen. Hoe bedoel je, voor dezelfde prijs? Jolt zei toch ook dat hij een veel sneller abonnement had voor dezelfde prijs?

En Jolt, mijn ouders hoeven geen sneller abonnement, ik ben de enige die dat wil. En voor de rompslomp die dat (denk ik) meebrengt gaan ze die moeite echt niet nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
mrboot schreef op 23-04-2005 @ 23:16 :
Ja, inderdaad, alhoewel ADSL volgens mij hier gewoon zou kunnen. Hoe bedoel je, voor dezelfde prijs? Jolt zei toch ook dat hij een veel sneller abonnement had voor dezelfde prijs?

En Jolt, mijn ouders hoeven geen sneller abonnement, ik ben de enige die dat wil. En voor de rompslomp die dat (denk ik) meebrengt gaan ze die moeite echt niet nemen.
Hmm, ik weet niet wat ik net allemaal getypt heb maar ik snap het zelf niet helemaal meer

Ik ken iemand die overgestapt is maar ik weet niet meer waarop maar volgens mij is Zeelandnet in Zeeland het goedkoopste, anders zouden zat anderen allang een andere provider hebben en niet 80% van de internettende Zeeuwen zeelandnet hebben denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tja gewoon een goedkopere zoeken, ik weet niet of Het Net of Zonnet bij je kan, maar die zijn allebei gratis geen datalimiet en 1600/512.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-04-2005 @ 23:28 :
Hmm, ik weet niet wat ik net allemaal getypt heb maar ik snap het zelf niet helemaal meer

Ik ken iemand die overgestapt is maar ik weet niet meer waarop maar volgens mij is Zeelandnet in Zeeland het goedkoopste, anders zouden zat anderen allang een andere provider hebben en niet 80% van de internettende Zeeuwen zeelandnet hebben denk ik.
Ja, óf omdat ze niet beter weten, óf omdat ze niet weten dat er ook véél goedkoper ADSL is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2005, 01:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-04-2005 @ 23:06 :
Zeelandnet is goed behalve de datalimiet en de snelheid vind ik. Voor diezelfde prijs heb je dat niet alleen jammer dat je in Zeeland zo weinig keus hebt.
"Mijn auto is goed, behalve dat hij geen motor en stoelen heeft"
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 01:19
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
al 3 jaar planet internet (standard)
35 euro per maand, maar die snelheid is in die 3jaar wel veel omhoog gegaan

en verder nooit problemen gehad
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 01:47
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 23-04-2005 @ 19:48 :
Ik gebruik xs4all en betaal nog het oude bedrag.
3200/768 - 49,95 p/m

Toendertijd weggeaan bij Chello, spreekt waarschijnlijk voor zicj waarom.
Demon had toen der tijd nog weleens wat problemen dus was geen prettige optie, de rest was bagger

Als ik opnieuw zou moeten kiezen koos ik weer voor xs4all, in 2 jaar geen enkele keer downtime meegemaakt (mijn broer emt Demo heeft dat weleens).
Xs4all levert ook veel extra diensten als grote mailbox (met spamfilter etc), webspace ruimte, statistieken, ipv6, weblog, etcetc.
Precies mijn keuze verwoord, bedankt

Ik heb nu 2.5 jaar Basic ASDL bij XS4ALL. Destijds begonnen met 512/128 en inmiddels is het opgekrikt tot 3200/768, nog steeds voor vijf tientjes in de maand. Ik kan 75+ GB up en 200+ GB downen per maand, nooit ergens iets van gehoord. Prima FUP, niet gaan kankeren op elke GB die iemand boven het gemiddelde zit.

Ik ben destijds ook overgestapt van Chello naar XS4ALL. De reden? Ik had bij Chello regelmatig packetloss naar mijn eigen gateway (!!). Regelmatig bellen leverde niets op. Telkens werd ik aan het lijntje gehouden met lulkoek als 'we maken een eigen dossier voor u aan', 'u wordt teruggebeld' of 'we sturen er persoonlijk iemand naartoe'. Nooit iets van gehoord. Ze hebben me gewoon laten stikken.

Ik heb duizend keer naar de klote-helpdesk gebeld, en telkens werd ik weer afgescheept met een kutverhaal, terwijl packetloss naar je eigen gateway, pings van 60+ naar je eigen gateway, onmogelijkheid om te downloaden met > 25 KB/sec tussen 17:00 en 23:00 'savonds en een gemiddelde downtime van 30 minuten per dag gewoon schandalig is.

Dus hoewel destijds (in 2002) Chello op papier drie keer de snelheid leverde van XS4ALL, heb ik toch voor XS4ALL gekozen. Gewoon omdat UPC zo'n ongeloofelijk KUTprovider is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 06:28
Verwijderd
Ik heb Chello Classic, maar het is niet van harte. ADSL is niet mogelijk vanwege het feit dat we geen vaste telefoon hebben (hier kun je geen ADSL hebben zonder vaste telefoon) en Chello is de enige kabelprovider. Dus, tja. Ik heb zelf overigens weinig last met Chello, maar wel in het verleden veel gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2005 @ 02:11 :
"Mijn auto is goed, behalve dat hij geen motor en stoelen heeft"
Inderdaad ja. Zegt hij dat ZeelandNet goed is, alleen de snelheid en het datalimiet niet. Nou, waar gaat het om bij een provider? Snelheid en datalimiet of de extra's als webruimte, grote mailbox en gratis spamfilter?

Natuurlijk ook wel de extra's, maar veel daarvan kun je daar ook gratis van krijgen. (gmail als grote mailbox, webruimte kun je zat op internet krijgen, en bij hotmail zit er een gratis spamfilter, bij gmail ook trouwens. De helpdesk heb je dan nog wel wat aan, maar zoals gezegd is kun je ook veel antwoorden op internet vinden of anders wel of fora als deze.)

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 08:32.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 02:47 :
Destijds begonnen met 512/128 en inmiddels is het opgekrikt tot 3200/768, nog steeds voor vijf tientjes in de maand. Ik kan 75+ GB up en 200+ GB downen per maand, nooit ergens iets van gehoord. Prima FUP, niet gaan kankeren op elke GB die iemand boven het gemiddelde zit.
Dat abonnement kost bij ZeelandNet € 90,- per maand
En dan heb je een totaal datalimiet van 200 gb, en een snelheid van 2048/1024
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-04-2005 @ 07:28 :
(hier kun je geen ADSL hebben zonder vaste telefoon)
Dat kan nergens, schat...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2005 @ 11:16 :
Dat kan nergens, schat...
Wel, lieverd..

je betaald alleen 10,- p/m aan KPN voor gebruik van de lijn dan..
()Dat is ongeveer ent zo duur als een vaste lijn )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 24-04-2005 @ 11:26 :
Wel, lieverd..

je betaald alleen 10,- p/m aan KPN voor gebruik van de lijn dan..
()Dat is ongeveer ent zo duur als een vaste lijn )
Behalve bij TweakDSL Daar betaal je niks aan KPN en ook geen toeslag
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 24-04-2005 @ 11:35 :
Behalve bij TweakDSL Daar betaal je niks aan KPN en ook geen toeslag
Dan hebben ze dat verwerkt in hun eigen prijs
Want KPN brengt het zowiezo in rekening..
(Ze laten echt niet mensen gratis gebruik maken van hun lijn )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 23-04-2005 @ 20:06 :
Diverse fora en google weten het bij elkaar toch altijd wel beter dan zo'n ICT'er die denkt carriere te kunnen maken (no offence Trilo).
Ik begrijp eigenlijk niet precies wat je hoiermee wilt zeggen?

Heet lijtk erop alsof je wilt zeggen dat Zonnet bekend staat als goed, maar dat lijkt me erg sterk dat je dat probeert te beweren..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 24-04-2005 @ 11:39 :
Dan hebben ze dat verwerkt in hun eigen prijs
Want KPN brengt het zowiezo in rekening..
(Ze laten echt niet mensen gratis gebruik maken van hun lijn )
Nope. Eenmalig EUR 75,00 voor 'kaal koper'. Hiermee neemt TweakDSL (eigenlijk BBned) de lijn over van KPN. Op dat moment is de lijn niet meer van KPN maar van BBned, die dan ook verantwoordelijk is voor het onderhoud e.d.

Verder kost het niks meer (en minder ) dan een 'normaal' abonnement.

TweakDSL noemt het 'kaal koper', maar het staat ook wel bekend als 'New Line Service' (NLS). Zie ook [ADSL] ADSL-abo zonder tel-abo mogelijk??
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:21
LB06
LB06 is offline
Mijn motivatie om bij Chello te blijven is dat ik er nooit problemen mee heb gehad. Van het (inmiddels afgeschafte) datalimiet heb ik nooit last gehad en ook het beleid van slechts 1 pc per aansluiting is al lang en breed uit hun policy verdwenen (daarvoor werd het gewoon gedoogd).

Ook qua prijs/performance loopt chello voor op kpn & consorten (4000/1024 vs 3200/768 voor max €50). BBned of babxl/tiscali is hier niet beschikbaar.

Geen reden dus om over te stappen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:32
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
adsl is constant kabel is dit nooit geweest en zal het nooit worden de mooie max downloads van de kabel verbleken bij de nadelen.

kabelfoon -> planet internet -> demon

Ik ging vanaf kabelfoon dus naar een 512/64 adsl abbo stabiel en altijd up
toen kwamen de problemen na elke upgrade leek het wel of de verbinding in kwaliteit achteruit ging , je kon met een planet abbo meestal! niet ftp-en naar mijn colocated server ze weigerde te helpen bij het probleem en schoven het af op KPN. (terwijl het duidelijk een routing probleem is) Nu zit ik bij demon met het goedkoopste abbo te wachten op een upgrade
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 24-04-2005 @ 13:21 :
Ook qua prijs/performance loopt chello voor op kpn & consorten (4000/1024 vs 3200/768 voor max €50). BBned of babxl/tiscali is hier niet beschikbaar.
De snelheid op papier zegt geen drol. Ook nu nog is de overboeking van Chello veel hoger dan die van de verschillende ADSL-aanbieders. Bovendien spelen er nog zoveel andere zaken mee, zoals een fluctuerende ping, packetloss, slechte DNS-servers, geen nieuwsgroepen (XS4ALL biedt immers NewsZilla aan, dat zou me ook wel geld waard zijn geweest maar ze doen het gratis, terwijl de nieuwsservers van Chello kont zuigen).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 12:59
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 13:35 :
De snelheid op papier zegt geen drol. Ook nu nog is de overboeking van Chello veel hoger dan die van de verschillende ADSL-aanbieders. Bovendien spelen er nog zoveel andere zaken mee, zoals een fluctuerende ping, packetloss, slechte DNS-servers, geen nieuwsgroepen (XS4ALL biedt immers NewsZilla aan, dat zou me ook wel geld waard zijn geweest maar ze doen het gratis, terwijl de nieuwsservers van Chello kont zuigen).
********** zegt:
En dan ben je nog vergeten dat p2p, FTP, nieuwsgroepen, IRC, etc afgeknepen worden..
__________________
[ Caroo.nl ]
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Caroo schreef op 24-04-2005 @ 13:59 :
********** zegt:
En dan ben je nog vergeten dat p2p, FTP, nieuwsgroepen, IRC, etc afgeknepen worden..
FTP ook al? Kun je niet eens uploaden naar je webruimte
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:17
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 24-04-2005 @ 02:19 :
al 3 jaar planet internet (standard)
35 euro per maand, maar die snelheid is in die 3jaar wel veel omhoog gegaan

en verder nooit problemen gehad
Erg goeie keuze, dat abonnement hebben we zelf ook. We hadden eerst kabel van @home maar dat lag erg vaak plat. Toen zijn we verhuisd en daar konden we geen kabel maar wel adsl sindsdien hebben we adsl en we hebben nog nooit problemen met adsl gehad.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2005, 16:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
twain4me schreef op 24-04-2005 @ 13:32 :
Nu zit ik bij demon met het goedkoopste abbo te wachten op een upgrade
Heeft bij mij 4 maanden geduurd
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:15
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2005 @ 17:14 :
Heeft bij mij 4 maanden geduurd
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:13
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik zit bij Solcon, niet de goedkoopste (ik meen €25 voor 512/256) maar hun support en helpdesk zijn zeer goed voor zover ik dat kan beoordelen. Storingen staan altijd meteen op hun website gemeld enzo. En 100GB per maand (niet dat je dat kunt halen met 512/256, maar toch ) dataverkeer.

Ik weet niet meer precies hoe we bij Solcon zijn terechtgekomen, toen we ADSL wilden wou KPN ons niet aansluiten zonder extra lijnmeting (3km van centrale), BBned wel. Toen heb ik gekeken welke providers er waren enzo, en Solcon had toen een aanbieding ofzo. Zodoende
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:14
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Gebruik ongeveer 7 jaar Planet internet, heb ik destijds op aanraden van mijn moeders vriend genomen. Op zich ben ik er tevreden mee, maar ik vind Planet nogal 'duur' tov andere providers (zal wel met de naam te doen hebben ).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 17:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
twain4me schreef op 24-04-2005 @ 17:15 :
Overigens, waarnaar upgrade je? Want het is in mijn ervaring niet nuttig om meer dan het 2 Mbit/1 Mbit pakket te nemen. Hoger zal hij in de meeste gevallen toch niet gaan lopen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 18:10
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-04-2005 @ 18:55 :
Overigens, waarnaar upgrade je? Want het is in mijn ervaring niet nuttig om meer dan het 2 Mbit/1 Mbit pakket te nemen. Hoger zal hij in de meeste gevallen toch niet gaan lopen.
dat weet ik.. kwestie van tijd tot de rest van inet ook sneller is
je moet niet vergeten dat er nog hele serverparken op 10mbit zitten

Ik bedoelde met upgrade dat ik wacht tot hun gaan upgraden.. gratis dus
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:00
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
In mijn woning ligt alleen maar kabel (geen telefoon, dus), dus ik zit vast aan Chello. Ik heb al weer ruim drie jaar Chello Classic, en ik moet zeggen dat me dat tot nu prima bevalt! De helpdesk is niet optimaal, maar ik heb recent wat ervaring opgedaan met XS4ALL, en daar moet je ook lang wachten. Mijn snelheden zijn prima, en ik heb wel eens een waarschuwing gehad qua bandbreedte, maar toen het echt krap werd elke maand schaften ze de datalimiet af. Ik ben dus erg tevreden!
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 15:04
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
hier ligt planet adsl comfort. helaas was het in de aansluittijd niet mogelijk iets anders dan de kpn-lijn te kiezen, prijzen maakten niet veel uit en aangezien ik geen datalimiet wilde kwamen we bij planet comfort terecht. intussen is de snelheid behoorlijk verhoogd van minder dan 1mbit naar 3,2mbit. Eigenlijk vind ik dat te hoog, ik had liever wat minder betaald voor een tragere lijn, maar goed. verder wel tevreden. wat gedoe gehad met het omruilen in een draadloosmodemactie, maar dat is ook opgelost. weinig downtime, jaar geleden 's ochtends vroeg een keer, maar dat merkte ik amper.
nee, ik ben wel tevreden
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:51
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 13:35 :
De snelheid op papier zegt geen drol. Ook nu nog is de overboeking van Chello veel hoger dan die van de verschillende ADSL-aanbieders. Bovendien spelen er nog zoveel andere zaken mee, zoals een fluctuerende ping, packetloss, slechte DNS-servers, geen nieuwsgroepen (XS4ALL biedt immers NewsZilla aan, dat zou me ook wel geld waard zijn geweest maar ze doen het gratis, terwijl de nieuwsservers van Chello kont zuigen).
Van al die klachten heb ík geen last. De effectieve snelheid is hier 450 tot 500 down en zo'n 90-100 KBps up. Ook van de andere problemen die je noemt heb ik geen last. Mijn gem. ping naar NL server is 10ms, mijn packetloss is 0%, dns nooit problemen mee en nieuwsserver gebruik ik niet.

Dat verhaaltje over kabel is behoorlijk afgezaagd en verouderd. Het EuroDOCSIS2 platform heeft overduidelijk voor verbeteringen gezorgd qua snelheid, ping en stabiliteit, er verschijnen geen spookrekeningen meer en bij de helpdesk hoef ik zelden langer dan een minuut of 2 te wachten. FUD, that's it.

Ik wil overigens niet zeggen dat Chello heilig is. Zodra ik structureel last krijg van snelheids- of stabiliteitsproblemen ben ik weg.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:28
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Martin schreef op 23-04-2005 @ 19:01 :
Momenteel gebruik ik zelf Demon DSL Express 1024/512 (€ 29,95 per maand). De reden dat ik Demon heb is dat ik enorme problemen met @home heb gehad. Verbinding die vaak uitvielen, brakke DNS-servers, problemen met het verkrijgen van IP-adressen en een helpdesk zonder verstand van zaken.
hier heb ik ook last van, ik heb introweb, maar dit werkt ook via essent, net als @home

de laatste tijd is het wat minder, maar waar ik ook een HEKEL aan heb is mijn FUB (Fair Use Policy), wat mij, mijn broertje en mijn pa (en mijn moeder die nooit praktisch internet gebruikt) maar 2GB per maand geeft. aangezien ik nogal fanatiek download af en toe heb ik het idee dat ik hier vaak overheen ga. heeft iemand ook introweb die mij kan vertellen of ik kan zijn hoeveel ik tot nu toe per meend gedownload heb?
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:29
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 24-04-2005 @ 23:00 :
In mijn woning ligt alleen maar kabel (geen telefoon, dus), dus ik zit vast aan Chello. Ik heb al weer ruim drie jaar Chello Classic, en ik moet zeggen dat me dat tot nu prima bevalt! De helpdesk is niet optimaal, maar ik heb recent wat ervaring opgedaan met XS4ALL, en daar moet je ook lang wachten. Mijn snelheden zijn prima, en ik heb wel eens een waarschuwing gehad qua bandbreedte, maar toen het echt krap werd elke maand schaften ze de datalimiet af. Ik ben dus erg tevreden!
wat moet je met een helpdesk het is dus gewoon heel goed
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:49
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Ik heb nu speedlinq 1024/512 voor 25euro/maand, omdat dat ongevver de goedkoopste was. De helpdesk is idd erg kut, verder duurt het lang voor ze op je mails met klachten reageren. Ook leveren ze een kutmodem dat af en toe om de 10 minuten uitvalt (hebben veel mensen last van, zie een draadje op GoT). Minder is ook hun datalimiet (15gb), maar volgens sommige mensen kun je daar best overheen zonder dat ze zeuren (nog niet uitgeprobeert).

Laatst bij iemand adsl aangesloten (ook speedlinq) en toen hadden die sukkels bij speedlinq waarschijnlijk de dns server nog niet goed voor dat adres aangezet. Ik kreeg wel een ip en dns servers, maar ik kon de dns servers niet pingen (geen enkel ip trouwens).
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:05
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Engadin schreef op 26-04-2005 @ 20:49 :
Ik heb nu speedlinq 1024/512 voor 25euro/maand, omdat dat ongevver de goedkoopste was. De helpdesk is idd erg kut, verder duurt het lang voor ze op je mails met klachten reageren. Ook leveren ze een kutmodem dat af en toe om de 10 minuten uitvalt (hebben veel mensen last van, zie een draadje op GoT). Minder is ook hun datalimiet (15gb), maar volgens sommige mensen kun je daar best overheen zonder dat ze zeuren (nog niet uitgeprobeert).

Laatst bij iemand adsl aangesloten (ook speedlinq) en toen hadden die sukkels bij speedlinq waarschijnlijk de dns server nog niet goed voor dat adres aangezet. Ik kreeg wel een ip en dns servers, maar ik kon de dns servers niet pingen (geen enkel ip trouwens).
euhm ik heb minder speed, minder limiet, en et is stukken duurder
ik heb alleen wel iets betere kwaliteit
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.